eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
693 ویدیو
597 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir ارتباط با مدیر کانال و خرید آثار: @nasrollahabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️14 گام تا امام✳️ 🔻گام یازدهم: نفی اسلام سکولار🔻 « استعمار جهان‌خوار طی سالیان دراز با نقشه و توطئه کوشید که به امت اسلام بباوراند که دین از سیاست جداست. علما و روحانیان در امور سیاسی و کشوری نباید دخالت کنند. وظیفه علما ، دعاگویی و عبادت است و جز این، وظیفه و مسئولیتی ندارند! امام خمینی طی چند سال اقامت اجباری در نجف اشرف به نقش آن حوزه در اجرای «تفکیک دین از سیاست» و دور داشتن امت اسلام از امور سیاسی و کشوری، بیش از پیش آگاهی یافت و در یکی از جلسات خود نیز به این حقیقت تلخ، دردمندانه اشاره کرد و چنین اظهار داشت: «امروز با اعتقاد به جدا بودن دین از سیاست، فکر رضاخان در ایران و آتاتورک در ترکیه را دنبال می‌کند و در حقیقت راه آنان را ادامه می‌دهد.» بحث ولایت‌فقیه برای امام فرصتی بود که با این تز استعماری به مبارزه برخیزد و با وجود آن‌که اثبات ولایت و حکومت برای فقیه، خود نفی این تز استعماری و ارتجاعی است، امام به طور جداگانه آن را مورد بررسی قرار داده، چنین گفت: «استعمارگران گفتند که باید دیانت از سیاست جدا باشد. آیا زمان پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله سیاست از دیانت جدا بود؟ زمان خلفای حق یا غیرحق، زمان خلافت حضرت امیر سیاست از دیانت جدا بود؟ دو دستگاه بود؟ این حرف‌ها را آن‌ها زدند تا دین را از تصرف در امور دنیا کنار بزنند، آن‌ها را می‌خواهند. اگر ما مسلمین جز نماز خواندن، دعا خواندن و ذکر گفتن کاری نداشته باشیم، آن‌ها هیچ کاری به ما ندارند، شما برو هرقدر می‌خواهی اذان بگو، نماز بخوان، بیایند هرچه داریم ببرند! حواله‌شان به خدا! لاحول و لاقوة إلا بالله! وقتی که مردیم ان شاء الله به ما اجر می‌دهند! اگر منطق ما چنین باشد آن‌ها به ما کاری ندارند...» (نهضت امام خمینی (قدس سره) ج2 ص721-720) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢تحریف ظالمانه💢 سال‌هاست که غرض‌ورزان و اهل جهالت با تحریفات خود به مکتب امام تعرض می‌کنند و پاسخ در خوری نمی‌شنوند و در حال حاضر وقت پاسخ‌گویی و دفاع به پایان رسیده و باید با رویکرد تهاجمی با این جماعت برخورد کرد و از آنان گفت. در این زمینه فراوان گفتیم و نوشتیم که به مناسبت برگزاری نشست افشاگرانه «تحریف ظالمانه» آن مطالب را می‌کنیم. به امید آن‌که سدّی باشد در برابر یأجوج و مأجوج‌های فکری و فرهنگی. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️الف لام تحریف/۱⭕️ هر کتابی که چهره‌ای تاریک و تحریف‌شده از امام خمینی قدس سره نوشته شود در جای خود خطرات بسیار زیادی را خواهد داشت اما اگر یک اثر در پی دریافت نشان‌های دولتی به کتاب رسمی جمهوری اسلامی در معرفی امام انقلاب بدل شود این خطر بسیار بیش‌تر خواهد بود؛ وضعیتی که در خصوص «الف لام خمینی» بسیار محسوس است. ◀️از همین رو در پی هشدارهای سابق به نقد مستمر و تفصیلی‌تر این کتاب خواهیم پرداخت و در مطلب امروز به فهرست اجمالی تحریفات این کتاب نسبت به شخصیت امام خمینی قدس سره می‌پردازیم. گفتنی است که نقد جزء به جزء به این کتاب خود به کتابی قطور بدل خواهد شد که در جای خود لازم به پیگیری از جانب تاریخ‌نگاران صادق و متعهد است. 📝فهرست برخی از اشکالات و تحریفات الف لام خمینی: 🔸۱. تکرار آثار سابق در خصوص امام و نهضت؛ بدون تحقیق و بررسی 🔹۲.استفاده بدون تحقیق و وارسی از اسناد مخدوش ساواک و اعتباربخشی به آن 🔸۳. استفاده از شایعات گفتاری یا نوشتاری علیه امام قدس سره 🔹۴.استفاده نکردن از ملاک‌های عقلانی و خردمندانه در نقد نقل‌ها و خاطرات 🔸۵. استفاده سلیقه‌ای و حذف گزینشی روایات تاریخی 🔹۶. بی‌اعتنایی به اصول و مبانی تاریخ‌نگاری 🔸۷.تحریف اندیشه‌های سیاسی امام (مثال: ادعای عدم مخالفت امام قدس سره با لوایح شش‌گانه و هم‌نوا نشان دادن امام قدس سره با نهضت آزادی و جبهه ملی در این زمینه) 🔹۸. تأثیرپذیری از جریان‌های غرب‌گرا (مثال: حذف و سانسور موضع‌گیری‌های انقلابی و حماسی امام قدس سره) 🔸۹. خدشه‌دار کردن چهره پراقتدار امام 🔹۱۰. ایجاد تردید در مرجعیت قطعی ایشان (مثال: ادعای ناشناس بودن مرجعیت امام قدس سره نزد رژیم پهلوی) 🔸۱۱. وارونه‌نویسی و تحریفات (مثال: ادعای این‌که امام در زندان پادگان عشرت‌آباد در سلول انفرادی نبودند بلکه در یک اتاق بزرگ در حیات عشرت‌آباد ساکن بودند.) 🔹۱۲. عدم تشخیص و تمییز خاطرات با داستان‌های خیال‌آمیز(مثال: خلاف‌گویی در خصوص شب دست‌گیری امام قدس سره 15 خرداد) 🔸۱۳. ایجاد سؤال و ابهام در خصوص زندگی روشن امام قدس سره (ابهام‌زایی جانب‌دارانه در خصوص علل عدم تبعید ایشان و نشان ندادن پشتیبانی فراوان و حماسی مردم از ایشان در آن زمان) 🔹۱۴. اتهام‌زنی به امام (مثال: اتهام زد و بند با مأموران امنیتی رژیم در روز آزادی از عشت‌آباد با وجود سخنان فراوان و صریح امام قدس سره در ردّ این مطلب) 🔸۱۵. آوردن داده‌های نادرست به بهانه ارائه گزارشی نو از زندگی امام قدس سره 🔹۱۶.ارائه چهره‌ای لیبرال و مجامله‌کار از امام قدس سره (مثال: ادعای مخالفت امام قدس سره با قیام عشایر/حذف بخش‌های حماسی سخنان امام قدس سره با حسنعلی منصور) 🔸۱۷. ارائه چهره‌ای ترسو در برابر مردم از امام قدس سره (ترس از مقابله با بخش مهمی از انجمن‌های ایالتی و ولایتی به خاطر برداشت غلط مردم) 🔹۱۸. ارائه چهره‌ای ترسو در برابر دولت از امام قدس سره (ترس از خواندن خطبه عقد برای دو جوان به خاطر احتمال دستگیری از جانب دولت!!) 🔸۱۹. عدم اطلاع دقیق از پیشینه کتب منتشر شده در خصوص امام قدس سره 🔹۲۰. ابهام‌زایی و تاریک‌نمایی در خصوص دیدارهای امام با مأموران رژیم پهلوی(مثال: از یک‌رو متن اظهارات پاکروان در محضر امام قدس سره را بیان می‌کند ولی در ادامه ادعا می‌کند آن‌چه میان آنان گذشته روشن نیست.) 🔸۲۱. ضد و نقیض‌گویی درون متن 🔹۲۲. نسبت ناروا به امام قدس سره (مثال: نسبت وفاداری به شاه، اظهار پشیمانی از آن‌چه ضد رژیم پهلوی انجام داده و نادیده گرفتن مبارزه امام با انقلاب سفید شاه و لوایح شش‌گانه و استعمار و رژیم صهیونیستی، محدود کردن اختلاف ایشان با رژیم پهلوی به تصویب‌نامه انجمن‌ایالتی و ولایتی) ✅با یاری خداوند متعال در روزهای آینده به هرکدام از این موارد؛ مستند و تفصیلی خواهیم پرداخت. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢تحریف ظالمانه💢 «تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد.»(1394/3/14) بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در راستای دفاع از مکتب امام و مقابله با تحریف شخصیت ایشان؛ همایش «تحریف ظالمانه» را با هدف روشنگری در خصوص «پروژه تحریف امام توسط دشمن در رسانه‌های داخلی و خارجی» برگزار می‌کند. 🎙سخنران: «حجت‌الاسلام و المسلمین استاد سیدحمید روحانی» و «حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ذیبح‌الله نعیمیان» 🕘زمان: شنبه 11 خرداد 1398 ساعت 21:30 🏢مکان: قم، بلوار جمهوری اسلامی، جنب کوچه6، سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه هم‌کف، سالن کوثر. @Bonyadtarikh
💢وقتی تحریف‌کننده انقلاب نامزد جایزه هنر سال انقلاب می‌شود💢 ⚫️اقدام تأمل برانگیز حوزه هنری در انتخاب هدایت‌الله بهبودی به عنوان کاندیدای سال هنر انقلاب در سالی که گذشت از کتابی رونمایی شد که علی رغم حضور سیاسیون در مراسم رونمایی آن و دریافت جوایز دولتی مثل کتاب سال یا احراز رتبه برگزیده بخش مستندنگاری جایزه جلال آل احمد؛ نظرات مخالفی را میان منتقدین برانگیخت که در مطالب قبلی به آن اشاره‌ای گذرا کردیم: https://eitaa.com/bonyadtarikh/153 نویسنده این کتاب هدف خود را معرفی شخصیت برجسته امام خمینی قدس سره معرفی می‌کند امّا کتاب او کتابی ابهام‌زا و دید نادرستی از شخصیت امام خمینی قدس سره را به مخاطب منتقل می‌کند : https://eitaa.com/bonyadtarikh/167 سیر تأمل برانگیز احراز رتبه‌های دولتی و رسمی این کتاب؛ از انتخاب به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی و برگزیده مستندنگاری جلال آل‌احمد شروع شد و حوزه هنری نیز همان مسیر را ادامه داد و هدایت‌الله بهبودی را به خاطر «الف لام خمینی» به عنوان کاندیدای هنر سال انقلاب معرفی کرد. مسئله‌ای که کتاب مذکور را به مرور زمان به کتاب رسمی جمهوری در معرفی شخصیت امام خمینی قدس سره تبدیل می‌کند که به خاطر نواقص فنی و تخصصی این کتاب مخاطرات فراوانی را ایجاد می‌کند. از همین رو؛ بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی برش‌های تفصیلی از نقد این کتاب را به صورت روزانه به مخاطبان حقیقت‌جو و هوشمند ارائه می‌کند تا سدی باشد در برابر پروژه خطرناک . ✅با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔹الف لام تحریف/۲🔹 🔻کتاب الف لام و پنج اشکال کلی ◀️درباره این کتاب و نویسنده آن چند نکته بایسته شرح و بیان است: 🔸۱. بیش‌تر مطالبی که در کتاب الف لام خمینی آمده، گردآوری نوشته‌ها و گفته‌هایی است که در چهار دهه گذشته و پیش از آن در دوران نهضت و مبارزه امام انتشار یافته است و جز تکرار آن نوشته‌ها و گفته‌ها، مطالب دیگری در آن کم‌تر توان یافت. 🔹۲. منابع و دست‌مایه‌های اصلی این کتاب سندها و گزارش‌هایی است که از به جا مانده یا خاطراتی است که غالبا با خطا و اشتباه و اغراق و گاهی با دروغ و هم‌راه است و نویسنده محترم بی‌چون و چرا و بدون وارسی و راست‌آزمایی از آن اسناد و این خاطرات بهره گرفته و به گزارش‌های خلاف واقع ساواک و دیگر گزارش‌های مقامات دولتی اعتبار بخشیده است در صورتی که بی‌تردید هرگونه سند و مدرکی خواه محرمانه و سری یا آشکار، دولتی و غیردولتی، بدون بررسی و ارزیابی و رعایت اصول سندشناسی نمی‌تواند از اعتبار لازم برخوردار باشد. گفتنی است گزارش‌های مقامات ساواک نیز گاهی دور از واقعیت بوده که اشتباه‌کاری‌ها و بی‌دقتی گزارش‌گران را می‌رساند. 🔹۳. شایعات دور از واقعیت درباره امام که بر سر زبان‌ها بوده یا در نوشته‌ای آمده از سوی نویسنده محترم بدون درنگ روی درستی یا نادرستی آن، مورد بهره‌برداری قرار گرفته و اعتبار یافته است. باید دانست که یکی از ترفندهای ضد نام‌آوران تاریخ‌ساز، شایعه‌سازی است. به طور مثال شایعه‌سازی ضد سیدجمال‌الدین اسدآبادی تا آن پایه گسترده است که امروز برای یک پژوهشگر که بر آن است درباره اهداف و اندیشه‌های او تحقیق کند گذر از پیچ و خم شایعات در خصوص او بسیار مشکل و دست‌نایافتنی شده است. 🔸۴. نویسنده الف لام خمینی در جای جای کتاب خود، برخی از رویدادهای تاریخی پیرامون امام را ابهام‌آمیز و تاریک می‌نمایاند که به نظر می‌رسد ریشه در ناتوانی او در تحقیق و تحلیل مسائل و جریان‌های تاریخی دارد و شاید بتوان گفت که نویسنده در غبارآلود نشان دادن چهره امام بی‌انگیزه نباشد. 🔹۵. نویسنده به رغم این‌که از بی‌طرفی در تاریخ‌نگاری قلم زده است در جای جای کتاب نه تنها نتوانسته بی‌طرف باشد، بلکه باید گفت از غرض‌ورزی‌ها نیز دور نمانده است. او بیش‌تر روایت‌های تاریخی دوران نهضت امام را -افزون بر گزارش‌های ساواک- از کتاب‌ها و منابعی گرفته که با نویسنده آن مشکلی نداشته است و عمده آورده‌های دیگر نویسندگان را نادیده انگاشته و در واقع از روایت‌های گوناگون و متفاوت به صورت گزینشی استفاده کرده است. 🔆ادامه نقد تفصیلی «الف لام خمینی» در روزهای آینده. 🔗پیوند مطالب گذشته: 🔸مقاله نقد الف لام: https://eitaa.com/bonyadtarikh/153 🔸قطعه‌فیلم نقد: https://eitaa.com/bonyadtarikh/167 🔸آیا تحریف‌گر انقلاب شایسته عنوان هنرمند سال انقلاب است؟ https://eitaa.com/bonyadtarikh/197 🔸فهرست بخشی از اشکالات و تحریفات الف لام: https://eitaa.com/bonyadtarikh/202 🔻🔻🔻 🔺🔺🔺 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️الف لام تحریف/۳⭕️ 🔻کتاب الف لام و ضعف خردورزی در نقل روایات تاریخی ◀️یکی از اشکالات نویسنده الف لام خمینی به کار نبردن ملاک در نقل روایات تاریخی است و ایشان در کتاب خود به گزارش‌هایی اعتنا کرده که با اندک خردورزی کنار گذاشته می‌شود. به طور مثال در گزارشی که آقای بهبودی آن را نقل کرده‌اند آمده: 🔸« آقای(!) خمینی در آخرین ساعات شب عاشورا، تک و تنها در خیابان باریک بهار، نزدیک پل آهنچی دیده شد. آیا از خانه آیت‌الله مرعشی که همان نزدیکی‌ها بود می‌آمد؟ کسی نمی‌داند. ساعاتی پیش از آن، او در حسینیه چهل‌اختران بود. استقبال اهالی آن محل به اندازه‌ای بود که نتوانسته بود وارد خانه حاج علی چهل‌اخترانی شود. در حسینیه روی سکویی نشسته بود و با عزاداری مردم همراهی کرده بود و در پایان با زحمت از میان مردم گذشته، داخل خودرو شده بود.»(الف لام، ص ۳۰۹-۳۱۰) 🔵اگر نویسنده محترم با خواندن آن گزارش لحظه‌ای با خود تأمل می‌کرد که چگونه شدنی است امام در شب عاشورای سال ۴۲، که در اوج محبوبیت است و مردم به او عشق می‌ورزند،آن هم در شب عاشورا که مردم تا اذان صبح در هر کوی و برزن سیل‌آسا روان‌اند و به عزاداری سرگرم‌اند و خود نویسنده هم به جمعیت فوق‌العاده مردم در آن شب اذعان کرده، چگونه می‌تواند تک و تنها آن هم در خیابان بهار قم دیده شود؟! 🔹به علاوه چگونه ممکن است که امام با آن محبوبیت فو‌ق‌العاده وارد مجلسی شود ولی مردم آن‌گونه به او بی‌اعتنایی کنند که راه را برای او باز نکنند و مجبور شود تک و تنها روی سکویی بنشیند و بعد هم برود؟! 🔵هم‌چنین در گزارش‌های گوناگون دیگری نیز فراوان آمده که در آن روزها هرگاه امام در اجتماع دیده می‌شد، استقبالاو به گونه‌ای بود که او را به طور کلی از حرکت باز می‌داشت: ◀️«در طول خیابان آذر تا کوچه حکیم، مردم از شور حضور خمینی در میان خودشان چه شادی‌ها می‌کردند. به گونه‌ای که آقای خمینی در عرض ۲۵ دقیقه توانست در میان مردم فقط ۵۰ متر جلو برود.»(مکتب مبارز نشریه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، بهار و تابستان ۱۳۴۹) ⁉️حال باید دید گوینده این گزارش و آقای هدایت‌الله بهبودی چه غرضی از آوردن این داستان دارند؟ آیا از روی این گزاره دروغ آورده شده یا انگیزه دیگری هم‌چون زیر سؤال بردن امام و انقلاب مد نظر بوده است؟ @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
مقاله الف لام_بخش اول.pdf
16.26M
⭕الف لام تحریف/۴⭕ 🔻الف لام و گزینش‌های سلیقه‌ای و جناحی🔻 با مطالعه دقیق کتاب الف لام می‌یابیم که نویسنده این کتاب در گردآوری مطالب و گزارش‌ها پیرامون امام، دقت لازم را نداشته است و شاید نخواسته روایت‌هایی را که درباره امام آمده، بدون دخالت دادن خواست و #برداشت_سلیقه‌ای و جناحی بازگو کند. از این رو برخی از گزارش‌ها و روایت‌ها را -از زبان دیگران- که به سال‌های اخیر مربوط است #دوباره‌نویسی کرده لکن از آوردن آن‌چه زیر نظر امام و آیت‌الله سیدمصطفی خمینی نگارش یافته است، خودداری ورزیده است. ⬅این رویه حتی در روایت‌های جزئی نیز اعمال شده است به طور مثال می‌بینیم او آورده است که سیداحمد [جد امام] به سال ۱۲۵۷ با سکینه خانم، دختر محمدحسین بیک ازدواج کرده است لکن دیدگاه سیدمصطفی خمینی را مبنی بر این‌که سید احمد با خواهر یوسف خان ازدواج کرده نادیده انگاشته؛ در صورتی که طبق اسناد موجود امام نیز آن را رد نکرده است. ◀️دریافت مقاله از همین پیوند. 🔻🔻🔻 #الف_لام_تحریف #نه_به_تحریف_امام 🔺🔺🔺 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️الف لام تحریف/۵⭕️ 🔵مطالعه نقادانه الف لام بازگو کننده این مطلب است که این کتاب نه تنها با اصول و مبانی تاریخ‌نگاری نگارش نیافته است بلکه حتی در مواردی یک کار پژوهشی نیز به شمار نمی‌آید. به طور مثال پیرامون نخستین دیدار آقای عراقی با امام در نوفل لوشاتو روایت‌ها متفاوت است: روایت آقای محتشمی‌پور؛ روایت آقای فردوسی‌پور؛ روایت آقای توکلی. یک نویسنده پژوهش‌گر در این گونه موارد یکی از این دو شیوه را به کار می‌بندد: یا گزارش‌ها و روایت‌های گوناگون را به صورت کامل می‌آورد و برداشت نهایی و داوری را بر عهده خوانندگان می‌گذارد یا خود به بررسی میدانی و همه جانبه می‌پردازد و با راویان زنده به مصاحبه می‌نشیند و به روایت صحیح می‌رسد. لکن می‌بینیم که هدایت‌الله بهبودی در این کتاب هیچ‌کدام از این راه‌های پژوهشی را نپیموده بلکه به صورت سلیقه‌ای گزارش آقای فردوسی‌پور را پسندیده.گزارشی که دارای اشکالات تاریخی است و برای تبیین هرچه بیش‌تر آن را ذکر می‌کنیم: « نزدیک غروب با خودرویی که اسماعیل فردوسی‌پور می‌راند یک راست به نوفل لوشاتو رسید. وقتی به آگاهی امام خمینی رسید که عراقی آمده، بی‌مقدمه او را پذیرفت، اما وارد که شد و خود را با گریه به پای آقای خمینی انداخت [امام] از ما پرسیدند که این شخص کیست؟ آقای (سیدمحمود) دعایی گفتند: حاج مهدی عراقی» اما این روایت اشکالاتی دارد و نمی‌تواند درست باشد: 🔹۱. مرحوم فردوسی‌پور در پاریس وسیله نداشت و اصولا هنوز رانندگی فرا نگرفته بود. 🔸۲. آقای دعایی در آن زمان نوفل‌لوشاتو نبود تا همراه آقای فردوسی‌پور و عراقی به حضور امام بروند و آقای عراقی را به امام معرفی کنند. 🔹۳. آقایان فردوسی‌پور و دعایی تا آن زمان مهدی عراقی را از نزدیک ندیده بودند و ارتباطی با او نداشتند، به چه مناسبت او را در دیدار با امام همراهی کردند؟ 🔸۴. منش امام این نبود که اعضا و افراد دفتر او دنبال دیدار کنندگان بروند و در مراسم دیدار حضور داشته باشند چگونه نامبردگان در این دیدار حضور یافتند؟ 🔹۵. معلوم نیست بهبودی با روایت‌های محتشمی‌پور و توکلی چه کرده است؟ بی سر و صدا آن‌ها را حذف کرده است؟ این مورد و موارد دیگر نشان‌گر ضعف روحیه پژوهی آقای بهبودی در این کتاب است. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️الف لام تحریف/۶⭕️ 🔹تحریف عجیب هدایت‌الله بهبودی در کتاب الف لام خمینی: امام به شرط عدم دخالت بیگانگان مخالفتی با لوایح شش‌گانه نداشت ◀️نویسنده الف لام خمینی در مواردی خود به اندیشه‌های سیاسی امام پرداخته و در برخی موارد دیگر تحریفات دیگران را بازگو کرده است. به طور مثال او به صراحت آورده است که : « آیت‌الله خمینی مخالفتی با اجرای ، در صورتی که به دور از دخالت بیگانگان طراحی شده باشد، نداشت.» ولی به این تحریف آشکار اشکالاتی وارد است: 🔹۱. حدود پنجاه سال از آن واقعه می‌گذرد و هیچ‌کدام از تاریخ‌نگاران چنین ادعایی نکرده‌اند. آقای به چه سند معتبری دست پیدا کرده که این ادعا را دارد؟ 🔸۲. اسناد و آثار برجا مانده نشان می‌دهد که امام قدس سره مواد شش‌گانه شاه را به صورت مطلق مباین موازین عدل و عقل و فقه و شرع اسلامی می‌دانستند. ایشان در پاسخ پرسشی پیرامون اصلاحات ارضی که یکی از مواد شش‌گانه بود، اعلام کرده است: «آن‌چه به اسم قانون اصلاحات ارضی در صدد اجرای آن هستند مخالف عقل و شرع و مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی است....» ایشان مخالفت خود را در هر فرصتی که دست می‌داد ابراز می‌کردند. 🔹۳. امام قدس سره بند امکان تحلیف به سایر کتب ادیان را پوششی برای دست‌برد به قانون اساسی می‌دانستند و از این جهت نیز با این طرح مخالفت داشتند. 🔸۴. به قدس سره بهره‌گیری مردم از اقدامات و کارهای عام المنفعه و به ظاهر مذهبی و مردمی حاکمان جائر بدون اجازه جایز نیست. در نتیجه نقل آقای بهبودی در الف لام خمینی مخالف فتوای صریح امام قدس سره نیز هست. ⁉️سؤالی که در این‌جا مطرح است این‌که آقای بهبودی از آوردن این تحریف تاریخی چه نیتی داشته است؟ آیا می‌خواسته به صورت غیرمستقیم جانب و را بگیرد و امام را به با آنان متهم کنند؟ چراکه این طیف بودند که با شعار اصلاحات «آری-دیکتاتوری نه» اصلاحات نمایشی شاه را در آن زمان به رسمیت شناختند. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️الف لام تحریف/۷⭕️ ⚫️یکی از تحریفاتی که آقای در حق امام قدس سره روا داشته؛ حذف و تعدیل ایشان است._گفتارهای انقلابی که قطعا با لیبرالیستی و تساهل و تسامح غرب‌گرایانه سازگار نیست و اگر کسی آن موازین را رعایت نکند به احتمال قوی و دولتی را از دست خواهد داد و به داشتن قلم غیرعلمی متهم خواهد شد. ◀️به طور مثال امام خمینی قدس سره در یکی از سخنرانی‌های حماسی خود علیه رژیم می‌گویند:«شاه دوستی یعنی غارت‌گری» حال آقای بهبودی بعد از گذشت حدود نیم قرن این جمله خبری را به جمله پرسشی تبدیل می‌کند؛ انگار امام سؤال می‌کند «شاه دوستی یعنی غارت‌گری؟» بعد هم می‌نویسد مطابق صحبت‌های آیت‌الله خامنه‌ای و سیدمصطفی خمینی این جمله پرسشی است. 🔆امّا در پاسخ به آقای بهبودی باید گفت: 🔹۱. متن اصلی سند و سایر اعلامیه‌های چاپ شده جمله را به صورت خبری آورده است. 🔸۲. امام قدس سره از نظر بلاغی و ادبی آن‌قدر ضعیف نبوده‌اند که همگان جمله پرسشی‌شان را خبری بخوانند و بعد از ۵۰ سال یک نویسنده بیاید و بفهمد این جمله پرسشی بوده و نه خبری. 🔹۳. بر فرض محال که پندار نویسنده در مورد امام قدس سره درست باشد، در همان زمان هم کسانی بودند که از سر در پی حذف و تعدیل سخنان انقلابی ایشان باشند. ولی حتّی همان‌ها هم چنین برداشتی نداشته‌اند. 🔸۴. آن‌چه هم از زبان شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی رحمه‌الله نقل شده اشاره به راه گریز امام از چنگ مأموران رژیم داشته که اگر آن مأموران به واسطه این سخنان ایشان را بازداشت کردند راه گریزی باشد و جمله را در آن شرایط بشود بر پرسش و استفهام انکاری حمل کرد نه این‌که در اصل سخنرانی هم این جمله پرسشی بوده باشد. 🔻🔻🔻 ⭕️هم‌چنین یکی دیگر از آسیب‌های الف لام خمینی؛ ضربه به در لابلای خاطرات تحریف شده است. به طور مثال این کتاب امام خمینی قدس سره را که نماد ابهت و متانت و گزیده‌گویی بود در صحنه دستگیری و بازجویی مأموران رژیم پرحرف و مجادله‌کار و اهل بگو-مگو نشان داده به نقل از امام می‌گوید: ❎« من در آن‌جا بازجویی پس نمی‌دادم. به آن‌ها می‌گفتم: -من شما را قبول ندارم؛ تشکیلات شما را تشکیلات حق و قانون نمی‌دانم؛ شما هر کاری می‌خواهید بکنید. فوقش می‌خواهید اعدامم کنید، کنید؛ من یک کلمه هم جواب نمی‌دهم. می‌گفتند: +نخیر باید جواب بدهید. گفتم: -خیر من جواب نمی‌دهم... » ✳️کسانی که چند صباحی امام را از نزدیک دیده و به روش و منش او آشنایی داشته باشند، به درستی می‌دانند که امام هیچ‌گاه اهل جر و بحث و بگو و مگو نبود. یک کلمه می‌گفتند که صدها نکته در بر داشت. اگر امام به مأموران سطح پایین ساواک که تحت عنوان نزد او می‌آمدند، جرئت بحث می‌داد، بی‌تردید با و دریدگی با امام برخورد می‌کردند. ابهت و جبروت امام به اندازه‌ای بود که مأموران جرئت چون و چرا به خود نمی‌دادند. ❇️به علاوه، امام قدس سره هیچ‌گاه به رژیم شاه این جرئت و جسارت را نمی‌داد که به یک مرجع تقلید در کشور شیعه اندیشه کند. برعکس روش و منش امام به گونه‌ای بود که دشمن دریابد که درگیری با یک مرجع عالی‌مقام تقلید برای او گران تمام می‌شود. 🔻🔻🔻 🔺🔺🔺 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.