eitaa logo
اندیشکده برهان
153 دنبال‌کننده
74 عکس
1 ویدیو
3 فایل
Borhan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 و سبک زندگی؛ بخش 1️⃣ 🔺 غربی و اسلامی 🔹 ، تاکنون نتایج شوم اخلاقی، اجتماعی و فرهنگیِ بسیاری را در قالب ابتذال، دشمنی با نهاد ، ، زندگی با حیوانات و روابط نامشروع جنسی به بار آورده است؛ روابط نامشروعی که در قالب‌هایی چون ، ، و حتی اخیرا روابط جنسی با حیوانات، انسان را به موجودی بسیار ذلیل‌تر از اقوام دوره و قصص قرآنی همچون ، _عاد و …. دچار کرده است. 🔹 در مقاله حاضر، به تعریف سبک زندگی غربی و اسلامی به صورت مختصر پرداخته خواهد شد. hmp.me/cjtk 👈🏻مطالعه متن کامل مقاله در پایگاه اینترنتی اندیشکده برهان: 👉🏻 http://borhan.ir/4605 ✍🏻 سید امیرعلی ناقدی 💠اندیشکده برهان💠 @BORHAN_IR
🔶 چرا ایرانی‌ها کالای مشابه خارجی را ترجیح می‌دهند؟ 🔹 چه شده است که ۹۸ را نام‌گذاری کردند؟ در این سال وظیفه‌ی دولت، مجلس و مردم چیست؟ چه موانعی بر سر راه قرار دارد؟ چرا ایرانی‌ها به جای استفاده از کالای وطنی ترجیح می‌دهند کالای مشابه خارجی مصرف کنند و چند سؤال دیگر…. 🔹 «رونق تولید»؛ این عنوان نام سال ۹۸ است که از سوی رهبری انقلاب انتخاب شده است. باید دید منظور رهبری از حمایت از تولید ملی چیست؟ نقش ارکان جامعه در این سال چیست و مردم، مجلس و دولت چه وظایفی را بر عهده دارند؟ چه اقداماتی باید در این راستا صورت گیرد؟ در هر حال سال ۹۸ آغاز شده و همگان منتظرند تا ببینند مصادیق حمایت از تولید ملی چگونه در جامعه نمود پیدا خواهد کرد. 🔹 در همین ارتباط گروه اقتصادی در گفت‌وگویی با دکتر «محمد جلیلی»، استاد دانشگاه، به بررسی زوایای مختلف این موضوع پرداخته است. hmp.me/cjt4 👈🏻مطالعه متن کامل مقاله در پایگاه اینترنتی اندیشکده برهان: 👉🏻 http://borhan.ir/4580 🎙 گفت‌وگو با دکتر محمد جلیلی 💠اندیشکده برهان💠 @BORHAN_IR
🔶 و سبک زندگی؛ بخش 2️⃣ 🔺 تبعات اقتصادی 🔹 یکی از عواقب شوم غربی، علاوه بر گسست خانواده‌ها و یا متلاشی شدن آن، شکل نگرفتن است؛ به‌طوری‌که در انسان‌های تربیت‌یافته در این تمدن، دیگر تمایلی برای تشکیل خانواده، فرزندآوری و تعهد نسبت به کودک و دیده نمی‌شود. 🔹 در بخش اول از مقاله حاضر، به تعریف سبک زندگی غربی و اسلامی بصورت مختصر پرداخته شد. در این بخش به عوارض حاصل از این سبک زندگی در جوامع غربی از جنبه اقتصادی، اجتماعی و فردی پرداخته خواهد شد. hmp.me/cjxv 👈🏻مطالعه متن کامل مقاله در پایگاه اینترنتی اندیشکده برهان: 👉🏻 http://borhan.ir/4609 ✍🏻 سید امیرعلی ناقدی 👈🏻 پیوند بخش اول این نوشتار: https://t.me/borhan_ir/5521 💠اندیشکده برهان💠 @BORHAN_IR
🔶 چرا سود دلالی در اقتصاد ایران بالاست؟! 🔹 مشکلات کنونی کشور چیست؟ چرا هیچ‌گاه گنجانده‌شده در برنامه‌های محقق نمی‌شود؟ چه عواملی باعث جذاب شدن بخش و غیرتولیدی در کشور شده و موجب می‌گردد که انگیزه برای در تولید، روند نزولی به خود گیرد؟! در این میان، وظیفه دولت چیست؟... hmp.me/cjym 👈🏻مطالعه متن کامل مقاله در پایگاه اینترنتی اندیشکده برهان: 👉🏻 http://borhan.ir/4620 ✍🏻 دکتر عبدالمجید شیخی 💠اندیشکده برهان💠 @BORHAN_IR
📚 در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با عرضه محصولات اندیشکده برهان با شماییم! 👈 سالن ناشران عمومی(شبستان)؛ راهرو۲۲؛ انتشارات دیدمان 💠 @borhan_ir
📚 حضور غرفه اندیشکده برهان در اولین روز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 🔹 با آغاز فعالیت سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اندیشکده برهان با شرکت در بخش انتشارات عمومی (شبستان مصلی-راهرو ۲۲-غرفه ۱۶) روز چهارشنبه 4 اردیبهشت 98 شروع به کار نمود. 🔸 سی‌و‌دومین نمایشگاه کتاب بین المللی گامی برای تحکیم دوستی پایدار ایران با ملت های جهان است و امسال با شعار «خواندن توانستن است»افتتاح شد. 🔹 در نمایشگاه کتاب امسال، دو هزار و 400 ناشر داخلی و 800 ناشر خارجی آثار خود را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در این دوره ارائه می دهند. چهارصد هزار عنوان کتاب مربوط به چهار تا پنج سال گذشته و صدها رویداد فرهنگی اعم از رونمایی کتاب و نشست و پژوهش های فرهنگی در این دوره نمایشگاه برگزار خواهد شد. 🔸 گفتنی است انتشارات دیدمان با حدود ۱۲۰ عنوان کتاب از سال ۹۵ تا 97 در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است. حدود ۵۰ عدد کتاب سال 97 و ۲۰ عنوان کتاب سال 98 در این نمایشگاه قرار دارد. 💠 @borhan_ir
6426883_-213073.pdf
343.1K
فهرست کتاب‌های عرضه‌شده انتشارات دیدمان در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 👈 سالن ناشران عمومی (شبستان) راهرو ۲۲، غرفه ۱۶ t.me/didemanpub
با حضور در غرفه اندیشکده برهان در سی‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ویژه فرهنگی دریافت نمایید: 👈 سالن ناشران عمومی (شبستان) راهرو ۲۲، غرفه ۱۶ 🔸 @borhan_ir
📚 کتاب "تکنوکراسی با طعم لیبرالیسم" منتشر گردید. 📖 جدیدترین کتاب با موضوع نقد و بررسی گفتمان و کارنامه تکنوکرات‌ها در جمهوری اسلامی ایران 📌 تکنوکرات‌ها چگونه در جمهوری اسلامی رسوخ کردند؟ 📌 هاشمی رفسنجانی چه قرابتی با تکنوکرات‌ها داشت؟ 📌 کارنامه دولت سازندگی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و ... نویسنده: محمدجواد اخوان عرضه‌شده در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 👈 سالن ناشران عمومی (شبستان) راهرو ۲۲، غرفه ۱۶، انتشارات دیدمان 💠 t.me/mjakhavan
غرفه انتشارات دیدمان در سومین روز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران @borhan_ir
#باهم_کتاب_بخوانیم 📚 کتاب «تاریخچه ادبیات معاصر ایران» 🔸جلد اول - از آغاز تا سال 1300 ه.ش 🔹جلد دوم- دوره پهلوی اول ✍️ به قلم دکتر شهریار زرشناس نمایشگاه کتاب، شبستان، راهرو۲۲، غرفه ۱۶ #هرروز_یک_کتاب
📚 کتاب «تاریخچه ادبیات معاصر ایران» جلد اول - از آغاز تا سال 1300 ه.ش جلد دوم- دوره پهلوی اول https://t.me/DidemanPub/33 ✍️ به قلم دکتر شهریار زرشناس 🔻این کتاب در ۲۹۱ صفحه و در ۲ فصل اصلی، از سوی به زیور طبع آراسته گردیده است. 💠 در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم: «آثار منظوم و منثور ادبی در ملل و اقوام مختلف چونان آیینه‌ای بازتاباننده‌ی روح و هویت و احوال و عهد و عالم و افق تاریخی آن‌هاست. در یونان باستان، هنگام ظهور تاریخ غرب، آثار شاعرانی چون هومر و هیزیود، اولین مظاهر مکتوب و ادبی ظهور همه‌ی تاریخ غرب (در دوره‌ی باستانی آن) بودند... این امر اختصاص به یک عهد تاریخی ندارد. 🔶 در عالم ، ادب منظوم و منثور و حکایات و اشعار و در کل، آنچه می‌توان میراث ادبی ایرانیان مسلمان در زبان فارسی نامید، از جهات عدیده، هم بازتاب‌دهنده‌ی مؤلفه‌های اصلی هویتی ما بوده است و هم احوال و اطوار و ادوار و اکوار تاریخ ایران پس از اسلام را روایت کرده است. 📜 در بررسی از نیمه‌ی اول قرن سوم هجری‌قمری و پیدایی اولین آثار منظوم و منثور فارسی دری تا دهه‌های پایانی قرن سیزدهم هجری‌قمری (که سیطره‌ی تدریجاً پدیدار می‌شود و میراث و میراث‌داران ادب کلاسیک فارسی به حاشیه رانده می‌شوند) مشاهده می‌کنیم که ادبیات کلاسیک فارسی به‌موازات فراز و فرودهای پس از اسلام، احوال و دگرگونی‌های مختلفی را تجربه می‌کند. ✅ مجموعه‌ی ادب فارسی اگرچه تماماً اسلامی نیست و برخی جنبه‌های ناهنجار متأثر از فرهنگ‌های دیگر در آن حضور دارد، اما وجه غالب آن عمیقاً ملهم از است و در کل همان‌گونه که گفتیم، ادب کلاسیک فارسی را می‌توان و باید نوعی و و اخلاقی و دانست. ✅ غزل و نثر را می‌توان نقاط اوج ادبیات کلاسیک فارسی دانست و در این آثار به‌عنوان آیینه‌ای برای دریافت درونی‌ترین لایه‌های روح معنوی ساکنان این مرز و بوم نظر کرد. 🔷 در بررسی و ادب کلاسیک، می‌بینیم که اگرچه در کوششی برای احیای نحوی هنر و ادب دینی و اسلامی اصیل (شیعی) صورت گرفت که تا حدودی و از جهاتی نیز موفق بود و موجب رواج گونه‌ای از شعر دینی و مدح و منقبت اولیای دین گردید، اما بنا به عللی، شعر و نثر دینی-شیعی ما نتوانست به نقطه‌ی اوجی برسد که مرحله‌ی کمال پیش از خود را پشت سر بگذارد و ازاین‌رو شکوفایی ادبی پدیدارشده همچون خودِ رستاخیز دولت مستعجل بود. وجه غالب ادب دوره‌ی صفویه در شعر، یعنی «سبک هندی» نیز علی‌رغم زیبایی‌ها و ظرافت و حتی در بسیاری موارد، عمق معانی عرفانی‌اش ( مثلاً در شاعری چون عبدالقادر ) به‌هرحال موفق به ایجاد گونه‌ای سبک ادبی خلاق زیبایی شکوفای تماماً مبتنی بر رویکرد متعهدانه‌ی شیعی نگردید و شاید تاریخ، انجام این وظیفه را برای انقلابی شیعه‌ی دوران به امانت نگاه داشته بوده است. 🔴 راه‌ورسم موسوم به « » نیز اگرچه به دوران شکوفایی از تاریخ ادب این سرزمین چشم دوخته بود، اما به‌دلیل و حالت سطحی و انفعالی‌ای که داشت و نیز به این علت که دیگر وضع و اقتضای مرحله‌ی تاریخی‌ای که این مردمان و شاعران و نویسندگان در آن قرار داشتند، امکان چنین احیایی را به ایشان نمی‌داد، در عمل ناموفق ماند.» نمایشگاه کتاب، شبستان، راهرو22، غرفه ۱۶ t.me/didemanpub