«ادیان یکى بوده اند، زیرا در خدمتِ هدفى واحد بوده و برای دعوت به سوى خدا و خدمتِ به انسان ها هستند. و این دو از نمودهاى حقیقتى یگانه اند. آنگاه که ادیان در پى خدمت به خویشتن برآمدند میانشان اختلاف بروز کرد و توجه هر دینى به خود آنقدر زیاد شد که تقریباً به فراموشىِ هدفِ اصلى انجامید. اختلافات شدت گرفت و رنجهاى انسان فزونى یافت... و چون هدف را فراموش کردیم و از خدمت انسان دور شدیم، خدا هم ما را به حال خود گذاشت و از ما دور شد، ما به راههاى گوناگون رفتیم و به پاره هاى مختلف بدل گشتیم و در پى خدمت به منافع خاص خود برآمدیم و معبودهاى دیگری غیر خدا، را برگزیدیم و انسان را به نابودى کشاندیم»
امام موسی صدر
https://eitaa.com/brayensan
به رسم شروع
از زمانی که #ادیان در خدمت منافع زرمندان و زورمندان آمدند و هدف خویش را که خدمت به #انسان بود فراموش نمودند و تزویر را سرلوحه کار خود قرار دادند، خدا هم آن ها را به حال خود واگذاشت. همین زمان بود که #امت_واحده از هم گسست.
مگر خداوند در کتاب خویش نفرمود:
أَرَأَيْتَ الَّذِي يُكَذِّبُ بِالدِّينِ ﴿۱﴾
فَذَلِكَ الَّذِي يَدُعُّ الْيَتِيمَ ﴿۲﴾
وَلَا يَحُضُّ عَلَى طَعَامِ الْمِسْكِينِ ﴿۳﴾
بله در نگاه قرآن، کافر آن فردی است که نسبت به پیوندهای اجتماعی اطراف خویش بیتفاوت است و به امور تهی دستان و رنج دیدگان اهتمام نمی ورزد. این است معنای #کافر_قرآنی که با آن تفاسیری که از مفهوم کافر تا به حال شنیدیم کاملا متفاوت است.
از همین روست که پیامبرش مسیح فریاد میزد: «هرگز! هرگز محبت خدا با دوست نداشتن انسان جمع نمیشود!» و در ادامه این بینش پیامبر رحمت صلوات الله علیه فرمود: «هرگز به خدا و روز واپسین ایمان نیاورده است کسى که سیر به بستر خواب رود اما همسایهاش گرسنه باشد»
همه پیشوایان ادیان به خصوص دین اسلام هدفشان از رسالت،#اقامه_قسط بدست مردم بود تا #آزادی و #کرامت انسان را ضمانت نمایند.
سالار شهیدان،#حسین_بن_علی علیه سلام نیز زمانی که قیام کرد، از مهم ترین اهداف او قیام علیه #ظلم ظالمان و مستی شکم بارگان و #تزویر تحریف کنندگان دین بود.
او تمام آنچه که داشت برای آزادی انسان از بندگی هر آنچه غیر خدا بود،تقدیم کرد، از جانش گرفته تا آبرویش و حتی اهل و عیالش.
اگر امروز ما خود را حسینی میدانیم،ناگزیریم که همچو او راهش را ادامه دهیم و ادامه این راه بدون توجه به اهداف حرکت آن حضرت و سرلوحه قرار دادن آنها میسور نیست.
در خاتمه کلام نورانی آن حضرت در بیان هدف قیام خویش که در خطبه ارزشمند و مهجور منا آمده را خدمت شما تقدیم میکنم:
«خدایا! تو می دانی که آنچه از ما سرزد، برای رقابت در فرمانروایی و نیز دسترسی به مال بی ارزش دنیا نبود، بلکه از آن روست که نشانه های آیین تو را بنمایانیم و سروسامان بخشی را در سرزمین هایت آشکار سازیم تا بندگان ستمدیده تو آسوده گردند و به فرایض و سنن و احکام تو عمل کنند.»
اول محرم الحرام ۱۴۴۵ ه ق
https://eitaa.com/brayensan
قلوبهم معك و سيوفهم مع بني امية!
فرزدق (یکی از شاعران معروف عرب) نقل میکند: چون از کوفه بازمیگشتم حسین «ع» مرا در راه دید و گفت: ای ابوفراس (کنیه فرزدق) پشت سرت چه خبر بود؟
گفتم: راستش را به تو بگویم؟! فرمود: آری، من راستش را میخواهم!
گفتم: دلهای کوفیان همه با توست؛ ولیکن شمشیرهایشان همه بر کمک و مساعدت بنیاُمیّه است؛ و یاری و نصرت هم از جانب خداست! فرمود: آری! این سخنی است که تو از روی صدق و راستی گفتی! مردم بردگان و بندگان مال دنیا هستند و ادعای دینداری فقط کلام لغو و بیمحتوایی است که بر سر زبانهایشان جاری است. پاسداری از دینشان فقط در محدودهای است که در پرتو آن، روزی مادی فراوان به دست آورند؛ و چون با غِربال امتحان و ابتلا آزمایش شوند، معلوم میشود که دینداران واقعی چه بسیار اندکاند.»
(بحارالانوار، علامه مجلسی)
پ ن: این جمله فرزدق هنوز هم معنا دارد، آری صرف محبت حسین بن علی «ع» اگر اثر بخش بود که دیگر امام قول فرزدق را تصدیق نمی نمود و کوفیان شمشیر به قتل پسر رسول خدا نمی بستند، بماند که روایات دیگری در همین زمینه داریم که صرف محبت به ائمه «ع» و به خصوص سیدالشهدا تا ما را در عمل پیرو این بزرگواران قرار ندهد، فایده ی چندانی ندارد.
این امر به این خاطر است که چون این افراد فقط از محبت به اهل بیت دم میزنند و خود را از عمل به آموزه های آنان مبرا می دانند، در بزنگاه ها که پای عمل و هزینه دادن در میان است، شانه خالی کرده و موجبات ضربه به اسلام و دین خدا را فراهم میآورند، تازه بر فرض اینکه خود ضربه نزنند.
الان که ماه محرم است و مراسمات حسینی در هر کوی و برزن برپا شده، باید مراقب این بود که پیروی از حسین بن علی «ع» خلاصه در اشک و عزا و سینه زنی نشود، بلکه همه این مناسک زمانی نجات بخش واقعی هستند که طریق به راه سیدالشهدا باشند و آن راه، راهی نیست جز مبارزه و مجاهدت درطریق اعتلای کلمه توحید و نفی طواغیت داخلی و خارجی
#حسین_بن_علی
#محبت_بدون_عمل
#اسلام_مناسک_میان_تهی
#اسلام_عقیده_جهاد
https://eitaa.com/brayensan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢درس های مکتب امام حسین «ع»
🔴گفته اند این عزا را احیا بکنید، زنده نگه دارید، برای اینکه عظمت حسین«ع» را درک بکنید، برای اینکه اشکی اگر می ریزید از روی معرفت باشد.
✅معرفت حسین «ع» شما را بالا میبرد
✅شما را انسان میکند
✅شما را آزاد مرد میکند
✅شما را اهل حق و حقیقت میکند
✅شما را اهل عدالت میکند
✅یک مسلمان واقعی میکند
🔻مکتب حسین مکتب انسان سازی است نه مکتب گنه کارسازی
🔺حسین «ع» سنگر عمل صالح است نه سنگر گناه کاری
eitaa.com/motahari_ir
https://eitaa.com/brayensan
√روح قرآن از ظاهرش جدا نیست√
🔻 این روزها که رسم زشت قرآن سوزی و اهانت به این کتاب مقدس توسط دشمنان عنود بالا گرفته و خشم ملت های مسلمان را در پی داشته، در کشور ما هم هر چند معمولا نسبت به بعضی کشورهای مسلمان دیگر در این مواقع در اظهار مواضع مؤثر مردمی و حتی حاکمیتی کم رمق تر عمل میکنیم، بخشی از مردم به تظاهرات و راهپیمایی علیه این واقعه ننگین پرداختند و صداو سیما هم شروع به تحلیل پشت صحنه این مسأله کرده که هم خوب است هم لازم.
❓اما سؤال این است، ما که این گونه از سوزاندن ظاهر قرآن خشمگین میشویم که باید بشویم، چرا همین قدر نسبت به پایمال شدن مضامین قرآن در جامعه مسلمانان حساس نیستیم و این امر ما را به تحرک وا نمی دارد.
📣 مگر قرآن هدف ارسال رسل و کتب را اقامه عدل و قسط بوسیله مردم نمیداند؟!(۱)
❓آیا در جهان اسلام و ایران اسلامی ما که یک قدم جلوتر از بقیه جهان اسلام، حکومت اسلامی تشکیل دادیم،عدالت حکم فرماست؟!
🔻 در جهان اسلام کشورهایی همانند عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس مبتنی بر نظام دیکتاتوری اند و کشوری هم مانند مصر کم از دیکتاتوری ندارد. کشورهایی مانند سوریه و یمن و عراق و افغانستان هم بعد از جنگ های بنیان برافکنی که در آنها رخ داده، نمیشود انتظار چندانی در تحقق این مسأله اجتماعی داشت که تازه کار برای آنها شروع شده.ترکیه هم که با اردوغان اسلامگرا روزهای سختی در پیش دارد. پاکستانم که با روی کار آمدن عمران خان داشت اصلاحاتی به خود میدید، دوباره با اشاره آمریکایی ها به تنظیمات کارخانه بازگشت!
فلسطین، پاره تن جهان اسلام هم در چنگال گرگان صهیونیست گرفتار است و امید به عمل مسلمانان به روح قرآن برای رهایی خودش دارد.
🔺کشور ما هم بعد از پیروزی انقلاب توانست با آرمان های انسانی و اسلامی خود چشم جهان به خصوص جهان اسلام را به خود خیره کند و به عنوان روحی بر کالبد افسرده جهان امروز بدمد اما بعد از چهل و پنج سال در این مسأله یعنی «اقامه عدالت»نمره مطلوبی نگرفته است و عقب مانده.(۲)
🔴 میخواهم چه بگویم؟
میخواهم بگویم هان ای مسلمانان و دوستداران قرآن همانگونه که از اهانت به ظاهر قرآن غضبناکید که من هم غضبناکم، به همین شدت از عمل نشدن به محتوا و روح قرآن هم غضبناک باشیم، این خشم نه خشم کور بلکه خشم مقدس است.
✅وقتی به فکر افتادیم و یقظه برای ما حاصل شد و زمانی که این درد جانکاه را پذیرفتیم و فهمیدیم که محتوای قرآن تا حد زیادی در زندگی اجتماعی ما نقش تعیین کننده ندارد، آنگاه باید گام هایی نظری و عملی تعریف کنیم که چطور باید این درد را دوا کرد.
✅این که چطور در مقابل ظالمان و مستکبران ایستاد و در جنگ مقدس فقر و غنا جنگید، همانطور که حسین بن علی «ع» ایستاد و مبارزه کرد و ثمره مقاومتش خون خودش و یارانش بود که تا روز قیامت آدم های غافل ولی آزاده را بیدار نموده و در رکاب حق و این جنگ مقدس به عنوان مبارز تربیت کرده و خواهد کرد.
✅همانطور که سید روح الله خمینی با الگوگیری از سیره او ، قدم اول این راه را برداشت و امید به تحقق گام های بعدی توسط ما داشت آنجا که فرمود:
💯 «امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنهها و مرفهین بیدرد شروع شده است. و من دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفتهاند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین را نمودهاند میبوسم.»(۳)
(۱) حدید ۲۵
(۲) بیانات حضرت آقا: ۱۳۹۹/۳/۷ و ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
(۳)پیام قطعنامه ج ۲۱ صحیفه امام
https://eitaa.com/brayensan
🔴 گریه میکنیم ولی در عین حال حسین(ع) را نیز میکشیم
🔻میخواهید برایتان بگویم چه کسی گریه میکند و حسین(ع) را میکشد؟ روشن است که امام حسین الان نیست تا کسی او را بکشد، ولی چیزی گرانبهاتر و مهمتر از امام حسین در دستان ماست: کرامت امت حسین و مقدسات حسین.
🔺اگر ما گریه کنیم، ولی در عینحال برای تضعیف اهداف امام حسین تلاش کنیم؛ اگر گریه کنیم، ولی در صف باطل باشیم؛ اگر گریه کنیم، ولی گواهی دروغ دهیم؛ اگر گریه کنیم، ولی به دشمنان کمک کنیم و به اختلاف و تفرقه در جامعهٔ خود دامن زنیم؛ اگر گریه کنیم، ولی گناهانمان بیشتر شود.
⭕️در این صورت ما گریه میکنیم ولی در عینحال حسین را نیز میکشیم؛ زیرا تلاش میکنیم هدف حسین را از بین ببریم که گرانبهاتر از خود اوست.
📕دیدگاه امام موسی صدر را در کتاب «سفر شهادت: گفتارهایی دربارهٔ واقعهٔ عاشورا» بخوانید:
imamsadr.ir/3297
🎙️کتاب صوتی «سفر شهادت» را اینجا بشنوید:
navaar.ir/audiobook/13950
💯 انسان حسینی منش، نه ستم میکند و نه ستم میپذیرد.
https://eitaa.com/brayensan
هدایت شده از انتشارات انقلاب اسلامی
📚 پیشنهاد مطالعه در ماه محرم
◀️ خونآورد
گفتگوی حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای(مدظلهالعالی)، شهید مرتضی مطهّری و مرحوم دکتر علی شریعتی دربارهی قیام و انقلاب امام حسین(ع) در سال ۱۳۵۵
https://shop.khameneibook.ir/خون-آورد
◀️ همرزمان حسین (ع)
ده گفتار از حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای(مدظلهالعالی) در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (علیهمالسّلام)
https://shop.khameneibook.ir/همرزمان-حسین-علیهالسلام
◀️ چهار گفتار
در تبیین زمینهها، علل و آثار حادثهی عاشورا
https://shop.khameneibook.ir/چهار-گفتار
◀️ دو امام مجاهد
شش گفتار از آیتالله خامنهای(مدّظلّهالعالی) در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین (علیهم السلام)
https://shop.khameneibook.ir/دو-امام-مجاهد
◀️ ۷۲ سخن عاشورایی
گزیدهای از بیانات حضرت آیتالله العظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی) دربارهی مسائل مختلف مربوط به نهضت حسینی میباشد که از خرداد ۱۳۶۸ تا تیرماه ۱۳۹۰ در محافل و مجالس گوناگون ایراد و در قالب ۷۲ سخن جمعآوری شده است.
https://shop.khameneibook.ir/72-سخن-عاشورایی
◀️ آفتاب در مصاف
این اثر در قالب کتاب مرجع، در موضوع قیام عاشورا و بر گرفته از بیانات حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی است.
https://shop.khameneibook.ir/آفتاب-در-مصاف
@KhameneiBook
🔻السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ الْمُطِيعُ لِلّٰهِ وَ لِرَسُولِهِ وَلِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَالْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِمْ وَسَلَّمَ....
🔻أَشْهَدُ وَأُشْهِدُ اللّٰهَ أَنَّكَ مَضَيْتَ عَلَىٰ مَا مَضىٰ بِهِ الْبَدْرِيُّونَ وَالْمُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّٰهِ، الْمُناصِحُونَ لَهُ فِي جِهادِ أَعْدائِهِ، الْمُبالِغُونَ فِي نُصْرَةِ أَوْلِيائِهِ، الذَّابُّونَ عَنْ أَحِبَّائِهِ، فَجَزاكَ اللّٰهُ أَفْضَلَ الْجَزاءِ...
🔻أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ بالَغْتَ فِي النَّصِيحَةِ، وَأَعْطَيْتَ غايَةَ الْمَجْهُودِ، فَبَعَثَكَ اللّٰهُ فِي الشُّهَداءِ، وَجَعَلَ رُوحَكَ مَعَ أَرْواحِ السُّعَداءِ، وَأَعْطاكَ مِنْ جِنانِهِ أَفْسَحَها مَنْزِلا...
🔻أَشْهَدُ أَنَّكَ لَمْ تَهِنْ وَلَمْ تَنْكُلْ، وَأَنَّكَ مَضَيْتَ عَلىٰ بَصِيرَةٍ مِنْ أَمْرِكَ، مُقْتَدِياً بِالصَّالِحِينَ، وَمُتَّبِعاً لِلنَّبِيِّينَ، فَجَمَعَ اللّٰهُ بَيْنَنا وَبَيْنَكَ وَبَيْنَ رَسُولِهِ وَأَوْلِيائِهِ فِي مَنازِلِ الْمُخْبِتِينَ فَإِنَّهُ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ.
پ ن : فرازهایی زیبا و پرمعنا از زیارتنامه عباس بن علی (ع)
نقاشی دیجیتال حسن روح الامین ۱۴۰۲
نهم محرم الحرام ۱۴۴۵
https://eitaa.com/brayensan
💢فرهنگ عاشورایی در شبه قاره و کشمیر
♦️از کودکی مادرم بنا به رسمی شایع در کشمیر در شب شام غریبان میگفت: امشب را بدون رختخواب هرکدام در گوشهای از خانه بخوابید؛ بیاد و حرمت آلالله که امشب آواره بودند...
شب عاشورا نیز شیعیان کشمیر تا سپیدهدم بیاد و حرمت آلالله بیدار می مانند.
♦️در شبه قاره (شامل هند و پاکستان) کسی ظهر عاشورا در صف غذای هیات نمیایستد، چون هیئات ظهر عاشورا غذا نمیدهند. بحرمت آلالله میان عزاداران وعده غذایی سبک و بدون گوشت حوالی عصر عاشورا توزیع می شود.
✍ سرباز روح الله رضوی
🩸مستند «دال دریاچه داغدار» با موضوع عزاداری مردم کشمیر در ماه محرم با روایت سرباز روح الله رضوی رو در لینک زیر میتوانید تماشا نمایید.
https://telewebion.com/episode/0x2935d0c
#محرم
#کشمیر
#شبه_قاره
#دریاچه_دال
#فرهنگ_مسلمانان
https://eitaa.com/brayensan
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
نه! والله ما هم مترفین میشویم. بترسیم؛ تُرف، فسق میآورد.
شما چگونه میخواهید محبت و اطمینان مردم را جلب کنید؟ مردم باید به من و شما اعتماد داشته باشند. اگر ما دنبال مسائل خودمان رفتیم، به فکر زندگی شخصی خودمان افتادیم، دنبال تجملات و تشریفاتمان رفتیم، در خرج کردن بیتالمال هیچ حدی برای خودمان قایل نشدیم - مگر حدی که دردسر قضایی درست بکند! - و هرچه توانستیم خرج کردیم، مگر اعتماد مردم باقی میماند؟
مگر مردم کورند؟ ایرانیان همیشه جزو هوشیارترین ملتها بودهاند؛ امروز هم به برکت انقلاب از هوشیارترینهایند؛ از هوشیارها هم هوشیارترند. آقایان! مگر مردم نمیبینند که ما چگونه زندگی میکنیم؟
نمیشود ما در زندگی مادّی مثل حیوان بچریم و بغلتیم و بخواهیم مردم به ما به شکل یک اسوه نگاه کنند؛ مردمی که خیلیشان از اولیات زندگی محرومند. در این راه، از خیلی چیزها باید گذشت. نه فقط از شهوات حرام، از شهوات حلال نیز باید گذشت.
من و شما همان طلبه یا معلم پیش از انقلابیم. یکی از شماها معلم بود، یکی دانشجو بود، یکی طلبه بود، یکی منبری بود، همهمان اینطور بودیم؛ اما حالا مثل عروسی اشراف عروسی بگیریم، مثل خانهی اشراف خانه درست کنیم، مثل حرکت اشراف در خیابانها حرکت کنیم! اشراف مگر چگونه بودند؟ چون آنها فقط ریششان تراشیده بود، ولی ما ریشمان را گذاشتهایم، همین کافی است؟!
نه، ما هم مترفین میشویم. واللَّه در جامعهی اسلامی هم ممکن است مترف به وجود بیاید. از آیهی شریفهی «واذا اردنا ان نهلک قریة امرنا مترفیها ففسقوا فیها» بترسیم. تُرف، فسق هم دنبال خودش میآورد.
رهبر انقلاب، ۲۳ مرداد ۱۳۷۰
@iisociology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻زمانی که پیشرفت را توسعه معنا کردیم و در آن #عدالت را مدنظر قرار ندادیم، میشود همین جامعه ای که در آن#فاصله_جهنمی_طبقاتی حاکم میشود.
🔺این فاجعه نه جغرافیا میشناسد و نه دین و مذهب، فرق نمیکند عربستان باشد یا ایران یا مثلاً بهشت اروپا و آمریکا
💯قال أمیرالمؤمنین «ع» : فَانَّ فی العَدْلِ سَعَةً (خطبه ۱۵ نهج البلاغه)
😔 در همه جا این نسخه سرمایه سالاری بدون حد، نتیجه یکسان خواهد داد.
#عربستان
#بن_سلمان
#توسعه
#پیشرفت
#عقب_ماندگی_در_عدالت
https://eitaa.com/brayensan
هدایت شده از اتحادیه بین المللی امت واحده_قم
#معرفی_کتاب
📚کلیات تاریخ تمدن و فرهنگ اسلامی
📝نوشته : هادی هروی
🔹شروعی در موضوع آشنایی با تمدن اسلامی
🔺یکی از سؤالات دغدغه مندان و علاقه مندان به حوزه جهان اسلام، آشنایی با موضوع تمدن اسلامی و ابعاد آن از طریق معرفی کتابی در این مورد است. در این یادداشت به معرفی اجمالی کتابی که به لطف خدا بتواند تا حدی پاسخگوی این نیاز و دغدغه مخاطبین باشد، میپردازیم.
🔻کتاب کلیات تاریخ تمدن و فرهنگ اسلامی نوشته استاد محمد هادی یوسفی غروی محقق و مؤرخ شهیر، اثری است که در هشت فصل توسط نشر معارف تهیه و تنظیم گردیده است. این کتاب به خوبی و با نثری نسبتا روان به تبیین تاریخی ابعاد و زوایای مختلف موضوع فرهنگ و تمدن اسلامی پرداخته است.
▫️نویسنده در فصل اول کتاب به فرهنگ و تمدن و ارتباط آن دو و در فصل دوم به فرهنگ و تمدن اسلامی و ویژگی های آن و عوامل پیدایی و شکوفایی فرهنگ و تمدن اسلامی میپردازد.
▪️فصل سوم در مورد شکوفایی علوم اسلامی در زمان تمدن اسلامی و فصل چهارم در موضوع علوم غیر اسلامی و مراکز علمی_فرهنگی مؤثر در تمدن اسلامی میباشد.
▫️ از آنجایی که در هر تمدنی تشکیلات و هنر حرف اول را میزند، فصل پنجم به تبیین این مسأله در زمان تمدن اسلامی میپردازد.در فصل ششم به این سوال پاسخ داده میشود که آیا تمدن اسلامی بر تمدن غرب تأثیر گذاشته یا خیر؟
▪️و اما دو فصل مهم آخر کتاب که در آن نویسنده به ذکر عوامل انحطاط تمدن اسلامی از یک سو و عوامل احیای تمدن اسلامی از سویی دیگر پرداخته و به تببین این دو مسأله ضروری، همت گماشته است.
📌برشی از کتاب: ((چه باید کرد؟ پرسش اساسی است که بسیاری از اندیشمندان و علاقمندان به اسلام کوشیدند برایش پاسخی مناسب بیابند؛ میرزای شیرازی، سید جمال الدین، محمد عبده، عبدالرحمان کواکبی، علی عبدالرازق، مصطفی کامل، علامه طباطبایی، مرتضی مطهری و ... همه تلاش کردند که از زوایایی این مسئله را کالبد شکافی کنند.
بی شک تحلیل و بررسی تمام ابعاد این موضوع کار دشواری است و مجالی فراتر از یک متن آموزشی میطلبد؛ در عین حال میکوشیم در چهار محور بیداری، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی پاسخ مناسبی برای احیای تمدن اسلامی در منظر دانش پژوهان قرار دهیم.))
@iuuu_Qom
🔴 حاج کاظم زدگی
💢راه حل ارزشی ها برای عبور از تعارضات جمهوری اسلامی
(به بهانه ماجرای قهر محمدرضای شهبازی از تلویزیون به خاطر ورود عناصری مثل رشیدپور و گلزار)
✍ سید یاسر تقوی
https://eitaa.com/brayensan
هدایت شده از جمهوری/ محمد صادق شهبازی
🔺#محمدرضا_شهبازی نشان داد بهعنوان انقلابی و عدالتخواه، نباید مماشات با جهتگیریهای غلط داشت.
🔺موج حمایت مردمی و جوانان انقلابی هم نشان داد برخلاف القائات و خواست دشمن، بدنه ناامید نیست و نسبت به اصلاح کشور حساس است.
🔺 #پاورقی هم خار چشم دشمن، غربگراها و محافظهکاران است. نهی ازمنکرانجام شد و بدنه هم قدرت و حساسیتش را نشان داد.
🔺مدیریت عالی فعلی صداوسیما و مشخصا جلیلی و جبلی به دنبال اصلاح این رویه های غلط نهادینه شده از گذشتهاند و این حساسیت و نهی از منکر کمک به کسانی است که با همه ضعف و قوت هایشان هم به اصلاح آگاهند هم توانا و هم خواهان آن هستند و این مطالبات کمک به آنها و بازکردن دستشان در اصلاحگری است.
🔺تعطیلی پاورقی یا سایر ظرفیتهای انقلابی و عدالتخواه سیما خواست دشمن، غربگراها و محافظهکارانی است که نفعشان در حفظ وضع موجود و به شکست کشاندن تحولخواهی است. پاورقی باید بماند و باز بجنگد تا با ایستادگی، صراحت و نقد کردن امیدایجاد کند. از سر گرفته شدن پاورقی برهم زدن بازی این پازل و عامل شعلهور ماندن امید بدنهای است که این چند روز حساسیت به خرج داد.
🔺بدنه هم این حساسیت و امر به معروف و نهی از منکر را برای اصلاح و کمک به صداوسیما و سایر نهادها ادامه دهد. امثال محمدرضا هم موتور تحولخواهی باقی بمانند
@enghelabemardom
فقه در میدان سیاستگذاری اقتصادی.mp3
35.73M
📍 فقه در میدان سیاستگذاری اقتصادی
ارائه حجت الاسلام قنبریان در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی/ ۲۲مرداد۱۴۰۲
✔️ در این ارائه تمایز "مکتب و نظام اقتصادی" با "علم اقتصاد" و با "روابط اقتصادی" معلوم و "فقه پیشرو" و "پیرو" معلوم می شود.
📝 چکیده ارائه
* برای وضوح بیشتر این مطالب را ببینید:
- نمای فقه اقتصادی امام خمینی
- اندیشه های اقتصادی امام و تحریف، تعطیل و تأویل ولایت مطلقه
- شهید بهشتی و عدالت اجتماعی
☑️ @m_ghanbarian