eitaa logo
نعیم
28 دنبال‌کننده
189 عکس
207 ویدیو
2 فایل
ارتباط : @B_Shakoorzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ رسیده| آیا عرفان بدون عمل به ظواهر دستورات شریعت است؟! ◻️ یکی از ارکان مهم عرفان، عمل به دستورات شریعت است. ◻️ علامه طباطبایی می‌فرماید: سالک از ابتدای سیر تا مقام وصول، باید ملازم شرع باشد و سر سوزنی از ظاهر شریعت تجاوز ننماید و چون کسی این چنین نباشد منافق است، مگر به عذر و یا خطا و نسیان باشد. این که شنیده شده و به بعضی نسبت داده‌اند که چون شخص به کمال رسید، تکلیف از او ساقط می شود افترا و کذب محض است، زیرا رسول الله(ص) با این که اشرف موجودات بوده، تا آخرین لحظه حیات تابع و ملازم احکام الهیّه بودند. (ثمرات حیات؛ ج۱؛ ص ۴۰) ◻️ امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نهج البلاغة،حکمت۲۲۷ می‌فرماید: «الْإِیمَانُ مَعْرِفَةٌ بِالْقَلْبِ وَ إِقْرَارٌ بِاللِّسَانِ وَ عَمَلٌ‏ بِالْأَرْکَان‏؛ ایمان معرفت به قلب، اقرار با زبان و عمل کردن با جوارح است.» ◻️ ایمان اگر در اعماق جان نفوذ کند حتما شعاع آن، در انسان خواهد تابید و اعمال او را صالح می‏کند. ◻️ این حرف عده‌ای از مدعیان عرفان که می‌گویند انسان باید دلش پاک باشد، حالا عملش هر چه بود، بود؛ سخن گزافی است که از قضا این اعتقاد، تازگی هم ندارد و مشابه این را نیز، "مرجئه" در زمان امامان معصوم ادعا می‌کردند و ائمه علیهم‌السلام هم در مقابل آن‌ها موضع گیری می‌کردند. ◻️ قرآن کریم در آیات متعددی هرجا سخن از ایمان به میان می‌آورد، عمل صالح را نیز در کنار آن به صورت جداناپذیر مطرح می‌کند. این، خود گویای آن است که ، همواره باید قرین یکدیگر باشند. ◻️ آیت الله سعادت پرور چنین بیان می‌دارد که «طریقت» عمل به شریعت حضرت محمّد (ص) است و «حقیقت» نتیجه عمل به دستورات شریعت است‏. https://hawzahnews.com/xbqZb @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
🔴 زنده نگه داشتن یاد امام زمان (عج) 🔵 آیت الله از علمایی که شیفته امام زمان عجل الله فرجه بودند. بالای سر خود نام مبارک حضرت مهدی را زده بودند و زیر نام حضرت، نوشته بودند : 🔺 بالای سرم نام تو را نقش نمودم 🔺 یعنی که سر من به فدای قدم تو 🕋 @sebghatallaah
اميرالمؤمنين عليه السلام فرمود: خداوند متعال به حضرت داود عليه السلام وحى فرمود: اى داود! تو مى خواهى، من هم مى خواهم ، ولى جز آنچه من مى خواهم نمى شود. پس اگر تسليم آنچه من مى خواهم بشوى، آنچه را هم تو مى خواهى عطايت مى كنم. امّا اگر تسليم آنچه من مى خواهم نشوى، در آنچه خودت مى خواهى تو را به رنج مى افكنم و جز آنچه هم كه من بخواهم نخواهد شد. 🔻متن عربی روایت : قالَ اَميرُالمُؤمِنين عليه السلام: اَوْحَى اللّه ُ اِلى داوُودَ: يا داوُودُ! تُريدُ وَ اُريدُ وَ لايَكُونُ اِلاّ ما اُريدُ ، فَاِنَ اَسْلَمْتَ لِما اُريدُ اَعْطَيْتُكَ ما تُريدُ وَ اِنْ لَمْ تُسْلِمْ لِما اُريدُ اَتْعَبْتُكَ فيما تُريدُ وَ لا يَكُونُ اِلاّ ما اُريدُ. [توحید صدوق؛ص۳۳۷]
وصیت پلاک ۱۳ این شب‌ها سریال طنز پلاک ۱۳ هر شب از شبکه سه پخش می‌شود. کارگردان این سریال آرش معیریان است که تجربه زیادی در کار طنز دارد و به عنوان فیلمساز طنز مطرح است که می‌توان شاخص‌ترین آن را فیلم سینمایی "کما" دانست. البته معیریان را می‌توان به نوعی یکی از فیلمسازان فیلم فارسی بعد از انقلاب نیز دانست که برخی از فیلم‌هایش کپی برداری یا برداشتی ملموس از فیلم‌ فارسی‌های قبل ازانقلاب است مثل "شارلاتان" و "شیر و عسل ". محور داستان سریال پلاک ۱۳ ارثیه فامیلی است که قرار است با شرایطی به ورثه منتقل شود. داستان از این قرار است که زن ثروتمندی فوت کرده و وراثش برادرزاده‌های اوهستند. وی ( شهین تسلیمی) قبل از فوتش به وکیلش (امیر حسین صدیق) وصیت می‌کند که بخش عمده‌ای از اموالش را صرف امور خیریه کند و باغی را با شروطی به برادرزاده‌هایش بدهد؛ از جلمه این شروط این است که آن‌ها مدتی را با هم در آن‌ باغ زندگی کنند. نکته مهم دراینجا طریقه وصیت کردن است که چنین وصیتی شرعا اشکال دارد و نافذ نیست؛ چرا که انسان بیشتراز ثلث( یک سوم) اموالش را نمی‌تواند وصیت کند و در اینجا شواهد بر این است که بیش از ثلث برای امور خیریه وصیت شده است که مازاد بر ثلث مستلزم اجازه ورثه است و به این نکته توجهی نشده است. حالا اگر این قضیه به نحوی توجیه شود که آن اموال بیش از ثلث نبوده مشکل دیگری هست که وصیت کننده نمی تواند شرعا شرطی برای انتقال مالش به ورثه بگذارد مگر در همان ثلث؛‌ برای اینکه قهرا بعد از فوتش اموالش به ورثه منتقل می‌شود و شرط گذاشتن هم صحیح نیست. حالا از این عجیب‌تر این است که وصی چنین وصیت مشکل‌داری یک وکیل است که قاعدتا باید آگاه به مسائل شرعی باشد و به موکل خود گوشزد کند که چنینی وصیتی درست نیست. به هر حال درست است که سریال، طنز است؛ ولی این دلیل نمی‌شود که نکات حقوقی در آن نادیده گرفته شود و یا بدون مشاوره صحیح فیلمنامه تنظیم گردد. جا دارد که در سریال سازی به این نکات توجه بیشتری شود و در امور تخصصی مشاوره درستی از سوی صاحبان تخصص انجام گیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای افزایش روزی ✅ کانال حکمت و اسرار آل محمد صلوات الله علیه ┄┅┅❅❁❅┅┅┄ ➣ @hekmat_110 ┄┅┅❅❁❅┅┅┄
📖 در منزل من، همه افراد، هرشب در حال مطالعه خوابشان مى‌برد 📝 رهبر انقلاب: من اين را مى‌خواهم عرض كنم كه در منزل خودِ من، همه افراد، بدون استثنا، هرشب در حال خوابشان مى‌برد. خود من هم همين‌طورم. نه اين‌كه حالا وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مى‌كنم؛ تا خوابم مى‌آيد، كتاب را مى‌گذارم و مى‌خوابم. همه افراد خانه ما، وقتى مى‌خواهند بخوابند حتماً يك كتاب كنار دستشان است. من فكر مى‌كنم كه همه خانواده‌هاى ايرانى بايد اين‌گونه باشند. توقّع من، اين است. 📚بايد پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با كتاب محشور و مأنوس كنند. حتّى بچه‌هاى كوچك بايد با كتاب اُنس پيدا كنند. 📚بايد خريدِ كتاب، يكى از مخارج اصلى خانواده محسوب شود. مردم بايد بيش از خريدن بعضى از وسايل تزييناتى و تجمّلاتى - مثل اين لوسترها، ميزهاى گوناگون، مبلهاى مختلف و پرده و... -، به كتاب اهميّت بدهند. 📚اوّل كتاب را مثل نان و خوراكى و وسايل معيشتى لازم بخرند؛ بعد كه اين تأمين شد به زوايد بپردازند. ۱۳۷۴/۰۲/۲۶ @HOWZAVIAN
📽وصیت پلاک 13 ⭕️محور داستان سریال پلاک 13 ارثیه فامیلی است که قرار است با شرایطی به ورثه منتقل شود. داستان از این قرار است که زن ثروتمندی فوت کرده و وراثش برادرزاده‌های اوهستند. وی ( شهین تسلیمی) قبل از فوتش به وکیلش (امیر حسین صدیق) وصیت می‌کند که بخش عمده‌ای از اموالش را صرف امور خیریه کند و باغی را با شروطی به برادرزاده‌هایش بدهد؛ از جلمه این شروط این است که آن‌ها مدتی را با هم در آن‌ باغ زندگی کنند. 🔷نکته مهم دراینجا طریقه وصیت کردن است که چنین وصیتی شرعا اشکال دارد و نافذ نیست؛ چرا که انسان بیشتراز ثلث( یک سوم) اموالش را نمی‌تواند وصیت کند و در اینجا شواهد بر این است که بیش از ثلث برای امور خیریه وصیت شده است که مازاد بر ثلث مستلزم اجازه ورثه است و به این نکته توجهی نشده است. حالا اگر این قضیه به نحوی توجیه شود که آن اموال بیش از ثلث نبوده مشکل دیگری هست که وصیت کننده نمی تواند شرعا شرطی برای انتقال مالش به ورثه بگذارد مگر در همان ثلث؛‌ برای اینکه قهرا بعد از فوتش اموالش به ورثه منتقل می‌شود و شرط گذاشتن هم صحیح نیست. 👈ادامه مطلب https://b2n.ir/e53901 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔲 ورزش بانوان در صدا و سیما ✍️ بابک شکورزاده سال‌های قبل، اخبار ورزشی بانوان ایرانی معمولا صرفا به صورت خبر بود و تصویری از ورزشکاران زن در آن رقابت ورزشی نمایش داده نمی‌شد؛ ولی در حال حاضر در خیلی از رشته‌های ورزشی تصاویر آن به ‌راحتی از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود. این در حالی است که بانوان در خیلی از رشته‌های ورزشی و متناسب با نوع رشته‌ای که برای آن تعریف شده است پوشش مناسبی ندارند که قابلیت پخش در رسانه را داشته باشد. این یک طرف قضیه؛ از طرف دیگر ورزش بانوان به خودی خود مشکلی ندارد و کسی مخالف آن نیست و پخش تصاویر آن هم تا زمانی که طبق ضوابط عرفی و شرعی باشد مانعی ندارد؛ ولی آیا این روندی که در حال اجرا است مبتنی بر ضوابط هست؟! آیا پخش تصویر ورزشکاری که لباس تنگ چسبان به تن دارد، مطابق با ضوابط است؟! حالا تحرک داشتن با این وضعیت نیز جلوه بیشتری از اندامش را در معرض دید قرار می‌دهد! شاید آن زمان که این تصاویر پخش نمی‌شد حرمتی برای احکام الهی قائل بودند و شاید هم تصور می‌کردند که اگر پخش شود با موضع گیری‌های تندی مواجه خواهند شد. به هر حال هر انگیزه‌ای که در کار بوده، در گذشته شاهد پخش این تصاویر نبودیم؛ ولی متأسفانه در حال حاضر این مسئله به راحتی در اخبار ورزشی بانوان نمایش داده‌ می‌شود و بعضا پخش کامل مسابقه را نیز نیز شاهد هستیم؛ همچنان که مثلا در المپیک امسال (2021)، مسابقه بدمینتون باز ایرانی پخش شد. متأسفانه این مسئله در سیمای جمهوری اسلامی نهادینه شده و گویا دیگر هیچ قبحی ندارد و اگر اعتراضی هم به این گونه مسائل شود چه بسا معترضین، محکوم به تهجر شوند. طبیعی است که چنین وضعی متناسب با شأن جامعه اسلامی و صدا و سیمایی که قرار بود دانشگاه باشد، نیست و مسئولین مربوطه تدبیری در تراز جمهوری اسلامی داشته باشند و خواسته یا نخواسته زمینه ساز ترویج پوشش نامناسب نباشند. @HOWZAVIAN
به پاس نیم‌قرن تلاش استاد مجتهدی (ره) اخیراً ویدئویی کوتاه از حجت‌الاسلام‌والمسلمین رهدار منتشر شده است که در آن گفته شده، ملاک انتخاب آیت الله مجتهدی (ره) برای پذیرش طلبه، زیبایی بوده است. باتوجه به بازنشر آن در فضای مجازی حتی از سوی بهانه‌جویان مخالف اسلام و حوزه، نکات زیر تقدیم می‌شود: ۱- آیت الله مجتهدی (ره) عالمی مخلص بود که همه عمرش را صرف تربیت طلاب نمود. حوزه‌های علمیه تا سالها مدیون زحمات ایشان است. زهد، مردم‌داری، مقبولیت نزد امامین انقلاب، مراجع عام و علمای بلاد و عموم مردم و بازاریان متدین، شناخت عمیق افراد مستعد برای طلبگی بر اساس تجربه ۶۰ ساله تربیت طلبه از دیگر ویژگی های ایشان است. ۲- تجربه سترگ ایشان و همچنین فارغ‌التحصیلان موفق حوزه ایشان، می‌طلبید که تحقیقاتی درباره شیوه تربیتی ایشان صورت گیرد که هنوز انجام نشده است. ۳- ایشان هیچ‌گاه با ملاک‌های مادی به دنبال جذب جوانان نبودند و اخلاق و منش و اخلاص ایشان بود که جوانان را از اقصی نقاط کشور به آن حوزه می‌کشاند. ۴- بزرگترین شاهد بر بطلان نقل قول مطرح شده توسط دوست آقای رهدار، تصاویر نورانی بیش از ۱۱۰ شهید عزیز آن مدرسه - به مثابه پرتوفیق‌ترین فارغ‌التحصیلان آن- است. با دیدن چهره‌های نورانی ایشان، خواهید فهمید که براساس ملاک‌های مادی، بسیاری از این عزیزان چهره‌ای معمولی داشته‌اند اگرچه که در ملأاعلی چون ستارگانی می‌درخشند. علاوه بر این شهیدان راه اسلام، بزرگانی از شاگردان مرحوم مجتهدی (ره) هستند که اتفاقاً همیشه توسط آن مرحوم، ترویج می‌شدند و با چشم‌ دنیایی، شاید زیبا خوانده نشوند. ۵- آیت الله مجتهدی پس از اتمام مراحل ابتدایی گزینش، می‌فرمودند: من هم باید شخص را ببینم. و در صورت تایید نهایی ایشان، فرد را پذیرش می‌کردند. ۶- اینکه ملاک ایشان چه بود دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. و بعید نیست که مباحث معنوی یا عنایت الهی به ایشان در این امر، سهیم بوده باشد. بالاخره کسی که سالها مخلصانه و با پرهیزکاری زندگی کرده، حتماً مورد محبت الهی قرار خواهد گرفت. یادم نمی‌رود که آیت الله مصباح یزدی (ره) فرمودند: اگر کسی مدعی شود که امام زمان (علیه السلام) در تشییع آیت الله مجتهدی (ره) شرکت کرده است من تکذیبش نمی‌کنم. ۷- ایشان بارها می‌گفتند که من نورانیت برایم مهم است نه زیبایی و لذا اگر کسی با چهره و ویژگیهای بلال حبشی هم بیاید من او را به طلبگی دعوت می‌کنم. ۸- برخی از تحلیلگران تربیتی علاوه بر علل معنوی این نحوه گزینش می‌گویند: روحانیت شیعه در طول تاریخ مردم‌پایه بوده و اصرار بر استقلال از بودجه‌های دولتی در امرار معاش داشته است. این امر مورد تاکید امامین انقلاب هم بوده است. لذا باید شخص روحانی، جاذبه لازم را برای جذب مردم داشته باشد. آنچه که برای مرحوم مجتهدی (ره) مهم بود و بارها بر آن تاکید می‌کردند وجود جاذبه شخصی و شخصیتی در داوطلب حوزه بود. اگرچه که حسن ظاهر می‌تواند سهمی در این جاذبه داشته باشد ولی یقیناً نمیتوان بصورت یک عامل فرید به آن نگاه کرد. ۹- در دورانی که حوزه و روحانیت مورد انواع هجمه‌ها است لازم است دلسوزان حوزه، دقت بیشتری در بیانات خود داشته باشند. ۱۰- حوزه‌های علمیه همیشه از مقدس‌ترین نهادها بوده و اساتید و مدیریت حوزه تلاش وافری برای حفظ پاکی و قداست آن داشته‌اند. https://eitaa.com/hamim1/8 @hamim1
✍ نقدی بر اظهارات سید جواد هاشمی ♦️فیلم جدید سید جواد هاشمی به نام شهر گربه‌ها اکران شد؛ فیلمی موزیکال که اساس آن بر رقص و موسیقی است. تیزر منتشر شده از این فیلم به گونه‌ای هنجارشکنانه است که در نگاه اول شاید به ذهن کمتر کسی هم خطور نکند این فیلم، فیلم سینمایی جمهوری اسلامی باشد. هر چند سینمای بعد از انقلاب فیلم‌های غیر متعارف کم نداشته، ولی این نمونه در نوع خودش نوبر است. ♦️تأسف بار اینجاست که سازنده این فیلم کسی است که به عنوان شخصیتی مذهبی و ارزشی در عرصه هنر کشور شناخته شده و به شهید سینمای ایران معروف بوده است که البته این هم بزرگ کردن کاذب وپوشالی بوده که نتیجه‌اش چیزی شده که شاهد آن هستیم. ♦️سید جواد هاشمی در کلیپی در اظهاراتی نسبت به رقص گفته است که مگر رقص بد است؟! او می‌گوید که در آموزه‌های دینی گفته‌اند رقص گناه دارد و خیلی از علما رقص زن برای شوهر را جایز می‌دانند. هاشمی از این حکم استثناء، به این نتیجه رسیده که در احکام رقص تناقض وجود دارد و این گونه قیاس می‌کند که وقتی رقص زن برای شوهر در جایی که نامحرم نیست اشکال ندارد، پس قطعا رقص مرد نیز اشکال ندارد. وی در قسمت دیگری از صحبت‌هایش کسانی که به فیلم او از این حیث اعتراض کرده‌اند را تندرو خوانده و می‌گوید که چرا حلال خدا را حرام می‌کنید! و اگر فیلم مشکل داشت جمهوری اسلامی مجوز پخش نمی‌داد. ♦️در این بیانات مغالطه و قیاس باطل مشهود است. اولا این که به طور کلی رقص اشکال دارد، ولی رقص زن برای شوهر (با شرایط خاص خودش) اشکال ندارد، تناقض نیست؛ بلکه یک استثناء از یک قاعده کلی است که در همه جا جاری است و هر انسان عاقلی این قاعده را قبول دارد؛ فقط هم در احکام نیست و در مسائل عرفی نیز وجود دارد. ثانیا اگر این گونه بخواهیم احکام را تفسیر کنیم تقریبا همه احکام متناقض خواهند بود، چون این استثناء در خیلی از موارد اعمال می‌شود؛ مثلا ربا که شکی در حرمت آن نیست و به نص صریح قرآن جنگ با خداست و طبق روایات از از زنای با مادر نیز بدتر است؛ همین ربا، بین پدر و فرزند و همچنین بین زن و شوهر حرمتی ندارد و این از مسلمات احکام شرعی است. ♦️طبق استدلال سید جواد هاشمی باید در اینجا نیز تناقض وجود داشته باشد؛ در حالی که چنین نیست. ما یک حکم کلی داریم به نام حرمت ربا که ربای پدر و فرزند از آن استثناء شده است و این به معنای تناقض نیست. ♦️نکته بعدی این بود که سید جواد هاشمی استدلال کرده که وقتی رقص زن برای شوهر اشکال ندارد پس به طریق اولی رقص مرد نیز اشکال نخواهد داشت. جواب این استدلال همان بحث استثناء است که بیان شد؛ یعنی رقص در حکم کلی، چه برای مرد و چه برای زن حرام است؛ مگر رقص زن برای شوهر. نه اینکه چون رقص زن برای شوهر جایز است، پس رقص مرد نیز جایز است. چنین قیاسی وجهه شرعی ندارد و درست نیست. ♦️نکته دیگر این بود که هاشمی معترضین را افردی تندرو خواند که در واقع اهانتی به متدینین محسوب می شود. از طرفی واژه‌ی تندرو بار منفی به خصوصی دارد که معمولا بارها از سوی رسانه‌های معاند نسبت به اقشار ارزشی و انقلابی اطلاق شده و از این جهت نیز می تواند دستاویزی برای همان رسانه‌ها شود. ♦️وی همچنین اظهار کرد که چون جمهوری اسلامی مجوز داده، پس فیلمش مشروع است. سوال اینجاست که آیا واقعا مسئولین ارشاد و سازمان سینمایی همیشه طبق ضوابط شرعی عمل کرده‌اند و هر آنچه که آنها مجوز دهند مشروع است؟! تجربه عینی و ملموس سال‌های پس از انقلاب نشان داده که اینگونه نبوده و آنطور که باید، ضوابط شرعی در مجوز دادن به محصولات فرهنگی رعایت نشده و حقیقتا نمی‌توان به صرف مجوز مسئولین مربوطه در این زمینه به این نتیجه برسیم که شرعا اشکالی ندارد. مؤید ساده آن اعتراضاتی است که به هرحال از سوی علمای دین و اقشار متدین جامعه در طول این سال‌ها نسبت به برخی از محصولات فرهنگی، اعم از فیلم و غیر فیلم شده است و همین فیلم شهر گربه‌‌ها نیز با اعتراضات جدی همراه شده که حتی خواستار لغو اکران شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شور و شعف مرحوم آیت الله بهاءالدینی هنگام شعرخوانی مرحوم حبیب الله چایچیان (حسان) این شاعر بزرگ اهل بیت علیهم السلام، در نهم آذرماه سال ۹۶ و در سن نود و چهار سالگی دعوت حق را لبیک گفت. @BisimchiMedia
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 آقای عباس موزون مجری برنامه زندگی پس از زندگی ، در هندوستان درحال تهیه فیلم بوده که این خانم به طور اتفاقی وارد صحنه می شود! این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست. صلی الله علیک یا اباعبدالله گلچین كليپ👇 @jamkaranedeleman
🔴سید جواد هاشمی با اکراه کوتاه آمد🔴 سید جواد هاشمی پس از اعتراضاتی که به فیلم شهر گربه‌ها شد بالاخره کوتاه آمد و خبر از اصلاح فیلمش داد تا نسخه اصلاح شده را برای نمایش نهایی تحویل سینما دهد. این خبر خوب و امیدوار کننده‌ای بود و نشان داد که اعتراض و انتقاد نهایتا می‌تواند نتیجه بخش باشد. این یک بُعد قضیه است که سید جواد هاشمی به نظر مردم احترام گذاشت و تصمیم به اصلاح گرفت که جای تقدیر نیز دارد؛ ولی بُعد دیگر این است که خودش قلبا راضی به این کار نبوده و همچنان بر سر حرف خودش باقی است و آن سکانس‌های جنجالی را بی‌اشکال می‌داند. وی در گفتگو با باشگاه خبرنگارن جوان گفت: «علیرغم میل باطنی‌ام، بخش‌هایی از فیلم "شهر گربه‌ها" را تغییر دادم و صرفاً به دلیل احترام به نظر آن بخش از مردم این کار را انجام دادم». نکته انحرافی همین جاست که او صرفا به خاطر احترام به مردم فیلم را اصلاح کرده، نه اینکه آن موارد کذایی اشکال شرعی داشته است! امیدواریم شخصیتی مثل سید جواد هاشمی که دارای وجهه مذهبی است و نقش‌های ماندگار ارزشی را در کارنامه هنری خود دارد، ضوابط شرعی را در فیلم‌هایش رعایت کند و احکام اسلام را تفسیر به رأی نکند. طبیعی است که نتیجه تفسیرهای غیر اصولی، خواسته یا ناخواسته شبهه افکنی و به گمراهی کشاندن اذهان عمومی خواهد بود؛ همچنانکه وی در توجیه آن سکانس‌ها، مطالبی را بیان کرد که رسماً ایستادگی در برابر احکام شرع بود. ناگفته نماند که این نکات و انتقادات ربطی به محتوا و مضمون فیلم ندارد؛ زیرا مضمون داستان، مثبت است و می‌تواند برای گروه کودک و نوجوان آموزنده نیز باشد. سخن اینجاست که باید مراقب باشیم و به خاطر پرداختن به مضمون خوب و آموزنده، آلوده‌ی راه‌های غیر شرعی نشویم. به قول معروف به خاطر هدف، وسیله را توجیه نکنیم.
"منصور" فیلمی که ارزش دیدن دارد در آشفته بازار محتوایی سینمای ایران، هر از گاهی فیلم‌هایی دیده می‌شود که قابلیت تماشا کردن دارد و علاوه بر جنبه سرگرمی، با محتوایی قابل توجه، نکات جالب و چه بسا آموزنده‌ای را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. فیلم سینمایی "منصور" یکی از این فیلم‌هاست که دارای این ویژگی است و می‌توان آن را اجمالا جزء معدود فیلم‌های ارزشی در سال‌های اخیر دانست. "منصور" از نظر ساختاری در واقع یک مستند - داستانی است. به هرحال "سیاوش سرمدی" کارگردان فیلم، قبل از اینکه فیلمساز فیلم داستانی باشد یک مستند ساز حرفه‌ای بوده و از وادی مستند پا به این عرصه گذاشته است و دراین اثر داستانی نیز جنبه‌های مستند گونه رعایت شده است. مثلا در برخی سکانس‌ها، نماها به اصطلاح دوربین رو دست است و این لرزش تصویر و این گونه فیلمبرداری از ویژگی‌های مستند است؛ به خصوص سکانس‌هایی که التهاب بیشتری دارد. البته محتوا و فرم فیلم نیز متأثر از فیلم مستند است. ناگفته نماند که محسن قصابیان نیز در نقش شهید ستاری خوش درخشیده و توانسته که از پس نقش به خوبی بر بیاید و شباهت چهره او با شهید ستاری و گریم مناسب نیز باورپذیری را بیشتر کرده است. این فیلم که برهه‌ای حساس از زندگی حرفه‌ای شهید منصور ستاری، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی را به تصویر می‌کشد، گویای پشت کار و استقامت این فرمانده لایق است و دست کم شناختی اجمالی از شخصیت وی به مخاطب می‌دهد. شاه کلید فیلم منصور را می‌توان، اعتماد به تولید و توان نیروی ایرانی دانست. تیمسار ستاری درآن شرایط حساس اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی ثابت کرد که می‌توان تعمیرات هواپیما را به دست نیروی داخلی سپرد و در مقابل فشارهایی که از ارگان‌های مختلف بر وی و تیم همراهش بود ایستادگی کرد و بر عقیده خود پافشاری داشت و این حقیقت را به اثبات رساند. جالب است همان‌طور که در فیلم نشان داده شد، در ابتدا خیلی از خلبان‌های ایرانی وقتی متوجه می‌شدند که قطعات تعمیری، ایرانی است از پرواز خودداری می کردند و این نشان می‌دهد که در آن دوران تفکر غالب عدم اعتماد به توان داخلی بود. این مطلب نکته مهمی بود که به خوبی در فیلم منصور به تصویر کشیده شد. ایران اسلامی امثال شهید ستاری کم نداشته و پرداختن به شخصیت‌های تأثیرگذار از سوی فیلمسازان می‌تواند فرهنگ‌سازی خوبی در بین اقشار جامعه به خصوص نسل جوان داشته باشد و آنها را با شخصیت‌های برجسته‌ای که به نوعی گمنام هستند آشنا کند و رشادت‌ها و فداکاری‌های این‌ بزرگان را به نسل‌های بعد منتقل نماید. به هرحال این موضوع امری پذیرفته شده است که تأثیر یک فیلم از چندین کتاب و سخنرانی می‌تواند بیشتر باشد و نقش بیشتری در ماندگاری اذهان داشته باشد.