eitaa logo
کانون اندیشه جوان
302 دنبال‌کننده
882 عکس
498 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷اتصال به سرچشمه ی وحی سبب شده است کلام امام علی(ع) آموزه های ناب و بی بدیلی را به جهان فکر و اندیشه عرضه کند. کلمات، تحلیل‌ها و موشکافی های او نه تنها سابقه‌ای در عرب ندارد، بلکه برای فلسفه یونان نیز آشنا نبود.برای نمونه، عددی نبودن وحدت خداوند از اندیشه های بکر و بسیار عالی اسلامی است و در هیچ مکتب فکری دیگر سابقه ندارد. 🔶 فلاسفه اسلامی به تدریج بر اثر تدبر در متون اسلامی به خصوص کرامات علی(ع) به عمق این اندیشه پی بردند‌. در کلمات حکمای اسلامی قدیمی مانند فارابی و بوعلی نیز اثری از این اندیشه لطیف دیده نمی شود. 🔷همچنین برهان تلازم وحدت و وجود واجب از ابتکارات مکتب عقلی امام علی است. در کتب فلاسفه ای چون بوعلی‌سینا، نخست وجود خداوند و سپس وحدت آن اثبات می‌شود ولی امام علی می فرماید: نمی توان بین وجود و وحدت خداوند تفکیک قائل شد؛ زیرا طبیعت واجب الوجود به گونه‌ای است که فرض کثرت در آن نمی‌شود. عقل نمی تواند در واجب الوجود کثرت و تعدد را فرض و بعد اثبات کند که آنها یک شخص دارند. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔰قدس در خوانش‌های الهیاتی _ تمدنی 🎞 ویدئو نشست «قدس در خوانش‌های الهیاتی _ تمدنی» 👤با حضور محمدهادی همایون 🔶ویدئو این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬛️امام رضا علیه السلام فرمود: ◼️«کسی که فاطمه معصومه را زیارت کند بهشت برای او خواهد بود.» 📜 بحار الانوار، ج 48، ص 317 ◾️وفات کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها تسلیت باد◾️ 📌@canoon_org
🔶 مهمترین و اصلی‌ترین هدف جنگ نرم را باید ایجاد تغییر و دگرگونی در باورها و اعتقادات جامعه دانست. هر نوع اختلال در مسیر حرکت یک جامعه مستلزم تغییر در باورهایشان است. با تغییرات اساسی در این مبانی، مدل های رفتاری در حوزه های گوناگون تغییر می کند. ترویج برخی گونه‌های خاص رفتاری در قالب سبک زندگی، به همراه ساختن افراد با اعتقادات جامعه ی الگو منجر می‌شود. 🔷 هدف نهایی جنگ نرم ایجاد تغییر و دگرگونی در ساختارهای سیاسی جامعه و جایگزین کردن ساختارهای جدید می‌باشد. با ایجاد تغییر در باورها، ارزش ها و رفتارهای یک جامعه به صورت طبیعی مدل رفتارهای حمایتی از ساختار سیاسی موجود تغییر پیدا کرده و مدل های چالشی جایگزین آن می‌شود. 🔶 مردم در شرایطی با نظام سیاسی خود به چالش برمی‌خیزند که دیگر آن را مشروع ندانند و از نظر آنان، مسئولان سیاسی مقبولیت خود را از دست داده باشند. بنابراین مشروعیت زدایی و مقبولیت زدایی برای ایجاد بحران، ناآرامی و بی ثبات سازی در جامعه هدف، از کارویژه‌های اصلی جنگ نرم به حساب می‌آید. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔷 ایجاد بی‌ثباتی در دنیا توسط آمریکا پدیده ی جدیدی نیست و همواره یکی از مسائل استراتژیکی نظام این کشور بوده است. هدف از ایجاد این بی‌ثباتی، بهره برداری حداکثری از منابع کشورهای جهان سوم بوده است. ریچارد امرمن یکی از مورخان سیاسی آمریکا با اشاره به نظرات آیزنهاور در این زمینه می‌گوید: منابع کشورهای جهان سوم باید به دقت تحت کنترل آمریکا باشد. 🔶 نتیجه ی اصلی آمریکا گرایی، تمرکز روز افزون ثروت در دست گروه های بزرگ صنعتی و فلاکت بیش از حد توده های عظیم مردم، به ویژه در کشورهای توسعه نیافته و وابستگی آنها به استعمارگران است. فرهنگ و اقتصاد بومی، روز به روز بیشتر دچار زیان می‌شود تا به جای آن، فرهنگ و اقتصاد استعمارگران رونق بیشتری پیدا کند. 🔷 قوانین نظام آمریکا موجب شده است فاصله میان کسانی که دارند و آنهایی که ندارند، در همان کشورهای غنی چند برابر شود. نتیجه ی کلی آمریکا گرایی که همان نظام سرمایه داری از نوع شدید آن است، ایجاد دنیایی شکسته میان کشورهای شمال و کشورهای جنوب است. 📖 کتاب به قلم روژه گارودی، ترجمه ی 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶شناخت برای ما مسلمانان از چند جهت اهمیت دارد اول از این جهت که نیای این در کنار و ابراهیم خلیل است و از اینرو، این سه را ادیان ابراهیمی می خوانند؛ دوم از این جهت که قرآن و روایات در موارد متعددی به ،مریم ، ،خواریان نصارا .... پرداخته اند و داشتن شناختی اجمالی از مسیحیت در فهم بهتر این آیات و روایات مؤثر است؛ سوم از آن جهت که از زمان پیدایش ،اسلام این دو دین با یکدیگر همسایه بوده اند و در این همسایگی که گاه با صلح همراه بوده است و گاه با جنگ، تعاملات فرهنگی و اجتماعی فراوانی رخ داده است؛ چهارم از آن جهت که بسیاری از متفکران و فیلسوفان ،جهان یا اند یا آنکه در بستری مسیحی سخن گفته اند. 🔷ریشهٔ بسیاری از نظرهای آنان زمانی برای ما روشن می شود که آگاهی مناسبی از مسیحیت داشته باشیم؛ پنجم به دلیل اینکه میشران و میسیونرهای مسیحی فراوانی در صددند با نشان دادن تصویری دستکاری شده از مسیحیت - که در آن این ،دین سراسر محبت خالی از فرقه گرایی و فارغ از مجادلات الهیاتی نشان داده میشود - جوانان مسلمان را از اسلام دور کنند. این دلایل و البته دلایل دیگر اهمیت شناخت مسیحیت را بیش از پیش سروش می سازند. 💢کتاب حاضر به بیان سرگذشت مسیحیت در خلال تاریخ دوهزار ساله اش می پردازد. اما تلاش شده است که بیان تاریخ از قصه گویی فراتر برود و بتواند در مسیر نقل پستی و بلندی های تاریخ مسیحی، تصویری از برخی جنبه های اعتقادی و اجتماعی این دین نیز به دست بدهد. بیان جزئیات تاریخی از عهده کتابی در این حجم خارج است. اما سعی شده است مهمترین و حساس ترین وقایع و جریانات تاریخی با نگاه منصفانه بیان شوند. 📖فصل های کتاب عبارتند از: فصل اول: بستر پیداش مسیحیت فصل دوم: عیسی(ع) فصل سوم: دوره رسولان فصل چهارم:تلاش برای بقا فصل پنجم: از پایان شکنجه ها تا قرون وسطا. 📌@canoon_org
🔶تعقل از چهار مؤلّفه تشکیل شده است؛ اوّل: عقل به مثابه ابزار تعقل؛ دوم مجهول یا مجهولات؛ سوم معلوم یا معلومات؛ چهارم راه یا راه های کشف مجهولات با استفاده از معلومات نخستین همان گونه که گفته شد، گاهی مراد از واژه عقل چه در مباحث فلسفی و کلامی و چه در مباحث روایی، معنای مصدری آن یعنی تعقل .است استعمال واژه عقل در معنای مصدری معمولاً با قرائن لفظی یا معنایی همراه است به عنوان مثال از پیامبر اکرم له نقل شده است که فرمودند: سید اعمال در هر دو جهان، عقل است. 🔷از آنجا که عقل در این در زمره اعمال قرار گرفته، مراد از آن، معنای مصدری یعنی تعقل است همچنین امیر مؤمنان علی(ع) می فرماید: «عقلوا الدين عقل وعاية ورعاية لا عقل سماع ورواية فإنّ رُواةَ العِلم كثير ورعاته قليل. عقل در این روایت به معنای تعقل و تفکر است. یعنی «دین را درک و تعقل کردند، درک و تعقلی توأم با فراگیری و رعایت نه شنیدن و نقل کردن؛ چراکه راویان زیادند و رعایت کنندگان کم هستند.» 📖کتاب اثر 📌@canoon_org
🔰نشست شعر انقلاب اسلامی 🔶شعر انقلاب اسلامی در میان همۀ مقاطع تاریخ طولانی ایران، این ویژگی را دارد که تقریباً یکدست و کامل در جهت آرمان ها و هدف های والا و سخنگوی احساسات و افکار و جهت گیری های ملتی است ک شاعر از متن آن برخاسته و بدان وابسته است. شعر دوران انقلاب شعر زر و زور نیست، شعر احساسات سطحی و متوجه به آرزوها و امیال حقیر بشری نیست. 🔷زبان یک ملت و شرح حال یک امت است؛ انعکاسی از روح بزرگ جامعه ای است که یکپارچه در جهت هدف ها و آرمان های الهی و انسانی گام برداشته و فداکاری کرده است. شعر هدفدار و سازندۀ مردمی است. شعر دربارها و میخانه ها و عشرتکده ها نیست، شعر صحنۀ عظیم جهاد و سیاست و انقلاب و جهان نگری است. شعر خدایی است. 🗓در همین راستا قصد داریم تا در روز سه شنبه ۹ آبان ماه ساعت ۱۴با حضور دکتر محمدرضا سنگری نشستی در اسکای روم کانون اندیشه جوان تحت عنوان «شعر انقلاب اسلامی» برگزار نماییم. 🌐این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است. 📌@canoon_org
44.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰ضرورت مطالعه علوم دینی 💢در دین مبین اسلام و کلام الله مجید کسب علم و دانش و به تبع آن، مطالعه و کتابخوانی از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار است. در بین اقشار جامعه نیز، دانشجویان از همه بیشتر با کتاب مانوس هستند. در این بین گاهی فراگیری علوم دینی و اعتقادی به فراموشی سپرده و این مهم کوچک انگاشته می شود. 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به چهل و یکمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶ماجرای بازاریابی شبکه ای در ایران به یا به اصطلاح «» بر می گردد؛ شرکت های بی نام و نشانی که از مردم دعوت می کردند تا با خرید چند کاغذ بی اعتبار وارد شبکه شوند و دیگران را نیز به این کار تشویق کنند. 🔷بعدها پای کالاهای لوکس نیز به این برنامه ها باز شد تا اینکه بعد از مدتی، غیر شرعی و غیرقانونی بودن این شرکتهای بی نام و نشان بر سر زبان ها افتاد و چیزی نگذشت که اعضا بعد از مدتی پی به کلاهی که سرشان رفته بود بردند، ولی خیلی دیر شده بود. 💢شیوه بازاریابی شبکه ای در ایران تمام نشد بلکه بهانه ای شد تا هر بار یک سری شرکت قد علم کنند و این بار خودشان در وهله اول ضد «گلدکوئست» حرف بزنند  و دوباره جذب عضو کنند. از ایراداتی که به شرکت های هرمی و گلدکوئستی وارد بود رسیدن سرشاخه های آنها به خارج از کشور و فروش اقلام لوکس و استفاده نشدنی بود. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
48.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰سرزمین بی ملت! 🔶۱۴ مه ۱۹۴۸ حدود ۷۲۵ هزار عرب فلسطینی در طول جنگ اعراب و اسرائیل ، خانه‌های خود را به مقصدی نا کجا ترک کردند؛ فراری اجباری در مسیر . اخراجی به ظاهر متمدنانه از خانه و کاشانه خود. جابه‌جایی وسیع فلسطینیان بخش جدایی‌ناپذیر از ایده بنیان‌گذاران اسرائیل برای آینده این سرزمین‌ بوده که دولت در دهه 1890 طرح ریزی کرده و با پشتیبانی برخی کشور ها به مرحله عمل رسیده است... 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
1.لذات : لذت غذا خوردن، لذت ،لذت داشتن ثروت، لذت دیدن مناظر زیبا، ارضای غریزه ، لذت فرزندداری، لذت شهرت، لذت ثروت و قدرت. ۲. لذات : مثل لذتی که برای یک جوان در پیروزی بازی فوتبال به دست می آید. لذت موسیقی، لذت ، زیبایی ، لذت بازی و سرگرمی، لذت شادی. این لذات بالاتر از لذات حسی است. لذا می بینیم جوانمان لذات حسی را رها می کند و سختی ها و خطرهای را تحمل می کند و فوتبال بازی می کند. ۳. لذات : مثل لذت فهم و علم وكشف عقلی. لذاتی که مناسب با طبع انسان و مناسب با کمال او باشد. این لذات نیز بالاتر از لذات حسی و خیالی است. ۴. لذات و : لذاتی که با روح انسان در ارتباط است. نظیر لذت ترک لذت، ترک خشم، ترک ، ترک ، ترک عادت، لذت محبت، لذت خدمت به دیگران و ... . لذت معنوی، عمیق تر و جذاب تر و ماندگارتر از لذات حسی، خیالی و عقلی است. نظیر آنچه آیت الله از عارفان دوران ما می گوید: « اگر سلاطین عالم می دانستند که در عبادت خدا چه لذتی هست هیچ گاه دنبال لذات مادی و دنیوی نمی رفتند.» 💢آنچه که در متون و اسلامی در این باره بر آن تاکید شده، دو نکته کلیدی است: اول اینکه لذات معنوی در برابر لذات معنوی به شمار نمی‌رود بلکه برخی لذات نظیر جسمی و جنسی، تصور میکنم لذت دارند در حالی که چنین نیست. دومین نکته کلیدی اینکه اگر از خیر لذات طبقه پایین عبور کنی، به لذات طبقه بالا نائل خواهی شد. همچنین اگر انسان برای نیل به لذات معنوی و عرفانی از لذات حسی، خیالی و عقلی بگذرد، قطعا به آن خواهد رسید و اگر روزمره کند دیگر سراغ لذات حسی و جنسی و جسمی نخواهد رفت. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔶 دینی به این معناست که انسان مسلمان اهمیت خاصی درباره کیان اسلام و آنچه بدان مربوط می شود داشته باشد با تمام توان در اثبات و اجرای آن بکوشد و از کوچکترین خدشه و تعرضی نسبت به آن جلوگیری کند. منظور از غیرت دینی، ایــن است که انسان در برابر تخلفاتی که از مسیر حق و و احکام الهــی مـی شــود، خاموش ننشیند و بی تفاوت از کنار آنها نگذرد؛ بلکه تخلف هرچه شدیدتر باشد، جوش و خروش او بیشتر گردد. 🔷منظور از غیرت سینمایی است که یکی از حریم های شرعی، اخلاقی عرفی یا انسانی را پاس میدارد و حاضر نیست به هیچ قیمتی و به بهانه های مختلف و از خطوط قرمز این حریم ها عبور کند این سینما خود را مقید و متعهد به مراعات ضوابط مختص هر یک از این حریم ها میداند و در برابر تسامح ها و تساهل های رایج در آثار سینمایی در مورد این حریم ها کوتاه نمی آید، بلکه موضع گیری دغدغه‌مند، بابرنامه و فعالانه _از نوع کنشی و واکنشی _ دارد. 📖کتاب به قلم #شاهنگی 📌@canoon_org
🔶 نماینده در هندوستان بود که البته ایرانی ها هم در زمان صفویه، از شر این کمپانی در امان نبودند. کمپانی توسط تاجران انگلیسی و از دوران تشکیل شده بود و اداره می شد. آنها به دنبال آن بودند که کالاهای گران قیمتی چون ،فلفل ،میخک ،دارچین جوز هندی، ابریشم ،پنبه چای و قهوه را از این مناطق به کمترین قیمت تهیه و با انتقال آنها به سود سرشاری کسب کنند. 🔷 این تجار برای اینکه بتوانند تجارت آسان تری داشته باشند با استفاده از قوای نظامی و همچنین تحریک های هند و علیه مسلمانان که تا آن زمان بر حاکم بودند، توانستند مسلمانان را از مناطق جنوبی هندوستان به عقب برانند و این آغازی شد بر تعطیلی راه زمینی ابریشم. 💢انگلیس ها با کنشهای اختلاف افکنانه کمپانی هند شرقی مسیر تجارت را از زمین به دریا تغییر دادند و حاکم بلامنازع تجارت دنیا شدند تجارتی که از آن روز تا به امروز با ناامن سازی مسیر تجارت زمینی در حوزه با مخاطره مواجه و رفته رفته به تعطیلی کشیده شد. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔷شعر فارسی مهمترین رسانه هنری و ادبی تاریخ فرهنگ ایران بوده است و امروزه حتی با وجود رسانه های حقیقی و مجازی متنوع و گسترده هنوز هم شعر از کاراترین رسانه های اجتماعی محسوب میشود. شعر نو را مهمترین میراث انقلاب ادبی در دوره نهضت مشروطه یا اندکی قبل و بعد از آن میدانیم. 🔶از سویی شعر و اوضاع اجتماعی و سیاسی به شدت بریکدیگر تأثیر می گذارند و از هم تأثیر می پذیرند، این امر به خصوص راجع به شعر نو که خاستگاه و رشدگاه آن اجتماع ملتهب ایران اواخر دوره قاجار و سپس سالهای پرآشوب سلسله پهلوی و پس از آن در دوره پرفراز و نشیب نظام اسلامی حاضر بوده و هست، بیشتر به چشم می آید. 💢از سوی دیگر ادبیات و شعر به عنوان مفهومی مستقل و قائم به ذات خود فارغ از فرامتنهای اجتماعی و سیاسی دارای کنش و واکنشهای درون متنی است که در تعامل با فرامتنها موجب شکل گیری و نسج و تکامل جریانات ادبی و شعری می شود. 📖کتاب به قلم در چهار فصل که عبارتند از: تعریف شعر، زمینه ها و علل پیدایش شعر نو ، مشخصات و ویژگی های شعر نو، جریان شناسی شعر نو به شکل فشرده ای به تاریخچه شعر نو در ایران پرداخته است. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰ثبت نام درسگفتار فلسفه های مضاف 🔶مسئله فلسفه‌ های مضاف بیش از بیست سال است که مسئله محافل علمیِ دانشگاهی و حوزوی جامعه ما در توجه به علم و جهان جدید می‌باشد. تاثیر و حضور نگرش اسلامی و ارزش‌ های دینی و بومی در علم و جهان جدید و نسبت این امور با انسان مسلمان ایرانی دغدغه فلسفه‌ های مضاف را در متن تتبعات اهالی علم در این سرزمین قرار داده است. 🔷اینکه فلسفه و حکمت مطلق به عنوان میراث کلان معرفتی انسان مسلمان ایرانی در مواجهه با جهان و زندگی، بر علوم و امور جهان جدید همچون علم حقوق، علم جامعه‌شناسی، علم روان‌شناسی، علم فیزیک، علم پزشکی، تکنولوژی و… تاثیر اساسی گذاشته و معنا و جهت آن‌ها را مطابق با فضای خویش هدایت نماید امری است که از رهگذر حوزه‌ای به نام فلسفه‌ های مضاف رقم می‌خورد. 🔸فلسفه‌های مضاف توسط اساتید و پژوهشگران مختلف دانشگاهی و حوزوی و براساس مشرب‌های مختلف فکری مورد بحث و بررسی و تبیین قرار گرفته است اما هیچگاه تاملی جامع به اقسام رویکردهای موجود و موثر به فلسفه‌ های مضاف و کارکردها و ثمراتی که این حوزه مطالعاتی تا کنون بر عرصه علمی جامعه ایرانی داشته است از جمله امور انجام ناشده‌ ای است که ضرورت معین شدن وضعیت این حوزه مطالعاتی و تحقیقی و ادامه حیات موثر آن در عرصه علمی را ایجاب می‌نماید. 🔹بدین منظور، یکی از آثار جامع که براساس نگاهی غنی به حکمت اسلامی در حوزه فلسفه‌ های مضاف در دوره اخیر نگاشته شده کتاب فلسفه‌ های مضاف اثر آیت الله علی اکبر رشاد می‌باشد. 💢از همین روی کانون اندیشه جوان درنظر دارد به منظور آشنایی مخاطبان با تاثیرات عینی و مشخصِ نگاه به فلسفه‌ های مضاف در عرصه‌های مختلف علمی؛ دوره «فلسفه های مضاف» را با حضور رمضان علی‌تبار فیروزجائی طی ۸ جلسه برگزار نماید. این جلسات به صورت مجازی در اسکای روم کانون اندیشه جوان برگزار خواهد شد. 👤درباره استاد: رمضان علی‌ تبار فیروزجائی، عضو هیئت علمی و دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 💠رمضان علی‌تبار فیروزجائی دانش آموخته حوزه علمیه قم و فارغ التحصیل سطح ۴ کلام اسلامی از موسسه آموزش عالی امام صادق (ع) و کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه قم است. حوزه تخصص و تمحّض اصلی ایشان فلسفه و کلام اسلامی، معرفت‌ شناسی دینی، فلسفه دین، منطق فهم دین و منطق علوم انسانی اسلامی است. علاوه بر تدریس در دانشگاه و حوزه، ایشان آثار علمی متعدد از جمله کتاب و مقالات نگاشته اند که از مهمترین آن، کتاب «مبانی کلامی فهم دین» برگزیده کتاب سال حوزه است. 📌محورهای دوره: ۱-پیشینه فلسفه مضاف ۲-تعریف‌ها و تلقی‌ها از فلسفه مضاف ۳-نقش فلسفه مضاف در تولید علم ۴-انواع فلسفه‌ های مضاف و تفاوت‌ های آن‌ها ۵-نسبت و مناسبات فلسفه‌ های مضاف با فلسفه مطلق ۶-معیار دینی و الهی‌ بودن فلسفه مطلق و فلسفه‌ های مضاف ♨️هزینه شرکت در دوره: ۲۰۰ هزارتومان. 💯تخفیفات: 🔻برای اعضای تشکل های دانشجویی و طلاب: ۱۰۰ هزار تومان 🔻شرکت در یکی از دوره‌ های جاری کانون: ۱۰۰ هزار تومان 🔻ثبت نام به صورت گروهی(۳نفر یا بیشتر): ۱۰۰ هزار تومان 🗓شروع جلسات از ۲۱ آبان ۱۴۰۲ یکشنبه هر هفته ساعت ۱۳ الی ۱۵ 📞 پشتیبانی: ۰۹۱۲۰۶۵۶۴۴۷ 📜علاقه‌مندانی که قصد شرکت در این دوره را دارند؛ می توانند از طریق سایت کانون اندیشه جوان اقدام به ثبت نام نمایند. 🌐 https://canoon.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%b3%da%af%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b6%d8%a7%d9%81/ 📌@canoon_org
🔰زن و تغییر اجتماعی : کنشگری جنبشی _ اجتماعیِ زنان 🎞فیلم کامل نشست معرکه با موضوع «زن و تغییر اجتماعی: کنشگری جنبشی _ اجتماعیِ زنان» 🔷این نشست با حضور بهاره آروین «عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس» و علیرضا بلیغ «عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی» برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون بخش اول _ بخش دوم ببینید. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰زن و تغییر اجتماعی : کنشگری جنبشی _ اجتماعیِ زنان 🎞فیلم کامل نشست معرکه با موضوع «زن و تغییر اجتما
زن و تغییر اجتماعی کنشگری جنبشی _ اجتماعیِ زنان.mp3
30.16M
🎧صوت نشست معرکه با موضوع «زن و تغییر اجتماعی : کنشگری جنبشی _ اجتماعیِ زنان» را بشنوید. 👤با حضور بهاره آروین و علیرضا بلیغ 📌@canoon_org
🔶با توجه به تعریف ذکر شده به طور ساده می توان گفت ، فرهنگی درون فرهنگ بزرگ تر است. در واقع خرده فرهنگ فی نفسه در و با فرهنگ اصلی و غالب نیست اما با آن متفاوت است. 🔷واژه خرده فرهنگ گاه در معنایی منفی و با ارزش گذاری منفی درک شده است و در مواردی که به مخالفت سیستماتیک با فرهنگ غالب برخیزد، امکان توصیف آن به عنوان یک ضد فرهنگ فراهم خواهد شد.خرده فرهنگ ها به طور عمومی گروههایی هستند که به عنوان انحراف از استاندارد های اصولی جامعه به آنها توجه می شود و مبتنی بر گروه سنی، ، سلیقه و یا نژادی خاص شکل می گیرند. 💢خرده فرهنگ ها از نظر اجتماعی و تحلیلی بدون حق دخالت سیاسی، تحت حاکمیت، تابع یا زیرزمینی تعریف می شوند کسانی که آنها را مطالعه علمی می کنند، آنها را به عنوان مخالفین گونه های دیگر و یا ضد فرهنگ های جریان رایج می دانند. شکل گیری خرده فرهنگ ها کارکردهایی را به دنبال دارد. یکی از کارکردهای خرده فرهنگ ها مبارزه گروههای جامعه برای کسب مشروعیت نسبت به رفتار و شیوه های زندگی خود در برابر زمینهای است که فرهنگ مسلط و عمومی جامعه ارائه میدهد که در بسیاری موارد میتواند مفید واقع شود. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org