🔷 #فروغ_فرخزاد در سال ۱۳۱۳ در #تهران متولد شد. در سال ۱۳۳۰، در شانزده سالگی با پرویز شاپور (۱۳۰۲ - ۱۳۷۸) ازدواج کرد و چهار سال بعد از او جدا شد. حاصل این ازدواج پسری به نام کامیار (۱۳۳۱-۱۳۹۷) بود؛ همچنین فروغ فرزند خوانده ای بـه نـام حسین منصوری داشت #فرخزاد در طول حیاتش پنج دفتر شعر منتشر کرد: #اسیر (۱۳۳۱)، #دیوار (۱۳۳۵)، #عصیان (۱۳۳۶)، تولدی دیگر (۱۳۴۱)، ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد (۱۳۴۲) او را به سبب اشعار عدم پایبند به قالب های سنتی شعر از پیروان #نیما_یوشیج می دانند.
🔶فروغ در اشعار اولیه اش بیشتر به #وزن_و_قافیه و قالب های سنتی پایبندی دارد و این نکته را در سه دفتر اول او میتوان به وضوح دید، ولی دو دفتر آخر او هرچه بیشتر از شعر سنتی فاصله گرفته و به اشعاری با قافیه های پراکنده و عدول از قواعد و قوانین وزن عروضی گرایش پیدا کرده است.
📖کتاب #طلوع_و_غروب_یک_فروغ به کوشش #محمد_مهدی_ابراهیمی از انتشارات #کانون_اندیشه_جوان در هفت گفتار به این مسئله پرداخته است:
🔸گفتار اول: شخصیت فروغ فرخزاد
🔹گفتار دوم: بررسی دفتر شعر «اسیر»
🔸گفتار سوم: بررسی اشعار «دیوار»
🔹گفتار چهارم: بررسی اشعار «عصیان»
🔸گفتار پنجم: بررسی اشعار «تولدی دیگر»
🔹گفتار ششم: بررسی دفتر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد»
🔸گفتار هفتم: نگاهی کلی به اشعار فروغ فرخزاد
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
🔰ابعاد تحولات منطقه بعد از عملیات طوفان الاقصی
🔷نشست علمی قدس و چرخش نظم جهانی با حضور مجتبی رحماندوست «عضو هیات امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین» به میزبانی کانون اندیشه جوان به صورت برخط برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
🔰بی اعتمادی ایرانیان به آمریکا
🎞فیلم کامل نشست علمی «بی اعتمادی ایرانیان به آمریکا»
🔷این نشست با حضور غلامعلی سلیمانی «عضو هیئت علمی دانشگاه تهران» برگزار شد.
🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#ایران
#آمریکا
#ایرانیان
#تاریخ_ایران
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#نشست_مجازی
#نشست_حضوری
#غلامعلی_سلیمانی
#خبر_نشست_علمی
#بی_اعتمادی_به_آمریکا
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰بی اعتمادی ایرانیان به آمریکا 🎞فیلم کامل نشست علمی «بی اعتمادی ایرانیان به آمریکا» 🔷این نشست با ح
بی اعتمادی ایرانیان به آمریکا.mp3
44.59M
🎧صوت نشست «بی اعتمادی ایرانیان به آمریکا» را بشنوید.
👤با حضور غلامعلی سلیمانی
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰بی اعتمادی ایرانیان به آمریکا 🎞فیلم کامل نشست علمی «بی اعتمادی ایرانیان به آمریکا» 🔷این نشست با ح
🔰بی اعتمادی به آمریکا محصول رفتار خود آمریکا است
🔷 نشست علمی «بیاعتمادی ایرانیان در تاریخ به آمریکا» با حضور غلامعلی سلیمانی «عضو هیئت علمی دانشگاه تهران» در اسکایروم کانون اندیشه جوان به صورت برخط برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها :
◾️ همانا حقیقت و واقعیّت تمام سعادت ها و رستگاری ها در دوستی علی علیه السلام در زمان حیات و پس از رحلتش خواهدبود.
📖 شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید:ج 2، ص449.
🏴شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد🏴
📌@canoon_org
🔷واژه #Secular در فرهنگ #آکسفورد این گونه معنا شده است چیزی که با مسائل معنوی یا مذهبی ارتباطی ندارد؛ چیزی که «این جهانی» است؛ مانند «تربیت سکولار»، «هنر #سکولار» و.... .
🔶واژه Secularism نیز در همان فرهنگ (آکسفورد) چنین معنا شده:
باور به اینکه حقوق تربیت و... باید بر واقعیات و (علوم تجربی) و غیره مبتنی باشد، به جای ابتنای بر دین طرفداران #ایدئولوژی سکولاریسم آگاهانه و با اراده و گزینش خود، می کوشند همه اشکال اعتقاد به امور و مفاهیم فراطبیعی و کارکردهای ویژه آن را طرد و تخطئه و از اصول غیردینی و بلکه ضددینی به منزله مبنای اخلاق شخصی و سازمان اجتماعی حمایت کنند.
💢در فارسی برای مفهوم #سکولاریسم معادلهای فراوانی به کار رفته است؛ مانند:
دنیاگرایی ،دنیازدگی دنیوی ،گری جدا انگاری دین و ،دنیا دین زدایی، دنیوی سازی دیانت زدایی، دنیوش و عرفی شدن. صرف نظر از بحث های مفصل فلسفی و جامعه شناختی که در غرب مطرح شده و در زبان فارسی نیز حجم زیادی از ترجمه ها تا تلاش برای بومی سازی این نگرش و تا نقد و ارزیابی آنها ارائه شده است.
📖کتاب #تربیت_سکولار_از_دیدگاه_صاحب_نظران به کوشش #سید_نقی_موسوی
#آموزش_مفاهیم
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔰اسلامشناسی غربیها با چه نیت و اهدافی صورت میگیرد؟
🔷 نشست علمی مطالعات اسلام پژوهی در غرب با حضور دکتر سعید طاووسی مسرور «استادیار فلسفه و کلام اسلامی و شیعه شناسی دانشکده الهیات و معارف اسلامی» در کانون اندیشه جوان برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جمهوریت و سیاست!
💢مشخصه حکومت دینی در عصر حاضر ولایت فقیه است؛ بر این اساس «جمهوریت» در این نظام چه جایگاهی خواهد داشت؟ مردم چه جایگاه و نقشی در این جمهوریت دارند؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سی و هفتمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
#کالک
#جمهوری
#جمهوریت
#ولایت_فقیه
#حکومت_دینی
#حسین_عزیزی
#انقلاب_اسلامی
#جمهوری_اسلامی
#سید_سجاد_سجادی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔶در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریمهای یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه #جمهوری_اسلامی_ایران اصطلاح «#اقتصاد_مقاومتی» برای نخستین بار توسط #رهبر_انقلاب در دیدار کارآفرینان در شهریور ۱۳۸۹ وارد ادبیات اقتصادی کشور شد و مقصود از آن اقتصادی است که در شرایط ،فشار ،تحریم دشمنی ها و خصومت های شدید بتواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.
🔷این نوع از اقتصاد ارکانی دارد که عبارت است از ۱- مقاوم بودن اقتصاد در مقابل توطئه دشمن؛ ۲- استفاده از همه ظرفیتهای دولتی و مردمی بخش خصوصی؛ ۳- حمایت از تولید ملی؛ ٤- مدیریت منابع ارزی ۵- مدیریت مصرف و پرهیز از اسراف و #تبذیر؛ ٦- توجه جدی به شرکتهای دانش بنیان اقتصاد مقاومتی در مقابل اقتصاد بیمار و توأم با #افراط_و_تفریط است.
💢معنای آن حصارکشیدن دور خود و انجام دادن يك سری کارهای تدافعی صرف نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی به يك ملت امکان میدهد حتی در شرایط فشار ملتی در حال رشد و شکوفایی باشد. اقتصاد مقاومتی منظومه کاملی در زمینه مسائل اقتصاد است و شامل اصلاح الگوی مصرف جلوگیری از #اسراف همت و کار #مضاعف جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.
📖کتاب #دره_های_موازی به کوشش #علی_کریمیان_صیقلانی
📌@canoon_org
🔰نقد و بررسی الگوی اندیشکدهای در راهبری سیاست
🔷 نشست علمی «الگوی اندیشکدهای در راهبردی سیاست» با حضور مهدی رحیمی چاکدل «مدیر گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» در اسکایروم کانون اندیشه جوان برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
47.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مارپیچ حقیقت!
🔶وقتی قصهای ذهنمان را تسخیر میکند، میتواند نگرشهایمان را تغییر دهد، باورهایمان را دگرگون کند یا منافع و دغدغههای خاصی برای ما بسازد. پیام قصهها این است که آنچه امروز رخ میدهد قسمتی از قصهای بزرگتر است، ماجرایی در قصهی جمعی ما، قصهای که اهمیت تاریخی دارد.
🔷چون قصه را میشود با دیگران به اشتراک گذاشت، ممکن است همزمان در ذهن تعداد زیادی از آدمها بنشیند و به این ترتیب، باورها و منافع افراد را همسو کند و یک کنش جمعی و اجتماعی بسازد.اما اگر این قصه بر مبنای واقعیت نباشد چه خواهد شد؟ اگر روایت غالب اجتماع حقیقی نباشد چه نتیجه ای خواهد داشت؟
💢در شابک این هفته به مسئله روایت گری، پرداخت یک قصه و ایجاد یک کمپین و کنش اجتماعی خواهیم پرداخت.
📖کتاب #پویش_روایت_یا_داستان ترجمه #مجید_سلیمانی_ساسانی
#شابک
#رسانه
#روایت
#داستان
#مقاله_تصویری
#سواد_رسانه_ای
#جنگ_روایت_ها
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰مارپیچ حقیقت! 🔶وقتی قصهای ذهنمان را تسخیر میکند، میتواند نگرشهایمان را تغییر دهد، باورهایمان
مارپیچ حقیقت!.mp3
7.66M
🎧 صوت کلیپ «مارپیچ حقیقت!» را بشنوید.
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰آسیب های اعتقادی نهیلیسم در فضای مجازی به چند دسته تقسیم می شود؟
الف) آسیب اعتقادی ناظر به ویژگیهای یکم و سوم نهیلیسم
🔶 هجوم اطلاعات و حداکثری شدن دسترسی ها در فضای مجازی، از سویی اطلاعات را زیاد می کند اما از معانی و مواجهه وجودی می کاهد؛ چنان که بودریار می گوید ما در جهانی زندگی می کنیم که اطلاعات بیشتر و بیشتر و معنا کمتر و کمتر وجود دارد. همچنین او برخلاف تلقی عمومی که اظهار می دارد اطلاعات گردش معنا را بیشتر می کند و جامعه پذیری را ممکن می سازد می گوید اطلاعات، محتوای خود و ارتباطات و امر اجتماعی را می بلعد. در چنین وضعیتی، عدم معنا واقعیت می یابد و معنای نخست #نهیلیسم هم واقعیت داشتن عدم است. در این حالت، اعتقادات و باورهای گوناگون بیش از گذشته وجود دارد اما این اعتقادات بدون روح فاقد معنا و عاری از هرگونه نهادینگی و مانایی در ذهن و ضمیر معتقدان است.
ب) آسیب اعتقادی ناظر به ویژگی دوم نهیلیسم
🔷 انفجار اطلاعات در هر مسئله ای و دسترسی بالا به این اطلاعات و امکان تغییر و تعويض مقولات اعتقادی و امکان جابه جایی در تالارهای گفت وگوی مختلف و اینکه کاربر میتواند هر لحظه در گروهی باشد؛ الان در گروه آشپزی و یک دقیقه بعد در گروه ثانیه بعد در یک صفحه #اینستاگرامی با موضوع ها و کلیپ ها و یا کانال دینی و سی تصاویر مختلف ورزشی سیاسی و ... و در همه این موارد کاربران فاقد تخصص لازم محتویات اعتقادی این گروه ها و کانال ها و صفحات پدید آوردند. این هم سطح شدن همه اطلاعات و اعتقادات و یکسانی و یکنواختی همه چیز، و حاکمیت بی طرفی، فضایی را خلق می کند که در آن چیزی مهم تر از چیز دیگر نیست و چیز متمایز و برجسته ای وجود ندارد که بخواهیم به خاطر آن، زندگی را بر بنیاد آن بنا کنیم یا بخواهیم برای آن جان دهیم.
🔻فضای مجازی، به عامه بها میدهد و عامه خود عامل هم سطح سازی نهیلیستی است، چون وقتی همه چیز برای ما یکسان ،باشد هیچ تعهدی برای عمل وجود نخواهد داشت. در فضای مجازی چنین وضع نهیلیستی ای به شدت تشدید می شود.
ج) آسیب اعتقادی ناظر به ویژگی ششم نهیلیسم
🔺در فضای مجازی به یک معنا عامه واجد مرجعیت میشوند و القای این فضا آن است که بیرون از این مرجعیت گسترده به مرجعیت متعالی ای وجود دارد نه به مرجعیت متعالی نیاز هست و این یعنی گسترش تمام عیار نهیلیسم به معنای پنجم است. در این فضای حاکم هیچ سخن قطعی ای وجود ندارد، هیچ هدف بیرون از جهان وجود ندارد و فقط و فقط این انسان است که میتواند در همین کره خاکی و بدون توجه به ماورا میتواند بر پایه ارزشهای خود ساخته اش به زندگی اش ادامه دهد.
د) آسیب اعتقادی ناظر به ویژگی هفتم نهیلیسم
◻️ انباشت اطلاعات و باورها و یکسان سازی ،آنها و عادت به اخذ اطلاعات بدون دریافت معنا و عمق آن و بدون مواجه وجودی با معنا و بدون دریافت و فهم درست با عمیق آنها، سبک زندگی ای را برای ما پدید می آورد که در آن، هیچ عقیده ای نسبت به عقیده دیگر ترجیحی ندارد در این حالت، معنای ششم نهیلیسم ظهور می یابد؛ در این معنا، نه این عقیده ارزش دارد نه آن عقیده مقابلش نه برای عقیده به خدا باید جنگیدنه برای عقیده به الحاد. بنابراین همه چیزها و تمامی عقاید، بیهوده خواهد بود.
ه) آسیب اعتقادی ناظر به ویژگی هشتم نهیلیسم
◼️فضای مجازی فضایی ،پیچیده پیشرفته و دستخوش نوسانات شدید و دیجیتالی وعددی است اما جهان فیزیکی تاحدودی آرام و یکنواخت و ساده است. بنابراین فاصله نجومی ای میان فضای مجازی با جهان فیزیکی وجود دارد. طبیعی است کاربری که وقت زیادی را در فضای مجازی به سر میبرد و خود به تعبیر بودریار جزو صفحه نمایش شده است زمانی که از فضای مجازی به جهان فیزیکی می آید همه چیز برایش مبهم و غریبه است او نیز برای دیگرانی که ضریب سایبورگی بالایی ندارند به غریبه ای مبدل میشود؛ غریبه ای که نه توانایی فهم رویدادهای پیرامونش را دارد نه قدرت تغییر آنها را دارد.
💢ملاحظه انتقادی در آسیب نهیلیسم
⭕️ ویژگی های نهیلیسم همانند انکار مرجعیت متعالی، مجاز شدن همه چیز و انکار تمایز میان خیر و شر به حسب اجتماعی معارض و مانع هرگونه پیشرفت، آبادانی، و تعالی است. همچنین ویژگی های یاد شده به حسب فردی، نه تنها کمکی به ما نمیکند، بلکه حتی زیستن را دچار اختلال و دشواری و در برخی مراحل، ناممکن می نماید،نهیلیسم بیماری مهلکی است که با وجود آن، کمال، سعادت، و شادکامی و موفقیتی برای آدمی میسر نیست. بنابراین نهیلیسم یک معضل آشکار است و نیازمند درمان تفصیل مواجهه انتقادی و درمانی با نهیلیسم در بخش راهکارها مطرح خواهد شد.
📖کتاب #باور_در_عصر_کلیک به قلم #عبدالله_صلواتی
#کمال
#بودریار
#مسئله
#سعادت
#سایبورگی
#انفجار_اطلاعات
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست بررسی لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف
🔶 در لایحه ارسالی قوه قضائیه به دولت و لایحه ارسالی دولت به مجلس، ابتدا نسبت به کشف حجاب (برهنگی سر) تعیین تکلیف شده است که این مصداق درواقع مصداقِ اتم و کاملِ عنوانِ «بدون حجاب شرعی» است که در تبصره ماده ۶۳۸ آمده است.
🔷 سپس به جرمانگاریِ برهنگیِ کامل بدن یا هر آنچه در حکمِ برهنگی کامل است، برهنگی قسمتهایی از بدن غیر از سر، و نیز به پوششهای نامتعارفی مانند پوشیدن لباسهای نازکِ بدننما که خلاف هنجارهای اجتماعی است، پرداخته شده است و در ادامه مسئولیت رانندگان، متولیان ناوگان حملونقل، مسئولان ادارات و نهادهای حاکمیتی و کارکنان این بخشها، مسئولان ادارات و اماکن غیرِدولتی و نیز دارندگان واحدهای تولیدی بیان شده است و در بخشهایی از لایحه به جرائم افرادی که به بانوان محجبه بهسبب پوششان توهین میکنند و نیز جرائم افرادی که علیه حجاب، فعالیت تبلیغی دارند یا به صورت سازمانیافته علیه حجاب اقدام میکنند و یا با ارتباطگیری با بیگانگان اقداماتی را جهت تضعیف حجاب بهعمل میآورند، پرداخته شده است.
💢 موادی از لایحه مزبور نیز به مجرمانه بودنِ توهین و ضرب و جرح افراد به یکدیگر ـ تحت هر عنوانی که باشد ـ و نیز نحوه بارگذاریِ مستندات تخلفات و جرائمِ موضوعِ لایحه و نحوه رسیدگی و دادگاه رسیدگیکننده به این جرائم اختصاص یافته است.به طور کلی، لایحه ارسالی همانند بسیاری از طرحها و لوایح، دارای نقاط ضعف و قوتی است.
🗓 در همین راستا قصد داریم تا در پنج شنبه ۹ آذر ماه ساعت ۹ صبح با حضور دکتر حسینعلی بای نشستی در اسکای روم کانون اندیشه جوان تحت عنوان «بررسی لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف» برگزار نماییم.
🌐 این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است.
#عفاف
#حجاب
#پوشش_زنان
#لایحه_حجاب
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#نشست_مجازی
#حجاب_و_عفاف
#نشست_حضوری
#خبر_نشست_علمی
#مجلس_شورای_اسلامی
📌@canoon_org
🔰 قدس در کشاکش خوانشهای الهیاتی _ تمدنی
🔷 نشست علمی با موضوع «قدس در خوانش های الهیاتی _ تمدنی» با حضور محمدهادی همایون عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در اسکایروم کانون اندیشه جوان برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://canoon.org/%D9%82%D8%AF%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%DA%A9%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-_-%D8%AA%D9%85%D8%AF%D9%86%DB%8C/
📌@canoon_org
🔷 بارزترین و فعالترین گرایش چپ در آستانه #مشروطه و بعد از آن جنبش #سوسیالیستی بود، گرچه از نظر کمی در اقلیت قرار داشت به دلیل تبعیت از حزب #سوسیال_دموکراسی_باکو صاحب تشکیلات منسجمی بود #سوسیالیست ها از شیوه های #ژاکوبنی در انقلاب مشروطه پیروی می کردند.
🔶 یکی از روش های متعارف آن ها حذف فیزیکی یا حیثیتی رقبای سیاسی بود. این گرایش قبل از مشروطه چندان بروزی نداشت اما با آزادی حاصل از مشروطه با عنوان «#مجاهدین» و به ویژه حزب «#اجتماعیون_عامیون» در مجلس اول بسیار فعال شدند سوسیالیست های ایرانی متأثر از دو مرکز سیاسی خارج از کشور بودند یکی #استانبول و دیگر باکو استانبول محل تجمع تجار و عده ای از روشنفکران بود، اما باکو مرکز کارگران ایرانی شاغل در معادن و چاه های نفت محسوب می شد این دو مرکز، به ویژه باكو، تحت تأثیر مستقیم #سوسیال_دموکرات های روسیه بودند که علیه حکومت تزار فعالیت می کردند.
💢مهم ترین مواد مرام نامه حزب سوسیالیست عبارت بود از مخالفت با نظام استبدادی سلطنتی و حمایت از استقرار نظام قانونی مشروطه، تأمین آزادی های فردی و اجتماعی لغو مالکیت های بزرگ و الغای نظام ارباب و رعیتی و نفی استثمار و تحقق #برابری و #عدالت.
📖ماهنامه #زمانه، شماره ۷۱
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
💢مخاطبان و همراهان گرامی
🙏با عرض پوزش؛
🔶نشست «بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف وحجاب» که قرار بود امروز با حضور جناب آقای دکتر حسینعلی بای برگزار شود ، به دلیل مشکلی که برای ایشان پیش آمده برگزار نمی گردد. لازم به ذکر است اطلاعات تکمیلی درباره برگزاری دوباره این نشست متعاقبا از طریق رسانه های کانون اندیشه جوان به اطلاع شما همراهان گرامی خواهد رسید.
📌 @canoon_org
🔷 #لیبرالیسم را میتوان در حوزه های سیاسی ،اقتصادی فرهنگی و اخلاقی به کار برد. به اجمال می توان گفت اعتقاد به حداکثر آزادی های سیاسی و حداقل دخالت دولت و حکومت را #لیبرالیسم_سیاسی می گویند. اعتقاد به حفظ آزادی افراد در حوزه فعالیت های اقتصادی و دفاع از حریم مالکیت خصوصی و سرمایه داری #لیبرالیسم_اقتصادی است.
🔶 باور به اینکه معیار تشخیص دهنده خوب و بد ،اخلاقی خود انسان است و هیچ قانون کلی اخلاقی وجود ندارد بلکه باید از #تساهل انعطاف و اباحی مسلکی اخلاقی حمایت کرد #لیبرالیسم_اخلاقی است .
💢 در نهایت #لیبرالیسم_فرهنگی عبارت است از باور به تنگ شدن دایره دخالت حکومت ها در حوزه #فرهنگ کاسته شدن حدود و قیود برای فعالیت های مختلف فرهنگی و گسترش میدان عمل فرهنگی برای افراد و گروه ها.
📖کتاب #درآمدی_بر_لیبرالیسم_فرهنگی_و_نقد_آن به کوشش #بهزاد_حمیدیه
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔰 الگوی حکمرانی فرهنگی و برنامه هفتم توسعه
🎞فیلم کامل نشست علمی «الگوی حکمرانی فرهنگی و برنامه هفتم توسعه»
🔷این نشست با حضور حسین بابایی مجرد «عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» برگزار شد.
🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#فرهنگ
#حکمرانی
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#سیاست_گزاری
#نشست_مجازی
#حکمرانی_فرهنگی
#نشست_حضوری
#خبر_نشست_علمی
#حسین_بابایی_مجرد
#برنامه_هفتم_توسعه
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰 الگوی حکمرانی فرهنگی و برنامه هفتم توسعه 🎞فیلم کامل نشست علمی «الگوی حکمرانی فرهنگی و برنامه هفتم
الگوی حکمرانی فرهنگی و برنامه هفتم توسعه.mp3
47.52M
🎧صوت نشست «الگوی حکمرانی فرهنگی و برنامه هفتم توسعه» را بشنوید.
👤حسین بابایی مجرد
📌@canoon_org
📖 کتاب #پیکر_های_کرایه_ای_مسئله_تناسخ_از_دیروز_تا_امروز پیش با روش توصیفی – تحلیلی به نگارش درآمده تا موضوع #تناسخ و تناسخباوری را به روشنی و گستردگی تبیین کند. این مطالب زمینه را برای طرح دیدگاه اسلامی درباره تناسخ هموار میسازد و خواننده محترم مجال مییابد که دیدگاههای مطرح شده را با چهارچوب اسلامی بسنجد.
🔶 پیکره این اثر تا اندازه زیادی از کتاب #تناسخ_گذشته_و_امروز، نوشته #دکتر_علی_موحدیان_عطار، برگرفته شده و مطالبی دیگر را هم بدان افزوده شده است.
🔷 با این حال مولفان این کتاب #علیرضا_ابراهیم و #علی_موحدیان امید دارند کتاب حاضر بتواند نظر مخاطب را به ابعادی جدید از تناسخ و تناسخباوری جلب کند که آثار ارزنده فارسی، همچون: تناسخ از دیدگاه عقل و وحی نوشته #محمد_تقی_یوسفی، تناسخ؛ بودن یا نبودن تالیف #مرتضی_فتحی_فر، روح و چگونگی ارتباط با ارواح و تناسخ به قلم #عباسعلی_کامرانیان، تناسخ در فرق و مذاهب اسلامی به نگارش #سعید_مهدوی_امین، رساله دکتری با عنوان: #تناسخ_در _متون_مقدس_هندویی و متون کلامی شیعه از #حسن_قادری و…، به آنها نپرداختهاند.
💢 فصول این کتاب عبارتند از:
مفهوم شناسی و گونه شناسی تناسخ باوری، فرهنگ ها،ادیان و مکتب های باورمند به تناسخ، ادیان مختلف با تناسخ، رویکرد های جدید به تناسخ، تحلیل دلایل گرایش به تناسخ یا انکار آن، اسلام و نقد تناسخ باوری.
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔰 پوپولیسم و دموکراسی در اندیشه و نظام سیاسی
🔷 نشست علمی با موضوع «پوپولیسم و دموکراسی» با حضور محسن ردادی «عضو هیئتعلمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» در اسکایروم کانون اندیشه جوان برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://canoon.org/%d9%be%d9%88%d9%be%d9%88%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85-%d9%88-%d8%af%d9%85%d9%88%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%af%db%8c%d8%b4%d9%87-%d9%88-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d8%b3%db%8c/
📌@canoon_org