eitaa logo
کانون اندیشه جوان
303 دنبال‌کننده
871 عکس
492 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶کل خلقت، ظهوراتی است از اسما و صفات حق و اصلا وجود، جلوه حضرت حق می باشد. این وجود و هستی در واقع جلوات، مظاهر و مجالی صفت حق اند. از آن نظر که این چنین است، کل وجود، جلوه خداوند متعال بوده و اسمای الهی منشا و سرچشمه عالم هستی می باشد و به همین جهت اسمای حسنای الهی نقش زیاد و بسزایی در وجود دارند. 🔷علاوه بر آن که اسمای الهی منشا وجودند، تاثیرات قابل توجهی در عالم هستی نیز دارند. در حقیقت آن که وجود را تربیت می کند، حرکت می دهد و در مسیر پیش می برد و تکمیل می سازد، اسمای خداوند است. به بیان دیگر، هنگامی که می گوییم کل وجود از اسمای خداست، یعنی کل وجود، آثار یا جلوه خداست با اسما و صفاتی که دارد و خداوند متعال با چنین اسمایی چنین نظامی را به وجود آورده است. 💢از این رو، قسمتی از اسماء خداوند، تربیت عالم هستی را برعهده دارد که موجودات را به حرکت وا می دارد و در سیر تکاملی آن ها به سوی خداوند، در مسیرهایشان پیش می برد. بنابراین، جایگاه اسمای خداوند متعال را نباید در تربیت خلقت فراموش کرده و با غفلت از کنار آن بگذریم. 📖کتاب به قلم استاد 📌@canoon_org
36.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چالش حکمرانی 🔷امروز دولت ها با چالشی بزرگ در حکمرانی مواجه شده اند تا جایی که مرزهای سیاستگذاری و سیاست ورزی با تغییر و تاثیرات قابل توجهی مواجه شده است. 🔶اما این چالش چیست و نوع کنش و واکنش دولت ها در قبال آن چگونه است؟ 💢این چالش در ایران چه وضعیتی دارد؟ 📌@canoon_org
چالش حکمرانی.mp3
5.54M
🎧 صوت کلیپ «چالش حکمرانی» را بشنوید. 📌@canoon_org
💢در بررسی نیازهای رسانه ای انسان از دیدگاه پژوهشگران غرب، به سرفصل های متنوع و گوناگونی بر می خوریم. برای نمونه، هاس و گورویچ در پژوهش و گونه شناسی خود از نیازهای رسانه ای انسان، به پنج دسته از نیازها اشاره کرده اند: 🔸۱. نیازهای شناختی: این نیازها مربوط به تقویت اطلاعات دانش و فهم محیط در مخاطب می شوند. در بسیاری از موارد، مخاطب به دلیل میلی که به اضافه کردن اطلاعات خود دارد، از رسانه استفاده می کند. 🔸۲. نیازهای احساسی: نیازهایی هستند که مربوط به تجربه های زیبایی، لذت و احساس می شوند و رسانه به تقویت و تهییج این تجربه ها می پردازد. مخاطبان در جست وجوی لذت و تفریح هستند و این نیاز میتواند در رسانه برآورده شود. 🔸۳. نیازهای همبستگی فردی: این نیاز، ناشی از تمایل فرد برای رشد و تعالی خود است. فرد در رسانه به دنبال تقویت اعتبار و موقعیت اجتماعی خود است و در برنامه ها و تولیدات مختلف این موضوع را پیگیری می کند. 🔸۴. نیازهای همبستگی اجتماعی: فرد، نیاز به احساس همبستگی با اطراف دارد. رسانه، پیوندهای خانواده، دوستان، اجتماع محلی و ملی و... را تقویت می کند یا خود، برخی از این پیوندها را می آفریند. 🔸۵. نیاز به فرار: گاهی زندگی مدرن امروزی نقش هایی به افراد می دهد که از ایده آل ها و خواست های آنان دور است و یا افراد را با فشارهایی روبرو می کند که حاصل آنها فرسایش روح و روان است. فرد نیز به دلیل تنگناهای زندگی، توان اجتناب از آنها را ندارد. رسانه، بهترین ابزار برای فرار از این سختی هاست. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جنبشی تحول خواه یا منفعل 🔶 جنبش های دانشجویی تا چه حد توانسته اند در جریان سازی و تحقق اهداف و آرمان ها یشان موثر واقع شوند؟ 🔷در این مسیر با چه آفاتی مواجه اند؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و هشت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶نسبی گرایی یکی از قدیمی ترین و سرسخت ترین عقاید در است. حدود ۲۵۰۰ سال پیش، پروتاگوراس کتابش را با این ادعا که «انسان مقیاس هر چیز است؛ برای آن چیزهایی که هست و آن چیزهایی که نیست» شروع میکند. از این واقعیت، تحت تاثیر قرار گرفت که موقعیت هایی وجود دارد که ظاهرا در آنها دو طرف با هم اختلاف نظر دارند اما با این حال هر دو حق دارند. 🔷در ادعا می شود هستی شناسی طبقه بندی و مفهوم سازی مطلق نیست. کسانی هستند که مبانی ایمن را برای و انکار میکنند و با انجام این کار، همسو با تفکر هراکلیتی، انبوهی از هویت های متغیر را مطرح میکنند که هیچ گونه ثباتی ندارد. در این حالت، هرگونه تلاش فلسفی برای تحمیل یک نظر، گمراه کننده و محکوم است. 💢در مقابل، کسانی هستند که نسبی گرایی را به عنوان نوعی خودکشی فکری رد میکنند و نسبی گرایی را ناخوشایند می بینند. نسبی گرایی از سویی با در ارتباط و به نحوی صورتی از نهیلیسم است و از سویی دیگر با مرتبط است و از بنیانهای آن به شمار می رود. 📖کتاب نوشته ی 📌@canoon_org
🔷سهروردی در یک نگاه کلی، تمام اشیاء عالم را به دو قسم نور و ظلمت تقسیم می کند. وی معتقد است طبیعت نور، امری بدیهی است؛ زیرا تمام اشیاء به کمک نور شناخته می شوند. قاعده شناسایی نور این است که در حد خودش آشکار بوده و موجب آشکار شدن غیر خود نیز می شود. 🔶سهروردی از دو راه به نظریه هستی شناسی خود در باب نور و نقش کلیدی آن دست می یابد. نخست، دلیل های فلسفی در اثبات بدیهی بودن طبیعت نور عرضه می کند. بدین ترتیب که می گوید نور آشکارترین پدیده است زیرا هرچیز دیگری با توجه به نور شناخته و تعریف می شود. راه دیگر دستیابی به این مسئله، تجربه شهودی و عرفانی است که سهروردی آن را مهمتر از قبلی می داند. 💢او می گوید هر یک از نور و ظلمت، بر حسب مراتبی که دارند، دارای شدت و ضعف هستند. در اوج نورهای مختلف به مقامی برمی خوریم که ویژه خداوند است و به همین دلیل، از وی به عنوان نورالانوار یاد می شود. تمام نورهایی که در طبقات نازل تر خود تاثیر می گذارند، در وجود و باقی ماندن خودشان، به نورالانوار وابسته هستند. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔷در مساله معاد، قرآن کریم به صراحت، بازگشت تمام انسان ها را به سوی خداوند مطرح می کند و بیان می دارد در این بازگشت، انسان های صالح، بهره‌مند از برکات ملاقات با اسماء خداوند شده و ذات مقدس حق را با اسما رحمت ملاقات می کنند. اما درباره انسان های ناصالح، خبر عقوبت شوم ملاقات با اسماء غضب را به مخالفان حق می‌دهد و اشاره می کند گنهکاران، خداوند را با اسما غضب ملاقات می کنند. 🔶آنچه در دیدگاه قرآن معاد نامیده می‌شود، تنها مخصوص انسان نبوده و کل هستی را در برمی گیرد که بر همین اساس نیز از مظاهر قدرت مطلق خداوند به حساب می‌آید. بنابراین لازم است انسان با درک حرکت جهان هستی، عاقبت‌نگر بوده و از فواید آن که همان دوراندیشی، خودآگاهی و خداآگاهی است، بهره‌مند گردد. 📖کتاب به قلم استاد ، به تشریح معاد که از سرنوشت‌سازترین حقایق عالم هستی می‌باشد، پرداخته است. این اثر که محصول نشر کانون اندیشه جوان است، پس از بیان مقدمه، به مقوله «فرجام اندیشی» و فرجام نیک و بد می پردازد و سپس در یک فصل کلی، مباحثی را درباره «معاد» و بازگشت انسان به سوی خداوند مطرح می کند. 📌@canoon_org
🔷منزلت اجتماعی در جامعه شناسی یک مفهوم توصیفی است و به جایگاه و موقعیت اجتماعی یک فرد در ساختار یک گروه یا جامعه یا به رتبه یک گروه در مقایسه با گروه های دیگر در جامعه اطلاق می شود. پایگاه های منزلتی، معمولا از مقایسه نقش اجتماعی فرد در جامعه یا گروه و تعیین اهمیت آن نسبت به دیگران، حاصل می گردد. 🔶انسان ها دائما موقعیت و جایگاه اجتماعی تک تک افراد را در مقایسه با دیگران، مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند و متناسب با جایگاه اجتماعی که در نتیجه این مقایسه و سنجش، از آنها در ذهن شکل می گیرد، با آنها برخورد و رفتار می کنند. همین تصور ذهنی در اصطلاح، منزلت اجتماعی نامیده می شود. 💢تعبیری ساده تر و روان تر: منزلت و پایگاه اجتماعی، به تفاوت های میان گروه های اجتماعی از نظر احترام یا اعتبار اجتماعی که دیگران برای آنها قائل می شوند، اطلاق می گردد. منزلت اجتماعی موقعیتی است که یک فرد یا خانواده با ارجاع به استانداردهای میانگین رایج درباره ویژگی های فرهنگی، درآمد موثر، دارای های مادی و مشارکت در فعالیت های گروهی-اجتماعی به دست می آورد. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
40.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰میدان واقعی 🔷میدان عمل واقعی تشکل های دانشجویی کجاست؟ 🔶تشکل ها در این میدان به خوبی عمل کرده و تاثیر گذاری دارند؟ و آیا فعالیت های صنفی در این عرصه می گنجد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و هفت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷هر علمی افزون بر موضوع و مسائل، روش خاص خود را نیز دارد. انتخاب روش نامناسب در مواجهه با یک مسأله، باعث ایجاد ناکامی و خطا در وصول به مقصود می شود. به عقیده شهید مطهری، تفاوت روش ها در علوم به سبب تفاوت آنها در موضوع است؛ چرا که اسلوب و روش فکری ویژه هر علمی عبارت است از یک نوع ارتباط فکری خاص که بین انسان و موضوع آن علم باید برقرار شود. 🔶بدیهی است که نوع ارتباط فکری بین انسان و شی، به نحوه وجود و واقعیت آن شیء بستگی دارد؛ بر این اساس، فلسفه نیز برای خود اسلوب و روش ویژه ای دارد که هنگام انجام فعالیتهای فلسفی باید از آن پیروی کرد. روش فلسفه، روش عقلانی است؛ چرا که موضوع اصلی آن یعنی مفهوم وجود یا موجود و دیگر مفاهیم فلسفی، همگی از راه فرایند عقلی به دست می آیند. 💢«بدیهی است که بررسی و کنجکاوی درباره موضوعی که عقل با عالی ترین اعمال خویش آن را یافته است، جز با بررسی های عقلانی میسر نیست»؛ بنابراین، کشف و فهم دقیق مسائل فلسفی را از شیوه های دیگر مثل روش تجربی و جست وجو در آزمایشگاه یا روش عرفانی و سیر و سلوک نمی توان انتظار داشت. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
35.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰رنسانس خاورمیانه 🔶ایران و عربستان بعد از هفت سال قطع روابط دیپلماتیک، رسماً روابط خود را از سر گرفتند؛ رخدادی تحول‌آفرین در منطقه که افزون بر رفع اختلافات دوجانبه، بستر را برای بازشدن گره‌های کور بحران‌های خاورمیانه هموار می‌کند. بی‌تردید آمریکا و رژیم صهیونیستی، بزرگترین بازندگان این رنسانس ‌هستند. 📌@canoon_org
رنسانس خاورمیانه .mp3
5.03M
🎧 صوت کلیپ «رنسانس خاورمیانه» را بشنوید. 📌@canoon_org
🔶در کشور ما اقداماتی از جمله نقل امکانات رفاهی، آموزشی و بهداشتی به اقصی نقاط کشور صورت گرفته است. نباید ارزش عدالت به عنوان یک ارزش درجه دو کم کم در مقابل ارزش های دیگر به فراموشی سپرده شود؛ ارزش های دیگر نیز مثل پیشرفت و توسعه، سازندگی، آزادی و مردم سالاری از اهمیت بالایی برخوردار است و مطرح کردن ارزش عدالت مطلقا به معنای نفی این ها نیست؛ اما وقتی این ارزش ها را برجسته کنیم و مسئله عدالت و نفی تبعیض و توجه به نیازهای طبقات محروم در جامعه کمرنگ شود، خطر بزرگی است. 🔷تحقق عدالت به معنای حقیقی خودش در جامعه، با دو مفهوم دیگر به شدت در هم تنیده است؛ عقلانیت و معنویت. اگر عدالت از عقلانیت و معنویت جدا شد، دیگر عدالتی که شما دنبالش هستید نخواهد بود؛ اگر عقل و خرد در تشخیص مصادیق عدالت به کار گرفته نشود، انسان به گمراهی و اشتباه دچار میگردد، خیال میکند چیزهایی عدالت است در حالی که نیست و چیزهایی را هم که عدالت است گاهی نمیبیند؛ بنابراین عقلانیت و محاسبه، یکی از شرایط لازم رسیدن به عدالت است. 💢اسلام، معنویت بدون نگاه به مسائل اجتماعی و سرنوشت انسانها ندارد: «من اصبح ولم يهتم بامور المسلمين فليس بمسلم». بنابراین معنویت و عدالت در هم تنیده است. برخی می گویند عدالت یعنی توزیع فقر؛ اینطور نیست؛ بلکه عدالت، توزیع عادلانه امکانات موجود است. آنهایی که می گویند عدالت توزیع فقر است، مغز و روح حرفشان این است که دنبال عدالت نروید، دنبال تولید ثروت بروید تا آنچه تقسیم می شود ثروت باشد. دنبال تولید ثروت رفتن بدون نگاه به عدالت، همان چیزی می شود که امروز در کشورهای سرمایه داری مشاهده میکنیم. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
33.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چالش صنفی برای تشکل ها! 🔶آیا مسائل صنفی دانشجویی در حوزه ماموریت ها و حوزه فعالیت تشکل های دانشجویی قرار می گیرد؟ 🔷این مسائل چه تاثیری بر فرآیند تشکل ها و هویت تشکیلاتی دارد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و هفت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶موضوع خاورمیانه جزو شاخص هایی است که امکان ایجاد هماهنگی کشورهای با آن در کوتاه مدت، کار دشواری خواهد بود. ساختار سیاسی کشورهای خاورمیانه بر اساس شاخص های مختلفی پیدا کرده اند. هر یک از کشورهای منطقه می کوشند مطلوبیت ساختار سیاسی خود نسبت به واحدهای همجوار را مورد تأکید قرار دهند. 🔷بر اساس تمایزهای ساختاری کشورهای ، نوع نگرش آنان در ارتباط با موضوعات منطقه ای متفاوت شده است. با توجه به چنین شاخصهایی است که دلایل بنیادی رویکرد متفاوت کشورهای مختلف خاورمیانه نسبت به حساس ترین موضوعات امنیت منطقه ای درک می شود. 💢به طور کلی، هویت سیاسی در خاورمیانه، زیربنای تفکری محسوب می شود که بر ضرورت در برابر بیگانگان تأکید می کند. یعنی اینکه نباید در برابر سلطه غیر مسلمانان بر به خصوص اشغال سرزمین های اسلامی در خاورمیانه مانند آنچه در و وجود دارد، بی تفاوت ماند. این رویکرد، زیربنای هویت سیاسی مقاومت در خاورمیانه را شکل داده است. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔶با ابتنا بر اینکه علم تجربی از مبادی غیر تجربی خود، مستقل نیست و آن مبادی غیر تجربی - که همان گزاره های کلان نسبت به آدم و عالم است - علم است و آن گزاره های کلان، نگاهی به عالم داشته باشند (یعنی متافیزیک قدسی داشته باشیم) در این صورت این علم، دینی است؛ چرا که علوم جزئی و علوم انسانی و از جمله علوم تربیتی از بی نیاز نیستند. 🔷حال اگر این علوم از متافیزیک قدسی بهرمند شدند، ساختار درونی علم هم به لحاظ آن متافیزیک تغییر می کند و مصداق می شوند. البته باید توجه داشت که این سخن به این معنا نیست که این علم، دین است؛ همان طور که علم به خدا دین نیست. برخی گمان میکنند قائلان به «علم دینی» آن را جزء دین می دانند که صحیح نیست. 💢در واقع، دین کاری است که باید انسان انجام دهد؛ یعنی کار است؛ بنابراین شناخت دین، دین نیست؛ یعنی این طور نیست که چون دین را خوب شناختم، پس متدین هستم؛ اتفاقاً بدترین کافران به این دلیل بدترین هستند که دین را شناختند؛ زیرا اگر نشناخته باشند که حجت بر آنها تمام نیست و معذورند. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔷ادبیات و هنر، آینه فرهنگ هر ملت و کشوری است که نویسندگان و هنرمندان، تصور و تصویر ذهنی شان از آن جامعه را در آثارشان به نمایش می گذارند. در آمریکا مانند بسیاری از کشورها، نویسندگان برای نشان دادن اعتراض‌ها و مخالفت‌هایشان به فرم‌های ادبی نظیر داستان کوتاه، رمان، شعر و نمایشنامه روی آورده و می‌آورند. 🔶اگرچه در جامعه آمریکایی تقریبا همیشه نویسندگان مخالف وضعیت، وجود داشته است اما گاهی مخالفت‌ها شکل جریان به خود گرفته و آثاری را با درون‌مایه‌های اعتراضی به‌وجود آورده است. 📖در کتاب ، جریان‌های مخالف و اعتراضی در آمریکا به همراه معرفی برخی از آثار در این جریان‌ها، بررسی می‌شود. این کتاب که به کوشش و محصول نشر کانون اندیشه جوان است، دارای هشت فصل می باشد و عناوین آن به این شرح است: 🔹فصل اول: ادبیات ضد برده داری 🔸فصل دوم: ادبیات سوسیالیستی 🔹فصل سوم: نسل گمشده 🔸فصل چهارم: رنسانس هارلم 🔹فصل پنجم: ادبیات ضد جنگ جهانی دوم 🔸فصل ششم: اعتراض های اجتماعی دهه شصت 🔹فصل هفتم: مکتب زیباشناسی و جنبش هنری سیاه پوستان 🔸فصل هشتم: ادبیات ضد جنگ ویتنام 📌@canoon_org
🔷هویت سیاسی، انعکاس پیشینه تاریخی کشورهای مختلف است. به عبارت دیگر، می توان بر این امر تأکید کرد که هر گروه اجتماعی دارای شکل خاصی از هویت سیاسی محسوب می شود. به طور کلی، زمانی که هویت سیاسی در کشورهای منطقه شکل می گیرد، دردهای مشترک، الگوهای مشترک، نظم سیاسی و روش مشترک زندگی اجتماعی را منعکس می سازند. 🔶این به مفهوم آن است که هویت سیاسی تا حد زیادی در ساختارهای عمومی کشورهای یک منطقه ته نشین شده و یا به موضوعات پایدار و ریشه دار تبدیل می شوند. از سوی دیگر می توان بسیاری از مؤلفه های همکاری، مشارکت و تعارض کشورهای منطقه ای را در چارچوب هویت سیاسی تحلیل کرد. چنین الگویی قبلاً در کشورهای اروپایی عامل اصلی تعارض محسوب می شد. 💢آنچه به عنوان تئوری همگرایی منطقه ای بعد از جنگ جهانی دوم مورد توجه نظریه پردازان کارکردگرا قرار گرفت، زمینه ایجاد هم بستگی در کشورهای اروپایی در قالب هویت سیاسی همگون را فراهم آورد. می توان به چنین شاخصی در ارتباط با کشورهای خاورمیانه نیز توجه کرد. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
27.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰عدالت طلبی 🔶عدالت خواهی چه نسبتی با امر به معروف و نهی از مدرک دارد و مطالبه عدالت چگونه است؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و شش برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶در عصر جدید و در شرایط اصالت و اعتبار انسان (اومانیسم) و فردیت، بی تردید، نیاز انسان به عقلانیت، یک نیاز اساسی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. اما در کنار اصول عقلانی، فروع جامع و زندگی ساز اسلام نیاز است. لذا باید در سراسر جهان ندا دهیم که ما نه موافق دیکتاتوری هستیم و نه ليبرال – دموکراسی؛ 🔷زیرا در نظام استبدادی، شخصیت و اعتبار انسان آسیب می بیند و در نظام لیبرال - دموکراسی غرب، قدرت، بازیچه سرمایه داران و نیرنگ بازانی می گردد که رسانه ها و منابع تولید را در دست دارند. نظام لیبرال - دموکراسی غرب، قدرت را از آسمان به زمین آورده و آن را ابزاری برای تأمین منافع کانون های زور و زر و تزویر ساخته است. 💢تأکید اسلام همواره بر این است که پیامبر اسلام (ص) و همه پیامبران عیناً مانند مردم دیگر، انسان اند و همه انسانها برابر و یکسان. و نیز اعلام این اصل اساسی و سازنده که قدرت در انحصار قلمروی است بیرون از دسترس انسان، یعنی خدا. پس باید همه جهانیان یک خدا را بپرستند و هیچ کس بر دیگری جز در تقوا و دانش برتری نداشته باشد. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
38.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰افسانه استبدادپذیری 🔷وقتی صحبت از ایران و ایرانی می‌شود، عده ای هستند که استبدادزدگی را تکرار می کنند؛ آنها می گویند استبداد، انتخاب جامعه ایرانی است که قرن ها شاهد حاکمیت نظام های استبدادی و خودکامه در ایران بوده ایم! 🔶اما آیا واقعاً آن‌گونه که می گویند، خاک ایران استبدادخیز است و تاریخ ایران با استبداد گره خورده؟ 💢آیا ایرانیان افرادی استبدادمدار، اقتدارگرا، خودمدار و در یک کلام، استبدادزده‌ اند؟ «استبداد ایرانی» یک «افسانه» است یا یک حقیقت انکارنشدنی؟! 📌@canoon_org