eitaa logo
کانون اندیشه جوان
311 دنبال‌کننده
923 عکس
534 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 کتاب پیش با روش توصیفی – تحلیلی به نگارش درآمده تا موضوع و تناسخ‌باوری را به روشنی و گستردگی تبیین کند. این مطالب زمینه را برای طرح دیدگاه اسلامی درباره تناسخ هموار می‌­سازد و خواننده محترم مجال می­‌یابد که دیدگاه‌­های مطرح شده را با چهارچوب اسلامی بسنجد. 🔶 پیکره این اثر تا اندازه زیادی از کتاب ، نوشته ، برگرفته شده و مطالبی دیگر را هم بدان افزوده ­شده است. 🔷 با این حال مولفان این کتاب و امید دارند کتاب حاضر بتواند نظر مخاطب را به ابعادی جدید از تناسخ و تناسخ‌­باوری جلب کند که آثار ارزنده فارسی، همچون: تناسخ از دیدگاه عقل و وحی نوشته ، تناسخ؛ بودن یا نبودن تالیف ­‌_فر، روح و چگونگی ارتباط با ارواح و تناسخ به قلم ، تناسخ در فرق و مذاهب اسلامی به نگارش ، رساله دکتری با عنوان: _متون_مقدس_هندویی و متون کلامی شیعه از و…، به آنها نپرداخته‌­اند. 💢 فصول این کتاب عبارتند از: مفهوم شناسی و گونه شناسی تناسخ باوری، فرهنگ ها،ادیان و مکتب های باورمند به تناسخ، ادیان مختلف با تناسخ، رویکرد های جدید به تناسخ، تحلیل دلایل گرایش به تناسخ یا انکار آن، اسلام و نقد تناسخ باوری. 📌@canoon_org
🔰 پوپولیسم و دموکراسی در اندیشه و نظام سیاسی 🔷 نشست علمی با موضوع «پوپولیسم و دموکراسی» با حضور محسن ردادی «عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» در اسکای‌روم کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%d9%be%d9%88%d9%be%d9%88%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85-%d9%88-%d8%af%d9%85%d9%88%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%af%db%8c%d8%b4%d9%87-%d9%88-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d8%b3%db%8c/ 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶اندیشه پست مدرن با انکار هرگونه فرا روایت و شالوده شکنی و ساختار زدایی همه چیز و انکار وجود همۀ بنیادهای دوران مدرنیسم پا به عرصه وجود نهاد. منظور از فرا یا روایت های ،کلان روایت های هستند که برای توجیه کارکرد نهادها ارزش ها و اشکال فرهنگی در دوران مسلط بودند. این روایت ها ترکیبی از ایدئولوژی ها، ادیان مفهوم توسعه روابط کشورهای و کشورهای پیشرفته، سودمندی تحلیل روانی یا مزایای سرمایه داری بود. 🔷عده ای از طرفداران پست مدرنیسم بر این باورند که در این دوره به دلایل گوناگون، از جمله گسترش روزافزون قدرت تکنولوژی و نیز ظهور «»، یعنی انقلاب در عرصه تکنولوژی جدید اطلاعات و ارتباطات و نتایج و لوازم آن، یعنی تغییر در معنا و مفهوم زمان و مکان فروریختن مرزهای سیاسی و جغرافیایی و اساسا فروپاشی بسیاری از عوامل هویت بخش شکل گیری «» و از بین رفتن تاریخ های قومی بومی و ملی بسیار سرعت گرفته است؛ بنابراین در دوران کنونی دیگر به آسانی نمی توان از تاریخهای مستقل ،قومی بومی و ملی سخن گفت. 💢عده ای دیگر نیز معتقدند پست مدرنیسم در غرب برای حل بحران مدرنیسم به وجود آمد و حل بحران معنویت را مهمترین فلسفه وجودی پست مدرنیسم تلقی می کنند. بعضی دیگر از جمله عضو شورای در امور فرهنگی مهمترین ویژگیه ای دوران پست مدرن را بی اعتمادی عمیق ،انسان، ترویج گرایش غیر عقلانی به جای عقلانیت، بی تفاوتی دینی و تجربه شبه دینی بر می شمرند با توجه به اهمیت این موضوع و توجه بسیاری از نظریه پردازان مطرح به آن، ضرورت بررسی و تشریح نگرش پست مدرنیسم احساس شد و به همین منظور موضوع پرونده این شماره از نشریه زمانه به بررسی و نقد نگرش پست مدرنیسم اختصاص داده شد. 📖ماهنامه ، شماره ۷ 📌@canoon_org
30.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰آینده مذاکرات هسته ای 🔶ایالات متحده در توافق های گوناگون هسته ای نشان داده است به تعهداتش پایبند نیست و رفتار دو گانه ای را در این قبال از خود بروز می دهد. با در نظر گرفتن این مسئله جمهوری اسلامی ایران چه رفتاری را باید در مقابله با این سیاست نشان دهد؟ آیا صرف دوری از مذاکرات راه حلی اساسی خواهد بود؟ با توجه به تجربه مذاکرات آینده برنامه هسته ایران چه نتیجه ای خواهد داشت؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سی و ششمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶امروزه انواع رسانه های شامل رسانه های ،کابلی، امواجی و مطبوعاتی در زمره گسترده ترین و اساسی ترین وجوه تمدن بشری قرار گرفته و با تکامل خویش ماهیت انسان و جامعه معاصر را دگرگون ساخته اند. انسان ،امروزه به واسطه تکامل رسانه های ، و ؛ به قدرتی افسانه ای دست یافته است؛ که پیش از این در داستانها و آرزوها نقش بسته بود. 🔷 از لحاظ مالکیت مطلوبیت و فلسفه وجودی هنوز هم در وضعیت آزاردهنده ای به سر میبرند و حتی شاید بتوان گفت که از این نظر رو به وضعیتی دهشتناک و اسف بار گذاشته اند. روشنفکران غربی از برنامه های فرهنگی و رسانه ای حاکم بر جوامع خود به تنگ آمدهاند و با انتقاد از روند نابودسازی ماهیت انسان در پروسه برنامه های رسانه ای خویش از تعابیری چون «فرهنگ مبتذل»، «رسانه های جمعی شرم آور » و «دیکتاتوری رسانه ها» سخن می گویند. 🔻 تئوری مطبوعات و الگوی رسانه ای در نظامهای سیاسی ، , ، و نظامهای دینی متفاوت است و اندیشمندان و حقوق دانانی که این الگوها را ترسیم یا شفاف نموده اند؛ هر کدام براساس دیدگاه و نظام سیاسی خویش عمل کردهاند؛ که به هر حال تا حدودی مطالبات جوامع خود را فراهم میساخت. 💢 اما کشورهای جهان سوم و از جمله کشورهای اسلامی به دلیل نابسامانی های اجتماعی و خودباختگی های فرهنگی توفیق ارائه یک تئوری مطبوعاتی و رسانه ای را نیافتند و رسانه های جمعی این جوامع نیاز ملی یا مذهبی این کشورها را به درستی برآورده و در بسیاری از موارد نیز باعث ایجاد تضادها و شکافهای فرهنگی و اجتماعی زیانباری گردیده است. 📖ماهنامه ، شماره ۱۴ 📌@canoon_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ضرورت اساسی 🔶 حقوق اساسی در ایران از دوره مشروطه شکل جدی به خود گرفته و سیر تطوری را دنبال کرده است. با مرور این مسیر متوجه می شویم که هر‌ گاه این تغییرات بر اساس روح و هویت حقیقی ملت همراه بوده، بیشترین اثر گذاری را از خود نشان داده است. 💢پرسشی که همواره باید مطرح کرد که آیا این حقوق همچنان با هویت حقیقی ملت همراه است؟بازسازی قانون اساسی چه زمانی شکل می گیرد و چه زمانی این امر به ضرورتی اساسی تغییر پیدا می کند؟ 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔸مفهوم رئالیستی و دارای تمامیت و کلیت من فردی به عنوان قهرمان داستان در آن به کلی مورد نفی و انکار قرار گرفته است. 🔹در داستان، «زمان» با استفاده از تکنیک جریان سیال ذهن، رنگ و بویی شخصی و ذهنی می گیرد. 🔸عینیت مفهوم کلاسیک علت و معلول در داستان فرو می ریزد. به داستان گونه ای که مثلاً در صد سال تنهایی کسی که مرده است وارد مسیر می شود و نقش بازی میکند و در جایی دیگر خونی به مدت صدسال بــه راه می افتد و جاری میشود؛ و کلاً روابط واقع گرایانه میان امور و اشیاء رنگ می بازد. 🔹منطق متأثر از هرمنوتیک سوفسطایی زده گادامری موجب میشود که اثر داستانی نیز همچون هر متن دیگر پدیده ای دارای قرائت های مختلف فرض گردد که بعضا پایان داستان بر عهده مخاطب نهاده می شود. 🔸با حذف تدریجی سوژه فردی به عنوان قهرمان داستان مدرن و پذیرش نسبیت ،انگار کار به آنجا می رسد که هر نوع مرکزیت یا اطمینان عقلانی به روند داستان حذف می گردد. آراء رولان بارت ژاک لاكان، ژوليا كريستوا ، ژیل دلوز فلیکس کاتاری ژاک دریدا و نظریه هایی چون مرگ مؤلف حاصل این پدیده است. 🔹در داستان های پست مدرن غالباً تلاش میشود تا داستان بر پایه نحوى عدم اطمینان هستی شناختی عمیق سامان یابد. این معنا را در کتاب Post Modernist Fiction) توضیح داده است. 🔸بدبینی پست مدرنیست ها به آنچه خود آن را «فراروایت ها» کلان می نامند - که ریشه در آرای ژان بودریار و ژان فرانسوا ليوتار دارد - موجب گردیده که اساس پیرنگ و ساختار داستانی در ادبیات پست مدرن نادیده گرفته شود. 🔹درون مایه های اکثر آثار پست مدرن - با استثنا کردن برخی ا بورخس و بعضی آثار دیگر - غالباً یأس آلود و بدبینانه است که این امر در آثار تی اس البوت و ازرا پاوند و دی اچ لارنس و فرانتس کافکا و کنوت هامسون به صور و مراتب مختلف ظاهر گردیده است. 🔸سقوط شدید انسان به حد و اندازه های حیوانی و غریزی و گریز شدید از رعایت نکات اخلاقی در توصیفات داستانی، صبغه ای خــاص بـه اکثر آثار ادبی پست مدرن بخشیده است. 📖 کتاب به کوشش 📌@canoon_org