eitaa logo
کانون اندیشه جوان
302 دنبال‌کننده
852 عکس
388 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @CanoonAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶یکی از ویژگی های نظریه علمی از منظر برخی فیلسوفان علم مانند ، قدرت پیش بینی است؛ به عبارت دیگر، در علم به مدد روش فرضی می توان از یک نظریه، نتایجی خاص استنتاج کرد و سپس دید که آیا آن نتایج به وقوع می پیوندد یا خیر. 🔷اما با نمی توان چنین کرد. فارغ از اینکه چه عاملی به آن قابلیت بقا می بخشد یا بتوان پیش بینی کرد که کدام تغییرات، بقای آن را بهتر تضمین می کند و چون این نظریه با هر واقعه ای سازگار است، قدرت پیش بینی ندارد؛ در نتیجه انتخاب طبیعی به عنوان یک پارادایم مفسر می تواند با داده های سازگار شود. 💢سازگاری مذکور، به نظریه انتخاب طبیعی قدرت تبیین و پیش بینی پذیری نمی دهد. یک نظریه، زمانی به عنوان پذیرفته می شود که واجد این توانایی باشد. امروزه زیست‌شناسان سعی می کنند در سطح خُرد و به عبارتی میکروارگانیسم ها به پیش بینی هایی از طریق اصول دست یابند؛ اما در سطح کلان و ماکروارگانیسمها همچنان این مسئله ناممکن باقی مانده است. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔶مسلم است که اسلام در همه جا برای و مرد حقوق مشابهی وضع نکرده است، همچنان که در همه موارد برای آنها تکالیف و مجازات های مشابهی نیز وضع نکرده است. ، اصل مساوات انسانی را در حقوق زن و رعایت کرده است اما لازمه ، تشابه و یکنواختی نیست. لازمه عدالت، وضع حقوق و تکالیف برابر و یکسان در شرایط همسان، و حقوق و تکالیف متفاوت در شرایط نابرابر و ناهمسان است. 🔷از این رو، برخی حقوق و زن و مرد متفاوت است، زیرا زن و مرد از نظر تکوین، دارای شرایط ناهمسانی هستند و یکی از شاخصه های شایسته، این است که به واقعیت های هستی، توجه داشته باشد. از آنجا که زن و مرد به لحاظ جسمی و روحی تفاوت های فراوانی دارند. اقتضا می کند زن و مرد حقوق برابر اما احیانا متفاوت داشته باشند. لازمه اشتراک زن و مرد در حیثیت انسانی و برابری آنها از لحاظ انسانیت، برابری آنها در است. 💢اما و تکالیفی که به مقتضای جنسیت و تقسیم وظایف طبیعی متناسب مقرر می شود، همسان نیست؛ البته همین حقوق و تکالیف براساس تلازم حق و ، متوازن و برابر است و اسلام هرگز امتیاز و ترجیح حقوقی برای مردان نسبت به قائل نیست و از سوی دیگر، با پیوند و برقراری تعامل شایسته بین حقوق و اخلاق، زن و مرد را رفیق هم قرار داد نه رقیب یکدیگر؛ از این رو رعایت حقوق زن و مرد از سوی طرف مقابل، امری مقدس و محسوب می شود. 📖کتاب ، دفتر سی و هشتم از مجموعه کتاب های چلچراغ حکمت، به قلم 📌@canoon_org
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰عصر تکنوپولی 🔶آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که روزی را بدون استفاده از ابزارهای تکنولوژیک سر کنید؟ 🔷به معنای واقعی کلمه، تکنولوژی تمام لحظه های ما را احاطه کرده است. این ظهور، روز به روز بروز بیشتری پیدا می‌کند و صف آرایی مخالفان و موافقان نیز جدی تر می شود. تکنوپولی اما این تقابل را جدی تر کرده است؛ درباره آن بیشتر بدانید. 📌@canoon_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت کلیپ «عصر تکنوپولی» را بشنوید. 📌@canoon_org
🔰امام جواد (علیه السلام) : 🔶 بر شما باد به تحصيل علم و معرفت، چون فراگيرى آن واجب و بحث پيرامون آن مستحب و پُرفائده است. علم وسيله كمک به دوستان و برادران است، دليل و نشانه مروّت و جوانمردى است، هديه و سرگرمى در مجالس است، همدم و رفيق انسان در مسافرت است؛ و انيس و مونس انسان در تنهایى است. 📜بحارالانوار، ج75، ص80 🌺ولادت امام جواد (علیه السلام) مبارک باد🌺 📌@canoon_org
🔶انقلاب اسلامی سال ١٣٥٧ نه تنها برای ساقط کردن و فروپاشی که به منظور استقرار نظام سیاسی اسلام و بنا نهادن ساختارهای اجتماعی، و نوین در چارچوب ارزش ها و شکل گرفت. 🔷اسلامی بودن انقلاب ۵۷ بدین معنی است که آرمانها و اهداف نهایی این ، تحقق اهداف و آرمانهای اسلام است. به عنوان یک دین جامع و کارآمد، همه عرصه های فردی و اجتماعی انسان را متناسب با اهداف عالی که همانا رسیدن به مرتبه خلافت الهی و است، مد نظر قرار داده و اصول کلی حرکت در مسیر ساختارها و ارزشهای حاکم بر زندگی را تبیین کرده است. مهمترین اهداف و آرمانهای اجتماعی اسلام و ، استقرار به معنی گسترده و تعمیق آن در عرصه های اقتصادی، سیاسی، قضایی، پرورش و رشد علمی و فکری افراد در همه ابعاد، ریشه دار شدن ارزشهای اخلاقی و انسانی در افراد، احياء و اجرای حدود و مقررات الهی برای زمینه سازی حیات معنوی و ایجاد فضای مناسب تعالی می باشد. کتاب به کوشش جمعی از نویسندگان 📌@canoon_org
🔶ایمان مذهبی از آن جهت که را هدف دار و هدف را خیر و تکامل و معرفی می کند، طبعاً دید انسان را نسبت به نظام کلی هستی و حاکم بر آن، خوش بینانه می سازد. حالت فرد با ایمان در هستی مانند حالت فردی است که در کشوری زندگی می کند که قوانین و و نظامات آن کشور را صحیح و عادلانه می داند 🔷او قهراً زمینه ترقی و را برای خودش و همۀ افراد دیگر فراهم می بیند و معتقد است که تنها چیزی که ممکن است موجب عقب ماندگی اش بشود، تنبلی و بی تجربگی خودش است. این اندیشه طبعاً او را به غیرت می آورد و با خوش بینی و امیدواری به و وا می دارد. 💢اما فرد بی ایمان در کشور مانند فردی است که در کشوری زندگی می کند که قوانین و تشکیلات و تأسیسات کشور را و ظالمانه می داند و از قبول آنها هم چاره ای ندارد. درون این فرد، همواره پر از عقده و کینه است و هرگز به فکر اصلاح خودش نمی افتد. چنین فردی هرگز از لذت نمی برد و جهان برای او همواره مانند یک هولناک است 📖کتاب ، دفتر بیست و یکم از مجموعه ی چلچراغ حکمت، به قلم 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌اله‌وسلم) : 🔷سرلوحه پرونده هر مؤمن(در روز قیامت) دوستی و محبت علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام است. 📜«کنزالعمال، ج 11، ص 615» 🌸ولادت حضرت علی (علیه السلام) مبارک باد 🌸 📌@canoon_org
🔶 (ص) ، علی (ع) را از کودکی نزد خود آورد و او را در خانه خویش تربیت کرد. اقامت طولانی در خانه ، همراهی با ایشان در مواقع و خلوت‌ها، و علاقه خاص پیامبر (ص) به علی (ع) و... این را می‌رساند که علت اصلی این ، مناسبت‌های معنوی بوده است. حضرت رسول (ص) او را کردند تا در آینده یاور و او باشد. این‌گونه تربیت، نظیر و شبیهی در عالم ندارد. 📖کتاب (ع) ، دفتر دوازدهم از مجموعه ، نوشته ی می باشد. این اثر، اندیشه‌ها و نظریات استاد شهید، درباره زندگانی، سیره، فضائل و عظمت می باشد. 💢این کتاب که محصول نشر کانون اندیشه جوان است، دارای ده فصل و بدین عناوین می باشد: فصل اول: دورنمایی از زندگانی علی(ع)، فصل دوم: فضایل امام علی، فصل سوم: علی در نگاه دیگران، فصل چهارم: مکتب فکری علی(ع)، فصل پنجم: سیره امام علی، فصل ششم: جاذبه و دافعه علی(ع)، فصل هفتم: یاران او، فصل هشتم: مخالفان مولا، فصل نهم: مظلومیت علی (ع)، فصل دهم: پرسش‌ها و پاسخ‌ها. 📌@canoon_org
🔰جریان شناسی فرهنگی حکومت پهلوی 🎞فیلم کامل اولین نشست از سلسله نشست های گفتگوی تشکل های دانشجویی (فصل هویت) با موضوع «جریان شناسی فرهنگی حکومت پهلوی» 🔷این نشست با حضور محمد فخرا (معاون اسبق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران) و محمدحسین ابراهیمی (دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قم) برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت اولین نشست از سلسله نشست های گفتگوی تشکل های دانشجویی (فصل هویت) با موضوع «جریان شناسی فرهنگی حکومت پهلوی» را بشنوید. 👥 با حضور محمد فخرا و محمدحسین ابراهیمی 📌@canoon_org
🔷مفهوم «اسلام سیاسی» بیشتر برای آن دسته از جریانهای سیاسی اسلامی به کار می رود که خواستار ایجاد حکومتی بر مبنای اصول اسلامی هستند. این چنین تعریف می شود: اسلام سیاسی گفتمانی است که را در کانون قرار می دهد. 🔶اسلام گرایان کسانی هستند که برای تغییر در سرنوشت و آرمانهای سیاسی خود از تعابیر اسلامی استفاده می کنند. اسلام سیاسی را می توان رهیافتی به شمار آورد که نقطه ثقل آن است. این رهیافت بر تفکیک ناپذیری و سیاست تأکید می کند و مدعی است اسلام از نظریه ای جامع درباره ، و حکومت داری برخوردار است. 💢 به دلیل اتکا بر از سایر نظریه های سیاسی متکی بر خرد انسانی برتر است و حکومت اسلامی برآمده از اسلام نیز دقیقاً به همین دلیل بر سایر نظامهای سیاسی موجود برتری دارد. در این رهیافت، از تعابیر اسلامی برای تبیین و توضیح وضعیت سیاسی استفاده می شود و بازگشت به اسلام و تشکیل حکومت اسلامی تنها راه حل بحران های جامعه به شمار می آید. 📖کتاب نوشته ی 📌@canoon_org
▪️تصویر تمام کربلا زینب بود ▪️تفسیر پیام کربلا زینب بود ▪️در عشق و فداکاری و ایمان و وفا ▪️زهرای قیام کربلا زینب بود 🏴وفات حضرت زینب (سلام الله علیها) تسلیت باد🏴 📌@canoon_org
🔷نیهیلیسم برای در دو مرحله پدیدار می شود: نیهیلیسم منفعل و نیهیلیسم فعال. مرحله منفعل که در آثار عصرش آشکار بود،تطابق ارزش و غایت را نابود می کند، نیروی به تدریج سست می شود، ارزش هایی که دیگر هیچ سازگاری با ندارند به جان هم می افتند و جنگ ارزش ها می آغازد؛ به عبارت دیگر هر آنچه تسلی می دهد، آرامش ظاهری می بخشد و وارد میدان می شود. 🔶، سرپیچی از هر کوشش در جهت نظام بخشیدن به و استغراق هرچه بیشتر در سرگرمی های تهی و پناه بردن به اشتغالات حرفه ای است، به نحوی که دیگر هیچ آرمانی جز کوشش مذبوحانه برای صیانت نماند و غایت حیات در آرمانهای تهی و فرومایه زندگی خوب و سعادت ظاهری خلاصه شود. 💢ظهور را نیچه در دویست سال آینده پیشگویی می کند و آن انفجار خشم انگیز نیروی نابودی است. در این مرحله نه فقط ورطه نیستی همه ارزشها ناگهان دهان باز می کند و خط بطلان بر همه چیز می کشد بلکه اگر دست هایمان را هم دراز کنیم، چیزی جز نیستی نصیبمان نخواهد شد. 📖کتاب نوشته ی پور 📌@canoon_org
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰حکمرانی مردم سالارانه 🔶از مسائلی که خواسته و‌ گاها ناخواسته در طرح های نوین حکمرانی دنبال شده، خنثی‌سازی دولت از آثار اساسی‌اش می باشد. اما با این واقعیت موجود در صحنه حکمرانی جهانی چه باید کرد؟ 🔷در وضعیتی که الگوی شبکه‌ای حکمرانی در سراسر اندیشکده‌های دنیا دنبال می‌شود، این الگوی نوین چه نسبتی با حکومت دینی خواهد داشت؟ آیا الگوی دولت محور دینی در ایران با الگوی شبکه‌ای قابل جمع است؟ 📌@canoon_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت کلیپ «حکمرانی مردم سالارانه» را بشنوید. 📌@canoon_org
🔰مسائل هویتی ایران معاصر 🎞فیلم کامل قسمت اول نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «مسائل هویتی ایران معاصر» 🔷این نشست با حضور جبار رحمانی «عضو هیئت علمی موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی» و سیدحسین شهرستانی «عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی» برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون بخش اول _ بخش دوم ببینید. 📌@canoon_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧صوت نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «مسائل هویتی ایران معاصر» را بشنوید. 👤با حضور جبار رحمانی و سیدحسین شهرستانی 📌@canoon_org