🌎نمایی از کهکشان راه شیری که سیاره زمین همانندیک نقطه خیلی ریز جز یکی ازمیلیاردها سیاره این کهکشان می باشدواین درصورتی است که میلیاردها کهکشان در جهان وجوددارد🌎
🌸یاایهاالانسان ماغرک بربک الکریم🌸
🌔 @nojoom_et
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
🔻رخنهی لیبرالیسم در جبههی انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبههی انقلاب، نسبت به غیرانقلابیها، ملایم و منعطف و مداراییاند اما انقلابیهای اصیل را بهشدت، طرد و نفی و سرکوب میکنند. اگر اینان به انقلابیهای اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی اگر انقلابیهای اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسستآفرین و وحدتشکن هستند. در واقع، سیئات انقلابیهای اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم.
۲. تعبیر دقیقتر و زیباتری که میتوان دربارهی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند، اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
۴. در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است.
۵. برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
۶. دربارهی «برجام» و «فضای مجازی» و «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
۷. حاجقاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همهی اینها روایت غلط دارند.
۱۱. از اصول بریدهاند اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها.
۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
۱۴. از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی حم
eitaa.com/chelcheraaqHM
.
🛑💐 راز بیماری کوتاه مدت حضرت امام سجاد (ع) در کربلا و مصلحت و حمکت خدای مهربان در این مسئله مهم
در حادثه جانسوز کربلا، وجود نازنین امام چهارم(ع) حضرت زین العابدین، به شدت دچار بیماری گشت،
و در اثر آن ضعف و سستی فراوانی بر بدن مبارک آن حضرت چیره شد، بگونه ای که حتی توانایی حمل شمشیر را نداشت.
همین امر موجب شده که بسیاری از مردم از سر ناآگاهی، امام چهارم را به عنوان امام بیمار شناخته و همواره در صفحه ی ذهنشان این پندار غلط نقش بسته شده که امام سجاد(ع) شخصی بیمار و ناتوان و ضعیف بوده که چهره ای زرد و رنگ پریده داشته و دارای روحی افسرده و پژمرده بوده است و این بیماری مهلک از ابتدا عمر تا پایان عمر شریف حضرت، با ایشان همراه و عجین بوده است، در حالی که این پندار کاملاً غلط و به دور از واقعیّت است،
امام چهارم تنها در حادثه کربلا به مدّت کوتاهی بیمار شدند و بعد از آن بهبود یافته و در حدود 35 سال چون سایر پیشوایان معصوم (صلوات الله علیهم اجمعین) از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار بود.
شاید در ذهن مردم این سؤال مطرح شود که راستی چرا امام سجاد(ع) در آن شرایط حساس و بحرانی، که امام حسین (ع) به شدت به یاری و همکاری او نیازمند بوده است دچار بیماری شد؟!
آیا این امر اتفاقی بوده است یا اینکه حکمت و رازی در آن نهفته است که امام چهارم در حدی بیمار شود که از حضور در معرکه نبرد معاف شود؟!
با دقت و تامل در اطراف این موضوع، پاسخ این پرسش به روشنی یافت می شود و آن اینکه این بیماری در حقیقت لطف و عنایتی از ناحیه خداوند مهربان بی همتا بوده است، تا بدین وسیله ایشان در جنگ شرکت نکند و جان مبارکش از خطر کشتار جانیان آن حادثه خونین در امان بماند و در سایه این حفاظت جانی، رشته پر فروغ امامت تداوم یافته و پرچم امامت بر زمین نخوابد.
اگر آن حضرت در آن شرایط بیمار نبود حتماً در جنگ با یزیدیان شرکت می کرد و در نتیجه ایشان نیز چون پدر بزرگوارشان حسین بن علی(ع) و سایر شهدای عزیز کربلا، به شهادت می رسید و چراغ امامت برای همیشه خاموش می گشت.
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
28.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺میگن آخوندها و قاریان قرآن لواط کارن😳
میگن مسئول ارشاد فساد جنسی داره
👌اما پاسخ کامل و جامع
#مصطفی_محمدی #شبهه
➽@partoye_hagh
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
✅کسب علم از پاکستان 😐
🔴زمان شاه برخی معلمان ابتدایی رو برای کسب علم بیشتر در یه دوره ۴ ماهه به پاکستان فرستادن
👈در گذشته هم از واردات چند هزار پزشک پاکستانی در دوران شاه سخن گفتیم(کلیک )
▪️نهایت آرزوی شاه : رسیدن به علم پاکستانی
▪️تخیلات طرفداران شاه : داشتیم ژاپن می شدیم
📚روزنامه اطلاعات، ۳۰ اردیبهشت ۵۱
(گروه پژوهشی آرتا )
#حقایق_پهلوی #شاه #معلم #آموزش_و_پرورش
➽@partoye_hagh
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅✅✅خیلی مهم ﴿علت شوک های ارز ،طلا ، خودرو ، نواسانات ﴾قدرت زرر زور نفوذ
🔴 خطر بهائیت
🔹خانم ضیایی، قبلا بهایی بود و الان چند سالی هست که از این فرقه جداشده و به دین اسلام درآمد و با این تصمیم از خانوادهی خود حتی همسر و فرزندانش کاملا جداشد.
🔹توضیحاتی میده درباره اینکه نفوذ این فرقه تا کجا هست؟! در حوزههای اقتصادی دخالت مستقیم دارند و در شغلهایی چون شرکتهای دارویی، عینک سازی، مواد شوینده و لوازم یدکی و همچنین در بازار سکه و دلار تسلط کامل دارند و کلا هرجا که ثروتی هست یکی از سران این فرقه اونجا نقش مهمی داره!
🔹حالا فهمیدید چرا سیستم اقتصادی ما بیماره؟! شاید یک دلیلش وجود ویروس منحوس بهائ. یت تو این سیستم باشه...
کاش مسئولین بیشتر نظارت کنند!!
✍ صدا وسیما ، صداوسیما ، صداوسیما و سینمای ما آلوده به نفوذ بهاییت است .
https://eitaa.com/modafe72
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
☫﷽☫
#تحریر_حم
#پاشنه_آشیل #سیاست در ساحت #دیانت
🔰 بزرگترین پیروزی آشیل؛ کشتن هکتور (شاهزاده تروآ) در بیرون دروازههای شهر تروآ بود. خود او در پایان جنگ، با تیر زهرآلود بازمانده شاه تروآ به پاشنه او کشته شد. طبق افسانهها او روئینتن بوده به جز یکی از پاشنههایش، بدان علت که وقتی نوزاد بوده، مادرش، او را در آب حیات فرو برده بود تا نامیرا شود اما او را از پاشنه پا گرفته بود و همین عضو تنها نقطه آسیبپذیر بدن آشیل شده بود.
👌 اصطلاح «پاشنه آشیل» که به معنای «نقطه ضعف» است هم بر اساس همین افسانه ساخته شده و رواج یافته است. (منبع: گوگل)
💠 معمولاً #اهل_دیانت، اهل سیاست را برنمیتابند زیرا که معمولاً عاری از #صداقت هستند که #جوهره_دیانت است.
#ملعبه یا #حربه قرار دادن دیانت توسط #سیاسیون بیدین، مزید علت گشته و بسی بر شدت این تنافر افزوده است. تا آنجا که «جدائی دیانت و سیاست» تبدیل به «سیاست»ی برای برخی #متدینین گشته است!
متقابلاً پیوند سیاست و دیانت حتی در حد عینیت، مطلوب و مقتدای متدینین باسیاست یا سیاسیون بادین بوده و غیرقابل تفکیک و استقلال تلقی شده است.
دیانت از آنجایی به مذاق اهل سیطره سیاسی، خوش نمیآید که قویترین و پایدارترین #مقاومت جمعی و فردی را در برابر سلطهجوئی مطلق آنها رقم میزند و درک این مطلب، از بدیهیات فهمی است ولیکن بیان وجاهت صفآرائی #جبهه_دیانت در برابر سیاست مقصد این مقال است:
✅ صداقت همان میزان که در حوزه دیانت، #اصالت دارد در عرصه سیاست، نشانه #بلاهت شناخته میشود! و همین مسئله باعث اصلی افتراق آنهاست ولیکن در اینجا تبیین مهمترین وجه آن، مد نظر است.
⚖ در عالم دیانت، رجحان خوب/خوبی/حق (صاعد بسوی بهشت) بر بد/بدی/باطل (ساقط بسوی جهنم) مهمترین دغدغه انسان دیندار است. زیرا که اخلاص/خلوص/خالص، الهیتر است اما در دنیای سیاست، «ترجیح بد بر بدتر» ضروریترین دغدغه انسان سیاستمدار است که البته امری کاملاً عقلانی است؛
امام على(ع): لَيْسَ الْعاقِلُ مَنْ يَعْرِفُ الْخَيْرَ مِنَ الشَّرِّ وَ لكِنَّ الْعاقِلَ مَنْ يَعْرِفُ خَيْرَ الشَّرَّيْنِ؛
عاقل، آن نيست كه خوب را از بد تشخيص دهد. عاقل، كسى است كه از ميان دو بد، آن را كه ضررش كمتر است، بشناسد.
✅ ترجیح بد بر بدتر؛ نشانه عقلانیت
فلذا معمولاً ، #اصلح بهترین عبارت برای مفهوم مذکور است و نباید آنرا بمعنای #صالح پنداشت که فریبنده است. صالح یعنی خوبی و حال آنکه در معرکه بدی، خوبی آنست که از «بدتر» بپرهیزی ولو با پناه بردن به «بد».
بنابراین کسی که به بد پناهنده یا حامی آن میشود (تا بدتر را مهار و مهدوم سازد) در نزد کسی که هیچگونه بدی را برنمیتابد، محکوم به اینست که در جبهه خوبی و حق نیست و در سراشیبی سقوط به بدی و باطل است!
🔥 اگر خوب و حق بودن کسی که بد را بر بدتر ترجیح میدهد (موجه و ارزشمند در حوزه سیاست)، در نزد کسی که با هرگونه بدی و باطل، زاویه دارد (موجه و معتبر در عرصه دیانت) قرین بیدینی یا بیاخلاصی باشد، قاعدتاً رجم و رانده میشود و دیوار جدائی را افراشتهتر میسازد. تا چه رسد به وضعیتی که «سیاسی راجح بد بر بدتر»، موقتی بودن آنرا فراموش نماید و بدان عادت کند!
در اینجاست که موقت و دائم بودن ترجیحات هم موضوعیت پیدا میکند که در لسان اهل دیانت در قالب #احکام_اولیه و #احکام_ثانویه، وجاهت دارد.
اولی، جنبه دائمی دارد و دومی جنبه موقت.
«تحمل بد» (نه بدتر)، امری موقتی و اضطراری است که هرگز نباید به امری دائمی مبدل گردد. عدم مراعات این #نباید همان پاشنه آشیل سیاست در ساحت دیانت است و کار را به آنجا میکشاند که جدائی دیانت از سیاست، مطلوبیت مییابد.
آنچه بر قلم رفت، مقدمهای بود برای اشاره به این نکته که؛ در امر انتخابات، وقتی که در میان رقبای انتخاباتی، #نامزد_صالح و خوبی پیدا نمیکنی، ناچاری #کاندیدای_اصلح را برگزینی و لذا حمایت از نامزد یا #جریان بد نباید به مفهوم سقوط به سراشیبی، تلقی شود و کار به تکفیرگرائی سوق یابد.
النهایة: منِ نوعی، وقتی که گاهی در #هنگامه_انتخابات و سایر بزنگاهها، شخص حقیقی یا حقوقی خاصی را مورد تقویت خود قرار میدهم که طبق معیارهای دیانتی، بد و باطل به شمار میروند، یا لیستی را بعنوان اصلح (نه الزاماً بعنوان صالح) بالا میبرم و برای آنست که از تقویت اشخاص حقیقی یا حقوقی بدتر و باطلتر جلوگیری نمایم، این تفضیل (تضعیف و تحکیمها) نباید تخطئه شود تا چه رسد به تکفیر و... فتأمل!
«... وَ لَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ» (بقره/۲۵۱)
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
دبیرکل حزب وحدت و عدالت
مرداد ۱۴۰۲
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#وب_گردی
♦️نان سنگگ چینی تا حالا دیده بودید؟ چینی ها این شکلی نان سنگک می پرن!
@iransaba
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
بهار ۱۴۰۱ باز هم بهار پایداریهای بود. آنها باز هم یک برگ دیگر علیه قالیباف رو کردند؛ برگی با محتوای سفر همسر، دختر و داماد قالیباف به استانبول برای خرید سیسمونی نوه جدید رییس مجلس که به ماجرای «سیسمونی گیت» معروف شد. این ماجرا با واکنشهای تند افکار عمومی روبهرو شد. پایداریها به آنچه میخواستند رسیده بودند.
آنها توانستند با افشاگری یک چهره رسانهای نزدیک به تفکرات جبهه پایداری، قالیباف را زیر ضرب ببرند. نهایتا هرچند خرید سیسمونی نوه رییس مجلس منجر به پایین کشیده شدن قالیباف از صندلی ریاست نشد، اما آرای او در صحن با ریزشی چشمگیر همراه بود؛ از ۲۳۰ رای به ۱۸۶رای. اینبار طیف پایداری توانسته بود که تاثیر خود را به رخ قالیباف بکشاند. بسیاری از ناظران این اقدامات پایداریها را عملیاتهای ایذایی برای امتیازگیری از قالیباف میدانند.
مقاله کامل را اینجا ببینید 👇
حربه «حجاب» و «شاسیبلند» پایداریها علیه قالیباف/ شمشیرها را در «نبرد تدارکاتی» از رو بستهاند https://www.sharghdaily.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-6/879916-%D8%AD%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D8%B4%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%81-%D8%B4%D9%85%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
#انتخابات_مجلس
#قالیباف
#نو_اصولگرایی
#جبهه_پایداری
#کیف_انگلیسی
#سیسمونی_گیت
#بد_و_بدتر
این را هم ببینید 👇
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1872
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
ایرانیان با زور شمشیر مسلمان شدند؟☝️👇
دکتر عبدالحسین زرینکوب میگوید:
«اکثریت اهل ایران از همان آغاز فتوح، دیانت اسلامی را به خاطر ارزش توحیدی و برتری اخلاقی آن با خرسندی و بی اکراه پذیرفتند.»
دفتر ایام ص 206
در تمامی پیمان ها به در امان ماندن زن و بچه معابد، آتشکده ها و جواز اجرای مراسم های خودشان اشاره شده است.
برای مثال پیمان نامه آذربایجان که بین مردم آذربایجانی و حضرت عتبه ابن فرقد بسته شد:
بسم الله الرحمن الرحيم
اين امانيست که عتبه بن فرقد عامل امير المؤمنين عمر ابن خطاب به اهل آذربايجان از اهالي دشت و کوه، اطراف، دره ها و اهل اديان پیمان مي دهد که تمام آنها بر جان ها، اموال، اديان و شريعت هاي خود در اَمان هستند بر اين مبنا که به قدر توان جزيه بدهند. بر کودک، زن، بيمار و عابد خلوت نشينی که دارايي ندارند جزيه لازم نيست و تعلق نمیگیرد!
هيچ کس کشته نشود، کسی به اسارت گرفته نشود و آتشکده ای ويران نگردد.
در دوران قدرت مسلمین؛ آتشکده های زیادی که در سراسر ایران وجود داشتند همچنان شعلهور بودند و حتی آثاری از آنها هنوز در ایران و خارج ایران باقی مانده است. زرتشتیانی هم که اسلام آوردند خودشان آتشکدهها را به مسجد تبدیل کردند!
تاریخ ادیان و مذاهب در ایران، عباس قدیانی، ص۱۱۷
اصطخری در کتاب «مسالک الممالک» که در حدود ٣۴٠ هجری قمری تالیف کرده درباره آتشکده های فارس مینویسد:
«هیچ ناحیه و شهری در فارس نیست که آتشکدهای در آن نباشد.»
این یعنی حتی ۳۰۰ سال پس از فتح ایران هنوز هم در برخی مناطق مانند فارس آتشکدهها فراوان بودند، پس این حرفها که مسلمین آمدند و خراب کردند و کشتند و مردم را به زور مسلمان کردند، هیچ سندیت تاریخیای ندارد و توهمی بیش نیستند.
((ما مسلمین با شمشیر عقل دلها را فتح میکنیم. این شمشیر آهنی نیست بلکه شمشیر عقل و منطق است که دل انسانها را جذب میکند.))
دکتر ذاکر نایک
نکته؛ مسلما در اسلام یکی از اهداف جنگ توسعه دادن دین مبین اسلام بود البته نه با زور شمشیر بلکه فقط از راه تصاحب خاک. که صد البته در جنگ مسلمانان با ایران و روم ایرانیها و رومیها بودند که جنگ را شروع کردند نه مسلمانها.
برخلاف تصور عمومی، تاریخ و اسناد تاریخی به ما میگویند که شروع کننده جنگ مسلمین صدر اسلام با ایران و روم، خود ایرانیها و رومیها بودند.
برای مشاهده منابع شروع کننده جنگ بودن ایرانیان و رومیان، میتوان به این ویدیوها مراجعه کرد:
#خبرتازه
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
🏴 اتوبوس یا هواپیما!؟/ قیمتهای نجومی برای اربعین با توجیهات عوامفریبانه!
▪️پس از مصوبهی عجیب و جنجالی افزایش قیمت بلیت اتوبوس برای اربعین، این تصمیم از امروز اجرایی شد و زائران باید چند برابر مبلغ روزهای عادی را پرداخت نمایند که نزدیک به مبلغ بلیت هواپیما میباشد.
▪️توجیه این افزایش قیمت هم خالی برگشتن اتوبوسها از مرز به سمت شهرهای مقصد عنوان شده است.
▪️با یک بررسی ساده مشخص میشود که این توجیه بسیار عوامفریبانه و غیرقابل پذیرش است؛ اگر قرار است هزینه برگشت اتوبوسها به پای زائران نوشته شود، باید مبلغ دوبرابر روزهای عادی شود نه چهار برابر که نهایت قیمت بلیت تهران به مهران از ۱۸۰ هزار باید به ۳۶۰ هزار تومان افزایش یابد، نه ۶۸۰ هزار تومان!
▪️از طرفی با توجه به تجربه سالهای قبل، موج بازگشت زائرین از حدود یک هفته قبل اربعین شروع میشود و اکثر اتوبوسها نه تنها بدون مسافر نمیمانند، بلکه با تأکید بر مصوبه رسمی سازمانهای مربوطه چندین برابر قیمت را از زائران که اکثر آنها از قشر مستضعف جامعه نیز میباشند، دریافت میکنند.
▪️آیا پس از رایزنیهای متعدد با دولت عراق و حذف ویزا و همچنین ارائه گذرنامه اربعین که خبر خوش برای زائران بود، نمیتوان هزینههای حملونقل را نیز مدیریت کرد!؟/بوی حرم
#زائر_مظلوم #اربعین #بلیت_اتوبوس #مهران
🚩کانال تخصصی #بوی_حرم
🚩@Ansarolmahdi88
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
مهدی پسر شیخ فضل الله که گفته میشه از اعدام پدرش خوشحال بود
مهدی خودش هم بعدا ترور میشه
باقرکاظمی، وزیر خارجهی رضاشاه مینویسه؛
شب یکشنبه شیخ مهدی پسر مرحوم شیخ فضل الله در نزدیکی منزل خود دو تیر خورده و به فاصلهی چهار ساعت با کمال ذلت در نظمیه جان داد. قاتل هنوز دستگیر نشده ولی مردم اظهار خوشحالی از این انتقام و مجازات خدایی میکنند. زیرا که انصافا کسی که مسبب اعدام پدر خودش شود، از انسانیت خارج و هر نوع مجازاتی سزاوار اوست و تعجب دارد که چرا زودتر به سزای خود نرسیده است.
همسر شیخ فضل الله میگه:
مهدی یبار از یه دایهی ناصبی شیر خورد و از همونجا این بنا کج گذاشته شد. جلوی پدرش میایستاد و بهش هتاکی میکرد. نهایتا هم شیخ نفرینش کرد.
🔺عماد داوری دولتآبادی