eitaa logo
در مسیر وحی
1.2هزار دنبال‌کننده
101 عکس
59 ویدیو
10 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 👣در مسیر فهم درست قرآن کریم 📜تفسیر روایی 💧به ترتیب نزول قرآن کریم 🎤با بیان استاد بهرامی(حافظ کل قرآن کریم) مطالب ناب اهل بیتی در آیات قرآن کریم ✅️برای اولین بار در تاریخ
مشاهده در ایتا
دانلود
بخش سوم و اما مخالفت شما با مردم از روزي كه خدا محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) را قبض روح نمود، اگر از روي حق با مردم مخالفت كرديد (و با من بيعت نموديد) سپس با مخالفت با من آن حق را شكستيد و باطل كرديد و اگر از روي باطل با مردم مخالفت كرديد، گناه آن باطل با گناه كار تازه اي كه كرديد (و با من هم مخالفت ورزيديد) به گردن شماست، علاوه بر اين كه بيعت شما با من در مخالفت با مردم (اين كه خود را مخالف مردم وصف كرديد) جز براي طمع دنيا نبوده است، شما مي گوئيد: من اميدتان را قطع كردم و چنين عقيده داريد، خدا را شكر كه عيب ديني بر من نگرفتيد. و اما آن چه مرا از پيوند شما باز داشت همان (سوء عقيده و خبث باطني شما) است كه شما را از حق برگردانيد و وادار كرد كه طوق بيعت را از گردن خود بيفكنيد چنان كه چارپاي سركش افسار خود را پاره مي كند، تنها خداست پروردگار من كه چيزي را با او انباز نسازم، شما نگوئيد او سودش كم تر و دفاعش سست تر است كه سزاوار نام شرك و نفاق مي گرديد. و اما اين كه گفتند: من شجاع ترين پهلوانان عربم و شما از لعنت و نفرينم گريزانيد، بدانيد كه هر مقامي مناسب كاري است، آنگاه كه نيزه ها از هر سو به جنبش آيد و يال هاي اسبان پريشان شود، و شش هاي شما (از ترس) و درونتان باد كند، آنجاست كه خدا مرا با دلي قوي كار گزاري كند، و اما اگر همين را ناخوش داريد كه من شما را نفرين كرده ام، نبايد بيتابي كنيد از اين كه به عقيده شما مردي جادوگر و از طايفه جادوگران بر شما نفرين كند. بار خدايا؛ اگر طلحه و زبير به من ستم كرده اند و افترا بسته اند (و نسبت جادوگري و قتل عثمان به من داده اند) و شهادت خود را (نسبت به آن چه از پيغمبر(صلی الله علیه و آله وسلم) درباره من شنيدند) كتمان كردند و نسبت به من از تو و پيغمبرت نافرماني كردند، زبير را به بدترين وضعي بكش و خونش را در گمراهيش بريز و طلحه را خوار گردان و در آخرت بدتر از اين را براي آنها ذخيره كن، آمين بگو. خداش گفت: آمين (خدايا مستجاب كن) سپس خداش با خود مي گفت: به خدا من هرگز صاحب ريشي نديدم كه خطايش از تو (خودش) روشن تر باشد، حامل پيام و دليلي باشد كه بعضي بعض ديگرش را نقض كند و خدا جاي درستي براي آن نگذاشته باشد، من به سوي خدا مي گرايم و از آن دو نفر بيزارم. علي(علیه السلام) فرمود: نزد آنها باز گرد و گفتار مرا به آنها برسان، خداش گفت: نه به خدا سوگند، نخواهم رفت، جز اين كه از خدا بخواهي كه مرا هر چه زودتر به سوي شما برگرداند و مرا به رضايت خود نسبت به شما موفق دارد، آن حضرت دعا كرد. ديري نگذشت كه خداش برگشت و در جنگ جمل در ركاب آن حضرت كشته شد، خدايش رحمت كند (و هم چنين نفرين آن حضرت درباره آن دو نفر مستجاب شد، زيرا زبير در آغاز جنگ از معركه بيرون رفت، مردي تميمي خود را به او رسانيد و مقتولش ساخت و طلحه هم در همان آغاز جنگ كشته شد.) منبع:اصول کافی
در مسیر وحی
درباره کتاب و جایگاه عظیم امامت درباره خلق و امر "درباره ایه سخره" في رَجُلٍ يَعمَلُ العَمَلَ وَ ه
رفع ترس و اضطراب و شک و وسوسه ....علي سلام الله علیه :آن را بخوان سپس او خواند، و علي(علیه السلام) تكرار و تقريرش مي كرد و هر جا غلط مي خواند: تصحيحش مي فرمود تا هفتاد بار آن را خواند. خداش (با خود) گفت: شگفتا: چرا اميرالمؤمنين دستور مي دهد اين آيه هفتاد بار تكرار شود؟ علي(علیه السلام) احساس مي كني كه دلت مطمئن شد؟ خداش آري به خدائي كه جانم به دست اوست (پس هفتاد بار خواندن آيه سخره موجب رفع شياطين جن و انس و اطمينان دل بر اسلام و ايمان مي گردد)
سلام علیکم شاید عده ای از دوستان در جریان روند این کانال نیستن. این کانال برای اولین بار در تاریخ، تفسیر کل قرآن بر اساس ترتیب نزول و کلام اهل بیتی(تفسیر روایی) پیش میره و تابحال سور مبارکه ذیل تفسیر شده ↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️
إذا كانَ الرَّجُلُ عَلى عَمَلٍ فَلْيَدُمْ عَلَيهِ سَنَةً ، ثُمَّ يَتَحَوَّلُ عَنهُ إن شاءَ إلى غَيرِهِ ؛ و ذلكَ أنَّ لَيلَةَ القَدرِ يَكونُ فيها في عامِهِ ذلكَ ما شاءَ اللّه ُ أن يَكونَ . امام جعفر صادق سلام الله علیه : هر گاه شخصى عملى را آغاز كند، تا يك سال آن را ادامه دهد. سپس، اگر خواست، به عمل ديگرى پردازد؛ زيرا شب قدر كه آنچه خداوند مى خواهد مقدر مى كند، در آن يك سال وجود دارد. 📚اصول کافی یه کار مستحبی شروع میکنید تا یکسال یا حداقل ۴۰روز یا کم کمش یه هفته تداوم داشته باشید تا اثر ببینید کانالو هم برای علاقمندان به قرآن کریم و اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین بفرستید روش ختومات صحیح و مجرب یکی از نکات هر سوره و ایه در ویس های مرتبط هست. لینک کانال ↙️ https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
اعراف۷۴تا۸۱.mp3
24.75M
تاویلاتی درباره تتخذون من سهولها قصورا و من الجبال بیوتا لینک کانال ↙️ https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
اعراف۸۲تا۸۷.mp3
39.83M
رفتار ناپاکان نسبت به پاکان نکاتی درباره عوامل پیشرفت معنوی لینک کانال ↙️ https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
کانال در مسیر وحی.mp3
4.4M
از عوامل اشفتگی های ذهنی، استرس،وسواس و خیلی مسائل روانی و روحی 💯لطفا کانال رو برای دوستان علاقمند بفرستید کانال تفسیر روایی در مسیر وحی حاصل هزاران ساعت مطالعه و تحقیق از سال ۹۱تابحال برای اولین بار در تاریخ تفسیر بر اساس ترتیب نزول 🎙بیان :حافظ کل قرآن کریم امید بهرامی لینک کانال برای علاقمندان بفرستید https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
اعراف۸۸تا۹۰.mp3
41.58M
رابطه تکبر و هلاکت در اقوام گذشتهتعریف درستی از حدود عزت نفس https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
اعراف۹۰تا۹۵.mp3
30.64M
خسران واقعی ➖نکاتی پیرامون تضرع https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
اعراف۹۶تا۱۰۲.mp3
59.98M
درباره برکت ➖مکر خدا و پیرامون عاقبت عهدشکنی با خدا https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
اعراف ۱۰۳تا۱۱۴.mp3
44.52M
نکاتی درباره بینه و راه های اثبات حقانیت کانال تفسیر روایی در مسیر وحی https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
اعراف۱۱۵و۱۱۶سحر.mp3
24.15M
درباره سحر و حالات سحر زدگی کانال تفسیر روایی در مسیر وحی https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
اعراف۱۱۷تا۱۲۹.mp3
45.42M
قدرت و عصا برای اثبات توانایی ➖روش ممتاز ایمان سحره فرعون ✅امنا برب العالمین رب موسی و هارون✅ اُشْهِدُ اللّهَ وَ اُشْهِدُكُمْ أنّى مُؤمِنٌ بِكُمْ و ِبمَا آمَنْتُم بِهِ، كافِرٌ بِعَدُوِّكُمْ وَ بِما كَفَرْتُمْ بِهِ خدا و شما را گواه مى گيرم كه من، به شما و هر آنچه شما بِدان ايمان داريد، ايمان دارم، و به دشمنِ شما و هر آنچه شما بِدان كفر ورزيده ايد، كافرم. 📜بخشی از زیارت جامعه کبیره کانال تفسیر روایی در مسیر وحی https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
ایمان سحره فرعون که اقرار به خدای موسی و هارون کردن کجا و ایمان امثال ابن عربی ها کجا؟ ابن عربی می گوید: کامل ترین و تمام ترین وقت شهودی که مرد می تواند نسبت به حضرت حق تعالی داشته باشد، زمان مجامعت است. هنگامی که مرد فاعل باشد و زن مفعول؛ زیرا در وقت مواقعه است که مرد، حق تعالی را در زن مشاهده می کند.1 ابن عربی می گوید: وقتی مرد با زن مواقعه و جماع می کند خدا را در زن شهود می کند. به همین جهت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) محب زنان بود که کمال شهود حق در نساء است! 2 ابن عربی می گوید: شهود خدا در زنان بالاترین و کاملترین نوع شهود است.3 ابن عربی در عباراتی شرم آور اظهار می کند در هنگام جماع، مرد خدا را در مفعول (زن) بدون واسطه شهود می کند. او چنین می گوید: پس شهود رجل، حق تعالى را در مرأه (یعنى در حین مواقعه) اتمّ و اکمل است. زیرا رجل، حق را در مرأه مشاهده مى کند از آن حیث که حق فاعل و منفعل است4 زن کاملترین مجلا برای ظهور خداست و آنگاه که مرد با زن مباشرت [مجامعت] می کند و از شدت لذت در وجود او غرق می شود در واقع مفعول، خداست! (نعوذ بالله) زیرا خداوند دوست دارد مرد تنها از او لذت ببرد5 1 ممدّالهمم/ ۴۰۸، فصّ محمدیّه، حسن زاده آملی، [حکمت وجود عظمای جماع را هم فهمیدیم؛ چرا که اگر این عمل دخول و ادخال نبود، شهود حضرت حق بنحو اکمل و اتم میّسر نمی شد! آیا براستی، هنگام مجامعت چه چیزی مشاهده می شود؟!] 2 حسن زاده آملی؛ ممدالهمم/ ۶۰۸. 3فصوص الحکم ۱/ ۲۱۷ . 4ممد الهمم حسن زاده ی آملی/ ۶۰۸ 5فصّ محمدیه از کتاب فصوص الحکم. https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
در مسیر وحی
شیاطین دنبال چی هستند نسبت به مومنان؟ «مولی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام»: مَن لَم یَشكُرِ الاِنع
🔰 چرا آن ها به راحتی نمازهای طولانی می‌خوانند و ما به سختی ؟! در روایت آمده است: 📄 ... شخصی در زمان امام باقر علیه‌السلام «شیعه» شد و به محضر آن حضرت رسید. امام علیه‌السلام به او فرمودند: حال و روز الانت بهتر است یا آن روز هایی که ولایت ما را نداشتی؟! آن شخص گفت: آن روزها که اصلا حال و روز خوبی نداشتم! 🔖 امام باقر علیه‌السلام به او فرمودند: 📋 أَمَا إِنَّ عِبَادَتَکَ یَوْمَئِذٍ کَانَتْ أَخَفَّ عَلَیْکَ مِنْ عِبَادَتِکَ الْیَوْمَ لِأَنَّ الْحَقَّ ثَقِیلٌ 🔻اما بدان که به راستى عبادت آن روزها، از عبادت امروزه‌ات برایت راحت‌تر بود؛ زيرا كه حق (ولایت اهلبیت علیهم‌السلام)، سنگين است! 📋 وَ الشَّیْطَانَ مُوَکَّلٌ بِشِیعَتِنَا لِأَنَّ سَائِرَ النَّاسِ قَدْ کَفَوْهُ أَنْفُسَهُمْ 👈 و شيطان، موّكل بر (إغواءِ) شيعيان ما است؛ اما غیر از شیعیان (دیگر نیازی به إغواء شیطان ندارند و) نفْس خودشان براى گمراهى آنها كافى است‏! 📚الكافي ج‏۳ ص۱۶۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا