🔅آنهایی که باقی مانده اند میگویند صبح سردی بود ، با غبار صبحگاهی جایی در سی کیلومتری جنوب #آبادان، درمنطقه خسرو آباد و ده چوئبده ، یک پنجشنبه هشتم اسفند ماه ؛
ماه ها طول کشیده بود تا رزمندگان ، سازه های فلزی و مصالح را شبانه و بی سر و صدا از اهواز و آبادان برده و در یک موقعیت مناسب زمینی در کار را شروع کرده بودند ؛
بکارگیری آخرین شیوه های مهندسی رزمی و نطرات تخصصی پزشکی برای جانمایی اتاق ها و سالن ها، از این سازه فلزی-خاکی یک بیمارستان صحرایی کارآمد درست کرد، بیمارستانی که توانست در همان هفته های اول راه اندازی،از تعداد #شهدا به شکل باورنکردنی بکاهد .
🔅 #بیمارستان_صحرایی_فاطمه_الزهرا س"
و خیلی زود موقعیت آن را به صلیب سرخ دادند تا طبق توافق نامه های بین المللی رژیم بعث عراق از تهاجم به آن خودداری کند .
سال ۶۴ شده بود و حامیان صدام به این نتیجه رسیده بودند که موج پیروزی های رزمندگان ایرانی را باید با یک اقدام نامتعارف بگیرید، لذا آلمان داوطلب شد تا مواد اولیه بمب شیمیایی را به دیکتاتور تکریت بدهد ،
حملات شیمیایی آغاز شد و پزشکان و پرستاران ما شروع کردند به آموختن شیوه های مقابله و درمان با این جنگ افزارهای جدید،
تا آنجا که تعداد تخت های بیمارستان کوچک فاطمة الزهرا س به ۸۵۰ رسید ،
مصدومان با گاز خردل ،گاز اعصاب ، ترکیبات سیانید ، هر کدام یک نمونه بالینی جدید بودند و نتایج درمان چیزی در حد معجزه بود .... این را نمایندگان #صلیب_سرخ بارها اعتراف کردند .
🔅حوالی ساعت ۹/۳۰ بود که مانور چند فروند هواپیمای بعثی دیوار صوتی #بیمارستان را شکست،
اولین انفجار ها بهت بیماران و کادر درمان را شکست و یقین کردند که دشمن قصد #بمباران_بیمارستان را دارد اما کسی به ذهن اش نمی آمد که تا ثانیه های بعد قرار است برای اولین بار در تاریخ یک بیمارستان ، بمباران شیمیایی شود...
دو #بمب_شیمیایی در نزدیکی درب ورودی اورژانس افتاد در حالیکه بیش از ۱۰۰ نفر از کادر درمان در حال ارائه خدمت به صدها #بیمار و #مجروح بودند ....
و در اینجا بود که روایت های شنیدنی در تاریخ #دفاع_مقدس خلق شد.
🔅 ستون پر حجم حوادث و ضعف در روایت گری، باعث شده تا امروز کمتر کسی به ویژه در نسل جوان نیم سطر از این واقعه بی نظیر را شنیده باشد ، یک سمت ماجرا جنایت جنگی آشکار در زننده ترین شکل ، و یک سوی دیگر ظهور جلوه های حیات طیبه برای نجات جان مجروحان و بیماران
🔅 ستون پر حجم حوادث و ضعف در روایت گری، باعث شده تا امروز کمتر کسی به ویژه در نسل جوان نیم سطر از این واقعه بی نظیر را شنیده باشد ، یک سمت ماجرا جنایت جنگی آشکار در زننده ترین شکل ، و یک سوی دیگر ظهور جلوه های حیات طیبه برای نجات جان مجروحان و بیماران.
🔅۸ اسفند را به یاد سپیدجامگان آسمانی بیمارستان فاطمه الزهرا (س) روز# بسیج_جامعه_پزشکی نامگذاری کرده اند، اگر این حسن انتخاب دلیلش انتقال عملی آن فرهنگ والا بود، پس امروز نه تنها همه اعضا متعهد جامعه پزشکی بلکه هر کدام از شهروندانی که در مسیر توسعه #فرهنگ_سلامت ، داوطلبانه میکوشند عضوی از این سازمان هستند .
#مجید_احمدی - ۷ اسفند ۱۴۰۰
@darossalamm
#دارالسلام
https://snn.ir/fa/news/999055/
http://www.ino.ir/index.jsp?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=1493&newsview=1328
https://www.mefda.ir/news/274764/%D9%85%DB%8C-%DA%AF%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF-%D8%B5%D8%A8%D8%AD-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%BA%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%B5%D8%A8%D8%AD%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D9%88%DB%8C%D9%86
🔅یکی از عبارتهای تکان دهنده زیارت وارده در شب نیمه شعبان کلمات پایانی این فراز بود :
اللَّهُمَّ وَ أَدْرِكْ بِنَا أَيَّامَهُ وَ ظُهُورَهُ وَ قِيَامَهُ وَ اجْعَلْنَا مِنْ أَنْصَارِهِ وَ اقْرِنْ ثَارَنَا بِثَارِهِ
یعنی خدایا عمر ما را به ايام ظهور او و دوره قيامش برسان و ما را از نصرت كنندگان و سربازان سپاه او قرار بده
اما آن بخش عجیب دعا این بود "وَ اقْرِنْ ثَارَنَا بِثَارِهِ " یعنی از خداوند میخواهیم خون ما را با خون امان زمان عج در هم بیامیزد؟
کدام خون؟ دم؟ نه ثار :یعنی خونی که منتقم دارد ،خونِ خون خواه.
این بخش از دعا من را یاد گفتگوی جُون ، غلام امام حسین ع در ظهر عاشورا انداخت ،وقتی که از امام ع اذن به میدان رفتن خواست و امام ع ابتدا به او اجازه نداد و آن غلام سیاه پوستِ عاشق، در جملاتی تکان دهنده ، آخر سر از امام زمانش خ است اجازه دهد خون ناقابلش با خون ثارالله آمیخته شود .
این پیش شرط با امام بودن بود ، چه آنکه حضرت اباعبدالله ع هنگام خروج از مکه نیز فرموده بود: مَن کانَ فِینا باذلاً مُهجَتَهُ موطناً عَلی لِقاءِ اللهِ نفسَهُ فَلْیَرحل مَعَنا
باید آماده بذل مُهجه باشی ، دادن آخرین لخته خون مانده در قلب .
این را میفهمم که حتی ارزو کردن این خواسته در قالب دعا هم از فهم و اراده من فرسنگ ها فاصله دارد
اما
یک چیز برایم و برایمان شدنی است و ان این است که بی تفاوت نباشیم. از شنیدن خبر ظلم در حق کسی خوشحال نشویم و اگر نمیتوانم برای رفع آن کاری کنیم ، در مذمت اش چیزی بگوییم ،حتی در یک جمع دوستانه و خانوادگی و خطی بنویسیم .
۸ سال است که مردم مظلوم " ی م ن " آماج حملات ددمنشانه رژیم منحوس سعودی اند ، و هر ساعت کودکی از قحطی در راه مبارزه برای اسلام به شهادت میرسد، چند روز پیش ده ها مسلمان بی گناه توسط غاصبان حرم وحی ،گردن زده شد و از نیمه شعبان سال گذشته تا امروز از این دست ظلم های سازمان یافته جهانی کم نبود :
" اَدرِک بِنا اَیامَهُ و ظُهوره "
اگر #امید و #اراده معطوف به عمل را دل خود و دیگران احیا نکنیم ، ادعا دوستی با او میشود همان اسلام شناسنامه ای .
🔅 جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - صبح میلادِ احیاء کننده امید و اراده در قلوب مردم جهان .
@darossalamm
#دارالسلام
http://www.mefda.ir/news/278640
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ تا چند ساعت دیگر قرنی جدید آغاز میشود ،حجم خیره کننده تحولات و پیشرفت دانش بشری از انسان۱۰۰ ساله امروز ، موزه ای از خاطرات شگرف ساخته است .
فیلم کوتاه بالا برش هایی از این تحولات را در عرصه سیاسی و اجتماعی به نمایش گذاشته ،به ذهنم رسید کاش مشابه این را در خصوص روندنگاری مفهوم و دستاوردهای حوزه سلامت تهیه کنیم ،
تجزيه و تحليل سير تحولات سياستگذاري سلامت، نشان میدهد
در قرنی که گذشت ، سلامت به مفهومی اجتماعی نزدیک شد .
«اقدامات بين بخشي براي سلامت»، «سياستگذاري هاي عمومي سالم» و نهایتا «سلامت درهمه سياست ها» سه موج اصلي سياستگذاري هستند که همراه با تغيير پارادايم سياسي، چشم انداز تازه اي از «حکمراني سلامت» را نمايان کرده اند. گذار به الگوي حکمراني شبکه اي، چند سطحي و چند ذينفعي، مبتني بر بسيج «کل دولت» و «کل جامعه» براي سلامت، همان بخش مهم تعهد سياسي و اجتماعي براي عدالت و پيشرفت پايدار است ،
برای تحقق الگوی حکمرانی سلامت ، توجه به محور فرهنگ ، به عنوان زیر بنای رفتاری و مولفه غالب بر عقلانیت سیاستگذاران ، ذی نفعان و خدمت گیرندگان اصلي ضروری است . نه تنها همه بسته های سیاستی نظام سلامت باید حاوی پیوست فرهنگی باشد بلکه ضروری است کلیه برنامه های اجرایی از در چارچوب نظری "فرهنگ سلامت" عبور کند ،
برای تحقق " حکمرانی برای سلامت" آنهم در همه ابعادش از جمله "سلامت معنوی" به مفاهمه اجتماعی در همه لایه های جامعه نیازمندیم، این مفاهمه در یک بستر گفتمانی شکل میگیرد .
🔅عصر ۱شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - چند ساعت مانده به تحویل سال
@dsrossalamm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜ فرصت محدود رفتن به دامن #طبیعت برای ما که عمده عمرمان را در ازدحام سازه های ناساز و کژ اندام آهن و سیمان میگذرانیم ،
غنیمتی تکرار نشدنی است.
دو رشته کوهای نسبتا مرتفع دره ای زیبا به نام #منشاد را در فاصله کوتاهی بعد از شهر #مهریز درست کرده اند
با مردمانی مومن ، اصیل و سخت کوش .
در این صحراگردی و گلگشت، تفألی به دیوان #حافظ زدم که این آمد:
دو یار زیرک و از باده کهن دومنی
فراغتی و کتابی و گوشه چمنی
من این مقام به دنیا و آخرت ندهم
اگر چه در پی ام افتند هر دم انجمنی
⚜ اولش به ذهنم رسید که حافظ هم گاهی مثل ما خسته از شهر و آشوبهایش به دنبال جایی دنج و بی صدا میگشته اما با کمی تامل دریافتم #لسان_الغیب دقيقا خلاف آن را دارد بیان میکند ؛
گویا برای کسی مثل حافظ ، تنهایی ، نا امیدی، جمودی و جهل عین کفر است .
او برای فراغتی کوتاه در طرف چمن نیز به دنبال دوستان صاحب دل و عالم و کتاب که مظهر عقلانیت و خرد و دانش است و باده که استعاره از عشق و رهایی از صفات پاگیر بشری است ، میگردد و آن را فراغت از انجمن میداند .
در ادامه نیز ما را به دوری از ریا ، و تمرین صبوری ، تلاش برای از دست ندادن دوستان راستین و سرمایه های کمیاب عمر ، قناعت در زندگی و دوری از طمع ،توجه به کوتاهی عمر و
نهایتا به حکمت دعوت میکند .
🔅 عصر شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱
#مجید_احمدی
@darossalamm
💠 دیشب میزبان اعضا "شورا نظارت بر نشریات دانشجویی" وزارت بهداشت بودیم ، شورا قبلی دوره اش تمام شده بود ، شورا جدید رو نمایندگان نشریات دانشجویی کل کشور در بهمن سال قبل در یک رقابت مجازی انتخاب کرده بودند .
در همین جمع کوچک دانشجویی نحله های فکری و فرهنگی متفاوتی نمایندگی میشه و زیبایی کار در همینه اما زیباتر ، آن طینت پاک ، روحیه آزادگی و زبان بی تَکَلفشونه ،
وسط خوش و بش های اتمام جلسه
به شوخی به یکی از اونها گفتم شما کاش به جای نشریه مکتوب با صدای خودت نشریه صوتی میزدی ، نوشته هات بر خلاف خودت عصبانی ه ...
💠راستش گاهی حسودیم میشه به اینها ، البته درستش غبطه است، یعنی ای کاش بیشتر قدر دهه ۲۰ و ۳۰ زندگی رو میدانستیم.
💠 با همه تفاوتهای ظاهری بین نسل ها ،عمیقا معتقدم این نسل نسب به نسل ما طینت و سیرت پاک تری داره و با مفاهیم اصیل انقلاب اسلامی خیلی عقلانی و علمی ارتباط بر قرار میکنه .
کشور ما به ویژه نظام سلامت در سالهای آینده با این دانشجویان که حالا سال آخر تحصیل خود را در رشته های مختلف سپری میکنند، بی شک روزهای بهتری را شاهد خواهد بود،
کار اصلی ما اینه که مراقب باشیم شعله امید در دل شون خاموش نشه .
چهارشنبه - ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
#مجید_احمدی
#دارالسلام
🔅میزبان میدانست صادقانه ترین گفتگوها در عین تیزی گاه به گاه لبه های کلام شان از همین دانشجوهاست .
🔅دیشب و در یک نشست صمیمانه در طبقه ۱۶ وزارت بهداشت نمایندگان همه #تشکلهای_دانشجویی آمده بودند تا رو در رو برای چندمین بار با #دکتر_عین_الهی نقدها و نظرات شان را بیان کنند:
#جنبش_عدالت_خواه
#جامعه_اسلامی
#بسیج_دانشجویی
#دفتر_تحکیم_وحدت
و
#انجمن های_مستقل
خلاصه
بیش از ۲ساعت صحبت نمایندگان دانشجویان اینها بود،که قطعا بخش مهمی از نظام مسائل #حوزه_سلامت را در برمیگیرد:
-دچار بودن طب فعلی به مبانی معرفتی غربی و سکولار
-لزوم چاره جویی سریع در قبال موج #مهاجرت خواهی برخی از فارغ التحصیلان
و لزوم توجه به #نهضت_امید_آفرینی
-لزوم حمایت نظام مند از #گروههای_جهادی_پزشکی
-تسریع در انتصاب مدیران بر اساس اصل شایسته سالاری
-لزوم بازنگری در نحوه ارتقا اساتید
-توجه بیشتر به گسترش ساخت #بیمارستان در نقاط مرزی
-توزیع متوازن #پزشک در استانهای برخوردار/محروم
-توجه به عواقب حذف ارز دولتی در قیمت #دارو
-لزوم تبیین علمی شبهاتی که در خصوص حذف #غربالگری_اجباری در رسانه ها مطرح شده
-توجه به عدالت در موضوع افزایش #تعرفه های_پزشکی
-تاکید بر آموزش #بهورزها ی بومی
-پیشنهاد طرح #بسیج_سلامت محور و بکارگیری ظرفیت های خود جوش مردمی
-بیان نقاط ضعف #طرح_قاصدک
-چاره جویی در خصوص خالی ماندن رشته های اصلی #رزیدنتی
-لزوم توجه به بیمه حرفه ای دانشجویان عرصه
-تأمین امنیت شغلی #پرستاران و #بهداشت_کاران
-تفاوت سطح خدمات سازمانهای بیمه گر ...
🔅ادامه در مطلب بعد
#دارالسلام
ا اردیبهشت ۱۴۰۱
@darossalamm
🔅 برای مثل منی که کمتر توفیق کسب معرفت از محضر اساتید و علما را داشته ام ؛
ذوق گفتگوی حضوری با دانشمندی در ارتفاع نام #عبدالحسین_خسروپناه آنقدر هست که نتوانم پنهانش کنم ،
چند سالی است که بخشی از ساعت های رفتن و برگشتن از محل کار را به شنیدن جلسات درسی ایشان اختصاص داده ام و به مصداق "آب دریا را اگر نتوان کشید" سعی کردم از کلام شیوای استاد ، جرعه نوش قطره ای از دریای معارف #اهل_بیت ع باشم .
تواضع ، ادب ،صبوری و تلاش برای اقناع و مفاهمه اولین صفاتی است که هر کس در برخورد اول با استاد خسروپناه دریافت میکند .
استاد در سالهای اخیر در کنار توسعه پژوهش و تالیف ده ها جلد کتاب و نظریه پردازی در حوزه حکمت ، فلسفه و کلام در
خصوص تبیین نسبت اسلام و طب و علوم انسانیِ پزشکی و مباحث حکمرانی سلامت مبتنی بر نظریه حِکمی گفتگوهای راهگشایی را با حضور در جمع اساتید دانشگاه های #علومپزشکی آغاز کرده اند ،
🔅 یرفع الله الذین آمنوا منکم والذین اوتوا العلم درجات .
#مجید_احمدی - مشهد مقدس - ۵شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
⚜ @darossalsmm
#دارالسلام
🔅انسان و چهار ساحت ارتباطی
۱- اواسط بهار هر سال یک زوج خوشبخت از کبوترها -از آن مدل کبوترهایی که در بچگی به آن #کفتر_کوکو میگفتیم- گوشه بالکن کوچک خانه مان را برای ساخت لانه عشق شان انتخاب میکردند و من و محمد مهدی و محمد امین منتظر تولد جوجه ها میشدیم، این انتظار مهیج غالبا بع دور از چشممن و مادرشان به مداخله و معاینه😁 پسرها از تخمها و نوک زدن کبوترِ مادر در دفاع از حریم لانه هم منجر میشد! ،
۱۰ روزی هست جوجه ها از تخم درآمده و حسابی بزرگ شدند، دیروز به هر دلیلی که نمیدانم، والدین متعهد جوجه ها به لانه برنگشتند و جوجه های گرسنه و تشنه جیک جیک کنان آنها صدا ميکردند، اینجا بود که دیگر مجبور شدم به خواست محمد مهدی تن بدهم و برای او که مدتها مشتاق برداشتن جوجه کبوترها بود ، غیب والدین و لزوم امداد رسانی فوری ،بهانه مشروعی شد....😂
۲- #حکمای_شیعه در یک تقسیمبندی کلان، چهار حوزه ارتباطی را برای انسان تعریف کرده اند :
- ارتباط انسان با خود
- با خدا
- با خلق خدا
- با خلقت و محیط زیست
یادمان باشد مجموعه رابطههای هر فردی در این چهار عرصه ایجاد و اهداف تربیتی فرزندان ما هم در همین عرصهها تعریف و تبیین میشود و به ایجاد ارزش و یا صد ارزش منجر میشود.
آموزشِ نحوه رابطه آنها با محیط زیست ،با حیوانات و گیاهان و درختان یکی از عرصه های تربیتی مغفول است ،زنده کردن روحیه حمایت و سرپرستي و حس مسئولیت از دیگر موجودات ،عاطفه را در بچه ها رشد میدهد و در سرنوشت آنها و ما تاثیر مستقیم میگذارد .
⚜ ۴شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ .
#دارالسلام
@darossalamm
🎤 بخش هایی از مصاحبه در خصوص روز ملی جمعیت با سایت خبری #مفدا :
💠 مهمترین عوامل موثر بر موفقیت قانون جوانی جمعیت را در چه مولفه هایی میدانید ؟
نظام فرهنگی و هنجارهای اجتماعی مهمترین عامل موثر بر رفتارهای جمعیتی خانواده ها است ؛ فرزندآوری بهعنوان یک کنش اجتماعی علاوه بر بعد رفتاری ، دارای بعد نگرشی و معنایی است. بُعد نگرشی و #فرهنگ_سازی از چنان اهمیتی برخوردار است که مقام معظم رهبری در پیام به فعالان حوزه جمعیت، علاوه بر انکه کنشگری در راستای عبور از بحران جمعیت را یک فریضه دانسته اند ، به نقش مراکز فرهنگساز در این زمینه تأکید می کنند و به فرهنگسازی در #نظام_بهداشتی نیز اشاره ویژه دارند ،
و بعد از آن عوامل اقتصادی نقش موثر دارند .
مطالعه عملکرد دیگر کشورهای موفق در عرصه جمعیتی نیز به ما ثابت میکند که باید راهبردهای اقتصادی و فرهنگی با پیش تازی عرصه فرهنگی پیگیری شود .
💠 نقش رسانه ها را در عرصه فرهنگ سازی چگونه ارزیابی میکنید؟
#قانون_جوانی_جمعیت ، نسبت به سایر قوانین موضوعه، دارای جامعیتی قابل قبول و برای گذار کشور از بحران فعلی راهگشا است ، در آن به شکل مصداقی و زمان مند بر مشوق های مالی و وظایف دستگاهها تصریح شده ، لذا جا دارد
رسانه ها هر دو عرصه مطالبه مالی و نیز مقوله اصلاح نگرش اجتماعی بر فرزندآوری را دنبال کنند .
💠 جنابعالی وزن مشوق های اقتصادی را در برابر وزن کار فرهنگی چقدر میدانید ؟
مسئله #جمعیت مثل دیگر حوزه های اجتماعی دارای ابعاد مختلف است و یک مفهوم تک بعدی ...
🔸ادامه متن در آدرس زیر
http://www.mefda.ir/news/288536/
9.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱🔅از اوج فقاهت، تا بلندای عرفان و از آنجا تا تسلط بر فلسفه اسلامی ، تا تدوین و اجرا یک مدل حکمرانی و به چالش کشاندن همه مکاتب سیاسی جهان تا چیره دستی در ادبیات فارسی و عربی تا ایفای نقش همسری عاشق، بخشی از منظومه وجودی و فکری آن کسی است که به درستی #امام خطاب شد.
ببينيد چگونه پیچیده ترین خطرات انقلاب -که بخشی کوچکی از آن در فیلم بالا بیان شده- را در قالب غزلی ناب بیان کرده اند:
من به خال لبت، ای دوست! گرفتار شدم
چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم
فارغ از خود شدم و کوسِ اناالحق بزدم
همچو منصور خریدار سر دار شدم
در میخانه گشایید به رویم، شب و روز
که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم
جامه زهد و ریا کندم و، بر تن کردم
خرقهٔ پیر خراباتی و هشیار شدم
واعظ شهر، که از پند خود آزارم داد
از دم رِند میآلوده، مددکار شدم
بگذارید که از بتکده یادی بکنم
من که با دست بت میکده بیدار شدم
۲🔅اگر فرصت خواندن دوره ۲۲ جلدی صحیفه نور را نداریم ،میتوان با خواندن جلد ۲۱ به توصیه خیلی از اساتید،خط روح الله را بدون پیرایه و تحریف درک نمود.
۱۴ خرداد ۱۴۰۱
⚜ #دارالسلام
⚜ @darossalamm
16.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✏️ما همانگونه که برای رد نظریات الحادی راهی جز تولید نظریات کارآمد مبتنی بر مبانی ایرانی_اسلامی نداریم ، برای مواجهه در #جنگ_فرهنگی نیز راهی جز تسلیح به ابزار هنر و تربیت #رزمندگان_فرهنگی برای توسعه جبهه فرهنگی نداریم ،
در برابر یک اثر هنری مخرب و مبتذل ، بیش از بیانیه و تحصن و برخوردهای سلبی،
تولید آثار هنری ارزشی است که جواب میدهد.
🔅تهران - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ .
#دارالسلام
#احمد_بابایی #مجید_احمدی #کن #عنکبوت_مقدس #سلبریتی #توهین_به_امام_رضا #دکلمه #شعر #اداره_کل_فرهنگی_وزارت_بهداشت
@darossalamm
🔆اول شارع الرسول آخر بهشت دنیاست است ، آنجا که شعاع طلایی گنبد منور مولای متقیان علی ع از هزار توی حجاب های خود ساخته ، پرده چشمت را به نور خود منور میکند و همه چیز فراموشت میشود :
یا علی نام تو بردم نه غمی ماند و نه همّی
بابی انت و امّی
گوییا هیچ نه همّی به دلم بوده، نه غمّی
بابی انت و امّی
🔸️شنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۱ - #نجف_اشرف - #شارع_الرسول .
⚜ #دارالسلام
⚜ @darossalamm