eitaa logo
دارالسلام
104 دنبال‌کننده
91 عکس
39 ویدیو
2 فایل
دارالسلام جایی است که سلامت و صلح در کنار هم معنا می‌شوند، برای هر این دو باید از زمین تدبیر گذشت، همان که سیاست می نامندش .این یک کانال شخصی و یادداشت ها همه تراوشات ذهنی قابل نقد نویسنده است . مجید احمدی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜ فرصت محدود رفتن به دامن برای ما که عمده عمرمان را در ازدحام سازه های ناساز و کژ اندام آهن و سیمان می‌گذرانیم ، غنیمتی تکرار نشدنی است. دو رشته کوهای نسبتا مرتفع دره ای زیبا به نام را در فاصله کوتاهی بعد از شهر درست کرده اند با مردمانی مومن ، اصیل و سخت کوش . در این صحراگردی و گلگشت، تفألی به دیوان زدم که این آمد: دو یار زیرک و از باده کهن دومنی فراغتی و کتابی و گوشه چمنی من این مقام به دنیا و آخرت ندهم اگر چه در پی ام افتند هر دم انجمنی ⚜ اولش به ذهنم رسید که حافظ هم گاهی مثل ما خسته از شهر و آشوبهایش به دنبال جایی دنج و بی صدا میگشته اما با کمی تامل دریافتم دقيقا خلاف آن را دارد بیان می‌کند ؛ گویا برای کسی مثل حافظ ، تنهایی ، نا امیدی، جمودی و جهل عین کفر است . او برای فراغتی کوتاه در طرف چمن نیز به دنبال دوستان صاحب دل و عالم و کتاب که مظهر عقلانیت و خرد و دانش است و باده که استعاره از عشق و رهایی از صفات پاگیر بشری است ، میگردد و آن را فراغت از انجمن میداند . در ادامه نیز ما را به دوری از ریا ، و تمرین صبوری ، تلاش برای از دست ندادن دوستان راستین و سرمایه های کمیاب عمر ، قناعت در زندگی و دوری از طمع ،توجه به کوتاهی عمر و نهایتا به حکمت دعوت می‌کند . 🔅 عصر شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ @‌darossalamm
💠 دیشب میزبان اعضا "شورا نظارت بر نشریات دانشجویی" وزارت بهداشت بودیم ، شورا قبلی دوره اش تمام شده بود ، شورا جدید رو نمایندگان نشریات دانشجویی کل کشور در بهمن سال قبل در یک رقابت مجازی انتخاب کرده بودند . در همین جمع کوچک دانشجویی نحله های فکری و فرهنگی متفاوتی نمایندگی میشه و زیبایی کار در همینه اما زیباتر ، آن طینت پاک ، روحیه آزادگی و زبان بی تَکَلفشونه ، وسط خوش و بش های اتمام جلسه به شوخی به یکی از اونها گفتم شما کاش به جای نشریه مکتوب با صدای خودت نشریه صوتی میزدی ، نوشته هات بر خلاف خودت عصبانی ه ... 💠راستش گاهی حسودیم میشه به اینها ، البته درستش غبطه است، یعنی ای کاش بیشتر قدر دهه ۲۰ و ۳۰ زندگی رو می‌دانستیم. 💠 با همه تفاوتهای ظاهری بین نسل ها ،عمیقا معتقدم این نسل نسب به نسل ما طینت و سیرت پاک تری داره و با مفاهیم اصیل انقلاب اسلامی خیلی عقلانی و علمی ارتباط بر قرار میکنه . کشور ما به ویژه نظام سلامت در سالهای آینده با این دانشجویان که حالا سال آخر تحصیل خود را در رشته های مختلف سپری می‌کنند، بی شک روزهای بهتری را شاهد خواهد بود، کار اصلی ما اینه که مراقب باشیم شعله امید در دل شون خاموش نشه . چهارشنبه - ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
🔅میزبان میدانست صادقانه ترین گفتگوها در عین تیزی گاه به گاه لبه های کلام شان از همین دانشجوهاست . 🔅دیشب و در یک نشست صمیمانه در طبقه ۱۶ وزارت بهداشت نمایندگان همه آمده بودند تا رو در رو برای چندمین بار با نقدها و نظرات شان را بیان کنند: و های_مستقل خلاصه بیش از ۲ساعت صحبت نمایندگان دانشجویان اینها بود،که قطعا بخش مهمی از نظام‌ مسائل را در برمی‌گیرد: -دچار بودن طب فعلی به مبانی معرفتی غربی و سکولار -لزوم چاره جویی سریع در قبال موج خواهی برخی از فارغ التحصیلان و لزوم توجه به -لزوم حمایت نظام مند از -تسریع در انتصاب مدیران بر اساس اصل شایسته سالاری -لزوم بازنگری در نحوه ارتقا اساتید -توجه بیشتر به گسترش ساخت در نقاط مرزی -توزیع متوازن در استانهای برخوردار/محروم -توجه به عواقب حذف ارز دولتی در قیمت -لزوم تبیین علمی شبهاتی که در خصوص حذف در رسانه ها مطرح شده -توجه به عدالت در موضوع افزایش های_پزشکی -تاکید بر آموزش ی بومی -پیشنهاد طرح محور و بکارگیری ظرفیت های خود جوش مردمی -بیان نقاط ضعف -چاره جویی در خصوص خالی ماندن رشته های اصلی -لزوم توجه به بیمه حرفه ای دانشجویان عرصه -تأمین امنیت شغلی و -تفاوت سطح خدمات سازمانهای بیمه گر ... 🔅ادامه در مطلب بعد ا اردیبهشت ۱۴۰۱ @darossalamm
🔅 برای مثل منی که کمتر توفیق کسب معرفت از محضر اساتید و علما را داشته ام ؛ ذوق گفتگوی حضوری با دانشمندی در ارتفاع نام آنقدر هست که نتوانم پنهانش کنم ، چند سالی است که بخشی از ساعت های رفتن و برگشتن از محل کار را به شنیدن جلسات درسی ایشان اختصاص داده ام و به مصداق "آب دریا را اگر نتوان کشید" سعی کردم از کلام شیوای استاد ، جرعه نوش قطره ای از دریای معارف ع باشم . تواضع ، ادب ،صبوری و تلاش برای اقناع و مفاهمه اولین صفاتی است که هر کس در برخورد اول با استاد خسروپناه دریافت می‌کند . استاد در سالهای اخیر در کنار توسعه پژوهش و تالیف ده ها جلد کتاب و نظریه پردازی در حوزه حکمت ، فلسفه و کلام در خصوص تبیین نسبت اسلام و طب و علوم انسانیِ پزشکی و مباحث حکمرانی سلامت مبتنی بر نظریه حِکمی گفتگوهای راهگشایی را با حضور در جمع اساتید دانشگاه های آغاز کرده اند ، 🔅 یرفع الله الذین آمنوا منکم والذین اوتوا العلم درجات . - مشهد مقدس - ۵شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ⚜ @darossalsmm
🔅انسان و چهار ساحت ارتباطی ۱- اواسط بهار هر سال یک زوج خوشبخت از کبوترها -از آن مدل کبوترهایی که در بچگی به آن می‌گفتیم- گوشه بالکن کوچک خانه مان را برای ساخت لانه عشق شان انتخاب میکردند و من و محمد مهدی و محمد امین منتظر تولد جوجه ها می‌شدیم، این انتظار مهیج غالبا بع دور از چشم‌من و مادرشان به مداخله و معاینه😁 پسرها از تخمها و نوک زدن کبوترِ مادر در دفاع از حریم لانه هم منجر میشد! ، ۱۰ روزی هست جوجه ها از تخم درآمده و حسابی بزرگ شدند، دیروز به هر دلیلی که نمیدانم، والدین متعهد جوجه ها به لانه برنگشتند و جوجه های گرسنه و تشنه جیک جیک کنان آنها صدا ميکردند، اینجا بود که دیگر مجبور شدم به خواست محمد مهدی تن بدهم و برای او که مدتها مشتاق برداشتن جوجه کبوترها بود ، غیب والدین و لزوم امداد رسانی فوری ،بهانه مشروعی شد....😂 ۲- در یک تقسیم‌بندی کلان، چهار حوزه ارتباطی را برای انسان تعریف کرده اند : - ارتباط انسان با خود - با خدا - با خلق خدا - با خلقت و محیط زیست یادمان باشد مجموعه رابطه‌های هر فردی در این چهار عرصه ایجاد و اهداف تربیتی فرزندان ما هم در همین عرصه‌ها تعریف و تبیین میشود و به ایجاد ارزش و یا صد ارزش منجر می‌شود. آموزشِ نحوه رابطه آنها با محیط زیست ،با حیوانات و گیاهان و درختان یکی از عرصه های تربیتی مغفول است ،زنده کردن روحیه حمایت و سرپرستي و حس مسئولیت از دیگر موجودات ،عاطفه را در بچه ها رشد میدهد و در سرنوشت آنها و ما تاثیر مستقیم میگذارد . ⚜ ۴شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ . @darossalamm
🎤 بخش هایی از مصاحبه در خصوص روز ملی جمعیت با سایت خبری : 💠 مهمترین عوامل موثر بر موفقیت قانون جوانی جمعیت را در چه مولفه هایی میدانید ؟ نظام فرهنگی و هنجارهای اجتماعی مهمترین عامل موثر بر رفتارهای جمعیتی خانواده ها است ؛ فرزندآوری به‌عنوان یک کنش اجتماعی علاوه بر بعد رفتاری ، دارای بعد نگرشی و معنایی است. بُعد نگرشی و از چنان اهمیتی برخوردار است که مقام معظم رهبری در پیام به فعالان حوزه جمعیت، علاوه بر انکه کنشگری در راستای عبور از بحران جمعیت را یک فریضه دانسته اند ، به نقش مراکز فرهنگ‌ساز در این زمینه تأکید می‌ کنند و به فرهنگ‌سازی در نیز اشاره ویژه دارند ، و بعد از آن عوامل اقتصادی نقش موثر دارند . مطالعه عملکرد دیگر کشورهای موفق در عرصه جمعیتی نیز به ما ثابت میکند که باید راهبردهای اقتصادی و فرهنگی با پیش تازی عرصه فرهنگی پیگیری شود . 💠 نقش رسانه ها را در عرصه فرهنگ سازی چگونه ارزیابی می‌کنید؟ ، نسبت به سایر قوانین موضوعه، دارای جامعیتی قابل قبول و برای گذار کشور از بحران فعلی راهگشا است ، در آن به شکل مصداقی و زمان مند بر مشوق های مالی و وظایف دستگاهها تصریح شده ، لذا جا دارد رسانه ها هر دو عرصه مطالبه مالی و نیز مقوله اصلاح نگرش اجتماعی بر فرزندآوری را دنبال کنند . 💠 جنابعالی وزن مشوق های اقتصادی را در برابر ‌وزن کار فرهنگی چقدر میدانید ؟ مسئله مثل دیگر حوزه های اجتماعی دارای ابعاد مختلف است و یک مفهوم تک بعدی ... 🔸ادامه متن در آدرس زیر http://www.mefda.ir/news/288536/
9.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱🔅از اوج فقاهت، تا بلندای عرفان و از آنجا تا تسلط بر فلسفه اسلامی ، تا تدوین و اجرا یک مدل حکمرانی و به چالش کشاندن همه مکاتب سیاسی جهان تا چیره دستی در ادبیات فارسی و عربی تا ایفای نقش همسری عاشق، بخشی از منظومه وجودی و فکری آن کسی است که به درستی خطاب شد. ببينيد چگونه پیچیده ترین خطرات انقلاب -که بخشی کوچکی از آن در فیلم بالا بیان شده- را در قالب غزلی ناب بیان کرده اند: من به خال لبت، ای دوست! گرفتار شدم     چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم فارغ از خود شدم و کوسِ اناالحق بزدم  همچو منصور خریدار سر دار شدم در میخانه گشایید به رویم، شب و روز       که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم جامه زهد و ریا کندم و، بر تن کردم   خرقهٔ پیر خراباتی و هشیار شدم واعظ شهر، که از پند خود آزارم داد از دم رِند می‌آلوده، مددکار شدم بگذارید که از بتکده یادی بکنم        من که با دست بت میکده بیدار شدم ۲🔅اگر فرصت خواندن دوره ۲۲ جلدی صحیفه نور را نداریم ،می‌توان با خواندن جلد ۲۱ به توصیه خیلی از اساتید،خط روح الله را بدون پیرایه و تحریف درک نمود. ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ⚜ @darossalamm
16.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✏️ما همانگونه که برای رد نظریات الحادی راهی جز تولید نظریات کارآمد مبتنی بر مبانی ایرانی_اسلامی نداریم ، برای مواجهه در نیز راهی جز تسلیح به ابزار هنر و تربیت برای توسعه جبهه فرهنگی نداریم ، در برابر یک اثر هنری مخرب و مبتذل ، بیش از بیانیه و تحصن و برخوردهای سلبی، تولید آثار هنری ارزشی است که جواب می‌دهد. 🔅تهران - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ . @darossalamm
🔆اول شارع الرسول آخر بهشت دنیاست است ، آنجا که شعاع طلایی گنبد منور مولای متقیان علی ع از هزار توی حجاب های خود ساخته ، پرده چشمت را به نور خود منور میکند و همه چیز فراموشت میشود : یا علی نام تو بردم نه غمی ماند و نه همّی                     بابی انت و امّی گوییا هیچ نه همّی به دلم بوده، نه غمّی                  بابی انت و امّی                   🔸️شنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۱ - - . ⚜ @darossalamm
🔅 زیارت غدیریه یادگار غریب امام هادی ع 💠زيارت حضرت اميرالمومنين ع در روز غدير که از جانب امام ع صادر و به نام زیارت غدیریه نام گذاری شد،يکي از عالي ترين اسناد مکتبی و  يک دوره کامل اصول عقايد است. امام هادی ع در این زیارت ، با استناد به ۵۲ آیه در فضیلت و حقانیت امیرالمؤمنین ع ، به موارد بسیار مهمی از تاریخ سانسور شده ای اشاره میکند که حکومت اموی و عباسی و جنبش های انحرافی ،ده ها بعد از پیامبر ص در راستای استحاله ،حذف و وارونگی آنها تلاش کردند از جمله: بیان مجدد حدیث غدیر و غصب فدک که بیان اش در عموم حکم قتل را در پی داشت ، جنگ بدر، احزاب، اُحد، شان نزولِ «لاسیف الّا ذوالفقار و لا فتی الّا علی»، صفّین، جمل، نهروان، شهادت عمّار و بیان نحوه شهادت خود حضرت امیرالمؤمنین ع ، بیزاری از دشمنان ولایت و در آخر زیارت ، لعن بر منکران ولایت و قاتلان حضرت ع. بی شک با رواج عقلانیت شیعی در ایران طی چهار دهه اخیر ، بیان این موارد که بیان شد شاید گفتاری عادی از معصوم ع قلمداد شود،اما فقط خدا میداند در مسیر رسيدن این سطور مقدس به دست‌ ما چه خونهایی پاکی که غریبانه در این ۱۴۰۰ سال بر زمین ریخته شد و هنوز زیارت غدیریه جز متن های مهجور در بین مردم است. 💠ایام‌میلاد امام هادی ع و عید غدیر ارجح ترین زمان برای خواندن زیارت غدیریه و خطبه غدیر در جمع خانواده و توضیح آن به فرزندانمان است . 🔅۵شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - شب میلاد ابن الرضا امام علی النقی ع . 🔅 🔅 @darossalamm http://roozplus.com/fa/news/259004/
شعر " مرتفع ترین هنر پارسی است ، و تنفس در گعده اهالی شعر بازکننده همه انسدادهای روحی ، چند روزی میزبان گروه های منتخب مشاعره در دانشگاه های علوم‌پزشکی در فصل آخر جشنواره فرهنگی سیمرغ بودیم ، در گفتگوی افتتاحیه که چند روز پیش برگزار شد، نسبت هنر و شعر برای شاعرِ حوزه سلامت را از سه منظر بیان کردم : ۱- زبان شعر و نثر ادبی ابزاری جذاب در جهت افزایش سرمایه اجتماعی نظام سلامت : نظر سنجی ها طی ۱۰ سال گذشته روند نزولی را نشان میدهد ، هر لحظه خدمت به مردم و تسکین آلام انها برای "شاعرِ روپوش سپید" پر است از جلوه های عینی زیبایی و فرصتی برای خلق ابیاتی ناب . ۲- شعر و زبان مسجع به مثابه روشی جذاب برای افزایش سواد سلامت مردم و اخذ مشارکت آنها در همراهی و هم افزایی با: سیاست های سلامت نظیر عدم استعمال مواد مخدر ، دخانیات ، اصلاح سبک تغذیه سالم ،مشارکت در کنترل همه گیری کرونا ، سیاستهای جوانی جمعیت و ... ۳- شعر و نثر ادبی روشی برای اعتلای و احیا اخلاق در نظام سلامت و درون خانواده بهداشت و درمان : سالهاست کنگره هایی با نام اخلاق پزشکی و اخلاق پرستاری برگزار میشود ، جایگاه هنر و ادبیات در توسعه این امر که هر روز بیش از گذشته بدان محتاج تر می‌شویم کجاست؟ عمده آثار ادبی در این خصوص مربوط به صد سال قبل است . 💠 نظام سلامت باید به حال دل خود رسیدگی کند ، ما میراث دار مفهوم بلند "حکیم" هستیم نباید بگذاریم "تجاری شدن پزشکی" که جزئی از فرهنگ مهاجم لیبرال است ، پزشکی ما را در هاضمه خود ببلعند . ⚜جمعه ۷مرداد ۱۴۰۱ . ⚜ www.mefda.ir/photo/298649/ http://www.mefda.ir/news/298663/
۱- دو سه روزی، میزبان جمعی از اعضا دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی شمال شرق کشور بودیم . تعامل دانشجو/استاد مهمترین سرمایه دانشگاه است ، وضع مان در این سالها و در این سرمایه چندان مطلوب نیست . در دوران سلطه فضای مجازی و انزوا طلبی آدم‌ها ، بازسازی برنامه های جمعی ، اردویی و کندن از محیط رسمی و ایجاد فرصتی برای کنار هم بودن حتما موثرترین تمرین برای احیاء آن سرمایه است . ۲- فرصت کوتاهی در آغاز نشست دست داد تا علاوه بر خیرمقدم گریزی هم به صحرای کربلا بزنم ،جایی که هیچ کس بر داستان اش اختلاف ندارد : در لشکر کوچک سیدالشهدا ع آزاد مردی بود به نام یا بَشیر بن عَمْرو حَضرَمی . در روز  به او خبر رسید پسرش در مرز ری و یا طبرستان اسیر شده ، در آن بحبوحه تاریخی ع او را صدا کرد و فرمود بیعت ام را از تو برداشتم ، با این هزار دینار و دو جامه گرانبها برای آزادی فرزندت از این مهلکه خارج شو ، پاسخ او در قلب تاریخ ثبت شد : «أَکَلَتْنِی إِذاً السِّبَاعُ حَیّاً إِذَا فَارَقْتُکَ» حسین جان، گرگ های بیابان مرا زنده زنده بِدَرَند ،اگر تو را رها کنم ... امام ع در زیارت ناحیه غیر مشهوره در بیان نام و جایگاه و سلام به اصحاب تراز اول ع از آن یار باوفا نیز این گونه قدردانی میکند : شَکَرَالله قوَلَک خداوند از تو قبول کند سخنت را . در اینجا تاکید معصوم ع بر عظمت سخنی است که بیان شده نه قدرت رزم و جنگاوری . ۳-هر کلاس برای استاد فرصتی است تا امام زمان به او بفرمایند: شَکَرَالله قوَلَک . ۵شنبه - ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ @darossalamm