eitaa logo
دارالسلام
104 دنبال‌کننده
91 عکس
39 ویدیو
2 فایل
دارالسلام جایی است که سلامت و صلح در کنار هم معنا می‌شوند، برای هر این دو باید از زمین تدبیر گذشت، همان که سیاست می نامندش .این یک کانال شخصی و یادداشت ها همه تراوشات ذهنی قابل نقد نویسنده است . مجید احمدی
مشاهده در ایتا
دانلود
دارالسلام
✍توتم پرستی صنفی یا توهم توطئه بخش اول 👈 روز گذشته مقاله‌ای با عنوان "تبانی یا تب آنی" از دکتر #ع
✍توتم پرستی صنفی یا توهم توطئه بخش اول 👈 روز گذشته مقاله‌ای با عنوان "تبانی یا تب آنی" از دکتر عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی و رییس انجمن ارتوپدی به دستم رسید که در تاریخ سوم خرداد در روزنامه شرق منتشر شده بود این مقاله، پاسخی بود به مقاله "تبانی در اتاق عمل" . در آن یادداشت عکاشه مقاله روزنامه شرق را ناشی از وجود "جریان ها و فشارهای پشت پرده علیه پزشکان" دانسته حال آنکه تبار سیاسی ایشان با رویکردهای سیاسی و اجتماعی روزنامه شرق کاملا همگن و این ، در ابتدای نوشتار ،بیش از هر چیز ناشی از فرافکنی و ... قلمداد میشود ؛ اظهارات صنف گرایانه ایشان البته مسبوق به سابقه است ،آنجا که در سال ۹۳ گفتند: " پزشکان بخش دولتی بیشترین یارانه درمان را به مردم پرداخت می‌کنند" !!! 👈اما نقطه قابل تامل و شاید وحشتناک مقاله آنجاست که می نویسند: " در جامعه ای که همه چیز بر روال عرضه و تقاضا است، نظارت بر رابطه و می تواند ایجاد فساد و زد و بند اقتصادی را در بخشی از همکاران نالایق رواج دهد، وقتی اجازه داده نمی‌شود که پزشک حق واقعی اش را در بخش خصوصی دریافت کند نتیجه آن می‌شود که جامعه پزشکی به بیراهه های می‌رود از این رو راه حل آن است که اجازه داده شود یک "معامله مرضی الاطرفین" بین بیمار و پزشک برقرار شود! و اگر چنین بود پزشکان از ترس وجدان آگاه خود جلوی تباهی ها را می‌گرفتند " . 👈 نمیدانم اگر این اندیشه ایشان به صورت عالمانه متاثر از نظرات نئوکلاسیک های اقتصاد مبنی بر "ورود حداقلی دولت به بازار و رها کردن آن به امید تعادل عرضه و تقاضا است"، باز این قاعده شامل حوزه هایی نظیر: سلامت ،امنیت و یا آموزش نمیشود و در کشورهایی که اقتصادشان را کاملاً بر اساس بازار آزاد و اندیشه های و تنظیم کرده‌اند نیز با همه فرآیندهای اش یکی از حوزه های بسیار جدی برای حاکمیت محسوب می شود حال آنکه در ایران تمام ساحت های نظام سلامت از دستور گذاری ،تدوین،تصویب، تخصیص، اجرا، نظارت و بازخورد در اختیار یک صنف است . مضافا آنکه در اندیشه باز آزاد تعابیر هنجار و ارزشی نظیر "وجدان آگاه" جایگاه عملی ندارد ، و اگر بر اساس برداشتهای آزاد خودشان از نظام اقتصادی ایران است ، باز بعید است حتی همان اندک پزشکانی که به تعبیر استاد عکاشه "به بیراه " رفته اند نیز حاضر شوند سایر خدمات و خرید های زندگی شان را با مدل "معامله مرضی الطرفین " و بر اساس آنچه که خدمت دهنده آن را "حق واقعی خود " میداند، تنظیم کنند . 💠 ادامه دارد... ⚜درالسَّلام ⚜ @darossalamm
دارالسلام
✍توتم پرستی صنفی یا توهم توطئه بخش اول 👈 روز گذشته مقاله‌ای با عنوان "تبانی یا تب آنی" از دکتر #ع
✍توتم پرستی صنفی یا توهم توطئه - بخش دوم 👈تاکید استاد عکاشه، بر داشتن کرسی بی شک بار قانونی و علمی وی را در واکاوی مواضع شان سنگین تر میکند ،چه آنکه میزان تطابق این نگاه که عملا منجر به و از جامعه پزشکی میشود؛ باید توسط علمای علم اخلاق سنجیده شود، بی شک واکاوی ریشه های این نگاه در جای خود میتواند مخاطبین را به علل عمیقِ بسیاری از معضلات در نظام سلامت نزدیک کند . 👈 اینکه ایشان برداشتن اندک نظارت دولتی و رواج قانونی تئوری "معامله مرضی الطرفین" را راه حل مشکل رفع زیر میزی و رفع فساد از نظام سلامت و زمینه ای برای ظهور پزشکانی می‌داند که به تعبیر ایشان حاضرند با "یک شاخه گل یا یک مشک ماست!" از حقوق مالی خود صرف نظر کنند،در خوشبینانه ترین تعبیر ناشی از "بی اطلاعی" ایشان از وجود خیل عظیمی از پزشکان است که هم اینک متعهدانه با پذیرش چارچوب های مالی و تعرفه های تعیین شده و بی اتکا به سهام های میلیاردی "بیمارستان های خصوصی" در همین زمانه جلوه های زیبایی از انسانیت را در مواجهه با بیماران ،در اردوهای جهادی ، مناطق محروم و حتی در بیمارستان های جبهه مقاومت رقم می زنند . 👈 امروز برای اقتصاد بیمار سالانه حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خرج دارد و ۷۵ درصد این بودجه مستقیم از منابع عمومی یا "بیت المال سابق" تامین می شود، جا دارد استاد عکاشه و برخی از دوستان این حلقه در جامعه جراحان که اغلب از دوستان قدیمی وزیر محترم بهداشت هستند ، امروز مثل منتقدان وزیر رفتار کرده و بنا را بر مصلحت عمومی و دامن نزدن بر مطالبات بی پایان صنفی بگذارند . 🔴 متن کامل این یادداشت را میتوانید در آدرس زیر -خبرگزاری فارس - مشاهده نمایید: http://fna.ir/bn5m ⚜دارالسلام ⚜@darossalamm
🔅خیابان های ما هیچ گاه از خدا و خیر خالی نیست این را امروز یک خربزه فروش ؛ در شهر ری به یادم آورد. ⚜#دارالسَّلام ⚜ @darossalamm
🏴امشب شب شهادت امام ع است، در سطور ذیل تلاس میکنیم قطره ای از دریای پر گوهرِ اندیشه و عمل آن بزرگوار را در حوزه سیاسی و اجتماعی مرور می‌کنیم : 🔅در آن غروب غریبانه سال ۶۳ ه ق که کودکی ۴ ساله را در جمع کاروانیان آل الله از کربلا به شام میبردند، هیچ کس را تصور نبود که این کودک قرار است تا پیش از رسیدن سال ۱۱۴ ه ق یعنی سال شهادتش، به این غربت خون بار پایان داده و وقتی با سَّم هشام به شهادت میرسد عدد شیعه از چند تن ، به جمعیتی میلیونی مبدل گردد. 💠روزی که باقر العلوم ع به شهادت رسید هزاران شاگرد و امامزاده از نسل زهرای مرضیه ع تا اقصی نقاط جهان اسلام گسیل شده و امامت-به ویژه در نیمه دوم امامت ایشان - به حدی رسید که تبلیغ و ترویج مبانی فکری شیعی نه در قالب صحیفه سجادیه و زبان ادعیه، بلکه به شکل کاملا شفاف و در حضور بزرگان نحله های فکری و اندیشه ای آن روزگار ، نهادینه شد؛ و این "قبول مرجعیت علمی و اجتماعی " امام ع، در سطح قدرت نرم ، حسب روایات میتوانست در برهه های بعد و در صورت همراهی خالصانه تر شیعیان ، منجر به انقلاب و اخذ قدرت کامل سیاسی شود؛ در همین بازه زمانی چندین جنبش اجتماعی به نام براندازی امویان و دفاع از اهل بیت ع رخ داد که مهمترین آنها قیام "بنی عباس" ، قیام خوارج و قیام های مقطعی نظیر "سادات حسنی" - نوادگان امام حسن ع بعد از شهادت زید ابن علی - بود، اما امام باقر ع به دلیل بصیرت و درک‌عمیق از عقبه فکری این جریانات هیچ گاه موضع رسمی در حمایت از این قیام ها اتخاذ نکرد و حاضر به همراهی تاکتیکی با آنها نشد. 💠حجم بالایی از روایات به جا مانده از امام باقر ع به صورت شفاف مسلمانان را از همراهی با دستگاه ظلم برحذر داشته و آنها را به و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر دعوت میکند،هزاران روایتی که در آن به شکل آشکار به ارائه شاخص و معیار برای تنظیم رفتار های فردی و اجتماعی مسلمانان و بسط روحیه ستم ستیزی و عافیت طلبی میپردازد، و در کنار پند و اندرز حاکمان ،روایاتی نیز بر استفاده صحیح از روشهای قهر آمیز وجود دارد چنانکه آن حضرت در کنار سفارش به ،به صورت کارآمد و فعال به بازسازی و گسترش کمی و کیفی دامنه تشیع اقدام کردند. 💠بی شک محکم ترین روایات در خصوص امر به از ایشان است ، دو روایت زیر نمونه ای متقن در پیوند جایگاه ولایت با سایر ارکان دین و شئونات اجتماعی و سیاسی در قاموس اندیشه امام باقر ع است ،آنجا که می‌فرماید: 💎 اسلام بر پنج رکن دارد: نماز، زکوه، روزه، حج، ولایت. و در هیچ چیز به قدر ولایت توصیه و تاٴکید نشده است (فروع کافى، ج ۴ ص ۶۲، ح ۱). 💎آنچه دستور دارند این است که: حج خود را انجام دهند و به نذر خود وفا کنند و نزد ما آیند و ولایت خود را بما خبر دهند و نصرت خویش را بر ما عرضه کنند (اصول کافى، جلد ۲، ص ۲۳۹). پایان سخن انکه ، اگر هیچ حدیثی از ابوجعفر ع برای امروز پر مُخاطره ما نمانده بود جز این حدیث کوتاه، باز هم میشد با همین سه کلمه، مدلی قابل تکثیر برای همه ساحت های زندگی فردی ، اجتماعی و بین المللی تهیه کرد: "الایمان ، حُب و بُغض" ⚜@darossalamm
🔅 اندیشه سیاسی امام هادی ع - بخش اول ⬅️ امام دهم شیعیان "علی بن محمد ع" در ۸ سالگی به امامت و در ۳۳ سالگی به شهادت رسید، از ۶ خلیفه دوران عباسی تنها ،طی ۶ ماه خلافتش سیاست فشار و تهدید را از ایشان برداشت و در این میان به دلیل دیکتاتوری محض در منش حکومتی خود ، به ظلمی مضاعف در حق حضرت علیه السلام شهرت دارد. فضای خفقان در دوران امامت امام هادی ع باعث شد ایشان برای حفظ کیان اسلام ، از تاکتیک‌های مختلفی بهره جوید. عناصر "زمان و مکان" همواره کلید فهم رفتارهای سیاسی ائمه به عنوان الگوی قابل تکثیر برای مفصل بندی اندیشه سیاسی اسلام اند. ⬅️ برخی از این تاکتیک ها عبارتند از: ۱- همکاری و تعامل با حاکمان ظالم: امام هادی ع بارها در پاسخ به سئوال شیعیان و محبین خود آنها ،را از کار کردن در دستگاه اداری و مشارکت در معاملاتی که منجر به سود اقتصادی به حکومت بنی عباس شود منع نمودند؛ اصل ، یعنی هر کاری که باعث تحکیم پایه های حکومت ظلم میشود حرام است، این اصل در سیاست مدرن به اشکال جدید نظیر: جنگ اقتصادی، جنگ ارزی ،تحریم اقتصادی ، مقاومت منفی تئوریزه شده است. ۲- صبر و بردباری: تمرین و ترویج صفت و بردباری در اندیشه سیاسی امام هادی ع از جایگاه بالایی برخوردار است این شاخصه رفتاری در اندیشه سیاسی تعریف خاصی ندارد و اگر برخی ها نظیر ، شهریار را به صبوری تشویق می‌کند، در نهایت اقرار میکنند که هدف، اغوا و فریب مردم است ؛ امام ع ، هم حاکمان و هم مردم را در مسیر اصلاح به صبوری دعوت می کنند اما به نظر میرسد حاکمان بیش از مردم بر این اصل سفارش شده اند ، چنانکه در جایی امام ع حتی حاکم ستمکار را به حلم توصیه میکند - حلم مرتبه ایی بالاتر از صبوری است - و می‌فرمایند: "چه بسا حلم و بردباری حاکم ستمکار ، موجب بخشیده شدن او میشود" ▪️ادامه دارد .... ⚜دارالسَّلام ⚜ @darossalamm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رقص نخست وزیرانگلیس با کودکان آفریقایی ❓آیا در آفریقای جنوبی هم‌ کسانی هستند که برای تطهیر استعمار پیر و رفو کردن نقش آن در عقب ماندگیهای امروز این کودکان، آتش به اختیار مجاهدت کنند؟ ⚜ @darossalamm
⚠️ دروغ گویان بهارستان 🔍 انسان موجودی است نفع طلب ، مصداق نفع بر اساس باورها و ارزش‌های هر جامعه متغیر است اما مجموعا جامعه شناسان کنش ها و رفتار های اجتماعی انسانها را بر سه دسته تقسیم میکنند: ۱- کنش مبتنی بر ارزش . ۲- کنش مبتنی بر ابزار . ۳-کنش مبتنی بر ابزار - ارزش دست دوم همان دسته ای هستند که در جامعه ما با ابزارِ تظاهر به مردم دوستی، صداقت و دینداری می کوشند/ ⬇️ا امه متن در پیام زیر
دارالسلام
⚠️ دروغ گویان بهارستان 🔍 انسان موجودی است نفع طلب ، مصداق نفع بر اساس باورها و ارزش‌های هر جامعه
⚠️ دروغ گویان بهارستان 🔍 انسان موجودی است نفع طلب ، مصداق نفع بر اساس باورها و ارزش‌های هر جامعه متغیر است اما مجموعا جامعه شناسان کنش ها و رفتار های اجتماعی انسانها را بر سه دسته تقسیم میکنند: ۱- کنش مبتنی بر ارزش . ۲- کنش مبتنی بر ابزار . ۳-کنش مبتنی بر ابزار - ارزش . دست دوم همان دسته ای هستند که در جامعه ما با ابزارِ تظاهر به مردم دوستی، صداقت و دینداری می کوشند اعتماد مردم و حاکمیت را جلب نموده و از این راه به قدرت ،ثروت و منزلت دست یابند. گسترش این شیوه مذموم در درازمدت باعث سرایت آن به لایه‌های مختلف اجتماعی و در نتیجه گسترش فرهنگ ریا، تظاهر و دروغ میشود، رسمی که به آرامی شکاف های زیان باری در جامعه ایجاد نموده و نظیر یک ویروس که پس از درگیر کردن بیمار،بسترِ تکثیر انواع باکتریهای خطرناک را در آن محیط فراهم‌میکند، باعث بروز انواع ناهنجاریهای اجتماعی،فرهنگی،سیاسی و اقتصادی میشود؛ قرآن کریم ده ها بار از این خطر اجتماعی با واژه و نام برده است. 🕯امروز شورای اسلامی با ۵۹ رأی موافق، ۱۰۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع با یک فوریتِ طرح مخالفت کرد ،این در حالی بود که به روایتی ۲۰۷ و به روایتی دیگر ۱۴۰ نماینده ،نامه موافقت با این طرح را امضا کرده بودند. مخالفت با یک فوریت به این معنی است که این طرح به کمیسیون مربوطه فرستاده می شود اما از آنجا که طرح های چند فوریتی زیادی در کمیسیون آیین نامه داخلی وجود دارد، رسیدگی به این طرح به عمر این مجلس قد نمی دهد حال آنکه طرح هفته هاست به ترند اول توییتر ایران و یکی از خواسته های اصلی فعالین اجتماعی و رسانه ای تبدیل شده بود و طی چند هفته گذشته تعداد زیادی از نمایندگان موسوم به اصلاح طلب و اصول گرا در حمایت از آن مصاحبه و سه فراکسیون اصلی مجلس از آن اعلام‌حمایت کرده بودند. بی شک ۱۴شهریور۹۷ روز سیاهی در کارنامه مجلسیانی است که رفتار و گفتارشان بر اساس صداقت نبود ( و البته استعمال واژه صداقت برای حفظ حرمت مجلس و برخی مجلسیان صادق است وگرنه باید از همان واژه قرآنی منافق استفاده کرد)؛ این بی صداقتی البته طی یک سال اخیر در بزنگاه های مختلفی نظیر طرح های استیضاح و رای اعتماد به وزرا نمایان شد، این لایحه تا حدود زیادی به رفتارها و آراء نمایندگان مردم شفافیت میداد ، شفافیتی که سالهاست حتی پارلمان کشورهایی نظیر :عراق، افغانستان و کنیا آن را تجربه کرده اند. 🔐 توده های ملت ایران بیش از بسیاری از و خود به کنش های مبتنی بر ارزش پایبند هستند، این را میشود در جای جای کتاب تاریخِ چند صد سال اخیر ایران مشاهده کرد و امیدواری همینجاست؛ به شرط آنکه قدری حافظه تاریخی مردم تقویت شده و باز در روز انتخاب و پای صندوق ،این رخدادها و این روزهای سخت را فراموش نکنند. ⚜ @darossalamm
✍ تفسیری کوتاه ، بر عبارتِ پایانی نامه ای که مسلم ابن عقیل سفیر آن بود
دارالسلام
✍ تفسیری کوتاه ، بر عبارتِ پایانی نامه ای که مسلم ابن عقیل سفیر آن بود
✍ تفسیری کوتاه ، بر عبارتِ پایانی نامه ای که مسلم ابن عقیل سفیر آن بود نامه ای که ع توسط مسلم ابن عقیل به مردم کوفه میرساند، حاوی چند نکتهِ ناگفته و سند پر بهایی در حوزه شیعه است ، امام نوشتند : " فَلَعَمری مَا الامامُ الا الحاکمُ بالکتابِ القائمَ بالقسطِ الدَّائنُ بدینِ الحقِ الحابسُ نفسهُ علی ذلکّ للهِ والسلام " "امام و پیشوای راستین کسی نیست جز آن کسی که با کتاب خدا در میان مردم داوری کند و به برخیزد و به دین خدا تکیه کند و بر عهد و پیمان الهی بایستد ، والسلام " 💎 برای اثبات اصل ارتباط "دین و سیاست" و "" در کتب ما دلایل مختلفِ نقلی ذکر شده اما تا به حال کمتر ، از سند بالا به عنوان یکی از دلایل اثبات اصل ( رابطه دین و سیاست) و بالتبع در اثبات اصل نام برده شده در حالیکه امام ع صراحتا شرایط خاص امامی را نام میبرد که برای کسب مقامِ بر مردم ،برخواسته (واژه قائم به معنای کسی است که برای کسب جایگاه حکومت نصیحت و نقد نمیکند،بلکه قیام‌ میکند، و قیام و انقلاب برای کسب حکومت، لوازم خود را دارد) و صراحتا برای این حکمران ، شاخصه هایی را بیان مینماید: 🔅 کتاب خدا: برای قانونگذاری و تهیه قوانین بالادستی ، حل نیازمندیهای حقوقی و قضاوت(شاخصه اول حکومت دینی توحید است ، توحید تامین کننده نیاز معنوی انسان است ) 🔅 قسط و عدل : شاخص دوم حکومت دینی عدالت است (عدالت تامین کننده نیازهای مادی انسان است) هر چند در ادبیات عرب، ،مفهومی فراتر از عدل و به معنای قانون عادلانه و نیز عمل و اجرا عادلانه آن قانون بدون تبعیض میباشد‌. 🔅 دین به مثابه محور و تکیه گاه : وقتی نگاه مسئولین به دین، ، باشد آن وقت منابع دین، تامین کننده نیاز حاکمان برای نظام سازی و دولت سازی خواهد بود - حاکم دین محور، در سیاست بین الملل، را به مثابه یک تاکتیک میپذیرد اما اتکایش به خداست نه کدخدا . 🔅 استقامت بر عهد الهی: خداوند با انسان عهدهای بسته ، بخشی از این عهدها در قالب "سنتهای الهی" در قرآن تصریح شده، جوامع بشری هم در طول تاریخ با خدا و حاکمان خود عهدهایی را بسته یا نقض کرده اند، نقص عهد با خداوند و حاکمانِ منصوب به او سیلی های سختی به آنها زده، عاقبت قوم‌بنی اسرائیل در نسبت با موسی ع و نیز اقوام مسلمان با محوریت کوفه در سال ۶۰هجری در نسبت با سیدالشهداء ع نمونه هایی از پایبندی حاکم به میثاق با خدا و عدم‌همراهی ملت ،با حاکم و نقض پیمان میباشد. 🔅حبس نفس : بر خلاف مکاتب مدرن سیاسی، که تنها به دنبال سئوال " چگونه حکومت کنیم؟" هستند، در اندیشه سیاسی اهل بیت ع، "چه کسی حکومت کند؟" نیز در وهله ا‌ول اهمیت است.حاکم اسلامی باید نفس خود را مهار کرده و بیش از مردم در این حوزه به خود سخت بگیرد . 💠متن فوق تفسیری کوتاه و ابتدایی از دریای مفاهیمی بود که سفیر باوفای سیدالشهداء ع ، حضرت ع به بهای خون مطهر خود، به دست ما رسانیده است . ⚜ @darossalamm
🚩هیات های مذهبی، کارگاه باز تولید سبک زندگی ایرانی . ⚜ @darossalamm
دارالسلام
🚩هیات های مذهبی، کارگاه باز تولید سبک زندگی ایرانی . ⚜ @darossalamm
🚩هیات های مذهبی، کارگاه باز تولید سبک زندگی ایرانی 💠 بزرگترین ،سخت ترین ، کندترین و آخرین راه تمدن رقیب برای پیروزی در نبرد ۱۴۰۰ ساله است و و صفر ، وحشتناک ترین ماه ها در تقویم اصحابِ " جِبتِ و الطّاغوت " است. 💠در این دو ماه بسیاری از عادات فراموش شده دینی در حوزه های عمومی و فردی احیا میشود و "ادب" یکی از از والاترین اصول اخلاقی این سبک زندگی است ، آدم های که از هیات ع خارج میشوند، ناخودآگاه بیش از قبل مودب و خوش خلق میشوند، و دامنه این مهربانی و اخلاق را میتوان در نسبت با فرزند، همسر، مردم ،خود ، خداوند ، و حتی با درختان و کبوترهای پشت پنجره احساس کرد . 💠سبک زندگیِ مدرن که ۲۰۳۰ نمونه موجود و قابل مطالعه آن است، ادب و متانت را که پایهِ ارتباطات آدمها در سبک زندگی سنتی و ایرانی است با واژه های اتو کشیده و فریبنده نابود میکند ، پسرانی که در هیات مذهبی با ادب و غیرتِ حضرت قاسم ، عبدالله و علی اکبر ع و دخترانی که با و و عاطفه حضرت رباب ، رقیه و سکینه س آشنا میشوند ، نمیتوانند در برابر پدر و مادر و بزرگتر حقیقی خود سرکشی و تندخویی کنند و تمرین همین اطاعت پذیری است که شخصیت رشد یافته یک انسان را به سبک زندگی حسین ع نزدیک میکند این ادب ، در سطح فردی ،پایه انجام واجبات و ترک محرمات است، و در سطح اجتماعی پایه تربیتِ انسانی ؛ غیرمنفعل در عرصه اجتماعی و سیاسی را بنا میکند، انسانی که نه ظلم میکند و نه ظلم میپذیرد و در عین حال جامعه پذیری(Sociability) را بر اساس هنجارها و ارزشهای اصیل تمرین کرده است . 💠سبک زندگی مدرن ریشه در مبانی مادی (Materialism)، حسی و تجربی ( Empiricism) دارد و انسانها تمرین داده میشوند صرفا اموری را انجام دهند که در مقابلش نقدا پاداشی دریافت کنند ،از طرفی فرزندان ما در این مسیر بر اساس انسان محوری مفرط (Humanism) به لاقیدی و بی توجهی به آداب و هنجارهای اصیلی که بنیانهای خانواده و جامعه ما بر گرده آن استوار شده، تشویق میشوند . 💠در حالیکه که در مکتب امام‌حسین ع ادب، زینت انسان معرفی شده ، مدرن (Aesthetics) با دستورالعملهای که از آن سوی خلیج خوکها دیکته میکند ، ادراکمان از مفاهیمی نظیر: عشق ،کمک به هم نوع ،ایثار و عاطفه را تغییر میدهد، و محصول آن در رفتارهای برخی جوانان میشود آهن پرستی زن وقتی مردی را به اعتبار ماشینش انتخاب میکند و تن پرستی مرد، وقتی زیبایی را در کثرت ّبرهنگی و تبرُج جنسی زن می جوید. 💠در روزگاری که مدرنیسم یا همه مظاهر فریبنده خود به آوررگاه آخر رسیده، همچنان میتوانند با اتکا به روحانیت اصیل و مقیدِ شیعه و منابع دست اول اخلاق اسلامی و بهره مندی از شور و عواطف فطری ،مبدا بازتولید سبک زندگی باشند ، 💠اغراق نیست اگر بگوییم میلیاردها دلار پول دشمن برای تدوین انواع دستورالعمل های استعماری نظیر #۲۰۳۰ و میتواند مثل چند دانه لپهء ناپز در دیگ قیمه هیات امام حسین ع حل و هضم شود . ⚜ @darossalamm