هدایت شده از مهدی دهبان
امیرالمومنین.mp3
11.77M
⚠️قسمتی از قصیده جُلجُلِیه عمرو بن عاص :
27- وفی یومِ خُمٍّ رقى منبراً * یُبلّغُ والرکبُ لم یرحلِ(5)
28- وفی کفِّهِ کفُّهُ معلناً * یُنادی بأمرِ العزیزِ العلی
29- الستُ بکم منکمُ فی النفوسِ * بأَولى فقالوا بلى فافعلِ
30- فَأَنْحَلهُ إمرَةَ المؤمنینَ * من الله مُستخلف المُنحِلِ
31- وقال فمن کنتُ مولىً لَهُ * فهذا له الیومَ نعمَ الولی
32- فوالِ مُوالیهِ یا ذا الجلا * لِ وعادِ مُعادی أخی المُرْسَلِ
33- ولا تَنْقضُوا العهدَ من عِترتی * فقاطِعُهُمْ بیَ لم یُوصِلِ
34- فَبخْبَخَ شیخُکَ لَمّا رأى * عُرى عَقْدِ حیدر لم تُحْلَلِ
35- فقالَ ولیُّکُم فاحفظوهُ * فَمَدْخَلُهُ فیکمُ مَدْخَلی
36- وإنّا وما کان من فعلِنا * لفی النارِ فی الدرَکِ الأسفلِ
37- وما دَمُ عثمانَ مُنْج لنا * من الله فی الموقفِ المُخجِلِ
38- وإنَّ علیّاً غداً خصمُنا * ویعتزُّ بالله والمرُسَلِ(6)
39- یُحاسبُنا عن اُمور جَرَتْ * ونحنُ عن الحقِّ فی مَعْزلِ
40- فما عُذْرُنا یومَ کشفِ الغطا * لکَ الویلُ منه غداً ثمّ لی
⚠️ ترجمه:
27ـ آن روز که پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) در غدیر خم بر منبر بالا رفت و امر خدا را در حالى که کاروان ها هنوز نرفته بودند به همه ابلاغ نمود.
28ـ او دست على را در دست خویش گرفته بود و به همه نشان داد و با صداى بلند به امر خداوند عزیز و بلند مرتبه ندا داد:
29ـ «اى مردم! آیا من بر شما از خودتان سزاوارتر نیستم (و بر شما ولایت مطلقه ندارم)»؟ گفتند: آرى، و هر چه مى خواهى انجام بده.
30ـ پس حکومت بر مؤمنان را از جانب خداوند به او مخصوص گردانید و اوست که خلافت خود را به هر که بخواهد مى بخشد.
31ـ و فرمود: «هر کس من مولاى اویم از امروز این على(علیه السلام) مولایى شایسته براى او است».
32ـ و دعا کرد: «اى خداوند ذوالجلال! دوست موالیان او باش و دشمنان برادر رسولت را دشمن بدار!
33ـ اى مردم! پیمانى را که نسبت به عترت من بسته اید، نشکنید که هر کس از پیروى آنها جدا شود در آخرت به من دسترسى نخواهد داشت».
34ـ پس استاد تو(ابوبکر) وقتى که دید گره محکم پیمان ولایت و زعامت حیدر قابل گسستن نیست، بخّ بخّ گویان به او تبریک گفت.
35ـ رسول خدا گفت: «على ولىّ شما است و بر شما است که او را در میان خود حفظ کنید و همان طور که با من رفتار مى کردید با او برخورد کنید».
36ـ و ما به همراه کردار و اعمال خود در پایین ترین درجه جهنّم خواهیم بود.
37ـ فرداى قیامت ـ که روز شرمندگى ماست ـ خون عثمان ما را نجات نخواهد داد.
38ـ على که در قیامت به واسطه خدا و رسول در نهایت عزّت است در آن روز دشمن ما خواهد بود.
39ـ آنگاه خداوند متعال نسبت به وقایعى که رخ داده و ما در آنها دور از حقّ و در جبهه باطل بودیم، از ما حساب رسى مى کند.
40ـ آن روز که پرده از رخ حقیقت برداشته مى شود ما هیچ عذرى نداریم، و واى بر تو و من از این حال در روز قیامت.
کامل این قصیده با ترجمه👇👇
https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=23&lid=0&mid=247746&catid=23963
https://eitaa.com/dehban_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️خداوند متعال حواسش هست
🔸️جشن بزرگ عید غدیر [شب اول]
🎤سخنرانی
#استوری، به نیت فرج حضرت ولیعصر ارواحنا فداه منتشر کنید🌸
@faares_313
https://eitaa.com/dehban_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️روایتی شنیدنی
🔸️جشن بزرگ عید غدیر [شب اول]
🎤سخنرانی
#استوری، به نیت فرج حضرت ولیعصر ارواحنا فداه منتشر کنید🌸
@faares_313
https://eitaa.com/dehban_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️وای بر کم فروشان
🔸️جشن بزرگ عید غدیر [شب اول]
🎤سخنرانی
#استوری، به نیت فرج حضرت ولیعصر ارواحنا فداه منتشر کنید🌸
@faares_313
https://eitaa.com/dehban_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️ما رو هر لحظه دارند میبینند
🔸️جشن بزرگ عید غدیر [شب اول]
🎤سخنرانی
#استوری، به نیت فرج حضرت ولیعصر ارواحنا فداه منتشر کنید🌸
@faares_313
https://eitaa.com/dehban_ir
🔹️منظور از وحدت در نگاه رهبری کتاب الغدیر علامه امینی است!
🔹️منظور وحدت حول ولایت امیرالمؤمنین ع است!
ببینید👇👇
✅کتاب «الغدیر» وسیله وحدت مسلمین است
دشمن میخواهد مسئلهی غدیر را یک مایهی برادرکشی و جنگ و خونریزی قرار بدهد؛ در حالی که غدیر میتواند وسیلهی ائتلاف و برادری مسلمانها با هم باشد. مرحوم شهید مطهری (رضواناللَّهعلیه) قبل از انقلاب یک مقالهی مفصلی دربارهی کتاب «الغدیر» علامهی امینی نوشتند و ثابت کردند که الغدیر علامهی امینی، وسیلهی وحدت مسلمین است. بعضی خیال میکردند کتاب الغدیر ممکن است مایهی افتراق بشود. ایشان میگوید اگر درست فکر کنیم، درست عمل کنیم و سنجیده پیش برویم، کتاب الغدیر مایهی وحدت دنیای اسلام است. برادران اهل سنت ما هم میتوانند در یک محیط خالی از پیشداوری به منابع غدیر مراجعه کنند؛ یا میپذیرند، یا نمیپذیرند. در هر دو صورت، چه بپذیرند و چه نپذیرند، این معنا مسلّم است که قضیهی غدیر هیچگونه جنگ و دعوای بین پذیرنده و نپذیرنده به وجود نمیآورد و اختلافات را ایجاب نمیکند. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸
https://eitaa.com/dehban_ir
🔹️منظور از وحدت الغدیر علامه امینی و المراجعات علامه شرف الدین است!
🔹️ منظور از وحدت در نگاه رهبری این است که اهل سنت خود را محروم از ولایت نکنند!
✅ببینید👇👇👇👇
اما به عنوان بیان حقیقت و طلب حقیقت، این یک درخواست منطقی است از همهی مسلمانان: بروند تحقیق کنند، ملاحظه کنند، آنچه را که محققین شیعه نوشتند، علمای بزرگ شیعه در زمان خود ما جمع کردند، نوشتند، تحقیق کردند، در دنیای اسلام آنها را عرضه کردند، نوشتهی آنها مورد تقدیر علمای اسلام، روشنفکران اسلام، برجستگان اسلام قرار گرفته است، اینها را ملاحظه کنند؛
👈 خودشان را محصور نکنند، محروم نکنند. کتابهای مرحوم سید شرفالدین عاملی (رضوان اللَّه علیه)، کتاب شریف الغدیر تألیف علامهی امینی، اینها حقایقی است که جمع شده است. مسئلهی غدیر یک مسئلهی مسلّم تاریخی است. در دهها کتاب، مرحوم امینی دهها طریق از طرق اهل سنت را نقل میکند که ماجرای غدیر را به همین شکل که ما نقل میکنیم، نقل کردهاند. این چیزی نیست که فقط در کتابهای ما باشد. حالا در معنای مولا، بعضی ممکن است خدشه کنند، بعضی خدشه هم نمیکنند. ماجرا یک ماجرای حقیقی، واقعی و بیان معیار است؛ مشخص است که امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه آلاف التّحیّة و السّلام) یک قلهی مرتفع است؛ هم برای حاکم اسلامی و حکومت اسلامی، هم برای هر فرد مسلمان.
👈حادثهی غدیر به نگاه مرحوم علامهی امینی (رضوان اللَّه تعالی علیه) صاحب کتاب الغدیر و بعد در نگاه مرحوم شهید مطهری (رضوان اللَّه علیه) 👈وسیلهی وحدت امت اسلامی است. گمان نکنند بعضی که حادثهی غدیر مایهی اختلاف است؛ نه. امروز ببینید که بیش از همیشه - در گذشته هم بوده است - شیعه را متهم میکنند. ببینند مسئلهی تشیع برآمدهی از یک اعتقاد صحیحِ سالمِ خالصِ نسبت به وحی الهی است - این است معنای تشیع - اعتقاد به ارزشهاست، اعتقاد به معیارهاست، ملاک قرار دادن معیارهائی است که قرآن آنها را ملاک قرار داده است. حالا یک مشت یاوهگوی هرزهگو در گوشه و کنار دنیای اسلام شیعه را متهم کنند به آن چیزی که شیعه فرسنگها از آنها دور است؛ مسئلهی ساختگی بودن و جعلی بودن و بعداً به وجود آمدن و سیاسی بودن و این حرفها را پیش بیاورند! نه، مسئلهی غدیر خط بطلان میکشد بر همهی اینها.
۱۳۸۸/۰۹/۱۵
https://eitaa.com/dehban_ir
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️ایمان عبدالله بن ابی یعفور
عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي يَعْفُورٍ، قَالَ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) وَ اللَّهِ لَوْ فَلَقْتَ رُمَّانَةً بِنِصْفَيْنِ، فَقُلْتَ هَذَا حَرَامٌ وَ هَذَا حَلَالٌ، لَشَهِدْتُ أَنَّ الَّذِي قُلْتَ حَلَالٌ حَلَالٌ وَ أَنَّ الَّذِي قُلْتَ حَرَامٌ حَرَامٌ، فَقَالَ رَحِمَكَ اللَّهُ رَحِمَكَ اللَّهُ.
@faares_313
https://eitaa.com/dehban_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️ ایمان یعنی این...
🔸️جشن بزرگ عید غدیر
🎤سخنرانی
#استوری، به نیت فرج حضرت ولیعصر ارواحنا فداه منتشر کنید🌸
@faares_313
#حجاب
https://eitaa.com/dehban_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️ هر کاری که انجام میشود،کار خداست
🔸️جشن بزرگ عید غدیر
🎤سخنرانی
#استوری، به نیت فرج حضرت ولیعصر ارواحنا فداه منتشر کنید🌸
@faares_313
‼️کسانی که در فضای مجازی کار می کنند این آیه را یادشان نرود‼️
https://eitaa.com/dehban_ir
26.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️ وظیفه اهل بیت علیهم السلام چه بود ؟
🔸️جشن بزرگ عید غدیر
🎤سخنرانی
#استوری، به نیت فرج حضرت ولیعصر ارواحنا فداه منتشر کنید🌸
@faares_313
https://eitaa.com/dehban_ir
48.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️ اهل بیت علیهم السلام کجا تقیه را کنار میگذاشتند ؟
🔸️جشن بزرگ عید غدیر
🎤سخنرانی
#استوری، به نیت فرج حضرت ولیعصر ارواحنا فداه منتشر کنید🌸
@faares_313
🔹️من فرزند علی بن ابی طالبم🔹️
https://eitaa.com/dehban_ir
May 11
هدایت شده از مهدی دهبان
آقا : ای پدر دلسوز ،
ای شاه جهان ، یا صاحب الزمان
مزاحم تان شدم . عرضی داشتم :
نقل میکنند که در زمان یکی از پادشاهان قدیم ایرانی، وقتی کارگران مشغول ساخت یک بنای سلطنتی بودند ، پادشاه دم دمای غروب خودش میرفت و مزد کارگران را میداد. کارگران هم برای دیدن شاه و هم برای گرفتن پول صف میکشیدند و خوشحال و قبراق مدتها در صف میماندند تا از دست شاه پول بگیرند.
در این میان عدهای بودند که کار نکرده بودند و روی خاک غلط میزدند و لباسهای خود را خاکی میکردند و در صف میایستادند تا بدون زحمت کشیدن حقوق دریافت کنند. وقتی نوبت به آنان میرسید، سر کارگرانِ عصبانی که کار نکردهها را خوب میشناختند، به پادشاه ندا میدادند و کارگران خاکمالیشده را با فحش و بد و بیراه بیرون میانداختند اما پادشاه آنها را صدا میزد و به آنها نیز دستمزد میداد و میگفت: من پادشاهم و در شان من نیست که اینان را ناامید برگردانم!
یا صاحب الزمان!
مدتهاست در بساط شما خودم را خاکمالی کردهام!
گاهی در نیمهی شعبان،
گاهی در محرم ؛
در عزای جدّ مظلومتان،
گاهی در زیارت و گاهی در قنوت نماز، دعایتان کردهام!
تباکی کرده و پیراهن سیاه به تن کرده وخود را به عزاداران با اخلاصتان شبیه کرده ام .
خودم میدانم کاری نکردهام ؛ ولی خوب یاد گرفتهام خودم را خاک مالی کنم و در صف، منتظر بمانم تا دستمزد دریافت کنم.
می دانم که شما کریم از اولاد کریمانید ،
و با کریمان کارها دشوار نیست .
ای پادشاه مُلک وجود!
این دستهای نیازمند،
این چشمهای منتظر،
این نگاههای پرتوقع،
گدای یک نگاه شمایند!
یک نگاه!میکنی
از همان نگاهها که به کارکردههای با اخلاصتان میکنید!
اللهم عجل لولیک الفرج
@dehban_ir
گلایه ای از شورای عالی حوزه علمیه
♻️رهبری بارها فرمودند این ۱۰ سال (۶سال مقدمات و ۴ سال سطح) را کم کنید در حد ۴ تا ۶ سال بعد شما عزیزان این را به ۱۲ سال افزایش دادید؟
♻️رهبری فرمودند برنامه بریزید طلبه در ۱۲ الی ۱۵ سال مجتهد شود و واقعا فارغ التحصیل شود اما....
🔺️بیانات رهبری که باید هر طلبه ای ببیند:
🔹️باید لَجنه و هیأتی بنشینند و مباحثی که شما در «مکاسب» میخواهید یاد بگیرید، در کتابی که خیلی هم به مشکلىِ «مکاسب» نباشد و آن مطالب و استدلالها را هم داشته باشد؛ بنویسند و آن کتاب در حوزهها خوانده شود. ما میخواهیم کاری صورت گیرد که طلبه وقتی به پای درس خارج - که اوّلِ شروعِ کارِ جدّی است، والاّ بقیه مقدّمات درس خارج است - میرسد، اگر استاد در درس خارج کلمهای گفت و اشارهای کرد، او گیج و گم نباشد. مسألهی اصولی را بداند. کتاب اصول خوانده باشد. فقه بلد باشد. ذهنش با استدلالها آشنا باشد و مبنای «شیخ» و «آخوند» را بداند.
این، هدفِ طلبهای است که سطوحِ مقدّماتی و عالیه را میخواند. اگر بتواند همهی اینها را در ظرف چهار سال بخواند، مگر عیب دارد؟ طلبه را از دیپلم بپذیریم، پنج سال درس مقدّمات و ادبیات و سطوح را بخواند و بعد وارد درسِ خارج شود و کار اصلی را شروع کند. ما اگر زمان را کوتاه کنیم، بعد در این مدّت چیزهای دیگری هم یاد خواهد گرفت. 1374/09/13
🌐 منبع
🔹️این دوره سطح و مقدمات، در طول پنج سال، یا شش سال تمام شده؛ بعد طلبه، به وادی تحقیق _ یعنی درس خارج_ بیفتد. (بیانات در دیدار طلاب حوزه علمیه مشهد، ۲۲/۴/۱۳۷۶)
🔹️برنامهای درست کنید که طلبه در ظرف دوازده سال مجتهد بشود، در ظرف پانزده سال مجتهد بشود، در ظرف ده، پانزده سال فارغالتحصیل واقعی بشود. بعد بگوییم آقا، تحصیلات شما تمام شد، حالا وارد میدان کار بشوید_ کار یا تحقیق _ هرکدام راهی و رشتهای دارد. باید به اینجا برسیم. (بیانات در دیدار طلاب حوزه علمیه مشهد، ۲۲/۴/۱۳۷۶)
🔹️متأسفانه تعطیلی درسها در حوزههای علمیه بیش از اندازهای است که به آن احتیاج هست؛ ای کاش مسئولان حوزههای علمیه و مدرّسان درسهای بزرگ و عمده، متفقاً و مشترکاً، فکری برای کم کردن تعطیلات بکنند. (بیانات در آغاز درس خارج، ۱۹/۶/۱۳۸۰)
🌐 منبع
https://eitaa.com/dehban_ir
مهدی دهبان
گلایه ای از شورای عالی حوزه علمیه ♻️رهبری بارها فرمودند این ۱۰ سال (۶سال مقدمات و ۴ سال سطح) را کم ک
♻️گلایه ای از شورای عالی حوزه علمیه (۲)
شرح و بسط مطلب:
اول: برخی گمان می کنند این محقق شدنی نیست:
بدترین فرض را مطرح می کنم تا ببینید به راحتی انجام می شود!
روزهای درسی حوزه مثل آموزش و پرورش از مهر تا خرداد است یعنی ۹۰ روز در تابستان درس برقرار نمی شود.
(بدترین فرض: باقی ماندن همین روند کتب و دروس) در صورتی که هیچ درسی عوض نشود در پایه های ۱ تا ۶ با کم کردن جمعه ها و روزهای تعطیل معمولا در بهترین شرایط بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ جلسه درسی برقرار می شود!
یعنی ۲ سال می شود ۳۰۰ جلسه درسی
یعنی اگر حوزه فقط ۶۵ روز تعطیل باشد (۵۲ جمعه + ۱۳ روز ایام دیگر مثل عاشورا و... پس ۳۰۰ روز درسی و ۶۵ روز تعطیلی)
تقریبا هر سال برابری می کند با ۲ سال پس ۳ سال می شود ۶ سال!
۶ سال روند عادی می شود ۶ سال×۱۵۰ جلسه = ۹۰۰ جلسه درسی
۳ سال روند پیشنهادی ما ۳ سال ×۳۰۰ جلسه = ۹۰۰ جلسه
در پایه های ۷ تا ۱۰ این عدد حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ جلسه می شود چون ماه های تبلیغی و ایام تبلیغی نیز کسر می شود.
پس ۴ سال می شود حدود ۱ سال نیم تا ۲ سال!
روند عادی یعنی ۴ سال ×۱۲۰ جلسه = ۴۸۰ جلسه درسی
روند پیشنهادی ما ۲ سال ×۳۰۰ جلسه = ۶۰۰ جلسه درسی
پس ۳ سال مقدمات + ۲ سال سطوح می شود ۵ سال.
اگر راندمان تحصیلی بالا برود (چنانکه امسال ماه مبارک رمضان به طلاب سطوح عالی عالیترین مباحث نحوی را با حدود ۴۰۰ آیه سخت قرآنی در ۱۸ جلسه تدریس کردم !) و برخی روش ها و کتابها عوض شود، حتی درسهای اضافه هم می شود در این ۵ سال خواند(مانند لغت حدیث رجال تفسیر و...) و قویتر شد!
دوم: درس خارج باید به جای *ارائه آخرین تحقیقات استاد* که الآن در تمام دروس رائج است، *آموزش روشهای اجتهاد و کارگاهی کردن روشها* باشد. در این صورت در عرض چند سال (حد اکثر ۷ سال) طلبه مجتهد خواهد شد.
سوم: اضافه شدن سالهای درسی که رائج شده علاوه بر اینکه مفید نیست به ضرر هم هست، این طولانی شدن و تعطیلی های زیاد گرمای ذهن را با مطالب علمی از بین می برد دروس اگر فرسایشی شد، دافعه ایجاد می کند علاوه برآن مشکلات ازدواج و بچه و خرج و... بر آن اضافه شده و طلبه از مسیر علمی خارج می شود.
چهارم: بعد از اینکه حتی طلبه سالها با یک استاد بود مانند قدیم به او اجازه اجتهاد یا روایت نمی دهند و این اگر ظلم نباشد یک کمبود است. چون آن طلبه توسط استاد تایید نمی شود.
https://eitaa.com/dehban_ir
📩 نسبت به تبلیغ نگرانم / تبلیغ در نگاه حوزه علمیه باید در مرتبه اول باشد
✏️ رهبر انقلاب اسلامی هماکنون در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه: با اطلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم. این قدر ظرفیت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که ما اگر چندین برابر آن مقداری که کار میکنیم هم کار کنیم، به نظرم این ظرفیت پر نمیشود.
✏️ هم به تبلیغ احتیاج داریم، هم به موعظه احتیاج داریم، هم به تحقیق احتیاج داریم. امروز نگاه رائج در حوزههای علمیه این است که تبلیغ در مرتبهی دوم قرار دارد، مرتبهی اول چیزهای دیگر است مقامات علمی و امثال اینها؛ مرتبهی دوم تبلیغ است و ما از این نگاه باید عبور کنیم؛ تبلیغ مرتبهی اول است. ۱۴۰۲/۴/۲۱
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔺️بیماری خطرناک بولیموس🔺️
🔺️دیگر نیاز به مطالعه ندارم🔺️
فارابی را در فصوص سخنی بدین مضمون است که همان گونه که دستگاه گوارش انسان به بیماری بولیموس مبتلا می شود و مزاج احساس گرسنگی نمی کند و اعضا و جوارح هم تحلیل می روند، و باید شخص مبتلای به بیماری بولیموس خودش را به پزشک معالج برساند تا درمان شود و در نتیجه دستگاه گوارش غذا بخواهد و اعضاء و جوارح غذا بگیرند؛ همین گونه بیماری روانی دنیازدگی به انسان روی می آورد که می گوید همین قدر که دانسته ام مرا بس است؛ این بیمار باید خودش را به طبیب روحانی برساند تا درمان شود و از دانش بیزار نباشد.
📚در آسمان معرفت، ص 298
https://eitaa.com/dehban_ir
مهدی دهبان
♻️گلایه ای از شورای عالی حوزه علمیه (۲) شرح و بسط مطلب: اول: برخی گمان می کنند این محقق شدنی نیست: ب
♻️گلایه ای از شورای عالی حوزه علمیه(۳)
🔺️بعد از این همه فرمایش حضرت آقا پیرامون کم کردن سنوات تحصیلی و ارتقاء کیفی برنامه ها که در این 👈پیام مستنداتش بیان شد، در سال ۱۳۷۷ طرحی ارائه شد که بعد از سالها هنوز کسی آن را گردن نمی گیرد، اشکالات آن به حدی بود که پس از این همه طرح تکمیلی و تعمیقی و اضافه کردن سطح سه و... هنوز هیچ کسی از آن اعلام رضایت نمی کند نه داخل حوزه کسی آن محصلان را می پذیرد نه بیرون حوزه جایگاه درخوری دارند.
🔺️نظرات رهبری پیرامون اجتهاد در حداکثر ۱۲ سال(۵سال مقدمات و سطح + ۷ سال درس خارج) تبدیل شد به دوره تحصیلی ۵ ساله *سفیران هدایت* که مشکلاتش گریبان گیر مدارس و طلاب است. از کیفیت آموزش که بگذریم خروجی و نتایج آن روشن است و آن مشکلات منجر به چاره اندیشی مداوم برای آن شده است.
🔺️شما را به خدا، از نظریات رهبری *سفیران هدایت* فهم می شود؟ این شد تحقق منویات رهبری؟ به طور واضح ایشان سالها مطالبه تغییر روش تحصیل و تعلیم را خواستار شدند، چابک سازی دروس، آموزش قویتر و مهارت محور، جامعیت و روز آمدی دروس، چیز بدی است؟
🔺️ثمره این روش تحصیل پیش رویمان است، ای کاش اجازه داده می شد تا طلاب و اساتید فاضل روش رهبری را هم پیاده کنند تا ثمرات آن را هم ببینیم.
🔺️ ابدا نه منظورمان تحریک طلاب است، نه مخالفت با بزرگان، نه کنار گذاشتن متون، نه مخالفت با عمیق خوانی و.... هرکس بنده را می شناسد، حسیاسیتم را روی دروس و تاکید بر متون عمیق بزرگان را هم می داند.
https://eitaa.com/dehban_ir
#ارسالی_مخاطب
سلام
به آقای دهبان بگویید
سفیران هدایت زیر سوال نبرند
خروجی سفیران در اهواز طلاب فاضل فعال انقلابی است اگر خبر ندارند مطلعشان کنید
همین الآن عده ای از آقایان از طرفی به ما میگویند شما کار علمی نکنید چون حوزه سفیران برای تبلیغ تاسیس شده و عده از اساتید هم میگن حوزه باید از نظر علمی تقویت شود و فضای تبلیغی رو کاهش بدید
اما از نظر ما هر دو اشتباه میکنن
🔺️سالهای پیش با مطالعه سخنان حضرت اقا در باب حوزه و روحانیت در همه بخش ها آموزش تهذیب تبلیغ پژوهش و مدیریت
به جمله ای از آقا رسیدیم که میفرماید دو گانه عالم شدن و مبلغ شدن باطل است ...
اساسا این عالِم است که صلاحیت تبلیغ دارد و همینطور عالم تراز کسی است که در تبلیغ موفق باشد.
🔺️لذا یک خط طولی دارد که شامل یک امام جماعت روستا میشود و تا شهید مطهری هم مصداق مبلغ است و یک خط عرضی که در شکل های مختلف و ساحت ها و موضوعات متنوع را شامل میشود.
🔺️اینکه حضرت اقا میفرماید اولویت اول تبلیغ است یعنی فکر صحیح این است که عالم باید مبلغ باشد دروس حوزه باید بر اساس نیاز جامعه تبلیغی تدوین شود و باید
از فکر باطل موجود درون حوزه که علم گرایی سکولار زده محض است عبور کنیم
و این به هیچ وجه به معنی از اولویت انداختن کار تحقیقی عمیق اجتهاد جواهری نیست. (لطفا فتامل)
طلاب سفیرانی اهواز تحصیل را همزمان با تبلیغ پیش بردند جهاد و اجتهاد را توام باهم دنبال میکنند
و امروز طلبه سفیران تا مرحله خارج تخصصی خروجی داده و در عرصه های تبلیغی تا مدیر حوزه و معاون وزیر آموزش پرورش و تا معاون ستادی آقای اعرافی و تا امامت جمعه و تا نمایندگی مجلس و...جایگاه دارند
🔺️راه اندازی سفیران هدایت کار خوب و دارای آثار و برکات مفیدی بوده است
منبع:
https://www.hawzahnews.com/news/437013
🔺️آیت الله موسوی جزایری:
منبع
🔺️نظر رهبر معظم انقلاب درباره حوزههای سفیران هدایت
منبع
🔺️مدرسه ولی عصر ۰عج) اهواز برای بار ششم رتبه نخست المپیاد علمی را به خود اختصاص داد
منبع
#شب_جمعه
زینب بمیرد این همه خونی نبیندت
خواهر شود فدای تو یاور نداشتی ؟
ته مانده های پیرهنت هم ربوده اند
چیزی برای غارت لشگر نداشتی
ای وای سینه ی تو پر از جای پا شده
یکی دو تا که ارث ز مادر نداشتی
بی کس شدی ز پشتِ سرت نیزه خورده ای
حق می دهم حسین ، برادر نداشتی
شعر:رضا رسول زاده
https://eitaa.com/dehban_ir
#ارسالی_مخاطب
سلام علیکم
خوب هستید
ایده موضوع سخنرانی سلسله وار دهه محرم برای مخاطب نوجوان دارید
جواب استاد دهبان:
سلام علیکم
۱. طرح امام و آقا برای ظهور امام زمان چیست
یعنی طرح و برنامه عملیاتی و روی زمین نه تئوری
چون اقوالی هست مثلا ظهور سر خداست ما کاری نمی توانیم انجام دهیم یا برای ظهور فقط باید دعا کرد و...
جواب ساخت تمدن اسلامی و نقش ما
۲.نقش خانواده ها در کربلا
۳. کربلا به مثابه تابلو نقاشی خدا در این تابلو ببینیم...
۴.قهرمان کربلا کیست ویژگی قهرمان چیست
زینب
ابالفضل
و... (بهانه ای برای بیان ویژگی های اصحاب و بنی هاشم)
۵. امام کیست؟
عابدترین زاهدترین مهربان ترین و....
۶. حالت ما نسبت به اهل بیت
محبت، اطاعت، نصرتی لکم مُعدّة و...
۷. چه جامعه ای امام را تنها می گذارد؟
۸. اسراء کربلا پیامبران عاشورا
۹. علت مُبقیه (بقاء) اسلام : چرا پیامبر اکرم ص فرمودند انا من حسین من از حسینم؟ حضرت آیت الله مجتبی تهرانی فرمودند: امام حسین پیامبر را دوباره در جامعه متولد کرد!
۱۰. ویژگی های دشمنان امام حسین علیه السلام. مثلا:
قتل الله من قتلک بالایدی و الالسن...
کشتن بادست معلوم است منظور از کشتن با زبان چیست؟ کشتن شخصیت امام؟ کشتن هدف امام؟ و...
۱۱. شباهتهای امام حسین علیه السلام و امام زمان عج
۱۲. جامعه مطلوب از نظر اهل بیت علیهم السلام
۱۳. اسرار و آداب گریه و عزاداری بر سید الشهداء
۱۴. نقش اهل بیت علیهم السلام در معرفی امام حسین علیه السلام
۱۵. تفسیر آیاتی که امام حسین علیه السلام در مسیر کربلا و روز عاشورا و روی نیزه ها خواندند.
مهدی دهبان
#ارسالی_مخاطب سلام علیکم خوب هستید ایده موضوع سخنرانی سلسله وار دهه محرم برای مخاطب نوجوان دارید جو
#ارسالی_مخاطب
حاج آقا برای اسرار و آداب گریه چه منابعی رو پیشنهاد میفرمایید؟
#ارسالی_مخاطب
سلام علیکم
حاج آقا جسارتا چندتا منبع هم معرفی می فرمایید ؟!!
🔺️🔺️ان شاءالله بزودی هم منبع هم محتوی🔺️🔺️