eitaa logo
مهدی دهبان
3.3هزار دنبال‌کننده
682 عکس
145 ویدیو
79 فایل
🔸️حضرت‌آقا:هرجاکه‌‌قرارگرفته‌‌‌اید،همان‌‌‌جارامرکزدنیابدانید. 🔸️استادسطوح عالی حوزه علمیه قم 🔸️ادمین @Paran313 🔸️کانالها: https://eitaa.com/dehban_ir/1822 کمک به برگزاری دوره هاوکارهای فرهنگی: بانک سپه 5892101340085980 به نام مهدی دهبان
مشاهده در ایتا
دانلود
🍀داری می روی؟ 🔸️یک تریلی به تو داده اند و یک باغ بزرگ پر از میوه را گشوده اند و گفته اند هرچه دلت می خواهد بچین و ببر.... 🔸️یک سیب چیدی گذاشتی روی داشبورد تریلی دنده عقب گرفتی داری میروی؟ خوشحالی! 🪴او ماه رمضان به ما تعارف کرد، دستانش را باز کرد گفت تقاضا کن، هنوز کم دعا می کنی؟ کیسه ات را پر کن در باغ را می بندند.... https://eitaa.com/dehban_ir
وقتی صف خروجی فرودگاه های رژیم متجاوز اسرائیل به مقصد نیویورک شلوغ است... ولی مردم مورد حمله در خرابه ها می خوابند و فرار نمی کنند. سوال این است: اینجا وطن کیست؟ چه کسی فروپاشی را باور کرده، رژیم اسرائیل یا فلسطین؟ @dehban_ir
هفت جلسه داستان خلقت را از استاد دهبان بشنوید. خلقت ملائکه ، اجنه، روح، ارتباط روح الهی و روح انسانی، چگونگی خلقت انسان اشاره به برخی جنگهای بزرگ و خونین قبل از خلقت حضرت آدم ع ⛔عزیزانی که سابقه بیماری قلبی یا تنگی نفس دارند این مباحث را نشنوند و همچنین مناسب ۱۴ سال به بالاست.⛔ البته اسناد و مطالب بسیار بیش از اینها بود، به اقتضای جلسه، خلاصه ای و اشاره ای به آن شد. کانال دروس استاد دهبان در تلگرام: https://t.me/doros_dehban/3 همچنین کانال تلگرام استاد دهبان https://t.me/m_dehban
📗بارگذاری جلسات "شرح طرح" 🗂دروس طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن بیانات استاد دهبان جلسه هفتم👇👇
طرح کلی اندیشه اسلامی جلسه هفتم .mp3
21.59M
📗 طرح کلی اندیشه اسلامی جلسه هفتم 🔻یک از صفات مومنین در این آیات «الکاظمین الغیظ »است یعنی فروبرندگان خشم؛ یعنی بر اساس احساسات کار نمی کنند همه جا عقل . گاهی عقل با خشم همراه است . مگر نمی بینید که در قرآن می فرماید ( أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ) سوره فتح/ ۴۸ قرآن می گوید براساس خشم کاری انجام ندهید نه اینکه کاملا خشم را از بین ببریم. 🔻« العافین هم الناس » مومن کسی است که از اشتباه مردم بگذرد‌ از گناهی نباید بگذرد که لغزش نیست از دستش در نرفت. 🔻 اگر بچه راطوری موعظه کردید که هر موقع دلتان خواست هر چیزی به بچه گفتید دو اتفاق برای بچه می افتد: اتفاق اول:از موعظه و بیزار می شود. اتفاق دوم:وقتی فرزند می بیند پدر ومادر هروقت هرکاری دلشان خواست انجام می دهند فروخوردن خشم رایادنمی گیرد.کسی که به مبارزه با نفس نکند منحرف می شود . 🔻«ان الله یحب المحسنین» خداکسانی که احسان می کنند دوست دارد. 🔻ازنشانه های با تقواها چیست؟ « وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُوا فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَمَنْ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّهُ...»اگرلغزشی کردندیادخدا می افتندواهل استغفارهستند. 🔻«ان الذين اتقوا إذا مسهم طائف من الشيطان تذكروا فإذا هم مبصرون»گروه شیطانی دورشما دورمی زند ماننداتاق بازپرسی.منتظر غفلت شماست. 🔻تلاش را از پرونده خودمان حق نداریم حذف کنیم. 🔻 « ولم يصرواعلى ما فعلواوهم يعلمون» بر آنچه می دانندگناه است اصرارنورزند. این چنین آدم هایی پاداششان مغفرت از جانب پروردگار است«اولئك جزاوهم مغفرة من ربهم...» @dehban_ir
این مناصب که دیده‌ای جزئیست. کار کلی هنوز در قَدَرست. باش تا صبح دولتت بدمد. کاین هنوز از نتایج سحرست. 
💠 داستان زیبا در مورد مَشک‌های پر از باد 🔻 خدا مرحوم آقای کافی را رحمت کند. ایشان می‌گفت: پادشاهی، کاخی و باغی ساخت و در آن استخری بنا کرد. آن‌وقت‌ها [لوله کشی] آب نبود و پادشاه دید که این استخر باید آب داشته باشد. گفت: سقاها با مَشک بروند، آب بیاورند. 🔸 تعدادی سقا را خبر کردند، مَشک بر دوش گرفتند و رفتند از رودخانه آب بیاورند و در استخر بریزند. یکی از سقاها دید که خیلی راه طولانی است و [رفتن] از رودخانه تا پای استخر با مَشک پُر از آب، خیلی سخت است. یک گوشه‌ای رفت و آن مَشک را باد کرد و درِ آن را بست و آمد در رودخانه و آن را خیس کرد. 🔹 جمعیت سقاها که می‌آمدند، بار او هم سبک بود. او می‌خواست زرنگی کند که حالا آن‌ها دارند آب خالی می‌کنند، ما هم در این مَشک را باز می‌کنیم و چیزی پیدا نیست. پای استخر آمدند و بنا شد که استخر را آب کنند. 🔸 دیدند که همه این سقاها به هم نگاه می‌کنند، نگو که همه آن‌ها مشک‌ها را باد کرده‌اند! 🔹 خدایا ما سقاهایی هستیم که مَشک‌ها را باد کرده‌ایم؛ مگر فضل و رحمت تو دستگیری کند! والّا کسی کاری هم کرده باشد، باز کاری نکرده است. 🔸 خدایا به حقیقت محمد و آل محمد، به فضل و کَرم خود امشب مزد کارِ نکرده‌ی ما را بده! 🔹 حتی اگر کسی کاری هم کرده باشد، چیزی نیست، تمام نکرده است. ولی فضل و احسان تو، آن هم در این ماه مبارک رمضان، آن هم به گُل روی حضرت بقیةالله (روحی له الفداء) به شیعه آن حضرت رحم کن و همه ما را مورد مغفرت و رحمت قرار بده! دشمنان ما را نیست و نابود و به خود مشغول کن و راه معرفت خود را بر ما هموار کن! 🔸 خدایا شرمنده هستیم که نتوانستیم هیچ کاری بکنیم، از ما برنمی‌آید، غیر از اقرار و اعتراف به اینکه کاری نمی‌توانیم بکنیم و نمی‌توانیم عبادتی به جا بیاوریم و امید ما هم بسیار است به رحمتت، خودت شروع کردی و خودت ختم به خیر کن! https://eitaa.com/nasery_ir/9143 ‌ ‌ ‌ ‌@dehban_ir
ماجرای روزه اول امام حسین علیه السلام که در همه کانالهای ایتا دست به دست می شود یک دروغ و جعل است بازنشر ندهید. @dehban_ir
مهدی دهبان
ماجرای روزه اول امام حسین علیه السلام که در همه کانالهای ایتا دست به دست می شود یک دروغ و جعل است با
دروغ بستن به خدا و پیامبر و اهل بیت علیهم السلام گناه بسیار بزرگی است. آن هم در ماه رمضان، لطفا حدیث را از منبع معتبر نشر دهید.
مهدی دهبان
ماجرای روزه اول امام حسین علیه السلام که در همه کانالهای ایتا دست به دست می شود یک دروغ و جعل است با
البته در برخی سایتها و برخی مقاتل متاخر که قابل اعتماد نیستند، امثال این داستان ها نقل می شود.
کشورهایی که در طول تاریخ ۲۵۰۰ ساله از ایران جدا شدند... @dehban_ir
فرار کردن از پرداخت خمس⛔ قسمت اول یک برخوردی در ایام تبلیغی با یکی از مومنین داشتم برایم خیلی عجیب بود. [هر روز بحث خمس را مطرح می کردم، به تدریج احکام را بیان می کردم بگذریم از کسانی که شبهه داشتند درباره اینکه چرا باید به مراجع خمس بدهیم و با هیچ دلیلی راضی نمی شدند] یکی از بچه های خوب و هیئتی یک روز این طور گفت: اهل بیت علیهم السلام اهل جود و کرم هستند از خمس می گذرند!! گفتم: اینطور نیست... دیگر به حرفهای من گوش نداد، اما اینجا می گویم شاید او هم بشنود، اهل بیت علیهم السلام به هیچ وجه از خمس نمی گذرند دو روایت زیر را ببینید که برخی می خواستند از زیر بار خمس فرار کنند امام رضا علیه السلام چه برخوردی با آنان کردند: روایت اول: سَهْلٌ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ الْمُثَنَّى قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ زَيْدٍ الطَّبَرِيُّ قَالَ: كَتَبَ رَجُلٌ مِنْ تُجَّارِ فَارِسَ مِنْ بَعْضِ مَوَالِي أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا ع يَسْأَلُهُ الْإِذْنَ فِي الْخُمُسِ فَكَتَبَ إِلَيْهِ‌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ* إِنَّ اللَّهَ وَاسِعٌ كَرِيمٌ ضَمِنَ عَلَى الْعَمَلِ الثَّوَابَ‌ وَ عَلَى الضِّيقِ الْهَمَّ- لَا يَحِلُّ مَالٌ إِلَّا مِنْ وَجْهٍ أَحَلَّهُ اللَّهُ وَ إِنَّ الْخُمُسَ عَوْنُنَا عَلَى دِينِنَا وَ عَلَى عِيَالاتِنَا وَ عَلَى مَوَالِينَا وَ مَا نَبْذُلُهُ وَ نَشْتَرِي مِنْ أَعْرَاضِنَا مِمَّنْ نَخَافُ سَطْوَتَهُ فَلَا تَزْوُوهُ عَنَّا وَ لَا تَحْرِمُوا أَنْفُسَكُمْ دُعَاءَنَا مَا قَدَرْتُمْ عَلَيْهِ فَإِنَّ إِخْرَاجَهُ مِفْتَاحُ رِزْقِكُمْ وَ تَمْحِيصُ ذُنُوبِكُمْ وَ مَا تَمْهَدُونَ لِأَنْفُسِكُمْ لِيَوْمِ فَاقَتِكُمْ وَ الْمُسْلِمُ مَنْ يَفِي لِلَّهِ بِمَا عَهِدَ إِلَيْهِ وَ لَيْسَ الْمُسْلِمُ مَنْ أَجَابَ بِاللِّسَانِ وَ خَالَفَ بِالْقَلْبِ وَ السَّلَامُ. يكى از تجار فارس كه از پيروان امام رضا (ع) بود به آن حضرت نامه نوشت و درباره خمس اجازه خواست[که نپردازد] حضرت در جواب نوشت: «بسم الله الرحمن الرحيم، همانا خدا وسعت دهنده و كريم است، در مورد عمل و كار ضامن ثواب است و در تنگى، ضامن غم و اندوه. هيچ مالى حلال نيست جز از راهى كه خدا آن را حلال كرده و خمس موجب كمك ماست، كمك بر دين ما و عيالات ما و پيروان ما، و موجب توان ما است بر آنچه مى‏بخشيم و آبرويى كه مى‏خريم (مانند پولهايى كه براى حفظ آبروى خود به غير مستحق مى‏دهيم) از كسانى كه از قهر و زورشان مى‏ترسيم. پس آن را از ما دريغ نداريد و تا مى‏توانيد خود را از دعاى ما محروم نكنيد. زيرا دادن خمس كليد روزى شما و مايه پاك شدن گناهان شماست و چيزى است كه براى روز بيچارگى خود آماده مى‏كنيد و مسلمان كسى است كه به عهدى كه با خدا بسته، وفا كند، مسلمان آن نيست كه با زبان بپذيرد و با دل مخالفت كند. والسلام» روایت دوم  وَ بِهَذَا الْإِسْنَادِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ زَيْدٍ قَالَ: قَدِمَ قَوْمٌ مِنْ خُرَاسَانَ عَلَى أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا ع فَسَأَلُوهُ أَنْ يَجْعَلَهُمْ فِي حِلٍّ مِنَ الْخُمُسِ فَقَالَ مَا أَمْحَلَ هَذَا تَمْحَضُونَّا بِالْمَوَدَّةِ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَ تَزْوُونَ عَنَّا حَقّاً جَعَلَهُ اللَّهُ لَنَا وَ جَعَلَنَا لَهُ وَ هُوَ الْخُمُسُ لَا نَجْعَلُ لَا نَجْعَلُ لَا نَجْعَلُ لِأَحَدٍ مِنْكُمْ فِي حِلٍّ. الكافي ج1 صص ۵۴۷ و ۵۴۸ جماعتى از خراسان خدمت حضرت رضا (ع) رسيدند و درخواست كردند ايشان را از پرداخت خمس معاف دارد. فرمود: اين چه نيرنگى است؟ به زبان خود با ما اظهار دوستى و اخلاص مى‏كنيد و حقى را كه خدا براى ما و ما را براى آن قرار داده و آن خمس است از ما دريغ مى‏داريد؟ نمى‏كنيم، نمى‏كنيم، نمى‏كنيم. هيچ يك از شما را معاف نمى‏داريم. @dehban_ir
به علت درخواست تعدادی از اعضای محترم کانال ۷ جلسه خلقت استاد دهبان در ایتا هم بارگذاری خواهد شد.
فرار از پرداخت خمس⛔ قسمت دوم در یک تقسیم ایمان چند مرحله دارد: 👈اول مرحله بدن است که شامل عبادات، طهارت و نجاست و... می شود. برخی فقط تا همین جا مومن هستند نه جلوتر! 👈دوم مرحله مالی است پرداخت واجبات مالی، برخی اینجا سقوط می کنند خمس واجب را پرداخت نمی کنند. اهل بیت علیهم السلام به هیچ وجه از خمس و واجبات مالی نمی گذشتند! روایت زیر را ببینید: عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ الثَّانِي ع إِذْ دَخَلَ عَلَيْهِ صَالِحُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَهْلٍ وَ كَانَ يَتَوَلَّى لَهُ الْوَقْفَ بِقُمَ‌ فَقَالَ يَا سَيِّدِي اجْعَلْنِي مِنْ عَشَرَةِ آلَافٍ فِي حِلٍّ فَإِنِّي أَنْفَقْتُهَا فَقَالَ لَهُ أَنْتَ فِي حِلٍّ فَلَمَّا خَرَجَ صَالِحٌ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع أَحَدُهُمْ يَثِبُ عَلَى أَمْوَالِ حَقِّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَيْتَامِهِمْ وَ مَسَاكِينِهِمْ وَ فُقَرَائِهِمْ وَ أَبْنَاءِ سَبِيلِهِمْ فَيَأْخُذُهُ ثُمَّ يَجِي‌ءُ فَيَقُولُ اجْعَلْنِي فِي حِلٍّ أَ تَرَاهُ ظَنَّ أَنِّي أَقُولُ لَا أَفْعَلُ وَ اللَّهِ لَيَسْأَلَنَّهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَنْ ذَلِكَ سُؤَالًا حَثِيثاً. الكافي ج 1ص 548 ابراهیم بن هاشم می گوید: صالح بن محمد بن سهل (وکیل مالی و اوقاف امام جواد در قم) بر امام جواد علیه السلام وارد شد و گفت: مرا درباره ۱۰ هزار درهم حلال کن! من آنرا خرج کردم! امام جواد ع فرمود: تو حلالی! وقتی صالح رفت، حضرت برگشت به ابراهیم به هاشم گفت: یکی از اینها (شیعیان یا وکلاء) به اموالی از آل محمد می رسد که حق ایتام و مساکین و فقراء و در راه ماندگان و بیچارگان آنهاست، برای خودش برمی دارد و خرج می کند بعد می گوید: آقا مرا حلال کن! او گمان می کند ما می گوئیم: تو را حلال نمی کنیم!؟ به خدا قسم روز قیامت خداوند چنان بازخواست سختی از آنان بکند..! 👈مرحله سوم ایمان گذر از جان است که مشاهده می شود، خیلی ها در بحث جهاد حضور ندارند یعنی ایمانشان به اینجا نمی رسد. 👈مرحله چهارم و سخت ترین مرحله، مرحله گذر از آبرو است یعنی جایی باید از آبروی خود بگذرد که مفصل است. @dehban_ir
مهدی دهبان
⛔فرار از پرداخت خمس⛔ قسمت دوم در یک تقسیم ایمان چند مرحله دارد: 👈اول مرحله بدن است که شامل عبادات،
🔺️روحانی و آخوندی محبوب است که فقط در مرحله یک ایمان سخن بگوید! 🔺️آن هم نه محرمات و توضیح جهنم و... نه فقط از زیبایی ها و آهنگین بودن عبارات نماز و از هامونی رنگ کاشی‌های مساجد حرف بزند. تا سخن به بحث مالی برسد، بسیاری فرار می کنند! 🔺️تحمل ندارند این را نوعی دخالت حساب می کنند! 🔺️ خدا نکند روحانی و آخوندی که بخواهد از مرحله سوم یعنی جهاد سخن بگوید برچسب تندرو، نا پخته تازه به دوران رسیده، داغ و... می خورد. زندگی مجاهدانه را مساوی با داغ بازی می دانند! 🔺️وقتی حضرت شعیب به درآمد مردم از راه حرام تذکر داد: و لا تنقصوا المكيال و الميزان اوفوا المكيال و الميزان بالقسط و لا تبخسوا الناس اشياءهم 🔺️و وقتی به نوع زندگی و تفریحات و ... پرداخت: و لا تعثوا فى الارض مفسدين 👈صدای اعتراض مومنین بلند شد: همین نماز به تو دستور داد که ما باید نوع زندگی و آداب و رسوم خود را عوض کنیم و قوانین مالی را درست تنظیم کنیم؟ قالوا يشعيب اصلوتك تامرك ان نترك ما يعبد اباءنا او ان نفعل فى امولنا ما نشاء 👈به شعیب گفتند: تو که تندرو نبودی تو که نابالغ و نا پخته و سبک نبودی چه شد از این حرف ها می زنی؟ انك لانت الحليم الرشيد 👈همیشه اینگونه است، به خدا قسم من هم راه محبوب شدن و مشهور شدن را می دانم ولی دین خدا و پیامبر ص برای تمام زندگی برنامه دارد نه فقط حال کردن و حال خوش و زیبایی و هارمونی !
فرار از پرداخت خمس⛔ قسمت سوم در تاریخ می خوانیم در شرایطی که وکیلی مال امام را به ایشان نمی رساند، چه مال را ضایع می کرد یا خیانت می کرد، امام برخورد سختی با او می کردند: عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ صَالِحِ بْنِ أَبِي حَمَّادٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ حَمَّادٍ قَالَ أَخْبَرَنِي مُحَمَّدُ بْنُ مُرَازِمٍ عَنْ أَبِيهِ أَوْ عَمِّهِ‌ قَالَ: شَهِدْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع وَ هُوَ يُحَاسِبُ وَكِيلًا لَهُ وَ الْوَكِيلُ يُكْثِرُ أَنْ يَقُولَ وَ اللَّهِ مَا خُنْتُ وَ اللَّهِ مَا خُنْتُ فَقَالَ لَهُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع يَا هَذَا خِيَانَتُكَ وَ تَضْيِيعُكَ عَلَيَّ مَالِي سَوَاءٌ لِأَنَّ الْخِيَانَةَ شَرُّهَا عَلَيْكَ ثُمَّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَوْ أَنَّ أَحَدَكُمْ هَرَبَ مِنْ رِزْقِهِ لَتَبِعَهُ حَتَّى يُدْرِكَهُ كَمَا أَنَّهُ إِنْ هَرَبَ مِنْ أَجَلِهِ تَبِعَهُ حَتَّى يُدْرِكَهُ مَنْ خَانَ خِيَانَةً حُسِبَتْ عَلَيْهِ مِنْ رِزْقِهِ وَ كُتِبَ عَلَيْهِ وِزْرُهَا.  در حضور امام صادق عليه السلام بودم در حالى كه از وكيل خود حساب مى كشيد و او پيوسته مى گفت: به خدا من خيانت نكرده ام .به خدا من خيانت نكرده ام! امام صادق عليه السلام به او فرمود : اى فلانى ! فرقى نمى كند كه خيانت كرده باشى يا مال مرا هدر داده باشى؛ زيرا شرّ خيانت به خود تو باز مى گردد! سپس فرمود : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: اگر از روزىِ خود بگريزيد، رزق و روزى در پى شما مى آيد تا به شما برسد ، همچنان كه اگر از اجل خود بگريزيد ،  به دنبالتان مى آيد تا به شما برسد و كسى كه خيانتى كند، به همان مقدار از روزيش كم مى شود و گناه آن برايش نوشته مى گردد. الكافي : ۵/۳۰۴/۲ 📌شبیه همین اتفاق در زمان امام کاظم علیه السلام هم افتاد، و ایشان به سختی بازخواست فرمودند: وقال له وكيله: والله ما خنتك. فقال عليه السلام له: خيانتك وتضييعك علي مالي سواء والخيانة شرهما عليك. تحف العقول ج1 ص 408 وکیل به امام کاظم علیه السلام گفت: به خدا قسم من به شما خیانت نکردم! امام کاظم علیه السلام فرمودند: چه خیانت کرده باشی چه مالم را از بین برده باشی فرقی ندارد! خیانت شرترین آنهاست بر ضد خودت خواهد شد! @dehban_ir
فرار از پرداخت خمس⛔ قسمت چهارم [پایانی] 🔺️فراتر از مطالب پیش گفته، اگر حتی یکی از شیعیان تصمیم به پرداخت خمس می گرفت، اما پول را نزد وکیلی که امام مشخص کرده بود، تحویل نمی داد و خودش مستقیم می خواست بپردازد، اهل بیت علیهم السلام برخورد می کردند. مسافرت های آن زمان، رنج سفر آن زمان را در نظر بگیرید، چند ماه طول می کشید تا خودش را به مدینه برساند اما برخورد امام با او: وروي عن هشام بن أحمر قال: حملت إلى أبي إبراهيم عليه السلام إلى المدينة أموالًا، فقال: ردّها وادفعها إلى المفضّل بن عمر، فرددتها إلى جعفيّ فحططتها على باب المفضّل‌. الغيبة للطوسي: ص 347 الرقم 298 هشام بن احمر گفت: اموالى را براى امام هفتم (ع) به مدينه بردم. حضرت فرمود: آن را به نزد مفضل بن عمر برگردان. من هم آن اموال را در خانه مفضل بردم و تحويل او دادم. وروي عن موسى بن بكر قال: كنت في خدمة أبي الحسن عليه السلام فلم أكن أرى شيئاً يصل إليه إلّا من ناحية المفضّل، وربّما رأيت الرجل يجي‌ء بالشي‌ء فلا يقبله منه ويقول: أوصله إلى المفضّل‌. الغيبة للطوسي: ص 347 الرقم 299 موسى بن بكر گفت: در خدمت امام هفتم (ع) بودم، هر چه اموال خدمت حضرت مى‏آوردند از طرف مفضل بود و چه بسا گاهى مى‏ديدم مردى چيزى مى‏آورد 👈و امام (ع) قبول نمى‏كرد و مى‏فرمود: آن را نزد مفضل ببريد. یعنی در قضیه مالی حتی باید جزئیات را که امام فرموده رعایت کرد. @dehban_ir
داستان خلقت ج۱.m4a
14.74M
داستان خلقت آدم جلسه ۱ پیش از خلقت اجنه و ملائکه حجت‌الاسلام دهبان ⛔مناسب ۱۴ سال به بالا کسانی که سابقه تنگی نفس یا بیماری قلبی دارند، گوش ندهند⛔ @dehban_ir
داستان خلقت ج۲.m4a
14.93M
داستان خلقت آدم جلسه ۲ پیش از خلقت اجنه و ملائکه حجت‌الاسلام دهبان ⛔مناسب ۱۴ سال به بالا کسانی که سابقه تنگی نفس یا بیماری قلبی دارند، گوش ندهند⛔ @dehban_ir
داستان خلقت ج۳.m4a
18.13M
داستان خلقت آدم جلسه ۳ پیش از خلقت اجنه و راه های نفوذ در انسان حجت‌الاسلام دهبان @dehban_ir
داستان خلقت ج۴.m4a
11.79M
داستان خلقت آدم جلسه ۴ پیش از خلقت خلقت انسان و ویژگی های الهی او حجت‌الاسلام دهبان @dehban_ir
داستان خلقت ج۵.m4a
14.56M
داستان خلقت آدم جلسه ۵ پیش از خلقت خلقت انسان حجت‌الاسلام دهبان @dehban_ir
داستان خلقت ج۶.m4a
12.39M
داستان خلقت آدم جلسه ۶ پیش از خلقت تفسیر دمیدن روح حجت‌الاسلام دهبان @dehban_ir
داستان خلقت ج۷.m4a
13.34M
داستان خلقت آدم جلسه ۷ پیش از خلقت بازگشت به روح اصلی حجت‌الاسلام دهبان @dehban_ir