eitaa logo
دل‌گویه
311 دنبال‌کننده
755 عکس
30 ویدیو
26 فایل
من دوست دارم نویسنده باشم پس می‌نویسم از تمام دوست داشتن‌ها از تمام رسیدن‌ها با نوشتن زنده‌ام پس می‌نویسم پس زنده‌‌ام استفاده از مطالب با ذکر صلوات و نام نویسنده بلا‌مانع است. فاطمه میری‌‌طایفه‌فرد ارتباط با نویسنده: https://eitaa.com/fmiri521
مشاهده در ایتا
دانلود
به‌نام‌او "مسجد هفت درب" بچگی‌ام در محلی گذشت که پر بود از مکان‌های تاریخی و مساجد تاریخی، حالا باید تصمیم می‌گرفتم که بروم مسجد پنجه‌علی یا امامزاده اسماعیل یا مسجدجامع، ولی من مسجد هفت درب می‌رفتم. مسجد هفت درب قدیمی که در زبان عامیانه مردم، مسجد هفته شده‌بود. به هوای هم‌سایه‌ای که یک مهر داشت شکسته و تیره. می‌گفت این تربت امام حسین"علیه‌السلام" است. بعد شروع می‌کرد به گفتن ثواب‌هایی در خواندن نماز با تربت کربلا. من هم دلم لک می‌زد برای خواندن نماز با آن مهر که شکسته شده بود و او نصفش را به من می‌داد تا نماز بخوانم آن هم به شرطی که کنارش باشم. اصلا مهر را از خودش دور نمی‌کرد. تصور این خاطره با الانی که رفت و آمد به عراق این‌قدر آسان شده، باور کردنی نیست. اما واقعا سال‌های جنگ و بعدش حتی تربت کربلا رویایی بزرگ بود. این خاطره در اربعین امسال دوباره برایم زنده شد. زمانی که هم‌سفرِ یک دختر دهه هشتادی‌ بودم، دختری که تیشرتی پوشیده بود با نقشه فلسطین و عبارت القدس لنا... خواستم او را محک بزنم و گفتم: تیشرتی که پوشیدی پسرونه است. با اطمینان و آزادگی خاصی که مختص دهه هشتادی‌هاست، گفت: آرمان قدس دختر و پسر نمی‌شناسه. حرفش برایم لذت بخش بود. گفت: خاله مامانم همیشه تعریف می‌کرد ما وقتی هم سن شما بودیم، حسرت تربت کربلا را داشتیم و حالا راه کربلا باز شده. گفتم: مامانت راست میگه عزیزم خاله به مامانم گفتم: مامان ما هم حسرت قدس را داریم، ان‌شاءالله با بچه‌های‌مان به قدس می‌رویم و همین خاطرات را تعریف می‌کنیم. یاد مسجد هفته و خاطرات خودم افتادم. دیگر نتوانستم جلوی خودم را بگیرم. او را با تمام وجود در بغلم فشردم. مسجد قلب شهر است‌، قلب تپنده که آرزو‌ها و هدف‌ها را به زندگی‌هامان می‌ریزد و بی آن‌که بدانیم عاشق می‌شویم. چقدر دلم هوای قلب تپنده اورشلیم را کرده، چقدر دلم گوشه‌ی دنجی از بیت‌المقدس را می‌خواهد. گوشه‌ای که بنشینی و با یاد خاطرات مسجد هفته و آرزوهایم به خدا بگویم: دمت گرم، من کجا و مسجدالاقصی کجا. 🖊فاطمه میری‌طایفه‌فرد @del_gooye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به‌نام‌او چه جای دنجی، چه لحظه نابی. ان شاءالله این لحظه را با همین جسم خاکی و زمینی هم تجربه کنیم. @del_gooye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به‌نام‌او محک آدمیت مومن‌ترین مردمان روی کره زمین، مردم غزه هستند. آنان با پوست و گوشت خود درک کرده‌اند که جز خدا کسی را ندارند. یادگرفته‌اند، جز از خدا چیزی نخواهند. آنان مصداق این روایت اميرالمومنین(علیه‌السلام) هستند؛ الإمامُ عليٌّ عليه السلام :انْقَطِعْ إلَى اللّه ِ سُبحانَهُ ، فإنَّهُ يَقولُ : وَ عِزَّتي و جَلالي لَأقْطَعَنَّ أملَ كُلِّ مَنْ يُؤَمِّلُ غَيْري بِاليَأْسِ . تنها به خداوند سبحان دل ببند، كه او مى فرمايد: به عزّت و جلال خودم سوگند كه اميد هر كس را كه به غير من اميد بندد به نوميدى مى كشانم. حال و وضع مردم غزه که معلوم است اما حال این روزهای ما چگونه است؟ وظیفه ما چیست؟ نکند مظلومیت فرزندان غزه برای‌مان عادی شود؟ نکند رنگ خون و خاکِ چسبیده به جان کودک فلسطینی برای ما کسالت‌بار باشد؟ نکند جنایت برای ما عادی شود و ستم‌گر به فراموشی سپرده شود؟ باید ترسید از روزی که به ظلم راضی شویم. لرزش غریبانه فرزندان غزه دل هر انسانی را می‌لرزاند به شرطی که انسانیت خود را با زور و زر و تزویر نیالوده باشد. بوی خون می‌آید، از وادی مقدسی که جایگاه قدوم انبیاست. این خون بو دارد، بوی بی‌کفایتی سران عربی، که تا بوده بر عربیت خود افتخار کرده‌اند. کاری که پیامبر عزیزمان یادشان نداده بود. بوی ریا و تزویر سران عربی که دست خودشان را با خون فرزندان غزه شسته‌اند و خبر ندارند. دست در دست شیطان دارند و بی‌خیال از کشتار مردمان غزه، همچنان در منسب خود ایستاده‌اند. این همه بی‌خیالی از کجا می‌آید؟ چرا ککی نیست که محمودعباس را بگزد؟ حال اردوغان چه‌طور است؟ اردوغانی که در امروزِ دنیای اسلام، با چوپان گریه می‌کند و با گرگ دنبه می‌خورد. به اسرائیل نفت می‌دهد و سوخت کشتار کودکان غزه را تامین می‌کند. وجدان نداشته‌تان به کجا رفته‌است؟ اردن اما چرا شباهتی با انتسابش ندارد؟ هاشم کجا و اردن کجا؟ چقدر جای خالی امام موسی صدر حس می‌شود. او که برای‌ بیداری اسلامی منطقه تمام تلاش خود را کرد. تفسیر حرف چهل سال پیش او امروز معنی می‌شود. امام موسی صدر می‌گوید: ما اسرائیل را شرّ مطلق می‌دانیم. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می‌ایستیم. ازمسلمانی‌تان چه خبر؟ از آدمیت چی؟ غزه نبرد آخرالزمانی آزادگی است همان که امام حسین(علیه‌السلام) فریاد زد و الان در گوش تمام آزادگان جهان زنگ می‌زند. اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. "تاریخ همان است حسینی و یزیدی" غزه امروز غربال آزادگی‌ست. ببینید کجای ماجرا ایستاده‌اید؟ تفسیر عیان و کمال آزادگی، امروز در دفاع از مظلومیت فرزندان آدم و حواست، دور از هر قوم و نژادی. به قول بزرگترها و به قول مشقِ کردن‌های سر کلاس خط‌مان، آدمی را آدمیت لازم است. امروز غزه محک آدمیت است. خودتان را با غزه محک بزنید. ببینید چقدر آدم‌اید؟! @del_gooye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سال‌روز شهادت تهرانی مقدم متن درباره نامه‌های ایشان به همسرشان در طول سفر به سوریه و لبنان http://fna.ir/3fvobt -----------❀❀✿❀❀--------- @del_gooye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به‌نام‌او حال این روزهای ما چگونه است؟ وظیفه ما چیست؟ نکند مظلومیت فرزندان غزه برای‌مان عادی شود؟ نکند رنگ خون و خاکِ چسبیده به جان کودک فلسطینی برای ما کسالت‌بار باشد؟ نکند جنایت برای ما عادی شود و ستم‌گر به فراموشی سپرده شود؟ باید ترسید از روزی که به ظلم راضی شویم. لرزش غریبانه فرزندان غزه دل هر انسانی را می‌لرزاند به شرطی که انسانیت خود را با زور و زر و تزویر نیالوده باشد. خبرگزاری رسمی حوزه 👇 https://hawzahnews.com/xcwQ4 "الهم بارک لمولانا صاحب الزمان" -----------❀❀✿❀❀--------- @del_gooye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به‌نام‌او سرباز مبارزه با اسرائیل یکی از دغدغه‌های بچگی و نوجوانی‌ام، مبحث اسرائیل بود، در تمام بازی‌هایی که قرار بود با اسرائیل مسابقه ندهیم، این سوال برایم ایجاد می‌شد که چرا؟ چرا ما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم؟ سوال‌ها وقتی بیان نشوند، بی‌جواب می‌مانند. دلم نمی‌خواست این سوال بی‌جواب باشد. مجموعه‌ای از خرده روایت‌های اسرائیل غاصب در ذهنم، جمع شده‌بود. حالا باید با تحلیل خودم کنار هم می‌چیدم تا به جواب برسم. این پنج‌شنبه، مجموعه‌ای از این اطلاعات را که در چند سال گذشته جمع شده‌بود با دخترهای نوجوان با عنوان "دشمن‌شناسی" به اشتراک گذاشتم. جلسه خیلی خوبی بود. بچه‌ها متفاوت بودند برخی اطلاعات داشتند برخی نه. اما نکته جذاب این جلسه، بگوش بودن دخترها بود. تشنه شدن و پیدایش سوالات جدید از چشمان‌شان پیدا بود. سوالاتی که باید دنبال جوابش بروند. بحث تاریخی فلسطین، بیت‌المقدس را به اندازه وسعم برای دهه هشتادی‌‌ها و دهه نودی‌ها توضیح دادم. اکنون در انفجار اطلاعات، خیلی از بدیهیات گم می‌شوند. گاهی تذکارِ همان بدیهیات، نسلی را نجات دهد. اطلاعات خودمان از جنایات اسرائیل و مظلومیت مردم فلسطین و هزار مطلب مفیدی که بلدیم را با فرزند و خانواده و دوست...به اشتراک بگذاریم، این کار هم برای خودمان جنبه رشد دارد و هم دیگران. شاید روشنگری یک مادر به فرزندانش، نسلی را عاقبت‌بخیر کند. شاید این روشنگری مصداق همان یک سطل آب باشد که امام خمینی گفته‌بود. شاید ما را هم در زمره سربازان مبارزه با اسرائیل بنویسند. "الهم بارک لمولانا صاحب الزمان" @del_gooye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به‌نام‌او یادداشت "مسجد هفت درب" در روزنامه سراج منتشر شد. دوشنبه ۱۴۰۲/۸/۲۲ آدرس الکترونیکی روزنامه سراج 👇 https://serajonline.com/News/OnlineNewsItem/21644 "الهم بارک لمولانا صاحب الزمان" @del_gooye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به‌نام‌او الگو‌پذیری بانوان مسلمان غزه از حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) یکی از ویژگی‌های مؤمن ویژگی اسوه‌پذیری اوست که قرآن صراحتاً به آن اشاره کرده و بهترین اسوه‌ها، وجود مقدس ائمه معصومین(علیهم السلام) به ویژه حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) می‌باشند. شخصیت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) ابعاد گوناگونی دارد که یکی از مهم‌ترین آنان، بُعد سیاسی و کنش اجتماعی شخصیت ایشان است. موضع‌گیری‌های مجدانه و تلاش بی‌وقفه حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در جهت دفاع از ولایت، برخورد ایشان با دشمنان به‌واسطۀ سخنرانی در مسجد و ایراد خطابه و همچنین رفتن به درب خانه مهاجرین و انصار برای احقاق حق خود و همسرشان، همه نمونه‌های عینی فعالیت‌های سیاسی ایشان بعد از وفات پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) است. واکنش ایشان در همین مدت کوتاه، تأثیر بسزایی در تحکیم موقعیت امام‌علی(علیه‌السلام) و اثبات نامشروع بودن دستگاه حاکم داشت. عزیزترین شخص نزد پیامبر، برای دفاع از امر ولایت، وارد میدان می‌شود و قصد دارد مردم را از به انحراف کشاندن دین آگاه سازد. ولایتی که انتصابی است و از جانب خداوند به پیامبر و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) تنفیذ شده و بارها درآیات قرآن ذکرشده و از طریق پیامبر به آن اذعان شده است. یکی از مهم‌ترین مسائل درباره روش‌های مبارزه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) مطالبه فدک است. مسلمانان برای حفظ جایگاه خود نیاز به پشتوانه مالی داشتند و فدک یکی از این منابع درآمد بود که شخصا توسط خود حضرت اداره می‌شد. در اصل، فدک هدیه‌ای مبارک از طرف پیامبر اسلام بود و حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) از این هدیه به بهترین وجه در جهت پیش‌برد اهداف دین مبین اسلام استفاده کرد. بعد از نزول آیه ۲۶ سوره مبارکه اسرا، پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) فدک را که بدون هیچ جنگی نصیب مسلمانان شده بود به حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) بخشید. فدک اصلاً جز غنایم جنگی نبوده است و پیامبر آن را بنا به مصالحی به حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) هبه کردند. این اتفاق در زمان حیات پیامبر رخ داده بود. بعد از رحلت پیامبر اسلام، وقتی‌که غاصبین خلافت، فدک را از دست کارگزاران حضرت خارج کردند، حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) برای احقاق حقشان به مسجد رفتند، خطبه‌ای در اوج فصاحت ایراد کردند. ایشان اصلاً به هدیه بودن فدک تکیه نکردند. خطبه روی دو مسئله مهم تکیه داشت که هر دو مربوط به قرآن بود. حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) ابتدا به مسئله غصب فدک اشاره کرد و بعد مسئله غصب خلافت را پیش کشید، اما از جنبه دینی نه شخصی، ایشان فرمودند: فرض کنید که پدرم این باغ را بخشیده بود، حالا که ایشان فوت کرده است ارث، به چه کسی می‌رسد؟! شما دارید برخلاف قرآن عمل می‌کنید. حضرت زهرا با استناد به داستان پیامبران و تأکید برفرض اشتباه ابوبکر مبنی برعدم ارث‌بری از پیامبران، استدلال آنان را باطل می‌کند و این‌گونه کسی که در مسند خلافت مسلمین نشسته، بر ناروا بودن ادعای خودآگاه می‌شود. دفاع ایشان دفاعی همه‌جانبه بود در جهت جلوگیری از فراموشی مسیر خلافتِ الله. دفاع حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) دفاعی صرفاً از یک باغ نبوده، بلکه دفاع حضرت نمونه تظلم خواهی ایشان در مقابل غاصبان و رسوا نمودن آنها بوده است. استناد ایشان به داستان پیامبران الهی، خود بهترین نمونه برای مطالبه حق است. مطالبه‌ای که با علم و درایت ایشان پیش‌ رفت و ابوبکر را ملزم به پذیرش کرد. این روش تظلم خواهی توسط یک بانو بهترین الگو و نمونه برای تمام زنان و مردان در طول تاریخ است. اما انحصار این الگو برای بانوان، پاسخ دادن به بسیاری از شبهات درباره نظر اسلام به زن است. به بیانی دیگر یک زن متعهد و متدین، که سال‌ها بر روی نفسِ خودش و رسالت الهی‌اش کار کرده و خودش را برای روزهای مبارزه آماده کرده، حالا در بزنگاه حادثه بهترین نقش را بر تارک صفحات تاریخ رقم می‌زند. کم نیستند زنانی که الگویی چون حضرت زهرا(سلام الله علیها) را برگزیدند و در مسیر ولایت اسلام قدم برداشتند. زنان امروز غزه، و مرابطات بیت‌المقدس از این مقوله‌اند. زنانی که برای بازپس‌گیری حقی غصب شده به میدان می‌آیند مال و فرزند فدا می‌کنند و این گونه جهانی را به تفکر وامی‌دارند. جهانی که قرار نیست از او و آرمانش بگوید. قرار نیست صدای مظلومیت او باشد اما او فریاد تظلم خواهی سر می‌دهد. بر روی خرابه می‌نشیند و پا پس نمی‌کشد. بانویی که با وجود شرایط امنیتی شدید در قدس روشنگری می‌کند و زندانی می‌شود اما باز قوی‌تر به میدان می‌آید. این زنان الگویی چون حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)دارند. زنانی که مردان را در حیرت مردانگی‌شان وا می‌گذارند.
آنان مومن‌اند به وعده حق که :"وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ" ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان زمین قرار می‌دهیم.سوره مبارکه القصص آیه ۵ امروز زنان غزه با الگو پذیری از حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) به احقاق حق به تاراج رفته خود برخواسته‌اند. حقی که بیش از هفتاد سال است از چشمان جامعه جهانی دور مانده‌است. اما دور نیست که پایان این ظلم‌ها رهایی از ظلم باشد. زیرا خداوند به مجاهدان در راهش وعده پیروزی داده.است. الیس الصبح بقریب؟ 🖊فاطمه میری‌طایفه‌فرد "الهم بارک لمولانا صاحب الزمان" @del_gooye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به‌نام‌او گاهی بهانه‌ها، دلیل‌های خوبی هستند. @del_gooye
به‌نام‌او من عزادارم عزادار انسانیتی که تاراج می‌رود. "الهم بارک لمولانا صاحب الزمان" @del_gooye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به‌نام‌او نقش عوامل داخلی وابسته به جریان‌های بیگانه در موضوع حجاب بهترین ابزار برای جنگ با جریانی، کشوری و یا اعتقادی، راه‌انداختن جنگ داخلی است؛ بعد از کنار بنشینی و سیر تماشا کنی‌. این راه را روباه پیر، بنیان گذاشت و دنیا را به جان خودش انداخت و به تماشا نشست. مثل همین الان که غزه در آتش ظلم می‌سوزد و این سوختگی، تاریخی دارد از خباثت روباه پیر و دخالت او در تاریخ سیاسی کشور فلسطین. بی‌انصافی‌ست که همه فتح را به گردن انگلیس بیاندازیم. این قاعده شیطانک‌های خودش را داشته و دارد. آن‌هایی که منافعشان در همین تفرقه انداختن‌ها و حکومت کردن‌هاست. حجاب هم در کشور ما از آن مقوله‌هاست که اگر دست رویش بگذاری در بسیاری از برگ‌های تاریخ از این مدل افراد می‌یابی؛ اما آن‌چه در این کتاب‌ها نیامده معصومیت زنان و دخترانی بوده که ملزم به حفظ حریم خود بودند و دست سیاست تفرقه، آنان را ندیده‌است. زنان و دخترانی که به قاعده ودیعه الهی عفیف بودند و به قاعده فرهنگ بومی خود آن را پرورش داده‌اند. این میان اما شیطانک‌ها خوب علَم داری کردند. راستش را بخواهید هنوز هم برایم سوال است آنان که دم از اسلام روحانی می‌زنند چطور آخرت خود را با دنیای دیگران طاق می‌زنند؟ و چطور برای شهرت دنیایی، تمام دروس خوانده و نخوانده را فدای اهداف سیاسی خود می‌کنند؟ دنیا عجیب به خود می‌‌پیچد، یک تار مو این ور دنیا فتنه به پا می‌کند و آن‌طرف دنیا برای حمام خون، صدایی از کسی درنمی‌آید. برای یک واقعه کذایی، کشوری را یک سال به آشوب می‌کشند و علَم حمایت از زن بلند می‌کنند. شعارهای زیبای توخالی مثل باران بر سرت می‌ریزد، آن‌قدر که شک کنی، آن‌قدر که شل بشوی، آن‌قدر که بترسی و واکنش نشان ندهی، اما برای کشتار و نسل کشی در غزه صدایی از حلقوم این افراد درنمی‌آید. حتی جوایز صلح نوبل‌شان هم کمکی به آنان نمی‌کند. اما همین افراد در ایران، زنان را عروسکی در دستان خودشان می‌بینند و تا به اهداف خود نرسند او را پایین نمی‌آورند. در این میانه کودکی به مسلخ می‌رود زیرا مادرش را از قبل خلع سلاح کرده‌اند، خلع، از سلاح ِتفکر. او را در انواع مدل‌ها و لباس‌ها و سبک زندگی تعریفی خودشان، مسخ کرده‌اند. چه کسانی؟ همان‌هایی که تفرقه افکنان بیرونی و خاله خرس‌های داخلی‌اند. سبک زندگی ترکیبی است از همه تفکر من از زندگی، از آن‌چه که فکر می‌کنم و عمل می‌کنم، یا نه! فکر می‌کنم ولی هنوز وقت عمل را ندارم و یا جرات ندارم عملی کنم، آن‌وقت همه آن تفکر در بزنگاه حوادث می‌آید و لنگ بودن خودش را نشان می‌دهد. سبک زندگی اشتباهی که نیمی از فضای مجازی آمده و نیمی از درون مایه هویتی. خیلی راحت‌تر از آن‌چه فکر کردیم تفرقه انداختند و حکومت کردند. نکته مهم این‌است که این تفرقه ابتدا در بطن جامه نفوذ می‌کند و شناسایی آن در ابتدا سخت می‌شود. زن جامعه امروز ما حتی اگر دشمن خارجی را پاس کند، باید خودش را با خاله خرس‌های تفرقه گلاویز کند. نقش عوامل داخلی وابسته به جریان‌های بیگانه در موضوع حجاب انکار ناپذیر است. برخی در داخل، بر طبل حجاب می‌کوبند که داعیه دین‌داری هم دارند و به نام دین، علَم حجاب و عفاف را به زمین می‌کشند، زیرکانه دست به حکم اولی نمی‌زند زیرا می‌داند که حکم خدا تخلف ناپذیر است اما استدلال ثانوی می‌آورند و با لاطائلات به حکم ثانوی می‌رسند. حکمی که برای عزیزانش هم تجویز نمی‌کنند اما به کام بانوی ایرانی می‌ریزند. استاد دانشگاهی که همه تحصیل را در فضای دانشگاهی همین کشور گذرانده‌است ولی بن‌مایه فکری‌اش وام‌دار کتب ترجمه غرب است، کتب دست چندمی که سال‌های بعد محتویاتش نقض شده‌اند. در جنگ شناختیِ حجاب در عصر حاضر بیشتر باید مواظبِ جریان و تفکر اشتباهی بود که با هر برچسبی می‌آید و جولان می‌دهد. گاهی لباس دین می‌پوشد، گاهی فمنیسم می‌شود و گاهی به ادعای خودش روشن‌فکر. هیچ‌کدام‌ دلشان برای فرهنگی به قدمت ایران و تمدنی به پویایی اسلام نسوخته‌است‌. آنان دنبال اندک مطاع دنیا هستند و در این راه به هر دستاویزی چنگ می‌زنند. اگر در امری مانند حجاب، قصد اصلاح و حرکت تمدنی‌ است از این افراد نباید غافل بود، باید آنان را شناساند و تعارضات فکری آنان در مراحل مختلف زندگی‌شان را بیرون کشید. بیان این تعارضات، ماهیت سیاسی متغیر آنان را نشان می‌دهد. ماهیتی که برای کسب منافع بیشتر به هر سمتی غش می‌کند. 🖊فاطمه میری‌طایفه‌فرد "الهم بارک لمولانا صاحب الزمان" @del_gooye