بهناماو
در آسمان دنبالت میگشتم در رفح پیدایت کردم.
در شاهنامه دنبالت میگشتم، در خار و میخک یافتمت.
#پادشاه_اکتبر
#یحیی_سنوار
"اللهم بارک لمولانا صاحبالزمان(عج)"
@del_gooye
بهناماو
تو چرا شبیه به آنان نیستی؟
تو چرا شبیه به آنان نیستی #سنوار؟ چرا؟
راستش تنها نقطه اشتراک تو عرب بودن است نه چیز دیگر.
تو چرا این قدر اسطورهای؟ چرا اینقدر بلند؟ همانگونه که حافظ گفت: سروی که از بار غم آزاد آمده...
چرا آنان شبیه تو نیستند، باز هم یادم میآید، نقطه اشتراکتان عرب بودن است همین. حتی اسلامیت هم نقطه اشتراکتان نیست، چرا؟ چون از اسلام تو بوی خدا متصاعد میشود به عالم و از اسلام آنان #یهودیت و وهابیت.
تو چریکی هستی که به جای تمام آنان برای آزادی قبله اول مسلمانان میجنگی و آنان در کاخهای امنشان حتی درباره شهادتت اظهارنظر نمیکنند. آنان کجا مرگ این چنینی را میفهمند و یقینا خدا هم به آنان نمیچشاند اینگونه مردن را.
چرا؟ چون در اوج جنگ حق و باطل، در اوج مظلومیت فرزندان محمد(ص)، در اوج بیعدالتی و حریت، لال میشوند و سرشان مشغول آخور خودشان است.
بدت نیاد یحیی، از شهادت تو و سیدِ مقاومت هم در پوستشان نمیگنجند، از بس که گردو شکستهاند دمشان ورم کرده.
اما! اما! احساس نیاز میکنند و دور هم جمع میشوند که پاره تن یک کشوری را به گمان خام خودشان از مام وطن جدا کنند، زهی خیال باطل. راستش در بیان کوتاهی افکارشان همین یک مثال بس است، هرچند که تا دلت بخواهد این کوتاهی در جاهای دیگر هم توی ذوق میزند.
راستش توقعی ندارم که بیشتر بفهمند، چون اگر بنا به فهمیدن بود، ریختن خون زنان و بچههای غزه باید شیر فهمشان میکرد، باید دشمن شناسشان میکرد ولی نکرد، یک سال مدام صدای اخبار را کم کردند تا گوش کرشان نشنود که فلسطین چه شد؟ اصلا دیگر روی نقشه چیزی مانده؟ اصلا یک بار مساحت #غزه را با بمبهای ارسالی از هم پیالگیهاشان وجب کردهاند؟ بهخدا که ماشین حساب هم زمین کم میآورد، ولی امان از فهم نداشتهشان.
دعوای من با آنان بماند به وقتش، وقتش؟ درست زمانی که در #تنب_کوچک و بزرگ و #بوموسی در روز آزادی #قدس_شریف جشن میگیریم.
اما خدا را شکر که تو شبیه به مکتب پیامبری، خدا را شکر یحیی! که شبیه آنان نیستی. خدا را شکر. کم نیستند مثل تو و سیدِ مقاومت در بزرگی و مرام.
یحیی خوش به حال فلسطین که چون تو فرزندی دارد. خوش به حال مقاومت، که چنین سربازانی دارد.
یحیی واژه مقاومت در لغتنامهها به قبل از تو و بعد از تو تقسیم میشود، تو یک مثال قشنگی برای فهماندن واژه مقاومت.
🖊فاطمه میریطایفهفرد
"اللهم بارک لمولانا صاحبالزمان(عج)"
@del_gooye
بهناماو
میوه که رسید وقت چیدنش میشود.
معصومه به آرزویش رسید و شهید شد.
دختر ایران، مامان خانم، شهادتت مبارک.
فقط بچههایت بعد از تو چه کنند؟...
#آرزو_کرباسی
"اللهم بارک لمولانا صاحبالزمان(عج)"
@del_gooye
بهناماو
ای عشق! نوح باش و به فریاد ما برس
حالا که آب از سر دنیا گذشته است
محمدحسن جمشیدی
"اللهم بارک لمولانا صاحبالزمان(عج)"
@del_gooye
بهناماو
سقف خانه یحیی
سقف خانه سوراخ بود به قاعده یک مشت گره کرده. مشتی که از چادر پناهندگان بیرون میزد و به همه دنیای دنیاداران میرسید. سقف خانه یحیی پارچهای بود.
شبها محمد و یحیی کنار مادر از فلسطین میشنیدند. از درخت زیتون خانهی عسقلانشان و مرکبات یافا، که تا دنیا دنیاست هیچ نارنگی خوشمزهای به پایش نمیرسد.
مادر از بچگیاش میگوید و نمازی که در قدس خوانده. از سنگفرشهای مسجد که از شیطنت بچهها امان نداشتند.
مادر از همه قشنگیهای غصب شده میگوید. دل یحیی غنج میرود. قصه هزار و یک شب هم که بود باید این آوارگی تمام میشد. یحیی باید کاری میکرد.
محمد و یحیی در کمپ آوارگان، بیشتر از همه عربهای خلیجفارس، عرب شدند و بیشتر از همه شاخههای سبز زیتون عسقلان، فلسطینی.
از همین قصهها بود که در دل چادر آوارگان، یحیایی سر میزند:
« إِنّا نُبَشِّرُکَ بِغُلام اسْمُهُ یَحْیى»
و خدا بشارت میدهد به مادری در کمپ پناهندگان، در اوج ناامیدی، بشارت میدهد به دل پاک مادری وطن دوست، با غیرت، یک زن تمام عیار مسلمان، به وجود فرزندی چون سنوار.
چه گفتی در گوش فرزندانت اُم یحیی؟ چه گفتی ملکه فلسطینی؟ زمان دور میزند و دور میزند تا مادرانگیات را به دنیا نشان دهد. ما امروز شاهد حماسهخوانی توایم.
شاید تو وام دار مادری کردن امالبنینی که پسرت ماه شبهای غزه شد!؟
🖊فاطمه میریطایفهفرد
"اللهم بارک لمولانا صاحبالزمان(عج)"
@del_gooye
بهناماو
تو چرا شبیه به آنها نیستی؟
متن در خبرگزاری رسمی حوزه 👇
https://hawzahnews.com/xd9KQ
"اللهم بارک لمولانا صاحبالزمان(عج)"
@del_gooye
1199.pdf
11.37M
بهناماو
شماره #۱۱۹۹ هفتهنامه پرتو نسخه #pdf
کانال رسمی هفتهنامه پرتو
آیدی eitaa.com/partosokhan_ir
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
"اللهم بارک لمولانا صاحبالزمان(عج)"
@del_gooye
هدایت شده از نشریه خط
#نگاره
🕌 مسجد هفتدرب
🔹بچگیام در محلی گذشت که پر بود از مکانها و مساجد تاریخی؛ حالا باید تصمیم میگرفتم که بروم مسجد پنجهعلی یا امامزاده اسماعیل یا مسجد جامع؛ ولی من میرفتم مسجد هفت درب.
🔸میرفتم به هوای همسایهای که یک مهر داشت آن هم شکسته و تیره. میگفت این تربت امام حسین است. من هم دلم لک میزد برای خواندن نماز با آن مهر شکسته که او نصفش را به من میداد تا با آن نماز بخوانم آن هم به شرطی که در کنارش باشم؛ اصلاً مهر را از خودش دور نمیکرد. من به هوای کربلا و آن تربت بود که مسجدی شدم. کربلایی که آن روزها دست نیافتنیترین آرزوها بود.
🔻اربعین امسال همسفر یک دختر دهه هشتادی بودم؛ تیشرتی پوشیده بود با نقشه فلسطین و عبارت القدس لنا. خواستم او را محک بزنم گفتم: «تیشرتی که پوشیدی پسرونهاس!» با اطمینان گفت: آرمان قدس دختر و پسر نمیشناسه. حرفش برایم لذت بخش بود. کمی که احساس صمیمیت کرد گفت: خاله مامانم همیشه تعریف میکرد ما وقتی هم سن شما بودیم حسرت تربت کربلا را داشتیم. گفتم: مامانت راست میگه عزیزم.
گفت: ما هم حسرت قدس را داریم؛ ان شاء الله با بچه هایمان به قدس میرویم و همین خاطرات را تعریف میکنیم.
❤️مسجد قلب شهر است؛ قلب تپنده که آرزوها و هدف ها را به زندگیهامان میریزد و بی آنکه بدانیم عاشق میشویم. چقدر دلم هوای قلب تپنده اورشلیم را کرده. چقدر دلم گوشه دنجی از بیت المقدس را میخواهد. گوشهای که بنشینم و بگویم: دمت گرم؛ من کجا و مسجد الاقصی کجا!
💻 جهت تهیه نشریه به
👈 فروشگاه خانه طلاب جوان 👉 مراجعه نمایید.
┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
بهناماو
مقاومت واژهای مقدس است، واژهای که جنسیت نمیشناسد، بیشتر با سرشت آدمی کار دارد. مقاومت و ایستادگی در مقابل یک نیروی شر خارجی، ارزش والاتری دارد و اگر این مقاومت با مضامین الهی در هم آمیزد خلق هنر میکند، هنر زیبا زیستن و زیبا مردن را.
#ایران_مقتدر
#ارتش_مقتدر
"اللهم بارک لمولانا صاحبالزمان(عج)"
@del_gooye
هدایت شده از مجله افکار بانوان حوزوی
#گفتوگو
سرکار خانم فاطمه میریطایفهفرد، دانشجوی دکترای تاریخ و عضو نویسندگان کانون مدادالفضلا در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رابطه محور مقاومت و نقش زنان در مقاومت ...
حضور فعال زنان در جبهه مقاومت انکار ناپذیر است.
🔗متن کامل گفتوگو در لینک خبرگزاری حوزه
https://hawzahnews.com/xdbsc
یادداشت علمی
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
بهناماو
من از غمهای خود، بال و پر پرواز میسازم
دلم را بشکنی با تکههایش ساز میسازم
"اللهم بارک لمولانا صاحبالزمان(عج)"
@del_gooye
بهناماو
دشمنشناسی بهترین راه مبارزه است
امروز جهان با دشمنی مشترک مواجه است، دشمنی که دشمنیاش بیش از هر زمان دیگری عیان شدهاست اما آیا شناخت ما درباره آن کامل است؟ اصلا چه لزومی برای شناخت دشمن وجود دارد؟
لزوم این کار را از اعمال شهید سنوار به خوبی میتوان یافت. ایشان به یقین فهمیده بود که شناخت درست دشمن، بهترین روش برای ضربه زدن به اوست.
پس در شرایط سخت زندان خود را به یادگیری زبان عبری ملزم میکند.
آشنایی با روشها و تاکتیکهای دشمن بسیار حائز اهمیت است، مثال بازی کشتی و یا فوتبال، مثال خوبی است برای درک این مطلب. در مبارزه قبل از رویارویی با حریف نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی میکنند تا بتوانند در بزنگاه، اهداف خود را پیش ببرند و پیروز میدان شوند. شناخت امروز ما از دشمن نیازمند بررسی جدی و همه جانبه است. قطعا این شناخت میتواند در رسیدن به اهداف بسیار مفید باشد. یکی از ابعاد این شناخت، شناخت عقاید و افراد سرشناس صهیونیست و یهودیت است. افرادی که در افکار قاطبه مردمانش تاثیر عمیقی میگذارند. خاخامها و طیفهای متفاوت یهودیت صهیونیست از این موارد هستند. در حالیکه اطلاعات درباره آنها به اندک دانستههایی بسنده میشود. این شناخت در عصر حاضر بیشتر از هر زمان دیگری احساس میشود.
حاخام در یهودیت بهطور کلی برای فرد دانا به کار میرود حتی اگر آن فرد یهودی نبودهباشد. یهودیها برای عدم استفاده از لغت "ربی" که در عربی به معنی خدای من است از لغت حاخام استفاده میکنند.
حاخام در اصل واژهای عبری و همریشه با «حکیم» در عربی است و به کسی گفته میشود که دانش کاملی از تورات دارد به عبارتی دیگر در دین یهود، حاخام، خاخام یا حاکام، به معنی معلم تورات است.[۱]
یهودیت قرائیم
یهودیت قرائیم آندسته از یهودیت است که اعتقادی به نیاز به واسطه بین انسان و تورات ندارد و معتقد است هر فردی میتواند به فهم تورات بپردازد. آنها از لغت حاخام برای فردی که دانش زیادی در تورات داشته باشد استفاده میکند. در یهودیت قرائیم حاخام دارای قدرت خاصی نیست و مقام او تنها مقام مشاوره است.
خاخام یا حاخام؟
تلفظ خ به جای ک در زبان عبری که از قدیمالایام متون مقدسه یهود به این زبان بودهاست.
در زبان عبری واژه حاخام به صورت «חָכָם» نوشتهمیشود. حرف اول یعنی «ח» در زبان عبری «حِت» نام دارد و در حکم «ح» فارسی است. اما «خ» تلفظ می شود. در واقع این واژه در عبری «حاخام» نوشته و «خاخام» تلفظ می شود. لذا قدر مسلم تلفظ صحیح این واژه «خاخام» است. انگلیسی زبان ها از آنجا حرف «خ» ندارند گاهی این حرف را در نگارش با «X»، گاهی با «Ch» یا «Kh» یا «H» می نویسند و در تلفظ آن نیز همین پراکندگی وجود دارد. در خصوص این واژه به جای اینکه از روی «تلفظ» معادل آن را بنویسند، از روی رسم الخط عبری معادل آن را ساخته اند. منشاء این دوگانگی در فارسی هم همین است. برخی مترجمین مانند جناب آقای عبدالرسول دیانی که کتاب های انگلیسی را به فارسی ترجمه می کنند تلفظ حقیقی واژه «Hakham» را «حاخام» تصور کرده و گمان برده اند که تلفظ رایج (خاخام) غلط است. (در حالیکه اگر می خواستند تلفظ انگلیسی Hakham را به فارسی برگردانند در اصل باید بقول دکتر بادامچی «حاکام» می نوشتند.[۲]
این نکته نیز حائز اهمیت است که
در عبری این واژه «حاخام» نوشته میشود ولی در تلفظ لفظ «خاخام» گفته می شود.
▪️رابطهحاخامها و صهیونیستهای داخل اراضی اشغالی
اختلافات میان برخی حاخامها که به تلمودیها معرف هستند و ملیگراهای ساکن رژیم صهیونیستی تا حدی است که بسیاری از حریدیها موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمیشناسند و پرچم اسرائیل را آتش میزنند.
▪️سطوح مختلف یهودیان در اراضی اشغالی
یهودیان رژیم صهیونیستی تنها یک گروه نیستند، بلکه آنها وارد سطوح مختلف شده و به جریانها و دستههایی طبقهبندی میشوند. آنها دو شاخه اصلی دارند: یهودیان ارتودکس و ملی گرایان مذهبی. طبق آمار و ارقام، گروه اول معروف به حریدیم هستند. این دسته، در مقایسه با سایر گروه ها، قشر بزرگتری را قربانی میکنند که این مسئله رژیم صهیونیستی را در برابر پرسشها و چالشهایی قرار میدهد.
در نگاه اول به یهودیان رژیم صهیونیستی نشان میدهد که اینها یک ساختار واحد هستند که هیچ تمایزی میان عناصر آنها نیست؛ اما با یک نگاه عمیقتر می توان تفاوتها و تقسیمبندیهایی را در میان آنها مشاهده کرد. شناخت این طبقات بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا برخی از این دستهها، تا حد تکفیر دینی هم میرسند. با این حال دو رویکرد اصلی تلمودی در مواضع صهیونیسم و رژیم صهیونیستی وجود دارد که هرکدام به مذاهب و جریانهایی شاخهبندی میشوند. این شاخه مخالف و ضد صهیونیسم هستند، اما شاخه ملیگرایان مذهبی موافق با صهیونیسم بوده و معروف به صهیونیسم مذهبی هستند.
@del_gooye
حریدیها و مواضع آنان در قبال صهیونیسم
رژیم صهیونیستی هرساله 25 مه را به نام روز استقلال جشن میگیرد. اما حریدیها این مراسم را قبول ندارند و به آداب و رسوم متناقضی همچون آتش زدن پرچم میپردازند. این آداب و رسوم و مظاهر دیگر نشان دهنده شکاف گسترده میان حریدیها و دیگر فرقههای یهودیت است.
از نظر آنها براساس احکام تورات تنها خداست که میتواند عیدهای یهودی و یا مناسبتهای عزا و غم را تعیین کند و این مسائل خارج از اراده انسان است.
حریدیها و به ویژه کسانی که سعی در توجیه مواضع افراطی خود از مناسبتهای رژیم صهیونیستی هستند به این فلسفه استناد میکنند و برخی از آنها در روز موسوم به روز استقلال، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش می کشند. حتی برخی از آنها این روز را روز غم دانسته و پرچم های سیاه در بالکن خانه های خود نصب می کنند.[۳]
مواضع این روزهای آنان در این امر بسیار اهمیت دارد. در بحث سربازگیری ارتش، حریدیها کوچکترین کمکی به ارتش اسرائیل نمیکنند.
یهود یا بنیاسرائیل
در کتاب«یهودیان و الیگارشی یهودی» این دو مفهوم یهود و بنیاسراییل، دو مفهوم متمایز و جدا از یکدیگرند. در حالیکه اینتصور اشتباه هم بین مردم ایران و جهان وجود دارد که یهودیان، ادامه و امتداد قوم بنیاسراییل هستند.
در نوشتههای متفکران و مولفان اسراییلی چون شلومو زند و ایلان پاپه هم مساله جالب توجه دیگری وجود دارد که همان جعلیبودن مفهوم «قوم یهود» است. این امر، نشان از میانتهی بودن مدعیان صهیونیست جهانیست. زیرا تاکنون نتوانستهاند به این جعلیات جواب روشنی بدهند.
همانگونه که پیشتر عرض شد، شناخت افراد و گروههای تاثیرگذار یهودیت بسیار حائز اهمیت است. قطعا شناخت اقوام، گونهها و دستههای مختلف ساکنان اراضی اشغالی و همچنین، بررسیهای همه جانبه دیدگاه آنان در مورد مسائل روز صهیونیست مصداق فتح باب پیروزی است، زیرا این شناخت منجر به وصول تاکتیکهای درست و اصولی در مقابل این غده سرطانی خواهد شد. شناختی که همه کشورهای مسلمان باید به آن ملزم باشند. این الزام، میتواند در راه مبارزه درست بسیار راهگشا باشد.
پینوشت:
۱.موسوی، زهره (۱۳۹۱). عفاف و حجاب در ادیان الهی. انتشارات سهره. صص. ۲۱.
۲.یاکوب رابکین» ترجمه «عبدالرسول دیانی» ص ۳۷۳
۳.مرکز مطالعات فلسطین
🖊فاطمه میریطایفهفرد
"اللهم بارک لمولانا صاحبالزمان(عج)"
@del_gooye
بهناماو
دشمن شناسی بهترین راه مبارزه است.
در این یادداشت علمی به بررسی گروههای مختلف یهودیان میپردازد.
در روند این تحقیق چقدر وجود شهید سنوار برایم ارزشمندتر میشد.
کسی که از تهدید دشمن فرصتی برای تحقق آرمانش ساخته بود.
گویی با سلاح خودشان به جنگ با دشمن رفته باشد.
این چند سطر، هرچند کوچک و ناقابل، هدیه به روح بلند شهید القدس، یحیی #سنوار.
متن در خبرگزاری رسمی حوزه 👇
https://hawzahnews.com/xdc5D
"اللهم بارک لمولانا صاحبالزمان(عج)"
@del_gooye
بهناماو
گرش ببینی و دست از ترنج بشناسی
روا بوَد که ملامت کنی زلیخا را!
"اللهم بارک لمولانا صاحبالزمان(عج)"
@del_gooye
بهناماو
ده، نه، هشت، هفت،...
خیلی سخت بود سید. هنوز هم نبودنت برایم سخت است و در آینده هم همینطور خواهد بود، در روزهای پیروزی چقدر جای تو خالیست.
این اربعین درد بود و فراق. اقتدار هم بود ولی جای نبودنت...جای نبودنت جز با هلاک صهیونیست آرام نمیشود.
یادش که میافتم، بهت همه وجودم را میگیرد.
گاهی میآیم بنشینم و با خودم صادق باشم و بگویم که سید نیست، باور کن. هرچند که حزبالله خوب عمل میکند و باید قبول کرد که شهادت هنر است و سید هنرمند بود؛ اما این طفل گریز پای میرود و داستان ققنوس میخواند، داستان رجعت میخواند.
سید! فهم من از رجعت با رفتنت به رشد رسید و من یقین دارم خدایی که رجعت را قرار داده، دلش به حال مردمی که امامان خود و خوبان روزگار خود و چون تویی را ندیدهاند سوخته، در روزگاری که امامان بیایند و ... نمیدانم کی...
حس میکنم که شما هم از رجعتیون هستید، شاید حاج قاسم، شاید ابومهدی، سید عباس موسوی، شهید بهشتی، مطهری، شاید هم سنوار ولی حتما امامخمینی، خدا به واسطه این مرد به ما عزت داد.
من داغدار از دست رفتن شاگرد این مکتبم و دلم نمیخواهد که درد نبودنت را فراموش کنم، دلم نمیخواهد با دشمنت کنار بیایم.
...اما به شدت برای فشردن حنجرهاش لحظه شماری میکنم. ده، نه، هشت، هفت...
چیزی نمانده که ناقوسِ مرگِ صهیونیست را، جهانیان بشنوند و برای این مرگ، همه جهان با همه تفاوتها مشترک شوند و شادمان.
🖊فاطمه میریطایفهفرد
"اللهم بارک لمولانا صاحبالزمان(عج)"
@del_gooye
بهناماو
الحمدلله قرار است مدارک و پرونده قلاع الموت به یونسکو ارسال شود. اینکه باید قبلتر این اتفاق میافتاد، شکی نیست، اما در خوبی این خبر هم شکی نیست.
بعد از این پروژه مسئولان استان، باید پرونده تپههای باستانی قزوین را اول برای خودشان باز کنند و بعد حرکتی برای جهانی کردنش انجام دهند.
تپه زاغه افتخاری بزرگ است که اکنون رنجور است و منتظر تیمار.من هم منتظر تیمار هستم، تیمار یکی از مهمترین تمدنهای یکجانشینی جهان.
#تپه_زاغه را دریابید.
فاطمه میریطایفهفرد
متن در صفحه شخصی خبرگزاری فارس 👇
https://farsnews.ir/user1709100280290202670
"اللهم بارک لمولانا صاحبالزمان(عج)"
@del_gooye