هدایت شده از وَهَبْ
21.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 «تنها» التماس امام خمینی به ملت ایران
▪️امروز مملکت ما غربزده است که از زلزلهزده بدتر است!
▪️من التماس میکنم به ملت ایران، من دست ملت ایران را میبوسم!
▪️این غربزدهها را کنار بگذارید!
▪️عدهشان خیلی زیاد هم نیست، ادعایشان زیاد است!
#یکی_مثل_رئیسی
💢 @vahab313
🖌نوشتار و صوت🎤 (12:31 دقیقه)
پرسش:
👈 چرا همه روسای جمهور بعد از پایان دوران ریاست جمهوری طرد شده و خائن تلقی میشوند؟ اگر اینها خائن بودهاند، چرا از ابتدا شورای نگهبان آنها را تایید کرده است؟
پاسخ (نشانی پیوند):
✍️ این نحوۀ پرسش، یک صورت ظاهری و آشکار دارد که در جملات روشن است، اما چند صورت پنهان نیز دارد که برخی درست نیستند و القایی میباشند؛ مثل آن که گفته شود: «همه رؤسای جمهور خائن بودند» یا گفته شود: «خائن تلقی میشوند» و دیگر آن که طبق معمول، با نزدیکی انتخابات، انگشت اتهام به سوی شورای نگهبان گرفته شود، نه خائنان!
✔️ پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، سیزده دورۀ ریاست جمهوری داشتیم با هشت رئیس جمهور.
از این هشت رئیس جمهور، سه نفر نه تنها عالی بودند، بلکه انسانهای بسیار کمنظیری بودند که دو نفر آنها [رجایی و رئیسی] نیز به شهادت رسیدند و آیت الله خامنهای، پس را رحلت حضرت امام خمینی رحمة الله علیه، سکان رهبری نظام و کشور را به دست گرفتند ... .
بیشتر را اینجا بخوانید یا بشنوید: 👇
https://www.x-shobhe.com/politic/13303.html
@X_shobhe
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
♻️ جابجایی افراد در اعضای هیأت رئیسه انتخاب شده!
🔰حمید رسایی: موضوع افتضاح انتخابات هیأت رئیسه مجلس که روز گذشته برگزار شده، متاسفانه ادامه دارد و آنروز مشخص شد که باید در برخی افراد منتخب جابجایی صورت بگیرد! این مسأله حکایت از یک واقعیت تلخ دارد که باعث رنجش مردم و نمایندگان شده. این مشکل با قرعهکشی برطرف نمیشود بلکه باید با فرد تخلف کننده (که احتمالا یکی از شمارشکنندگان و مسئولان دفتر هیأت رئیسه مجلس است) برخورد قانونی و محکم صورت بگیرد.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از کافه سیاسی
🔰 چند نکته درباره نرخ مشارکت صلاحیت و تعهدات نامزدهای انتخابات
👤 #محمد_ایمانی
🔸برخی افراطیون مدعی اصلاحات و اعتدال، شرط افزایش یا کاهش مشارکت عمومی در انتخابات را «بودن/ نبودن» و «تایید/ عدم تایید» نامزدهای مورد حمایت آنها میدانند. آنها همچنین مشارکت خود را مشروط به تایید فلان یا بهمان نامزد وانمود میکنند.
🔸این ادعا در حالی است که تندروترین نامزدهای این طیف (مصطفی معین، تاجزاده، و برخی سران گروهک نهضت آزادی و حزب منحله مشارکت)، در انتخابات شورای شهر دوم و یا در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴ حضور داشتند؛ اما در انتخابات شورای شهر، پایینترین میزان مشارکت رقم خورد، و در انتخابات ۸۴، مصطفی معین در میان ۸ نامزد، پنجم شد. (بعد از احمدینژاد، هاشمی رفسنجانی، کروبی، قالیباف، و بالاتر از لاریجانی و مهرعلیزاده)
🔸آنها همچنین برخلاف ژست مخالفخوانی و قهر و ناز، در انتخابات اخیر مجلس، ۱۶۵ نامزد رسمی (و چند ده نامزد چراغ خاموش) داشتند و حالا هم ادعا میکنند که دارای فراکسیون ۸۰ تا ۱۰۰ نفره در مجلس هستند.
🔸موضوع دیگری که نشانه بیصداقتی این طیف با مردم است، توقعآفرینی بیقاعده قبل از هر انتخابات، و مسئولیتناپذیری و مظلومنمایی و ادعای بیاختیاری پس از پیروزی در برخی انتخاباتها (سالهای ۱۳۷۶، ۱۳۸۰، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶) است.
🔸بر این مبنا، هر کدام از این افراد یا همطیفانشان اگر نامزد شدند، باید قبل از هرگونه صلاحیتسنجی ابتدائی، از آنها اقرار گرفت که ادعای فقدان اختیارات، دروغ است.
🔸با این تفاصیل، ریاست جمهوری جایگاه خطیری است و شورای نگهبان باید فارغ از همه هیاهوهای سیاسی، حداقل شرایط نامزدی را طبق اصل ۱۱۵ قانون اساسی در داوطلبان احراز کند:
🔻«رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب گردد: ایرانیالاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور».
🇮🇷https://t.me/kafesiasi
🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
هدایت شده از سید علیرضا آلداود
سید علیرضا آل داود.mp3
2.12M
كارشناس فضای مجازی و سواد رسانهای:
🎙 استقبال افكار عمومی در شبكههای اجتماعی از حكم دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی
🔺 سید علیرضا آل داود بیان كرد: در سطح فضای مجازی و شبكههای اجتماعی از حكم دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی استقبال كردند و دولتهای زیادی تحتفشار افكار عمومی و مردم خود علیه جنایات رژیم صهیونیستی موضع گرفتند.
🔍 مشروح خبر را بخوانید
📻 رادیو گفتوگو، صدای اندیشهها
سایت | سروش | بله | ایتا | رادیونما | FM ۱۰۳.۵
هدایت شده از آنتی سکولار
29.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محمد جواد ظریف: مردم ایران از هزینه دادن برای فلسطین خستهاند!
زن فلسطینی: آقای حسین امیرعبداللهیان با شجاعت از مردم فلسطین و غزه حمایت کرد
#یکی_مثل_رئیسی
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از اندیشکده برهان
پاسخی به سوال اجتماعی از جامعهشناسان
پاسخ جامعهشناسی به چرایی تشییع پیکر میلیونی؟
✍ جعفر علیاننژادی؛ دانش آموخته علوم سیاسی
🔸پس از پدیده تشییع تاریخی شهیدجمهور و هیئت همراه ایشان، سوال اجتماعی بجا و بسیار مهمی از برخی جامعهشناسان همهچیزگو، پرسیده شد. از آنان پرسیده شد و به بیان بهتر خواسته شد موضع تحلیلی خویش را در فهم این پدیده روی داده بیان کرده و اعلام نمایند. اما از آنجایی که قاعدتا درک چنین پدیدههایی متعلق شناخت این طیف قرار نمیگیرد و آنان در دیدن چنین وقایعی دچار نابینایی تحلیلی میشوند، نگارنده تصمیم گرفت، با کاربست یک ابزار مفهومی تازهیافته شده در جامعهشناسی به این پرسش، پاسخ دهد.
🔸طی یکی دو سال اخیر، یعنی بعد از پاندمی کرونا، گروهی از محققین اجتماعی متوجه و ملتفت واقعیتهای استثنایی و کمیابی در جامعه خود شدند که خلاف بینش رایج جامعهشناختی بود. یعنی واقعیتهای بروز و ظهور کرده بود که نمیشد با بینشهای متعارف در جامعهشناسی، آنها را توضیح داد. واقعیتهای که نسبت به عرف و عادات روزمره آن جوامع نوعی ناهنجاری محسوب میشد، اما به شدت مورد تحسین و تشویق دیگران و مردم قرار میگرفت، اما ابزارهای مفهومی موجود جامعهشناختی عاجز از صورتبندی و فهم آن بودند.
🔸سیلویاکاتالدی و جنارو آیورو که دو جامعهشناس ایتالیایی هستند، با مشاهده تجربی چنین واقعیاتی و با مشارکت 32 جامعهشناس هموطن خود، تصمیم به تحلیل این پدیدهها و تولید یک ابزار مفهومی توضیحدهنده، گرفتند. برخی پدیدهها، نظیر یخچالهای همبستگی گویاس برزیل که توسط شبکهای از اهداکنندگان واقعی به صورت خودجوش راه افتاده بود تا قشر گرسنه زبالهگرد را مستغنی از مواد غذایی کنند، یا رفتار وینچنزوی ماهیگیر که در نقش ناجی قایق گروه 24 نفره مهاجران غیرقانونی جان خود را به خطر انداخته بود و ... توجه این طیف از جامعه شناسان را به خود جلب کرده بود.
🔸تحلیل کاتالدی و تیم او این بود که اینها رفتارهایی «بیش از حد» هستند. رفتارهایی که به معنای شکست انتظارات مشترک و عمومی در جامعه رخ میداد. تابع منطق تکلیف متعارف شهروندی نبودند. زیرا افق تنظیمی که مردم با آن زندگی میکردند را زیر سوال می برند. فراتر از عدالت حرکت میکردند، چون غیرمنتظره بودند و نمیشد برمبنای آن منطق همارزی را پایدار کرد. حتی فراتر از منطق هدیه بودند، زیرا عاملین این واقعیتها انتظار پاسخ نداشتند. یعنی چرخه دادن، پس دادن را فعال نمیکرد.
🔸حتی به منطق همبستگی هم اشاره نمیکرد، زیرا به معنای پایبندی به جایگاه افراد و نگاهداشت احترام آنها نبود، بلکه به منطق فراوانی بیش از حد مربوط میشد. این ژستهای جدید، با شکستن ابزار، محاسبه و استانداردسازی، به افراد اجازه میدادند وارد سازوکاری از فراوانی شوند که نیازهای دیگران را بدون قید و شرط برآورده میکردند. آنها مجموعاً با تحلیل این اعمال تکین و معدود و قهرمانانه روزانه، یک مفهوم جدید با عنوان «عشق اجتماعی» ((social love رسیدند.
🔸طرح اصلی آنها آن بود که با این ابزار مفهومی جدید، کنشهای مولدی را در عرصه اجتماعی جوامع خویش تعریف و تئوریزه کنند. زیرا گمان میکردند میتوانند از طریق به رسمیتشناختن دیگری و قرار دادن نیازهای آنها در اولویت، اعتماد و نوآوری اجتماعی ایجاد کنند. اقداماتی که قادر به فعالسازی فرآیندهای اجتماعسازی، بیان پیوندهای همبستگی و مراقبت در جامعه معاصر شوند.
🔸به سوال اصلی این یادداشت بازگردیم، آیا میتوان با این ابزار مفهومی، پدیده تشییع پیکر تاریخی شهدای خدمت را، تحلیل کرد؟ پاسخ مثبت است و چه بسا واقعیتهای جامعه ایرانی، امکانات و افزونههای بسیار زیادی به این ابزار مفهومی اضافه کرد و به دیگر نقاط جهان انتقال داد. تأمل اندک نگارنده، برای درک این واقعیت در جامعه ایرانی، به چند گزاره مهم رسید که برای پرهیز از اطناب، آنها را در چند محور خلاصه می کنیم:
1- رفتار بیش از حد در جامعه ایرانی مسلمان، نه تنها یک واقعیت تکین و استنثناییِ شکننده انتظارات مشترک عمومی، که یک رسم و سنت عمل جمعی است. «عمل جهادی» در همه ابعاد زندگی اجتماعی، خلاصه چنین واقعیتی است.
2- آنچه اکنون این جامعهشناسان ایتالیایی یافتهاند و آن را چیزی فراتر از عدالت میدانند، یک فرهنگ ساخته و پرداخته در جامعه ایرانی با عنوان فرهنگ ایثار است. ایثار و از جان گذشتگی برای حفظ وطن، مردم و دین، از مرحله نهادینگی نیز گذشته است. به طور خلاصه این واقعیت را میتوان «عشق به خدمت» نامید.
3- انتظار برای رویت عمل فراتر از حد یا بروز عشق اجتماعی، در جامعه ایرانی یک عادت روزمره و عمیق است. انواع و اقسام دستگیریها (مواسات، کمک به گرفتاران فجایع طبیعی، صدقات جاری و ...) در جامعه ایرانی مسلمان طبیعی شده است.
ادامه دارد...
هدایت شده از اندیشکده برهان
ادامه متن...
4- نشانه بارز عمومیت داشتن پدیده عشق اجتماعی در ایران، عشق بینظیر ایرانیان به خادمین واقعی است. «عشق به خادم». عشق به خادمی که عاشق خدمت است و تا پای جان برای مردمش کار میکند.
🔸محورهای متعدد دیگری میتوان به این لیست افزود، اما با همین چهار محور هم، تحلیل اجتماعی پدیده تشییع پیکر میلیونی ممکن است. «عشق به خدمت» و «عشق به خادم» دو افزونه مفهومی است که جامعه ایرانی به چارچوب نظری عشق اجتماعی اضافه میکند. رئیس جمهور با شهادت خود حین خدمت ایثارگرانه، عشق اجتماعی خود به مردم ایران زمین اثبات کرد. خدمت بیمنت و بدون قید و شرط. مردم نیز با حضور تاریخی در مراسم یادبود شهید جمهور، فرهنگ بینظیر عشق به خادم ایثارگر را بار دیگر نشان دادند. عشقی که بصورت دائمی و بینظیر در تشییع پیکر شهدا تکرار کردهاند...
#سیاست
🟠 @borhan_inst
🟠 @jafaraliyan
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
دیدم بعضی از دوستان گفته اند در هر شرایطی نباید رای سفید میدادم و حتما باید بین آقایان قالیباف، ذوالنور و متکی یک گزینه را انتخاب میکردم.
درحالیکه توجه ندارند رای سفید بنده ناشی از سرگردانی یا عدم قدرت تشخیص نبوده، اتفاقا به خاطر شناخت دقیق این سه بزرگوار و شرایط سیاسی کشور چنین تصمیمی را گرفتم. چون بنده خود را نسبت به رایی که میدهم پاسخگو میدانم، هیچ حجت شرعی و عقلی برای رای دادن به این سه نفر نداشتم و نمیتوانم امروز به آنها رای دهم و فردا هم پاسخگوی عملکردشان به مردم باشم.
ضمن اینکه عده ای دیگر نیز با تحریف سخنان ایشان مدعی شده اند رای ممتنع نماینده حرام شرعی است! در حالیکه ایشان قبلا توضیح داده اند که در جریان قانونگذاری نیز اگر نماینده ای تلاشش را کرد ولی به نتیجه نرسید میتواند رای ممتنع دهد. اگرچه حتما اولویت با رای فکر شده و کارشناسی به لوایح و طرحهاست که بنده هم تلاش خواهم کرد تا در این مسیر حرکت کنم. این سخنان ایشان در خرداد ۹۲ بخوانید:
"رأی ممتنع مال آنجائی است که انسان زحمت خودش را کشید، کار خودش را کرد بالاخره ذهنش به جایی نرسید. خب، اینجا البته انسان رأی ممتنع میدهد؛ مثل فقیه و مجتهدی که زحمت خودش را میکشد، به منابع مراجعه میکند، ادلهی اجتهادی و ادلهی فقاهتی را میبیند، بعد ذهنش به جائی نمیرسد؛ میگوید خب، اینجا احتیاط کنید؛ میگوید من رأی ندارم، فتوا ندارم. رأی ممتنع مال اینجا است"
@Sabeti ✅
هدایت شده از فرقه نیوز
15.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 خاطره خاخام یهودی از دیدار و گفتوگو با شهید آیتالله رئیسی
📺 برشی از برنامه نوسان با حضور خاخامهای ضد صهیونیسم شهروند آمریکا
@ferghenews_com
هدایت شده از فرقه نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 بهائیت در ایران و پرسشهای بیجواب!
🔺از گفتوگوی «جامجم» با دکتر جواد منصوری، نظریهپرداز فرهنگی
@ferghenews_com