هدایت شده از علیرضا زادبر
إحراق منزل "محمد علي الحسيني" في بلدة شمسطار جنوب لبنان
لبنانی های خشمگین از مصاحبه ها و همکاری این روحانی با العربیه عربستان و از اخراجی های حزب الله، منزل او را در شمسطار آتش زدند. او مدتی در ایران بود، هیچ گاه در رده بالا حزب الله عضویت نداشته است.
https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از کانال رسمی کامران غضنفری
21.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ائتلاف پزشکیان _ قالیباف؛ بخش دوم
۱. اجرای سیاست استعماری آزادسازی نرخ ارز توسط دولت
۲. بیکفایتی در جلوگیری از قاچاق سوخت
۳. خاموشیهای گسترده برق برای ناراضی کردن مردم
۴. مصوبه خلاف امنیت ملی شورای عالی فضای مجازی
۵. عدم ابلاغ قانون عفاف و حجاب توسط قالیباف
۶. تداوم قانون شکنی آقای پزشکیان
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
باسمه تعالی
جناب آقای اسکندر مومنی
وزیر محترم کشور
با سلام و احترام
در خبرها شنیدم که طی حکمی خانم پروین داداندیش همسر آقای واعظی رییس دفتر حسن روحانی را به عنوان مشاور خود و رییس مرکز امور زنان و خانواده وزارت کشور منصوب کرده اید.
دو حالت وجود دارد؛ یا ایشان را به خاطر توانمندی های شخصی و فارغ از نسبت ایشان با یک جریان سیاسی خاص به این سمت انتخاب کرده اید و یا شما هم مثل برخی دیگر از وزرا به یک ماشین امضا تبدیل شده و در حال توزیع سهم افراد و باندهای قدرت هستید.
چنانچه مورد دوم صحت دارد _که شواهد نشان میدهد همین است_ و حتما ده ها نفر از زنان شایسته و همسو با دولت فعلی می توانستند در آن جایگاه قرار بگیرند، دلسوزانه عرض میکنم که دو روز بیشتر نشستن بر روی صندلی وزارتخانه، ارزش این بدنامی ها را ندارد به خصوص اینکه صغیر و کبیر متوجه میشوند که این مدل انتصابات نه از روی شایسته سالاری بلکه مصداق قبیله سالاری است و اولین دود آن نیز در چشم همین دولت میرود. آن صندلی که امروز شما روی آن نشسته اید موقت است و همه ما باید به زودی بابت تک تک اعمال مان به خدا پاسخگو باشیم.
با آرزوی موفقیت و عاقبت بخیری
امیرحسین ثابتی منفرد
۶ دی ۱۴۰۳
@Sabety_ir ✅
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻حکمرانی انفعالی و سکولاریسمِ ساختاری
🖊مهدی جمشیدی
۱. اصلیترین و عمدهترین دلیلی که برای رفع فیلتر مطرح میشود این است که خواست و ارادۀ جامعه، همسو با این تصمیم است و جامعه میخواهد به شبکههای اجتماعیِ غربی، دسترسی داشته باشد. ازاینرو، استدلال میشود که چنانچه حاکمیّت در راستای رفع فیلتر حرکت نکند، سرمایه و بدنۀ اجتماعیاش را از دست میدهد و میان دولت و مردم، شکاف پدید میآید. برایناساس، هرچند آشکار است که بسترها و سکوهای غربی، به قواعد ما تن در نمیدهند، بلکه حتی لحظههای بحران سیاسی را میآفرینند و خاستگاه نهفته و ناپیدای تنش و تلاطم اجتماعی هستند، اما نگهداشت سرمایۀ اجتماعی، مهمتر است و بهناچار، باید آنها را رها گذاشت. در واقع، حاکمیّت میان دو امر متزاحم و متعارض، گرفتار شده است که گویا قابلجمع با یکدیگر نیستند و باید یکی از آن دو را انتخاب کند. دولتهای غربی نیز که از این وضع انقباضی اطلاع دارند، عقبنشینی نمیکنند و برای گفتگو و تفاهم، وارد میدان نمیشوند؛ چراکه میدانند فشار اجتماعی و درونی، برای منفعلساختن حاکمیّت، کافی است.
۲. نخستین مسأله این است که حاکمیّت، دیرهنگام به صحنه وارد شد؛ در جایی که جامعه، جغرافیای زیستِ مجازی خود را انتخاب کرده بود و نسبت به آن، شرطی و و ابسته شده بود. تودهها در این انتخاب، اختیار و ارادۀ مستقلی ندارند و تابع موقعیّتها و جریانهایی هستند که ساخته میشوند. این موقعیّتها و جریانها، موج جامعه را به سوی خود میکشانند و در یک جغرافیا مینشانند؛ بیآنکه مشخص باشد این حرکت و سیر، چه مبدأ و سرچشمهای دارد. موجهای جمعیّتی، بهتدریج و در اثر شرایطِ ساختهشده، شکل میگیرند و در مرحلهای قرار میگیرند که دیگر، چندان مهارشدنی نیستند. از این نقطه به بعد، به جغرافیای انتخابشده، وابسته میشوند و زندگی روزمرّۀ خود را به آن گره میزنند و روزبهروز، امکان گسستن و استقلال و عبور، برایشان دشوارتر میشود. در این وضع، حاکمیّت دیگر نمیتواند تصمیمهای منجمدشده و تعلّقات گرهخورده را تغییر بدهد. ازاینرو، تأخیر و تعلل در مقام صورتبندی وضعیّت و شکلدهی به شرایط، چندان قابلجبران نیست.
۳. از سوی دیگر، سیاست، وادی انتخابهای ساده و آسان نیست، بلکه سیاست، بازی هوشمندانه در میدان همین تزاحمها و تعارضها است. سیاست، میدان عمل و مواجهه با تحمیلها و اقتضاهای متعدّد آن است و موقعیّت در آن به گونهای است که کنشگر را از حقیقت به سوی مصلحت سوق میدهد و وادار به عملگرایی و فرسایش و انفعال میکند. دراینحال، پیشپاافتادهترین و ناسیاسیترین کار، تسلیمشدن و عقبنشینی است و سیاسیترین کار، بازی زیرکانه با شرایط و تغییر نسبتِ خویش با موقعیّتِ تحمیلگر است. موقعیّت، طبیعی و تکوینی نیست، بلکه طرف مقابل برای ما ساخته است تا قدرت خویش را به ما تحمیل کند و ارادۀ ما را تابع خود گرداند. حال چنانچه ما از ارادۀ او تبعیّت کنیم، در واقع، کنش پیشاسیاست داشتهایم و نتوانستهایم وضع را به نفع خود تغییر بدهیم. در اینجا نیز باید گفت بر فرض اینکه قضاوتها دربارۀ جامعه، سوگیرانه و ساختگی نباشد، میتوان ذهنیّت جمعی را نسبت به شبکههای اجتماعیِ غربی تغییر داد؛ این ذهنیّتها، قطعی و نهایی نیستند و میتوان آنها را دگرگون کرد. در عمل، بارها دیدهایم که در اثر همین تغییر ذهنیّت، موجهای انتقالی و کوچهای مجازی رخ داده است و شرایط جدید و متفاوتی تولید شده است. این جابجاییها، همگی طبیعی و خودجودش نیستند، بلکه دستکاریها و دخالتهایی در میان است. این امکان و فرصت برای ما نیز بهمثابه یک کنشگر سیاسی وجود دارد که ذهنیّت جمعی را بازسازی کنیم.
۴. مسیری که اکنون بخشی از حاکمیّت – بهخصوص لیبرالهای دولتی و شبهانقلابیهای تکنوکرات – انتخاب کردهاند، به انقباض و انسداد بیشتر حکمرانی میانجامد و انتخابهای آیندۀ حاکمیّت را محدودتر خواهد کرد. این مسیر، از سوی خودِ حاکمیّت، ساخته نشده، بلکه طرف مقابل، آن را تعریف و طراحی کرده و اکنون حاکمیّت باید به دلیل احساس انفعال و سردرگمی و اضطرار، به آن گردن بنهد؛ درحالیکه هرچه در این مسیر پیشتر برود، چنان است که گویا به مرداب پا نهاده است. این مسیر، گشایشهای لحظهای و زودگذر در پی دارد و گرههای کورِ فلجکننده. اینکه هر از گاهی، به شرایط تولیدشده از سوی تجدّد، تن در بدهیم و قدمبهقدم، به اقتضاها و ضرورتهای آن وادار بشویم، به معنی غلتیدن به یک مدار بیبازگشت و انقباضی است که انقلاب را از خویشتن هویّتی و فرهنگیاش، تهی و تخلیه میکند و به روند سکولاریسمِ ساختاری، دامن میزند. انقلاب از حیث ساختاری، در حال عبور از هنجارها و غایات و ارزشهای خویش است و میرود که توسط تجدّد، بلعیده شود.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از آنتی سکولار
32.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ سکولاریسم حوزوی در حال رشد است!
گفتگو با حجت الاسلام اسکندری؛ استاد مبرز جریان شناسی تاریخی:
🔺حوزه علمیه اگر بتواند طی 50 سال آینده، رسوبات تفکر مرحوم فیرحی را پاک کند کار بزرگی کرده است؛ فیرحی با پنبه سر می برید!
▫️مرحوم فیرحی در اردیبهشت 99 صراحتا گفت در زمان غیبت نه تنها حکومت نباید تشکیل داد حتی تبلیغ دین هم ممنوع است؛ مهدی نصیری تفکر سنتی و فیرحی تفکر مدرن داشت و جالب اینکه هر دو به همین نتیجه رسیدند!!
🔹فیرحی صراحتا گفته بود دنبال دموکراتیزه کردن فقه است.
🔸چرا فیرحی سمت متون آیت الله نائینی و یا اشخاصی مثل محمدمهدی شمس الدین و اکبر ثبوت رفت؟ / صدای حوزه
🌐 #آنتی_سکولار | ما را به دوستان طلبه خود معرفی کنید 👇
🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از احمدحسین شریفی
۷.mp3
12.69M
🎤احمدحسین شریفی
🔴درسهای مبانی علوم انسانی اسلامی
🔶جلسه هفتم:
«ضرورت اسلامیسازی علوم انسانی: بخش پایانی»
#علوم_انسانی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از باغ اندیشه-محمدمهدی شیرمحمدی
کریسمس.mp3
28.24M
⭕️نقد و بررسی کریسمس
🎙صوت نشست نقد و بررسی کریسمس
🔸بررسی ریشهای کریسمس
🔸بررسی نمادهای مرتبط با کریسمس از جمله بابانوئل
🔸جریان شناسی محصولات رسانهای با محوریت کریسمس
🔸بررسی تاثیرات فرهنگی کریسمس
📎منبع: https://inaghd.ir/christmas/
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈
هدایت شده از باغ اندیشه-محمدمهدی شیرمحمدی
11.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نهضت صحیفهخوانی
برای مقابله با شیاطین
⚠️ تأثیر حملاتِ اجنّه در ایجاد مشکلات و بیماریها، هر روز بیشتر میشود؛ اما نگران کننده نیست !
دسترسی به دعاهای ۲۲ / ۲۳ / ۲۹ صحیفه سجادیه
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈
هدایت شده از خبر فوری سراسری
✍نوجوانی پرسید چرا شیعیان اینقدر دشمن دارند؟
این مجسمه در اسپانیا از سه نفر مسلمان، مسیحی و یهودی ساخته شد.
از مجسمه ساز پرسیدن، هدفت چی بوده ؟؟
گفت: ﻳﻬﻮﺩیا ﺧﻮﺩشونو ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺯ مسیحیا ﻭ ﻣﺴﻠﻤونا ﻣﻴدونن ﻭ ﻣﺴﻴﺤﻴﺎ هم خودشونو ﺑﺎﻻﺗﺮ از ﻣﺴﻠﻤونا ﻣﻴدونن. منم ﺍﻳﻦ ﻣﺠﺴﻤﻪ ﺭو ﺳﺎﺧﺘﻢ ﺗﺎ ﺑﮕم اونها سخت در اشتباه هستن!
گفتن:این ﻣﺠﺴﻤﻪکه ﮔﻔﺘﻪﻫﺎی اونها رو تایید میکنه!
ﮔﻔﺖ:
اشتباه نکنید!ﻛﺎفیست آن ﻣﺴﻠﻤاﻥ ﺍﺯ ﺳﺠﺪﻩ برخیزد!
ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻣﺘﻮﺟﻪ خواهید شد ﻛﻪ ﭼﻪ ﺑﻼﻳﻲ ﺳﺮ آن دونفر خواهد آمد.
🔹 اسلام عبادی و اسلام سیاسی!
این فردی که در سجده هست، نماد انسان صالح و اسلام عبادیه!
آزارش به کسی نمیرسه خیری هم برای کسی نداره!
بنابراین مخالف و دشمن هم نداره، چون ظلم پذیره!
اونایی هم که رفتن روش ایستادن چون جاشون خوبه،کاری باهاش ندارن!
حالا تصور کنید این انسان صالح قصد بلند شدن داشته باشه و به اون دوتا به خاطر ظلمشون اعتراض کنه! چی میشه؟!
قطعا جای اون دوتا متزلزل خواهد شد و حتما باهاش مخالفت میکنن و حتی ممکنه باهاش بجنگن و به قتل برسونن!
حالا دیگه دشمن هم داره!
اون فرد دیگه صرفا انسان صالح نیست! چون اون الان دیگه به یک انسان مصلح تبدیل شده و میخواد به بُعد سیاسی اسلام هم عمل کنه .
مصلح یعنی عدالت خواه و همه مصلحین برخلاف صالحین دشمنان زیادی دارن! مثل امام عصر(عج) که مصلح آخرالزمان هستن و دشمن هم زیاد دارن
تشیع به ما یاد داد مصلح باشیم و در کنار اسلام عبادی به اسلام سیاسی هم رو هم در نظر بگیریم.
تشیع مصلح پروره برای همین هم دشمن زیاد داره...
📌 #خبر_فوری_سراسری
بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا
@fori_sarasari
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
9.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆نکته اموزشی مبتلابه همه ما
📲با این اشتباه موبایلتون میسوزه
🇮🇷کانالهای #نشریه_عبرتهای_عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از حاج علی تی.وی 😎✌️
30.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ویدئوی جدید #حاج_علی ✌️
👈 این قسمت: سرطانی به نام #اصلاحات
#انقلابیون
🖥 عضو کانال "#حاج_علی_تی_وی" بشید 👇
https://eitaa.com/joinchat/3052077319Cc23b92694b
هدایت شده از محسن عباسی ولدی
🌃#شب_بخیر | شبت بخیر حضرت زندگی!
🌱من در خانۀ خیالیام همیشه آمادۀ آمدنت هستم. حتی قربانی لحظۀ استقبالت را هم به درخت سیبی بستهام که در باغچهام چشم به انتظار تو قد کشیده. ساعتها کنار باغچه نشستهام و با درخت سیب منتظر حرف زدهام.
🌱خودت میدانی که تا به حال چند قربانی را آوردهام و بستهام و پیر شدهاند و فروختهام و یکی جوانترش را خریدهام.
🌱کسی اگر باور نکند تو باور میکنی که چه با هیجان میتپید قلب قربانیها از انتظار فدا شدن به پای تو. قربانیهایی را که پیر میشدند وقتی از خانه بیرون میبردم، از نگاهشان التماس را میفهمیدم.
🌱التماس که ما نگه دار و توفیق فدا شدن را از ما نگیر. هیچ نوازشی و هیچ سخنی دلشان را آرام نمیکرد. آنها فقط فدا شدن برای تو را میخواستند.
🌱در خانۀ خیالی من همه زبان هم را میفهمند؛ حتی در و دیوار. این جا واقعا خانۀ زندگی است.
🌱شبت بخیر حضرت زندگی!
#بهانه_بودن
#محسن_عباسی_ولدی
@abbasivaladi