eitaa logo
دروس اساتید المرسلات
3.2هزار دنبال‌کننده
94 عکس
30 ویدیو
47 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از المرسلات
0048-KharejFeq-14030626.MP3
30.43M
🔊| مروری بر ادوار سه گانه فقهی در مورد فرع محل بحث (نجاست ماء مضاف کثیر)/ اشاره ای به تفکیک ملاقات و سرایت/ قرار گرفتن مساله محل بحث ذیل قاعده ملاقات/ اشاره ای به نظر وحید بهبهانی و سید بحرالعلوم و صاحب مفتاح الکرامه/ شروع دوره سوم در این مبحث از زمان سید محمد عاملی (صاحب مدارک)/ دوره چهارم از صاحب عروه به بعد و تمسک محقق خوئی به اطلاق ادله نجاست/ شاهد دوره ای که تمسک به اجماع میشود؛ عبارت ابن ادریس در سرائر ص 59, محقق حلی در معتبر جلد اول ص 84 و علامه حلی در تذکره جلد اول ص 33 و در منتهی جلد اول ص 127/ بسیاری از فتاوی فعلی در باب نجاسات از باب احتیاط است و مخالف نیز دارد 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. دو شنبه. 26/6/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0054-KharejOsul-14030627.MP3
31.54M
🔊| مروری بر نظر محقق عراقی بر جایگاه وضع و مقدمیت آن نسبت به استعمال و مفاهمه/ تفکیک بین وضع و استعمال در کلمات اصولیین/ مثالی از تفکیک دلالت تصوری از تصدیقی در باب الفاظ/ مثالی از علامات حقیقت و‌ مجاز از منظر تفکیک وضع و استعمال/ محقق خوئی و عراقی، ثمره وضع را مفاهمه دانسته اند/ حق این است که مفاهمه، اثر قریب استعمال و اثر بعید وضع است/ توضیح ثمره مبحث وضع، چند مقدمه دارد/ مقدمه اول: تفکیک بین ثمره باب و ثمره مسایل مطرح شده در آن باب 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. سه شنبه. 27/6/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0049-KharejFeq-14030627.MP3
34.45M
🔊| مروری بر ادوار چهارگانه فقهی در مورد فرع محل بحث (نجاست ماء مضاف کثیر)/ در دوره سوم، در بخش اجتهاد تمرکز بر قاعده کلی ملاقات شده است/ اهمیت شهرت و اجماع در مساله فعلی و اهمیت عبارات فقهاء/ توضیح نظر شیخ اعظم در کتاب الطهاره/ شیخ، جزء مهمترین کسانی که تنوع ماء مضاف را بررسی کرده است/ ایشان ماء مضاف کثیر را نیز از باب قاعده ملاقات نجس میدانند/ شیخ اعظم، بر اساس ادله باب ملاقات، علت قاعده ملاقات را سرایت میدانند/ شیخ اعظم این تعلیل را با استفاده از اجماع، استظهار کرده است/ ایشان به همین خاطر، برخورد بخش سافل ماء مضاف به نجس را موجب نجاست بخش اعلی آن نمیدانند/ شیخ اعظم با این توضیح، اجماع بر نجاست ماء مضاف کثیر را مطلق ندانستند 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. سه شنبه. 27/6/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0055-KharejOsul-14030628_01.MP3
25.14M
🔊| مروری بر مباحث سابق/ تبیین مباحث مطرح شده در باب وضع از حیث ثمره داشتن و نداشتن/ مساله اوضاع نوعیه و بحث از قرینه ذیل آن، ثمره جدی دارد/ تحقیق سه قسم اول اقسام اربعه وضع و مساله معانی حرفیه، ثمره فقهی و اصولی ندارد/ بررسی هیئات از حیث وضع نوعی، ثمره دارد اما از حیث معنای حرفیه، ثمره چندانی ندارد/ تحقیق قسم رابع از اقسام اربعه وضع، تاثیر جدی در شناخت اعتبارات عقلائی داشته و تاثیر زیادی در استنباط دارد/ طریقه بعدی برای تبیین ثمره مبحث وضع مبتنی بر فقه بالمعنی الاعم/ در فضای فقه بالمعنی الاعم، بحث وضع در مقام استظهار از ادله ای که کمتر مورد استفاده فقهاء بوده است، موثر است/ ثمره مبحث وضع با نظر به باب استفاده از روایات معارف مبتنی بر اتخاذ موضع نسبت به الفاظ محسوسات و بررسی نظریه روح المعنی ذیل آن 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. چهارشنبه. 28/6/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0050-KharejFeq-14030628_01.MP3
23.03M
🔊| مروری بر ادوار فقهی فرع محل بحث (نجس شدن ماء مضاف کثیر)/ مرور بر نظر شیخ اعظم در فرع محل بحث/ تبیین نظر آیت الله شیخ حسین حلی در این مسأله/ توضیحی از سبک اجتهادی شیخ حسین حلی و ارادت ایشان به میرزای نائینی/ تبیین نظر محقق خوئی در این منظر و‌ مخالفت ایشان با شیخ اعظم در استظهار از روایات باب ملاقات/ توضیح مرحوم آیت الله فاضل در تفصیل الشریعه 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. چهار شنبه. 28/6/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0056-KharejOsul-14030701.MP3
42.35M
🔊| توضیح مفصل تر از فقه بالمعنی الاعم و تاثیر مبحث وضع در آن/ نگاهی به منبع شناسی و دلالت ادله لفظیه/ توضیح نواقص فعلی علم اصول از منظر فقه بالمعنی الاعم از دو جنبه منبع شناسی و دلالت ادله/ توضیحی از علوم انسانی امروز از این منظر/ لزوم تفکیک بین باید از هست و تفکیک باید ضرورت بالقیاس و باید ارزشی در حیطه علوم انسانی 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. یک شنبه. 1/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0051-KharejFeq-14030701.MP3
18.89M
🔊| مروری بر نظر محقق خوئی و مرحوم آیت الله فاضل و همراهی ایشان با فتوای حضرت امام در فرع محل بحث/تفاوت نظر شیخ اعظم و محقق خوئی در توضیح ملاک ملاقات/جمع بندی از ادله مطرح شده در محل بحث و ثمره هر یک‌ در محل بحث/ بر اساس نظر شیخ اعظم، مساله فعلی ذیل «النجاسات و احکامها» قرار میگیرد. 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. یک شنبه. 1/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0057-KharejOsul-14030702.MP3
49.47M
🔊| ثمره وضع در حیطه زبان شناسی و داخل بودن آن در علم اصول/ مروری بر لزوم تفکیک باید ارزشی و باید حقیقی (ضرورت بالقیاس) در فضای علوم انسانی از منظر فقه به معنای اعم/ لزوم تفکیک نگاهی آلی از اصالی به علم و نگاه از منظر علم آلی به اصول/ از نگاه آلی، مساله وضع از بنیادهای اصلی مباحث الفاظ است/ شواهدی از مباحث مختلف اصولی که بر پایه وضع بنا نهاده شده است 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. دو شنبه. 2/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0052-KharejFeq-14030702.MP3
15.92M
🔊| مروری بر نظر محقق خوئی و مرحوم آیت الله فاضل و همراهی ایشان با فتوای حضرت امام در فرع محل بحث/ مروری بر نظر شیخ اعظم و مساله سرایت در بیان ایشان/ توضیح دهندگی حداکثری نظر شیخ اعظم/ تبویب کتب فقهی به دست فقهاء بوده است/جایگاه طهارت خبثی و حدثی در بیان شارع مقدس 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. دو شنبه. 2/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0058-KharejOsul-14030703.MP3
29.74M
🔊| اتمام بحث از ثمره وضع و بررسی ادامه ان به حمل شایع در ضمن مباحث مطرح آتی در این باب/ سه مسأله مهم در باب وضع: حقیقت وضع و من الواضع و تقسیمات وضع/ توضیحی از جنبه کلامی عقیدتی مبحث وضع و اشاره ای به جایگاه من الواضع و حقیقت وضع در این نگاه/ تعریف مرحوم آخوند از حقیقت وضع و تقسیم وضع به تعیینی و تعینی در تعریف ایشان/ جایگاه استعمال و لزوم تفکیک صحیح وضع از استعمال و شئون آن دو/ نگاهی به وضع تعینی از منظر استعمال (استعمال بلا قرینه)/ اشاره ای به مسلک تعهد از منظر تفکیک وضع از استعمال/ تفکیک حقیقت از اعتبار در این مبحث 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. سه شنبه. 3/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0053-KharejFeq-14030703_01.MP3
23.59M
🔊| مروری بر ثمره نظر شیخ اعظم/ جایگاه کتاب الطهاره به صورت مستقل یا مقدمه کتاب الصلاه/ جایگاه طهارت حدثی و خبثی در کتاب الطهاره/ نگاهی به جایگاه طهارت مائی و غیر مائی در فضای فقه/ دسته بندی طهارت خبثی و حدثی در بیان محقق حلی/ بررسی مستثنیات ذیل احکام النجاسات/ سببیت ملاقات با عین نجس برای نجس شدن و نیز وجوب اجتناب از نجس/ شکل گیری باب ملاقات در قرن دهم و یازدهم/ لزوم تفکیک باب طهارت خبثی از حدثی در ابتدای کتاب الطهاره و بررسی نجاسات به عنوان اولین مساله در طهارت خبثی/ لزوم بررسی چیستی نجاست در نزد شارع و نیز بررسی ملاقات و سرایت از این منظر 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. سه شنبه. 3/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0059-KharejOsul-14030714.MP3
30.27M
🔊| مروری بر اصولی بودن و ثمره داشتن مبحث وضع/ سه مبحث حقیقت وضع و من الواضع و تقسیمات واضع/ لزوم تبیین امتداد مبحث وضع/ تعریف وضع توسط مرحوم آخوند/ اشکال شاگردان مرحوم‌ آخوند به این تعریف از منظر تفکیک وضع با اثر وضع و تفکیک حیث مصدری و حاصل مصدری در وضع/ ابهام در تعریف وضع از محقق خراسانی/ وارد نبودن این اشکال به آخوند و ملتفت بودن ایشان به این نکته/معنای اصطلاحی بودن یا لغوی بودن وضع در باب محل بحث/ تبیین ادامه عبارت محقق خراسانی در تعریف وضع و مساله تقسیم‌ وضع به تعیینی و تعینی/ علامات حقیقت و‌ مجاز از حیث تعریف آخوند از وضع 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. شنبه. 14/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0054-KharejFeq-14030714_01.MP3
17.72M
🔊| اشاره به وقایع اخیر و شهادت شهید سید حسن نصرالله/ نکاتی لطیف و دقیق در مورد جایگاه جهاد در اسلام/ لزوم انجام تکلیف و الگو گرفتن از شهید مطهری 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. شنبه. 14/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0060-KharejOsul-14030715.MP3
39.91M
🔊| مروری بر اشکال به محقق خراسانی در تعریف وضع و پاسخ به آن/ مساله اصطلاحی یا لغوی بودن وضع در عنوان محل بحث/ توضیح سه نگاه به مبحث وضع بعد از آخوند خراسانی/ توضیح ای متفاوت از نگاه میرزای نائینی به وضع الفاظ/ متاثر بودن میرزای نائینی از محقق خراسانی/ عباراتی از شهید سید مصطفی خمینی و نگاهی متفاوت به الفاظ/ اثرگذاری جدی این نگاه میرزای نائینی در کلمات متاخرین ایشان/ تاثیر این نگاه در بیان محقق عراقی و توضیح نظر ایشان مبتنی بر اعتباری بودن وضع و تکوینی بودن هوهویت لفط و معنا/ اشاره ای به نظر محقق خوئی و شهید صدر 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. یکشنبه. 15/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0055-KharejFeq-14030715.MP3
22.9M
🔊| مروری بر توضیحات گذشته در مورد فرع محل بحث (نجس شدن ماء مضاف)/ اجماعات منقوله متضافره و شهرت محققه و ادعای مفتاح الکرامه بر اطلاق معقد اجماعات و روایات وارده در مورد مصادیق ماء مضاف/ مساله ملاقات و سرایت و‌‌ رطوبت/ قبول نگاه شیخ اعظم و کنارگذاشتن نگاه محقق‌ خوئی به مساله/ تفکیک بین باب طهارت خبثی و طهارت حدثی از ابتدا/ شروع مبحث طهارت خبثی از نجاسات و نه مطهرات/ اشاره ای به نظر شهید صدر در باب نجاسات/ لزوم بررسی منجس بودن اعیان نجسه در اثر ملاقات و نیز منجس بودن متنجس و بعد هم بحث از مطهرات در این نگاه 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. شنبه. 15/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0061-KharejOsul-14030716.MP3
23.98M
🔊| مروری بر مطالب گفته شده در جلسات گذشته/ توضیح مفصل نظریه قرن اکید از شهید صدر/ رد نظریه قرن اکید مبتنی بر تفکیک وضع از استعمال/ ریشه نگاه از جنبه تکوینی به وضع در عبارات آخوند خراسانی همچون تحلیل نفس شناسانه ایشان در تفکیک بین حروف و اسماء 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. دوشنبه. 16/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0056-KharejFeq-14030716.MP3
28.6M
🔊| اشاره ای به تقکیک عناوین مأخوذ در ادله و عناوین مأخوذ در عنوان باب فقهی/ لزوم‌ تفکیک بین طهارت حدثی از خبثی در برخورد با ادله و مساله اصل بودن یا نبودن ماء در مطهریت نسبت به آنها/ عبارت علامه حلی در قواعد الاحکام در باب میاه ذیل مبحث فعلی/ سیره فعلی متشرعه نسبت به تطهیر نجاسات از منظر وجوب غیری و استحباب نفسی/ اشاره ای به فقه روابط اجتماعی از این منظر/ عبارتی مهم از مقام معظم رهبری در مورد شهید مطهری به این مناسبت/ لزوم تحقیق چیستی حقیقت نجاست در این وادی/ تحقیق چیستی نجاست توسط حضرت امام در کتاب الطهاره 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. دوشنبه. 16/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0062-KharejOsul-14030717.MP3
32.87M
🔊| مختار این است که دلالات الفاظ، اعتباری است و تمامی توالی فاسده مذکور، قابل پاسخ است/ نگاهی به خوانشهای مختلف از نظریه اعتبار و اشاره ای به نظر مرحوم علامه طباطبایی/ توضیحی از نظر آیت الله مصباح در مورد بایدهای ارزشی و ریشه نظر ایشان در بسیاری از مباحث علمی/ توضیحی از تقسیم حکمت به عملی و نظری و نیز اقسام فاعل در فلسفه به این مناسبت/ گفتار اصولیین در باب تبعیت احکام از مصالح و مفاسد بر اساس نگاه تکوینی و نگاهی به اجزاء و تبدیل الامتثال بالامثتال از این منظر/ به تنها کسانی که میتوان حقیقتا نظریه اعتبار را نسبت داد، امام و علامه طباطبایی است/ تفکیک بین اعتباراتی همچون لغت با بایدهای ارزشی/ اشاره ای به نگاه عرفاء به الفاظ 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. سه شنبه. 17/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0057-KharejFeq-14030717_01.MP3
23.29M
🔊| مروری بر مباحث سابقه در فرع محل بحث(نجس شدن ماء مضاف)/ نگاه مرحوم امام در مورد ملاک بودن سرایت و طریقیت رطوبت، بر اساس عبارتی در تحریر الوسیله/ بیان جمع بندی نظر مختار در مورد فرع محل بحث و عدم پذیرش فتوای مرحوم‌ امام در تحریر/ لزوم بررسی چیستی نجاست در محل بحث 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. سه شنبه. 17/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0063-KharejOsul-14030718.MP3
56.75M
🔊| مروری بر مطالب گفته شده در مورد مختار در باب وضع/ شاذ بودن نظریه اعتبار از جهت تاریخی با نظر به عبارات حکماء و متکلمین و اصولیین قدیم/ ابتناء برخی فتاوی فقهی بر نظر اعتبار ملازم با التفات فقیه به تفکیک حقیقت از اعتبار نیست/ تفکیک بین اعتبارات مقدس با ساير اعتبارات و نگاهی به نظر آیت الله مصباح از این منظر/ نظر عرفاء در مورد الفاظ و سمبلیک بودن عبارات آنها/ بررسی مفصل نگاه به حقیقی بودن دلالت الفاظ از منظر اصحاب علوم غریبه به مناسبت عبارت مرحوم سید مصطفی خمینی و مضر نبودن این مطلب به اعتباری بودن دلالت الفاظ/ استعاری بودن و سمبلیک بودن لسان اصحاب این علوم/ سیر از اسم شخص به لوازم تکوینی او توسط نفس متخصصین علوم غریبه بر اساس عبارت علامه حسن زاده/ عبارت علامه طباطبایی در المیزان (آیه 102 سوره بقره) نسبت به این سیر از اسامی به لوازم تکوینی اشخاص مبتنی بر قدرتهای نفسانی و معد بودن فرمولهای این علوم برای حصول یقین در نفس فاعل/ نقل نکاتی جالب از بزرگی برخی عرفاء به این مناسبت/ نکاتی بسیار جالب در مورد نگاه عرفاء به نفس انسانی و تفاوت آن با نگاه متعارف و جایگاه یقین در این نگاه عرفانی به نفس 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. سه شنبه. 18/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0064-KharejOsul-14030721_01.MP3
24.22M
🔊| مقدمه چهارم رسیدن به نظر مختار مبتنی بر انواع نگاه به اعتبار در تراث فلسفی و اصولی/ بررسی سه دسته از مبادی اقیسه در علم منطق (یقینیات و مشهورات و مخیلات) از منظر اعتبار/ تصور یا تصدیق بودن اعتبار در عبارت علامه طباطبایی در مقاله ششم اصول فلسفه/ گزاره های ارزشی و حسن و قبح/ توضیحی از نظر آیت الله مصباح و نقض نبودن بیان ایشان نسبت به توضیحات منطقیین در مشهورات/ نکاتی در مورد بیان آیت الله مصباح در شروط مقدمات برهان 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. شنبه. 21/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0058-KharejFeq-14030721_01.MP3
23.68M
🔊| مروری بر عبارات حضرت امام در فرع محل بحث (نجس شدن ماء مضاف)/ ورود در فرع محل بحث در مورد اصابه نجاست به اواسط ماء مضافی که از بالا به پایین ریخته میشود/ عبارت مصنف و برخی دیگر از فقهاء در حواشی عروه در مورد فرع محل بحث/ اشکال به دو فرعی که امام بیان کرده اند و پاسخ به این اشکال بر اساس عبارت ایشان در جلد چهارم کتاب الطهاره/ وافی نبودن عبارت آیت الله فاضل در تفسیر عبارت مرحوم امام/ پاسخ به نظر حضرت امام و شیخ اعظم و دیگر فقهاء نسبت به اجماع در محل بحث 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. شنبه. 21/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0065-KharejOsul-14030722.MP3
37.52M
🔊| مروری بر مطالبی که نسبت به سه گانه مخیلات و مشهورات و یقینیات از منظر اعتبار و حقیقت گفته شد / توضیحی از مشهورات از حیث تصور و تصدیق و از حیث حقیقت و اعتبار/ مساله شخصی یا نوعی بودن اعتبار/ بررسی عبارت شهید مطهری در پاورقی مقاله ششم اصول فلسفه از این منظر/ تفکیک اعتبار در جایی که معتبر انسان بما هو انسان است و در جایی که معتبر انسان بما هو حیوان است 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. یک شنبه. 22/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0059-KharejFeq-14030722.MP3
25.08M
🔊| توضیح کاملی از جمع بندی مطالب گفته شده و تبیین کامل نظر حضرت امام در باب نجاست ماء مضاف با ملاقات با نجاست 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. یکشنبه. 22/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
0066-KharejOsul-14030724_01.mp3
54.45M
🔊| تاکیدی بر تفکیک نگاه شخصی و نگاه اجتماعی به اعتبار و‌ بررسی وضع بر این اساس/ اشاره ای به نظر محقق خوئی در نظریه ابراز از این منظر/ نقش معتبر در مورد وضع الفاظ/ باقی ماندن اعتبار از منظر اعتبار اجتماعی/ عقلاء بما هم عقلاء در بیان منطقیین و تفاوت آن با حیثیت مجموعی افراد/ اشاره ای به حقیقت اجتماع در بیان علامه طباطبایی/ جایگاه شخص در تحقق موضوع اعتبار اجتماعی/ محیط اعتبار و شخصیت فاعل اعتبار/ انکار اعتبار شخصی و کنارگذاشتن مسلک تعهد از این منظر/ اهمیت مساله دخالت خداوند و فطرت در اعتبارات لفظی در بیان میرزای نائینی/ اجتماعی بالطبع بودن انسان و حقیقی بودن این طبع و اجتماع در بیان علامه (جلد چهارم المیزان) و مقابله شهید مطهری با ایشان و نقد شهید مطهری در تطبیق این نظر بر نظر دورکهایم/ اجتماع، توحیدی ترین موجود عالم و از ابعاض وجودی انسان کامل است/ توضیحی از فطرت و ارتباط جمیع انسانها با انسان کامل از این منظر/ اختصاص اعتبار به فاعل بالقصد و فضای علم حصولی در این نگاه/ عدم انکار اعتبار در ظرف اجتماع توسط علامه 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. سه شنبه. 24/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b