eitaa logo
دکتر احسان (محمد مهدی رضائی)
192 دنبال‌کننده
186 عکس
133 ویدیو
65 فایل
طلبه حوزه علمیه دکترای زبان و ادبیات عربی - دانشگاه تهران کارشناس ارشد مترجمی زبان عربی - دانشگاه تهران @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mahdirz@gmail.com مدرس دانشگاه مترجم رسمی قوه قضائیه @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">1378translator@gmail.com نشر قدَح @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">qadah110@gmail.com مدیر کانال: mahdirz1980@
مشاهده در ایتا
دانلود
❌مرغ همسایه غازه و برای خوردن غاز باید از همسایه گرفت 1️⃣ خوبه ما ایرانیا ارزش پولمون کمه، ولی سبد سبد میخریم! 🔺اون غربیها ارزش پولشون زیاده، ولی میوه یه دونه یه دونه یا یه قاچ، یه قاچ میخرن! 2️⃣ما ارزش پولمون کمه، گونی گونی میخریم 🔻اونا ارزش پولشون زیاده، برنج یه کیلو یه کیلو میخرن 3️⃣ما ارزش پولمون کمه، هامون در تالار با مهمون های بسیار زیاد 🔻اونا ارزش پولشون زیاده، مراسم عروسی را در کلیسا با پدر مادر عروس داماد 4️⃣ما ارزش پولمون کمه، توی خونه هامون، فرش موکت و مبل، درجه یک داریم 🔻اونا ارزش پولشون زیاده، فقط مبل دارن با لوازم خانگی تک نفره قدیمی! 5️⃣ما ارزش پولمون کمه، از مهمان با پلو کباب، چنجه، جوجه، تنقلات، میوه، پذیرایی میکنیم 🔻اونا ارزش پولشون زیاده، از مهمونشون با یه چای یا قهوه پذیرایی میکنن! 6️⃣ما ارزش پولمون کمه، فرزندامون را با کامل خونه بخت میفرستیم! 🔻اونا ارزش پولشون زیاده، عروس، داماد با یه ساک دستی 🧰 لباس، خونه بخت میرن! 7️⃣ما ارزش پولمون کمه، همه زنان دستبد، گردنبند، گوشواره و انگشتر دارند 🔻اونا ارزش پولشون زیاده، ولی زنان غربی زیورآلات طلا ندارن! 8️⃣ ما ارزش پولمون کمه، از پیر و جوون بینی و لب و گونه و...عمل می کنن 🔻اونا ارزش پولشون زیاده، پول برای این کارا را نمیدن! 9️⃣ما ارزش پولمون کمه، در مصرف، دارو، ، برق، آب بنزین، عمل های زیبایی، رتبه اولیم 🔺اونا ارزش پولشون زیاده، در این موارد در رتبه آخرن و... خوش بحالشون که ارزش پولشون بالاست یا خوش بحالمون که کیفیت زندگیمون بالاست😜 اینقدر تحت تاثیر القائات احساس بدبختی نباشیم زنده باد و ╲\╭┓ ╭ 🦋🌱 ┗╯\╲ @dr_ehsan1980
😵‍💫🎹🪗🥁🪘🎻🪕🎸🎤🎧 ترانه‌هایی در ورطه‌ی ابتذال و گوش‌های رایگانِ بی ذوق ترانه زیر که توسط یکی از خوانندگان جوان امروزی اجرا شده است، نمونه‌ای بارز از ابتذال و سطحی‌نگری در موسیقی است. متأسفانه، جوانان ما با گوش سپردن به چنین ترانه‌هایی، ذائقه‌ی هنری خود را به ورطه‌ی ابتذال می‌کشانند. این ترانه‌ها، جز تکرار مکررات و توصیفات سطحی از عشق و عاشقی، حرفی برای گفتن ندارند. گفتم ساز رفتنو کوکش نکن اون موهای نازتو تو کش نکن انقده تو چشم نرو اون چشای خوشگلو از من دورش نکن آدم بدای دورتو که دور نکردی چقد بت گفتم محل نده تو گوش نکردی اینا پشت تو پیش من بد میگفتن حالا فهمیدی چرا من باهاشون هی در میوفتم اینا تورو اذیت میکنن نیومده خستت میکنن همه جوره من پشت توئم بیا قایم بشو پشت خودم قربون خنده های نازت نبینم بخوای گریه کنی من دارم نیازت عزیزم میری بیرون من دلشوره میگیرم آخه من کلی چشم بد دورت میبینم نکات ضعف ترانه: * ترانه علاوه بر بی‌بهرگی از مهارت‌های شاعری، فاقد هرگونه پیام عمیق یا محتوای قابل تأمل است و صرفاً به توصیف احساسات سطحی و زودگذر می‌پردازد. * استفاده از کلمات و عبارات مبتذل و سخیف، ترانه را به سطحی نازل کشانده است و به ذائقه‌ی هنری مخاطب توهین می‌کند. * ترانه پر از تکرارهای بی‌مورد و خسته‌کننده است که حوصله‌ی شنونده را سر می‌برد. * ترانه مملو از کلیشه‌های نخ‌نما و تکراری درباره‌ی عشق و عاشقی است که هیچ تازگی و جذابیتی ندارند. جوانان امروز، سرمایه‌های ارزشمند جامعه‌ی ما هستند. متأسفانه، بسیاری از آن‌ها به دلیل عدم آشنایی و انس با موسیقی باکیفیت و پرمحتوا، به شنیدن ترانه‌های مبتذل و سطحی روی آورده‌اند. این امر، علاوه بر تخریب ذائقه‌ی هنری آن‌ها، می‌تواند تأثیرات منفی دیگری نیز بر شخصیت و رفتار آن‌ها داشته باشد. * آموزش و پرورش و دبیران محترم درس ادبیات در مدارس می‌توانند به ارتقای ذائقه‌ی هنری دانش‌آموزان کمک کنند و آن‌ها را با محتوا و موسیقی باکیفیت آشنا سازند. * خانواده‌ها و مربیان باید جوانان را به گوش دادن به موسیقی باکیفیت تشویق کنند و آن‌ها را از مضرات گوش دادن به ترانه‌های پوچ و مبتذل آگاه سازند. با انجام این راهکارها، می‌توانیم امیدوار باشیم که سطح محتوایی ترانه‌ها بالاتر رفته و جوانان ما به موسیقی باکیفیت و پرمحتوا دسترسی پیدا کنند. این امر، علاوه بر ارتقای ذائقه‌ی هنری آن‌ها، می‌تواند تأثیرات مثبتی بر شخصیت و رفتار آن‌ها داشته باشد و آن‌ها را به شهروندانی آگاه، مسئولیت‌پذیر و خلاق تبدیل کند. @dr_ehsan1980
33.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بررسی نظریه ، زبان‌شناس معروف و استاد دانشگاه ساترن کالیفرنیا می‌توان بدون حفظ کردن لغت و قواعد، به شکل طبیعی را آموخت صحبت کردن به تنهایی، کمکی به یادگیری زبان دوم نمی‌کند و به کارهای دیگری هم نیاز دارد. اگر به دنبال راهی هستید که زبان را به شکل مؤثر و اصولی یاد بگیرید، این ویدیو را از دست ندهید. @dr_ehsan1980
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه‌های محمدرضا شجریان در مورد شنیدن انواع موسیقی در ساعات مختلف شبانه‌روز. هنگامی که آدم روز رو شروع میکنه، نباید دستگاه همایون بشنوه! بخش‌هایی از برنامه نوروز سال ۷۳ تلویزیون و گفتگو با هرمز شجاعی‌مهر این‌ برنامه که از پیش ضبط شده بود،‌ با عنوان "زنده" از تلویزیون پخش شد. @dr_ehsan1980
آغازِ مردانی که قرار است تکیه‌گاه و مدیر خانواده‌های آینده باشند 😔 @dr_ehsan1980
هدایت شده از پرویزن
"شاعر غزل و ترانه" محمدعلی بهمنی، از دو جهت بر ادبیات روزگار ما تاثیر نهاده است. اوج این تاثیرگذاری را در دهه‌های پنجاه تا هفتاد می‌توان دید؛ حضور او در محافل ادبی دهه‌های هشتاد و اوایل نود نیز از منظر تاریخ ادبیات معاصر هدایتگر برخی شاعران جوان بوده است. در ترانه‌های او، زبان ساده، توجه به خاطرات و حسّ غربت و قافیه‌گزینی موثر، از عوامل زبانزد شدن برخی سروده‌هایش بوده است. در غزل‌های او نیز، نشانه‌های همین سادگی و استفاده‌ی موثر از خطاب و گفتگو، روایت و نزدیک‌شدن به شیوه‌ی زبانی برخی جریان‌های پسانیمایی در غزل را می‌توان دید. نقش او و غزل‌سرایان هم‌سلکش را بر شکل‌گیری جریان غزل نو/متفاوت در اواخر دهه‌ی هفتاد و دهه‌ی هشتاد نباید ندید گرفت. خدایش بیامرزاد‌. https://eitaa.com/mmparvizan
دانشجو دارای هیچ سؤال و مسألهٔ علمی نیست؛ خود را ملزم به یادداشت برداشتن یا حتی حضور در کلاس ‌نمی‌بیند. بنده اخیراً در ابتدای کلاس‌ها، تشابه‌های کلاس با مجلس ترحیم را برای دانشجویان چنین تصویر می‌کنم: الف- در مجلس ترحیم، ما صرفاً برای تسلیت گفتن به صاحب عزا شرکت می‌کنیم. لذا حتماً باید خود را به صاحب عزا نشان دهیم و حاضری خود را بزنیم! در کلاس هم گویا صاحب عزا استاد است! ما به‌خاطر حضور و غیابی که استاد می‌کند در سر کلاس حاضر می‌شویم. ب- اگر در آگهی مجلس ترحیمی مثلاً قید شده باشد که زمان برگزاری ۴ تا ۶ است، ما در این محدوده، هر وقت خواستیم شرکت می‌کنیم؛ مقداری می‌نشینیم؛ خود را به صاحب عزا نشان می‌دهیم و سپس می‌رویم!؛ خواه اول مجلس، خواه وسط مجلس و خواه آخر مجلس‌. کلاس‌ها هم اخیرا همین‌طور است. دانشجو یا دیر می‌آید و به استاد می‌گوید ببخشید گرفتار بودم؛ یا زود می‌رود و به استاد می‌گوید ببخشید کار دارم! یعنی فقط حضور خود را در کلاس می‌زند! ج- در مجلس ترحیم، هیچ‌گاه قلم و کاغذ نمی‌بریم و اگر ببینیم کسی در مجلس ترحیم از سخنانِ واعظ یادداشت برمی‌دارد به او می‌خندیم. اخیرا هم در کلاس‌ها نیز قلم و کاغذ داشتن و یا یادداشت برداری، باعث می‌شود که به شما به‌عنوان بچه‌مثبت، بخندند. د- در مجلس ترحیم، ما نه ‌می‌دانیم که واعظ چه می‌خواهد بگوید نه برایمان اهمیت دارد و نه سؤالی از واعظ داریم. واعظ کار خود را می‌کند ما هم کار خود را؛ مثلاً چای یا شربت می‌نوشیم، فالوده می‌خوریم، با بغل‌دستی‌مان حرف می‌زنیم و یا سرمان در گوشی هم‌راه‌مان است! کلاس‌ها هم دقیقاً همین‌طور شده است؛ دانشجو به‌دنبال این است که ببیند چگونه این یک ساعت یا یک ساعت و نیم را که عذابی است الیم، طی کند! شایع‌ترین راه برای گذراندن این مدت، سر در گوشی هم‌راه کردن، بازی‌های کامپیوتری، چک کردن ایمیل و چت کردن است. ه‍- یک روز داشتم مطالب مربوط به مجلس ترحیم را برای بچه‌های کلاس توضیح می‌دادم‌ که دانشجویی با بیش از نیم ساعت تاخیر داخل کلاس شد. بچه‌ها کمی خندیدند و او نفهمید که چرا. آخر کلاس آمد و به من گفت: «حاج آقا! من مشکلی در هنگام ثبت نام، برایم پیش آمده است؛ دو درس، از جمله درس شما، زمان‌شان با هم یکی است. می‌خواستم از شما اجازه بگیرم که نیم ساعت اول را به آن کلاس دیگر بروم و نیم ساعت دوم را در کلاس شما حاضر شوم». خندیدم و مجلس ترحیم را برایش توضیح دادم. گفتم: « تو مثل کسی می‌مانی که در یک ساعت معین به دو مجلس ترحیم دعوت شده است. او چه می‌کند؟ نیم ساعت اول به این مجلس ترحیم می‌رود و نیم ساعت دوم به آن دیگری! الان تو هم با این پیشنهادت بر این باور هستی که درس‌های سر کلاس اصلاً مهم نیست بلکه حضور و غیاب و نشان دادن خود به صاحب عزا یعنی استاد، اهمیت دارد! ۱۵- تدریس دروس حوزوی در فضای حوزه، حال و هوای دیگری دارد؛ اگر هم حوزه حوزهٔ شهید محمدحسین نجابت باشد و زیر نظر حضرت آیت‌الله نجابت، «نورٌ علی نور» است. غیر از دروس قرآن، حکمت و کلام، که با معرفت سر و کار دارند، سایر دروس هم به نحوی با گفتهٔ معصوم و یا آیهٔ قرآن ربط پیدا می‌کند و باعث می‌شود که فضای معلم و متعلم منور و معطر شود‌. معلم و متعلم مانند کسی خواهند بود که هر روز از بازار عطر فروش‌ها عبور می‌کند‌. او اگر هیچ کاری هم انجام ندهد، خواهی نخواهی، بویی از عطر فرایش می‌گیرد. حضرت آیت‌الله نجابت در رسالهٔ «نظرات»، مباحث مهمی را راجع به تدریس، تبلیغ و اخلاق طلبگی بیان کرده‌اند که توصیه می‌شود هر مدرّس و معلمی آن را حتماً بخواند و مکرر بخواند‌ . بنده نزدیک به چهل سال است که در حوزهٔ علمیهٔ شهید محمدحسین نجابت تدریس دارم؛ از فقه و اصول گرفته تا کلام و فلسفه و تا حکمت و عرفان و تفسیر قرآن. برخی از فضلا در طول این چهل سال، در تمام درس‌های حقیر حاضر بوده‌ و بر نورانیت کلاس و درس فزوده‌اند. خدا را بابت این توفیق شاکرم و امیدوارم که به برکت این چهل سال و به نورانیت این ایام که منسوب به اربعین است، عنایت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را شاملم گرداند و بارقه‌ای از معرفت و محبت را در قلبم بیفکند. هم دعا از تو اجابت هم ز تو ایمنی از تو مهابت هم ز تو گر خطا گفتیم اصلاحش تو کن مصلحی تو ای تو سلطان سخُن کیمیا داری که تبدیلش کنی گرچه جوی خون بوَد نیلش کنی این چنین مینا‌گر‌ی‌ها کار توست این چنین اکسیر‌ها اسرار توست@ghkakaie
👆 🔺 کانال اختصاصی اطلاع رسانی برنامه‌ها و نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی .
✳️ مشاهیر مدفون در حرم حضرت احمد بن موسی علیه السلام (شاهچراغ) - شیراز نام مشاهیر مدفون در حرم شاهچراغ با ذکر سال وفات آنان به این شرح است: سید ماجد بحرانی (۱۰۲۸ق) فقیه، محدّث و شاعر شیعه سید علیخان مدنی (۱۱۲۰ق) مشهور به سید علیخان کبیر از عالمان شیعه و نویسنده کتاب ریاض السالکین در شرح صحیفه سجادیه شهید سید عبدالحسین دستغیب (۱۳۶۰ش) امام‌جمعه شیراز و از شهدای محراب آیت الله سید محمدمهدی دستغیب (۱۳۹۳ش) برادر کوچک‌تر سید عبدالحسین دستغیب و تولیت حرم شاهچراغ آیت الله العظمی حسنعلی نجابت شیرازی (۱۳۶۸ش) از عارفان شیعه و شاگرد سید علی قاضی طباطبایی شیخ عبدالحسین حائری شیرازی (۱۳۲۹ش) از عالمان شیعه سید محمد طاهری (۱۳۸۸ش) از عالمان شیعه و فرزند سید عبدالله شیرازی وصال شیرازی (۱۲۶۲ق) شاعر و خوش‌نویس در دوره قاجار میرزا ابوالقاسم سکوت (۱۳۳۹ق) عارف قرن سیزدهم هجری قمری فرهنگ شیرازی (۱۳۰۹ق) از شاعران و خوش‌نویسان شیراز صادق خان زند (۱۱۹۷ق) از رجال دوران حکومت زندیه و برادر کریم‌خان زند محمدحسین حسینی شیرازی (۱۲۵۰ق) عارف نامی و از بزرگان علم و ادب و عرفان شیراز جعفر خان زند (۱۲۰۳ق) فرزند صادق خان و پدر لطفعلی خان زند وقار شیرازی (۱۲۹۸ق) پسر ارشد وصال شیرازی حکیم شیرازی (۱۲۷۴ق) دومین فرزند وصال شیرازی ابوالقاسم شیرازی (۱۳۰۹ق) چهارمین فرزند وصال توحید شیرازی (۱۲۸۶ق) متخلص به فرهنگ، پنجمین فرزند وصال شیرازی عبدالوهاب یزدانی (۱۳۲۸ق) ششمین فرزند وصال شیرازی میرزا حبیب‌الله شریفی (۹۲۰ق) از واقفان مشهور زمین حرم شاهچراغ عسکرخان (۱۳۳۰ق) از کلانتران دیندار ایل عرب مجد الاشراف شیرازی (۱۳۳۱ق) متخلص به قدسی، عارف و حکیم قرن سیزدهم و چهاردهم قمری و از متولیان حرم شاهچراغ بسمل شیرازی (۱۲۳۶ق) از دانشمندان شیراز داوری شیرازی (۱۲۸۳ق) از شاعران و خوشنویسان قرن سیزدهم قمری. به دلیل عملیات عمرانی متعدد صحن و حرم شاهچراغ علیه‌السلام در دهه‌های اخیر متأسفانه جز معدودی انگشت شمار، محل دفن بقیه مشاهیر نامعلوم و بدون سنگ مزار است. @dr_ehsan1980