May 11
چرا رفراندوم برگزار نمی کنند؟ (۱)
چرا رفراندوم برگزار نمی کنند؟
رفراندم چی؟
برای اصل نظام
برای چی؟
تا معلوم بشه چند درصد مردم، هنوز طرفدار این نظامند
حالا چرا الآن؟
پس کی؟ چون الآن معلوم نیست این نظام چقدر پایگاه مردمی داره
یعنی قبلاً معلوم بوده؟
آره چون خودشم با رفراندوم سراسری اومد سر کار
با رفراندوم اومد سر کار یا وقتی اومد سرکار، رفراندوم برگزار کرد؟
چه فرقی داره؟
کی رفراندوم رو برگزار کرد؟ حکومت پهلوی؟
نه
پس کی؟
دولت موقت جمهوری اسلامی
پس جمهوری اسلامی بوده که ی دولت موقتی داشته
درسته، پس دیگه رفراندوم برای چی بود؟
تا پشتوانه مردمی اش، با عدد و رقم تثبیت بشه و خواستهی مردم مستند شده باشه
خب ولی الآن دیگه معلوم نیست چقدر از مردم پشت این نظامند هنوز؟ خیلی سال گذشته
یعنی مشروعیتش زیر سواله؟
آره دیگه، شاید مردم دیگه نخوان این حکومت رو
رفراندوم رو کی برگزار کنه؟
خب همونایی که هر سال انتخابات رو برگزار میکنند
حکومتی که هر سال انتخابات داره چرا باید رفراندوم برگزار کنه؟
چه ربطی داره؟
وقتی مردم در انتخاباتی که یک حکومت برگزار کرده شرکت میکنند معنیاش چیه؟
هیچی، مجبور بودند بین بد و بدتر انتخاب کنند.
خب در رفراندوم هم ممکنه همینطور بشه. بین بد و بدتر انتخاب کنند.
نه، رفراندوم فرق میکنه، همه آزادند به هرچی میخوان رأی بدن
پس میگی رفراندوم رو همین حکومت برگزار کنه؟
آره
یعنی همین حکومتی که مشروعیتش زیر سواله، رفراندوم برگزار کنه؟
خب همه جای دنیا چی کار میکنند؟
هیچ نظامی تو دنیا موجودیت خودش رو به رفراندوم نمیگذاره
چرا؟
چون هیچ نظام و حکومتی خودش رو نامشروع نمیدونه
خب، یک نهاد مردمی رفراندوم بگذاره
اون نهاد مردمی چطوری تعیین بشه؟
مردم انتخابشون کنند
یعنی انتخابات برگزار بشه؟
آره دیگه
چه کسی انتخابات رو برگزار کنه؟
شخصیتهای بیطرف و مورد قبول مردم
چطور بفهمیم این اشخاص موردقبول مردم، چه کسانی هستند؟
مردم معرفی میکنند
کجا؟
در مطبوعات، فضای مجازی، رسانههای مختلف ...
این اشخاص چند نفر باشن؟ از طرف چند نفر معرفی بشن؟ چند ساله باشن؟
مهمه؟
مهم نیست این اشخاص بیطرف باشند؟
چرا، باید بیطرف باشند
خب پس چطوری انتخابات برگزار بشه؟
همه جای دنیا چطوری انتخابات برگزار میشه، همونطوری.
بر اساس قانون انتخابات که حکومت تصویب میکنه برگزار میشه
اصلا سازمان ملل یا یه سازمان بینالمللی بیطرف رفراندوم برگزار کنه
یعنی یک سازمانی از بیرون جامعه ما بیاد برای ما رفراندوم برگزار کنه؟
چه عیبی داره؟ وقتی خودمون نمیتونیم، خب کسی از بیرون بیاد
چرا؟
چرا چی؟
چرا باید به ی سازمان بینالمللی اجازه دخالت در امور داخلی جامعه مون را بدیم؟
دخالت نیست که، برگزاری رفراندومه تا ما حق تعیین سرنوشتمون را اجرا کنیم
پس میگی ما ی جامعه مستقل و آزاد نیستیم و نیاز به قیم داریم درسته؟
چرا آزاد نیستیم؟
چون شخص دیگری باید برای ما تعیین تکلیف کنه و ما خودمون آقای خودمون نیستیم و بر اساس اون چیزی که اون سازمان میگه باید رفراندوم بگذاریم.
پس اون جاهایی که سازمان ملل میره انتخابات برگزار می کنه چیه؟
اون کشورها یا تحت حمایت بینالمللی بودن یا هنوز دولت مرکزی مستقری نداشتن. یعنی استقلال نداشتند.
خب اصلا مگه ی رفراندوم گذاشتن چه چیز خاصی داره؟ معلومه دیگه: فلان نظام، آری یا نه، تمام
اگر به همین سادگیه چرا خود همین نظام برگزار نکنه؟
چون اعتمادی بهش نیست
به آن سازمان بینالمللی اعتماد هست؟
چرا نیست؟
چرا هست؟
چون مستقله، بیطرفه. واسشون فرقی نمیکنه نتیجه رفراندوم چی میشه
مستقل از کجا؟ مستقل از کی؟ از کجا مطمئنی بیطرفی را رعایت میکنن؟
خب حالا چاره چیه؟
چاره چی؟
رفراندوم دیگه. بالاخره یکی برگزار کنه ببینیم اکثریت با کیه؟
کی متقاضی برگزاری رفراندومه؟
مردم
چطوری و کجا معلوم شده که مردم درخواست رفراندوم دارن برای اصل نظام؟
ادامه 👇👇👇👇👇
@drhamednikoonahad
چرا رفراندوم برگزار نمی کنند؟ (۲)
ادامه از ☝️☝️☝️☝️☝️
همه جا اعتراض هست در خیابان، در فضای مجازی ...
یعنی هروقت عدهای اعتراض کردند باید رفراندوم برگزار بشه؟
وقتی اعتراضات زیاد باشه آره، چرا که نه؟
اعتراضات زیاد یعنی چی؟ چقدر؟
حالا هرقدر؟ گسترده دیگه
یعنی مثلاً هزار نفر در فضای مجازی گفتند رفراندوم بشه، باید بشه؟
مثلاً از طرف پنج درصد مردم امضا و طومار جمع بشه برای رفراندوم عوض کردن نظام
از چه کسانی امضا جمع کنند؟
هر کی شناسنامه و پاسپورت اینجا رو داره
سن و سال مهم نیست؟
۱۸ سال به بالا؟
چرا ۱۵ سال به بالا نباشه؟
چه فرقی میکنه؟
فرقش در تعداد امضاهایی است که جمع میشه و درخواست رفراندوم دارند
پس ۱۲ سال به بالا. چون خیلی از معترضا الان از نوجوونان
پس شاید از این پایینتر هم بشه؟
نمیدونم شاید، نه دیگه
خب حالا اگر ده درصد امضا جمع شد که نه، رفراندوم برگزار نشه، چی؟
خب در آن صورت احتمالا دیگه رفراندوم لازم نیست
چرا نیست؟
چون طرفدارای این ده درصد حتماً بیشترن تو جامعه
شاید نباشند!
پس رفراندوم برگزار بشه در هر صورت
اصلا فکر کنیم رفراندوم برگزار شد. نتیجهاش را میپذیرن؟
چرا نپذیرن؟
به همان دلایلی که برگزار کننده را قبول ندارن یا احتمال تقلب هست یا نتیجه برخلاف انتظاره یا هر چیز دیگه
خب رفراندوم رو تجدید میکنیم
تا چند بار؟
فقط یکبار، دیگه همه باید قبول کنن
چرا؟ شاید بازم اعتراض بشه، یا تقلب شده باشه!
دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه
حالا اعتبار نتیجه رفراندوم تا کی باشه؟
یعنی چی؟ تمومه دیگه
یعنی دیگه رفراندوم برگزار نمیشه؟
چرا! اگر دوباره اعتراضات زیاد بشه به اصل نظام، باز هم رفراندوم باید بشه
یعنی هر چند وقت؟
وقتی نسل عوض شد
کی نسل عوض میشه؟
هر بیست سال یا ده سال یا پنج سال ...
چرا برای همین نسل فعلی دوباره رفراندوم گذاشته نشه؟
اگر تعداد معترضان زیاد بود و امضای لازم را جمع کردن، برگزار بشه
خب اگه تو رفراندوم، اقلیت ۴۰ یا ۳۰ یا ۲۰ یا ۱۰ درصد از مردم باشن که هر هفته باید رفراندوم گذاشت، نه؟
نه دیگه، هر هفته و هر ماه و هر سال که نمیشه!
چرا نمیشه؟
پس کی مردم به زندگی شون برسن؟
چاره چیه؟ بالآخره ی عده مخالف حکومتن
خب باشن. در همه جا مخالفان نظام، هستندولی باید در چارچوب نظام رفتار کنن
شاید نخوان تو چارچوب رفتار کنن!
خب برن انقلاب کنن!
پس چرا باید یک نظام مستقل و مستقر، برای ادامهی حکومتش رفراندوم برگزار کنه؟
@drhamednikoonahad
-1024975101_-388054351.pdf
1.09M
متن کامل سخنرانی بنده به مناسبت روز #قانون_اساسی در همایش ملی مسوولیت اجرای قانون اساسی
که در روز شنبه ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱ با حضور رییسجمهور محترم و رییس محترم مجلس شورای اسلامی و جمعی از علاقه مندان قانون اساسی و دانشجویان و اساتید رشته حقوق برگزار شد.
به علت کمبود وقت، تنها بخشهایی از این متن، به زبان آمد و متن کامل تقدیم رییسجمهور شد.
@drhamednikoonahad
May 11
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
31.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بالاخره چه کسی راست می گوید؟
در آشفته بازار جریانات سیاسی و فکری تکلیف چیست؟
سخنرانی #شهیدبهشتی سه روز قبل از شهادت
۴ تیر ۱۳۶۰
@shahiddoctorbeheshti
هدایت شده از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه
📕 حقوق ضابطان نظامی
✅ وظایف، اختیارات و مسئولیت های ضابطان نظامی
✒️ حامد نیکونهاد
📍 مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضاییه
_
👈 کانال رسمی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه :
splus.ir/qazahrm
____
eitaa.com/qazahrm
رفتار سیاسی اجتماعی دخت نبی اکرم حضرت زهرا سلام الله علیهما در ایراد خطبه فدکیه(جهاد تبیین) و همچنین حمایت خونین از میراث غدیر
به ما آموخت که
ارزش آقازاده بودن، به پاسداشت و پاسداری از حریم ولایت است و رسالت خواص جامعه، کنشگری به موقع و صریح است
تا آنجا که اولین شهیده مدافع حرم، از درون خود حرم رخ بنماید ...
#فاطمیه
در بحبوحه ناآرامی های پاییز 1401، در مصاحبه با نسیم آنلاین در مورد ظرفیتهای قانون اساسی برای اعتراض مسالمت آمیز و حل منازعات اساسی در جامعه سخن گفتم
متن کامل که به تازگی منتشر شده در لینک زیر قابل دسترسی است
https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2376016
@drhamednikoonahad
دکتر حامد نیکونهاد
در بحبوحه ناآرامی های پاییز 1401، در مصاحبه با نسیم آنلاین در مورد ظرفیتهای قانون اساسی برای اعتراض
در بخش دوم گفتگو با نسیم آنلاین
بحث به سوی برخی چالشها در مسیر اجرای قانون اساسی رفت
و در باب محدودیتهای ایجاد شده در دسترسی به اینترنت و پلتفرم ها و نیز حدود اختیارات شوراهای عالی مانند انقلاب فرهنگی و فضای مجازی در نسبت با مجلس شورای اسلامی سخن به میان آمد
متن کامل این بخش را نیز میتوانید در لینک زیر ملاحظه بفرمایید
https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2376045
@drhamednikoonahad
۹دی؛ روزی برای دفاع جمهور از باور جمهور
موتور محرکه و اهرم مصونیت بخش ملک، ارادههای پولادین مردمی مومن است که مشارکت در سرنوشت خود را تکلیفی مستمر میدانند
نهم دی ماه ۸۸ نمایشگاه عمومی بصیرت انقلابی ملت مسلمان ایران بود.
در چنین یوماللهی، پایمردی یک جامعه متشکل و آگاه در مقیاس ایران اسلامی بر سر آرمانهای دینی و انقلابی، آشکارا فریاد شد.
صاحبان اصلی انقلاب و نظام و مملکت، آگاهانه و خودجوش و مطالبهگرانه خروشیدند و استوار، مانع از مصادره آرای آزاد خود توسط جریان جمهوریتزدا شدند.
ملت رشید و بصیر، بهموقع و صریح و یکپارچه بساط فتنه را در هم پیچید و نقش اصیل خود در نظام امت_امامت را به نسخهپیچان جریان تحریف یادآوری کرد.
نهم دی ماه نشان داد کانون کنشگری جامعه ایرانی در عصر انقلاب اسلامی، پیوند ولایی میان امت و امام است؛ علقهای ناگسستنی بر مدار ایمان دینی، محبت و یاری
@drhamednikoonahad
هدایت شده از KHAMENEI.IR
903028481_-918963087.mp3
6.95M
🎙 بشنوید | صوت بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده آیتالله مصباح یزدی
💻 Farsi.Khamenei.ir
برای سرباز اسلام
درد است که عمری برای اِعلای کلمه الله و برپایی مکتبی انسانی و جهانی یعنی اسلام جهاد کنی و تو را به سرباز یک سرزمین فرو بکاهند
تو با الله معامله کرده باشی و مزد تو را مردم بخواهند بدهند
گاه حتی روایت رسمی و رایج هم، انگیزه و آرمان تو را نفهمد و به یک جنگجوی شجاع ملیگرا مصادره کند
تو که از انواع منها و بتها عبور کرده بودی، از خودت، از هوایت، از خاکت، از مرزت، از سلاحت، از درجه ات، از هر آنچه غیر اوست... تو که با عملت و جهادت به ما آموختی که جز برای خدا نباید حرکت کرد
و نشان دادی آن کس که برای خدا و در راه حق، حرکت و هجرت کرد، دیگر چشم داشتی به همراهی و حمایت این و آن ندارد که خدا او را بس است
ای رزمنده بدون مرز
از تو آموختیم حرکت و عدم توقف در صحراهای دور از وطن را آنگاه که یار و یاوری نداری و آنگاه که تو را کتمان میکنند، نمیبینند یا نمیخواهند دیده شوی
ایفای وظیفه الهی را در آن هنگامی که برخی از ارکان موثر نظام هم، به پاسداری از حرم و دفاع از خلق الله روی خوش نشان نمیدادند یا دست کم حمایت نمیکردند رها نکردی و پشتگرم به نصرت الهی، امر امام زمانت را زمین نگذاشتی
رسانه ملی که در مقاطع مختلف مصلحت ندانست صدای جهاد تو و همرزمان بینشانت باشد، تو را سرد نکرد
وزارت خارجهای که با ادبیات دیپلماتیک پشت سربازان اسلام را خالی میکرد، دل مطمئن تو را خالی نکرد
و حتی لکنت شخصی در قامت رییسجمهور در دفاع صریح از حرمت و حریم حرم، تو را مردد نکرد؛ اگرچه دلخون بودی
ای سرباز خدا
شأن نزول نیروهای مسلح مکتبی در عصر انقلاب اسلامی در جان تو نشسته بود. ایمان و مکتب اسلام محرک و مدار حرکت تو بود
و بنابراین رسالتت را نه تنها حفظ و حراست از مرزهای ایران، بلكه به دوش کشیدن بار رسالت مكتبی تعریف کردی يعني جهاد در راه خدا و مبارزه در راه گسترش حاكميت قانون خدا در جهان(وَاَعِدُّوا لَهُمْ ماَ ٱسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّه و مِنْ رِباطِ ٱلّخَيْلِ تُرهِبُونَ بِهِ عُدُوَّ اللّـه وَ عَدُوَّكُمْ وَ آخَرِينَ مِنْ دوُنِهِمْ)
آری آری ، تو برای پاک کردن شرِ منکَرِ اصلیِ دستساختِ مفسد اعظم و شیطان اکبر از زمین خدا و از سَر عبادالله، خالص بودی. تو برای پاکیِ زمین خدا و آزادگی بندگان خدا جهاد کردی و طعم شهادت چشیدی
اَشْهَدُ اَنـَّكَ اَقَمْتَ الصَّلوةَ وَ آتَيْتَ الزَّكوةَ
وَ اَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ
وَعَبَدْتَ اللهَ مُخْلِصاً وَجاهَدْتَ فِي اللهِ حَقَّ جِهادِهِ حَتّي اَتيكَ الْيَقينُ
فَعَلَيْكَ السَّلامُ مِنّي ما بَقيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ
۱۳/۱۰/۱۴۰۱
به وقت سومین سال شهادت سردار دلها
@drhamednikoonahad
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
27.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شهادت در راه خدا
تقدیم به #سردار_سلیمانی
غلام همّت آنم که زیر چرخ کبود
ز هر چه #رنگ_تعلق پذیرد آزاد است
سخنرانی 23 بهمن 1359 ؛ گرامیداشت شهدای هویزه
شهادت برای یک آرمان، وسیله است اما برای یک انسان چیزی است شبیه هدف، اگر نگویم هدف است. شهادت که تا با شهود انسان نسبت به حق و خدا قرین نباشد شهادت نامیده نمی شود مرحله والایی است از حضور تام قلب انسان در پیشگاه خدا، حضورقلب در برابر خدا
و کشته شدگان راه خدا؛ آنها که #فی_سبیل_الله حرکت می کنند، تلاش می کنند، خون می دهند، جان می دهند اینها قبلا ایمان شان را به خدا آنقدر قاطع و محکم و روشن کرده اند که از همه دوست داشتنی های دیگر در ره آن دوست می گذرند.
شهیدها آزادگانند. اگر ما خطاب به #امام_حسین علیه السلام می گوییم ای #سرور_آزادگان برای این است که #شهیدان_راه-حق آزادگانند.
شهید تا خودش را از بندگی ها و بردگی ها آزاد نکند، قدم به میدان شهادت نمی گذارد. او خودش را از همه علائق آزاد کرده، زِ هرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد شده، آن وقت می رود به خیل پویندگان #خط_سرخ_شهادت بپیوندد و اصولا آن آزادی که به صورت یک شعار اصلی در #انقلاب_اسلامی ما درآمد این آزادی بود.
منبع: #جاودانه_تاریخ؛ گفتارها 2؛ (1390) ص۱۹۴
#حاج_قاسم
#مرد_میدان
#جان_فدا
@shahiddoctorbeheshti
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
📜 #متن |🔰 ایمان سرد
❇️ براى سازندگى و تربيت بايد از اعماق شروع كرد. هنگامى كه مى خواهيم رفتار و گفتار كسى را عوض كنيم، هنگامى كه مى خواهيم لباس كسى را دگرگون كنيم، بايد پيش از اين مرحله، عشق ها و علاقه هايش را عوض كنيم و ناچار شناخت هايش را و ناچار فكرهايش را، كه ادامه ى تفكر، شناخت است و ادامه ى شناخت، عشق و ادامه ى عشق، عمل.
❇️ ما عاشق آفريده شده ايم فقط معشوق ها را انتخاب مىكنيم و براى اين انتخاب است كه بايد آن ها را بسنجيم كه چه مى دهند و چه مى گيرند.
❇️ با اين روش نتيجه هاى سريع ترى بدست مى آيد. اگر فقط لباس كسى را عوض كرديم و چادر بر سرش انداختيم و نمازخوانش نموديم و با شعارها و تلقين ها و يا تشويق ها و تهديد ها، داغش كرديم، بدون اين كه از درون روشنش كرده باشيم و عشقى در نهادش گذاشته باشيم، ناچار در محيطى ديگر سرد مى شود و يخ مى زند؛ همان طور كه آهن تفتيده در محيط ديگر، سرد و سخت مىشود.
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی | ص ۴۴
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_einsad
هدایت شده از اســــاس
شورای انقلاب؛ نخستین سنگ بنای حقوقی در روند پیروزی انقلاب
تأسیس نهاد حقوقی شورای انقلاب مستند به «حق شرعی و رأی اعتماد اکثریت قاطع مردم ایران» در جهت تحقق اهداف اسلامی ملت و به موجب فرمان مستقیم ولایت مطلقه امر، آنهم در بحبوحه پیروزی انقلاب اسلامی را میتوان به عنوان اولین اقدام عملی در راستای عبور از حکومت طاغوت در نظر گرفت. پیش از تشکیل این نهاد، شهید بهشتی طی یک مصاحبه، هدف از تشکیل شورای انقلاب را تعیین افرادی به منظور ساماندهی نیروهای مردمی و گستردهتر شدن حرکت اجتماعی و تعیین مسئولینی برای اداره جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانستند. این شورا که ایده اصلی شکلگیری آن از آبان و آذر ماه ۱۳۵۷ در جریان سفر شهید مطهری به پاریس با امام(ره) مطرح شد، اساسیترین رکن قدرت سیاسی و اجرایی انقلابیون محسوب میشد. سرانجام حضرت امام(ره) در 22 دی ماه همان سال، دستور تشکیل شورای انقلاب را صادر و در نامهای، کارویژهی اصلی شورا را «بررسی و مطالعه شرایط تأسیس دولت انتقالی و فراهم آوردن مقدمات اولیه آن» اعلام کردند. ریاست شورای انقلاب در فواصل زمانی اندک به ترتیب بر عهده شهید مطهری، آیتالله طالقانی، شهید بهشتی و آقای بنیصدر بود.
عملکرد شورای انقلاب در ایفای کارویژههای محوله قابل تقسیم به دو دوره است:
نخست؛ از زمان تشکیل شورا تا پیروزی انقلاب اسلامی: (22 دی تا 22 بهمن سال 57):
در این بازه، شورا توانست با راهبری اعتصابات سهم بسزایی در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایفا کند. همچنین، از طریق برقراری ارتباط با دولت وقت، اقدامات اساسی را در راستای متقاعد کردن شاپور بختیار به استعفا از نخستوزیری و همبستگی با انقلاب برای جلوگیری از ریختن خونهای بیشتر مردم انجام داد. اقدامات دیگر عبارتند از: برقراری ارتباط با ارتش به منظور به حداقل رساندن تلفات جانی و مالی پیروزی انقلاب و انتقال قدرت و برگزاری مراسم استقبال از ورود امام خمینی(ره) و تشکیل دولت موقت. از این رو، شورای انقلاب آقای بازرگان را به عنوان رئیس دولت موقت به حضرت امام(ره) پیشنهاد دادند و امام(ره) نیز حکم ایشان را تنفیذ کردند.
دوم؛ از پیروزی انقلاب تا زمان پایان کار شورای انقلاب: (22 بهمن 57 تا 26 تیر 59)
اهم کارکردهای شورای انقلاب در این بازه عبارتند از:
1- کارکرد تقنینی: (از پیروزی انقلاب ( ۲۲ بهمن ۵۷)؛ از جمله مصوبات شورای انقلاب در این بازه عبارتند از: تصویب اساسنامه سپاه پاسداران، تصویب قانون شوراهای محلی، تصویب ملی شدن صنایع بزرگ و تصویب ملی شدن بانک ها، تصویب لایحه انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی و لایحه قانونی همه پرسی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
2- کارکرد اجرایی:
الف) از پیروزی انقلاب (۲۲ بهمن ۵۷) تا زمان استعفای دولت موقت (14 آبان 58):
- تشکیل کمیته انقلاب اسلامی برای مقابله با عناصر ضد انقلاب در درون شهرها به سرپرستی مرحوم آقای مهدوی کنی
- برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی در فروردین سال 58
- تدوین پیش نویس قانون اساسی
- برگزاری انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی در مرداد سال 58
ب) از زمان استعفای دولت موقت (۱۴ آبان ۵۸) تا شروع به کار مجلس شورای اسلامی (خرداد ۵۹):
به دنبال استعفای دولت موقت و پذیرش آن از سوی حضرت امام(ره) مأموریت اداره کشور و رسیدگی به امور از سوی امام(ره) به شورای انقلاب سپرده شد. اهم این مأموریتها عبارتند از: «تهیه مقدمات برگزاری همهپرسی قانون اساسی، انتخابات مجلس شورای ملی، تعیین رئیسجمهور» و «پاکسازی دستگاههای دولتی و اداری و رفاه حال طبقات مستضعف». با انجام مأموریتهای محوله توسط شورا و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شورا تا برگزاری انتخابات مجلس در اسفند ۱۳۵۸ به کار خود ادامه داد و در راستای مقدمات برگزاری مجلس اقداماتی همچون تعیین شرایط انتخابکنندگان و انتخابشوندگان، کیفیت برگزاری انتخابات و طول دوره نمایندگی مجلس مبتنی بر اصل 62 قانون اساسی را انجام داد. سرانجام، با برگزاری انتخابات مجلس شورای ملی در ۷ خرداد ۱۳۵۹ و انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان در تیر همان سال و اعلام اعتبار رسمی مجلس توسط رئیس سنی مجلس، کارکرد تقنینی شورای انقلاب حذف و با رسمیت یافتن دولت شهید رجایی در شهریور 1359، کارویژه اجرایی آن نیز خاتمه یافت. در این راستا، شهید بهشتی، عضو شورای انقلاب و رئیس دیوان عالی کشور اعلام کرد: «با تعیین دولت، دیگر همه نهادها تکمیل شده و زمینه مسئولیت شورای انقلاب به پایان رسیده و کارش تمام میشود.»
اساس را دنبال بفرمایید
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
http://twitter.com/Asaas_discourse
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
http://Instagram.com/asaas_discourse
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
http://Telegram.me/Asaas_discourse
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
http://Eitaa.com/Asaas_discourse
دوره آموزشی قانونگذاری مطلوب
پنل اول: نقش کمیسیون ها و مرکز پژوهش های مجلس در روند قانونگذاری
سخنران ها: دکتر علی فتاحی زفرقندی و دکتر مهدی عبدالملکی
ساعت: ۱۴:۱۰ - ۱۳
پنل دوم: جایگاه سیاست های کلی نظام در امر قانونگذاری
سخنران ها: دکتر مصطفی منصوریان و دکتر محمدصادق فراهانی
ساعت: ۱۵:۲۵ - ۱۴:۱۵
پنل سوم: مجمع تشخیص مصلحت نظام و قانونگذاری مطلوب
سخنران ها: دکتر حمید فعلی و دکتر حامد نیکونهاد
ساعت: ۱۶:۴۰ - ۱۵:۳۰
پنل چهارم: جایگاه حقوقی قوانین برنامه توسعه
سخنران ها: دکتر رضا بکشلو و دکتر علی هادی زاده
ساعت: ۱۷:۵۰ - ۱۶:۴۵
🌐مکان برگزاری: خانه اندیشمندان علوم انسانی
⏳زمان برگزاری: ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰ لغایت ۱۸
جهت ثبت نام به شماره تلگرام ۰۹۲۲۳۵۳۹۶۳۳ پیام ارسال فرمائید
هزینه ثبت نام: ۱۵۰/۰۰۰ هزار تومان
با صدور گواهی شرکت در دوره
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
دیدار شهیدبهشتی با #سفیر_انگلیس
انقلاب ما انقلاب آرمانهاست؛ نه انقلاب تسليم به واقعيتها
چند روز قبل، سفير #انگليس آمده بود. خوب بفرمائيد: تا كِى مىخواهيد اين گروگانها را نگه داريد؟
گفتم: تكليف اينها را روشن كرديم، چند بار مىپرسيد؟ گفتيم تعيين تكليف اينها با نمايندگان امت و مردم در مجلس شوراست. از اين بهتر هم مىشود؟ چرا؟ مگر اينجا به اينها بد مىگذرد؟ شما كه جوان ما را در زندانهاى آمريكای متمدنتان كشتيد. اينها كه اينجا در هتل سفارت زندگى مىكنند، ديگر چه مرگتان است؟
گفتم كه در اين مدت سعى مى شد كه با اينها رفتارى متناسب با اخلاق اسلامى داشته باشند. اما اين هم واقعا مصيبتى است كه بهترين بچه هاى اين امت، پنج شش ماه ناچار شدند كه نگهبان چهل پنجاه تا آمريكايى باشند. اين هم براى خودش يك مصيبتى است ... حالا به هر حال جنايت شاه و خيانت امريكا و جنايت امريكا سبب شد كه دانشجويان بپاخاسته برافروخته ما بروند سفارت را بگيرند. يك مشت آمريكايى را در آنجا بگيرند، حماسهاى تازه بيافريند. اما به قيمت اينكه ماهها گرفتار نگهدارى اين #لوسهاى_بىجهت شدند. بىخود نق مىزنند كه چرا روزنامههاى روز آمريكا را براى ما نمىآوريد.
سفير انگليس گفت ولى كارتر و دولت آمريكا نمىتوانند تا دو ماه ديگر صبر كنند، ولى ملت ما گفتند ما تصميم خودمان را مىگيريم آنها هم تصميم خودشان را مىگيرند.
گفت: خيلى #غيرواقعبينانه با مسائل سياسى برخورد مى كنيد.
گفتم: همينطور است، ما قرار است با مسائل، آرمان طلبانه برخورد كنيم.
انقلاب ما انقلاب آرمانهاست؛ نه انقلاب تسليم به واقعيتها.
ما انقلاب كرديم كه واقعيتها را عوض كنيم؛ نه اينكه واقعيتها را هرچه هست بپذيريم.
منبع: #شهیدبهشتی ولایت رهبری روحانیت؛ 1390؛ صص353-355 (10 اردیبهشت 1359 سخنرانی در مسجد ابوالفضل)
@shahiddoctorbeheshti
هدایت شده از پژوهشکده شورای نگهبان
#بنیان_اساسی
🔰 آشنایی کودکان و نوجوانان نسبت به ارزشهای نظام جمهوری اسلامی که در قانون اساسی متجلی شده، نیازمند تولید محتوا متناسب با این مقاطع سنی است.
🔸️رقابت #بنیان_اساسی فرصت را برای صاحبان قلم و ایده در این حوزه فراهم می کند.
✅ @ccri_ir
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
📜 #متن |🔰 هدف، تزریقی و تحمیلی، نیست!
💠هدف، تزريقى نيست و تحميلى نيست!
💠 مربى آن نيست كه هدف را به زور بقبولاند. مربى كسى است كه مقدمات تصميم را فراهم مى كند و زمينه را مى چيند تا طرف، خود تصميم بگيرد و بيابد.
💠مربى كسى است كه هدف را بدست مى دهد و آنگاه اين هدف را با هدف هاى ديگر مقايسه مى كند تا طرف خود رجحان آن را بيابد و آگاهانه انتخاب كند و به سويش بشتابد.
💠هنگامى كه شاگرد، خود عكس العمل نشان داد و مقاومت كرد، مربى، خود، خوبى ها و سختى هايش را بيان كند.
💠 آنچه را كه مى دهد و آنچه را كه بدست مى آورد مقايسه كند كه جوانى از دست مى رود. شهرت، اعتبار، ارزش، زنها و آزادى ها و بگو مگوها و خارج رفتن ها و بر سر دست گرفتن ها از دست مى رود.
💠 آنچه بدست مى آيد اگر درست شروع كنى و درست حركت كنى، آگاهى و شناختى از خودت و از هستى و از جهت حركت تو در اين هستى است و بر اساس اين شناخت ها به عقيده ها و جبهه گيرى هايى مى رسى و بر اساس اين عقيده ها زندگى مى كنى و مى ميرى.
💠بر اساس اين شناخت و عقيده از سطح غرائز تا حد وظيفه بالا مىآيى و از بشر بودن به آدم شدن مى رسى و به رشد و آگاهى مى رسى و در حدى مى نشينى كه بتوانى به ديگران رشد بدهى!
💠 در حالى كه در راه هاى ديگر حداكثر دندانشان را خوب كنى و يا نيروهايى به آنها بدهى و صنعت هايى برايشان بسازى و رفاهى برايشان بيافرينى.
💠 اين قدرت و اين تكنيك و اين رفاه مادام كه با رشد و آگاهى همراه نباشد، جز به نابودى آنها كمك نمى كند!
❛❛ عینصاد
📚 #استاد_و_درس #صرف_و_نحو | ص ۲۴
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_Einsad