✍️ از وتوی جمهوریت تا کودتا علیه قانون؛
ناگزیر از تکرار ۹دیها
برای جوانان امروز و خردسالان دیروز و نسل آتی که در حال و هوای کودتا علیه جمهوریت نظام در سال ۱۳۸۸ نبودند و ندیدند مدعیان دموکراسی، آزادی و حاکمیت قانون چطور زورمدارانه و ریاکارانه بر صندوق انتخابات و رأی مردم و قانون شوریدند، نشان دادن عظمت یوم الله ۹ دی ضروری است. (وَ ذَكِّرۡهُم بِأَيَّامِ ٱلله)
۹ دی در سال ۱۳۸۸ نقطه پایانی بود بر حدود ۸ ماه آشوبگری ذهنی و عینی علیه اراده و انتخاب مردم
حماسهای که مردم بصیر و صبور و زمان شناس ایران اسلامی با حضور خودجوش، پرمعنا و حیرت برانگیز خود در خیابانها در سراسر کشور و در چند روز متوالی آفریدند تا برای همیشه، کودتا علیه قانون و رأی و انتخاب مردم در عرصه حکمرانی جمهوری اسلامی مطرود و مردود شناخته شود.
در آن ایام ملت مؤمن و رشید ایران با توجه به هدایتهای حکیمانه رهبر و امام خود، به نیکی دریافت که اختلاف و دعوای پیش آمده، بر سر شمارش آرا یا تخلفات احتمالی و یا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دهم نیست. بلکه جریان پرادعا و پرسروصدایی شکل گرفته که میرود تا اصل و اساس جمهوری اسلامی را نشانه بگیرد؛ جریان دیکتاتورمآبی و جمهوریت زدایی، در پی آن است تا مشارکت آزادانه و آگاهانه و قانونمدار مردم در تعیین سرنوشت و نیز تأثیرگذاری معنادار و تعیینکننده رأی ملت مسلمان بر مقدّرات کشور را، با تمسک به زر و زور و تزویر به حاشیه براند.
خیانت نابخشودنی سران فتنه و آشوب و تئوریسینهای تحصیلکرده و عنواندارشان، فقط این نبود و نیست که بر چهره درخشان یک نظام اسلامی و مردمی پنجه کشیدند و بدخواهان و دشمنان ملت را برای توسعه و تقویت تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران مصمم تر و امیدوار کردند.
جرم سنگین آنها فقط این نبود که شهدشیرین مشارکت کمنظیر ۸۵درصدی در انتخابات را در کام ملت تلخ کردند و هزینهی بیاخلاقی و قدرتطلبی و خودخواهی خود را بر ملت مظلوم و مقتدر ایران تحمیل کردند.
گناه نابخشودنی فتنهگران و عقبه روشنفکرمآب آنها، بدبینیآفرینی در ذهن و دل جوانان علاقهمند به سرنوشت و آینده مملکتشان و ایجاد یأس و ناامیدی از طریق شبههافکنی و دروغپراکنی در میان توده ملت بود.
در چنین فضای غبارآلود ذهنی و محیط آلوده به انواع تردیدها و غفلتها و ناامیدیها است که نقشآفرینی آگاهانه و آزادانه افراد به محاق میرود و کاسبان آشوب، ماهی دلخواه را از آب گلآلود صید میکنند.
امروز هم تعجبی ندارد که دنبالهروهای خودعالمپندار آنها با کمال وقاحت، از کودتا علیه قانون حمایت کنند. طبیعی است که امتداد مسیر وتوی رأی مردم در انتخابات ۱۳۸۸ منتهی شود به تحریم انتخابات در اسفند ۱۴۰۲ و گردنفرازی در برابر قانون در ۱۴۰۳
همانطور که هزینهی شکستن حرمت رأی ملت در سال ۱۳۸۸ از جیب ملت پرداخت شد، دود کودتا علیه قانون نیز جز به چشمان ملت نخواهد رفت.
نیک میدانیم به اغتشاش کشیدن ذهن و دل جوانان و دلسرد کردن آنها نسبت به آینده روشن و بنبستنمایی از اوضاع کشور، همه و همه مخرج مشترک این توطئهها علیه ملت مقاوم ماست
همچون خرمشهرها، ۹دیها هم در پیش است
نیکونهاد
معلم حقوق در دانشگاه شهیدبهشتی
۹ دی ماه ۱۴۰۳
https://eitaa.com/drhamednikoonahad
دکتر حامد نیکونهاد
🔰بسیج دانشجویی دانشکده حقوق به مناسبت روز قانون اساسی برگزار میکند: «قـــانـــون بـهـشـتـی» مبانی
جلسه چهارم قانون بهشتی
👤با حضور دکتر نیکونهاد
📅دوشنبه ۱۰ دی
⏰ساعت ۱۵
در بستر مجازی قرار برگزار میشود.
لینک جلسه چهارم در کانال بسیج دانشکده حقوق قرار خواهد گرفت.
https://t.me/Basij_Law_Sbu
دکتر حامد نیکونهاد
جلسه چهارم قانون بهشتی 👤با حضور دکتر نیکونهاد 📅دوشنبه ۱۰ دی ⏰ساعت ۱۵ در بستر مجازی قرار برگز
محضر همراهان گرامی به اطلاع میرساند :
جلسه چهارم برنامه قانون بهشتی ساعت ۱۵ امروز دوشنبه ۱۰ دی ماه در برنامه قرار برگزار خواهد شد.
https://room.gharar.ir/95fbe622-cd70-4f2d-ad4c-1d93bf5c3e3f
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
◽️ آیتالله مصباح و مواجهه با تجدّدخواهان ایرانی
✍️ نوشتاری از #مهدی_جمشیدی عضو هیأت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه؛
🔺 به مناسبت سالگشت ارتحال آیت الله مصباح یزدی(ره)
🔹 آیتالله مصباح یزدی با وجود هجمههای رسانهای و حملات جریان لیبرالیسم ایرانی، به تداوم تفکر چالشی و انتقادی خود ادامه داد، هرچند که این تنهایی او را در برابر حملات بیدفاع کرد.
➖ جالب اینکه پس از پایانیافتن یا تضعیفشدن جریان رسانهای تجدّدی، پارهای از نیروهای انقلابی که شناخت درست و عالمانهای از نظریۀ سیاسی و اجتماعی آیتالله مصباح نداشتند، همان مسألهها و پاسخهای تجدّدی را دربارۀ او تکرار کردند.
🔴 این وضعیت نشاندهنده ضعف نظری این جریان و قدرت رسانهای آنهاست که با تکرار مواضع کلیشهای، به تخریب آیتالله مصباح پرداختند.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/mesbaah-2
#یادداشت
#علامه_مصباح
سایت I ایتا I بله I آپارات I اینستاگرام
🆔 @iictchannel
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت کامل #مناظره با عنوان
بررسی تخصصی قانون حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب (موسوم به قانون عفاف و #حجاب)
👤دکتر عباس شیخ الاسلامی
وکیل پایه یک دادگستری
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
👤دکتر حامد نیکونهاد
وکیل پایه یک دادگستری
عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران
زمان: پنجشنبه ۱۳ دیماه ۱۴٠۳
مکان: سالن همایش کانون وکلای دادگستری خراسان
https://eitaa.com/drhamednikoonahad
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
برای لعنت نشدن
گاهى دوستان نزديك با من دعوا مىكنند كه تو گاهى صراحتهاى بيجا دارى! چيزى از تو مىپرسند و آنچه را تشخيص مىدهى حق است و اسلام آورده است مىگويى و اين باعث مىشود كه عدهاى از تو دورى كنند، و عدهاى ديگر را عليه تو در جامعه تحريك كنند.
پاسخ من به آن رفقا مكرر اين بوده كه اين آيات قرآن را چه كار كنم؟ البته مىدانم اين نصيحتها خيرخواهانه است و هيچ غرضى ندارند، حتى مىدانم غرضشان پاك است. ولى توجه آنها را به اين آيه جلب مىكنم:
«إِنَّ اَلَّذِينَ يَكْتُمُونَ مٰا أَنْزَلْنٰا مِنَ اَلْبَيِّنٰاتِ وَ اَلْهُدىٰ مِنْ بَعْدِ مٰا بَيَّنّٰاهُ لِلنّٰاسِ فِي اَلْكِتٰابِ أُولٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اَللّٰهُ وَ يَلْعَنُهُمُ اَللاّٰعِنُونَ».
آنها كه عوامل روشنگر و هدايتى را كه ما فروفرستادهايم بعد از آنكه آنها را براى مردم در كتاب روشن كردهايم از مردم پنهان مىكنند، هم خدا از رحمت خود محرومشان مىسازد و دچار لعن خدايند و هم لعنكنندگان ديگر بر آنها لعنت مىفرستند.
در آيات ديگر دارد: «آنها را به "عذاب اليم" مژده بده».
منبع: #شهیدبهشتی، در مکتب قرآن. ج2. صص48-49
@shahiddoctorbeheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب اسلامی:
"آن کسانی که در مسائل فرهنگی، در مسائل اقتصادی، در مسئلهی تورّم، در مسئلهی تولید، در مسئلهی ارز، در مسائل فرهنگی، در مسئلهی حجاب و غیره تصمیم میگیرند، توجّه داشته باشند که ملاحظهی خواستهی آمریکا و مواضع آمریکا و مواضع صهیونیستها را نکنند. ملاحظهی منافع کشور را بکنند، ملاحظهی منافع جمهوری اسلامی را بکنند."
کاش تذکر روشن ديروز رهبری، دستکم صداوسیما را از غفلت و انفعال نسبت به قانون موسوم به عفاف و حجاب خارج کرده باشد
https://t.me/drhamednikoonahad
دکتر حامد نیکونهاد
صوت کامل #مناظره با عنوان بررسی تخصصی قانون حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب (موسو
بهجد بر اين باورم که گفتگوهای آزاد علمی، واقعی و مستمر نیاز مبرم جامعه ماست بهویژه در محافل علمی
مباحثه و تبادل نظر در فضاهای آرام در خصوص همه موضوعات چالشبرانگیز، هم روشنگر است و هم مسیر اجرای تصمیمات را هموار میکند
بهعکس، سکوت مصلحت جویانه و یا تریبونهای یکطرفه هم مخاطب را در ترديد و انزوا قرار میدهد و هم باعث موافقت/مخالفتهای ناآگاهانه میشود
eitaa.com/drhamednikoonahad
May 11
و خطرناکتر از #دیکتاتوری،
توجیه تئوریک دیکتاتوری از سوی اهالی علم و صاحبان کرسیهای آکادمیک است که روحیه یکهتازی زمامداران را تثبیت و تقویت میکند
نخست با سوءاستفاده از ادبیات علمی، زورمداری تطهیر میشود و سپس "کودتا علیه قانون" تجویز و توصیه میشود
"العلم هو الحجاب الاکبر"
#قانون
#حاکمیت_قانون
#دیکتاتوری
#قانون_عفاف_و_حجاب
#استبداد
#جمهوریت
#قانون_اساسی
#علم
#حقوق
eitaa.com/drhamednikoonahad
هدایت شده از عصر حقوق بشر
🌻🌻🌻حقوق بشر در حکومت و مکتب و منش امیرمؤمنان علی علیه السلام🌺🌺
۱. اصل #شفافیت و #دسترسی_به_اطلاعات: حضرت در نامه ای به حاکم «آذربایجان» به وی فرمودند: «همانا عمل حکمرانی در نظرت #طعمه نباشد بلکه آن، #امانتی بر عهده توست» (نهح البلاغه، ص 354). بی گفتگو، ماهیت امانی حکومت نسبت به #اطلاعات_حکومت نیز جاری است و مردم، #حق_آگاهی از این امانت خود دارند. جز آنچه با عنوان #اسرار_نظامی تلقی می شود.
۲. رعیت انگاری مردم: در بسیاری از گزاره ها و جملات نهج البلاغه بارها از مردم با هویت «#رعیت» یاد شده است(نهج البلاغه، 1414: 251؛ 312؛ 315؛ 365؛ 367؛ 368؛ 371؛ 374؛ 379؛ 387). درون مفهوم رعیت، صفت شفیق و مهربان بودن و نه درنده بودن حاکم نسبت به مردم اخذ شده و بهتر از مفهوم «#شهروند» می تواند #پاسخگویی_حکومت در قبال مردم و خداوند را تأمین کند و از #استبداد_حکومت جلوگیری کند.
۳. حکمرانی خوب (#حسن_الولایة) و #اصل_رحمت در حکمرانی: آنجایی که حضرت، خطاب به مالک اشتر می فرمایند: «دلت را به رحمت نسبت به رعیت و دوست داشتن آنان و نرمی در برابر ایشان موظف بدار و نسبت به ایشان همچون جانوری درنده مباش که منتظر فرصتی برای خوردن آنهاست» (نهج البلاغه، 1414: 367).
ناشر مطالب کانال عصر حقوق بشر باشید.
کانال عصر حقوق بشر
https://eitaa.com/HumanRightsInWorld