eitaa logo
شهریار زرشناس
966 دنبال‌کننده
45 عکس
2 ویدیو
0 فایل
کانال اطلاع‌‌رسانی دکتر شهریار زرشناس،هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی این کانال توسط جمعی ازشاگردان اداره می‌شود
مشاهده در ایتا
دانلود
شهریار زرشناس
▶️ @DrZarshenas
📚 سیاسی-فرهنگیِ 📌کلیدواژه شماره ۴: فاشیسم (Fascism) 📰حجم مطلب: ۳۰۰ کلمه | ⏱زمان مطالعه: ۲دقیقه ⭕️معمولاً در افواه، را معادل هر نوع دیکتاتوری یا خشونت به کار می‌برند، اما فاشیسم معنایی اصطلاحی دارد و آن "ایدئولوژی" و جنبش فراگیر توده‌ای در جامعۀ مدرن بحران زده به منظور حفظ و حراست و صیانت از ارکان تمدن مدرن است. در این معنا، فاشیسم امری کاملاً مدرن است و ریشه در فلسفۀ سیاسی اومانیستی دارد و محصول تمدن مدرن است، منتها محصول مدرنیتۀ گرفتار بحران و بن بست. ⭕️ واژه‌ای ایتالیایی است که از "فاشس" در زبان لاتینی گرفته شده است. "فاشس" نام تبری بود که بر گرد دستۀ آن میله هایی در راستای دسته می بستند و به عنوان نماد قدرت، پیش فرمانروایان روم باستان قرار می دادند. ⭕️ در ایتالیای قرن بیستم، جنبش سیاسی_ اجتماعی ای به رهبری "بنیتو موسولینی" به راه افتاد که خود را فاشیست می نامید و در سال ۱۹۲۲ میلادی، قدرت را در آن کشور به دست گرفت. ⭕️ از آن پس، فاشیسم به عنوان صورتی از ایدئولوژی‌های مدرن که متکی بر روش‌های قهرآمیز، ترور، دولت‌گرایی، ، افراطی، جنگ‌پرستی، و به حرکت درآوردن توده‌ها در مسیر اهداف و شعارهای جنگ‌طلبانه و نژادپرستانه که در نهایت به دفاع از سرمایه داری امپریالیستی می انجامند، مطرح گردید. ⭕️ فاشیسم مبتنی بر تفسیر اومانیستی از بشر است و خشونت عنان‌گسیخته‌ای که ظاهر می‌کند، مظهری از ارادۀ معطوف به قدرت نیهیلیسم مدرن است؛ بنابراین، فاشیسم در قلمرو تفکر دینی و معنوی یا تمدن سنتی و یا حتی جهان باستان، امکان تحقق نداشته و ندارد. فاشیسم، یک ایدئولوژی سکولاریستی است و به لحاظ مبنایی و ماهوی، با تفکر و دولت دینی سر ناسازگاری دارد. اصطلاح "فاشیسم دینی" یک مغلطه و شعار تبلیغاتی و از مصادیق "کوسۀ ریش پهن" است. ⭕️ فاشیسم، خشونتی را آشکار می کند که در بطن و متن جامعۀ لیبرال نهفته و بعضاً پنهان است. این خشونت از جوهر نیست انگار تمدن مدرن نیرو می‌گیرد. ◀️ به کانال استاد شهریار زرشناس بپیوندید: @DrZarshenas
@DrZarshenas
شهریار زرشناس
@DrZarshenas
📚 📌واپسین چهره‌ی یونانِ ماقبل غربی 🔻 برخی از آثار و نتایج هجوم دوری‌ها: 🔻۲. در جزیزه‌ی سیسیل هم محل تجمعی از یونانیان گریخته از خاک اصلی یونان پدیدار شد که شهر "الئا" یکی از شهرهای مهم تطور"نیست‌انگارِ منقطع از وحی" بدل گردید و مجموعه کولونی‌های یونانی فعال در سرزمین ایتالیا نیز نقش موثری در انتقال فرهنگ یونانی و فراتر از آن غربی کردن مردمان آن سرزمین و انتقال تاریخ غرب به روم و استمرار تاریخ غرب باستان در روم بازی کردند. 🔻 ۳. یونانیان مهاجر از شمال و شمال خاوری نیز تا داردانل و دریای مرمره و دریای سیاه پیش رفتند؛ این مهاجرنشین‌ها غالباً دارای نوعی استقلال سیاسی و حکومت جداگانه بودند اما تعلق به مدینه یونانی و تاریخ غرب و عالم غرب باستان(پس از ظهور غرب در یونان) و اشتراک در باورهای فرهنگی و آیین‌های شبه‌دینی یونانی و خاطره قومی و اشتراک زبانی به آنها نوعی وحدت تاریخی و هویت مشترک می‌بخشید و نوعی حس یونانی بودن را در آنها استمرار می‌بخشید. 🔻 ۴. در دوران پس از هجوم دوری‌ها و فرارسیدن روزگار مهاجرت‌ها و شکل‌گیری کولونی‌های یونانی‌نشین، کار تولیدی بردگان در اقتصاد تمدن یونانی، اهمیت بسیاری می‌یابد. 🔻 ۵. در سده‌های ۹ و ۸ قبل از میلاد(حتی شاید کمی پیش‌تر) نوعی الفبای ایونیایی پایدار شد که در واقع نوعی اقتباس از الفبای سامی شمال بود که یونانیان آن را «حروف فینیقی» می‌نامیدند. یونانیان در این الفبا و حروف تغییراتی پدید آوردند و تدریج از دل آن، الفبای یونانی‌ای پدیدار شد که بعدها الفبای رومی و برخی دیگر زبان‌های اروپایی از دل آن به دنیا آمد. 🔻اچ. جی. رز در این باره می‌نویسد: و از این مهم‌تر اقتباس الفبای سامی شمال بود که یونانیان آن را "حروف فینیقی" می‌خواندند و با تغییرات و اصلاحاتی که در آن به عمل آوردند آن را وافی به مقصود خویش ساختند. این الفبا جز برخی تفاوت‌ها که در شکل حروف داشت همان‌ الفبای عبری بود. بدین معنی که مشتمل بود بر یک رشته نشان‌هایی که هر یک نماینده یک حرف غيرمصوت بود. 🔻یونانیان اصلاحات شایسته‌ای که برای بیان و افادۂ زبانی چون زبان ایشان ضرورت داشت در آن به عمل آوردند و به تدریج و با مرور زمان و با اصلاحات محلی الفبای یونانی یعنی پدر الفبای رومی، و لذا انگلیسی، به صورتی که امروزه می‌شناسیم پا به عرصه‌ی حیات نهاد. ادامه دارد... ▶️ @DrZarshenas
مولفه های و ویژگی های تراژدی یونانی.mp3
6.12M
🔊 ⭕️ احوال انسان در و نسبت میان او و خدایان مختص عالم یونانی است و در عالم دینی یا اسطوره‌ای معنا پیدا نمی‌کند 💬 مولفه ها و ویژگی‌های در بیان دکتر 💡درس‌گفتارهای سیری در (۱۱) ▶️ @DrZarshenas
@DrZarshenas
شهریار زرشناس
@DrZarshenas
📚 📌 واپسین چهره‌ی یونان ماقبل غربی 🔻 یونان در چهار صد ساله میان ۱۱۰۰ ق.م تا ۷۰۰ ق.م مجموعه‌ای از تطورات و تحولات را از سر می‌گذراند، به گونه‌ای که آن را در وضعی قرار می‌دهد که تاریخ غرب در آن ظاهر و حاکم می گردد. با ظهور وغلبه تاریخ غرب، یونان دوران ماقبل غربی خود را سپری می‌کند و در عهد غربی قرار می‌گیرد. 🔻 با ظهور غرب به عنوان یک تاریخ، ماهیت انسان و عالم يونانی و همه مناسبات و وجوه مختلف زندگی او تغییر می‌یابد و از حدود نیمه قرن هشتم ق.م (و بنا به نقل برخی مورخان، از سال ۷۷۶ ق.م) شاهد ظهور مدینه یونانی به عنوان نقطه آغاز و شروع تاریخ غرب هستیم. 🔻 سال ۷۷۶ ق.م در یونان باستان به عنوان زمان آغاز مسابقات المپیک و مبدأ تقویم یونانی محسوب گردیده است. قدیمی‌ترین سنگ‌نبشته‌ها که به زبان و الفبای یونانی به دست آمده نیز مربوط به نیمه قرن هشتم ق.م است. بسیاری از مورخان و نویسندگان کتب تاریخ یونان و نویسندگان کتاب «تاریخ فلسفه راتلج» و برخی پژوهشگران تاریخ تفکر غرب باستان نیز زمان نگارش «ایلیاد و اودیسه» را مربوط به همین زمان می‌دانند. "هسيود" نیز در اواخر قرن هشتم ق.م پدیدار گردیده است. 🔻 اساساً بنا بر اسناد و شواهد و مدارک مضبوط و مکتوب به دست آمده، روح یونانی (یونان در ذیل تاریخ غرب که ماهیتاً با یونات ماقبل غربی تفاوت دارد) در سده هشتم ق.م پدیدار گردیده است. 🔻 از این پس هر جا که از «مدینه یونانی» سخن می‌گوییم، مقصودمان همین یونان در ذیل تاریخ غرب یونان غربی است. و تاکید به اینکه صورتِ نوعی حاکم بر مدینه یونانی یعنی صورتِ نوعیِ غرب باستان، مدینه یونانی را ماهیتاً از تمدن‌های یونانی ماقبل غربی(میسنی، دوریانی) که در ذیل تاریخ اساطیری قرار داشتند، متمایز و متفاوت کرده است. ▶️ @DrZarshenas
▶️ @DrZarshenas
شهریار زرشناس
▶️ @DrZarshenas
📌 : امام نماینده تام و تمام معنویت در دوره معاصر است / او آمده بود تا دست خلایق را بگیرد و به سمت حق رهبری کند 📰حجم مطلب: ۲۸۵کلمه | ⏱زمان مطالعه: ۲دقیقه ⭕️ زمانی که حرکت امام آغاز شد من یک نوجوان بودم اما خوب به خاطر می آورم که در همان ایام و روزها نیز همواره مجذوب شخصیت عرفانی حضرت روح الله بودم. بعدها که با گفتار و زندگی فکری امام آشناتر از قبل شدم دریافتم که سلوک عرفانی امام از تمام ابعاد شخصیتی ایشان بروز و ظهور بیشتری داشت. ⭕️ حضرت امام خمینی (ره) تبلور عملی تفکر عرفان شیعی بود. امام در کتاب های تالیفی خود به خوبی نشان می دهد که راه حق و حقیقت همان سیره بزرگان، عارفان و صالحان اسلامی است. امام به یک معنا نماینده تام و تمام معنویت در دوره معاصر است. ⭕️ حرکت حضرت امام تنها در پارادایم دینی معنا می شود و در حقیقت امام در مقام یک عارف واصل در سفر چهارم خود(۱) قصد انقلاب را به تجلی وجودی خود رساند. امام آمده بود تا دست خلایق را بگیرد و به سمت حق رهبری کند. این حرکت و سوگیری امام یک حقیقت قطعی است، حقیقتی معنوی و سلوکی عمیق. ⭕️ اینکه امام توانست جنگ را تبدیل به کلاس انسان سازی نماید و ایران دهه شصت را تکه ای از ملکوت کند رسم عارفان و عاشقان است. عارفان و عاشقانی که می توانند با تمسک به حقایق نورانی عرفان شیعی و تفکر قرآنی دوره جدید تاریخی را به وجود بیاورند. من این دوره را «عصر خمینی» می دانم چراکه تنها سخن حقیقی و متفاوت دوران معاصر را باید در کلام و سیره عملی امام (ره) جستجو نمود. (۱) آخرین سفر از اسفار اربعه: سفر در میان خلق همراه حق (بالحق فی الخلق). ▶️ @DrZarshenas
@DrZarshenas
شهریار زرشناس
@DrZarshenas
📌 : امام آمده بود تا ساختار جهانی را تغییر دهد / امام به صورت مبنایی مدرنیته را نفی می كرد 📰حجم مطلب: ۳۰۰ کلمه | ⏱زمان مطالعه: ۲دقیقه ⭕️ ما در فضای مدرنیته جهانی و شبه‌مدرنیته ایرانی نفس می‌كشیم اما امام(ره) با نوعی دل‌آگاهی، مدرنیته و غرب‌زدگی را پشت‌سر گذاشت و به حداكثر استغنا از آنها رسید. ایشان در حیطه نظر نیز در یك روش تربیتی حوزوی رشد كردند و استقلال نظری داشتند. ⭕️ حوزه ها قبل از ۱۵ خرداد حضور كمرنگی داشتند و گفتمان اسلامی و سنتی ایران غیر سیاسی بود. زیرا روحانیت همواره سركوب می‌شد و مجال اعتراض نمی‌یافت، اما امام(ره) نظریه ولایت فقیه را احیا کردند. به این معنا ایشان فراتر از جلوه‌های معمول اسلام سنتی بودند. ⭕️ ایشان اولاً نافی سكولاریسم بودند و سیاست را از متن دین بر داشت می‌کرد. شاخص دوم، تئوری حكومت دینی به صورت ولایت فقیه است. مسئله سوم استكبارستیزی ایشان بود. امام به استقلال نظری و عملی توجه ویژه ای داشتند. این در شرایطی بود كه تاریخ معاصر، تاریخ سیطره غرب‌زدگی شبه‌مدرن بود. چهارمین شاخصه اندیشه امام عدالت‌محوری و ضدیت با سرمایه‌داری به عنوان مصداق عدالت‌ستیزی بود. ⭕️ امام به صورت مبنایی مدرنیته را نفی می‌كردند. نه به معنی درگیری با اجزا، بلكه به معنی كنار گذاشتن سرشت اومانیستی دوره مدرن. اسلام و اومانیسم در مبنایی‌ترین درگیری خود بر دو اصل متناقض پای می‌فشارند. اسلام كمال انسان را بندگی می داند و در مقابل اومانیسم حیثیت آدمی را در طغیان علیه خداوند فرض می‌كند. ⭕️ امام(ره) می‌خواستند یك تمدن جایگزین بسازند. سرمایه‌داری صورت اجتماعی تمدن مدرن بود و ایشان در پی افكندن پایه‌های تمدنی بود كه صورت دیگری داشته باشد، البته برساختن تمدن همواره یك پروسه چند قرنی بوده و ممكن است در اینجا نیز به طول انجامد. ⭕️ ویژگی دیگر موضع فعالانه و تهاجمی ایشان به سلطه غربی بود. ایشان نظم جهانی را برنمی‌تابیدند و آن را نظام جهانی سلطه می‌نامیدند و اصلاً آمده بودند تا ساختار جهانی را تغییر دهند. نگرانی و ترس در خود راه نمی‌دادند و علیه آن می‌شوریدند و یك تنه می ایستادند. ▶️@DrZarshenas
شهریار زرشناس
▶️ @DrZarshenas
📚 ⭕️ کتاب «تکنوکراسی» در دو بخش گفت‌وگوها و مقالات اثر شهریار زرشناس ناشر: چاپ اول: سال۹۴ چاپ دوم: ۹۶ 🔻بخش نخست این کتاب شامل گفت‌وگوهایی چون: ▪️«تکنوکراسی ما را به سمت تسلیم شدن می‌برد»، ▪️«عدم راه‌یابی تکنوکرات‌ها به رأس نظام، نشانه پیشرفت انقلاب اسلامی است» ▪️«غرب، توسعه مدرنیستی را در قالب انقلاب سفید برای ما اجرا کرد»... ▪️خط امامی‌ها و سربازان ژنرال کارل پوپر و ... 🔻 بخش دوم یادداشت‌های شهریار زرشناس است، مقالاتی با عناوین ▫️خطر تکنوکرات‌های انقلابی‌نما دوباره احساس می‌شود، ▫️ طیف‌بندی نئولیبرالیسم، سکولاریسم، تکنوکرات‌ها و مدرنیسم هنری در جنگ نرم، ▫️ عملکرد نئولیبرالیسم ایرانی در عرصه اقتصاد ▫️ چرا باید با نئولیبرالیسم مبارزه کرد؟ ▫️بررسی رویکرد نئولیبرالی ماهنامه مهرنامه: پیشبرد پروژه جنگ نرم از طریق مطبوعات روشنفکری نئولیبرالیست در ایران ▫️کودتای نئولیبرال‌ها، سکولارها و سرمایه‌داری مدرن در ایران با نام فتنه سبز، ▫️خاستگاه نظری آشوب‌های بعد از انتخابات ▫️ جیغ بورژوازی در کوچه گردآوری شده است. ▶️ @DrZarshenas
@DrZarshenas
شهریار زرشناس
@DrZarshenas
📚 کتاب 📌 مدینه یونانی 🔻 در یونان، حدود قرن هشتم ق.م تاریخ غرب ظاهر و حاکم می‌شود و عالم غرب باستان بر افق حیات یونانیان مستولی می‌گردد. بدین‌سان مدینه یونانی و یا به تعبیر دیگر یونان باستان پدیدار می‌شود. 🔻 یونانیان باستان، سال ۷۷۶ق.م را که زمان برگزاری نخستین المپیاد در سرزمین‌شان بوده است به عنوان مبداء تاریخ خود در نظر می‌گرفتند. آن‌گونه که شواهد و اسناد نشان می‌دهد اولین صورت ظهور ، در قرن هشتم قبل از میلاد است که تدریجاً متولد می‌گردد. 🔻 مدینه یونانی مبتنی بر مجموعه‌ای از دولت‌شهرهای کوچک و مستقل از یکدیگر است که در عین اشتراک در احساس یونانی بودن و قرار داشتن در یک عالم تاریخی، اشتراکات قومی و زبانی و باورهای مشترک فرهنگی و اعتقادی؛ همگی زیر چتر یک روح وحدت‌بخش کلی فراگیر قرار دارند که آن را‌ می‌توان نوعی روح یونانی غربی نامید. 🔻 این روح یونانی کلاسیک که باطن و جان‌مایه‌ی مدینه یونانی است، بیش از هر جا در ادبیات و منظومه‌های ادبی و کتب فلسفی‌ای که از قرن هشتم ق.م به بعد نوشته شده است خودنمایی می‌کند. 🔴 ادامه: مولفه‌های مدینه یونانی ▶ @DrZarshenas
@DrZarshenas
شهریار زرشناس
@DrZarshenas
📌 🔻 اصطلاح در سال۱۹۱۹ میلادی توسط"ویلیام هنری اسمیت" نویسنده‌ی آمریکایی مطرح شد‌. چند سال بعد "هووارد اسکات" در حمایت از نظریه‌ی حکومت تکنوکرات‌ها، کتاب "مهندسان و سیستم قیمت" را نوشت؛ این اصطلاح در دهه‌ی شصت قرن بیستم، در فرانسه نیز رواج گسترده‌ای یافت. 🔻 تکنوکرات‌ها یک طبقه‌ی اجتماعی ذی‌نفوذ جامعه‌ی مدرن هستند که پس از "زرسالاران"(سرمایه‌داران)، قوی‌ترین طبقه‌ی متنفذ اجتماعی در جوامع مدرن می‌باشند و طیف بالایی از آن‌ها سهیم در قدرت بورژوایی هستند. 🔻 در ایران نیز طبقه‌ی تکنوکرات حضور داشته و به ویژه در سال‌های موسوم به "سازندگی" بر اثر در پیش گرفتن رویکردهای توسعه‌مدارانه از قدرت و مکنت بسیاری برخوردار گردیده و به عنوان جناحی نیرومند در جمهوری اسلامی ظاهر شد، تکنوکرات‌های حکومتی و غیرحکومتی ایران علی‌رغم برخی اعتقادات و ظواهر مذهبی، اندیشه‌های سورلاریستی دارند و مروج نئولیبرالیسم و کرنش در مقابل نظام جهانی سلطه و عدول از آرمان‌های و در پیش گرفتن طریق شبه‌مدرنیته در ایران هستند. 🔻 دوره تکنوکراسی و تکنوکرات‌ها محدود به سال‌های "سازندگی" و "کارگزارنی‌"ها نیست، و هم نمی‌شناسند، گویا مانند روحی است که می‌تواند در هر کسی وجود داشته باشد. ▶ @DrZarshenas
@DrZarshenas
شهریار زرشناس
@DrZarshenas
📌 گزیده_کتاب_تکنوکراسی(۲) 🔻 از اواسط قرن نوزدهم با گروه اجتماعی جدیدی در عالم رو به رو می‌شویم که خود غربی‌ها آن‌ها را تکنوکرات_بروکرات نامیدند و روندهای جدیدی به نام تکنوکراسی را در پی خود داشتند. 🔻 اتفاقی که با رخ می‌دهد علاوه بر تولید سرمایه‌داری مبتنی بر کارخانه‌های صنعتی، تدریجاً سیما شهرها، مدل زندگی مردم، نظام آموزش و پرورش و در واقع همه چیز عوض می‌شود. به نحوی که تدریجاً در پی انقلاب صنعتی می‌بینیم طب جدیدی پدید می‌آید که این طب، خاصیت تکنولوژیک دارد، سیستم اداری و نظام اداری جدیدی پدید می‌آید که به آن بوروکراسی و کسانی که این نظام را اداره کنند "بروکرات" می‌گویند. 🔻 نظام دگرگون می‌شود و آدم‌هایی را تربیت می‌کند که بتوانند این سیستم را بچرخانند، به این آدم‌ها تکنوکرات می‌گویند. تنوکرات‌ها؛ پزشکان، مهندسین رشته‌های مختلف، وکلا، حقوقدانان و اساتید دانشگاه و معلمان‌اند که در واقع به نحوی محصول علم مدرن و و پرورش‌یافته‌ی آن هستند. 🔻 البته بین دو دسته پرورش‌یافتگان علوم طبیعی، فنی و مهندسی و علوم انسانی؛ پرورش‌یافتگان علوم انسانی مدرن به نحو صریح‌تری حاملان ارزش‌ها، اندیشه و جهان‌بینی غرب مدرن‌اند و تکنوکرات‌های علوم مهندسی، فنی و طبیعی به نحو کمرنگ‌تری این خصیصه را دارند. @DrZarshenas
@DrZarshenas
شهریار زرشناس
@DrZarshenas
📌 : شریعتی هم تعلقات دینی داشت هم تعلقات مدرنیستی / شریعتی نوعی اسلام آرمانگرای انقلابی را ترویج می کرد 📰حجم مطلب: ۳۰۰ کلمه | ⏱زمان مطالعه: ۲دقیقه ⭕️ مرحوم وضعیتی دوگانه دارد از طرفی به لحاظ شخصیتی، انسانی آرمان‌گرا، صادق و مومن بر باورهای دینی است. اما اندیشه دینی او به دلیل تعلق مدرنیستی پررنگی که دارد گاهی دچار مشکل می‌شود. ⭕️ نمی‌شود انکار کرد که مرحوم شریعتی مایه‌هایی از اگزیستانسیالیسم و نشانه‌هایی از تفاسیر مارکسیستی و منطق دیالکتیک داشت. اینها وجوه تعلقات مدرنی است که تفسیر او از دین را التقاطی می‌کند؛ اما آیا او مثل یا میرزاحسن خان مستشارالدوله، دین را فقط دستمایه اقراض خودش می کند؟ من این باور را ندارم. ⭕️ شریعتی در جایی ایستاده که هم تعلق دینی دارد هم مدرن، اما در کتابهای اسلام‌شناسی‌اش تعلق مدرن پررنگ‌تر می‌شود و تفاسیرش از دین التقاطی می‌شود. در جایی دیگر اما رویکرد انقلابی و آرمانگرایانه و خلوص شخصیتی و صداقت مبارزاتی شریعتی، وجه انقلابی، شورانگیر و آرمانگرای اسلام را که فراموش شده بود برجسته می‌کند. ⭕️ شریعتی از مقطع زمانی ۱۳۴۵ تا پایان عمرش -دانسته یا نادانسته- نوعی اسلام آرمانگرای انقلابی را در میان جامعه‌ای که آماده شنیدن این سخنان بود مطرح کرد هرچند که تفسیر او از اسلام خیلی دقیق نیست اما شور انقلابی ایجاد کرد. ⭕️ روشنفکری التقاطی ایران یک پیوند و یک افتراق با شریعتی دارد اما افتراق جریان سروش نسبت به شریعتی پررنگ است. نئولیبرال ایران از اواخر دهه ۶۰ در مقابل آرمانگرایی انقلابی قرار گرفت و با شریعتی که از جهاتی تجسم آرمانگرایی انقلابی بود مرزبندی کرد. چرا که شریعتی وجوه سیاسی و انقلابی اسلام را برجسته کرد و به میان مردم آورد. ⭕️ اواخر دهه ۶۰ و اوایل ۷۰ جریان رفرمیست یا اصلاح‌طلبان با این هدف که انقلاب اسلامی را از آرمانگرایی انقلابی تهی کنند، عبور از شریعتی را ترویج کرد. برای عبور از انقلابی‌گری اسلامی باید اول از شریعتی گذشت چون امام بزرگتر از آن است که حذف شود. اینها به معنی تایید همه آراء و تفاسیر شریعتی نیست اما غرضِ جریان نئولیبرال از حمله به شریعتی حمله به آرمانگرایی انقلابی بود. ▶️@DrZarshenas
📣 ⭕️ سلسله درس‌گفتارهای دکتر 📚 بررسی آثار ادبی ایران و جهان 🕰آغاز دوره: 4 تیرماه 97 📌 برای ثبت نام نام، نام‌خانوادگی و شماره تماس خود را به نام کاربری @nadersohrabi66 در پیام‌رسان‌های بله یا تلگرام ارسال کنید یا با شماره 09127647827 تماس بگیرید @DrZarshenas
📣📣 برنامه تلویزیونی ۳۶۰ امشب در گفت‌وگو با دکتر #شهریار_زرشناس به بررسی تاریخچه بحران‌های اقتصادی در کشورهای مختلف دنیا خواهد پرداخت ⏰ ساعت ۲۱:۳۰ 📺 شبکه مستند ◀️ @Drzarshenas
📣📣 اولین قسمت برنامه چالشی #بدون_توقف 📌 با حضور دکتر #شهریار_زرشناس 📅 امروز شنبه ۳۰تیرماه ⏰ساعت ۱۹:۳۰ 📕با موضوع چالش‌های امروز اقتصاد ایران 📺شبکه سه سیما ▶️ @Drzarshenas
📣📣 قسمت دوم برنامه چالشی #بدون_توقف 📌 با حضور دکتر #شهریار_زرشناس 📅 امروز دوشنبه اول تیرماه ⏰ساعت ۱۹:۳۰ 📕با موضوع راه‌حل مشکلات اقتصادی ایران 📺شبکه سه سیما ▶️ @Drzarshenas
📣📣 قسمت سوم برنامه چالشی #بدون_توقف 📌 با حضور دکتر #شهریار_زرشناس 📅 امروز چهارشنبه ۳مرداد ⏰ساعت ۱۹:۳۰ 📕موضوع: رابطه ایران با آمریکا و کشورهای جهان 📺شبکه سه سیما ▶️ @Drzarshenas