eitaa logo
برکچیان | ویرایش یک
117 دنبال‌کننده
141 عکس
51 ویدیو
12 فایل
😎 اینجا، ویرایش یک از تفکرات یه طلبه تمدنی رو با صاحب نظران علوم انسانی اسلامی به اشتراک میذارم 🌱 امیدوارم در تضارب آرا ٕ به صواب برسیم رزومه من 🌐 www.editone.ir کانال دیگم 🆔 @practicallogic_ir 🆔 @karrarpaintball_ir ارتباط با من 🆔 @barakchian
مشاهده در ایتا
دانلود
📝ملاحظاتی در نقد نگرش سیستمی به دین/ ابوعلی صدرا ✅ در پاسخ به یادداشتی «نگاه انتقادی بر نگرش سیستمی به دین» از حجت‌الاسلام ابوالحسن حسنی: 🔸ادعای مهارناپذیری متغیرهای ورودی و خروجی‌های یک سیستم نیز صرف یک استبعاد است که بالفعل امکان عملیاتی نمودن چنین ادعایی وجود ندارد، اما در سایه توجه به رویکرد سیستمی در تحقیقات علمی، چنین امکان و قابلیتی به وجود خواهد آمد. 🔸در نگرش سیستمی ادعا بر این نیست که شناساگر، به‌صورت محض از سیستم بیرون می‌رود، بلکه ادعا بر این است که شناساگر علی قدر الطاقه البشریه از بیرون به سیستم می‌نگرد. 🔸همان‌گونه که در فرآیند اجتهاد با خودآگاه کردن بیشتر آن، می‌توان اثرگذاری اقتضائات زمانی و مکانی را به‌صورت چشم‌گیری کاهش داد و به نتائج عالی و مطمئنی در تحقیقات فقهی دست پیدا کرد؛ لذا خودآگاهی در کاهش اثرگذاری اقتضائات زمانی و مکانی نقشی اساسی ایفا می‌کند. 👈 متن کامل در سایت اجتهاد: https://b2n.ir/856806 👈 متن کامل در سایت ویرایش یک: http://editone.ir/2022/10/21/%d9%85%d9%84%d8%a7%d8%ad%d8%b8%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%86%da%af%d8%b1%d8%b4-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%af%db%8c%d9%86/ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir 🆔https://eitaa.com/ijtihad
🔰 دوره آموزشی المنطق ♨️ فیلم آموزش المنطق مرحوم مظفر در قالب موشن گرافیک ✅ تبیین روان و ساده مباحث پیچیده ✅ ۲۵ سرفصل از مباحث المنطق ✅ ۶۲ قطعه ویدیو ✅ ۱۲۲۹ دقیقه آموزش برخی از سرفصلها: 1⃣ ترادف و تباین 2⃣ مفهوم و مصداق 3⃣ نسب اربعه 4⃣ کلیات خمسه 5⃣ تناقض 6⃣ ملحقات تناقض 7⃣ عکس مستوی 8⃣ عکس نقیض 9⃣ نقض 💵 قیمت دوره: ۷۰.۰۰۰ تومان 🛒 جهت خرید این دوره از طریق آیدی @barakchian اقدام فرمائید 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
37.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نمونه ای از دوره آموزشی المنطق 🗺 معامله النفس > معامله الذهن> منطق > معرف > مقدمات > مباحث کلی> کلیات خمسه> ذاتی > اقسام ذاتی > اقسام فصل 📌 اقسام فصل کدامند؟ 📌 فصل مقوم چیست؟ 📌 فصل مقسم چیست؟ 📌 «مقوم عالی مقوم سال است» به چه معنا می باشد؟ 📌 چرا مقوم عالی مقوم سال است؟ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
جلسه تاملاتی در مکتب تربیتی استاد صفائی.mp3
43.42M
🔰 بررسی تطبیقی مکتب تربیتی علامه طباطبائی و مکتب تربیتی استاد صفائی حائری 📌 مکتب تربیتی علامه طباطبایی با مکتب استاد صفایی حائری چند تفاوت دارد: 1⃣ تفاوت در هدف 2⃣ تفاوت در مسیر 3⃣ تفاوت در مرکز ثقل 4⃣ تفاوت در استناد 📌 آیا عبودیتی که استاد صفایی در کتاب صراط به عنوان غایت تربیت مطرح کردند با عبودیتی که در مکتب تربیت عرفانی مطرح میشود، متفاوت است؟ تفاوت چیست؟ 📌 مکتب تربیتی عرفانی در مرحله قبل از تقوا چه دستاوردهایی دارد؟ 📌 نسبت شخصیت، حریت و تفکر با فضای دینی چیست؟ 📌 مکتب تربیتی استاد صفائی مستند نیست یا استناداتش ذکر نشده؟ 📌 نسبت مباحث مطرح در هنگام تربیت و ترتیب ذکر شده برای تربیت با فضای دینی چیست؟ 📌 آیا استاد صفایی هم از توحید درمانی استفاده کرده اند؟ 📌 نسبت روحیات مذکور در کتاب مسئولیت و سازندگی با فضای دینی چیست؟ ========================= 💯 از آنجا که این موضوع جای بحث و گفتگوی بسیار دارد و قدم‌های ابتدایی خود را طی میکند، گروهی تحت عنوان «مباحثات تربیت نوجوان» متشکل از فعالان عرصه تربیتی ایجاد شده است تا زمینه ای باشد جهت ارتقا ٕ و تسریع این گفتگو ها اگر در این زمینه حرفی یا سوالی دارید، گروه مباحثات تربیت نوجوان برای شما آماده شده است 🔗 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
جلسه_پاسخ_به_سوالات_گروه_مباحثات_تربیت_نوجوان.mp3
46.5M
📌پاسخ پرسشهای مباحثات تربیت نوجوان 1⃣ محصول تربیتی دانستن کتب اخلاقی در مرحله قبل از تقوا چقدر با موضوع دو علم اخلاق و تربیت سازگاری دارد؟ باتوجه به اینکه موضوع تربیت دیگردرمانی و موضوع اخلاق خوددرمانی است 2⃣ نسخه تربیتی دانستن علم عرفان چه میزان با انحصار آن به یک گروه خاص و طرد برخی از افراد توسط عرفا سازگاری دارد؟ 3⃣ ادعای روش تربیتی داشتن علامه طباطبایی با پراکندگی آن در آثار ایشان، عدم اجرا ٕ آن در سطح گسترده و عدم اثبات توانمندی آن چه مقدار سازگار است؟ 4⃣ یک جارح خوب باید یک شارح خوب باشد. آیا استاد وکیلی شارح خوبی برای آثار مرحوم صفایی هستند؟ آیا ایشان به همان بلیه ای که مخالفین در عدم فهم فلسفه و عرفان مبتلا شده اند، نسبت به اندیشه مرحوم صفایی مبتلا نشده اند؟ 5⃣ آیا صدر و ذیل تربیت را باید از آیات و روایات به دست آورد؟ 6⃣ ادعای عدم استناد «محوریت بلوغ عقلی در ادوار تربیت» چه مقدار با حجم انبوه روایات در اهمیت عقل و محوریت و شرط بودن آن برای تکلیف سازگاری دارد؟ 7⃣ تفاوت تفسیر عبودیت از منظر استاد صفایی با عبودیت از منظر مکتب تربیتی عرفانی چیست؟ 8⃣ آیا انگیزه شما از انتشار ملاحظاتتون نسبت به مرحوم صفائی مخالفت ایشان با فلسفه و عرفان بوده است؟ اگر خیر، چرا ملاحظات خود را نسبت به ایشان بیان فرمودید؟ 9⃣ فلسفه اسلامی یا فلسفه مسلمین؟ 🔟 آیا فلسفه در تربیت اسلامی دارای امتداد است؟ اگر فلسفه در این زمینه دارای امتداد نیست، چه مقدار کتابهایی را که با عنوان «فلسفه تعلیم و تربیت» نوشته شده اند موفق میدانید؟ 1⃣1⃣ آیا میتوان شخصیت و حریت را از آیه ۴۶ سوره سباْ استظهار کرد؟
📌 کتاب «الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان» از هفت بخش به شرح زیر تشکیل شده: 1⃣ کلیات و مقدمات 2⃣ مراحل تربیت 3⃣ هفت سال اول 4⃣ هفت سال دوم 5⃣ تادیب و تعلیم 6⃣ کلیات روش تادیب 7⃣ انواع روشهای تادیب 📌 لذا در هفت قدم، به صورت زیر مباحث خدمت سروران ارائه خواهد شد: 1⃣ ویدئو هر فصل در گروه بارگذاری خواهد شد 2⃣ در پنج شنبه و جمعه هفته ای که ویدئو بارگزاری شده، گروه باز خواهد شد تا دوستان نکات و سوالات خود را بپرسند و اگر نسبت به کلام یکدیگر ملاحظه ای دارند، بیان کنند. 3⃣ سوالات و نکات دوستان تجمیع می‌شود و خدمت استاد وکیلی ارائه خواهد شد تا ایشان نسبت به آن ها مطالب خود را بفرمایند ➗ از آنجا که فرآیند تولید فیلم ها زمانبر هست، نمیتوان زمانبندی دقیقی برای این هفت قدم ارائه کرد، ولی سعی بر این هست که در فواصل زمانی کوتاه باشد ➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: 📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🥇 الحمدلله مجوز مربیگری هم صادر شد تا به صورت رسمی و تخصصی بتونم این رشته ورزشی و اسلامی رو دنبال کنم و جز ٕ اولین افرادی باشم که در لباس روحانیت در کشور دارای مدرک مربیگری پینت بال هستند. 🙏 ان شا ٕ الله عنوان به مربی در خدمت تشکل‌های تربیتی باشم و ایفای نقش کنم. 🌐 www.karrarpaintball.ir 🆔 @editone_ir
شب دوم محرم الحرام 1444.aac
37.27M
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب دوم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 اهمیت نماز در مکتب تربیتی توحیدی 📌 تصورات غلط تاریخی پیرامون نسبت خالق و مخلوق 📌 نقد و بررسی برهانی و قرآنی تصورات غلط پیرامون رابطه خالق و مخلوق 📌 تحلیل و بررسی برهانی و قرآنی نظریه صحیح پیرامون نسبت خالق و مخلوق 📌 اثرات و ثمرات نوع نگاه ما به رابطه و نسبت خالق و مخلوق 📌 تحلیل و بررسی فرمایش آیت الله قاضی پیرامون اهمیت نماز 📌 تحلیل و بررسی «عالم محضر خداست؛ در محضر خدا گناه نکنیم» 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
شبسوممحمرالحرام۱۴۴۴.aac
29.55M
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب سوم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 ارتباط رابطه احاطی با توحید 📌 معنای توحید و شرک 📌 ملاک تقسیم توحید و شرک 📌 توحید ذاتی و دلیل برهانی و قرآنی 📌 توحید ربوبی و دلیل برهانی و قرآنی 📌 توحید در الوهیت و دلیل برهانی و قرآنی 📌 ارتباط توحید ذاتی، ربوبی و الوهی 📌 معنای «لا اله الا الله» 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
شبچهارممحرمااحرام۱۴۴۴.aac
40.33M
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب چهارم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 مثال صحیح رابطه خالق و مخلوق 📌 صفات ثبوتی و سلبی 📌 معنای توحید صفاتی 📌 توحید در استعانت 📌 معنای «ایاک نعبد و ایاک نستعین» 📌 توحید در محبت 📌 معنای «الحمدلله» 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
شبپنجممحرمااحرام۱۴۴۴.aac
25.85M
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب پنجم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 فقر ذاتی انسان 📌 علت عدم حس حضور 📌 نحوه شهود فقر ذاتی 📌 عدم دوام شهود فقر ذاتی 📌 روش استمرار شهود فقر ذاتی 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
شب ششم محرم الحرام 1444.aac
32.97M
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب ششم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 تمایلات و گرایشات گوناگون درونی 📌 منشاْ فضائل و رذائل 📌 راهکارهای گوناگون دفع رذائل 📌 راهکار اختصاصی قرآن 📌 عجب و تکبر و راه ریشه کن کردن آن 📌 رفتارهای متناسب با درمان کبر و عجب 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
۲۰۲۲۰۸۰۵۱۶۴۷۰۸.aac
31.76M
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب هفتم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 قبح و معنای بخل 📌 آثار اخروی بخل و اثر درمانی آن 📌 آثار دنیوی بخل و اثر درمانی آن 📌 اثر مرگ آگاهی در درمان بخل 📌 نقص و کمبود راهکارهای مذکور 📌 روش درمان بخل با توحید 📌 رفتارهای متناسب با درمان بخل 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
شب هشتم محرم الحرام 1444.aac
25.55M
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب هشتم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 جزع و معنای آن 📌 آثار اخروی جزع و اثر درمانی آن 📌 توجه به ظرفیت بلا در رشد و اثر درمانی آن 📌 توجه به مصائب بزرگتر و اثر درمانی آن 📌 نقص و کمبود راهکارهای مذکور 📌 روش درمان جزع با توحید 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
شبنهممحرمالحرام1444.aac
33.46M
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب نهم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 حقد و کینه و معنای آن 📌 تفاوت حقد و کینه با برائت از دشمنان 📌 آثار اخروی حقد و کینه و اثر درمانی آن 📌 آثار دنیوی حقد و کینه و اثر درمانی آن 📌 نقص و کمبود راهکارهای مذکور 📌 روش درمان حقد و کینه با توحید 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
شب دهم محرم الحرام ۱۴۴۴.aac
19.67M
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب دهم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 راه های درمان یاس و افسردگی در مکاتب اخلاقی 📌 نقص و کمبود راهکارهای مذکور 📌 روش درمان یاس و افسردگی با توحید 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
33.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان 🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان > ویژگی های منحصر به فرد این طرح و الگو 📌 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان چه ضرورتی دارد؟ 📌 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان چه ویژگی ها و امتیازاتی نسبت به طرحها و الگوهای دیگر دارد؟ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
27.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان 🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> تبیین موضوع الگوی راهبردی> ضرورت، تعریف و اقسام الگو 📌 الگو و الگوسازی چه ضرورتی دارد؟ 📌 الگو چیست؟ 📌 تفکیک بین اقسام الگو چه ضرورتی دارد؟ 📌 اقسام الگو چیست؟ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
44.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان 🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> تبیین موضوع الگوی راهبردی> اقسام الگو> مثال الگوی راهبردی و الگوی راهکاری 📌 نمونه الگوی راهبردی و الگوی راهکاری 📌 الگوی کلی مسجد مطلوب از منظر اسلام 📌 الگوی راهکاری مسجد مطلوب از منظر اسلام 📌 دخالت فقیه در الگوهای راهکاری چه ضرورتی دارد؟ 📌 علت توقف الگوهای راهکاری بر الگوهای راهبردی چیست؟ 📌 دلیل انحصار تولید الگوهای راهبردی در فقیه چیست؟ 📌 اولویت اصلی و وظیفه ذاتی حوزه علمیه چیست؟ 📌 رسالت اصلی و وظیفه ذاتی یک طلبه چیست؟ 📌 آیا دین در تمام عرصه ها دارای الگوی راهبردی هست؟ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
50.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان 🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> تبیین موضوع الگوی راهبردی> اقسام الگو> تفاوت های الگوی راهبردی و راهکاری 📌 الگوهای راهبردی چه تفاوتهایی با الگوهای راهکاری دارند؟ 📌 هدف از هریک از الگوهای راهبردی و راهکاری چیست؟ 📌 ابزار تولید هریک از الگوهای راهبردی و راهکاری چیست؟ 📌 نوع قضیه های هریک از الگوهای راهبردی و راهکاری چیست؟ 📌 مراحل کشف و تولید هریک از الگوهای راهبردی و راهکاری چیست؟ 📌 چرا سیر مراحل در روش تولید الگوهای راهبردی در مقایسه با روش تولید الگوهای راهکاری معکوس است؟ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان 🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> تبیین موضوع الگوی راهبردی> توضیح اصطلاحات به کار رفته در عنوان طرح 📌 مقصود از «الگو» چیست؟ 📌 مقصود از «دینی» چیست؟ 📌 مقصود از «راهبردی» چیست؟ 📌 مقصود از «تربیت» چیست؟ 📌 مسائل راهبردی و راهکاری الگوی دینی راهبردی تربیت کدامند؟ 📌 چرا از الگوی راهکاری تربیت کودک، نوجوان و جوان صحبت میکنیم؟ 📌 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان در چه مقیاسی قابل مصرف هست؟ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان 🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> تبیین موضوع الگوی راهبردی 📌 تبیین موضوع الگوی راهبردی 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
----«بسم الله الرحمن الرحیم»---- ----«افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد»---- 🔰 مباحثات تربیت نوجوان و ماهی های آب گل آلود 1⃣ قسمت اول 📌 چندی است برخی از کانالهای زرد که معلوم نیست از کجا و توسط چه کسانی اداره میشوند، نسبت به مباحثات انجام شده در گروه «مباحثات تربیت نوجوان» حرفهایی را منتشر کرده اند که خلاف واقع هستند. ابتدا قصد نداشتم به این حرفها واکنشی نشان بدهم اما به دلیل ایجاد سو ٕ تفاهم برای برخی از عزیزان، دیدم بهانه خوبی برای بازگو کردن برخی از نکات هست. 📌 گروه «مباحثات تربیت نوجوان» در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با هدف بحث و گفتگو و تضارب آرا ٕ در فضای پیام‌رسان ایتا شروع به فعالیت کرد. نقطه شروع این گروه هم گفتگوهای رد و بدل شده بین حجه الاسلام غنوی و حجه الاسلام وکیلی بوده و ناظر به بحث های این دو بزرگوار فعالیت خود را آغاز کرده. علت آن نیز همانگونه که تذکر داده شده بود، عدم تراکم نظریات و بحثها در موضوع مهم تربیت هست. چه اینکه طرفین نیز بر این موضوع تاکید داشتند و بنا نبوده که بحثها در این نقطه متوقف بماند. 📌 استاد وکیلی به دلیل اهمیتی که برای این موضوع قائل بودند، لطف کردند برای شروع مباحثات لینک گروه رو در کانال خود قرار دادند تا افرادی که علاقه مند به پیگیری این گفتگوها هستند، از آن طریق هم در گروه حاضر بشوند و از مباحثات استفاده کنند. قرار هم بر این بود تا از طریق بنده نظرات خود را در گروه بیان کنند و به سوالات پیش آمده پاسخ بدهند و هیچگونه دخالت مستقیمی در روند مباحثات نداشتند. 📌 همزمان با راه اندازی گروه، از طریق یک واسطه، تلاشهایی هم انجام دادیم تا نظرات استاد غنوی نسبت به ملاحظات استاد وکیلی را در قالب یک فایل صوتی جویا شویم و منعکس کنیم. اما موفق به این کار نشدیم. اتفاقات، رفت و برگشتهای انجام شده در گروه هم هیچ ارتباطی به استاد وکیلی ندارد و مسئولیت آن تماما برعهده افرادی است که قدم رنجه کردند و در آن گروه به اظهار نظر پرداختند. سابقه مباحثات انجام شده در آن گروه نیز موجود هست و هر کسی که خواسته باشد میتواند مراجعه و ملاحظه کند. 📌 هدف از راه اندازی این مباحثات توفق و غلبه دادن یک شخصیت بر شخصیت دیگر نبوده و صرفا جهت تضارب آرا ٕ شکل گرفته است تا بتوانیم یک قدم فهم خودمون از متون دینی را ارتقا ٕ بدهیم. چه اینکه طرفین گفتگوها مدعی استناد طرح خود به متون دینی و مدعی عدم استناد طرح طرف مقابل بوده و هستند. کما اینکه صحبت از استناد بسیار پر رنگ بود و در گفتگوهای رد و بدل شده قابل مشاهده است. 📌 حال اینکه این مباحثات چه نتیجه ای در بر داشته بر عهده بنده یا طرفین گفتگو نیست. این مباحثات صرفا از این جهت انجام شده تا سرورانی که در آن گروه در خدمتشون بودیم، بتوانند بحثها را بررسی کنند و خود به نتیجه برسند. ما موظف نیستیم به جای مخاطب بیاندیشیم و فکر بکنیم. فقط موظف هستیم نتایج تحقیقات و بررسی ها را به نحو احسن ارائه کنیم. حال اینکه مخاطب چه نتیجه ای میگیرد و کدام نظر را انتخاب میکند، ما عهده دار آن نیستیم. ➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: 📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 مباحثات تربیت نوجوان و ماهی های آب گل آلود 2⃣ قسمت دوم 📌 اینکه عده ای بخواهند بسته شدن گروه و جمع بندی های انجام شده در گروه را دال بر شکست یک طرف و عدم توانائی پاسخگویی طرف دیگر جلوه بدهند، دچار مغالطه استدلال به اعم شده اند. چه اینکه بسته شدن گروه هیچ ارتباط منطقی با نتیجه ای که برخی گرفته اند ندارد و میتواند علت های دیگری داشته باشد که علت آنرا در ادامه توضیح خواهم داد. آنچیزی که برتری یک نظریه را مشخص میکند و ارتباط منطقی با پیروزی و شکست یک نظریه بر نظریه دیگر دارد، استدلالهایی است که طرفین ارائه میکنند. عرض شد هدف از مباحثات صرفا تضارب آراء بوده ولی اگر کسی قصد دارد برتری یک نظریه را نتیجه و آنرا سردست بگیرد، باید ضعف استدلالهای یک طرف را به صورت دقیق نشان بدهد. اینکه بگوییم: «فلانی مغالطه کرده است» و نتوانیم نشان بدهیم که: «نقطه غلط دقیقا چیست؟» و «مرتکب کدام نوع مغالطه شده است؟» خود یک مغالطه محسوب میشود. تاکید میکنم صرف انتساب مغالطه به یک نظریه مغالطه نیست، بلکه اگر این انتساب همراه با توضیح دقیق و وجه مغالطی بودن آن نظریه نباشد مغالطه محسوب میشود که فی ما نحن فیه چنین است و این کانالهای زرد دقیقا وجه مغالطی بودن را نشان نداده اند. 📌 کما اینکه در همان گروه نیز مکرر اظهار شد که: «استاد وکیلی بدون فهم و درک صحیح، ملاحظات خود نسبت به مکتب تربیتی استاد صفائی را منتشر کردند» اما واقعیت این هست که نشان ندادند «دقیقا کدام انتقاد ایشان مبتنی بر فهم غلط از آثار استاد صفائی هست؟» بلکه برعکس، برخی از عزیزان نشان دادند که انتقادات استاد وکیلی به درستی دریافت نشده است و بی دقتی هایی در درک و فهم ملاحظات استاد وکیلی صورت گرفته است که عزیزان می‌توانند برای این موضوع به بحثهای رد و بدل شده در گروه مراجعه کنند و خود به قضاوت بپردازند. 📌 علت اینکه گروه بسته شده هم این نیست که مثلاً کسی شکست خورده یا کسی پیروز شده است. همانگونه که در گروه توضیح دادم، هدف آماده سازی محتوا برای فهم و درک بهتر الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان هست. چه اینکه عزیزان حاضر در گروه به الحان مختلف اظهار داشتند که اطلاعی از این طرح ندارند‌. سطوح فهم اعضا ٕ حاضر در آن گروه نیز متفاوت و متعدد بوده و از طلبه تا غیر طلبه در آن گروه مهمان ما بوده و هستند. لذا بنا شد تا جهت ارتقاء مباحثات و استفاده بیشتر عزیزان الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان در آن گروه ارائه بشود تا زمینه ای باشد جهت ادامه بحث و گفتگوها. در واقع به درخواست عزیزان حاضر در گروه و برای ارتقاء مباحثات بنا را بر ارائه بحث خود گذاشتیم. ➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: 📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir