eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
394 دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
230 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی وفرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان: #آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
📑 📕 📜 بارفروش 📚 به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی 🔹 سند فوق صفحه‌ای از آیت‌الله شیخ عبدالحسین ابوفاضلی است که در آخرین سال عمرش در عصر مظفرالدین‌شاه قاجار یعنی در سال ۱۳۱۸ق برابر با ۱۲۷۹ش به رشته‌ی تحریر در آورد و نگاه لطیف و عمیق ایشان به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی و نحوه‌ی صحیح استفاده از آن را بیان می‌دارد.  🔹 وی در این صفحه ضمن توصیه به نسل‌های بعدی از فرزندان خود در تجهیز نمودن کتابخانه‌ی احداثی‌اش از کتاب‌های معتبر به آنها سفارش می‌کند به کسانی که کتاب را بد نگه می‌دارند و متکای زیر سر و سفره‌ی غذا و اسلحه‌ی جنگ قرار می‌دهند کتاب امانت ندهند. 🔹 این عالم بزرگوار در صفحه‌ی دیگر از وقف‌نامه‌ی خود از فرزندان خود خواست از علم و اهل علم دوری نکرده و اطفال خود را به علم‌آموزی وادارند و اگر در میان آنها کسی برای کسب علم نیاز به مهاجرت پیدا نمود اسباب سفر او را فراهم و هر ساله مخارج او را روانه کرده اگر چه از قوت خود و اهل و عیال خود کم کنند و حتی اگر به تکدی و سوال و خواهش از دیگران باشد. 📚منبع: (‌‌ اسناد بارفروش؛ از صفوی تا پهلوی ) 🖊گردآورنده: https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3760 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🪙سکه‌های قدیمی نشون میدن ما ایرانی ها از قدیم بینی های قوزدار، کشیده و بزرگی داشتیم. به چشم میراث و موهبت باستانی بهش نگاه کنیم☺️☺️😄 https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3761 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•ن والقلم و مایسطرون 📚 📍 ✍خصوصیت بینی ایرانی شامل قوز بینی قابل توجه، نوک بینی پهن، نوک بینی با پوست چرب و ضخیم، طول بینی بلند و معمولا غیر قرینه بودن سوراخ های بینی است که آن ها را از سایر نژادها جدا می کند. دماغ عقابی ایرانی نوعی خاص از انواع مدل های بینیست. 📌پارسها در کنار داشتن دوازده ویژگی نژاد آریایی، این تفاوت ها را با دیگر آریاییان دارند، بینی های عقابی کاملا منحنی و تا حدودی سر پایین جمجمه مزو-براکی سفالیک و بنابراین صورتهایی نه کاملا گرد و نه کشیده چشم هایی ساده تر از مادها (این چشمها گاهی در میان دیگر آلپین ها نیز وجود دارد) رنگ پوستی گندمگون  تا سبزه (در حالت اصلی گندمگون ولی در اثر آفتاب 🧕رنگ مو و چشمان معمولا تیره موهای گاهی صاف و گاهی مجعد در بین پارسها دیده میشود. فرم ابروها در بین پارسها کاملا بهم نزدیک و معمولا به صورت کمانی ملایم میباشد. 💥برخلاف چهره مادها که پیچیدگی خاصی دارد چهره پارسها  همچون یک نقاشی کاملا ساده می باشد. ✨ فرم چشمها شبیه نقاشی دوران  کودکی میباشد که چشمها را به صورت یک بیضی نوک تیز ترسیم میکردند. 💥این سادگی را میتوان در تمام اجزای چهره پارسها مشاهده کرد. ☺️مجموعه سه ویژگی 💥تلاقی همزمان ابروهای کمانی ؛ چشمان ساده و بینی های نوک عقابی از پارسها را از مادها جدا متمایز میکند. 💥چهره های کمی اخمو مصمم پارسها اعتماد به نفس ذاتی آنها را نشان میدهد. 💥فرم چهره پارسی بسیار شبیه شاهان هخامنشیست و با تندیس های جهانشاهان هخامنشی مطابقت دارد. 📌خصوصیات اخلاقی پارسها 💥پارسها موفق شدند توازنی بین قوم گرایی و ملی گرایی داشته و هر دو را حفظ نمایند و بیاموزند که علاوه بر قوم خود به تمام اقوام ایران وابستگی داشته باشند برای همین خونگرم تر و غریب پذیر تر از مادهایی بوده اند که معمولا تمام توجهشان به قوم قبیله خود بوده است. 💥حس مسئولیت پذیری و نظم پذیری پارسها نسبت به مادها قویتر بوده است و همین ویژگی سبب شد که پارسهای ساکن مناطق جنوبی ایران چه در باستان و چه در جهان امروز  در زمینه نظامی گری موفق تر و وفادارتر باشند. 💥پارسها به بهترین وجه درک کرده اند که مفهوم همگرایی و همکاری در جهان مادی چیست و چگونه میتوان به آن رسید برای همین آنها توانستند از تمام امکانات و استعداد یکدیگر استفاده کنند.   💥پارسها توانایی پذیرفتن شرایط موجود را دارا می باشند و به راحتی از زادگاه خود دل کنده و در شهر دیگر زندگی کنند. ⚡️مجموعه این ویژگی ها سبب شد تا پارسها خاور میانه باستان را از آن خود کنند و شاهانی را به تاریخ عرضه کنند که همانند یک کودک مهربان ، همانند یک راهب خداباور و همانند شخصیت های افسانه ای شجاع باشند. ✨شاهان دلرحم پارسی دادگستری و مردم نوازی را برای خاک ایران به ارمغان اوردند و  همین سبب شد تا اقوام مادی و پارتی با رضایت تمام به خدمت آنان در بیایند. 💥این خصوصیات باعث پررنگ تر شدن نقش پارسها در تاریخ ایران شد به طوری که از دید یک غیر ایرانی هر چه که به نام ایران از قبیل زبان و اقوام را با نام پارس. بشناسند. 🖊گرداورنده: https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3761 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
supload-qlbtvixvnyhn-bocsgzpfdeov.mp3
4.63M
🎺تصنیف بادصبا 🎙️ایرج بسطامی 🎻نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد 🎼 🎼 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
﷽ن والقلم و مایسطرون 📝ابوزیدآباد مرکز بخش کویرات و شهری از توابع این بخش در شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان ایران است. ابوزیدآباد (نام محلی: بیزُوُی "Bizovoy") و روستاهای پیرامون آن حسین‌آباد شیبانی، قاسم‌آباد، یزدلان، کاغذی، امین آباد، محمدآباد، ریجن، علی‌آباد، شهریاری و فخره در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی کاشان، در جلگه ای هموار در شهرستان آران و بیدگل واقع شده‌است. بخش ابوزید آباد بین ۳۳ درجه و ۵۰ دقیقه تا ۳۳ درجه و ۵۵ دقیقه عرض شمالی و ۵۱ درجه و ۴۰ دقیقه تا ۵۱ درجه و ۵۲ دقیقه طول شرقی قرار دارد. حسین‌آباد شیبانی در جنوب شرقی‌ترین قسمت این محدوده واقع شده‌است. ریجن و شهریاری و فخره شمالی‌ترین و امین‌آباد غربی‌ترین مرز این محدوده را تشکیل داده‌اند. نام این منطقه در زبان محلی، بیزُوُی می‌باشد و مردم کاشان و آران و بیدگل و فارسی زبانان تا دلیجان آن را بوزآباد می‌خوانند. 👇👇 📜تاریخچه و نامگذاری آن: (بخش اول) ✍به قلم: ابوزیدآباد از سده های نخست اسلامی و قبل از سکونت شیعیان دوازده امامی محل سکونت زرتشتیان بوده است. بر اساس تذکره شهادت عبدااله در دوره بنی امیه و مستندات دفن ایشان توسط زین الدین در محل فعلی، حکایت از پیشینه سکونت و سرزمینی این دیار تاریخی دارد. 📌«اَبروز» قدیمی ترین نام شناخته شده برای سکونتگاه ابوزیدآباد و بخش کویرات نزد جغرافیدانان اسلامی است. برای نخستین بار ابی القاسم عبیدالله بن عبدالله «ابن خردادبه» (متوفی ۳٠٠ هجری) صاحب کتاب المسالک و الممالک حدود قرن سوم هجری در معرفی منازل اصفهان تا ری، موقعیت فعلی ابوزیدآباد را «ابروز» نامیده است. 📌بر اساس تقسیم بندی ابن رسته در قرن سوم هجری ـ در کتاب الاعلاق النفیسه، منازل جاده اصفهان تا ری و فواصل آنها را بدینگونه برشمرده است: از اصفهان تا برخوار سه فرسخ از بُرخوار تا رباط وز هفت فرسخ از رباط وز تا طرق پنج فرسخ از طرق تا اصفاهه شش فرسخ از اصفاهه تا دکان پنج فرسخ از دکان تا باد پنج فرسخ از باد تا ابروز پنج فرسخ 📌«اَبروز» از نواحی مهم کاشان و یکی از منزلگاه‌های راه اصفهان-ری در سده‌های نخستین دوره اسلامی بوده است. 📌 اثر دیگری که در قرن سوم هجری نام «ابروز» در آن ذکر گردیده، «تاریخ قم» نوشته حسن بن محمّد بن حسن قمی است که در آن از درام و اَبروز به عنوان شق (ناحیه) درام و شق اَبروز یاد کرده است. از آنجا که شق عمده ترین تقسیم بندی کوره (بخش) است، نشان می‌دهد که «اَبروز» فراتر از یک دیه (ده.قریه.روستا.آبادی) به حساب می‌آمده است. 📌همان گونه که در کتاب تاریخ قم آمده است، ابروز نام بخش بوده و نه صرفا نام یک روستا یا آبادی. کما اینکه در تقسیمات کشوری امروزی نیز مرسوم است مجموعه شهر و روستا در قالب بخش شناخته می شود، همچنان که ابوزیدآباد و ۹ روستای پیرامون آن به عنوان «بخش کویرات» نامگذاری شده است. 📚منبع: تاریخ ابروز-انتشارات همگام با هستی- کاشان- ۱۳۹۳ 🖊حسن امجدیان https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3763 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
Homayoun Shajarian _ Havaye Geryeh (UpMusic).mp3
6.97M
🎺تصنیف هوای گریه 🎙️همایون شجریان 🎻نبسته ام به کس دل،، نبسته کس به من دل... 🎼 🎼 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
 🖊 🗓۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 🎙گفتگو با ، سرپرست گروه مازرونی 📜قصه‌های چوپانی یک فیزیکدان قبل از تولد در بطن مادر، بعد از آن بر شانه‌های مادر و هنگام شیرخوردن در شالیزار با نوای موسیقی مازندرانی خو گرفت. قبل از آن‌که خودش را بشناسد با نغمه‌ها، لالایی‌ها و منظومه‌های بومی مازندران آشنا شده بود. و او را به مسجد کشاند و خیلی زود مداح کوچکی شده بود برای مردم روستا، اما تحصیل، او را از روستا به شهر کشاند. 📌کد خبر: ۱۳۶۹۱۹۰ به گزارش جام جم آنلاین، رضا دیوسالار در رشته فیزیک تحصیل کرد، به‌عنوان کارشناس مخابرات مشغول کار شد. ساکن پایتخت شده بود که دوباره آوا‌ها و نغمه‌های کهن از سرزمین مادری او را فراخواند. دیوسالار به مؤسسه پارپیرار به مدیریت فرهود جلالی رفت. از طریق او با بزرگان و پژوهشگران موسیقی آشنا شد، شاگردی کرد و حالا سرپرستی گروهی را به‌عهده دارد که با نام مازرونی شناخته می‌شود؛ اولین اجرای رسمی این گروه به سال ۱۳۹۴ و صحنه جشنواره موسیقی فجر برمی‌گردد. دیوسالار هم خنیاگر و هم پژوهشگر است، کتابی در زمینه موسیقی غرب مازندران آماده کرده و نغمه‌های ساز «» یا همان نی چوپانی مازندران را در قالب یک برای آیندگان نت‌نویسی کرده و نیز توانسته نمونه‌های بدیع از موسیقی بومی بیافریند. 📌تاکنون چه قطعات تازه‌ای بر اساس موسیقی بومی مازندران خلق کرده‌اید؟ قطعات متعددی بوده، اما یکی از مهم‌ترین آنها، اثری است که برای گرامیداشت سرتیپ علیخان دیوسالار، معروف به سالار فاتح تنظیم کرده‌ام. ایشان علاوه بر این‌که یکی از بزرگان دیوسالار در غرب مازندران و از آزادیخواهان و مبارزان دوره مشروطه بود و در تاریخ منطقه و نیز کشور تأثیر قابل اعتنایی داشت، اهل و نوشتن بوده و از ایشان یک دیوان و چند کتاب به یادگار مانده است. 👈به پاس رشادت‌های این بزرگمرد و همه مردانی که در مقابل اجنبی از این خاک دفاع کرده‌اند، قطعه‌ای تنظیم کرده‌ام که در جشنواره موسیقی فجر سال ۱۳۹۴ اجرا شد. این قطعه قرار است در استودیو ضبط شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد. 📌قطعاتی در جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های اقوام ایرانی را به نمایش گذاشتید. چقدر نغمات موسیقی مازندران را می‌شناسید؟ موسیقی اقوام ایرانی و نیز موسیقی مازندران به قدری و رپرتوار‌های سازی و آوازی جذاب و زیبا دارد که من فقط بخش کوچکی از آن را آموخته‌ام و حتی برخی رپرتوار‌های دشوارتر شاید در طول زمان به نسل‌های بعد آموخته نشده و فراموش شده‌اند. آنچه امروز من از موسیقی مازندران می‌دانم، امانتی در دست من است که می‌کوشم از آن مراقبت کنم و به آیندگان هدیه دهم. من با لالایی‌های مادر و عاشقانه‌های پدر موسیقی را شناختم. با آوای کار و موسیقی بزرگ شدم و حتی وقتی از موسیقی دور شدم، این نغمه‌ها دست از سرم برنداشتند. از یک سو، خودم عاشقانه این موسیقی را دوست داشتم و از دیگر سو، بومی مازندران داشت کمرنگ می‌شد. این شد که در تهران به مؤسسه فرهنگی پارپیرار مراجعه کردم آقای فرهود جلالی چراغ هدایت شد و من از طریق ایشان توانستم از محضر استادانی، چون زنده‌یاد حسینعلی طیبی، ابوالحسن خوشرو، استاد محمدرضا اسحاقی، محمدعلی حدادیان و بسیاری دیگر بهره بگیرم. تا به خودم آمدم، دیدم در گروهی تحت سرپرستی استاد جلالی نغمه‌سرایی می‌کنم و زیر نظر ایشان گروه مازرون آغاز به کار کرده است. http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3188 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ ادامه👇👇
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
«؛ نی چوپانی مازندران» چگونه کتابی است؟ در این رپرتوار‌های ساز للوا را دسته‌بندی و نت‌نویسی کردم. در واقع این کتاب آموزشی است و نسل جدید در کنار تعلیم سینه به سینه، می‌تواند به صورت علمی با برخی واژه‌های علمی مازندران آشنا شوند. 📌موسیقی مازندران از چه تشکیل شده است؟ تعداد زیادی رپرتوار داریم مثل ، ، همدم‌جان. بخش دیگر رپوتوار‌های سازی است از جمله للوا، دوتار، سرنا که معمولا در شادمانه‌ها و کشتی لوچوی غرب مازندران نواخته می‌شدند و البته از سرنای زنده‌یاد شاهرخ کرمانی هم باید یاد کرد که در ملودی سالار فاتح از آن استفاده کردم. در زیرمجموعه این رپرتوارها، قطعات متعددی وجود دارد مثل طالب و زهره، آیین آفتاب‌خواهی که برخلاف دعای باران در شهر‌های کویری ایران است و من در تطبیق با موسیقی دستگاهی در مایه سه‌گاه آن را تنظیم کرده‌ام و آماده ضبط است. 📌کارکرد آن‌ها چه بوده است؟ رپرتوار‌های دوتار معمولا به ساربانی و روایت زندگی روستایی اختصاص داشته است. سرنا ساز شادمانه‌ها بوده و در عروسی‌ها و کشتی پهلوانی نواخته می‌شده است. للوا بخش زیادی از رپرتوار‌های موسیقی مازنی را شامل می‌شود. این ساز روایت زندگی روستاییان مازندران در دشت و کوه بوده و رابطه آن‌ها با طبیعت را روایت می‌کند. به‌عنوان‌نمونه خنیاگر و نوازنده للوا در دوره باستان از پرواز پرنده الهام گرفته و یک رپرتوارسازی خلق کرده که سینه‌به‌سینه منتقل شده و به ما رسیده است. بسیاری از این رپرتوار‌ها را زنده‌یاد محمدحسین طیبی دسته‌بندی کرده است. قطعه دیگری مانند «کمرسری» یا «تریکه‌سری» یا قطعه «مش‌حال» یا «میش‌حال» از قطعات مربوط به چرای دام است. 👈للوا، گاهی در عروسی‌ها، شادمانه‌ها و سوگینه‌های مذهبی نیز نواخته می‌شود. در آغاز، سوگ سیاوش را داشتیم و بعد‌ها که مردم ایران به دین اسلام گرویدند رپرتوار‌های مذهبی و سوگ ائمه نیز برای ساز للوا خلق شد. عباس‌خوانی، شهادت‌خوانی و قطعاتی برای تعزیه را داریم و بسیاری قطعات دیگر که هرکدام می‌توانند موضوع یک باشند. 📌چرا باید موسیقی نواحی را بشنویم؟ شاید کارشناسان و موسیقی‌شناس‌ها باید به این سوال پاسخ بدهند. برای من که در روستا متولد شدم، کشاورزی کردم، دامپروری کردم و بعد وارد دانشگاه شدم، موسیقی یعنی هویت. خمیرمایه من همان زندگی روستایی و موسیقی مازندرانی است. پیشرفت فناوری همه را غافلگیر کرده، اما ما هنوز وابسته به طبیعت هستیم. شیر را از گاو می‌گیریم و از طبیعت لذت می‌بریم. هنوز روستا‌ها وجود دارند و تا زمانی که روستا هست موسیقی بومی باید باشد. شاید امروز بچه‌های زیادی باشند که حتی گاو را از نزدیک ندیده باشند، اما دلیل نمی‌شود ما موسیقی ملی و میرات ناملموس خودمان را نادیده بگیریم. حفظ این موسیقی، ثبت گنجینه‌هاست و من معتقدم وظیفه ماست که این گنجینه را به شنونده امروزی که زندگی و موسیقی روستایی را در رسانه می‌بیند، به شیوه نوین ارائه کنیم. منظورم استفاده از گیتار و ساز‌های الکترونیک نیست. باید با همان ساز‌ها و کسب دانش ترکیب آن‌ها به موسیقی و هارمونی جذاب برای مخاطب امروز برسیم. می‌توان در همین بستر نوآوری داشت و مخاطب امروز را هم شاد و راضی نگاه‌داشت. 🖊 - گروه فرهنگ و هنر / روزنامه جام جم  http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3188 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
مظلوم نمایی شمرزمان_13999322433.mp3
3.14M
مظلوم‌ نمایی شمر زمان . . ! _حضرت‌آقا 🎙 💗 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
👞این کفش تابستونی که الان توی پاریس فروخته میشه و کلی طرفدار داره یه کفاش فرانسوی از گیوه‌های ایرانی الهام گرفته و جفتی ۳۴۵ یورو یعنی حدود ۱۹میلیون تومنم قیمتشه! ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
Shahram Nazeri - Atash Dar Neystan (320).mp3
11.49M
🎺تصنیف نیستان 🎙️شهرام ناظری 🎻یک شب آتش در نیستانی فُتاد سوخت چون اشکی که بر جانی فُتاد... 🎼 🎼 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 📻 🍲 🔹 مهارت و آداب و رسوم پخت کاچی در منطقه ابوزیدآباد 🔸مصاحبه رادیویی آقای عباس تراب زاده  کارشناس و مسئول تدوین میراث فرهنگی ناملموس (معنوی) اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان 📻 رادیو فرهنگ ▪️ برنامه هفت اورنگ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
علمای همنام.pdf
726K
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
اسامی شهرهای ایران.pdf
88.3K
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚙دستگاه پوست کنی گردو 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
غزل طنز مازندرانی # خَجّه_خاله نام شعر:::: خَجّه خاله .................................. خَجّه خاله ی سِره مِهمون دَره دَبیستا کفش نال بِنِ ایوون دَره خَجّه گِته که مِن فامیل نِدارمه اَتّا خدیجه کل ایرون دَره خَوِر خَوِر مِره حالی بَهیه اَمشو وِنه کَسِ شی کَسون دَره اَتی که تَن تِر بوردِمه بَدیمه ایوون خِنه کدخدا رمضون دَره مَگه خدیجه لینگِ درد نِداشته اِسا وِنه عصا چه بیرون دَره بَدیمه خَجّه خِنه جا دَر بِمو چارقدِ سر تا فرقِ میون دَره ذِلف کَفِن چه هامِج هامِج شونه اِنگاری که نون وِنه راغون دَره لَچِکِّ وا هاکِرده شه سَرِ جا اَنگوسِ دس مصناعی ناخن دَره نَکِنه خَجّه خوانه شی بَکِنه گِته مه شی دیگه قَورِستون دَره بَدیمه کَلّه ونگ هِدائه دِلّال خَجّه ی دیم اِنارِ جور خون دَره خَجّه خاله شی بَکِرده پیر سَری مِه جور مَله مِفلِسِ جِوون دَره بِنه بَخِره بَمیره می اِقبال نَوینده مِه دل خَله اَرمون دَره مَگه چه چی کم دارِمبّه آخِدا چه خَجّه  وِسِّه شی فِراوون دَره آ کَهو اِقبال تِره تَش بَهیره خَجّه وَر کدخدا رمضون دَره 🖊 **** ۱۳۹۶/٠۹/٠۷ https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3764 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
4_5875321244370344910.mp3
1.32M
سعیدحسین زاده🎤 📌دیه عوض نبونی... 🎼 🎼 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
4_5902087063947189719.mp3
5.01M
میثم دیوسالار🎤 💗مادر 🎼 🎼 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📚#کتاب #سیدیونس_ادیانی از نوادگان آیه الله سید عبدالوهاب ادیانی 🌿زندگی‌نامه ✍دکتر ادیانی در کارنامه اش ۲۰ کتاب در حوزه ی فلسفه ، تفکر و سیاست ، و ۵ تئوری ارائه شده دارد و مدت ۲۲ سال است که مدیریت گروه مطالعات بنیادین حکومتی را بر عهده دارد . او برای نخستین بار در ایران مباحث کانون تفکر ، آینده پژوهی جهان ، هوش مصنوعی و فن حکمرانی را مطرح کرده است . از جمله آثار او : "کانون های تفکر جهان" که با معاونت سید محمد خویی به طبع رسانده ، قانون های بنیادین فکر ، پژوهش های حکومتی ، اصول فکر انسانی ، ایده انسان سیاسی و. می‌باشند. 📩#سیدقاسم_صیادمنش https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3765 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑#پژوهش_ادملاوند @edmolavand 📚#آوات_قلمܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
💠محسن داداش پور باکر ﷽🖍ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ𖣔آوات قلم❅🇮🇷 𖣔༅═─💥همتم بدرقه راه کن ای طایر قد
📩شناسه۱۳۹۴۰۴۱۱۱۶۰۶ 📜 📜 🔎 📝 🗓۲۳ جمادی الاولی سنه ۱۲۵۸ قمری برابر با ۱۱ تیر سال ۱۲۲۱ شمسی 🌍اشاره به مناطق و محلات شرق مازندران تا..... 👈 فارسی _ مازنی 👇👇 📩متن انجامه: {{... نیران آشوب در چاج☆ غبار نقار عمارت عمیدالملک امتلا یافت. در اثنای راه کِوا ۱ میرزا هدایت الله کرد۲ اسباب فتنه را فراهم کرد و به ولایت بعیده رودیان۳ تواری جست و چندی به کلکوت۴، کرو۵ خاک در دیده بخت افکند و در دزج۶ به هر فعل مصحف کریم ((توبوا الی الله توبه نصوحا))۷ شجاعت پیشه و امین قرین داشت که قال و قیل کوا لمه سو۸ به گوش آن عزت آثار نرسید. اسرار پوشیده مرحمت پناه میرزا هدایت الله کرد به کومشی۹ مَمیج فروش۱۰ پدیدار گشت. نازبانو۱۱ چونان بیس بیس کانده۱۲ شونگ هکارد۱۳ و با خنجر بسم الله چِمر۱۴ زد و جوندکا ۱۵ زهی شربت که در خون می زدند نان، ذبح نمود. .......}} ⬅️ادامه دارد. 📜 🖊 ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3766 👇👇 📌این اثر فاخر خطی به نوعی محسوب می گردد که به بیان برخی از محلات، چشمه ها، غارها، کوها، واژگان بومی نیز اشاراتی دارد. 📝: ☆چاج: واژه مازنی به معنی لبه شیروانی ۱/: کوادره دهستان عشرستاق هزارجریب بخش یانه سر بهشهر ۲/ هدایت الله یا : نیاز به تحقیق ۳/: شهر رویان شهرستان شاهرود ۴/: نوعی غذای قدیمی که در میان اهالی رویان شاهرود مرسوم بوده است. ۵/: در منطقه رویان شهرستان شاهرود برای تقسیم مساوی چند جوب آب از آن استفاده میکردند. ۶/: روستای دیزج در شهرستان شاهرود ۷/ سوره تحریم آیه ۸ ۸/ لمسو: اهالی کوادره دهستان عشرستاق هزارجریب بخش یانه سر بهشهر از قدیم الایام در کار اشتغال و اشتهار داشتند. ۹/: همان چرچی است. افرادی که در گذشته با در دست داشتن چند نوع کالا در کوچه و بازار دهات و شهر اقدام به کاسبی حلال میکردند. ۱۰/: چرچی که اقدام به فروش کشمش میکرد. ۱۱/: به نظر میرسد وی همسر یا مادر میرزاهدایت الله کرد بوده است. ۱۲/ بیس کانده: ضرب المثل مازنی است که در اینجا کنایه از صدای جوجه های تازه سر از تخم بیرون آمده میباشد. ۱۳/ هِکارد، شیون کرد. ۱۴/: واژه مازنی | در سکوت خودش یا دیگران غیر منتظره صدایش درآمد. ۱۵/: گاو نر را گویند. +: کنجکاو | آنکه دف یا دهل نوازد. +: ناگوار +: نیاز به تحقیق 🔴 به‌ منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا نام دارنده ی این اسناد به خودشان واگذار شده است. https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3730 📙📘📓📗📒📕📔 📄 💌چاپ و نشر مطالب بردن از منبع مجاز نبوده و درج منبع الزامی است. 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است. ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
﷽ن و القلم و ما یسطرون " کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَیْنا تُرْجَعُونَ «۵۷» " پژوهشگر فرهیخته محترم جناب آقای مهدی ابراهیم پور عزیزی در پی خبر دریافتی مبنی بر درگذشت ناگهانی خواهر مومنه و محترمه ی جنابعالی بسیار متاثّر شدم. 🖤 تقدیر الهی را جز صبر و بردباری چاره‌ای نیست. با نهایت تأسف و تأثر درگذشت ایشان را به خانواده ی داغدار آن مرحومه و شما عزیزِ قرین تسلیت عرض می نمایم. برای آن فقیده ی سعیده، رضوان الهی و علو درجات و همجواری با خوبانش و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم. 🖊ارادت ۱۴۰۳/۰۸/۳۰ https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3767 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📚هفتمین کتاب تالیفی نویسنده و پژوهشگر آرایی حمید آری براری به نام «مودی پاییز» منتشر شد. 📌این اثر با موضوع «moody character» توسط انتشارات بین المللی حوزه مشق _ ناشر رتبه اولی کشور و رسانه ای ترین انتشارات کشور و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاییدیه اصالت اثر، اخذ شماره شابک و شماره فیپا منتشر شد. 🌿 💠 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─