eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
393 دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
212 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی وفرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان: #آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
📰دکه #روزنامه| یکشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۳ 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚#آوات_قلمܐܡܝܕ @edmolavand #قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
حسرت مردم از برگزارنشدن روز ملی به قلم؛ مسئول انجمن شعر و ادب و مدیر انجمن شعر به گزارش پایگاه خبری -مسئول انجمن شعر و ادب و مدیر انجمن شعر - در یادداشتی بر برگزارنشدن مراسم هفته ملی در انتقاد کرد. ... 📎انتشار؛    (صاحب امتیاز و مدیرمسؤول؛ )                https://eitaa.com/savadkoohnews      👆ایتا https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3746 🌿🍂 ❖ ﷽ ❖ 🌺 📩بارگذاری مطالب و موضوعات ویژه مناسبتهای بومی، محلی و ملی در پژوهش ادملاوند: 👇👇 💠 📜 🗓 🟢 🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺 🍃🌺🍂 @edmolavand 💐🌾🍀🌼🌷🍃🌼
🟡حسرت مردم شیرگاه از برگزارنشدن روز ملی مازندران 🖊به قلم؛ مسئول انجمن شعر و ادب شیرگاه و مدیر انجمن شعر تبری سرایان مازندران 📝به گزارش پایگاه خبری اخبارسوادکوه جابر خانلری -مسئول انجمن شعر و ادب شیرگاه و مدیر انجمن شعر تبری سرایان مازندران - در یادداشتی بر برگزار نشدن مراسم هفته ملی مازندران در شیرگاه انتقاد کرد. 📌از اهالی فرهنگ محیطی و ملی شهرمان چه می گذرد؟! رشد و تعالی فرهنگ هر قوم و ملت و منطقه ای تنها به دست دلسوزان این حیطه رقم می خورد . 📌پاسداشت مناسبت‌های مهم ملی و فرهنگی به نحو مطلوب یکی از راههای این مهم می باشد. یکی از مناسبت‌های ملی و فرهنگی مازندران بزرگداشته هفته مازندران ( جدا از بحث روز تعین شده ) است که این سالها در تمام نقاط استان به نحو عالی و قابل تقدیری از طرف بانیان فرهنگی و مسئولان شهرهای مختلف برگزار می‌شود. اما در شهر ما چه می‌گذرد که رنگ و بوی آن با تمام استان فرق می‌کند ومسئولین شهر چه اداره فرهنگ و ارشاد، شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و شورای فرهنگ عمومی (که کمتر دلسوز دیار فرهنگ در آن حضور دارند) تنها به رفع تکلیف و گذرا از آن عبور می‌کنند. 📌نگاهی به بر گزاری پاسداشت این مناسبت مهم در دوسال گذشته گواه عرایض بنده است. در سال ۱۴۰۲ تنها یک مراسم آنهم در محیط محدود محوطه کارخانه اشباع با حضور جمعی از کارمندان ادارات شهر آنهم بدون حضور حتی یک شهروند و کاسب شهری؟؟؟ برگزار شد که برگزاری روزی ملی بدون حضور آنان خود نوعی توهین به شهروندان به حساب میاید که جای تاسف دارد و حرکت دیگری اتفاق نیفتاد. امسال هم جز چند جشن مردمی به مناسبت در چند منطقه که ربطی به این هفته نداشت و جشن های دانش آموزی از طرف آموزش و پرورش که جای تقدیر ویژه و دستمریزاد دارد‌ و یک راهپیمایی در روستای کلیج خیل برگزار شد ولی حرکتی از طرف مسئولان شهری فضای شهر را به رنگ و بوی هفته مازندران آشنا نکرد. 📌حتی جشن از پیش تعین شده یکشنبه ۱۴۰۳/۸/۲۰ به علت نا معلومی کنسل شد که هر کدام از برگزار کنندگان مسئول اظهار بی اطلاعی کرده و گناه را به گردن دیگری انداخته و قائله را ختم به خیر فرمودند. 📌اینجا این سئوال ذهن اهالی فرهنگ شهر را مشغول کرد که گناه مردم فرهنگ‌دوست شهر چیست و چرا مردم شهر باید حسرت مراسمات برگزار شده شهرهای همجوار را بخورند فرق این شهروندان با همسایگانشان چیست ؟ تاکی باید بیحالی و بی توجهی مسئولین شهر به فرهنگ محیطی و ملی را ببینند؟ 📌اگر کمبود بودجه تنها توجیه ارائه شده را مد نظر قرار دهیم مگردر آمد شهری زیراب و پل سفید چقدر با ما فاصله دارد که برگزاری این مهم در این شهرها نمود خوب و قابل توجهی داشت اما در شیرگاه مردم شهر محروم ماندند. 📌این مسئله تنها به کمبود بودجه محدود نمی‌شود بلکه تا نگاه به فرهنگ در این شهر از یکسونگری تغییر نکند هیج اتفاق شادی‌آوری در شهر رقم نخواهد خورد. اگر چند حرکت از طرف ان‌جی‌وهای خود‌جوش مردمی نباشد هیج توجه ای از طرف بزرگان شهر به فرهنگ عامه و فولکلوریک شهر وندان را دلگرم نمی کند. 📌مردم شیرگاه مثل دیگر شهروندان مازندرانی نیاز به نشاط و شادی و تنوع حرکت آفرین دارند و این تقاضای زیادی نیست. 📌مسئولین شهرتوجه داشته باشند این مردم همان گونه که در تمام مراسمات ملی مذهبی و اتفاقات زمینی و آسمانی چون سیل و زلزله و...... در کشور (به گواهی آمار) در رتبه اولین ها قرار دارند و همیشه حاضر در صحنه می‌باشند به تفریح و شادی سالم هم نیاز دارند. تنها پارک شهر که چند سالیست به بهانه بازسازی تعطیل است و کودکان که جای تخلیه انرژی ندارند تنها نگاهشان به اینگونه مراسمات دوخته شده که متاسفانه....... ❤️بیاییم دست به دست هم با کمک اهالی فرهنگ شهری قابل توجیه برای شهروندان بسازیم . https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3746 🌿🍂 ❖ ﷽ ❖ 🌺 📩بارگذاری مطالب و موضوعات ویژه مناسبتهای بومی، محلی و ملی در پژوهش ادملاوند: 👇👇 💠 📜 🗓 🟢 🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺 🍃🌺🍂 @edmolavand 💐🌾🍀🌼🌷🍃🌼
📰 های ورزشی یکشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۳ 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔸صفحه نخست #روزنامه‌ های اقتصادی صبح کشور 🗓 یکشنبه‌ ۲۷ آبان ۱۴۰۳ 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚#آوات_قلمܐܡܝܕ @edmolavand #قرارگاه_فرهنگی_میرمریم 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
📩شناسه۱۳۹۴۰۴۱۱۱۶۰۶ 📜#اسناد_مازندران 🔎#روخوانی_سند 📝#انجامه #ملامحسن_علی 🗓۲۳ جمادی الاولی سنه ۱۲۵۸ ق
📩شناسه۱۳۹۴۰۴۱۱۱۶۰۶ 📜 🔎 📝 🗓۲۳ جمادی الاولی سنه ۱۲۵۸ قمری برابر با ۱۱ تیر سال ۱۲۲۱ شمسی 🌍اشاره به مناطق و محلات شرق مازندران تا..... 2⃣ {{ا...به لشگر جانب لتیم دارالمرز اقامت کن........}} ⬅️ادامه دارد. 👇👇 {{به مزار به صلوه باش. از شمار لترناز اقبال به دباغی ترمه نشین و سیاخانی اهتراز باش که لیمون و چارده قرین افروز است. در هزار جریب قلم از شمار محاسب بوم و ده خارج افتاد شهر اونه ما. به حکم طبیب خان متین در ونوشه سایه جاوید است و گورستان سپید چاه بقایای نسوان و رجال از عمال و کدخدایان و ریش سفیدان و محصّلان محضالله که ماجور باشند از قدیم الایام الی الان. جمله داعیان خدمه مزارات علیهم الرحمه که عندالله ضایع نخواهد شد. به موجب نوشتجات جاروب کش مزار فیض آثار به رقم مبارک عبادت مآب آقاحبیب اله محفوظ است. (( لیس لوقعتها کاذبه)) ...[ناخوانا] 🔎 .....⬅️ادامه دارد. 👇 👈این خوانش ادامه دارد. 📜 🖊 ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ 👇👇 📌این اثر فاخر خطی به نوعی محسوب می گردد که به بیان برخی از محلات، چشمه ها، غارها، کوها، واژگان بومی نیز اشاراتی دارد. 📝: ۱/: زیارتگاه| مرقد و گورستان | اما در اینجا به نظر می رسد که اشاره به روستای مزارکنار شهرستان نکا باشد. | نیاز به تحقیق ۲/: نماز | حرمت آن امامزاده را نگه دارید. ۳/: روستای لترگاز شهرستان نکا ۴/: دباغ خیل | مراتع ییلاقی | حوالی روستای درمزار نکا ۵/: به نظر می رسد که باید روستای ترشیدو باشد. ۶/: روستای سیاخانی ۷/: حرکت کردن ۸/: روستای لیمون درّه ۹/: درّه چهاردر هزارجریب ۱۰/: هزارجریب منطقهٔ وسیعی در رشته‌کوه البرز است حد فاصل سوادکوه و گرگان. ۱۱/: ماه مازنی| اسفندماه ۱۲/: سفیدچاه بخش یانه شهرستان گلوگاه | بر اساس تحقیقاتی که بر روی خاک قبرستان سفیدچاه انجام شده‌است، آهک موجود در خاک این قبرستان بسیار بالا بوده به نوعی که رنگ خاک آن به سفیدی می‌زند. وجود این خاک آهکی سفید باعث تأخیر در فاسد شدن اجساد در این قبرستان شده و همچنین گفته می‌شود که دلیل نام‌گذاری این مکان با نام قبرستان سپید نیز وجود همین خاک سفید رنگ است. ۱۳/: زنان ۱۴/: مردان ۱۵/: گماشتگان ۱۶/: کدخداها | کدخدا: دهبان، دهخدا، دهدار ۱۷/...مزار فیض آثار: به نظر می رسد که اشاره به مرقد امامزادگانی چون ابراهیم، منصور و عبدالرحمن، از فرزندان امام موسی ابن جعفر (علیه السلام) و چندین تن از سادات که روزگاری در حکومت می‌کردند، نیز در سفید چاه مدفون شده‌اند باشد. قبر ملک بادله، حاکم شمال، در این قبرستان قرار دارد. ضریح چوبی با گنبد نقره‌گونش بنا بر نوشته‌ کنده‌کاری شده‌ روی آن ۸۴۰ سال قدمت دارد. | نیاز به تحقیق ۱۸/: به نظر باید روستای ونشید بخش یانه سر شهرستان بهشهر باشد. | بنیان‌گذاری: ۱۲۷۰ آخرین ولی سه دوره داشته گبریها و متین مله و خانسری و ونوشه فعلی 🔴 به‌ منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا نام دارنده ی این اسناد به خودشان واگذار شده است. https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3730 📙📘📓📗📒📕📔 📄 💌چاپ و نشر مطالب بردن از منبع مجاز نبوده و درج منبع الزامی است. 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است. https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3747 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
💠محسن داداش پور باکر ﷽🖍ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ𖣔آوات قلم❅🇮🇷 𖣔༅═─💥همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس 📝خوانش سند📜انجامه ملامحسن_علی | خانواده مازنی یکشنبه بیست و هفتم آبان ۱۴۰۳ ساعت 17:38 توسط محسن داداش پور باکر و گروه پژوهشی📜 | نظر بدهيد 🇮🇷 edmolavand@ 📩شناسه۱۳۹۴۰۴۱۱۱۶۰۶ 📜 🔎 📝 🗓۲۳ جمادی الاولی سنه ۱۲۵۸ قمری برابر با ۱۱ تیر سال ۱۲۲۱ شمسی 🌍اشاره به مناطق و محلات شرق مازندران تا..... {{اهالی این مرز و بوم که همی بوسند خاک مازندر در معارج سنت والا از سایر بلاد ایران زمین......[ناخوانا] ساعی بر لوح ارادت و سلاله السادات علیه و علیهم الرحمه به خلعت، بطن عن بطن به قلم و عمل عهد به خلعت سپردند که《عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ》حیران نمانند. از هر سو ملک مازندر طبر [مازندران طبرستان] نقش بند قدرت دادار لطیف است که این باغ تپورستان طلسم نگار ایزد رحمان است. نسیم عنایت به بحر و جبل و اشجار و انس، بنیاد دانش و نظم در این بوم یاقوت نشان است. به جانب گلشن آمال تعجیل صواب است. لطیفه خوانگار زارم مهروان به حُسن کهن کر است. حاصل خلعت نامیه باقیه به هزارسال مدح عارض از پاوند یافت. نیاساید لند از خصم که گلستان آفاق خوگران باشد. کلا در تمیشه غایت است. به لشگر جانب لتیم دارالمرز اقامت کن. به مزار به صلوه باش. از شمار لترناز اقبال به دباغی ترمه نشین و سیاخانی اهتراز باش که لیمون و چارده قرین افروز است. در هزار جریب قلم از شمار محاسب بوم و ده خارج افتاد شهر اونه ما. به حکم طبیب خان متین در ونوشه سایه جاوید است و گورستان سپید چاه بقایای نسوان و رجال از عمال و کدخدایان و ریش سفیدان و محصّلان محضالله که ماجور باشند از قدیم الایام الی الان. جمله داعیان خدمه مزارات علیهم الرحمه که عندالله ضایع نخواهد شد. به موجب نوشتجات جاروب کش مزار فیض آثار به رقم مبارک عبادت مآب آقاحبیب اله محفوظ است. (( لیس لوقعتها کاذبه)) ...[ناخوانا] }} 🔎 .....⬅️ادامه دارد. 🔴 به‌ منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا نام دارنده ی این اسناد به خودشان واگذار شده است. https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3730 📙📘📓📗📒📕📔 📄 💌چاپ و نشر مطالب بردن از منبع مجاز نبوده و درج منبع الزامی است. 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است. ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دو عالم را به یک‌بار از دلِ تنگ برون کردیم ، تا جایِ تُو باشد سعدی 📸 کریمی 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─