eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
395 دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
230 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی وفرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان: #آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
شاعر برجسته عرب، ابوالحسن علی بن محمد تهامی، که در سال ۴۱۶ قمری به قتل رسید، در همین شهر زندگی کرده است. حر عاملی و سید حسن صدر، او را از شعرای شیعه دانسته‌اند. وی در مدّتی در رمله اقامت داشت و در این شهر ازدواج کرد و خطابت آن را عهده‌دار گردید و در همین شهر قصیده رائیه مشهور خود را در رثای فرزندش كه در این شهر از دنیا رفت، سرود. 📌همچنین از میان علمای شیعه‌ای که در شهر رمله حضور یافته و به سماع و روایت حدیث پرداخته‌اند، می‌توان به ابوالفتح کراجکی اشاره کرد. کتاب كنز الفوائد وی، اسامی شماری از محدّثانی را ثبت کرده است که کراجکی در شهر رمله از آنها روایت نموده است که به عنوان نمونه می‌توان از قاضی ابوالحسن اسد بن ابراهیم بن کلیب سُلمی حرّانی یاد کرد كه كراجكی در سال ۴۱۰ ق در رمله از وی روایت نقل كرده است. این شخص از مشایخ روایت نجاشی است و ابن حجر عسقلانی به نقل از ابن عساكر او را متکلّم و از شیعیان سرسخت توصیف کرده است. 📌در مورد شهر نابلس نیز «مَقدسی» در کتاب خود، نیمی از اهل نابلس را از شیعیان می‌داند، اگر چه در منابع تاریخی، اسامی شخصیت‌های شیعه‌ای كه از این شهر برخاسته یا در آن حضور یافته باشند، به چشم نمی‌خورد. ولی می‌توان به این مورد اشاره کرد که ابن حجر عسقلانی در کتاب خود، از شخصی به نام حسین بن تمیم قنّسرینی، معروف به ابن سروجی، نام می‌برد و می‌گوید: او نزد فرزند شیخ طوسی، كتاب تهذیب الاحكام پدرش را قرائت كرد و در سال ۵۱۸ ق در نابلس درگذشته است. 🟢عالمان جبل عامل، نوادگان شیعیان فلسطین 📌هنگامی که صلیبیان در اوایل دهه پایانی سده پنجم هجری موفق به نفوذ در فلسطین شدند؛ به گونه‌ای که پس از سقوط بیت‌المقدس در سال ۴۹۲ ق، آنها تا سال ۴۹۶ ق بیشتر شهرهای فلسطین مانند صور، نابلس، طبریه و رمله را تصرف کردند و بسیاری از مسلمانان از جمله شیعیان مجبور به مهاجرت شدند.  📌به نظر می رسد بخشی از جامعه شیعه شهرهای یاد شده، به سرزمین‌های کوهستانی شمال فلسطین یعنی «جبل عامل» مهاجرت کرده‌اند و گام‌های نخستین تشکیل جامعه‌ی شیعه جبل عامل را تشکیل دادند. بدون شک جایگاه و نقش برجسته عالمان جبل عامل در تاریخ تشییع، روشن‌تر از هر بیان و توصیف، و خارج از موضوع این نوشتار است. ..................... پایان پیام کلیه حقوق متعلق به «مؤسسه ابناء الرسول (ص) تهران» است. https://fa.abna24.com/story/1514105 https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3883 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
قسمت اول یکی از شخصیت های بزرگ و کهن حاجی تبار کیا (بنا به تاریخ شفاهی متواتر طایفه) حاجی شیخ موسی حاجی است و بنا بر شواهد نسب نامه شناسی احتمالا در قرن هشتم هجری می زیست، داستان شاگردی مستقیم ایشان نزد حضرت امام صادق ع یک افسانه است و او هم عصر امام ع نبود، این داستان از آنجا نشأت می گیرد که او چون عموزاده اش سیدعلی کیا مدفون در لفور ملا و منشأ تبلیغ دین شیعه ی جعفری اثنی عشری در منطقه بود. پسوند حاجی در نام اکثر اجداد و بزرگانمان هم به این خاطر بود که آنها حمله دار منطقه بودند و اگر اهالی بندپی و لفور می خواستند جهت سفر زیارتی به عتبات و مکه بروند به آنها مراجعه می کردند و راه اندازی کاروان عتبات قرن ها از فعالیت طایفه ی ما بود و آخرین فردی که برایم از سفر زیارتی اش با پای پیاده گفت مادربزرگم مرحومه حاجیه خانم گلین گرجی نشلی(متوفی ۱۳۵۹ شمسی) فرزند مرحوم آیت الله ملا مهدی گرجی نشلی بود که مفصل است. بنا به نقل حضرت علامه جلالی بحرالعلوم نسابه از پژوهشکده ی حج و زیارت و دانشنامه بزرگ بقاع متبرکه، افرادی که حمله دار بودند در مازندران با پسوند حاجی شناخته می شدند. اگر پا را از طایفه ی ام در بندپی فراتر بگذاریم، حدود سه دهه قبل بزرگان طایفه ی کریمی آلاشتی که از عموزادگان ما هستند بیان می کردند امامزاده حاجی آلاشت، یکی از اجداد برخی حاجی تباران علوی تبار است و بعضی گفته اند نامش سید علیست، در پرونده ی این امامزاده در اوقاف خواندم او یکی سادات بلند مرتبه ی مربوط به قبل از قرن نهم بوده که اجدادش به جهت حفظ جانشان سیادتشان را مخفی نموده اند.
قسمت دوم: مردم آلاشت می گویند او برادر شیخ موسی است و حتی در کتب عامه شناسی آنجا چون کتاب افسانه های سوادکوه دکتر فریده ی یوسفی مدیر نشر شلفین و کتاب دو جلدی فرهنگ مردم سوادکوه نوشته ی دکتر کیوان پهلوان به این برادری اشاره شده است, در کتاب تاریخ بندپی هم به برادر دیگر ایشان بنام درویش یوسف اشاره شده که طبق تاریخ شفاهی نقلی نزد من او در انتهای حاجیکلای تاریخی آمل (یعنی اگر مستقیم از فکچال به سمت زرگرشهر بروید) می زیست، که جایی میان محدوده ی بندپی، لاله آباد و دشت سر می باشد، اگر کسی در منطقه مزار درویش یوسف یا امامزاده یوسف می شناسد به من اطلاع دهد تا تحقیقاتم را گسترش دهم. تعدادی از اهالی غیر حاجی تبار فیروجاه بخاطر مجاورت و علاقه مندی خالصانه ی اجدادشان به حاجی شیخ موسی حاجی، پسوند حاجی را در انتهای فامیلی شان دارند که به طایفه ی ما مرتبط نیستند ولی حاجی تباران لفور، بابلکنار و هراز چون: گنج کلا، گنج افروز، چهره، رزکه، بوالقلم و... با ما از یک ریشه اند. در گذشته چون تلاش بسیاری جهت یافتن حلقه های مفقوده ی نسب نامه ی اجداد و امامزادگان طایفه ی ما توسط افراد غیر متخصص صورت گرفت نهایتاً عنوان شد طایفه و حاجی شیخ موسی سید نیست ولی بسیاری دیگر او را امامزاده دانسته و خالصانه زیارتش می کردند.
قسمت سوم: تمام حاجی تباران کیا که از طایفه ی ملا یا همان ملاخیل و ابوخیل بحساب می آیند معتقدند از نسل یک علوی مهاجر به مازندران بنام ابومحمد هستند، این مطلب در کتب فرهنگ عامه ی متعدد مازندران هم منعکس شده که من دارم، علامه بحرالعلوم در کتاب زین الدین مهدی به استناد نسب نامه های تاریخی، حاجی تباران و آل کی و کیا را از نسل پسر امامزاده سید مهدی زین الدین مدفون در سمنان می داند که به مازندران مهاجرت کرده اند، بطور مثال سید کمال الدین کیا نوه ی مهدی زین الدین در نفت چال مزار دارد و پسر او هم سید علی کیا سلطان در شاه کلا و... در کتب انساب پسر سید مهدی زین الدین، ابو محمد حسن کیاکی ذکر شده و این حسن بنا به دلایل مفصل و مستند، امامزاده حسن بالای بندپی بوده که جد تمام طایفه و تعداد زیادی از امامزادگان منطقه است، کهن ترین آیین سنتی مازندران که آیین داوِت (دعوت) و مراسم ۲۶ عید ماه و... است در امامزاده حسن چسبیده به بندپی برگزار می شود و بنا به اسناد مراتع آن محدوده از املاک اجدادی حاجی تباران بود بطور مثال حاجی علیجان چراتی حاجی که جد اهالی سادات گنج کلاست و از نسل میرزا محمد مقیم فکچالی بود آنها را وقف کرد.... پس در نتیجه امامزاده حسن جد شیخ موسی هم هست، شیخ موسی فرزندی نداشت و در نزدیکی مادرش و امامزاده سید عبدالله بخاک سپرده شد، او مراتع گسترده و اجدادیش را وقف عام کرد و بسیار از اهالی منطقه شاکرِ خوردن نان این سفره اند.
قسمت چهارم: در بالا عرض شد، نقل فراگیر اینست که حاجی شیخ موسی ییلاقات بندپی شرق که منتهی به لفور می شود را وقف عام نمود، اسنادی تاریخی در نزد ذینفعان وجود دارد که به نوعی این املاک وقفی را تایید و یا تقسیم کرده و طوایفی تولیت آنرا بر عهده دارند، این طوایف چون ذینفع هستند اسنادشان را حراست کرده و به احدی نشان نمی دهند، بنا به گواهی دوستی پژوهشگر در دادگاه هم بابت اختلافات ملکی مرتبط اخیراً پرونده ای مفتوح بود، بنا به پیگیری بسیار زیاد دوست عزیزم جناب آقای محسن داداش پور باکر در منطقه به دو سند تاریخی برخوردیم که اولی بتاریخ ۱۰۱۸ قمری بوده که شیخ موسی در آن تاریخ در قید حیات نبود او چنین معرفی شد: مرحوم آقا شیخ موسی بن فیض الله بن علی و در سند دومی به تاریخ ۸۴۱ قمری هم آقا شیخ موسی دارای مزار بود اینگونه معرفی شده است: موسی بن فیض الله بن علی بن تقی بن حسن.
🟢 📜 🕌 🌍 🌍 [در پژوهش آقای سیدمهدی بیژنی حاجی فکچالی مقیم قم آمده است:] 👇👇 📝سید مهدی بیژنی حاجی: 🔲قسمت اول یکی از شخصیت های بزرگ و کهن حاجی تبار کیا (بنا به تاریخ شفاهی متواتر طایفه) حاجی شیخ موسی حاجی است و بنا بر شواهد نسب نامه شناسی احتمالا در قرن هشتم هجری می زیست، داستان شاگردی مستقیم ایشان نزد حضرت امام صادق علیه السلام یک افسانه است و او هم عصر امام علیه السلام نبود، این داستان از آنجا نشأت می گیرد که او چون عموزاده اش سیدعلی کیا [علیه الرحمه] مدفون در لفور ملا و منشأ تبلیغ دین شیعه ی جعفری اثنی عشری در منطقه بود. 📌پسوند حاجی در نام اکثر اجداد و بزرگانمان هم به این خاطر بود که آنها حمله دار منطقه بودند و اگر اهالی بندپی و لفور می خواستند جهت سفر زیارتی به عتبات و مکه بروند به آنها مراجعه می کردند و راه اندازی کاروان عتبات قرن ها از فعالیت طایفه ی ما بود و آخرین فردی که برایم از سفر زیارتی اش با پای پیاده گفت مادربزرگم مرحومه حاجیه خانم گلین گرجی نشلی (متوفی ۱۳۵۹ شمسی) فرزند مرحوم آیت الله ملا مهدی گرجی نشلی بود که مفصل است. 📌بنا به نقل حضرت علامه جلالی بحرالعلوم نسابه از پژوهشکده ی حج و زیارت و دانشنامه بزرگ بقاع متبرکه، افرادی که حمله دار بودند در مازندران با پسوند حاجی شناخته می شدند. 📌اگر پا را از طایفه ی ام در بندپی فراتر بگذاریم، حدود سه دهه قبل بزرگان طایفه ی کریمی آلاشتی که از عموزادگان ما هستند بیان می کردند امامزاده حاجی آلاشت، یکی از اجداد برخی حاجی تباران علوی تبار است و بعضی گفته اند نامش سید علی است، در پرونده ی این امامزاده در اوقاف خواندم او یکی سادات بلند مرتبه ی مربوط به قبل از قرن نهم بوده که اجدادش به جهت حفظ جانشان سیادتشان را مخفی نموده اند. 🔲قسمت دوم: مردم آلاشت می گویند او برادر شیخ موسی است و حتی در کتب عامه شناسی آنجا چون کتاب افسانه های سوادکوه دکتر فریده ی یوسفی مدیر نشر شلفین و کتاب دو جلدی فرهنگ مردم سوادکوه نوشته ی دکتر کیوان پهلوان به این برادری اشاره شده است, در کتاب تاریخ بندپی هم به برادر دیگر ایشان بنام درویش یوسف اشاره شده که طبق تاریخ شفاهی نقلی نزد من او در انتهای حاجیکلای تاریخی آمل (یعنی اگر مستقیم از فکچال به سمت زرگرشهر بروید) می زیست، که جایی میان محدوده ی بندپی، لاله آباد و دشت سر می باشد، اگر کسی در منطقه مزار درویش یوسف یا امامزاده یوسف می شناسد به من اطلاع دهد تا تحقیقاتم را گسترش دهم. 📌تعدادی از اهالی غیر حاجی تبار فیروجاه بخاطر مجاورت و علاقه مندی خالصانه ی اجدادشان به حاجی شیخ موسی حاجی، پسوند حاجی را در انتهای فامیلی شان دارند که به طایفه ی ما مرتبط نیستند ولی حاجی تباران لفور، بابلکنار و هراز چون: گنج کلا، گنج افروز، چهره، رزکه، بوالقلم و... با ما از یک ریشه اند. 📌در گذشته چون تلاش بسیاری جهت یافتن حلقه های مفقوده ی نسب نامه ی اجداد و امامزادگان طایفه ی ما توسط افراد غیر متخصص صورت گرفت نهایتاً عنوان شد طایفه و حاجی شیخ موسی [علیه الرحمه] سید نیست ولی بسیاری دیگر او را امامزاده دانسته و خالصانه زیارتش می کردند. https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3884 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🟢 📜 🕌 🌍 🌍 [در پژوهش آقای سیدمهدی بیژنی حاجی فکچالی مقیم قم آمده است:] 👇👇 🔲قسمت سوم: تمام حاجی تباران کیا که از طایفه ی ملا یا همان ملاخیل و ابوخیل بحساب می آیند معتقدند از نسل یک علوی مهاجر به مازندران بنام ابومحمد هستند، این مطلب در کتب فرهنگ عامه ی متعدد مازندران هم منعکس شده که من دارم، علامه بحرالعلوم در کتاب زین الدین مهدی به استناد نسب نامه های تاریخی، حاجی تباران و آل کی و کیا را از نسل پسر امامزاده سید مهدی زین الدین مدفون در سمنان می داند که به مازندران مهاجرت کرده اند، بطور مثال سید کمال الدین کیا نوه ی مهدی زین الدین در نفت چال مزار دارد و پسر او هم سید علی کیا سلطان در شاه کلا و... در کتب انساب پسر سید مهدی زین الدین، ابو محمد حسن کیاکی ذکر شده و این حسن بنا به دلایل مفصل و مستند، امامزاده حسن بالای بندپی بوده که جد تمام طایفه و تعداد زیادی از امامزادگان منطقه است، کهن ترین آیین سنتی مازندران که آیین (دعوت) و مراسم ۲۶ عید ماه و... است در امامزاده حسن [علیه الذحمه] چسبیده به بندپی برگزار می شود و بنا به اسناد مراتع آن محدوده از املاک اجدادی حاجی تباران بود بطور مثال حاجی علیجان چراتی حاجی که جد اهالی سادات گنج کلاست و از نسل میرزا محمد مقیم فکچالی بود آنها را وقف کرد.... 📌پس در نتیجه امامزاده حسن [علیه الرحمه] جد شیخ موسی [علیه الرحمه] هم هست، شیخ موسی فرزندی نداشت و در نزدیکی مادرش و امامزاده سید عبدالله [علیه الرحمه] بخاک سپرده شد، او مراتع گسترده و اجدادیش را عام کرد و بسیار از اهالی منطقه شاکرِ خوردن نان این سفره اند. 🔲قسمت چهارم: در بالا عرض شد، نقل فراگیر این است که حاجی شیخ موسی [علیه الرحمه] ییلاقات بندپی شرق که منتهی به لفور می شود را وقف عام نمود، اسنادی تاریخی در نزد ذی نفعان وجود دارد که به نوعی این املاک وقفی را تایید و یا تقسیم کرده و طوایفی آنرا بر عهده دارند، این طوایف چون ذینفع هستند اسنادشان را حراست کرده و به احدی نشان نمی دهند، بنا به گواهی دوستی پژوهشگر در دادگاه هم بابت اختلافات ملکی مرتبط اخیراً پرونده ای مفتوح بود، بنا به پیگیری بسیار زیاد دوست عزیزم جناب آقای در منطقه به دو سند تاریخی برخوردیم که اولی به تاریخ ۱۰۱۸ قمری بوده که شیخ موسی [علیه الرحمه] در آن تاریخ در قید حیات نبود او چنین معرفی شد: 《مرحوم آقا شیخ موسی بن فیض الله بن علی》 و در سند دومی به تاریخ ۸۴۱ قمری هم آقا شیخ موسی [علیه الرحمه] دارای مزار بود اینگونه معرفی شده است: 《موسی بن فیض الله بن علی بن تقی بن حسن.》 🔲قسمت پنجم و پایانی: در بالا گفتیم چون امامزاده حسن جد حاجی تباران کیاست و آنها سید هستند پس پس از تجمیع نسب نامه های: ضامن بن شدقم نسابه، مشجرالوافی ابوسعیده ی نسابه، علامه جلالی بحرالعلوم نسابه و اسناد قید شده و تاریخ شفاهی، نسب نامه ی تایید نشده ی حاجی شیخ موسی چنین است: [حاجی شیخ] موسی بن فیض الله بن علی بن تقی (برادر کمال الدین و محمد مدفون در نفت چال) بن حسن بن مهدی زین الدین بن ابراهیم ارزق بن حسین بن محمد بن حسین الکوسج بن ابراهیم ارزق بن محمد حرون بن حمزه بن عبیدالله اعرج بن حسین اصغر بن حضرت سجاد علیه اسلام 📌امیدوارم هیات امنای امامزاده شیخ موسی هزینه کرده و پیگیر روند تایید نسب نامه و تکمیل پژوهش از جانب علامه بحرالعلوم شوند که سالهاست پرونده ی این امامزاده را مفتوح داشته و در کتاب هفت جلدی در حال جمع بندی مزارات مازندران و کتاب ۱۱۰ جلدی بقاع متبرکه دنیای اسلام را در دست تالیف دارند. گروه پژوهشگران بزرگوار مرتبط به من هم در این پرونده، قطعا یاری رسان خواهند بود‌. https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3884 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
﷽ن و القلم و ما یسطرون 📩شناسه۱۴۰۳۰۷۲۷۱۲۵۹ 🌸 📑 | 💠 📜 🔲 📜گزارش ملانجف لزوری در سنه ۱۱۲۱ قمری 📌برابر با سال ۱۰۸۸ شمسی 🔎پژوهش ادامه دارد... 📑در بخشی از نوشته های وی آمده است: {{...در وصف [دوزاقبن] طریق العجز عن درک الادراک ادراک سوی جانب عالی مآب بن فیض الله بن علی بن تقی بن حسن [ظاهرا باید منظور حاجی شیخ موسی باشد] به لباس کرامتی و از حقیقت اشرف [بندپی] است که شمع شب ایشان بَر ورزیان [ییلاق ورزنه] بر فروخت که در که ز این فعل و قیل خزانه مضاعف حظ داری. زمین را به شریعت گسترد و پریجان [] را همت ز جان روحانی امر کرد...[ناخوانا]. بسم الله الرحمن الرحیم الله القدیم ازلی یزیل هو قائم ازلی بالازلیه یزیل العلل لم یزل و لا یزال برحمتک یا ارحم الراحمبن یا حی یا قیوم یا رئوف یا رحیم یا حافظا یا حفیظ یا قهارا یا جبار .....[در ادمه متن اشکال علم عظام و حروف ابجد بکار رفته است] [پرمینا] [اون کنار] [سیجج] [درکامیان] اقریب [چاچلل] [سبزه خامن] [کلارزمین=کرازمین ] [ویتله] [سرجیکلا] [شال درکا] که هزار سال به سنگ یاقوت اظهار قدرت و ودیعت نهاد...[ناخوانا] خمسه قرار تیول محمدعلی ولد ابراهیم باشلق [ شاخه ای از ایل پریجا] در مجمر [ییلاق لتی]... [ناخوانا] فی شهر شعبان المعظم فلسنه ۱۲۱ [سال ۱۱۲۱ قمری] کتبه اقل الطلاب لزور ملانجف غفرالله...[ناخوانا] لوالدیه و لمن له حق علیه تمت بعون الله.}} 🔎خوانش: 🖊 ۱۴۰۳/۰۷/۲۷ 🔴 به‌ منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا نام دارنده ی این اسناد به خودشان واگذار شده است. https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3865 https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/528 https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3884 📌نکته ۱: نویسنده ی اصلی این متن شخصی دیگری است که نامش رویت نشد. وی به نقل از ملا نجف این روایت نوشته است. 📙📘📓📗📒📕📔 📄 💌چاپ و نشر مطالب بردن از منبع مجاز نبوده و درج منبع الزامی است. 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است . ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🌿 ناصر رزازی خواننده و پژوهشگر زبان کردی : من گله دارم از روشنفکران و شاعران وحتی دولتمردان ایرانی میباست کُرد هر۳ بخش عراق و سوریه و ترکیه رو به ایران متصل میکردن کُرد با فارس عموزاده و هم تیره هست 💬 @insta_enghelabi
🟢 برگزاری جشن اتمام چاپ تفسیر قرآن آیت‌الله جوادی آملی در اسفندماه 🔹رئیس بنیاد اسراء: تفسیر تسنیم ۸۰ جلدی است و در آن مطالعات عمیق و گسترده ای در همه زمینه های تفسیری در آن اتفاق افتاد تا اطلاعات به عنوان زیرساخت پژوهش تفسیری قرآن به پژوهشگران ارائه شود. 🔹دوم اسفند ماه در همایشی که ریاست آن را مدیر حوزه های علمیه بر عهده خواهد داشت جشن علمی و فرهنگی پایان تفسیر تسنیم که ۸۰ جلدی است برگزار خواهد شد. https://eitaa.com/joinchat/3577414372C62d18b5dcc ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
☘🌹 محمود غفاری ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
bozorgan-o-andishmandan-eamol@bamun1.pdf
12.41M
☘🌹 محمود غفاری ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
14020828برکت آمل.mp3
928.5K
☘️🌹 دکتر محمود غفاری ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
⚫️پیام تسلیت آیت‌اله اعرافی، عضو شورای نگهبان، نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابت درگذشت مرحوم ، متوفی حادثه سقوط تیر برق در بندپی‌شرقی بابل 🗓 سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۳ 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔹️رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از زنان و دختران: ✏️ امروز خوشبختانه زنهایی که مجتهدند به اجتهاد فقهی رسیدند کم نیستند بنده حتی معتقدم بسیاری از مسائل زنانه که موضوعش زنان هستند و مردها درست موضوع را تشخیص نمی‌دهند خانمها باید از مجتهد زن تقلید کنند. ۱۴۰۳/۹/۲۷ 🖼 💻 @khamenei_reyhaneh 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
قسمت پنجم و پایانی: در بالا گفتیم چون امامزاده حسن جد حاجی تباران کیاست و آنها سید هستند پس پس از تجمیع نسب نامه های: ضامن بن شدقم نسابه، مشجرالوافی ابوسعیده ی نسابه، علامه جلالی بحرالعلوم نسابه و اسناد قید شده و تاریخ شفاهی، نسب نامه ی تایید نشده ی حاجی شیخ موسی چنین است: موسی بن فیض الله بن علی بن تقی (برادر کمال الدین و محمد مدفون در نفت چال) بن حسن بن مهدی زین الدین بن ابراهیم ارزق بن حسین بن محمد بن حسین الکوسج بن ابراهیم ارزق بن محمد حرون بن حمزه بن عبیدالله اعرج بن حسین اصغر بن حضرت سجاد علیه اسلام امیدوارم هیات امنای امامزاده شیخ موسی هزینه کرده و پیگیر روند تایید نسب نامه و تکمیل پژوهش از جانب علامه بحرالعلوم شوند که سالهاست پرونده ی این امامزاده را مفتوح داشته و در کتاب هفت جلدی در حال جمع بندی مزارات مازندران و کتاب ۱۱۰ جلدی بقاع متبرکه دنیای اسلام را در دست تالیف دارند. گروه پژوهشگران بزرگوار مرتبط به من هم در این پرونده، قطعا یاری رسان خواهند بود‌.
هدایت شده از میرمریم
28.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در سه دقیقه «حرف اصلی» دیدار زنان و دختران با رهبر انقلاب را ببینید ۱۴۰۳/۰۹/۲۷ 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
♦️در این روستای ایران، فقط یک مادر سکونت دارد ✍رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نایین: 🔹موقعیت خیلی خاص روستای عشین که در مرز بین منطقه نیمه کوهستانی و دشت کویر قرار گرفته، بافت تاریخی، حمام، قلعه و کاروانسرای تاریخی روستا از جذابیت‌های گردشگری منحصر به فرد عشین است. 🔹️مادر ۸۵ ساله عشین تنها ساکن روستای سرسبز و دست نخورده نایین است که بوی خوش زندگی بکر و ساده روستایی را در بیابانی‌ترین نقطه شرقی استان اصفهان، حفظ کرده است. ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📚 🟢 📖حاجی شیخ موسی، روستای ییلاقی بندپی شرقی مؤلف:  علی‌اکبر کیانی‌حاجی ناشر: طالب آملی زبان: فارسی رده‌بندی دیویی: 955.225 سال چاپ: ۱۳۹۴ نوبت چاپ: ۱ تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه تعداد صفحات: ۷۲ قطع و نوع جلد: رقعی (شومیز) شابک 10 رقمی: 9642828278 شابک ۱۳ رقمی: 9789642828272 📘توضیح کتاب: در کتاب حاضر، نگارنده به معرفی «حاجی شیخ موسی» و مردم منطقه می‌پردازد. نگارنده نخست به شرح احوال حضرت «حاج شیخ موسی» بر پایه روایت‌های رایج پرداخته، سپس با نگاهی تاریخی به آستانه و موقعیت‌های دیگر آبادی «حاجی شیخ موسی» بر اساس اسناد اشاره دارد و در کنار آن به برخی از ویژگی‌های فرهنگی مردم منطقه می‌پردازد که درمجموع می‌توان این کتاب را برشی از یک مونوگرافی دانست. نگارنده بیان می‌دارد که «حاج شیخ موسی» برای مردم «بندپی» نه‌تنها نام شخصیت و یا موقعیت است که نماد یک فرهنگ درون ایلی است. https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3885 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📘 🟢 📚از کتاب"تحقیق و تذکره ای در احوال و کرامات حاج شیخ موسی" در بابل رونمایی شد. 📌از کتاب"تحقیق و تذکره ای در احوال و کرامات حاج شیخ موسی" با حضور نویسندگان، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر بابل رونمایی شد. 📌به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل، در رونمایی این کتاب که با حضور نویسندگان، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان برگزار شد، محمدی فیروزجایی در سخنانی اظهار داشت: شناخت و معرفی سرمایه های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی، نیاز مبرم و ضرورت جدی امروز جامعه است و رسالت دانشگاه این است که علاوه بر آموزش، پیرامون ارزش های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی جامعه به تحقیق و پژوهش بپردازد و نتایج یافته ها را به زبان روز برای مردم بویژه جوانان و نوجوانان بیان نماید و از این منظر، شهرستان بابل ظرفیت های گسترده ای دارد که ضروریست تا مستند سازی شده و در قالب کتاب، مقاله، فیلم و ...تولید و نشر یابند و از این بابت است که باید از داشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر بابل برای اجرای این برنامه قدردانی شود. 📌ایشان در ادامه گفت: سبک زندگی حاج شیخ موسی، تاثیری عمیق بر منش و کنش و زندگی مردمان منطقه مطابق با آموزه های دینی و اخلاقی در طی ادوار گوناگون داشته است و از این رو می طلبد تا این قبیل امور، وجهه همت همگان بویژه پژوهندگان و نویسندگان قرار گیرد تا هم ادای دینی به ارادت ورزی گذشتگان شده و هم آگاهی و بهره مندی معاصرین و آیندگان با ظرفیت های فراوان جامعه ای که در آن زیست می کنند را سبب شود. 📌در پایان ضمن رونمایی از کتاب از نویسنده آن «مراد علی نجار بورا » تجلیل بعمل آمد.  ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۹:۳۰ روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل | 📘کتاب تحقیق و تذکره‌ای در احوال و کرامات حاج شیخ موسی و سمیع پهلوان 🖍نویسنده: مراد علی نجار بورا،  حسن نادعلیزاده بورا، عظیمه بیگلری کامی 📚مشخصات کتاب: انتشارات: انتشارات حکمت و عرفان نوع دسته‌بندی ۳ تاریخ محلی ایران 🗓سال انتشار: ۱۳۹۷ 📖تعداد صفحه‌ها: ۷۸ صفحه معرفی کتاب تحقیق و تذکره‌ای در احوال و کرامات حاج شیخ موسی و سمیع پهلوان «تحقیق و تذکره‌ای در احوال و کرامات حاج شیخ موسی و سمیع پهلوان» یک کتاب زندگی‌نامه ای درباره سرگذشت یکی از بزرگان عارف و عالم اسلامی اهل بابل به نام حاج شیخ موسی‌است. اگربه زندگی و سرگذشت عرفا علاقه‌مندید این کتاب برای شما نوشته شده است. https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3885 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─