eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
390 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
233 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی وفرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان: #آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
ن و القلم و ما یسطرون 📜اسرار نوشتن ! ✍جالب است بدانید که هیچ کس واقعاً نمی داند که ترتیب حروف الفبا چگونه به وجود آمده است. 📌برخی گمان می کنند که حروف الفبا از مصر باستان اقتباس شده است ، اما در حالی که زبان شناسان می دانند که بخش های خاصی از حروف الفبا ( a ، b ، c ، d ، e ، f) حداقل از قرن هشتم قبل از میلاد به همین صورت مانده اند و هیچ تغییری نکرده‌اند. 👈هنوز منشا پیدایش حروف الفبا یک راز باقی مانده است. 👈برخی معتقدند که الفبای اصلی توسط یک مرد باستانی semitic ساکن در مصر یا در نزدیکی مصر ساخته شده است. 📌بنابراین تصور میشود واژگان حروف الفبا براساس ایده ای که توسط مصریان ایجاد شده بود پایه گذاری شده است ، اما آنها از نمادهای خاص خود استفاده می کردند. 📌این امر به سرعت توسط همسایگان و نزدیکان آنها در شرق و شمال ، ، و پذیرفته شد و گسترش یافت. ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🟡«ملتی که کتاب نمی خواند ،باید تمام تاریخ را تجربه کند...» 📌‏ملتی هستیم که هرجا می‌رسیم تاریخ حضورمونُ روی در و دیوار و درخت ثبت میکنیم، 👈ولی حاضرنیستیم دوخط بخونیم.... 📌ملتی هستیم که کمترین ارزش رو برای وقت قائل هستیم ولی همیشه هم عجله داریم.... 📌ملتی هستیم که بیشترین فخرفروشی رو با بزرگان علم و ادب سرزمین‌مون میکنیم ... 👈اما کتابهاشون رو نمیخونیم.... ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از قرارگاه باکر در ایران
هدایت شده از میرمریم
هدایت شده از میرمریم
📜آتشکده آذرگشنسب از مهمترین قسمت‌های میراث جهانی تخت سلیمان است. 👇 در این آتشکده ، مراسم نیایش‌های آیینی، جشن‌ها و همچنین تاجگذاری پادشاهان ساسانی انجام می‌گرفته است.
هدایت شده از قرارگاه باکر در ایران
📜 ✍هو الله قد انتقل بالمصالحة الشرعية إلي في النجف الأشرف فصار من عواري الزمان لدى الأقل أبو المجد الطباطبائي البروجردي في سنة ۱۳۲۲ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
✍سنگ قبر بانو اقدس کاظمی قمی ✍وی شاعر و نویسنده بودند. 🗓تاریخ وفات: ١٦ محرم ١٤٤٥ پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📸نمایه متفاوت از آیت الله شیخ محمدتقی جعفری تبریزی (رحمت الله علیه) ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📸نمایه آیت الله حاج شیخ رحمت الله صاحب الزمانی بروجردی (رحمت الله علیه) ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📜شعر آیت الله سید احمد نجفی(مد ظله) در واقعه کربلا 🍃🍃🍃 برخيز و آي صبح قيامت دميده است زينب (سلام الله عليها) كنار نعش برادر رسيده است 🍃🍃🍃 خورشيد و ماه در بر هم آرميده اند چشم جهان مواجه اينسان نديده است 🍃🍃🍃 از داغ ماتم چه كسي سرخ رو افق بنگر به آسمان چو كماني خميده است 🍃🍃🍃 چشمي نديده عقرب زلفي به روي ماه ماهي به روي عقرب زلفي تنيده است 🍃🍃🍃 در حيرتم خدا به خداييش پايدار با اينكه آب آب ز طفلان شنيده است 🍃🍃🍃 عيبم نما و كافر مطلق مرا بدان معبود من حسين (عليه السلام) چرا سر بريده است 🍃🍃🍃 بي پرده با خدا سخنم محرمانه است عقل از سر ملائكه اينجا پريده است 🍃🍃🍃 داني تخلص از چه نداند رموز غيب چون كربلا حضور خدا را پديده است ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🌸بزرگان تبرستان🌸 👇👇 📜سنگ مزار ملا محمدصالح مازندرانی (رحمت الله علیه) ✍وی داماد علامه ملا محمدتقی مجلسی (رحمت الله علیه) بوده است. ✍ایشان مدفون در مقبره علامه مجلسی (رحمة الله علیه) در اصفهان هستند. ✍یکی از آثار ارزشمند ملا صالح مازندرانی (رحمت الله علیه) شرحی نفیس بر زیارت عاشورا است که ظاهرا تنها اثر فارسی ایشان به شمار می آید. ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 امیری خوانی 📎 " امیر گته که " ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📜شجره نامه سیدساعد مرعشی 👇 ✍نسب سید نظام الدین پادشا امیر اینگونه می باشد: ((سید صاعد بن زین العابدین بن صاعد بن زین العابدین بن قوام الدین مرعشی مدفن آمل)) 📚منبع: شجره نامه اشاداد محسن داداش پور باکر ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📜شجره نامه اولاد سیدکمال الدین مرعشی 📚منبع : شجره نامه اشاداد محسن داداش پور باکر ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📜شعر تبری از دیار تبرستان: 👇 شو شِه چادر ره جَم هاکِرده تِلا سَرسِوایی کِنده خِروش رمه رِه رُش دیگواِ دیم قِرِق،چَپُون خوبِلِه بِ سِروش وَنگ آوا کِنده وَرِه‌کا شِه سِدا ، دِل ناگِمون بِرمِه گَلی رَج نانه مارِ نِشُون ، دِل مَشتِ مِس،چَنِده بَخونِده کتولی؟ چَرخِ تو زَنده هِوا اِسپِه وایی چیندکا ره سر بَزنِه کَکّویی تَشنی کِلِه ی اِتِر ره کِجه بُوره در بَزِنه ؟ تِتیکاک کِنده نِواجِش ، بِ چمِر خِنِه تیسااِ مِه پَلی نِشِنه خِش گِلِ رو ، وَر دِنه دیم ، دلِ بلااِ پاپِلی پاپلیکا بِ چِمر ، آسوک آسوک تتی سِه نجما خوندِنِه کِرکِرا اِزارِ سر ، بِرمِه گَلی نِخار آ هافرا خوندنِه چِشِ کیله کَلِنه ، رُش دَکِتِه ، پرچیم هاکِرده مِه گلی وَل نکن دَرزِنِ بِفرِه ، زاغِ چش مِه دِلّـِه نزن ته تَلی قوشِ وَنگ مَشت هاکِردِ، ویشه ره, آسوگ گنه زیگ ، جانِ خیا کچیکِ بالِ وِلار دنه , ندِنه شِه تنِ شونشِ جا نقاره زَنّه وَکون ، مِس چیه ؟ دِنیا ره اگر او بَوِره نیشته لابِ دله گِزنی بَزهِ گَل , خِشِه وه رِه خوُ بَوِره گنِه شِه کِلا ره دار وا نَوِرِه تیساپه لینگ تَلیِ سَر لوُ نَهیری کی باتِه سییو ویشه بَورِ خِسِه ، فِندَره آ چو بَهیری؟ لَنگِه لَنگِه زَرِجِ کچیکِ دل , سِلابِ لینگ ، قِد دَکِتِه پاپپِلی ، پرچیمِ شِخ ، سییو تیکا ، پیتکلِه ، پومِد دَکِتِه تِه ره دارِم ،مِه ره داری هَره اِما ره کِجه کِندِه وِرین؟ خَسسه باوی تِه رِه خو بَیره, شِه بال ِتِ وِسِه کِمبِه سَرین کِجه باووِم نازِنین ، دل کِلِه ی پَتخِل آ تَشکَل نِمِنِه بیِ چِمِر، اَسری مِه چِش، گِمبِه خیا، مِه دلِ دِلوَر چِه نِنِه؟ لیسکِ آروسِ یار ، دسر کتن , باجیکا کِندِه کَلِه وَنگ وِنِه تارِم ،دونه پاش،نرمِ سازه، بَهیریم آ بُوریم اودَنگ سِرخِ اِنار بچینیم سر سوغاتی ، رُشا بیاریم آ هِلـَنگ باریجه ، مرزه ، بالنگ ، اِناریجِه ، تخته , سو سنگ لاغِلی ، مرسِ لَوِه ، کتری ، کِلا ، کـِترا ، لـمد اَلیجِه ، اوشِم قِوا ، دواج ، قمیس ، کوب آ شَمِد شِه سِدا سَر دِنِه مَمرز بالا ، بَیتِه گلی، سییو کلاج مگه سر بونه تِه مِس، خارِ بِرار،غرصه ته ره نانِه عِلاج سر ره جر دینگواِ اِفتاب کوهِ پشت،پیتِ قوا بشته دواج بینجِ‌کَر سِفره تَنِک کِنده کِرِس ، وشنا بتیم, دوُ آ کُماج سر کِتار بَیتی فخر ره آ دَّیِن ,اَنده نزِن پَلی ره میس مِه بَمِردِن ره بَوین، دِلا بَیِّن ، اَندِه نَکِن سِوال ره فیس 📝 ارسالی از فخرالدین رضایی ناگمون = ناراحت - پر از تشویش وَل = کج وایی = پرنده بِفرهِ = ابرو خیا = خدا اَتِر = خبر سروش=بانگ - آوا نشونی = نشانی در بَزنِ =کجا پیدایش بکنه مِس = درد - غم کتولی = غریبی پاپِلیکا = پروانه کوچک نجما = آوازیست در موسیقی مازندران ویشه = بیشه - جنگل لاب = شکاف و درز دیوار سلاب = بدون پوشش ولار = باز کردن - گشاد کردن پومد = یاری - کمک هَرِه = اره سرین = بالشت پَتخِل = آتشی که رویش خاکستر نشسته باشد اودنگ = وسیله ای برای جدا کردن شلتوک برنج رُشا = چوب بلندی که با آن میوه میچینند باریجه = مرزه, بالنگ آناریجه = گیاهان دارویی کلا = ظرف بزرگ آلیجه = نوعی پارچه اوشم قوا = قبای ابریشمی شمد = نوعی پارچه کِلِه = اجاق زغالی جِر دینگوئه = آفتاب غروب کرد دواج = لحاف نِمِنِه = تصور می کنم پیت = پوسیده کِرِس = خانه محقر چوبی کوماج = نوعی نان سر کتار بَیتِن =بستن فک ها و چشم ها را هنگام مردن دَیِن = زندگی پَلی = بغل دِلا بَییِن = خمیده سِوالِ فیس نَکِن = اینقدر با ما بد نکن ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪈نی 📜ابوعطا، یکی از آوازهای چهارگانهٔ متعلق به دشتگاه شور در موسیقی ردیف دستگاهی(به همراه افشاری، دشتی و بیات ترک) است که دامنه ملودی آن تا درجه هشتم گام شور می باشد. 👇 در واقع گام ابوعطا همان گام شور است، فقط نت های ایست (دوم شور) و شاهد ابوعطا(چهارم شور) ملودی این آواز را از شور جدا می سازد. 👇 📎گوشهٔ حجاز در آواز ابوعطا نقشی کلیدی دارد و اوج آواز ابوعطا در این گوشه اجرا می‌شود، اجرای آواز ابوعطا معمولاً با فرود به محور اصلی دستگاه شور خاتمه می‌یابد. 👇 📎ریشهٔ نام ابوعطا مشخص نیست؛ این آواز با نام‌های سارنج و دستان عرب نیز شناخته می‌شود و ممکن است با یکی از راگاهای همنام هندی مرتبط باشد. استفاده از آواز ابوعطا در موسیقی بومی ایران بسیار رایج است و بخشی از موسیقی مذهبی نیز در این آواز (به ویژه در گوشهٔ حجاز که حس و حال «عربی» دارد) اجرا می‌شود. 👇 ✍گوشه های اصلی ابوعطا شامل: درآمد ، سَیَخی، حجاز ،چهارباغ،  گبری، کرشمه، دوبیتی، بسته نگار، رامِکلی می باشد. ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📜ادبیات عاشورایی دیوارنویسی تکیه اوجی آبادآمل خطاط: نامعلوم قدمت: اواخر قاجار ✍ارسالی استاد محمدی لیتکوئی ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─