eitaa logo
عفاف گرایی
460 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
66 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔶، ابزاری توانمند برای دور کردن نوجوان، از بسیاری از گناهان بوده و از گام‎های مهم برای غلبه بر جنسی و اخلاقی محسوب می‌شود. 🔶اگر به تمام فنون درمان انحرافات و مشکلات آشنایی داشته باشد، ولی استفاده و از آنها را نداشته باشد، نتیجه‎ای از این راهکارها حاصل نمی‎شود. ✴️راه‎های تقویت اراده 1️⃣تمرکز بخشیدن به فعالیت‎های گوناگون 2️⃣به پایان بردن کارهای نیمه تمام 3️⃣تلقین به خود 👤 به گفته پل کلمنت ژاکوا یکی از صاحبنظران اراده: 🌱"وقتی بخواهیم با عادت زشتی مبارزه کنیم، نخست باید نتایج نامطلوب آن را، در نظر مجسم سازیم و بعد از آن، منافع و فواید ترک آن عمل زشت را در روح خود تصور کنیم و سپس مواقع مختلفی که گرفتار آن زشت شده‎ایم، به خاطر آوریم؛ در نتیجه این عمل، هر بار که چنین نمایشی در خود می‎دهیم، بر آن تحریک یا وسوسه (عادت زشت) چیرگی یافته و آن را در خود احساس می‎کنیم". 4️⃣تشویق نوجوانان به سحرخیزی و انجام وظایف دینی 5️⃣عدم مقایسه نوجوان با دیگران 6️⃣توصیه به تجربه اندوزی از شکست ها 7️⃣تشویق به مبارزه با خواسته های نفسانی 📚علی و داود ، کتاب "با دخترم (ویژه والدین و مربیان دختران نوجوان)" https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔺نمایندگان مجلس به این دلیل به سمت توییتر می‌روند که رسانه‌ها آن‌ها را می‌بینند، ما در این زمینه نداریم و افراد را در این جریان، با اطلاعات غلط می‌کنند و همه را به و می‌کشانند و دیده می‌شود حتی و نیز به این فضا می‌آیند. 📛بخش‌های رسمی و مسئولان که باید انجام می‌دادند و زمینه‌ای ایجاد می‌کردند که قشر آسیب‌پذیر و به این فضا ورود نکنند، خودشان ابزار این فضاها شدند. ♨️متأسفانه نوجوانان بالای ۸ سال تا ۱۸ سالی را داریم که در هستند و فالور بالایی دارند و اقدامات انجام می‌دهند و مانعی در برابر خود نمی‌بینند. 🔺هر لحظه دیرتر اقدام کنیم، آسیب کشور به لحاظ اقتصادی و امنیتی و بیشتر خواهد شد و تمامی افرادی که بتوانند در این زمینه اقدامی انجام دهند و انجام ندهند مسئول خواهند بود. 🔺حمایتی که می‌فرمایند از تولیدات داخلی انجام شود، در بحث شاهد نیستیم. به هر کدام از اعلام می‌کنیم، پاسخ می‌دهند ما در این پیام‌رسان‌ها حضور نداریم چون خوب نیست! استدلال‌های غلط را با آمارسازی‌های غلط‌تر، به خورد حتی داده‌اند و خیلی از افراد، وارد این فضاها می‌شوند و از جوان ۱۰ ساله تا پیرمرد، همگی در یک هیأت حضور دارد و چه تضمینی وجود دارد که وقتی عضو صفحه اینستاگرام شما شوند، صفحات به آن‌ها پیشنهاد نشود؟ 👤، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷توصیه شهید سلیمانی در وصیتنامه خویش به مسئولین سیاسی کشور: 🔶مسئولین همانند پدران جامعه می‌بایست به مسئولیت خود پیرامون تربیت و حراست از جامعه توجه کنند، نه با بی‌مبالاتی و به خاطر احساسات و جلب برخی از آراء احساسی زودگذر، از اخلاقیاتی حمایت کنند که طلاق و فساد را در جامعه توسعه دهد و خانواده‌ها را از هم بپاشاند. حکومت‌ها عامل اصلی در استحکام خانواده و از طرف دیگر عامل مهم از هم پاشیدن خانواده هستند. @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔥آمارها حکایت از وقوع روزانه یک‌هزار در کشور دارد؛ یعنی هر ساعت حدود ٤١ مورد و هر ‌سال ٣٦٥‌ هزار مورد. 📛اما چرا ؟!... 👇👇 🌿بخواب آمد مرا طفل جنینی 🌿 بگفتا مادرم را کی ببینی؟ 🌿 بگو مادر خطا از من چه دیدی؟ 🌿 که بی جرمی به خونم در کشیدی؟ 🌿 درونت کودکی آرام بودم 🌿 کجا محکوم بر اعدام بودم؟ 🌿به‎دم تازه رسیده میهمانت 🌿 چه آسیبی رسید از من به جانت 🌿 تو فکر خرج و برجم را نمودی 🌿ز جسم کوچکی جان دَر رُبودی! 🌿تو گردش را به من ترجیح دادی 🌿 اساس ظلم در عالم نهادی 🌿 امید کودکان‌ بر مام باشد 🌿 چو مادر باشدش آرام باشد 🌿 امیدم بود رویت را ببینم 🌿 گلی از گلشن حُسنت بچینم 🌿 امیدم بود لبخندم ببینی 🌿کنار تخت خوابم خوش نشینی 🌿 امیدم بود دبستانم فرستی 🌿دهی تعلیم، درس حق پرستی 🌿 بیایم از دَر و شادت نمایم 🌿 سرود کودکان بهرت سرایم 🌿امیدم بود گَردم من جوانی 🌿 زمان پیریت قدرم بدانی 🌿زمان پیری غمخوار تو باشم 🌿 به هر کاری برایت یار باشم 🌿 من اینک روح پاکم در جنان است 🌿 مکانم در جوار حوریان است 🌿 کنون کن توبه، استغفار، شاید 🌿 خدای مهربان رحمت نماید 🌿 تمنا دارد افسر اَر توانی 🌿 پیامم را به مادرها رسانی https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔷گزارشی از چهاردهمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان "غفلت از «» و «گروه دوستی» در تربیت جنسی" 👤با ارائه آقای دکتر محمود ، عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و مدیرگروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 29 مرداد ساعت 17 🎧جلسه مذکور به‎صورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy با مشارکت تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین و کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی، به صورت مجازی و حضوری، برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
👤 دکتر سعیدی رضوانی در ابتدای جلسه، به بیان مراحل پرداختند و آن را در یک طیف، به صورت مشکل، مسئله، تهدید، بحران و انقلاب تصویر نمودند. 🔺 ایشان با تأکید بر اینکه صاحبنظران و پژوهشگران متعددی، تاکنون به بیان روش‌ها و راه‌کارهای مقابله با و بدحجابی پرداختند، برخی موارد را ذکر نمودند. 🔺 دکتر سعیدی رضوانی، به حجت‌الاسلام ، اشاره کردند و به یک نمونه از کار ایشان که در خصوص عوامل تقویت کننده عفاف بود و در 4 بخش باورهای عفاف ساز، احساس‌های عفاف‌ساز، رفتارهای عفاف ساز و موقعیت‌های عفاف ساز تقسیم و تشریح شده بود، پرداختند. 🔺 در ادامه، گریزی به گستره مباحث و یا (شبکه مسائل عفاف و تربیت جنسی اسلامی) استاد فرید زدند و تیتروار مباحث مطرح شده در آن شبکه را، که شامل 5 بخش از جمله اهميت و فايده‎هاي عفافگرايي و پاكدامني، ياري‎كننده‎ها در عرصه عفاف‎گرايي و كنترل غريزه جنسي، وظايف والدين در تربيت جنسي صحيح فرزندان و عفيف گشتن آنان، تأمين مشروع نياز جنسي و شيوه‌هاي عفاف‌ورزي و كنترل غريزة جنسي بود را، بیان نمودند. 🔺 مسئول کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، به مباحث مطرح شده در طول جلسات کارگروه، در سالیان گذشته اشاره نمودند و به طور مشروح توضیح دادند که این جلسات در قالب 16 محور، در سایت پژوهشکده مطالعات اسلامی بارگذاری شده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
👤 آقای دکتر سعیدی، به معرفی 4 راهبرد و راه‌کار اساسی برای جنسی، بی‎حجابی و بدحجابی پرداختند. 1️⃣ : اقناع ذهنی (شناختی): 🔺 ایشان تحول در حوزه شناختي، حوزه عاطفي و اراده را، لازمه اقدام به عمل دانستند و ابزارهای را نقلی (ویژه مؤمنان) و عقلی (همگانی) عنوان نمودند. سخنران کارگروه در ادامه، به سه هدف (موضوعات) عمده اقناع ذهنی اشاره کردند که تبیین دلایل التزام به عفاف و حجاب (برای مثال: تبیین چرایی حساسیت و غریزه جنسی)؛ تبیین دلایل حجاب الزامی (مثال: بیان ضرورت عدم تهییج شده در کوچه و خیابان) و پاسخگویی به شبهات (محدوده حریم خصوصی)، از جمله این اهداف است. 🔺 مدیرگروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی، مواد و بسترهای استدلال در مبحث اقناع ذهنی را شامل لزوم تحکیم خانواده، تفاوت‎های بین زن و مرد، حجاب در ادیان، سیره، روایات و تاریخ اسلام، قرآن، بازگشت غرب به عفاف (برای مثال بیان قوانین دانشگاه‌ها)؛ شبکه مفاهیم (شامل حیا، عفت، غیرت)؛ اجتماعی، حقوقی، سیاسی و تاریخی (شامل حجاب و عفاف در ایران و جهان) دانستند و توضیحاتی را در این خصوص ارائه نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
2️⃣ : توأم‎سازی اقناع ذهنی با هیجانات 👤 دکتر سعیدی رضوانی متذکر شدند که، به‎ویژه در مسائل مربوط به ارزش‎ها و نگرش‎ها، استدلال عقلی خالی از بار و وجود ندارد. یعنی در بسیاری موارد، پیش‎فرض‎های مشترکِ دو طرف بحث و جدل و استدلال، کاملاً بُعد گرایشی، عاطفی و هیجانی دارد (مثلاً تقریباً همگان از شنیدن خبر شکنجه و قتل یک فرد مظلوم و خبر تصادف یک فرد، به شدت ناراحت می‎شوند). 🔺 سخنران کارگروه عفافگرایی در ادامه، به بیان انواع استدلال‎های مربوط به عفاف پرداختند و اذعان نمودند که، انسان‌ها تحت تأثیر آثار مثبت و منفی و انجام اعمال خوب و بد، دست به انجام عمل می‌زنند و همچنین تأکید کردند، معمولاً به ویژه برای کارهای نادرست، خلاف و خطرناک، از تهدیدها استفاده می‎کنیم و افراد را می‌ترسانیم (مثلاً از بیمار شدن). 🔺 دکتر سعیدی، ضمن اشاره به پژوهشی که در سال 96 انجام گرفته بود، به پیام‎های مرتبط با جنسی به تفکیک در میان در بین دختران و پسران اشاره کردند. به این صورت که گروه‎های مختلفی، دلایل خویشتنداری خود را مسائل و مشکلات جسمی، اجتماعی، روانی، معنوی و... ابراز نموده بودند. 🔺 مسئول کارگروه عفافگرایی در ادامه به شناخت پرداختند و ضمن بیان آثار مثبت و منفی انجام و ترک کارهای خوب و بد، به آثار جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و اخروی این موارد اشاره کردند و بر اهمیت و نقش 6 مقوله غم، شادی، ترس، تعجب، خشم و تنفر، در کیفیت و کمیت هیجان و همچنین تأثیر های فردی، گروهی و منطقه‌ای، در پذیرش انواع ، تأکید نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
3️⃣: تربیت روحیه 👤 دکتر سعیدی رضوانی راهبرد سوم را مستلزم تولید محتوا دانستند و برای مثال به طرح "راهنمای برنامه‌ی درسی تربیت جنسی دوره ابتدایی (کودکان 12-6) آموزش‎وپرورش جمهوری اسلامی ایران" که در سال 1396، توسط کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی تدوین و به سازمان پژوهش و برنامه‎ریزی آموزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش ارائه شده بود اشاره نمودند که متأسفانه تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است. 4️⃣ : ریشه کاوی و طراحی مناسب مواجهه 👤 دکتر سعیدی با الهام از نوشته‎های حجت‎الاسلام بیاتی، راهبرد چهارم را در یافتن دانستند و خاطرنشان نمودند که باید متوجه شد که از چه مسیری وارد می‎شود؟ ایشان مسیرهای نفوذ دشمن را شامل موارد زیر عنوان کردند: 1. از راه تصویب در جامعه اسلامی 2. گسترش اباحه‎گری از بستر 3. بر هم زدن اقتصاد سالم و نوشانیدن به افراد 4. از مسیر و مصرف گوشت خوک و شراب و تراریخته 5. از مسیر از بین بردن ، تشخص جنسیتی و بر هم زدن مسئولیت‎های متناسب با جنسیت در جامعه 6. از طریق دانشگاه‎ها و تولید دانش در علوم انسانی و تجربی و... 📌 و در نهایت نیز، اضافه کردند که به تعداد مداخل دشمن، تعریف می‎شود. 🔺 ایشان همچنین فساد جنسی را حاصل مجموعه‎ای از محرک‎ها از جمله نظام پاداش‎دهی اجتماعی، اقتصاد جنسی، فضای مسموم اعتقادی و فرهنگی و غفلت و مرعوبیت دولت، مردم و نیروهای فرهنگی و... عنوان نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
👤 دکتر سعیدی رضوانی، وظایف فعالان عرصه عفافگرایی را در 5 بخش ، پیگیر با باندهای فساد، تمهیدات پاسخ به مخاطبان، و و عنوان کردند و به تشریح هر یک پرداختند. 🔺 در تشریح بخش ساختاری، به 3 مورد "مقابله جدی با لیبرالیسم اقتصادی، تعبیر مناسبات اقتصادی، تلاش برای عدالت اقتصادی، کاهش فاصلۀ طبقاتی"، "تغییر جدی ساختارهای مختلف ضدعفاف" و "ایجاد محیط‎های مناسب برای بانوان" اشاره کردند. 🔺 در توضیح بخش مبارزۀ پیگیر با باندهای فساد (قانونی انتظامی) و جلوگیری از عُرفی‎سازی فساد نیز، به توضیح اجمالی مواردی از جمله باندهای فساد و فحشا، محیط‎های مختلط، منازل پناه‎گاه دختران فراری، جلوگیری از فسادِ تظاهرکنندگان به فساد، فیلم‎ها و کتاب‎های فاسد (نمایش خانگی و...)، ایجاد کنندگان سایت‌های منحرف و... پرداختند. 🔺 در تشریح بخش تمهیدات پاسخ به نیاز جنسی مخاطبان، بر دو عامل مهم تسهیل دائم از طُرق مختلف و تعیین راهبردها و راه‎کارهای ازدواج موقت مجردان، تأکید کردند. 🔺 دکتر سعیدی در انتهای این بخش، اذعان نمودند که در بسیاری از اوقات، تقسیم وظایف امری مطلوب است و تشکیل گروه‎های فرهنگی را در 5 دسته پیشنهاد نمودند و خاطرنشان کردند که این دسته‌بندی بسته به شرایط و امکانات، قابل کاهش و یا افزایش است. 1. برنامه‎ریزی درسی و تولید محتوا 2. مطالبه از مسئولان 3. امر به معروف و نهی از منکر در اجتماع 4. مقابله با نفوذ رسانه‏‎ای، پاسخ به شبهات 5.حمایت از ازدواج آسان و... https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
⁉️ چرا (دفاع) مقدس ما، یک است؟ 🔺 روایت جنگ (فلسفۀ آن، خاطراتش، تاریخش و...)، ابزار ناشناخته و البته نیازمند استخراج ‎های ، ، ، ، ایمان، همت و... برای مصونیت بخشی به نسل نوجوان در مقابل جبهۀ پلید فساد است. 🔺 انجام برخی امور ضروری است. 1. تغییر از طریق تشکیل 2. استفاده از برای معنوی، هیجانی و عاطفی در مسیر تغییر معنای زندگی 📌 این دو را تک تکِ ما باید انجام دهیم! چرا؟ ✴️ اگر تمام امور دیگر را انجام دهیم و این موارد یا شبیه آن‌ها انجام نشود، متأسفانه خواهیم خورد. 👤 دکتر سعیدی در انتهای جلسه به بیان تجارب پژوهشی خود از سال 1386 تا 1399 در خصوص، کتاب‎های و نقش آنها بر اعتقاد و نگرش نوجوانان و جوانان پرداختند و با اعلام چکیده‎ای از این پژوهش‎ها، استفاده از "" را در عفافگرایی نوجوانان و جوانان مؤثر دانستند. 🔺 برای مثال، در یکی از پژوهش‌ها با عنوان "تأثیر مطالعه کتاب‎های معنوی و حماسی بر ارزش‌های اسلامی-ایرانی و رفتار اخلاقی دانش‎آموزان دختر با زمینه انحرافات اخلاقی"، 4 نفر از دانش‏آموزان دختر یک دبیرستان در شهر مشهد به‌صورت هدفمند انتخاب و تغییرات آنان در دو مؤلفه نگرش نسبت به ارزش‏‌های‌ دینی و ملی و رفتار اخلاقی بررسی شد. نتایج نشان داد که نگرش مثبت دانش‏آموزان به ارزش‏‌های‌ اسلامی-ایرانی، افزایش یافته و رفتار‌های‌ غیراخلاقی آن‎ها نیز کاهش داشته است. ✴️ بحث گروه دوستی نیز، انشاالله در جلسات آتی با همکاری آقای ارائه خواهد شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 پانزدهمین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: "نقدی بر مجموعه کتب زندگی حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) از ولادت تا شهادت، با محوریت نقش اعتقاد و باورپذیری در تربیت اسلامی کودک، نوجوان و جوان" 👤ارائه دهنده: آقای دکتر علیرضا رسولی، پژوهشگر، منتقد و مدرس ادبیات داستانی ⏰ زمان: چهارشنبه 5 شهریور ماه ساعت 17:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
⚠️فیلیمو؛ ! 😡 🔷 سامانه فیلیمو مدتی است که بخشی به نام "" را، در فهرست محصولات خود قرار داده است و عملاً با این کار، راه جدیدی را برای کسانی که سریال‌‌‌های ترکی را در شبکه‌‌‌های جم دنبال می‌‌کنند، به وجود آورده تا بتوانند مجموعه‌‌‌های دوبله‌شده بیشتری را از محصولات ترکی ببینند!. 📛 نکته‎ای که درباره اکثر این سریال‌ها وجود دارد این است که خود فیلیمو برای آنها بالای 17 سال را تعیین کرده است؛ رده سنی‌‌ای که بیشتر به دلیل مضمون و صحنه‌‌‌های نامتناسب با ، تعیین شده است. 🔥 اما محتوای این سریال‌ها چیست؟ ♨️ متأسفانه عمده محتواها و قصه‌های بیش از 30 محصول ترکیه‎ای که در فیلیمو، دوبله و بارگذاری شده است، ترکیبی از صحنه‌‌‌های آزار‌دهنده روابط غیرمتعارف، ، ، روابط غیرمشروع، عشق‎های ، شکنجه‌‌‌های روحی برای کودکان، ، و... است. 💥 همچنین، برخی از این فیلم‎ها، جزو مجموعه‌های پربیننده شبکه استار تی‌وی ترکیه است که هنوز چند قسمت از آن بیشتر منتشر نشده و فیلیمو همزمان دارد آن را دوبله و پخش می‌‌کند. ⁉️چرا باید سریال‌‌هایی که همسو با ما نیستند در یک در اختیار مردم قرار گیرند؟!؟ akhr.ir/6693907 🔷 فیلیمو اولین سامانه نمایش درخواستی اشتراکی است که در بهمن ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد. این سامانه براساس رتبه‌بندی الکسا، چهاردهمین ایران است. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
♻️ 1️⃣به هنگام همسر گزینی 2️⃣قبل از انعقاد نطفه فرزند 3️⃣به هنگام انعقاد نطفه فرزند 4️⃣در دوران بارداری 5️⃣هنگام تولد تا نوزادی (یک ماهگی) 6️⃣شیرخوارگی تا پایان دو سالگی 7️⃣خردسالی یا کودکی اول 8️⃣کودکی دوم از پایان شش سالگی تا بلوغ 9️⃣دوران نوجوانی و بلوغ 🔟دوران جوانی و خواستگاری و ازدواج فرزندان 📌به نظر شما حساس‌ترین مرحله در کدامیک از مراحل یاد شده است؟ ✴️روان شناسان را به دلیل تغییرات اساسی زیستی در نوجوان و ظهور علائم جسمی و جنسی و پیامدهای ، به نوعی تشبیه کرده‎اند. بنابراین نیاز است که ، نسبت به اهمیت نوع برخورد با و آشنایی با پدیده بلوغ، حساسیت بیشتری داشته باشند. 📚سلسله نشست‎های و کتاب در آموزه‎های اسلامی، نوشته فرید https://eitaa.com/umefafgaraei
3935 (449×512)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهل بیت دغدغه یک تار موی خانم ها بیرون باشه را نداشتن! توی جای جای نهج البلاغه نگاه کنی امام علی در این مورد حرفی نزده! پ؛ن؛یک تحریف تلخ و فاجعه بار حتی از میان مذهبی ها در مورد سخنان اهل بیت (ع)اینه که یک تکه از سخنان برمیدارن بقیه را رها!!در صورتی که سخنان اهل بیت (ع) مثل ریل قطار میمونه!اگه یک قسمت را رها کنی قطار نمیتونه به راه خود ادامه بده!مثلا میگن یک قطره اشک برا اهل بیت اتش جهنم را خاموش میکنه!!پس اینجور سالی یک قطره اشک میرزیم دیگه هر کاری دوست داشته باشیم‌ انجام میدیم!! ایا اهل بیت نگفتن بعد قطره اشک در راه ما ثابت قدم باش؟! چرا اهل بیت (ع) را اینجور تحریف میکنیم؟!نهج البلاغه میخوانیم باید کامل بخوانیم نه تا وسط که باعث بشه اهل بیت را تحریف کنیم چون قطعا سخنانی در صفحات اخر نهج البلاغه هست که مرتبط با سخنان صفحات اوله! @AntiBBC
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
♻️ 1️⃣به هنگام همسر گزینی 2️⃣قبل از انعقاد نطفه فرزند 3️⃣به هنگام انعقاد نطفه فرزند 4️⃣در دوران بارداری 5️⃣هنگام تولد تا نوزادی (یک ماهگی) 6️⃣شیرخوارگی تا پایان دو سالگی 7️⃣خردسالی یا کودکی اول 8️⃣کودکی دوم از پایان شش سالگی تا بلوغ 9️⃣دوران نوجوانی و بلوغ 🔟دوران جوانی و خواستگاری و ازدواج فرزندان 📌به نظر شما حساس‌ترین مرحله در کدامیک از مراحل یاد شده است؟ ✴️روان شناسان را به دلیل تغییرات اساسی زیستی در نوجوان و ظهور علائم جسمی و جنسی و پیامدهای ، به نوعی تشبیه کرده‎اند. بنابراین نیاز است که ، نسبت به اهمیت نوع برخورد با و آشنایی با پدیده بلوغ، حساسیت بیشتری داشته باشند. 📚سلسله نشست‎های و کتاب در آموزه‎های اسلامی، نوشته فرید https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🍀 بایدها و نبایدهای الگوی در اسلام 🔸 تربیت دختران و پسران، به‎دلیل ساختار تکوینی‌ و نقشی که در آینده ایفا می‎کنند، تا حدی با هم است. 📌 مشکلی امروز این است که دختر و پسر، موقعی که به سن بلوغ می‌رسند، از ویژگی‌های خودشان تصویر درستی ندارند. از ویژگی‌های جنس مقابلشان هم تصویر درستی ندارند. 🔸 دختر قرار است در آینده مسئولیت و داشته باشد و پسر هم مسئولیت اجتماعی و سرپرستی خانواده. به همین لحاظ باید آهنگ تربیت‎مان برای پرورش فرزند دختر و پسر تا حدودی متفاوت باشد. 🔸 اگر دختر مورد توجه قرار نگیرد و عزیز داشته نشود، موقعی که بزرگ شد، نمی‎تواند فرزندانش را بدارد. ♨️ کسی که تحقیر شد، تحقیر می‎کند و شوهر و بچه‌اش را تحویل نمی‌گیرد و مشکل اجتماعی در ارتباطاتش پیدا می‎کند. 🍀 دختر باید بتواند به سه چیز خوب برسد: 👇 1️⃣ فهم درستی از زنانگی داشته باشد و بداند فرق با چیست. 2️⃣ از زن بودن خودش لذت ببرد، به جنس خودش بکند. از زن بودن خودش بدش نیاید. 3️⃣ بداند یک زن چگونه می‎کند و مهارت‌های خوب دختری کردن و خوب زنانگی کردن را بلد باشد. 👤 حجت‌الاسلام‌ محمدرضا ، رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
👤 مادر شهید می‎گوید: 🍃 حسن نگذاشت تالار بگیریم. ما هم تمام مراسمات را توی خانه گرفتیم. 🍃 خانم‎ها دور تا دور نشسته بودند و طبق رسم، باید می‎آمد کنار می‎نشست تا هدایای خانواده‎ها تقدیم‎شان شود. 🍃 گفتم: "مادر جان! است، همه منتظرند؛ چرا نمیایی؟ اگر نیایی فکر می‎کنند عیب و ایرادی داری!" 🍃 گفت: "نه، هر فکری می‎خواهند، بکنند؛ از نظر درست نیست جایی بروم که این همه خانم آنجاست. ها در این شرایط سخت است مادر!" 💠 مهندس آقاسی‎زاده، در سال 65 برای مصاحبه با زائران مسلمان به حج مشرف می‎شود و با 120 نفر از زائران، به زبان عربی و انگلیسی گفت‎وگو و انقلاب اسلامی ایران را به آن‎ها معرفی می‎کند. 💠 حاج حسن در مکه با خدای خود چنین مناجات می‎کرد: "بار الها... بارها جانم را در میادین مبارزه در مقابل گلوله دشمن قرار دادم و هزاران تیر از مقابلم عبور کرد و من را که آرزویم است، هیچ به من اصابت نکرد. بار الها... یا من شهادت ندارم یا باعث می‎شود که به سویت نیایم و یا اینکه دین است که بمانم". 💠 مهندس آقاسی‎زاده چندین بار مجروح می‎شود، ولی کارش را ترک نمی‎کند. فقط آخرین بار که از ناحیه ستون فقرات آسیب می‎بیند توان مقاومتش کم می‎شود. 🍃 ، سرانجام در سن 28 سالگی، به مقام رفیع می‎رسد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
✍️ چرا با وجود انبوه تلاش‎های مرسوم ، نظیر چاپ کتاب، کلیپ و سخنرانی‎ها، وضع ، هر روز بدتر می‎شود؟!؟🤔 1️⃣ از مولّد فحشا (فقر شدید، تبعیض طبقاتی، بی‎عدالتی و ...) غافل شده‎ایم!. ☹️ 2️⃣ متأسفانه ساختارهای اجتماعی فاسد، مؤثرترین هستند!. ☹️ 3️⃣ مسئولان امر در دانشگاه‌ها و سایر مراکز، از "" خجالت می‎کشند!. ☹️ 4️⃣ و هنر، برخی افرادی را در چشم مردم بزرگ می‎کنند که جز فساد به ارمغان نمی‎آورند!. ☹️ 5️⃣ اخیراً برخی ‎ها مستقیماً می‌دهند!. ☹️ 6️⃣ و جامعه ما، هر روز می‌شوند!. ☹️ 👤 https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📝 به معنای: 👇 🌿 ایجاد بینش، نگرش و مهارت‎های لازم برای با غریزه جنسی با تأکید بر آموزه‎های اسلامی (رعایت حدود الهی، انسانی و وجدانی در مسائل مربوط به امور جنسی) می‎باشد. 🍀برخی از نتایج (مراقبت‎های والدینی): ✅ فرد در دوره‌های رشد کودکی و نوجوانی، به‌گونه‌ای پرورده می‌شود و آموزش می‌بیند که با جنسیت خود می‌گردد و آن را می‌پذیرد. ✅ وجود خویش می‌باشد و به آن می‌کند؛ نقش مذکر یا مؤنث بودن از لحاظ اجتماعی را یاد می‌گیرد و احکام و آداب دینی در ارتباط با مسائل جنسیِ مربوط به خود و روابط با همجنس و جنس مخالف را فرا می‌گیرد. ✅ برای و تشکیل خانواده پیدا می‌کند؛ با مسائل مربوط به زندگی خانوادگی و روابط با همسر آشنا می‌گردد و در سایۀ آن به آرامش می‌رسد و به گونه‌ای توانمند می‌شود که عواطف و فعالیت‌های جنسی خویش را در جهت قرب الی الله و جلب به کار می‌گیرد. 📚سلسله نشست‎های و کتاب در آموزه‎های اسلامی، نوشته فرید https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
❇️پیام حجاب هنوز به ما نرسیده است! 🔺آن نوجوانی که را رعایت نمی‌کند، به دلیل این است که به او نرسیده است. ما در نظرسنجی‌هایی که خصوصاً در مدارس داشتیم، دست‌نوشته‌هایی از دانش‌آموزان داریم که نوشته‌اند چرا تا حالا کسی این‌ها را به ما نگفته است. ❇️بعضی برای مخاطب پذیرفته نیست! 🔺اگر فقط بگوییم باید حجاب داشته باشید که در آتش جهنم نسوزید و اگر دختر ما نفهمد که برای دنیای الانش چیست، مخاطب را از دست دادیم. اگر بگوییم که باید حجاب داشته باشید، برای اینکه به گناه نیفتند، این منطقی نیست که امروز بپذیرد. ❇️از مثال کرونا نیز می‎توان بهره گرفت. 🔺دختر جوان ما می‌گوید به من چه ربطی دارد که آن مرد به بیفتد یا نیفتد. این مواضع از اینجا نشأت می‌گیرد که به او این توجه را نداده‌ایم که نوع پوشش و و غیرعفیفانه‌ی ما در جامعه اثر دارد. بعضی همین مسئله‌ی را به مسئله‌ی حجاب ربط می‌دهند، چون برایشان ملموس است. می‌فهمد که زدن دیگران به همدیگر ربط دارد. ❇️برخی نقش دشمن را انکار می‌کنند! 🔺یکی از عوامل بدحجابی، گرایش ذاتی و غریزه‌ی جنسی و سیر قهقرایی ذهنی است که افراد را به این سمت می‌کشاند. ما در این سال‌ها روی غریزه و جذابیت‌های ظاهری و کار کرده است؛ نقش دشمن را نمی‌شود انکار کرد. متأسفانه بعضی‌ها می‌خواهند انکار کنند. 👤 پژوهشگر حوزه مطالعات زنان و فعال حوزه‌ی حجاب https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌱نحوه با نوجوان🌱 💠یکی از تغییرات دوران ، نوسانات خلقی است، که بیشترین ناراحتی را برای ایجاد می‎کند. آنچه مهم است این است که بدانیم، این حالت در نوجوانان طبیعی است و آن‎ها را به خود نگیریم. ☺️ 🔷در دوران نوجوانی، نیاز است که خانواده‎ها و مربیان، در زمینه دوستی‎ها، معیارهای انتخاب خوب و خطرات ناشی از معاشرت‎های آلوده، با نوجوانان گفتگو کنند و ذهن آن‎ها را به شیوه مناسبی سازند. 🧐 🔷والدین باید نسبت به دوستی‎های مشکوک، به ویژه با شخصی که بزرگتر از فرزندشان است، دقت و تجدید نظر کنند. صمیمی شدن بیش از حد و ایجاد با دوست و همسایه در ، باید با احتیاط زیادی کنترل شود. 🤔 ♨️یکی از علت‎های کاهش نوجوانان و جوانان با والدین این است که والدین همیشه می‎کوشند آنها را کنند، نظرشان را دهند، اشتباه‎هایشان را کنند و چیزی به آن‎ها بیاموزند. 😔 ✅به‎عبارت دیگر، بهتر است هنگام صحبت با فرزندمان سعی ‎کنیم، به نتیجه‎ای بیش از یک گفتگوی لذت‎بخش برسیم. در غیر این‎صورت، فرزندمان اشتیاقی برای کردن با ما نخواهد داشت. 😔 📌نکته با اهمیت این است که باید ما از حرف زدن با فرزندمان تنها حرف زدن باشد، نه نتیجه‎گیری خاص. 🧐 📚سلسله نشست‎های https://eitaa.com/umefafgaraei