eitaa logo
عفاف گرایی
356 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
58 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️معاون دادستان قم تشریح کرد: جزئیات اجرای طرح «زیست عفیفانه در حوزه اصناف» در استان قم 🔸در بخش ایجابی این طرح برای کاسبان امین، مؤمن، خوش اخلاق و عفیف امتیازاتی در نظر گرفته شده است و در بخش سلبی نیز، محرومیت‌ها و محدودیتهایی برای فعالیت کسب و کارهایی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند، اعمال می‌شود. این طرح به همت طرح مردمی پارسا و طور سینا به دادستانی ارسال شد. و الحمدلله مورد توجه مسئولین قرار گرفت. 🔸مشروح این خبر را در سایت خبری دورشهر قم بخوانید 👇 http://www.doreshahreqom.ir/?p=3006 -------------- ┄┅═══🇮🇷═══┅┄ عضویت در طرح پارسا👈 @ParsaEfaf عضویت در کانال👈 @parsamardomi ┄┅═══🇮🇷═══┅┄
📗چالش میان تربیت حداقلی و حداکثری در امر جنسی 🌿ما معتقدیم هر پدیدۀ خلافِ اخلاقی، اگر تا حدی شایع شود که نگرانی نخبگان و مردم را برانگیزد، باید با آن، به‎عنوان یک برخورد شود و هرچه سریع‏تر و دقیق‏تر، اسباب آن کشف و رَدع و موانع شیوع بیشتر آن، فراهم شود. 🌿به‎بیان دیگر اساساً در مسائل اجتماعی، همواره کمّیت‌ها تعیین ‌کننده نیستند. به‎ عنوانِ‎ مثال، هر عقل سلیم و هر روح و روان سالمی، بسیار کمتر، از مشاهدۀ شیوع چشم ‌چرانی نسبت به وقوع هرچند اندک پدیدۀ تجاوز به عنف، ناراحت می‎شود. این امر در تمام مسائل اجتماعی، بهداشتی و زیستی صادق است. 🌻نارضایتی و نگرانی از وضعیت ، از روندهای رو به ‎تزاید در ایران عزیز ما و بلکه سراسر جهان است؛ اما بزرگ، چگونگی مواجهه با این نگرانی است. 🌿گروهی از صاحب‏نظران، در مواجهه با ، آن را شعبه ‏ای از تربیت جامع انسانی تلقّی می‏کنند، که بدون توجه به همة ابعاد و راهبردهای آن، کمال انسانیت محقق نخواهد شد. 🌿اردوگاه دیگر بر ارائه انواع آگاهی ‏ها به همة افراد، برای بهزیستی اجتماعی اصرار می ‏ورزند و امیدوارند آسیب‌های اجتماعی و جنسی، صرفاً بر اساس استفاده از راهکار خوش‌نام فرهنگ‎سازی از میان برود. کتاب حاضر به این دیدگاه تعلق دارد. ✍️دکتر محمود سعیدی رضوانی @umefafgaraei
📚 چالش میان تربیت حداقلی و حداکثری در امر جنسی ✴️نویسندگان حاضر در جلسه، به معرفی و توضیح اجمالی فصل مورد تألیف خود از کتاب پرداختند. 1️⃣ فصل اول: تقلیل ‎گرایی در تربیت و پیچیدگی امر جنسی ❇️در نوشتار اول، تفاوت عمیق دو نگاهِ تربیت حداکثری و تربیت حداقلی -اگرچه هر دو متعلق به متدیّنان است-، بررسی شده است و در چهار نوشتار دوم تا پنجم، ابعاد، مصادیق و مثال‎هایی راجع‎به ضرورت توجه به تربیت حداکثری ارائه شده است. 🖌دکتر سعیدی رضوانی 2️⃣ فصل دوم: تبیین عوامل مؤثر بر ایجاد و توسعۀ شبکۀ بازار اقتصاد جنسی ❇️نوشتار دوم تلاش دارد تا بر پایۀ مفاهیم عرضه و تقاضای کالا و خدمات، به تبیین فرآیندهای شکل‌گیری و توسعۀ روابط غیرقانونی و غیرشرعی، همچون خدمات جنسی نامشروع، به ارائۀ راهکارهای تضعیف‌کنندۀ فرآیندها و روابط یادشده بپردازد. 🖌دکتر ارشدی 3️⃣ فصل سوم: چالش‎های رسانه ‎ای مؤثر در تربیت جنسی ❇️در نوشتار سوم، به‎منظور بررسی تأثیرات منفی رسانه‎ها بر روی تربیت فرزندان اعم از فضای مجازی، ماهواره و بازی‌های رایانه‎ای، به عوامل داخلی و خارجی مؤثر در چالش‎های اخلاقی جامعه ایران و روند اثرگذاری آنها بر بنیان خانواده و تربیت جنسی کودکان و نوجوانان اشاره شده است. 🖌آقای مدبر و دکتر سعیدی رضوانی 4️⃣ فصل چهارم: تأثیرات و آسیب‌های جهانی ‎شدن در زیست ‎جنسی ❇️نوشتار چهارم، به فرآیند تدریجی تحوّلات منبعث از پدیدۀ «جهانی‎شدن» در حوزۀ زیست جنسی ایرانیان پرداخته است؛ تحوّلاتی که زمینۀ بروز نابسامانی و بحران‎‎ در زیست جنسی ایرانیان را فراهم آورده است. 🖌دکتر اسلامیان @umefafgaraei
📣📣📣 بیست‎وسومین نشست در سال 1400 ✅به صورت و 💬 با عنوان: «برنامه ‎ها و رویکردهای گسترش فرهنگ امر به‎ معروف و نهی ‎از منکر در ستاد امر به ‎معروف و نهی ‎از منکر خراسان‎ رضوی با تأکید عفاف در رسانه» 👤با ارائه جناب آقای مهدی سالاری؛ معاون رسانه، فرهنگ سازی و آموزش ستاد امر به ‎معروف و نهی ‎از منکر استان ⏰ زمان: چهارشنبه 5 آبان ماه ساعت 15:15 🎥همراه با پخش مستند ساعت 15:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، سالن شورای شماره 1 ✅ خواهشمند است جهت مشارکت حضوری در نشست، با آیدی @gholami و یا شماره 05138804854 هماهنگ نمایید. 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸چرا حجاب اجباری؟ و چرا با فرهنگ‌سازی موضوع را حل نمی‌کنید؟ 👈پاسخ متفاوت خانم دکتر جمشیدی، بانوی نخبه ای که با چادر در آمریکا و ژاپن زندگی کرده را بشنوید.👌 🎁 به کانال مسیر خوشبختی بپیوندید👇👇👇 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @masirkhoshbakhti
🔴 شوخی به نام مهد آزادی/قوانین تازه ضد حجاب در فرانسه 🔹بر اساس قانون جدید در سنای فرانسه، زنانی که کودکان خود را در اردوهای مدرسه همراهی می‌کنند از داشتن حجاب منع می‌شوند. 🔹همچنین زنان با حجاب نمی‌توانند برای دیدن فرزندانشان وارد مدرسه یا مهدکودک شوند. 🔹زنان با حجاب، از مشارکت در هرگونه رویداد ورزشی که فدراسیون‌های ورزشی آن را برگزار می‌کنند منع خواهند شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺امر‌ به معروف و نهی از منکر جامعه از زبان شهید سلیمانی 🔺وقتی که شهید سلیمانی از شعارهای عوام پسند کاندیداها و مسئولین گلایه می کردند. 🔹 در این کلیپ، موضعی از شهید سلیمانی می بینید که با تصویرسازی های مشهور از این شهید عزیز تفاوت دارد. سایت جامع اخبار و محتوای عفاف و حجاب http://goharshad1.ir @goharshad1_ir
🍃تربیت افراد ، هر چقدر هم که قدرتمند و قوی باشند، جامعه را از و تباهی، نمی‎کند. 🍃زیرا یک کشاورز و هم، برای پرورش و تولید ، از ابتدای رویش آن، با علف‎های هرز و آنها را نابود می‎کند. زیرا بخش زیادی از انرژی و مواد مغذی زمین را، مصرف خواهند کرد و با توجه به سرعت و قدرت نموّشان، بالاخره میدان را برای رشد محصول اصلی تنگ و خواهند کرد. 🍃علاوه بر این، بسیاری از انرژی، توان و ظرفیت محصول اصلی، که باید برای مصرف شود، برای با هجمه‎های هرزه‎ها و اراذل بکار خواهد رفت. درحالیکه هدف اصلی آفرینش، و جامعه و انسان‌هاست، نه فقط مبارزه با هرزه‎ها. 🍃بدی‎ها و شرارت‎ها، اگر نتیجه هواپرستی و خودخواهی نباشند، معمولاً وسیله انسان و ابزار قوی شدن و رشد او هستند. توانایی و ظرفیت همه انسان‌ها، آنقدر قوی نیست که بتوانند دائم در مقابل و اشرار، کنند و خیلی‎ها دیر یا زود، در برابر تهاجم و وسوسه دائمی و بسیار اشرار، زمین می‎خورند و نمی‎توان همۀ آحاد جامعه را قبل از ظهور، بطور یکدست و کامل، قوی و نمود. 🍃انسان، هرچقدر هم که قوی و خویشتندار باشد، اگر بخواهد مدت طولانی در برابر فساد، وسوسه، تهدید و فشار قرار بگیرد، بالاخره احتمال و سستی و شکست دارد. بنابراین باید بدی‎ها، شرارت‎ها و هرزه‎ها را، برای جلوگیری از سقوط و تباهی گسترده جامعه، از بین بُرد و زمینه و فرصت تکامل همۀ اقشار جامعه را فراهم کرد. ✍️محمدحسن صمدی @umefafgaraei
✴️یکی از عوامل زودهنگام‌ شدن ، بی‌پروا بودن مسائل در و‌ نبودن هیچ فیلتر و رده‌بندی و مواجهۀ دقیق با این فضا است. ⚠️این روزها متأسفانه شاهد یک بی‌پروایی جنسی در فضای مجازی هستیم و این زاییده مسائلی است که از می آید و به صورت گسترده در عموم قرار می‌گیرد. 🔶جامعه ما آمادگی و درک پذیرش این فضا را نداشت و یک دفعه خود را در معرض یکسری مسائل می‌بیند که خیلی بی‌پروا و عریان در اختیار همه قرار دارد. ⚠️هیچ فیلتری و درجه‌بندی وجود ندارد و دسترسی‌ به هر نوع محتوایی ممکن می‌شود. این موجب بی‌پروایی است و یک را موجب می‌شود. 🔥متأسفانه خیلی ها جذب می‌شوند و صد البته بلوغ جنسی زودهنگام‌، به این نوع رفتار جنسی و چشم و گوش‌هایی که در سنین پایین باز می‌شود، ربط دارد و متأسفانه برخی از کودکان، زودتر خیلی چیزهایی که نباید بدانند را می‌فهمند. 👤دکتر سیما فردوسی @umefafgaraei
حالا کلمه را بردارید و بجایش کلمه را بگذارید... راستی چرا در مورد حجاب اینگونه و با همین استدلال درست و قوی صحبت نمی شود!؟ حال آنکه کسی که واکسن نزده شاید مبتلا به بیماری شود و دیگران را هم بیمار کند ولی حتماً همه را بیمار و بدبخت خواهد کرد!! افراد بی حجاب، نباید آزادانه و رها در جامعه بچرخند! @madare0120
🌺 یعنی کردن از ورود به دیگران و نخوردن غذای دیگران حتی در گرسنگی! 🌺عفاف یعنی پذیرفتن منطقی، همراه با لبخند رضایت و سکوتِ بدون شکایت. ✅آدم به خودش اجازه نمی‌دهد، در قبال ریخته شدن آبرویش، به لذتی دست پیدا کند و نزد خودش هم، آبروی خودش را نمی‌برد. 👤استاد پناهیان ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ روز 📖 با قرائت این سوره نسل خود را از انحراف جنسی بیمه کنید💯 🎤 حجه الاسلام رفیعی ➖➖➖➖➖➖➖➖ 💌 @qorunstory110
✴️آنچه از روایات اسلامی برمی‎آید، مسئله بی عفتی و بی بندباری اخلاقی، از و چالش‎های مهم آخرالزمانی است. ❇️اما طرق مواجهه با عفاف، سه رویکرد ، و می‎باشد. 1️⃣رویکرد فردی 🔷این رویکرد، و پرهیزگاری را به دو دستۀ تقوای گریز و تقوای ستیز تقسیم می‎کند. 🔺در ، فرد باید در مواجهه با برخی گناهان، با خود یا با دیگران ستیز کند. مانند دروغ، تهمت، حرامخواری، ربا و... 🔻در ، فرد چون اساساً یارای ستیز با برخی گناهان را ندارد، وظیفه او گریز است. مانند همان کاری را که حضرت یوسف (ع) در مقابل فتنه زلیخا انجام داد. در برخی روایات از جدل و مناظره نیز، نسخه گریز داده شده است. ✅در این نگاه، اگر جامعه ای به مسئله و چالش بی عفتی دچار شد، راه آن فرار و پناه بردن به یک منطقه ایمن از بی عفتی است. 2️⃣رویکرد اجتماعی در این رویکرد، ما علاوه بر تکلیف فردی، یک وظیفه اجتماعی (اصلاح جامعه و امر به معروف) نیز داریم که نمی‌توان از آن گریخت. ما در مقیاس اجتماعی راه گریز نداریم؛ بنابراین نمی‌توان صرفاً به گریز اکتفا کرد؛ بلکه باید یک و کاربر خوب و فعال بود. یعنی در عین اینکه گریز فردی داریم، نیز باید داشته باشیم. 3️⃣رویکرد حکومتی در این رویکرد، صرفاً یک کاربر و کنشگر ستیزگر کافی نیست؛ چراکه این کار چیزی جز در زمین حریف بازی کردن نیست. بلکه باید مدیریت ابزارها و مسیرهای فسادآفرین را به دست گرفت و بر آن مسلط شد و به پرداخت. @Gofteman_f_h @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واکنش والدین در خصوص دوستی با جنس مخالف یا ازدواج ❌با پدر و مادرت تماس بگیر و بگو دوست‌پسر/دختر دارم! 🍃خب... مبارکه... 🍃مشکلی ندارم... 🍃عکسش رو برام بفرست. ✅با پدر و مادرت تماس بگیر و بگو می‌خوام برم خواستگاری یا خواستگار دارم! 🍂 خجالت نمیکشی؟ 🍂چی داری میگی؟ حالت خوبه؟ 🍂بگو قصد ازدواج ندارم... 📌قضاوت با شما @umefafgaraei
🔶در هر زمینه‌ای و ‌ای وجود دارد که به تبع آن، دامنه ‌ای شکل می‌گیرد. 🔷برای حرکت به سمت قله باید در مسیری قرار گرفت که سمت و سو‌های مشخص شده، انسان را به سمت قله سوق دهد. 🔶وقتی در جامعه‌ای مثلاً در زمینۀ ورزش، شخصی به‌نام جهان‌ پهلوان تختی، می‌شود هدف، می‌شود الگو، می‌شود قله، به تبع ‌آن، دامنه‌ای از انسان‌هایی شکل می‌گیرد که 🔺بوی ایثار و از خودگذشتگی می‌دهند، 🔺بوی مردانگی و مروت می‌دهند، 🔺بوی پهلوانی و آداب و ادب و تندرستی می‌دهند، 🔺بوی اخلاق می‌دهند، 🔺بوی معنویت و موفقیت می‌دهند و... 🔷اما وقتی با یک غرض شومی، تتلو و امثالهم، در اثر تبلیغات حساب ‌شده ‌ای به عنوان قله معرفی می‌شوند، به تبع آن در جامعه چه دامنه‌ای شکل می‌گیرد؟ 🔶چه چیزی الگو و سرمشق می‌شود؟ چه ادبیاتی گفتمان می‌شود؟ 🔷جامعه به سمت چه هدفی حرکت می‌کند و چه فرهنگی شکل می‌گیرد؟ 🔻فرهنگ قمار‌بازی و شرط بندی، 🔻فرهنگ بی‌بندوباری و هرزه ‌گویی، 🔻فرهنگ فحش و ناسزا، 🔻فرهنگ بی‌اخلاقی، 🔻فرهنگ بی‌قیدی، 🔻فرهنگ اعتیاد و مصرف مواد مخدر و ... ✍️علیرضا علی‌آبادی @umefafgaraei
⭕️ مبارک است ان شاءالله! 🔹عادی شدن این صحنه و صحنه‌هایی از این زشت‌تر، در کشوری که هنوز پیکر شهدای گمنام و مفقودالاثر در خیابان‌های آن تشییع می‌شود و تنها حکومت دینی دنیا به شمار می‌آید را به این عزیزان تبریک عرض می‌کنیم: ▪️به اساتید معظمی چون مرتضی آقاتهرانی که در طول سال‌ها حضور در مجلس گامی برای اصلاح و به روز کردن قانون "بی‌خاصیت" مقابله با بی‌حجابی برنداشته و اصولا متوجه عادی شدن بی‌عفتی در کشور نشده و کلامی در اعتراض به این روند فاجعه بار بر زبان نیاورده و مهم‌ترین موضع‌شان در برابر شهادت و جراحت پی‌درپی آمرین به معروف "سکوت" بود! ▪️ به سرداران پرافتخاری چون حاج باقر قالیباف که به توصیه مشاوران و اطرافیان، پرداختن به مقوله امنیت اخلاقی و دفاع از حکم الهی حجاب را دون شان خود دیده و قدمی هم در مسیر حفاظت از حرمت خون همسنگرانشان برنداشتند! ▪️به روحانیون مشهور و پرمخاطبی که در منبرها درباره "مبانی فلسفی حکومت مهدوی" گرفته تا "ضرورت پرسمانی کردن اصول اخلاقی" سخن گفتند اما یادمان نمی‌آید حتی یک بار در اعتراض به زیر پا رفتن حکم الهی حجاب در مملکت امام زمان (عج) موضعی گرفته باشند! ▪️ به عدلیه عزیز که سال‌هاست بی‌حجابی را جرم نمی‌داند و مروجان و بانیان بی‌حجابی را مجازات نکرده است! ▪️به مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری در چهل سال اخیر که برای ترویج حجاب و عفاف حتی یک فیلم نیم ساعته هم نساختند! ▪️و به سربازان و پاسداران گمنام و نیروهای عزیز امنیتی، که نخواستند باور کنند ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی "موفق‌ترین روش براندازی جمهوری اسلامی" است. @pas_kouchehaie_enghelab
عکس بالا تکذیب شد ولی مطلب دکتر صادق کوشکی حرف حق است.
📣📣📣 بیست‎وچهارمین نشست در سال 1400 ✅به صورت و 💬 با عنوان: «بازاریابی شبکه ‎ای نوین و چالش‎های فرهنگی آن با محوریت مسئله عفاف و حجاب» 👤با ارائه جناب آقای هادی علیائی ‎نیا؛ پژوهشگر بازاریابی شبکه‎ ای کشور ⏰ زمان: چهارشنبه 12 آبان ماه ساعت 15:15 🎥همراه با پخش مستند ساعت 15:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، سالن شورای شماره 1 ✅ خواهشمند است جهت مشارکت حضوری در نشست، با آیدی @gholami و یا شماره 05138804854 هماهنگ نمایید. 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس # مرگ بر آمریکا 🇮🇷 کانال قرارگاه https://eitaa.com/ghrarghah_zeinab
🔶 فشارهای اجتماعی و سیاسی، به سادگی انجمن روان پزشکی آمریکا (APA) را وادار به حذف برخی از طریق رأی گیری در این انجمن، از کتابچه راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM) نموده است. 🔶 این انجمن سپس برای اقدام مذکور، استدلال هایی را مطرح نموده که همگی از جنس برداشت های کلی نسبت به تمیز وضعیت های بهنجار از نابهنجار هستند. دلایلی همچون: 🍃 شیوع بالای یک رفتار، 🍃 راحت بودن فرد با آن 🍃 و فقدان اختلال عملکرد در افراد واجد یک رفتار 🔶 به عنوان توجیه بهنجار دانستن رفتار موردنظر عرضه شده اند. 👤 دکتر سیدعلی ، پزشک، روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز 👈در مقالات خود، با در نظر گرفتن معیارهای تمیز وضعیت بهنجار از نابهنجار و اشتباهات انجمن روان پزشکی آمریکا در به کارگیری این معیارها، به دیدگاه ها و برداشت های انجمن نسبت به تعیین وضعیت های سالم و ناسالم به ویژه در خصوص پرداخته است. ✅ این معیارها که در حیطه های روانشناسی و پزشکی برای تشخیص وضعیت سالم از بیمار به طور گسترده به کار می روند نشان می دهند که پدیده هایی چون و را نمی توان طبیعی دانست. 📃 مقاله "نقد حذف همجنسگرایی و خودارضایی از فهرست اختلالات جنسی در دی اس ام" 🔺 به زبان انگلیسی در نشریه روانپزشکی آمریکایی https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/MMdDejgL5ftf4zt 🔻 و فارسی https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/pMfaq8tPAJ73E27 @umefafgaraei
🌵مهم‌ترین شاخص آغاز دوره نوجوانی تجربه است و در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد دانش آموزان کلاسهای چهارم، پنجم و ششم ابتدایی دیگر نیستند بلکه "" اند و نیاز به آرامش بیشتری دارند. 🌵حدود ۴۰، ۵۰ سال پیش آغاز دوره نوجوانی پسران از سنین ۱۵ و ۱۶ سالگی و دختران بین ۱۴ تا ۱۶ سالگی بود، اما اکنون به ۱۰ تا ۱۱ و بعضاً ۱۲ سالگی رسیده است و گروه سنی ۱۰ الی ۱۱ سال تا پایان ۱۸ سال در گروه سنی نوجوانان قرار می‌گیرند. ✴️باید همگان بدانند بچه‌ای که هم‌اکنون در مقطع چهارم یا پنجم دبستان است، بالغ است و بالقوه می‌تواند شود و این ویژگی‌ها توجه بیشتری را می‌طلبد و حمایت می‌خواهد. اگر این دانش آموزان حمایت و هدایت شوند، می‌توانند قدرت خلاقیت بیشتری داشته باشند. چراکه دوران نوجوانی و بلوغ فرصتی برای رشد سریع است و یکی از دوره‌هایی که سلول‌های مغز سریع رشد می‌کند، است، از این رو این نوجوانان نیاز به و محبوب دارند. ❇️کاهش سن بلوغ کاملاً طبیعی بوده و این مسئله‌ای جهانی است. از جمله دلایلی که منجر به جنسی شده، تغییر الگوهای تغذیه و مصرف بیش از اندازه فست فودها، گوشت و مرغ است. ✍️ دکتر غلامعلی افروز @umefafgaraei
☘️در یک نگاه، حاصل استدلال، اقناع ذهنی و به تعبیر عمومی امری حاصل از فرهنگ سازی است تا شناخت افراد تغییر یابد. ☘️چنانچه موضوع به عنوان یک مثال مورد بحث قرار گیرد، ممکن است فواید حجاب و مضرات بدحجابی برای قانع شدن افراد بیان شود، که این امر نگاهی خوب و در عین حال ناقص است. زیرا تنها بر روی ، و تکیه دارد؛ در حالیکه انتظار می رود که به برسد. ☘️گویا یک معادله خطی وجود دارد که چنانچه دانش و بینش دادید، کنش تحویل می‎گیرد؛ در حالیکه به ویژه در فضای جامعه ما، عامل در پدید آوردن کنش ها، رفتارها و عمل افراد در بسیاری از موارد از دانش ها مؤثرتر است. 📌نمی توان در خصوص افراد تصور نمود که با استدلال، نصیحت و سخنان منطقی موفق می‎شویم. ⭕️شناخت آثار گناه و نشان دادن ضررهای آن خوب است، اما کافی نیست. ❌برخی تصور می کنند که با سواد رسانه ای، می توان نوجوانان را از رسانه ها دور کرد؛ در حالیکه کافی نیست. در باید عامل عدالت اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد‌. ✅چنانچه تربیت حداقلی ‌داشته باشیم، با توجه به پیچیدگی ژرف که به هزاران مسئله مرتبط می شود، با استدلال، اقناع و فرهنگ سازی نمی توانیم آن را اجرا کنیم. ✍️ دکتر محمود سعیدی رضوانی 📚چالش میان تربیت حداقل و حداکثری در امر جنسی https://rihu.ac.ir/fa/book/37350 @umefafgaraei