eitaa logo
عفاف گرایی
452 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
66 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از قاسم حیدری
34660678154973.pdf
23.98M
🔷 عنوان طرح : گزارش کامل تصویری و مستند جلسات مجازی گفتمان دینی در راستای اجرای فرمان جهاد تبیین 🎥 شیوه ی اجرای طرح : اجرای جلسات به صورت پخش زنده در کانالهای ستادی، استانی، منطقه ای و مدارس در شبکه ی شاد دانش آموزی 👨‍🏫 مدرس : حجت الاسلام قاسم حیدری، مربی امور تربیتی آموزش و پرورش، مدیر کانون فرهنگی تبلیغی مسیر آرامش 🕰️ زمان اجرای طرح : از 99/7/1 تا 1400/12/29 💠 تعداد کل جلسات : 255 جلسه معادل 510 ساعت آموزشی با مشارکت 20 استان 💠 تعداد کل شرکت کنندگان در جلسات : (دقیق و مستند) 1288478 نفر (حدود یک میلیون وسیصد هزار نفر) 📊 میانگین نظرسنجی آنلاین و رضایت مخاطبین : (دقیق و مستند) 79%عالی _ 11%خوب _ 10%ضعیف و متوسط
زیست عفیفانه15 رعایت عفت بساوایی.mp3
26.65M
سلسله مباحث 15. رعایت عفت بساوایی ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔶 یکی از ویژگی های جامعه مدرن این است که در دانش‌آموز، دانشجو، خانم خانه‌دار، آقای کارمند، کاسب و... بسیار زیاد شده است! 🔷 آیا اوقات فراغت برخی از این افراد، با شبکه های بیگانه از قبیل من و تو و جم تی وی پر می‎شود یا و هیئت و سخنرانی؟! 🔶 در روایات نیز آمده است: "کسی که دل به گوینده و ناطقی بدهد، او را کرده است". مثلاً کسی که پای شبکه ماهواره‌ای یا موبایلی بنشیند، او را عبادت کرده است. با این دید به مسئله، اهمیت کتاب بسیار زیاد خواهد شد. 🔷 آیا می‌شود از کسی که روزانه ۶ ساعت پای ای می‌نشیند، انتظار داشت که هیچ گاه به سراغ و نرود؟ 🔶 کلی کتاب‎های خوب داریم که آدم را می‎کند. مثل کتاب "سلام بر ابراهیم"، که به رغم ایرادات نگارشی و ویرایشی بسیار، هزاران نفر را متحول کرده است یا کتاب "راز درخت کاج". 🔷 ما در یک به سر می‎بریم. متأسفانه جذابیت‎های صوتی و تصویری شبکه‌هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، ماهواره و... قابل مقایسه با کتاب نیست. 🔶 جدی ترین و برای مبارزه با در مقابل سلاح‎های غرب است که با ما می‌کند. @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔺باید منتظر دختری که مدام سرش در گوشی موبایل است، باشیم. چون مدام الگوهای جدیدی به او ارائه می‎شود. اما دختری که کتاب‎خوان باشد، و می‌شود و درگیر ارتباط نادرست با پسران نمی‌شود. چون عمدتاً این نوع روابط مبتنی بر سادگی دختران است. ✅سطوح لذت‎های انسان شامل نظیر خوردن، پوشیدن و مسائل جنسی؛ نظیر هنر، ادبیات، موسیقی و گذشت و سطح نظیر انس و مناجات با خداست. ❇️اما کدام سطح لذت قابل تصویرتر است و بهتر می‌شود آن را به مخاطب شناساند؟ 🔺به سادگی می‎توان در فضای مجازی، لذات جسمی و دنیوی را به تصویر کشید. اما لذت‎های انسانی و الهی کمتر قابل تصویر شدن هستند. درست است که یک ظرف است و می‎توان محتوای خوب و بد را در آن قرار داد؛ اما اصولاً سینما دارای سوگیری می‎باشد و به انتقال مفاهیم اومانیستی، نسبت به مباحث الهی راغب‎تر است. 🎤از کسی که در زندگی خورده بود، پرسیده شد: "هزینه این شکست چقدر بود؟" پاسخ داد: "حدوداً ۵۰ میلیون". از او پرسیدند: "آیا قبل از ازدواج ۵۰ هزار تومان برای خرید کتاب هزینه کرده بودی، تا قبل از اینکه وارد این فضا شوی با آن آشنا شوی؟" پاسخش منفی بود. 📊 با مواردی مثل خشونت رابطه عکس و با مواردی نظیر امید به زندگی رابطه مستقیم دارد. 🍂مرحوم ، 24 اسفندماه بر اثر سانحه رانندگی درگذشتند و امروز مراسم تشییع و تدفین ایشان است. و یادشان گرامی💐 @umefafgaraei
زیست عفیفانه16 رعایت عفت بساوایی.mp3
32.01M
سلسله مباحث 16. رعایت عفت بساوایی(2) ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌱یا مهدی... 🌱ای نقطه شروع شفق، ای مجری حق 🌱میلاد تو قصیده بی انتهاییست که تنها خدا بیت آخرش را می‌داند. 🌱بیا و حسن ختام زمان باش 🌱🌹🌹🌹🌱 🍃خانمی که امام زمان (عجل الله) به دیدن او آمد... 🔺مرحوم آیت الله سیدمحمدباقر مجتهد سیستانی (ره) پدر آیت الله سیدعلی سیستانی تصمیم می‎گیرد برای تشرّف به محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چهل جمعه در مساجد شهر مشهد زیارت عاشورا بخواند. 🔺در یکی از جمعه های آخر، نوری را از خانه ای نزدیک به مسجد مشاهده می‌کند. به سوی خانه می‌رود؛ می‎بیند حضرت ولی عصر در یکی از اتاق‎های آن خانه تشریف دارند و در میان اتاق جنازه ای قرار دارد که پارچه ای سفید روی آن کشیده شده است. ایشان می‎گوید هنگامی که وارد شدم اشک می‎ریختم، سلام کردم. 🌷حضرت به من فرمود: «چرا اینگونه به دنبال من می‎گردی و این رنج‎ها را متحمّل می شوی؟! مثل ایشان باشید تا من به دنبال شما بیایم» 🌷بعد فرمودند: «او بانویی است که در دوره کشف حجاب -زمان رضاخان پهلوی- هفت سال از خانه بیرون نیامد تا چشم نامحرم به او نیفتد.» 🌺. 🌷 @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌿امام عصر(عج) در دعای «اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِيقَ الطَّاعَةِ...» برای افراد و اصناف مختلف دعا می‎کنند و وقتی نوبت به می‎رسد، عرضه می‎دارند: «عَلَى النِّسآءِ بِالْحَیآءِ وَ الْعِفَّهِ» یعنی «خدایا! به جامعه زنان و ارزانی بدار.» 🌿 و و ، صرفاً به زنان اختصاص ندارد؛ اما از آنجایی که خلقت زن با مرد تفاوت‎هایی دارد و جاذبه های کلامی و رفتاری او متفاوت از جامعه مردان است، لذا تحقق رسالتی که خدا برایش در نظر گرفته و شکوفایی استعدادهایش، به دستورالعمل‎هایی نیاز دارد. 🌿شخص علاقمند به (عج) درصدد کسب رضایت ایشان است. باید توجه داشت بی عفتی، بی حیایی و بی حجابی مورد حجت خدا نیست. 🌿در زمینه سازی برای ، مهمترین عامل است و این روحیه، در فرد و جامعه موج بزند. باید اضطرار به وجود حجت، برای جامعه معنی و مفهوم بیابد و از ولی زمان تبعیت کنند. جامعه ای برای ظهور ولی خدا مهیا می‎شود، که افراد آن جزئی ترین مسائل را به دلیل آنکه در منظر (عج) هستند، رعایت و اینچنین ولایت پذیری را تمرین می‎کنند. 🌿 هم از جلوه های است؛ البته این بدان معنا نیست که اشخاص بدحجاب و بی حجاب، دشمن ولی خدا هستند؛ بسیاری از بدحجابی ها و بی حجابی ها معلول است، چون ها به گونه ای است که دین کارکردهایش را به منصه ظهور نرسانده است. 👤حجت‌الاسلام فؤادیان @umefafgaraei
🔴‏اینجا ‎ است، همان اروپای مدرن!😏😑 🔻سال 1955، زمانی که کنگـو تحت اشغال و استعمار قرار گرفته بود. یک رأس بلژیکی جنایتکار، این کودک را از ‎ به خانه اش در بلژیک آورده تا بچه هایش با او در قفس بازی کنند. غرب را باید در جنایت های تاریخی اش دید نه در شعارهای حقوق بشری و دمکراتیک! ا✍حامدصراف پور
زیست عفیفانه17 رعایت عفت در پوشش .mp3
30.66M
سلسله مباحث 17. رعایت عفت در پوشش ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
زیست عفیفانه18 رعایت عفت در پوشش .mp3
31.21M
سلسله مباحث 18. رعایت عفت در پوشش(2) ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
زیست عفیفانه19 رعایت عفت در پوشش .mp3
29.93M
سلسله مباحث 19. رعایت عفت در پوشش(3) ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
زیست عفیفانه20 رعایت عفت در پوشش .mp3
34.55M
سلسله مباحث 20. رعایت عفت در پوشش(4) ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
زیست عفیفانه21 رعایت عفت در خلوت .mp3
32.39M
سلسله مباحث 21. رعایت عفت در خلوت ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
زیست عفیفانه22 رعایت عفت در اختلاط و معاشرت .mp3
29.07M
سلسله مباحث 22. رعایت عفت در اختلاط و معاشرت ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
زیست عفیفانه23 رعایت عفت در معماری .mp3
25.63M
سلسله مباحث 23. رعایت عفت در معماری ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جامعه مسلمانها، جامعه فضول‌هاست! ✅ در جامعه مسلمان‌ها، آدم در خیابان با یک مشت سروکار دارد... و چه خوب فضولی می‎کنند. ♻️نگاه می‌کنند ببینند آیا این خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی آمد یا نیامد. اگر دیدند از خط ممتد کشیده دارد این ور می‌آید، هزارتا بهش غر می‌زنند، خوب کاری هم می‌کنند. ❇️اگر دیدند این آدم در کوچه و خیابان دارد می‌کند... چشمش دنبال این است که زن‌ها، دخترها چه جور می‌آیند و می‌روند، ده هزارتا غر بهش می‌زنند، ولش نمی‌کنند او را. 📌 اگر ماشین از خط ممتد یک ذره این طرف بیاید غرولندش خوب است؛ اما و را شکستن غرولند نمی‌خواهد؟!؟ 🎙شهید دکتر بهشتی @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔰چهل و یکمین نشست در سال 1400 💬 با عنوان «دانشجویان و کنش‎های پوشش: لغزش، نرمش، ارزش (مطالعه‎ای در دانشگاه فردوسی مشهد)» 👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 25 اسفند ساعت 15:30 🎧 به‎صورت حضوری و وبینار برگزار شد. ❇️ در این نشست به ارائه مقاله ای در خصوص واکاوی دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص پرداختند. در این مقاله تدوین شده، با 30 دانشجوی دختر مقطع کارشناسی که با نمونه‎گیری هدفمند «باحداکثر تنوع» انتخاب شده بودند، مصاحبۀ نیمه‎ساختاریافته صورت گرفت و بعد از تحلیل داده ها، مواجهه و رفتار پوششی دختران در سه محور اصلی به شرح زیر قرار گرفت: 1️⃣ لغزش نسبت به حجاب 2️⃣ نرمش نسبت به حجاب 3️⃣ ارزش نسبت به حجاب 🔴این سه محور هر یک دارای مضامین و مقوله های متعددی هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‎شود. @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
1️⃣ لغزش نسبت به حجاب 1-1: لغزش دانشی بینشی شامل 🔹اباحه‌گری دینی 🔹شخصی‎انگاری حجاب 🔹تحریک‎کننده نپنداشتن موی سر 🔹عدم‎آگاهی از دستور اسلام به حجاب و... 1-2: لغزش روانی هیجانی 🔸افزایش اعتماد به نفس با بدحجابی 🔸بیمار پنداشتن مزاحمان خیابانی بدحجابان 🔸در حسرت آزادی پوشش در غرب 🔸بدحجابی، واکنش منفی به عملکرد مذهبی‎ها و... 1-3: لغزش فرهنگی تربیتی 🔹عملکرد منفی و بی‎اثر مدارس در خصوص تبیین حجاب 🔹تفاوت عصر فرهنگی و تغییر پوشش باتوجه‌به مقتضیات زمان 🔹عادی‎انگاری بدحجابی 🔹جدایی عفاف و حیا از حجاب و... 2️⃣ نرمش نسبت به حجاب 2-1: نرمش فرهنگی اجتماعی 🔸تفاوت پوشش در محیط‌های رسمی و غیررسمی 🔸باور به آراستگی و اعتدال در حجاب 🔸رعایت حجاب به‌دلیل اجبار خانواده و... 2-2: باور به حجاب حداقلی 🔹کامل دانستن پوشش مانتو و عدم‎اعتقاد به پوشش چادر 🔹محدودیت داشتن حجاب برتر و... 3️⃣ ارزش نسبت به حجاب 3-1: ارزش دانشی بینشی 🔸انتخاب حجاب بعد از آگاهی از مضرات بدحجابی 🔸لزوم خودشناسی در انتخاب و التزام به حجاب و... 3-2: ارزش دینی قانونی 🔹دلایل لزوم رعایت حجاب به‎عنوان یک امر اجتماعی دینی 🔹لزوم رعایت حجاب به‌دلیل امر خدا و... 3-3: ارزش فرهنگی اجتماعی 🔸علاقه، احساس آرامش و امنیت با رعایت حجاب 🔸کمک به حفظ بنیان خانواده‏ها با رعایت حجاب و... 3-4: عوامل ارزشمندی حجاب 🔹نقش خانواده در انتخاب و پایداری حجاب 🔹نقش معلمان و مسئولان مدرسه در گرایش به حجاب 🔹نقش شهدا در رعایت حجاب و... @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
◾️اکثر گزاره‎های مشارکت‎کنندگان نشان ‌داد: افرادِ به حجاب، به‎نوعی از خود می‌کنند. این افراد تلاش می‌کنند با ارائۀ نوعی استدلال نظیر: «خدا می‎بخشد؛ حجاب به موی سر نیست؛ مهم حیاست نه حجاب ظاهری؛ قرن ۲۱ اقتضای حجاب عصر پیامبر (ص) را نمی‌کند و...» خود را به نمایش بگذارند. ◾️گروه نخست (غیرمقیدها) به‎ شدت معتقد به بودن خود هستند و باوری به ارتباط عفاف و حجاب ندارند و حتی در مسیر اثبات عفیف بودنشان، برخی را محکوم به بی‌حیایی و بی‎عفتی می‌کنند. شاید عبارت «قطعاً ما باعفتیم؛ اما باحجاب نیستیم» چکیدۀ مناسبی برای انبوه عبارت‌های مرتبط با این «ادعا» باشد. ◾️گروه روی‎گردان از حجاب به‎شدت، با استدلال‎ ضرورت حجاب، به منظور پیشگیری از تحریک‎زایی حاصل از بی‎حجابی و بدحجابی و درنتیجه انحراف مردان و ‎ها مخالفند. برخی از استدلال‌های این گروه: «تحمیل محدودیت به زنان درست نیست؛ برخی مردان که حتی با دیدن موی زن هم، تحریک می‌شوند، مریض هستند». ◾️سه نکتۀ دفاعِ افراد غیرمقید از دین‎داری‎شان، عفتشان و تأکید بر بی‎ربط بودن بی‎حجابی و بدحجابی به فروپاشی خانواده‌ها، نشان می‌دهد بیشترِ این گروه از جامعه، از ارزش‌هایِ اساسی یک جامعۀ دینی، حداقل در سطح باورها فاصله نگرفته‎اند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده به همراه پرسش و پاسخ عفافگرایان: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/CzQt2G2JJZSdKaa 🔖 آدرس اصل مقاله: 👇 https://cwfs.ihu.ac.ir/article_206986.html @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جزای عدم غیرتمندی 🍃 (ص) می فرمایند: 🍂سه نفر هستند که در ، به آنها عنایتی نمی‎کند، به آنها نگاه نمی‎کند، صحبتی نمی‎کند... یعنی این را ندارند که حتی بشوند... @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
☘️مسئله از مهمترین آموزه های اخلاقی است و ابعاد گسترده ای دارد و منحصر به عفاف جنسی نمی باشد. ☘️در پژوهشی که توسط دکتر جناتی، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان صورت گرفته است، گزاره های عفاف در تحلیل شده است و کلیه گزاره های مرتبط با مفهوم تجزیه و تحلیل و سپس، طبقه بندی موضوعی گردیده و درنهایت، یک برای در سوره نساء ترسیم شده است. 🔖واژگان همگون با عفاف در سورۀ نساء عبارتند از: محصنات، حافظات للغیب، معروف، غیرمسافحات و طیب 📝نتایج پژوهش نشان داد که عفاف در این سوره از نظر رفتاری، گفتاری، مالی، خویشتنداری و مراعات عفاف، در هر دو جنس مرد و زن، از ابعاد گسترده ای برخوردار است. ✅بررسی کمی ابعاد عفاف در این سوره نشان می‎دهد، از بیشترین بسامد برخوردار است. 🔍خداوند در این سوره، به بیان حوزه های مختلف عفاف در رفتار می پردازد و مواردی چون به کارگیری روش صحیح عملی درباره ایتام، پرهیز از جهالت، توصیه به رفتار شایسته با زنان، پرهیز از خودستایی، پرهیز از خیانت و تعدی به خود و دیگران، رعایت عدالت، شهادت حق، دقت در انتخاب همنشین، پرهیز از ریا و... را بیان می‎کند. 📎لینک اصل مقاله: https://www.sid.ir/FileServer/JF/14002013996001.pdf @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📝پژوهشی در باب سبک زندگی عفیفانه 📜دکتر حسین کارآمد و محمدعلی عباسی، پژوهشی را به منظور بررسی مؤلفه‎های شناختی و فراشناختی با نگرش به منابع اسلامی انجام داده اند. یافته‎های آنها نشان می‎دهد، مهم‎ترین سبک زندگی عفیفانه در منابع اسلامی عبارتند از آگاهی به: 🍃ارزش عفاف، 🍃پاداش الهی عفیفان، 🍃آثار فردی و اجتماعی عفیف بودن، 🍃آسیب‎های دوری از عفاف، 🍃نگرش صحیح به عفاف و مسائل مرتبط به آن، 🍃موانع درونی عفاف، 🍃موانع بیرونی عفاف، 🍃احکام شرعی مربوط به عفاف، 🍃عوامل و موقعیت‎های بازدارنده از عفاف و 🍃روش صحیح ارضای نیازها و کنترل هیجانات. 📎همچنین با بررسی و پایش موارد زیر می‎توان به سبک زندگی عفیفانه دست یافت. 🌱نگرش و میزان باور به عفاف، 🌱دلایل نگرش به عفاف، 🌱تصحیح و تعمیق شناخت‎های مربوط به معنا و ارزش عفاف، 🌱اعتبارسنجی نگرش و باورها در مورد مسایل مرتبط با نگرش به عفاف، 🌱پایش و اصلاح ارزش‎ها، الگوها و اهداف، 🌱پالایش پیوسته ورودی‎های ذهنی و اندیشه‎ها و 🌱دست‎یابی به هویت عفیف بودن. 🔖لینک اصل مقاله http://islamicedu.rihu.ac.ir/article_1817.html @umefafgaraei
هدایت شده از عفاف گرایی
زیست عفیفانه21 رعایت عفت در خلوت .mp3
32.39M
سلسله مباحث 21. رعایت عفت در خلوت ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از  باشگاه تربیتی آسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریشه ی خراب شدن تتلو ، مادرش بود مادران نسل سازان تاریخ هستند برای همین دشمن ، زنان و دختران ایرانی رو هدف قرار داده تا بنیان خانواده و فرزندان هم از هم پاشیده شود ایتا👇http://eitaa.com/joinchat/3272146947C11486d7cda واتساپ👇https://chat.whatsapp.com/Ftxj4x37aIU490fZ3mhFFo پیج اینستا👇 zhrhr4411