eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
55.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
931 ویدیو
31 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 │شاید گام اول توحید، │این‌باشد که انسان به‌ توحید با خودش │برسد، ظاهر و باطنش را یکی کند، │واقعیت موجود خویش را با │حقیقت متعالی انسان، یگانه کند. 📚 | ص۱۵ | صفحه‌ی ما در توییتر | •═══••@Einsad•‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌•═‌‌‌‌‌‌══•‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🔰 سنگ اول ساختمان هنر... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| •═══••@Einsad••═══•
🔰 راحتی در رنج‌ها ❛❛ عین‌صاد 📚 #⃣ ☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🛒 برای سفارش آثار استاد کلیک کنید •═══••@Einsad••═══•
💠 روحيّه‌ها (قسمت‌دوم) : 👤 منافق (بی‌شکل) │معنای نفاق: 🔹 بارها گفته‏‌ام، منافق؛ يعنى بى‏‌شكل؛ يعنى بى‏‌رو، نه دو رو. منافق مثل آب است، شكل ندارد. به شكل ظرفى است كه در آن قرار مى‏‌گيرد. به شكل محيطى است كه در آن زندگى مى‏‌كند. همين كه محيطش عوض شد، وضعش عوض مى‏‌شود. او مى‏‌بيند كه منافع، آن به آن، جا عوض مى‏‌كنند. او حركت انتقالى منافع را مى‏‌بيند، در نتيجه هيچ شكل نمى‏‌گيرد؛ تا در هر ظرفيت و موقعيت بتواند آن را پر كند و با آن هماهنگ شود و تمام بهره‏‌ها را بردارد. │عامل نفاق: 🔹 عامل و انگيزه‏ى اين بى‏‌شكلى همين منفعت طلبى است. │علامت‌ها: 🔹 بر اساس همين عامل است كه علامت‏‌هاى ، ، ، ، ، ، و آشكار مى‏‌شوند... (برای مطالعه بیشتر درباره علامت‌های این روحیه به کتاب مراجعه کنید) │روش سازندگى و درگيرى‏: ❶ تصويرى از طعمه شدن و از دست رفتن‏ ❷ نشان دادن منافع ثابت و سودهاى مشخص‏ ❸ تهديد و ضربه‏ ❹ رو آوردن و در سطح نگاه داشتن‏ ↶ روحیه‌ی بعدی: مغرورها 📚 | ص ۲۲۹ و ۲۳۰ 📝 استاد علی صفایی حائری #⃣ ‌ •═══••@Einsad•‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌•═‌‌‌‌‌‌══•‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
💠 روحيّه‌ها (قسمت‌سوم) : 👤 مغرور (شکل‌گرفته و سرشار) │معنای غرور: 🔹 خود را فريفتن است و خشنودى از خويشتن؛ دل‌خوشى به دارايى ‏هاست و فرار از خواستن‏‌ها. و اين غرور است كه قناعت مى‏‌آورد و قناعت، ركود، تحجر و مرگ. و اين فاجعه‏‌ى انسان است كه شكل بگيرد، اما سنگى بماند و ريشه ‌هايش را قطع بكند و بارور نگردد. │عامل غرور: 🔹 انگيزه‏‌ى اين از خود راضى بودن و سنگى شدن‏‌ها، گم‌كردن معيارها و ميزان‌هاست. ما اگر در محاسبه‏‌ها و اندازه‏گيرى‏‌ها، به دارايى‏‌ها و عمل‏‌ها و كاركردها توجه كنيم، به غرور مى‏‌رسيم و به ركود مى‏‌رسيم... اما با محاسبه‏‌ى نسبت‏‌ها و محاسبه‏‌ى عامل‏‌ها و انگيزه‏‌ها، به حقارت كار خويش پى مى‏‌بريم؛ مى‌بينيم چقدر مى‏‌توانستيم پيش بتازيم و چقدر عقب كشيده‌ايم. │روش سازندگى و درگيرى‏: ❶ اين روحيه‏‌ى و سرشار را بايد پيش از هرچيز خالى كرد. نمى‌توان به اين‏‌ها چيزى داد. ❷ هنگامى كه اين‏‌ها از درون پوک شدند، با يک ضربه آن‏‌ها را به خود بياورى ❸ كسانى كه در سطح پايين‏‌تر يا برابر قرار دارند، مى‏‌توانند از راه شاگردى به مغرورها درس بدهند و مى‏‌توانند با اين لباس كار خود را عملى بنمايند. ↶ روحیه‌ی بعدی: لجوج و بی‌اعتنا 📚 | ص ۲۳۱ الی ۲۳۵ 📝 استاد علے صفایے حائرے #⃣ ‌ •═══••@Einsad•‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌•═‌‌‌‌‌‌══•‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
📚 کتاب‌های ویژه‌ی ایام 🔴 لطفا اول شرایط دریافت اهدایی رو با دقت مطالعه کنید: ۱. فرد متقاضی باید کتابهایی که در لیست اعلام میشه رو نداشته باشند(یکی از عنوان ها ) ۲. فرد متقاضی دریافت باید قصد جدی مطالعه کتاب دریافتی را داشته باشد. ۳. افرادی که در دفعات گذشته کتاب اهدایی دریافت کرده باشند فعلا امکان شرکت دوباره شون نیست. ۴. در صورت داشتن شرایط بالا متقاضیان دریافت کتابهای اهدایی زیر این پست در نام کتابی که مایل به دریافتش هستید رو بنویسید. ⏳مهلت شرکت در قرعه کشی تا ساعت ۲۲، سه‌شنبه شانزدهم آذر می باشد. لطفا هر فرد متقاضی فقط یک کامنت بگذارد 🌹 عزیزانی که مایل به سهیم شدن در طرح نذر کتاب هستند می توانند به شماره ذکر شده در واتساپ پیام ارسال کنند. ✆ 09930682214 🔻 و عزیزانی هم که مایل به دریافت و یا اطلاع بیشتر از روند قرعه کشی کتاب‌های اهدایی هستند به پیج اینستاگرامی ما مراجعه نمایند👇🏻 https://www.instagram.com/p/CXGuAn1IQ6A/?utm_medium=copy_link •═══••@Einsad•‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌•═‌‌‌‌‌‌══•‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 غار نشینی 🔸 (ره) این راه حلی که در روستا بمانید در غار بمانید برای دوره ای که به همه جای تو سر خواهند زد به تمام وجود تو دست خواهند انداخت تمام گوشه و کنارهای وجود تو زیر چنگ خواهند گرفت تو نان حلال می خواهی بخوری؟! نمی دانم چطور نمی خواهیم این را توجه کنیم که دین از ارشاد شروع شده از بینات شروع شده از معارف شروع شده نه از احکام نه از آداب چطور بگم دین در متن شبهه و فتنه در متن ضلال سر بر می آورد این گلی است که در همه‌ی این بوستان های کثیف حتی سر بلند می کند و ابوذرها و مصعب ها رو بلند می کند و به این طرف و آن طرف می کشاند چرا نمی خواهیم باور کنیم که کنار کشیدن ها تو غار رفتن ها نان حلال خوردن ها مشکل تو را حل نمی کند آن هم با دینی که حلیت طعام تو به این است که تو در برابر رزقی که می گیری برای رازقت در برابر نعمتی که میگیری برای منعمت قدم برداشته باشی شکر کرده باشی اون وقت رزق حلال این هست که تو خیال می کنی که از ممر سالمی به دست بیاوری؟  بَيْنَ نَثِيلِهِ وَ مُعْتَلَفِهِ بین توالت و آشپزخانه ات بچرخی؟ 📻 رادیو توحید @radio_towhid 📱اینستاگرام | تلگرام | ایتا | بله | روی هر اسم بزنید تا به لینک مربوطه وارد شوید👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📼 حضور تو پیداست، من غایبم... #️⃣ ⏳ ۱۵ ثانیه ⬇️ ۸۰۰ کیلوبایت |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس| |آپارات| |بله| برای دانلود نسخه با کیفیت به آپارات ما بروید👇🏻 https://aparat.com/v/o3Lyw ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 هنر آنجا می‌جوشد که... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
🔵 │آدم طبیعی، آدمی است که طبیعی نباشد │و از سطح غریزه و عادت روییده باشد... 📚 | ص۱۶۲ | صفحه‌ی ما در توییتر | ╭✤ @Einsad ✤╮
نمایشگاه مجازی کتاب │ ☫ │ اصفهان 1⃣ اولین نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان 🗓 ۲۰ تا ۲۶ آذرماه ١٤٠٠ 🌐 علاقه‌مندان اصفهانی برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند. https://book.icfi.ir/book?exhibitorId=858&publisher-name=%D9%84%DB%8C%D9%84%D9%87%20%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%AF%D8%B1 ورود به غرفه انتشارات لیلة‌القدر در نمایشگاه استانی اصفهان ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 های شما: (سری چهاردهم) 🔵 سال‌ها قبل از آشنایی با حضرت استاد طلبه بودم ولی از وقتی با ایشان و آثارشان آشنا شدم تازه متوجه شدم که راه چیست و هدف کجاست تو این سال‌ها خیلی از دوستانم را با مکتب استاد آشنا کردم و مستمر برای هدیه به دوستان آثار استاد را به فراخور حالشان تقدیم می‌کنم استاد زنده‌اند و هر روز جاودانه‌تر... چون مکتبشان جاودان است ✍🏻 ”علیرضا خوشی خوانساری“ 🔴 من تا ۲۰ سالگیم هیچ شناختی ازشون نداشتم. فقط از کوچیکیم تا ۲۰ سالگی عکس استاد را می‌دیدم که پدرم به کتابخونش زده بود. با وجود این که هیچ شناختی نداشتم، اما عکسشون خیلی خیلی به دلم می نشست. تا ۲۰ سالگیم توفیق نداشتم ببینم کیه. بالاخره از پدرم پرسیدم گفتم ایشون کیه؟ پدرم گفت: این کیه؟ ای بابا... ایشون استاد صفاییه. مغز متفکر... گفتم: آثارش چیه؟ گفت: یکیش مشکلات حکومت دینیه... همونو رفتم تهیه کردم و خوندم و باهاش آشنا شدم و این شد نحوه‌ی آشنایی من. و از پدرم تشکر می‌کنم که اون عکس استاد را در کتابخانه‌اش گذاشته بود تا من باهاش آشنا بشم. از قم، متولد ۱۳۷۳ ✍🏻 ”مسعود“ 🟡 قصه من و عین‌صاد از آیه‌های‌سبز شروع شد... ورق به ورقش حکم نوشیدن می‌داشت و مستم می‌کرد چقدر پیامبرگونه از آسمان، آیه حکایت می‌کرد و زردی‌ام را سبز می‌کرد با خواندن تطهیر با جاری قرآنش فهمیدم که تا به حال، هرچه قرآن خوانده‌ام چیزی جز گردش زبان و گذران زمان نبود! از چشمه زلال مطهری و مصباح و صدر و بهشتی نوشیده بودم. خروش مواج شریعتی را شنیده بودم اما صفایی خود خود دریا بود. دریایی که نه حاصل بارش باران بلکه جوشیده در دل کویر بود و تشنگان همواره دویده در پی سراب را آب حیات و نجات نوشاند دریایی که در آن غرق میشدم و هرگز خیال بازگشت به ساحل را نداشتم سالها بعد صوت داودی‌اش هم به گوشم رسید گرچه برای منی که در وادی حیران، سرگردان بودم حکم نهیب را داشت. و اوف بر این چشمان که توفیق دیدارش را نیافت! گاهی از خدا گلایه می‌کنم که چرا انقدر زود، این آیه سبزت را از بندگان پریشانت گرفتی؟ گرچه باید شکور باشیم که هنوز صدایش در گوشمان می‌پیچد و دلمان را می‌برد به همان جا که خودش ساکن است؛ ملکوت اعلی... باشد که این دنیا در روزگار رجعت، دوباره از حضور صفایی مصفی شود ما نیز گرچه در دنیا از جاری معرفتش شفا یافتیم مشتاق شفاعتش در آخرت هم هستیم ✍🏻 ”امیرحسین کریمی“ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
شما هم می‌توانید 📝 یا نحوه‌ی آشنایی‌تان با استاد را برای ما بفرستید👇🏻 👤 @ad_einsad
📢 برای 🛒خرید آثار استاد علی صفایی حائری می‌توانید از طریق سایت انتشارات ☽لیلة‌القدر اقدام کنید: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 🌐 www.einsad.ir و یا در واتساپ به شماره زیر پیام دهید: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 📞 09930682213 🔸 تمامی سفارشات توسط شرکت ملی پست به سراسر کشور ارسال می‌شود. 🔸 ⛟ ارسال رایگان برای سفارشات بالای ۱۰۰هزارتومان ╭✤ @Einsad ✤╮
❓از چه کتابی شروع کنم؟ 💭 پیشنهاد ما برای ترتیب مطالعه کتاب‌های مرحوم استاد صفایی حائری سیر مطالعاتی تولدی دوباره است ✅ برای اطلاع از ترتیب کتاب‌ها، لینک زیر را مشاهده کنید https://eitaa.com/einsad/2549 │ شما می توانید کتاب های هر فصل را به │ صورت یکجا از سایت انتشارات ☽لیلة‌القدر │ سفارش دهید👇🏻 🛒 اضافه کردن 1⃣فصل اول به سبد خرید 🛒 اضافه کردن 2⃣فصل دوم به سبد خرید 🛒 اضافه کردن 3⃣فصل سوم به سبد خرید ╭✤ @Einsad ✤╮
💠 روحيّه‌ها (قسمت چهارم) 👤: معاند و لجوج و بى‏‌اعتنا 🔹معنای عناد: عناد، از راه بيرون رفتن است و تكروى كردن و به دور خود ديوار كشيدن و دروازه‏‌ها را بستن و در برابر ايستادن. 🔹عامل عناد: 1⃣ انگيزه‏‌ى اين عناد و سركشى، ترس از حل‌شدن و از دست رفتن است و خيال مى‏‌كند با پذيرفتن، خود را باخته و خويشتن را از دست داده است. و اين است كه در برج عاج خويش مى‏‌نشيند و خود را زندانى‏ خويش مى‏‌سازد كه مبادا گردى بر او بنشيند. 2⃣ ...عشق به خود نشان دادن و خود را به ثبت رساندن هم تكروى و كاسه‏‌ها را جدا كردن و خود را به چشم كشيدن و عناد ورزيدن را به وجود مى‏‌آورد. شخص مى‏‌خواهد با جدا كردن خويش از ديگران، چشم‏‌ها را به سوى خود بكشد و آن‏ها را در خود نگاه دارد. 🔹روش درگیری و سازندگی: 1️⃣ انسان گذشته از اين نيروى خودنمايى، از نيروى قوى‏‌ترى بهره‏‌مند است و آن هم خودخواهى است؛ و خودنمايى‏‌ها از خودخواهى‏‌ها سرچشمه مى‏‌گيرند و با آن كنترل مى‏‌شوند. آن‏جا كه خودنمايى، از ما مى‏‌كاهد، خودخواهى آن را كنار مى‏‌زند... ...با اين توضيح است كه معاند، تغيير شكل مى‏‌دهد؛ چون آن‏جا كه در قاطى شدن‏‌ها «زياد شدن‏‌ها و به ثبت رسيدن‏‌هاست» و در تنهايى‏‌ها و تكروى‏‌ها و در حصار نشستن‏‌ها «مرگ و از دست رفتن»، ديگر سركشى و تكروى و عنادى نخواهد بود... باقی روش‌های مرحوم استاد درمورد این روحیه را می‌توانید در کتاب مسئولیت و سازندگی مطالعه کنید. | ص ۲۴۱ الی ۲۴۵ ↶ روحیه‌ی بعدی: بدبین و شکّاک 📝 استاد علے صفایے حائرے #⃣ ‌ ╭✤ @Einsad ✤╮
📗 کتاب «جنگ یا صلح» مرحوم استاد علی صفایی حائری در این کتاب مختصر در پاسخ به پیام نهضت آزادی [که خواستار صلح با صدام شده بودند] به اصول استنباط از منابع قرآنی و روایی و سیره اهل بیت علیهم‌السلام در موضوعات اجتماعی و سیاسی پرداختند و بر اساس این موازین درباره مسئله پایان جنگ اعلام نظر کردند. 🛒 سفارش کتاب چاپی ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 شعرهای فاطمه
سلام‌الله‌علیها ۱
❞ عین‌صاد رنجی نیست، اگر زمین را از تو بگیرند. آسمان زیر پای توست. زمین رنجور است که از خورشید جدا شده و تمامی خانوارهای خاک رنجورند، که زمینشان، با خونابه‌ها، فقط بذر کینه‌اش را رویانیده است. زمینی که می‌توانست، سفره‌ی گسترده‌ی ضیافت خدا باشد، و از خاک آدم، بردارد... اکنون سینه‌ها را به یأس و کینه و چشم‌ها را به درد و خون، میهمان کرده است. زمین در روز نفرین تو، شب شد. و سنگینی غم‌های عظیم تو روزهای شاد را سیاهپوش کرد. در این سیاهی، جز بذر کینه از این زمین چه می‌روید. ما رنجورهای خاک، با خوراک خون و لباس ترس، چشم به راهیم. فرزندت را به خونخواهی یتیمان خاک بخوان تا با لباس نور و طهارت شمشیر، زمین یتیم را در پناه بگیرد. 📚 📝 استاد علے صفایے حائرے #️⃣
سلام‌الله‌علیها ۱
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 با درکِ تنهایی و ضرورتِ حادثه... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮