eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
55.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
931 ویدیو
31 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 برای 🛒خرید آثار استاد علی صفایی حائری می‌توانید از طریق سایت انتشارات ☽لیلة‌القدر اقدام کنید: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 🌐 www.einsad.ir و یا در واتساپ به شماره زیر پیام دهید: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 📞 09930682213 🔸 تمامی سفارشات توسط شرکت ملی پست به سراسر کشور ارسال می‌شود. 🔸 ⛟ ارسال رایگان برای سفارشات بالای ۱۰۰هزارتومان ╭✤ @Einsad ✤╮
❓از چه کتابی شروع کنم؟ 💭 پیشنهاد ما برای ترتیب مطالعه کتاب‌های مرحوم استاد صفایی حائری سیر مطالعاتی تولدی دوباره است ✅ برای اطلاع از ترتیب کتاب‌ها، لینک زیر را مشاهده کنید https://eitaa.com/einsad/2549 │ شما می توانید کتاب های هر فصل را به │ صورت یکجا از سایت انتشارات ☽لیلة‌القدر │ سفارش دهید👇🏻 🛒 اضافه کردن 1⃣فصل اول به سبد خرید 🛒 اضافه کردن 2⃣فصل دوم به سبد خرید 🛒 اضافه کردن 3⃣فصل سوم به سبد خرید ╭✤ @Einsad ✤╮
💠 روحيّه‌ها (قسمت چهارم) 👤: معاند و لجوج و بى‏‌اعتنا 🔹معنای عناد: عناد، از راه بيرون رفتن است و تكروى كردن و به دور خود ديوار كشيدن و دروازه‏‌ها را بستن و در برابر ايستادن. 🔹عامل عناد: 1⃣ انگيزه‏‌ى اين عناد و سركشى، ترس از حل‌شدن و از دست رفتن است و خيال مى‏‌كند با پذيرفتن، خود را باخته و خويشتن را از دست داده است. و اين است كه در برج عاج خويش مى‏‌نشيند و خود را زندانى‏ خويش مى‏‌سازد كه مبادا گردى بر او بنشيند. 2⃣ ...عشق به خود نشان دادن و خود را به ثبت رساندن هم تكروى و كاسه‏‌ها را جدا كردن و خود را به چشم كشيدن و عناد ورزيدن را به وجود مى‏‌آورد. شخص مى‏‌خواهد با جدا كردن خويش از ديگران، چشم‏‌ها را به سوى خود بكشد و آن‏ها را در خود نگاه دارد. 🔹روش درگیری و سازندگی: 1️⃣ انسان گذشته از اين نيروى خودنمايى، از نيروى قوى‏‌ترى بهره‏‌مند است و آن هم خودخواهى است؛ و خودنمايى‏‌ها از خودخواهى‏‌ها سرچشمه مى‏‌گيرند و با آن كنترل مى‏‌شوند. آن‏جا كه خودنمايى، از ما مى‏‌كاهد، خودخواهى آن را كنار مى‏‌زند... ...با اين توضيح است كه معاند، تغيير شكل مى‏‌دهد؛ چون آن‏جا كه در قاطى شدن‏‌ها «زياد شدن‏‌ها و به ثبت رسيدن‏‌هاست» و در تنهايى‏‌ها و تكروى‏‌ها و در حصار نشستن‏‌ها «مرگ و از دست رفتن»، ديگر سركشى و تكروى و عنادى نخواهد بود... باقی روش‌های مرحوم استاد درمورد این روحیه را می‌توانید در کتاب مسئولیت و سازندگی مطالعه کنید. | ص ۲۴۱ الی ۲۴۵ ↶ روحیه‌ی بعدی: بدبین و شکّاک 📝 استاد علے صفایے حائرے #⃣ ‌ ╭✤ @Einsad ✤╮
📗 کتاب «جنگ یا صلح» مرحوم استاد علی صفایی حائری در این کتاب مختصر در پاسخ به پیام نهضت آزادی [که خواستار صلح با صدام شده بودند] به اصول استنباط از منابع قرآنی و روایی و سیره اهل بیت علیهم‌السلام در موضوعات اجتماعی و سیاسی پرداختند و بر اساس این موازین درباره مسئله پایان جنگ اعلام نظر کردند. 🛒 سفارش کتاب چاپی ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 شعرهای فاطمه
سلام‌الله‌علیها ۱
❞ عین‌صاد رنجی نیست، اگر زمین را از تو بگیرند. آسمان زیر پای توست. زمین رنجور است که از خورشید جدا شده و تمامی خانوارهای خاک رنجورند، که زمینشان، با خونابه‌ها، فقط بذر کینه‌اش را رویانیده است. زمینی که می‌توانست، سفره‌ی گسترده‌ی ضیافت خدا باشد، و از خاک آدم، بردارد... اکنون سینه‌ها را به یأس و کینه و چشم‌ها را به درد و خون، میهمان کرده است. زمین در روز نفرین تو، شب شد. و سنگینی غم‌های عظیم تو روزهای شاد را سیاهپوش کرد. در این سیاهی، جز بذر کینه از این زمین چه می‌روید. ما رنجورهای خاک، با خوراک خون و لباس ترس، چشم به راهیم. فرزندت را به خونخواهی یتیمان خاک بخوان تا با لباس نور و طهارت شمشیر، زمین یتیم را در پناه بگیرد. 📚 📝 استاد علے صفایے حائرے #️⃣
سلام‌الله‌علیها ۱
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 با درکِ تنهایی و ضرورتِ حادثه... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
🔵 │آنچه برای انسان می‌ماند سعی است، │نه عمل؛ که عمل بدون توجه به توانایی، │عامل غرور می‌شود. 📚 | ص۵۷ | صفحه‌ی ما در توییتر | ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 پیوند با نور ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ ‌ ☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🛒 سفارش آثار استاد در einsad.ir ╭✤ @Einsad ✤╮
📝 های شما: (سری پانزدهم) 🔵 من هم حدود ده دوازده سال پیش با صدای ایشون آشنا شدم یه برنامه رادیو معارف داشت به نام صفای دل. من نیمه های شب این برنامه رو گوش می‌دادم و از اون موقع واقعا شیفته طرز تفکر و صحبت‌های ایشون شدم روحشان شاد و قرین رحمت الهی. ✍🏻 ”محسن“ 🔴 واسه من داستان خاصی نداره، یه روز رفیقم داشت صوت قسمتی از کتاب جمع‌ها و حاصل جمع‌ها رو گوش می‌کرد، شنیدم خوشم اومد، گفتم داری کتابشو واسه خودت میگیری یدونم واسه من بخر و ادامه داستان... ✍🏻 ”بی‌ نام“ 🟡 اوایل دهه هفتاد بود که از شهرستان لاهیجان به قصد و شوق دیدار استاد آیت الله علی صفایی از اهالی اقلیم بیداری آهنگ قم نمودم خیلی پیشتر از این با آثار و‌ منش بزرگ استاد آشنایی‌هایی داشتم و در انتظار یافتن آدرس محل زندگیشان بودم؛ آن روز، روز خاطره انگیزی برای من بود. دق الباب نمودم برخی از دوستانش که در همان منزل بودند لطف نموده و مرا هدایت به اتاقی نمودند که استاد آنجا بودند همینکه نشستم؛ به شتاب ابهت استاد مرا در برگرفت با تأدب سلام نمودم و به تعرف گفتم معلمم و از راه دور آمده‌ام و سالهاست کتاب‌های شما را به عنوان تبلیغ الگوهای مناسب فکری در کلاس هایم دنبال می‌نمایم. همینطور با خضوع از حسن و وثاقت و اصالت نوشته‌ها و دیدگاه‌های ایشان سخن گفتم گویا برایشان جالب می‌آمد که با نگاه و برداشت مثبت نسبت به شیوه‌های نویسندگی و بایسته های اندیشه هایشان سخن می‌گفتم؛ به سبب اینکه اخلاقا دوست ندارم تصدیعی در ملاقات هایم بدهم زیاد نماندم شاید فکر می‌کردم همین مقدار دیدار و گفت و شنود مختصر عجالتا کفایت می‌کند که در خانه اگر کس است یک حرف بس ست! بعدها حسرت و دریغ بیشتر ماندن و رهنمود جستن از صفای محضر استاد صفایی در دلم ماند که ماند. خدایش بیامرزد ✍🏻 ” سید حجت مهدوی سعیدی“ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
شما هم می‌توانید 📝 یا نحوه‌ی آشنایی‌تان با استاد را برای ما بفرستید👇🏻 👤 @ad_einsad
📢 برای 🛒خرید آثار استاد علی صفایی حائری می‌توانید از طریق سایت انتشارات ☽لیلة‌القدر اقدام کنید: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 🌐 www.einsad.ir و یا در واتساپ به شماره زیر پیام دهید: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 📞 09930682213 🔸 تمامی سفارشات توسط شرکت ملی پست به سراسر کشور ارسال می‌شود. 🔸 ⛟ ارسال رایگان برای سفارشات بالای ۱۰۰هزارتومان ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📼 باخت های ما چه بوده؟ #️⃣ ⏳ ۳۰ ثانیه ⬇️ ۲ مگابایت |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| برای دانلود نسخه با کیفیت به آپارات ما بروید👇🏻 https://www.aparat.com/v/BMOnR ╭✤ @Einsad ✤╮
💠 روحيّه‌ها (قسمت پنجم) 👤: روحیه‌ها بدبین و شکّاک 🔹معنای شک و بدبینی: اینها عاشق و کوشا و بی‌آرام هستند و می‌توانند گام‌های بلندی بردارند. اینها همانند سیلاب می‌خروشند... تا آنجا که به مانع‌ها و سنگ‌ها برمی‌خورند و برمی‌گردند و به نفرت و بدبینی و در نتیجه شک و تردید دچار می‌شوند و شک را می‌پذیرند. 🔹عامل شک و بدبینی: 1⃣ عامل این فرار و بازگشت، یکی همان سوز و عطش آنهاست. آنها مشتاق دریاها بودند، اما قطره قطره هم آب ننوشیده‌اند؛ و اگر می‌نوشیدند به مرگ می‌رسیدند؛ چون عطش آنها بیشتر از ظرفیتشان است. آنها زودتر از اینکه بالی بگیرند، عشق پرواز به مرگشان داده است. 2⃣ اینها با آن روح پاک فعال، توقع خوبی و پاکی و حرکت و شور دارند. اینها می‌خواهند خوبی‌ها را ببینند و از خوب‌ها درس بگیرند؛ و این است که ضربه می‌خورند و له می‌شوند. 3⃣ آن حالت روحی و آن آمادگی درونی آنها و این توقع و انتظار خوبی و پاکی از یک طرف و برخوردی با همراه‌های فاسد و کثیف و یا دوستانی بی‌تفاوت و خاموش از طرف دیگر، آنها را به نفرت و فرار می‌کشاند و می‌رماند... 4⃣ تلقین‌ها و آوازه‌گری‌ها در یک دسته ساده و خوشبین، بدبینی‌ها و فرارها و نفرت‌ها و دشمنی‌هایی به وجود می‌آورند که امکان تفاهم و احتمال نرمشی باقی نمی‌گذارند. آنها که خود، ضربه خورده‌اند و یا اساساً معرض هستند، با آوازه‌گری و تبلیغات خود، بدبینی‌هایی را در زمین‌‌های خوشبینی می‌کارند و بارور می‌نمایند و خرمن‌هایی از کینه و بغض انبار می‌کنند و به خورد خلق می‌دهند. 🔹روش درگیری و سازندگی: 1⃣ اینها چون فراری و نفرت‌زده هستند، در نتیجه کسی می‌تواند با آنها باشد و در آنها نفوذ کند که مشخص و وابسته، مهاجم و خام نباشد. این است که باید او را پذیرفت و از او شنید و آنگاه از داستان خود گفت‌و‌گو کرد و به او نشان داد که ما در انتظار بیرون نیستیم؛ کسانی که ما در انتظار نشسته‌اند، حتی مرغ‌ها برایشان حسابی باز نمی‌کنند.
برای خواندن باقی روشهای مرحوم استاد به کتاب مسئولیت صفحه ۲۴۹ مراجعه کنید.
| ص ۲۴۷ الی ۲۴۹ ↶ روحیه‌ی بعدی: مأیوس و رنج‌دیده 📝 استاد علے صفایے حائرے #⃣ ‌ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 شعرهای فاطمه
سلام‌الله‌علیها ۲
عین‌صاد بارها رنج‌ها را شمرده‌ام اما رنج تو را، فقط پس از تولد تمامی وارثان زمین، می‌توان شمرد رنج تو، رنج تمامی آنهایی است که بایست در گلواره‌های بلا، پخته می‌شدند، اما در شعله‌های حسادت سوختند. و اگر مرهم تو نبود این سوختن را به ساختن برساند، نمیدانم بر ما چه می‌گذشت. من را که رنج حقیری، به زمین می‌دوخت و شادی احمقی، به آسمان می‌کشید، تو در دامنی پروریدی، که حلم و هدایت را پرورید و فریاد روشن و پیام تهاجم را. و چه غم، ماتم‌زده‌ای را که در این دامان جایی دارد. و از این دست جامی می‌گیرد. این زورق، و آن قرار، نه ماتم‌زده، که ماتم را آرام می‌کند. این روح عظیم، نه، مرده که سنگ را می‌جوشاند، از چشمه سار دست‌های مهربان تو، مرگ هم آب زندگی می‌نوشد.
۶۰/۱۲/۲۲
📚 📝 استاد علے صفایے حائرے #️⃣
سلام‌الله‌علیها ۲
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 هنر همراه مصالحی که... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
🔵 │هنر بزرگتر از زندگی است. هنر دریچه‌ای به سوی دنیای مطلوب و نقبی است در بن‌بست تکرار... و از این رو هنر، طراح زندگی است. 📚 | ص۲۸ | صفحه‌ی ما در توییتر | ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 خانه‌ی دل ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ ‌ ☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🛒 سفارش آثار استاد در einsad.ir ╭✤ @Einsad ✤╮
📝 های شما: (سری شانزدهم) 🔵 یه روز داشتیم کتابخونه بسیج رو مرتب میکردیم؛ کتاب "نامه های بلوغ" ایشون رو دیدم و برام جالب اومد متنش. امانت برداشتم که بخونم و همون باعث آشنایی من با استاد بزرگ صفایی حائری شد و از این بابت بسی خوشحالم و خدا رو شاکرم بابت این لطف بزرگی که در حقم کرده . ✍🏻 ”بی نام“ 🔴 اصلا هیچ شناختی از استاد نداشتم میتونم بگم حتی اسمشونم نشنیده بود، اولین بار حدود 6ماه پیش تو بعضی کانالای تلگرام زیر پیاما میدیدم زده عین.صاد خیلی کجکاو شدم ببینم چیه؟ کیه؟ ک تحقیق کردم و سرچ کردم و شناختمشون از اون روز ب بعد خیلی خوشم اومد و متنای کوتاه کتاباشون و استوری میکردم اطرافیان میگفتن چی میزاری چقدر سنگینه اخه زیاد سراغ این سبک مطالب نرفته بودم دیگ هر خط و خودم 10بار میخوندم تا ب درک درست معنیش برسم و ازم ک میپرسن یعنی چی بهشون توضیح بدم، حتی مامانمم خوششون اومد از ایشون با توضیحاتی ک میدام بهشون در کل باید بلند بشیم خوووب خودمون رو بتکونیم لباس تقوی بپوشیم بریم سمت قله ولی حرکت خیلــــی سخته... ✍🏻 ”سادات“ 🟡 من در تاریک ترین و سخت ترین لحظه زندگیم کتاب صراط ایشون رو خوندم. رنج و سختی که تا اون موقع مثلش برام پیش نیومده بود و تا الان هم دیگه رنجی نیست که اونقدر زندگی رو برام سخت کنه چون نگاهم به رنج تغییر کرده. چند ماهی میشه که از آثار ایشون مطالعه نکردم ولی روش تربیتی ایشون همیشه در زندگی من جریان داره چون چیزی رو به تو تحمیل نمی کنن و تو با دست خودت خودتو تغییر میدی. ✍🏻 ” فاطمه“ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
📢 برای 🛒خرید آثار استاد علی صفایی حائری می‌توانید از طریق سایت انتشارات ☽لیلة‌القدر اقدام کنید: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 🌐 www.einsad.ir و یا در واتساپ به شماره زیر پیام دهید: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 📞 09930682213 🔸 تمامی سفارشات توسط شرکت ملی پست به سراسر کشور ارسال می‌شود. 🔸 ⛟ ارسال رایگان برای سفارشات بالای ۱۰۰هزارتومان ╭✤ @Einsad ✤╮
🔵 │این نکته که آدم‌های بدِ تاریخ یا آدم‌های بدِ موجودِ امروز را، خیلی بد می‌بینیم و می‌گوییم خدا لعنتشون کند، به خاطر این است که خودمان را در آن فضاء و در آن محیط حس نمی‌کنیم، در حالی که هر کدام فرعونی هستیم، فقط مصرهای ما کوچک و بزرگ شده است. 📚 | ص۱۵ | صفحه‌ی ما در توییتر | ╭✤ @Einsad ✤╮
💠 روحيّه‌ها (قسمت ششم) 👤: مأیوس و رنج‌دیده 🔹درباره مأیوس: دل‌هایی هستند دریای درد و سرهایی هستند پیمانه‌‌ی غم، که از هر دردی دنیایی دارند و از هر غمی نمونه‌ای. این دردها توانشان را برده و محرومیت‌ها گره‌هایی در روانشان ‌و عصیان‌هایی در رفتارشان و بهت‌هایی و جنون‌هایی در نهادشان ریخته است. این‌ها در کنار این همه فشار، ساییده شده‌اند و زود رنج و مأیوس و بی‌امید گشته‌اند. 🔹عامل یأس: 1⃣ مجهول ماندن انسان و نقش او، همراه دردها و رنجها در زندگی و ظلم‌ها و ستم‌ها و اختلاف‌ها در خلقت، امید و اعتماد را از بین می‌برد. انسانی که نقش خویش را نشناخته و کار خود را نیافته، از کارگاه هستی توقع‌هایی دارد که او را می‌شکنند و او را می‌سوزانند. 2⃣ آنچه بار رنج‌ها را بر ما سنگین می‌کند و ما را می‌شکند، همین ایستایی و رکود ماست. این ایستایی و آن ناآگاهی، انسان را شکسته‌ی رنج‌ها خواهد کرد. آن‌ها که از خود حرکتی داشته‌اند و رشدی کرده‌اند و به وسعتی رسیده‌اند، آن‌ها از فشارها به ورزیدگی و به قدرت می‌رسند و از دردها درس می‌گیرند و از شکست خوردن، شکست دادن را می‌آموزند. آن‌ها که در برابر ستم دیگران ایستاده‌اند و آن‌ها را نپذیرفته‌اند و با آن درگیر شده‌اند، کم نمی‌آورند؛ چون ستم آن‌ها مسأله نیست، که مسأله پذیرفتن آن است. کسی که ظلم را نپذیرفت و با آن درگیر شد و یا از آن بهره برداشت، حتی در کنار رنج‌هایش رنجی نیست، که همراه سختی‌هایش راحتی دارد. 🔹روش درگیری و سازندگی: 1⃣ برعکس روحیه‌ی معاند و سرکش که ضربه می‌خواست، این روحیه پذیرش می‌خواهد. آن یکی احتیاج به کنترل داشت؛ چون سرعت زیاد او را به مرگ می‌رساند و این یکی احتیاج به هل دادن دارد و گاز می‌خواهد. 2⃣ در درون طرف غوغاست و در نهادش، در نگاهش، در سکوتش هزار فریاد است؛ فریادهایی که باید بیرون بریزند و عقده‌هایی که باید سر باز کنند. برای چنین روحیه‌های بسته‌ای باید گوش بود و زمینه‌ساز، تا حرف بزنند. برای خواندن باقی روشهای مرحوم استاد به کتاب مسئولیت صفحه ۲۶۰ مراجعه کنید. | ص ۲۵۵ الی ۲۶۰ ↶ روحیه‌ی بعدی: پوچ و خسته و دل‌زده 📝 استاد علے صفایے حائرے #⃣ ‌ ╭✤ @Einsad ✤╮
📚 طرح 🔹 این طرح ابتدای هر ماه قمری اجرا می شود، و بزرگوارانی که قصد دارند در نشر اندیشه استاد سهیم باشند، مبلغ یک کتاب از آثار استاد صفایی‌حائری را به همراه هزینه ارسال آن را می‌پردازند. و کتاب‌های اهدایی بین افراد متقاضی که فاقد کتاب مشخص شده باشند می‌شود و در نهایت کتاب‌ها به درب منزل افراد برگزیده ارسال خواهد شد. 🌹 🔴 بزرگوارانی که قصد سهیم شدن در اهدا کتاب‌را دارند از طریق لینک زیر در واتساپ پیام دهند👇🏻 https://wa.me/message/6NUMGAXKBMQUH1 🔻 و عزیزانی هم که مایل به دریافت و یا اطلاع بیشتر از روند قرعه کشی کتاب‌های اهدایی هستند به پیج اینستاگرامی ما مراجعه نمایند👇🏻 https://www.instagram.com/tv/COdeOLZhDRn/?utm_medium=copy_link ╭✤ @Einsad ✤╮