eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
55.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
925 ویدیو
31 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 درست است که تو بی نهایت راه در پیش داری، ولی در هر لحظه بیش از یک گام برایت نیست... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |ایتا| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 حجاب در نگاه عین صاد ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |ایتا| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰حجاب در نگاه عین صاد 🔸مادام كه تلقى ما از انسان و برداشت ما از خويشتن دگرگون نشده، مادام كه نقش انسان مجهول مانده و بينش او از اين نقش در حد تنوع، در حد زندگى تكرارى و مدار بسته، در حد خوشى‏ها و سرگرمى‏ها، در حد بازيگر شدن و بازيچه ماندن و تماشاچى بودن، خلاصه شده، مادام كه زندگى جز نمايش و بازى، بارى ندارد، ناچار سنگينى حجاب طبيعى است، مگر اين كه با شعارها همراه شوى و يا در جوّ روشنفكرى قرار بگيرى و يا بخواهى به گونه‏اى ديگر به نمايش بپردازى يا بخواهند با تشويق و تعريف آمادّه‏ات سازند.مادام كه تلقى‏ ما از خويش عوض نشود، حجاب هيچ مفهومى نخواهد داشت و چيزى جز كفن سياه و قبرستان خانه و مرگ نشاط زندگى و نابودى شادى‏ها، عنوان نخواهد گرفت. 🔸و هزار عذر خواهى داشت كه خودت را از آن آزاد كنى:كه پاكى زن در لباسش نيست، چادرى‏هاى كثيف و لجن بى‏شماره‏اند.كه من راه خودم را مى‏روم، چشمشان كور نگاه نكنند.كه اصلًا دل بايد پاك باشد. كه چادر، بيشتر مرد را كنجكاو و تحريك مى‏كند.كه اين مسائل در كشورهاى مترقى كاملًا حل شده‏اند و ديگر مسأله‏اى نيست.كه روابط آزاد، طبيعى است.كه محدوديت، عقده مى‏آورد و محروميت، سركشى را مى‏زايد. 🔸و خلاصه هزار عذر و توجيه. و تازه اگر مجبور بشوى كه به خاطر ترسى و يا عشقى، حجاب بگيرى، تازه خود حجاب تو مى‏شود بازى تو. و چادر تو مى‏شود مترى چندك و رنگش بايد فلان و گل‏هايش بايد بهمان باشند. و اين است كه همان انحراف، در اين شكل جلوه مى‏كند. و تو كه هنوز نقش خودت را عوض نكرده‏اى، در هر لباسى همان خواهى بود و همان بازى‏ها را خواهى داشت و فقط با تنوع‏ها خودت را فريب خواهى داد و به ريش ديگران خواهى خنديد... كسى كه تمامى عمرش و عمق زندگيش همين چند انگشت گرفتن و دوختن و پوشيدن و نمايش دادن و جالب بودن و در چشم‏ها نشستن است، آيا مى‏تواند كه خودش را در لباس محبوس كند و خودش را بپوشد؟ پوشش؛ يعنى مرگ، يعنى تمام شدن، يعنى پوچ شدن و به بن‏بست رسيدند، كه اينها جز سرگرمى و تنوع و لذت و نمايش و جالب بودن و در چشم‏ها و دل‏ها نشستن چيزى نمى‏خواهند؛ چون خودشان را بيشتر از اين نمى‏بينند و بالاتر نرفته‏اند.زير بناى حجاب، همين دگرگون كردن بينش و عوض كردن تلقى و برداشت‏هاست. آن وقت آنچه سخت و رنج آلود است شيرين و مطلوب خواهد شد و راحت و آسان خواهد گرديد. ❛❛ عین‌صاد 📔بررسی ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ چرا زنده بمانیم؟ ﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ 📢 |اینستاگرام| |ایتا| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/RhNW4 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 توقع زیاد نبايد مغرور فوران‏ هاى عاطفه و جوشش‏ هاى مقطعى و موسمى احساسات شد؛ كه اين كار، با سيلاب به سامان نمى‏ شود و اين آبيارى، با شدّت و سرعت، عملى نمى‏ گردد و دوام و استمرار مطلوب است. براى تداوم محدود و حتّى ناچيز، مى‏ توان برنامه‏ ريزى داشت؛ اما فوران‏ هاى موسمى، برنامه‏ ريزى و تقدير و تدبير بر نمى‏ دارد و اگر خرابى به بار نياورد، كارسازى نخواهد داشت. در راه خدا، در كنار سختى‏ ها و مصيبت‏ هاى طولانى، كسانى پابرجا مى‏ مانند كه با هدف و ارزش هدف و با اين محاسبه و ارزيابى راه افتاده‏ اند؛ نه آن‏ها كه به‏ خاطر شيرينى راه و انس همراه، گام برداشته‏ اند؛ كه راحتى و سرسبزى راه، با رنج‏ هاى كمين‏ گرفته و كويرهاى طولانى، سخت و دردآور مى‏ شود و همراهان همدل، به دشمنى و حسادت و دنياطلبى و عداوت گرفتار مى‏ شوند و اگر كار به برگشت و ارتداد نينجامد، به انشعاب و اصطكاك خواهد كشيد. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |ایتا| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 آن‌ها که از درون نجوشیده‌اند از بیرون پر خواهند شد... 🔸هر درخت مجبور است كه مدّتى در زير خاك ريشه بگيرد و سپس سربرافرازد، وگرنه سطحى است و قرارى نخواهد داشت؛ «اجْتُثَّتْ مَنْ فَوْقَ الْارْضِ مَالَها مِنْ قَرارٍ.» و اين ريشه انداختن را درون گرايى گفتن و انگ زدن، نبايد دلت را به هم بزند و همچون ميمون‏ ها تو را به بازى بگيرد. 🔸دشمن براى تحريك، خيلى از اين سكس ‏ها و وسوسه ها دارد. آنها كه بدون ريشه و پايه سر برمى ‏آورند، همان درخت كدويى هستند كه بر درخت گردو پيچيده بود و در مدتى كوتاه سر بر سر گردو گذاشته بود و آخر سر با باد پاييز جنازه ‏اش بر درخت گردو خشكيد. 🔸ما نمى‏ توانيم به اتهام درون گرايى در سطح بمانيم و با پاى ديگران راه برويم. آنها كه از درون نجوشيده ‏اند از بيرون پر خواهند شد. 🔸 وحشت از حجم كار و عظمت بار، تو را ضعيف مى‏ كند و نا اميد مى‏ سازد كه نمى‏ شود كارى كرد. وقتى خيال مى ‏كنى كه بايد اين كار بزرگ را و اين ساختمان عظيم را در يك لحظه از ميان بردارى، ناچار نااميد مى‏ شوى و از پاى مى‏ افتى. ولى توجه به مفهوم نظم و اينكه كار تو زياد است ولى گرفتارى تو در هر لحظه بيش از يكى نيست، مسأله را آسان مى كند و به تو ظرفيت مى‏ دهد. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |ایتا| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 هلال محرم #️⃣ ⏳ ۲۹ ثانیه ⬇️ ۷۴۴ ㎅ |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس| |آپارات| |بله| برای دانلود نسخه با کیفیت به آپارات ما بروید👇🏻 |DOWNLOAD HIGH QUALITY| ╭✤ @Einsad ✤╮
📚 طرح 🔹 این طرح ابتدای هر ماه قمری اجرا می شود، و بزرگوارانی که قصد دارند در نشر اندیشه استاد سهیم باشند، می توانند مبلغ دلخواه خود را جهت اهداء کتاب به علاقه مندان اندیشه مرحوم استاد واریز نمایند. کتاب‌های اهدایی بین افراد متقاضی که فاقد کتاب مشخص شده باشند می‌شود. و در نهایت کتاب‌ها به درب منزل افراد برگزیده ارسال خواهد شد. 🌹 🔴 بزرگوارانی که قصد سهیم شدن در اهدا کتاب‌را دارند از طریق لینک زیر در واتساپ پیام دهند👇🏻 https://wa.me/message/6NUMGAXKBMQUH1 🔻 و عزیزانی هم که مایل به دریافت و یا اطلاع بیشتر از روند قرعه کشی کتاب‌های اهدایی هستند به پیج اینستاگرامی ما مراجعه نمایند👇🏻 پست اینستاگرام ⚠️شرکت در قرعه کشی تنها در اینستاگرام ممکن است. ╭✤ 🛒 @EinSadShop ✤╮
🔰 حسین علیه السلام هدف و حکومتی را در نظر دارد که جامعه‌ی انسانی را از دامپروری مرفّه جدا می‌کند و آدمی را برای حضور حق می‌سازد. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |ایتا| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰❞ عین‌صاد: ﮺ حسین علیه السلام هدف و حکومتی را در نظر دارد که جامعه‌ی انسانی را از دامپروری مرفّه جدا می‌کند و آدمی را برای حضور حق می‌سازد.﮺ ▪️یزید مهاجم است، نقش فعال حسین را می‌شناسد و زمینه سازی های او را می‌فهمد، نامه‌هایی که رد و بدل می‌شود و آتش‌هایی که بر افروخته می‌شود، همه‌ی این‌ها را در نظر دارد و این است که می‌خواهد آب را از سرچشمه ببندد و از حسین بیعت بگیرد و یا این که حسین را بگیرد و حسین هم با توجه به این که هنوز تنور داغ نشده از بیعت و درگیری کناره می‌گیرد. ▪️حتی در روز عاشورا پس از آن همه خون و فتنه باز پیشنهاد کناره گیری می‌دهد و آن‌ها را نمی‌پذیرند. همین نکته نشان می‌دهد که شهادت هدف نیست اگر چه انتخاب هست. حسین برای کشته شدن نیامده ولی از کشته شدن هم وحشت ندارد، تا بتواند به خاطر ایجاد زمینه و تشکیل حکومت حق می‌ماند و اگر نتوانست از کشته شدن پنهانی و بی سرو صدا به شهادتی در زمین نینوا و به وسعت تمامی تاریخ، روی می‌آورد و این شهادت را انتخاب می‌کند. ▪️تحلیل‌هایی که از داستان نینوا می‌شود باید به این همه توجه داشته باشد که حسین هدف و حکومتی را در نظر دارد که جامعه‌ی انسانی را از دامپروری مرفه جدا می‌کند و آدمی را برای حضور حق می‌سازد، اما از خروج مدینه تا مکه و از مکه تا کوفه و نینوا، بهترین فرض را در هر مرحله انتخاب می‌کند چون دشمن در تعقیب است و فرصت نمی‌دهد، مگر این که به کوه‌های یمن فرار کند و یا به قلع و قمع مهره‌های یزید و حتّی ترور شخصیت‌های شام، قناعت کند و حکومتی را با این شکل پایه ریزی نماید. 📔 تقیه | ص ۲۰۰ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 حسین اندازه می‌شناسد ❛❛ عین‌صاد 📚 ‌ ☑️ |اینستاگرام| |ایتا| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 حسین اندازه می‌شناسد ▪️راستى كه حسين، گل گل عشق است. حسين آتش عشق است. حسين ساقى، حسين جام، حسين هستى، حسين مى، حسين شور و شعور است، زندگى است، لطف است، خبير است، دقيق است. ▪️حسين اندازه مى‏ شناسد، براى همه حساب باز مى‏ كند براى خدا، براى دين خدا، براى عالِم، براى جاهل، براى دشمن، براى دوست، براى اهل بيت، براى اصحاب، جلوتر بيا! براى استخوان ‏هاى نرم شيرخوارش و براى دل مادرش حساب كرده است، مگر او را پنهانى در پشت خيمه ‏ها دفن نكرد؟ مگر براى پاهاى كوچك بچه ‏ها، تيغ ‏هاى بيابان را نشكست و خارهاى اطراف خيمه ‏ها را نكند؟! ▪️مگر براى اينكه عريان نماند و چشم زينب بر تن چاك چاك و عريان او ننشيند، لباس كهنه به تن نكرد؟ مگر براى نگهدارى كاروان اسارت، دل زينبِ دل سوخته را، دريا نساخت؟ مگر صبر و حلم و صلابت را در جام زينب نريخت؟ ▪️مگر زبان در كام على اكبر نگذاشت؟ مگر باكام سوخته و تفتيده‏ ى خود كام على اكبر را شيرين و سرشار نكرد؟ مگر بر شيار لب‏هاى خشك او گل‏هاى رضا وتسليم و عبوديت، نشكفت؟ ❛❛ عین‌صاد 📔 چهل حدیث | ص ۲۱۷ ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 استقامت مسلم﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس| |آپارات| |بله| برای دانلود نسخه با کیفیت به آپارات ما بروید👇🏻 https://www.aparat.com/v/l24ob ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 کسانی که حسین (ع) را دوست دارند، ولی گندم ری را بیشتر می خواهند دست‌هاشان به خون حسین (ع) رنگین خواهد شد. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰کسانی که حسین (ع) را دوست دارند، ولی گندم ری را بیشتر می خواهند دست‌هاشان به خون حسین (ع) رنگین خواهد شد. ❛❛ عین‌صاد ▪️انسان خوبى را مى‌يابد و با زمينه‌هاى عادت و آموزش و تجربه، خوبى چيزى را شهود مى‏ نمايد؛ «انَّهُ عَلى ذلِكَ لَشَهيد» و با اين شهادت و معرفت، عشق به خوبى ضميمه مى ‏شود؛ «انّه لِحُبِّ الْخَيْرِ لَشَديد». ▪️و با اين تركيبِ شهادت و عشق، عمل تحقق مى‌يابد. مى‏گوييم: هذا خير (اين خير است)، احبُّ الخير (من خير را دوست دارم)، افعلُه (آن را انجام مى ‏دهم). اين گونه شناخت و عشق و عمل، به هم گره مى ‏خورند. ▪️البته در مقام عمل، عشق به تنهايى كافى نيست؛ كه عشق شديد مى‏ خواهيم؛ «الَّذينَ آمَنُوا اشَدُّ حُبّاً للَّهِ». كسانى كه حسين را دوست دارند، ولى گندم رى را بيشتر مى‏ خواهند، دست‏هاشان به خون حسين (ع) رنگين خواهد شد. و بالاتر از عشق شديد، تمرين هم مى ‏خواهيم و تدريج هم مى ‏خواهيم. با اين تحليل، بريدگى جهان بينى و ايدئولوژى و جدايى ارزش و دانش بى ‏اساس مى ‏شود 📔از وحدت تا جدایی | ص ۱۱ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 عزت حسین علیه‌السلام ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ ‌ ☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰عزت حسین علیه‌السلام ▪️اضطراب و تزلزل و حزن و خوف، با عزت سازش ندارد و كسى كه مرگ خواهى و احساس رفتن دارد، و كسى كه حضور تحول را مى ‏بيند، قرار نمى ‏گيرد؛ كه يكى از سياست بازهاى سال‏هاى سى مى‏ گفت: من از اين كه بچه ‏هاى كوچك را مى ‏بينم كه پر شور حركت مى ‏كنند، ناراحتم؛ چون اين‏ها به من مى‏ گويند: شما برويد كه ما آمده ‏ايم ... و ديگر جايى براى شما نيست. ▪️آيا اين شاخك‏هاى حساس كه نه تنها رقيب ‏ها، كه حتى فرزندهاى كوچك را مزاحم مى‏ بيند، مى ‏تواند در اين دنياى متحول و پر از مزاحم ‏هاى ريز و درشت آرام و مطمئن و عزيز و مسلط باشد. اين‏ها در متن قدرت و در هنگام ذلت، در هر دو حالت ديدنى هستند، بخصوص آن‏جا كه از خلوتى و لحظه‏ هاى وقوفى برخوردار شوند. آن وقت آن همه ادعا و تفرعن، به ذلت وترس و هق هق گريه م ى‏آميزد و در اين رنگ، مات مى‏ شود. ▪️عزت حسين را در هنگامى كه بى رمق افتاده و دشمن بر روى سينه اش سنگينى مى ‏كند، مى‏ توانى ببينى؛ كه هيچ از دست نداده و احساس غبن و فريب ندارد: «رضا بقضائك تسليما لامرك ... لا معبود سواك ...». عزت على‏ اكبر را، پس از شنيدن پيام شهادت، مى‏شنوى كه: «اولسنا على الحق ... اذاً لا نبالى.» ▪️ اين پاى شكر و صبر و اين همراهى و دستيابى به خواسته ‏ها و اين احتساب و بهره بردارى از درد و رنج ديگر، جايى براى اضطراب وتزلزل و حزن و خوف نمى ‏گذارد و معنايى به ذلت نمى ‏دهد؛ كه امن و اقتدار و اطمينان اين دل‏هاى بزرگ‏تر از هستى و عظيم‏ تر از رنج و گسترده ‏تر از زمان و بالاتر از تحول‏هاى مستمر، ديدنى و يافتنى و دوست داشتنى است. ❛❛ عین‌صاد 📔از معرفت دینی تا حکومت دینی | ص ۵۷ ╭✤ @Einsad ✤╮