📜 #متن |🔰نعمتِ اضطرار
🎁از عظمت و عنايت حق اين است كه وقتى مى خواهد به تو چيزى بدهد، به تو اضطرارت را نشان مى دهد تا اگر تو بعدها به مقامى رسيدى، آنها را از خودت ندانى.
🎁به تو نشان مى دهند كه از حقيرترين، پست ترين چيز نمى گذرى. بعد از آن، در تو حالتى شكل مى گيرد كه از تمامى عوالم مى گذرى، در حالى كه تو همان بودى كه از پوست پيازى نمى گذشتى.
🎁آدمى در تجربه هاى زندگى، خودش و ديگران را مى ديد كه بر سر هیچ، دعوا مى كنند، بعد از آن مشاهده مى كند كه خداوند به همين شخص، آن قدر عنايت مى كند كه بهشت را هم نمى بيند.
🎁اين لطف حق است كه تو اضطرارت را بفهمى تا اگر به تو عنايتى شد، تو خودت را صاحب مال ندانى.
🎁<الهى اوقفنى على مراكز اضطرارى>؛ الهى! مرا به آن ريشه هاى اضطرار و بيچارگيم برسان.
🎁اين است كه اگر ما از بعضى چيزها و حالت ها و انس ها محروم شديم و به اضطرار خودمان رسيديم و مضطر شديم، اجابت حق را به دنبال داريم.
❛❛ عینصاد
📚 #حقیقت_حج | ص ۴۲
#⃣ #بریده_کتاب #سیر_و_سلوک
╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ویدیو | وابسته به شرایط نباش
🎙 عینصاد
#⃣ #کلیپ
📢 |روبیکا| |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🔗 لینک دانلود از آپارات
🌐سایت انتشارات لیله القدر
#عین_صاد | عضو شوید
👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
📜 #متن |🔰 اسوه، میزان، می خواهد.
🕯 بدون ميزان در دريايى از آثار غرق مى شويم؛ چون مى بينيم كه دسته هاى مخالف با تمامى اختلافشان از تاريخ و سيره و از اخبار و آثار و از كتاب و سنت، استدلال مطلوب خود را به دست مى آورند و مدارك ارائه مى دهند و راست هم مى گويند.
🕯 چون در سيره ى معصومين هر دو وجه و هر دو شكل برخورد وجود داشته است.
🕯فاطمه (س) مى شورد و على (ع) خاموش مى شود. سلمان به مدائن روى مى آورد و ابوذر و عمار فرياد مى زنند. امام حسن (ع) صلح مى كند و امام حسين (ع) با سر به راه شام مى رود و ...
🕯تو به كدام يك اقتدا مى كنى و از كدام يك اسوه و مقتدا مى سازى؟
🕯اسوه ى حسنه بدون ميزان نيست.
🕯با موازين، حدود و شرايط مشخص مى شود كه چه كسى نماز شكسته بخواند و چه كسى نماز تمام و چه كسى فرياد كند و چه كسى ساكت باشد.
🕯 فاطمه (س) و ابوذر مى شورند كه زبانشان و غضبشان تضمين شده و على (ع) ساكت مى ماند كه هنوز يارانش شكل نگرفته اند و پايه هاى محكم حكومتش از صلب ابىبكر و سعد بن عباده، محكم نشده اند.
🕯رسولان، همراه بينات و كتاب و ميزان آمدند تا انسان برپا بايستد و مستقل و بر ساقه هاى استوار بماند.
🕯بايد آگاهى و فقه و ميزان باشد تا از قسط عدول نكنيم و با قسط، قائم باشيم، وگرنه بى پا و ذليل در برابر هر نقل و هر دليل و هر شخص، از پاى در مى آييم تا آنجا كه مى بينى مى خواهيم با رأى صاحب جواهر صاحب نظرى را محكوم كنيم.
❛❛ عینصاد
📚 #جنگ_یا_صلح | ص ۱۲
#⃣ #بریده_کتاب #دین_شناسی
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰عظمت انسان در بینش اوست نه در دانش او...
🔹شروع حركت كه ضرورت حركت نيز از آن مايه مىگيرد، از لحظهاى است كه تو مىفهمى از همه چيزهايى كه با آنها مأنوس هستى، بزرگترى.
🔹بزرگترى؛ چون آنها به تو ختم شدهاند و تو ميوه اين درختى و هيچ وقت به ريشه و خاك و سنگ، برگشت نخواهى كرد.
🔹يكى از اساتيد ما مىگفت: همه پديدهها به تو ختم مىشوند و وجود تو يك وجود مسلط است. در مقايسه با ديگر حيوانات تو بر روى دو پا ايستادهاى و آنها چهار پا هستند. آنها در دست تو هستند. آنها به تو ختم شدهاند، پس چطور مىشود كه تو دوباره به آنها ختم شوى و رجعت تو به سوى آنها باشد؟
🔹اين بينش را، حتى همان روستايى، همان عوام الناسى كه ما از آنها دست شستهايم، به دست آوردهاند و ابوذر و بلال و سلمان شدهاند. ابوذرهايى كه از خط بهرهمند نبودند، از يك چنين بينشى برخوردار بودند و شروع حركت نيز از چنين بينشى است كه عظمت انسان در بينش اوست، نه دانش او.
🔹مادام كه اين بينش نباشد، مجموعه آگاهى و دانش انسان وسيله و دستاويزى براى قدرتها و طاغوتها مىشود؛ چون انسانى كه بينش ندارد دانش او، نقطه ضعفش مىشود، از او مهرهاى مىسازند تا در نقشههاىِ جهنمىِ خودشان بهرهبردارى كنند.
❛❛ عینصاد
📚 #حرکت | ص ۲۱
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰عشق معاد
🕊روح هايى كه گسترده شده اند، دنيا برايشان تنگ مى شود و شوق پرواز پيدا مى كنند.
🕊 آنها وطن را جاى ديگرى مى بينند و دنيا را راهى مى دانند كه مى خواهند تا آن منزل اصلى حركت كنند.
🕊 آنها خود را طاير گلشن قدس و رهروى تا منزل عشق مى دانند و براى رسيدن به آن مقصد و پرواز در آن فضاست كه شب و روز خود را فراموش مى كنند.
🕊 عشق معاد در آنها رسوخ و شوق لقاء حق در آنها نفوذ پيدا مى كند.
🕊 بنابراين كسانى كه مى خواهند معاد را مطرح كنند، بايد آن را وقتى مطرح كنند كه هستى از حكمت و شعورى برخوردار شده و جهتى گرفته است.
🕊 هنگامى كه در هستى جهتى نباشد و انسان هم كارش حركت نباشد، بل كارش چرخيدن و سرگردانى باشد خواه وناخواه انسان نه جهتى مى خواهد و نه راهى و نه رهبرى و نه روش حركتى و در نتيجه منزل و مقصدى هم نمى خواهد.
❛❛ عینصاد
📚 #حیات_برتر | ص ۲۵
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰 کهنه کردم جوانی را
🎙 عینصاد
#⃣ #کلیپ #دین_شناسی
📚#خط_انتقال_معارف
📢 |روبیکا| |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🔗 لینک دانلود از آپارات
🌐سایت انتشارات لیله القدر
#عین_صاد | عضو شوید
👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
May 11
📜 #متن |🔰عقل، دل، آگاهی!
💠 ما دل و احساس را منبع شناخت و آگاهى نمى دانيم!
💠 ادبيات ما سرشار از اين حكايتِ عقل گفتا و عشق گفتاست. در حالى كه بين دل و عقل عاشق هيچ درگيرى نيست.
💠 درگيرى ميان عقل فارغ و دل عاشق است.
💠 ما مى خواهيم عشق ابراهيم را با عقل خودمان بسنجيم، در حالى كه عشق ابراهيم را بايد با عقل خودش سنجيد.
💠 هر عقلى اين را مى پذيرد كه مهم را فداى مهمتر كن. وقتى ابراهيم در راه مهمتر، اسماعيل اش را ذبح مى كند، اين كار، هماهنگ و طبيعى است.
💠 همان طور كه تو پولت را فداى يك كيلو سيب مىكنى و يا عمرت را فداى فرزندت. پس عشق و عقل ابراهيم هماهنگ است و تضادى ندارد.
💠 اين تضاد ساختگى به خاطر اين است كه ما جايگاهش را در نظر نمى گيريم و آدم ها را با هم قاطى مى كنيم.
💠 دل، منبع احساس و حب الخير است.
💠 قبل از اين احساس، در انسان شهادتى به وجود مى آيد. اين شهادت همراه حب الخير، در انسان حركت ايجاد مى كند؛ كه «إِنَّهُ عَلَى ذَلِكَ لَشَهِيدٌ وَ إِنَّهُ لِحُبِّ الْخَيْر»
❛❛ عینصاد
📚 #انسان_در_دو_فصل | ص ۵۶
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 #عکس | 🔰 آنان که از امکانات خود بهره برداری نمی کنند دعایشان مستجاب نمی شود...
❞ عینصاد
📚 #شرحی_بر_دعای_مکارم_الاخلاق
#️⃣ #عکس_نوشته #سیر_مطالعاتی
📢 |روبیکا| |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰آنان که از امکانات خود بهره برداری نمی کنند دعایشان مستجاب نمی شود...
🔹 كسى كه خواسته اش و نيازش را احساس كرده و با احساس و با تمام وجودش دعا مى كند، نمى تواند امكانات خود را راكد گذاشته باشد.
🔹 من كه احساس مى كنم بايد به خانه بيايم و كليد هم دارم، پشت در نمى نشينم كه دعا كنم. بايد از تمام امكانات خودم استفاده كنم و آن دم كه كليد شكست و هيچ راهى برايم نبود و يا زمان و فرصتى نداشتم، در اين هنگام عجز، به دعا رو بياورم و حتى در عجزم و در يأسم نااميد نشوم.
🔹 آنها كه از امكانات خود بهره نمى گيرند و با دست و پاى خود راه نمى روند، هنوز نياز خود را باور نكرده اند و احساسى ندارند.
🔹 و اين است كه در روايات هست آنها كه از امكانات خود بهره بردارى نكرده اند دعايشان مستجاب نيست؛ چون اينها در واقع خواسته اى ندارند تا برآورده شود.
❛❛ عینصاد
📚 #شرحی_بر_دعای_مکارم_الاخلاق | ص ۵۳
#⃣ #بریده_کتاب #سیر_و_سلوک
╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 #عکس | 🔰 گرفتار گمراهی
❞ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ
#️⃣ #عکس_نوشته #تربیت
☑️ |روبیکا||اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🌐سایت انتشارات لیله القدر
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰گرفتار گمراهی
🔸ضلال؛ يعنى سرگشتگى؛ يعنى گمشدگى. و اين ضلال است كه منشأ تمامى گمراهى ها و از دست رفتن ها و كفرها و نفاق هاست.
🔸 آدمى كه خود را باخت، آدمى كه خود را گم كرد، آدمى كه خود را نديد و به حساب نياورد، اين چنين گمشده ى سرگشته اى را، هر كس به هر طرف مى برد؛ كه فرعون ها، همين گونه آدم ها را با پوك كردن و خالى ساختن، به اطاعت مى كشيدند: «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَاطاعُوه». اين استخفاف و سبك كردن است، كه باعث استثمار و استضعاف و اس اس های دیگر می شود.
🔸آنها كه آدمى را براى خود مى خواهند، اينگونه در ظلمات نگاه مى دارند و اين گونه سرگشته و گمشده مى خواهند. و خدا كه آدمى را بارور مى خواهد، او را در نور مى آورد تا خود را ببيند و با چشم باز سودا كند.
🔸 و هدف هاى برابر و راه مناسب را بردارد و گرفتار ضلال در سعى و عمل نشود. پس ضلال آدمى، به ضلال اهداف و ضلال راه و ضلال سعى مى رسد.
❛❛ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ | ص ۲۰۰
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 قرآن در نگاه "عینصاد"
🔸اگر قرآن نبود چه کمبودی در خود و جامعه خود احساس می کردیم؟
🔸 اگر فهم قرآن احتیاج به تخصصهای ویژه دارد مردم عادی چگونه می توانند از قرآن بهره ببرند؟
🔸قرآن بحث از خدا را چگونه مطرح می کند؟
اثبات وجود خدا یا ایجاد عشق به او؟
🔸 چرا تعابیر قرآن آن احساس و حرکتی که در صدر اسلام برای مردم ایجاد میکرد، برای ما ایجاد نمی کند؟
🔸 با چه نوع برخوردی، قرآن برای زندگی امروز ما کارآمد خواهد شد؟
#فروشگاه_اینترنتی | عضو شوید
👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/3108569256Cc792f9ea32
🔹این سوالات بخشی از مسائلی است که مرحوم استاد صفایی حائری در کتاب های قرآنی خود به آنها پرداختهاند.
این بسته شامل کتاب های:
۱. تطهیر با جاری قرآن جلد ۱
۲. تطهیر با جاری قرآن جلد ۲
۳. تطهیر با جاری قرآن جلد ۳
۴. روش برداشت از قرآن
۵. صراط
۶. رشد
🔺
قیمت بدون تخفیف بسته: ۴۶۲,۰۰۰ تومان🔻قیمت با تخفیف این بسته: ۳۶۶,۵۰۰ تومان 🚚 ارسال این بسته رایگان می باشد. 🛒 برای سفارش به einsad.ir مراجعه کنید . و یا به آی دی زیر پیام دهید 👇🏻 👤 : @einsadshop_ad #فروشگاه_اینترنتی | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3108569256Cc792f9ea32
📜 #متن |🔰ریشه ی انزوا
🌘وقتى علت خستگى و وازدگى را نشناسيم و نفهميم كه عمل زدگى چه فلك زدگى هايى مى آورد، (در این صورت) آدم هايى را كه مى خواهند ريشه ی انزوا و وازدگى را بخشكانند متّهم به انزوا و رهبانيت مى كنيم و مى خواهيم لباسشان كه هيچ، حتى پوست سرشان را بكَنيم.
🌘 و تقصير هم نداريم كه ريشه ها را نمى شناسيم و مغرور حُسن نيتمان هم هستيم.
🌘خرافات از همين جا بر مى خيزد كه ما مقارنه ها را با علت ها عوضى می گیریم.
🌘خيال مى كنيم كه اگر هنگام كوفتن كاسه مسى، خورشيد روشن شد و از كسوف نجات پيدا كرد، علت اين امر همين قاشق زنىِ ما بوده است .در حالى كه علت چيز ديگرى است، هر چند كه در خارج با چيزهايى هم همراه و هم زمان است.
🌘علت انزوا و خستگى و وازدگىِ اينها همان نداشتن شهادت و تقدير و انتظار است. اينها نديده آمده اند و طبيعى است كه با ديدن مشكلات، متحيّر و سرگردان شوند يا اينكه از اساس، كارشان را درست كنند و بنيادى پيش بيايند.
❛❛ عینصاد
📚 #انتظار | ص ۸۰
#⃣ #بریده_کتاب #سیاست
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰توپ های بزرگ تر
۱. وقتى كه ما بچهتر بوديم، مشتاق بازى و توپ بوديم، در انتظار مىنشستيم تا ما را به بازى بگيرند، تملق مىگفتيم تا راهمان بدهند و قهر مىكرديم و دور مىشديم تا نزديكمان كنند، اما همين كه
۲. اما همین که هدفى پيدا مىكرديم ديگر به توپها و بچهها نگاه نمىكرديم، حتى اگر دعوتمان مىكردند مىخنديديم و اگر دستمان را مىكشيدند، نق مىزديم و فرار مىكرديم. چرا؟
۳. مگر توپ همان توپ نبود و بازى همان بازى محبوب نبود؟ چرا. اينها همهاش همانها بودند، اما ما ديگر آن نبوديم، ما هدفى داشتيم و لباسى به تن كرده بوديم و مهمانى مىخواستيم برويم...
۴. آه حالا مىفهمم كه چرا خيلىها به توپهاى بزرگتر و كرههاى زمين و ماه و خورشيد هم همان طور نگاه مىكنند و توپ بازى نمىكنند و اسير بازى نمىشوند. اينها كارى دارند و هدفى دارند و اين است كه مشغول نمىشوند و سرگرم نمىشوند... بازىها براى آوارههاست و آنها كه...
۵. آنهایی که جايى دارند و آنها كه كارى دارند و آنها كه به مهمانى دعوت شدهاند و لباس ضيافت پوشيدهاند، ديگر با توپها و با بازيچهها كارى ندارند. اينها نه بازيگرند و نه بازيچه و نه تماشاچى. اينها رهرو هستند و به تحركها رسيدهاند و از تنوعها گذشتهاند.
۶. اينها راه را مىبينند و وقت كم را مىبينند و اين است كه شب و روز مىكوشند و آرام ندارند.
... و این است كه على آن مرد راه، فريادش بلند مىشود: «آه مِن قِلَّةِ الزَّادِ وَ طُولِ الطَّرِيق »؛ آه از توشه كم و راه دور
❛❛ عینصاد
📚 #رشد
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
╭✤ @Einsad ✤╮