eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
61.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
36 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 |🔰عشق معاد 🕊روح ‏هايى كه گسترده شده ‏اند، دنيا برايشان تنگ مى ‏شود و شوق پرواز پيدا مى ‏كنند. 🕊 آنها وطن را جاى ديگرى مى ‏بينند و دنيا را راهى مى ‏دانند كه مى ‏خواهند تا آن منزل اصلى حركت كنند. 🕊 آنها خود را طاير گلشن قدس و رهروى تا منزل عشق مى ‏دانند و براى رسيدن به آن مقصد و پرواز در آن فضاست كه شب و روز خود را فراموش مى ‏كنند. 🕊 عشق معاد در آنها رسوخ و شوق لقاء حق در آنها نفوذ پيدا مى ‏كند. 🕊 بنابراين كسانى كه مى ‏خواهند معاد را مطرح كنند، بايد آن را وقتى مطرح كنند كه هستى از حكمت و شعورى برخوردار شده و جهتى گرفته است. 🕊 هنگامى كه در هستى جهتى نباشد و انسان هم كارش حركت نباشد، بل كارش چرخيدن و سرگردانى باشد خواه ‏وناخواه انسان نه جهتى مى ‏خواهد و نه راهى و نه رهبرى و نه روش حركتى و در نتيجه منزل و مقصدى هم نمى ‏خواهد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۵ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰عقل، دل، آگاهی! 💠 ما دل و احساس را منبع شناخت و آگاهى نمى ‏دانيم! 💠 ادبيات ما سرشار از اين حكايتِ عقل گفتا و عشق گفتاست. در حالى كه بين دل و عقل عاشق هيچ درگيرى نيست. 💠 درگيرى ميان عقل فارغ و دل عاشق است. 💠 ما مى ‏خواهيم عشق ابراهيم را با عقل خودمان بسنجيم، در حالى كه عشق ابراهيم را بايد با عقل خودش سنجيد. 💠 هر عقلى اين را مى ‏پذيرد كه مهم را فداى مهم‏تر كن. وقتى ابراهيم در راه مهم‏تر، اسماعيل‏ اش را ذبح مى ‏كند، اين كار، هماهنگ و طبيعى است. 💠 همان طور كه تو پولت را فداى يك كيلو سيب مى‏كنى و يا عمرت را فداى فرزندت. پس عشق و عقل ابراهيم هماهنگ است و تضادى ندارد. 💠 اين تضاد ساختگى به خاطر اين است كه ما جايگاهش را در نظر نمى ‏گيريم و آدم ‏ها را با هم قاطى مى ‏كنيم. 💠 دل، منبع احساس و حب الخير است. 💠 قبل از اين احساس، در انسان شهادتى به وجود مى ‏آيد. اين شهادت همراه حب الخير، در انسان حركت ايجاد مى ‏كند؛ كه «إِنَّهُ عَلَى ذَلِكَ لَشَهِيدٌ وَ إِنَّهُ لِحُبِّ الْخَيْر» ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۵۶ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 | 🔰 آنان که از امکانات خود بهره برداری نمی کنند دعایشان مستجاب نمی شود... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |روبیکا| |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰آنان که از امکانات خود بهره برداری نمی کنند دعایشان مستجاب نمی شود... 🔹 كسى كه خواسته ‏اش و نيازش را احساس كرده و با احساس و با تمام وجودش دعا مى ‏كند، نمى ‏تواند امكانات خود را راكد گذاشته باشد. 🔹 من كه احساس مى ‏كنم بايد به خانه بيايم و كليد هم دارم، پشت در نمى ‏نشينم كه دعا كنم. بايد از تمام امكانات خودم استفاده كنم و آن دم كه كليد شكست و هيچ راهى برايم نبود و يا زمان و فرصتى نداشتم، در اين هنگام عجز، به دعا رو بياورم و حتى در عجزم و در يأسم نااميد نشوم. 🔹 آنها كه از امكانات خود بهره نمى ‏گيرند و با دست و پاى خود راه نمى ‏روند، هنوز نياز خود را باور نكرده ‏اند و احساسى ندارند. 🔹 و اين است كه در روايات هست آنها كه از امكانات خود بهره ‏بردارى نكرده ‏اند دعايشان مستجاب نيست؛ چون اين‏ها در واقع خواسته ‏اى ندارند تا برآورده شود. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۵۳ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰گرفتار گمراهی 🔸ضلال؛ يعنى سرگشتگى؛ يعنى گم‏شدگى. و اين ضلال است كه منشأ تمامى گمراهى ‏ها و از دست رفتن ‏ها و كفرها و نفاق ‏هاست. 🔸 آدمى كه خود را باخت، آدمى كه خود را گم كرد، آدمى كه خود را نديد و به حساب نياورد، اين چنين گمشده ‏ى سرگشته ‏اى را، هر كس به هر طرف مى ‏برد؛ كه فرعون ‏ها، همين ‏گونه آدم ‏ها را با پوك كردن و خالى ساختن، به اطاعت مى ‏كشيدند: «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَاطاعُوه». اين استخفاف و سبك كردن است، كه باعث استثمار و استضعاف و اس اس های دیگر می شود. 🔸آن‏ها كه آدمى را براى خود مى ‏خواهند، اين‏گونه در ظلمات نگاه مى ‏دارند و اين گونه سرگشته و گمشده مى ‏خواهند. و خدا كه آدمى را بارور مى ‏خواهد، او را در نور مى ‏آورد تا خود را ببيند و با چشم باز سودا كند. 🔸 و هدف ‏هاى برابر و راه مناسب را بردارد و گرفتار ضلال در سعى و عمل نشود. پس ضلال آدمى، به ضلال اهداف و ضلال راه و ضلال سعى مى ‏رسد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۰۰ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 قرآن در نگاه "عین‌صاد" 🔸اگر قرآن نبود چه کمبودی در خود و جامعه خود احساس می کردیم؟ 🔸 اگر فهم قرآن احتیاج به تخصص‌های ویژه دارد مردم عادی چگونه می توانند از قرآن بهره ببرند؟ 🔸قرآن بحث از خدا را چگونه مطرح می کند؟ اثبات وجود خدا یا ایجاد عشق به او؟ 🔸 چرا تعابیر قرآن آن احساس و حرکتی که در صدر اسلام برای مردم ایجاد می‌کرد، برای ما ایجاد نمی کند؟ 🔸 با چه نوع برخوردی، قرآن برای زندگی امروز ما کارآمد خواهد شد؟ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3108569256Cc792f9ea32
🔹این سوالات بخشی از مسائلی است که مرحوم استاد صفایی حائری در کتاب های قرآنی خود به آنها پرداخته‌اند. این بسته شامل کتاب های: ۱. تطهیر با جاری قرآن جلد ۱ ۲. تطهیر با جاری قرآن جلد ۲ ۳. تطهیر با جاری قرآن جلد ۳ ۴. روش برداشت از قرآن ۵. صراط ۶. رشد 🔺
قیمت بدون تخفیف بسته:  ۴۶۲,۰۰۰ تومان 
🔻قیمت با تخفیف این بسته: ۳۶۶,۵۰۰ تومان 🚚 ارسال این بسته رایگان می باشد. 🛒 برای سفارش به einsad.ir مراجعه کنید . و یا به آی دی زیر پیام دهید 👇🏻 👤 : @einsadshop_ad | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3108569256Cc792f9ea32
📜 |🔰ریشه ی انزوا 🌘وقتى علت خستگى و وازدگى را نشناسيم و نفهميم كه عمل زدگى چه فلك زدگى ‏هايى مى ‏آورد، (در این صورت) آدم ‏هايى را كه مى ‏خواهند ريشه ی انزوا و وازدگى را بخشكانند متّهم به انزوا و رهبانيت مى ‏كنيم و مى ‏خواهيم لباس‏شان كه هيچ، حتى پوست سرشان را بكَنيم. 🌘 و تقصير هم نداريم كه ريشه ‏ها را نمى ‏شناسيم و مغرور حُسن نيت‏مان هم هستيم. 🌘خرافات از همين ‏جا بر مى ‏خيزد كه ما مقارنه ‏ها را با علت ‏ها عوضى می گیریم. 🌘خيال مى ‏كنيم كه اگر هنگام كوفتن كاسه مسى، خورشيد روشن شد و از كسوف نجات پيدا كرد، علت اين امر همين قاشق ‏زنىِ ما بوده است .در حالى كه علت چيز ديگرى است، هر چند كه در خارج با چيزهايى هم همراه و هم زمان است. 🌘علت انزوا و خستگى و وازدگىِ اينها همان نداشتن شهادت و تقدير و انتظار است. اينها نديده آمده ‏اند و طبيعى است كه با ديدن مشكلات، متحيّر و سرگردان شوند يا اينكه از اساس، كارشان را درست كنند و بنيادى پيش بيايند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۸۰ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰توپ‌ های بزرگ‌ تر ۱. وقتى كه ما بچه‏تر بوديم، مشتاق بازى و توپ بوديم، در انتظار مى‏نشستيم تا ما را به بازى بگيرند، تملق مى‏گفتيم تا راه‏مان بدهند و قهر مى‏كرديم و دور مى‏شديم تا نزديك‏مان كنند، اما همين كه ۲. اما همین که هدفى پيدا مى‏كرديم ديگر به توپ‏ها و بچه‏ها نگاه نمى‏كرديم، حتى اگر دعوت‏مان مى‏كردند مى‏خنديديم و اگر دست‏مان را مى‏كشيدند، نق مى‏زديم و فرار مى‏كرديم. چرا؟ ۳. مگر توپ همان توپ نبود و بازى همان بازى محبوب نبود؟ چرا. اينها همه‏اش همان‏ها بودند، اما ما ديگر آن نبوديم، ما هدفى داشتيم و لباسى به تن كرده بوديم و مهمانى مى‏خواستيم برويم... ۴. آه حالا مى‏فهمم كه چرا خيلى‏ها به توپ‏هاى بزرگ‏تر و كره‏هاى زمين و ماه و خورشيد هم همان طور نگاه مى‏كنند و توپ بازى نمى‏كنند و اسير بازى نمى‏شوند. اينها كارى دارند و هدفى دارند و اين است كه مشغول نمى‏شوند و سرگرم نمى‏شوند... بازى‏ها براى آواره‏هاست و آنها كه... ۵. آنهایی که جايى دارند و آنها كه كارى دارند و آنها كه به مهمانى دعوت شده‏اند و لباس ضيافت پوشيده‏اند، ديگر با توپ‏ها و با بازيچه‏ها كارى ندارند. اينها نه بازيگرند و نه بازيچه و نه تماشاچى. اينها رهرو هستند و به تحرك‏ها رسيده‏اند و از تنوع‏ها گذشته‏اند. ۶. اينها راه را مى‏بينند و وقت كم را مى‏بينند و اين است كه شب و روز مى‏كوشند و آرام ندارند. ... و این است كه على آن مرد راه، فريادش بلند مى‏شود: «آه مِن قِلَّةِ الزَّادِ وَ طُولِ الطَّرِيق »؛ آه از توشه كم و راه دور ❛❛ عین‌صاد 📚 #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰دعوت حوادث 📨 تمام توان و سعى من به اندازه خود من است، نه به اندازه راه و مقصد من. 📨 به خاطر همين، وقتى با تمام سعىِ خود و با همه ظرفيت خود حركت مى ‏كنم. 📨 كسانى كه در حد اولياء حق ايثار كردند، مزد نخواستند، سپاس هم نخواستند، ولى مايى كه منتظريم تا صدامان بزنند، وضعيتمان مشخص است. 📨 ما دعوت حوادث را نمى ‏فهميم. 📨 بعضى وقت ‏ها كه با رفقا دور هم جمع هستيم، وقتى كسى را مى ‏بينم كه پايش به استكانى و يا آشغالى مى ‏خورد و بدون توجه عبور مى ‏كند و آن را بر نمى ‏دارد، اين معنا به ذهنم خطور مى ‏كند كه وقتى امروز دعوت اين حوادث كوچك را نديده مى ‏گيريم و اين استكان و يا آشغال را برنمى ‏داريم، قطعاً در فرداى ديگر، دعوت حوادث بزرگ را هم نديده خواهيم گرفت. 📨 اگر فردا پيش ما صدها شكم را هم پاره كنند، بى ‏تفاوت خواهيم بود، اگر هم دعوت حوادث را شنيديم و اقدامى كرديم، منتظريم تا مزدى و ترفيعى بدهند و يا لااقل سپاسى بكنند! 📨 آيا ما با كسانى كه بناى تبعيّت از آنها را داريم و سنگ ولايت آنها را به سينه مى ‏زنيم، برابريم؟ آيا در مسير راه آنها هستيم؟ ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۸۰ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
🏞 | 🔰دین، ضروری است؟ ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ 🔗 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی دنبال کنید. 👉🏻 ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰دين، ضروری است؟ 🔹 با لغزش ‏ها و انحراف ‏ها، آن هم پس از روشنگرى و بيّنات، عزّت و سنّت ‏هاى الهى جلوگير هستند و حكمت و تدبير او جوابگو هستند. 🔹 حالا با اين‏همه، آيا نمى ‏خواهى درمان دردهاى خودت را و هم‏كلاسى ‏هاى خودت را، دنبال كنى؟ آيا نمى ‏خواهى به اين‏ سردرگمى ‏ها و سرگشتگى ‏هاى گسترده روى بياورى و با بيّنات و با تهديد و با تدبير، آن‏ها را درمان نمايى و از محدوديت و محروميّت نجات بدهى؟ چون آدمى كه خود را نديد، فقط همين هفتاد سال زندگى دنيا را مى ‏بيند و براى همين هفتاد سال برنامه ‏ريزى مى ‏نمايد و در اين محدوده، دين اگر مفيد هم باشد، ضرورى نيست. بدون دين، مى‏توان براى دنيا برنامه ‏ريزى داشت؛ همان‏طور كه اين بى ‏دين ‏ها و حتى ضدّ دين ‏ها، برنامه ‏ريزى كرده ‏اند و به علم و قدرت و توسعه و رفاه هم رسيده ‏اند. 🔹 محدوديت، به ‏دنبال ضلال مى ‏آيد و نتيجه ‏ى اين محدوديت، محروميت از گستره ‏ى هستى و از تمامى دنياهايى است كه آدمى از آن‏ها عبور مى ‏نمايد؛ چون آدمى، همان‏طور كه از نه ماهه ‏ى رحم عبور كرده، از هفتاد ساله ‏ى دنيا هم عبور مى ‏نمايد؛ كه آدمى از تمامى اين دنياها بيش‏تر است، كه براى اين دنياها، به خودآگاهى، به مرگ ‏آگاهى و به دردآگاهى و به آزادى و انتخاب و به مسؤوليت و مجازات نياز نداشت. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۰۲ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 | 🔰 زیاد شدن انسان و رشد انسان؛ یعنی همین جهت دادن به خویشتن و رهبری کردن خويش.... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 🔗 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی دنبال کنید. 👉🏻 ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰زیاد شدن انسان و رشد انسان؛ یعنی همین جهت دادن به خویشتن و رهبری کردن خويش.... 🔹ما مكتبى را مى‏ خواهيم كه بالاتر از تكامل بهره بياورد و راه هم نشان بدهد و به تلقين و رياضت و شعار اكتفا نكند. 🔹استعدادهاى تكامل يافته، تازه، راه و جهت مى‏خواهند ... راهى نه به بن‏بست نشسته و جهتى نه پست‏ تر و يا برابر، بل برتر و عالى ‏تر. 🔹 ما مكتبى را مى‏ خواهيم كه انسان را زياد كند، نه فقط علم و عقل و ثروت و ... او را؛ انسان را زياد كند تا او بتواند به استعدادهاى تكامل يافته‏ اش جهت بدهد و آن ‏ها را رهبرى كند؛ كه زياد شدن انسان و رشد انسان؛ يعنى همين جهت دادن به خويشتن و رهبرى كردن خويش. 🔹 و همين است كه بلال‏ ها و ابوذرهاى تاريخ، با درك اين ملاك ‏ها و رسيدن به اين آرمان ‏ها زندگى و مرگ و جامعه و حكومت خويش را نقد مى ‏زدند و حتى به عدالت و فتوحات و غنايم عمر هم قانع نمى ‏شدند، كه عمر هدف عظيم حكومتى اسلام را تا سر حد رفاه و استعمار و فتوحات، تنزل داده و آن را مسخ كرده بود؛ و جامعه ‏ى انسانى را در حد يك دامپرورى بزرگ و مرفه درآورده بود. ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ 🔗 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی دنبال کنید. 👉🏻 ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰لذت یا حرکت؟ 🛤 درد و رنج، به آدمى نشان مى ‏دهند كه براى لذت و امن و رفاه نيامده، كه اين ‏ها با ساخت دنيا و بافت انسان هماهنگ نيست. 🛤 آدمى با اين تركيب، نقش خود را مى‏ فهمد و با اين نقش و اسم، خود را علامت مى ‏گذارد و با اسم «الله» حركت آغاز مى‏ كند و زندگى و مرگ خود را و دوستى و دشمنى خود را سازمان مى ‏دهد. 🛤علم و بينش به خوبى و زيبايى و انس و همراهى و احاطه ‏ى حق، عشق را مى‏ سازد و عشق تحول و عمل را و تمرين مستمر و حركت مداوم را. 🛤و باز اين بلاى خداست كه آدمى را به عجز مى‏ رساند، ولى از يأس مى‏ رهاند. 🛤 عجز، خود مركب سير آدمى است و راه آن‏جا آغاز مى‏شود كه آدمى تمام مى ‏شود. 🛤در واقع، اين آدمى است كه انتخاب مى ‏كند، يا لذت را و يا امن را و عدالت را و يا رشد را و حركت مستمر را. 🛤 با اين انتخاب در قلمروى جهانى هماهنگ و قانونمند و هدف‏دار است كه نياز به وحى مطرح مى‏ شود و عقل و قلب و حس و غريزه ‏ى آدمى، كفاف نمى‏دهد به مستى او. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۳۱ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔹این سوالات بخشی از مسائلی است که مرحوم استاد صفایی حائری در کتاب های ولایت و امامت خود به آنها پرداخته‌اند. این بسته شامل کتاب های: ۱. وارثان عاشورا ۲. عاشورا ۳. غدیر ۴. تو می آیی ۵. روزهای فاطمه ۶. خورشید در خاک نشسته ۷. امامت، طرح حکومتی شیعه 🔺
قیمت بدون تخفیف بسته:  ۳۶۴,۰۰۰ تومان 
🔻قیمت با تخفیف این بسته: ۲۸۴,۳۰۰ تومان 🚚 ارسال این بسته رایگان می باشد. 🛒 برای سفارش به einsad.ir مراجعه کنید . و یا به آی دی زیر پیام دهید 👇🏻 👤 : @einsadshop_ad | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3108569256Cc792f9ea32