🔰 قرآن در نگاه "عینصاد"
🔸اگر قرآن نبود چه کمبودی در خود و جامعه خود احساس می کردیم؟
🔸 اگر فهم قرآن احتیاج به تخصصهای ویژه دارد مردم عادی چگونه می توانند از قرآن بهره ببرند؟
🔸قرآن بحث از خدا را چگونه مطرح می کند؟
اثبات وجود خدا یا ایجاد عشق به او؟
🔸 چرا تعابیر قرآن آن احساس و حرکتی که در صدر اسلام برای مردم ایجاد میکرد، برای ما ایجاد نمی کند؟
🔸 با چه نوع برخوردی، قرآن برای زندگی امروز ما کارآمد خواهد شد؟
#فروشگاه_اینترنتی | عضو شوید
👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/3108569256Cc792f9ea32
🔹این سوالات بخشی از مسائلی است که مرحوم استاد صفایی حائری در کتاب های قرآنی خود به آنها پرداختهاند.
این بسته شامل کتاب های:
۱. تطهیر با جاری قرآن جلد ۱
۲. تطهیر با جاری قرآن جلد ۲
۳. تطهیر با جاری قرآن جلد ۳
۴. روش برداشت از قرآن
۵. صراط
۶. رشد
🔺
قیمت بدون تخفیف بسته: ۴۶۲,۰۰۰ تومان🔻قیمت با تخفیف این بسته: ۳۶۶,۵۰۰ تومان 🚚 ارسال این بسته رایگان می باشد. 🛒 برای سفارش به einsad.ir مراجعه کنید . و یا به آی دی زیر پیام دهید 👇🏻 👤 : @einsadshop_ad #فروشگاه_اینترنتی | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3108569256Cc792f9ea32
📜 #متن |🔰ریشه ی انزوا
🌘وقتى علت خستگى و وازدگى را نشناسيم و نفهميم كه عمل زدگى چه فلك زدگى هايى مى آورد، (در این صورت) آدم هايى را كه مى خواهند ريشه ی انزوا و وازدگى را بخشكانند متّهم به انزوا و رهبانيت مى كنيم و مى خواهيم لباسشان كه هيچ، حتى پوست سرشان را بكَنيم.
🌘 و تقصير هم نداريم كه ريشه ها را نمى شناسيم و مغرور حُسن نيتمان هم هستيم.
🌘خرافات از همين جا بر مى خيزد كه ما مقارنه ها را با علت ها عوضى می گیریم.
🌘خيال مى كنيم كه اگر هنگام كوفتن كاسه مسى، خورشيد روشن شد و از كسوف نجات پيدا كرد، علت اين امر همين قاشق زنىِ ما بوده است .در حالى كه علت چيز ديگرى است، هر چند كه در خارج با چيزهايى هم همراه و هم زمان است.
🌘علت انزوا و خستگى و وازدگىِ اينها همان نداشتن شهادت و تقدير و انتظار است. اينها نديده آمده اند و طبيعى است كه با ديدن مشكلات، متحيّر و سرگردان شوند يا اينكه از اساس، كارشان را درست كنند و بنيادى پيش بيايند.
❛❛ عینصاد
📚 #انتظار | ص ۸۰
#⃣ #بریده_کتاب #سیاست
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰توپ های بزرگ تر
۱. وقتى كه ما بچهتر بوديم، مشتاق بازى و توپ بوديم، در انتظار مىنشستيم تا ما را به بازى بگيرند، تملق مىگفتيم تا راهمان بدهند و قهر مىكرديم و دور مىشديم تا نزديكمان كنند، اما همين كه
۲. اما همین که هدفى پيدا مىكرديم ديگر به توپها و بچهها نگاه نمىكرديم، حتى اگر دعوتمان مىكردند مىخنديديم و اگر دستمان را مىكشيدند، نق مىزديم و فرار مىكرديم. چرا؟
۳. مگر توپ همان توپ نبود و بازى همان بازى محبوب نبود؟ چرا. اينها همهاش همانها بودند، اما ما ديگر آن نبوديم، ما هدفى داشتيم و لباسى به تن كرده بوديم و مهمانى مىخواستيم برويم...
۴. آه حالا مىفهمم كه چرا خيلىها به توپهاى بزرگتر و كرههاى زمين و ماه و خورشيد هم همان طور نگاه مىكنند و توپ بازى نمىكنند و اسير بازى نمىشوند. اينها كارى دارند و هدفى دارند و اين است كه مشغول نمىشوند و سرگرم نمىشوند... بازىها براى آوارههاست و آنها كه...
۵. آنهایی که جايى دارند و آنها كه كارى دارند و آنها كه به مهمانى دعوت شدهاند و لباس ضيافت پوشيدهاند، ديگر با توپها و با بازيچهها كارى ندارند. اينها نه بازيگرند و نه بازيچه و نه تماشاچى. اينها رهرو هستند و به تحركها رسيدهاند و از تنوعها گذشتهاند.
۶. اينها راه را مىبينند و وقت كم را مىبينند و اين است كه شب و روز مىكوشند و آرام ندارند.
... و این است كه على آن مرد راه، فريادش بلند مىشود: «آه مِن قِلَّةِ الزَّادِ وَ طُولِ الطَّرِيق »؛ آه از توشه كم و راه دور
❛❛ عینصاد
📚 #رشد
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰دعوت حوادث
📨 تمام توان و سعى من به اندازه خود من است، نه به اندازه راه و مقصد من.
📨 به خاطر همين، وقتى با تمام سعىِ خود و با همه ظرفيت خود حركت مى كنم.
📨 كسانى كه در حد اولياء حق ايثار كردند، مزد نخواستند، سپاس هم نخواستند، ولى مايى كه منتظريم تا صدامان بزنند، وضعيتمان مشخص است.
📨 ما دعوت حوادث را نمى فهميم.
📨 بعضى وقت ها كه با رفقا دور هم جمع هستيم، وقتى كسى را مى بينم كه پايش به استكانى و يا آشغالى مى خورد و بدون توجه عبور مى كند و آن را بر نمى دارد، اين معنا به ذهنم خطور مى كند كه وقتى امروز دعوت اين حوادث كوچك را نديده مى گيريم و اين استكان و يا آشغال را برنمى داريم، قطعاً در فرداى ديگر، دعوت حوادث بزرگ را هم نديده خواهيم گرفت.
📨 اگر فردا پيش ما صدها شكم را هم پاره كنند، بى تفاوت خواهيم بود، اگر هم دعوت حوادث را شنيديم و اقدامى كرديم، منتظريم تا مزدى و ترفيعى بدهند و يا لااقل سپاسى بكنند!
📨 آيا ما با كسانى كه بناى تبعيّت از آنها را داريم و سنگ ولايت آنها را به سينه مى زنيم، برابريم؟ آيا در مسير راه آنها هستيم؟
❛❛ عینصاد
📚 #اخبات | ص ۸۰
#⃣ #بریده_کتاب #سیر_و_سلوک
╭✤ @Einsad ✤╮
🏞 #عکس | 🔰دین، ضروری است؟
❛❛ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ
#️⃣ #عکس_نوشته #تربیت
🔗 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی دنبال کنید. 👉🏻
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰دين، ضروری است؟
🔹 با لغزش ها و انحراف ها، آن هم پس از روشنگرى و بيّنات، عزّت و سنّت هاى الهى جلوگير هستند و حكمت و تدبير او جوابگو هستند.
🔹 حالا با اينهمه، آيا نمى خواهى درمان دردهاى خودت را و همكلاسى هاى خودت را، دنبال كنى؟ آيا نمى خواهى به اين سردرگمى ها و سرگشتگى هاى گسترده روى بياورى و با بيّنات و با تهديد و با تدبير، آنها را درمان نمايى و از محدوديت و محروميّت نجات بدهى؟ چون آدمى كه خود را نديد، فقط همين هفتاد سال زندگى دنيا را مى بيند و براى همين هفتاد سال برنامه ريزى مى نمايد و در اين محدوده، دين اگر مفيد هم باشد، ضرورى نيست. بدون دين، مىتوان براى دنيا برنامه ريزى داشت؛ همانطور كه اين بى دين ها و حتى ضدّ دين ها، برنامه ريزى كرده اند و به علم و قدرت و توسعه و رفاه هم رسيده اند.
🔹 محدوديت، به دنبال ضلال مى آيد و نتيجه ى اين محدوديت، محروميت از گستره ى هستى و از تمامى دنياهايى است كه آدمى از آنها عبور مى نمايد؛ چون آدمى، همانطور كه از نه ماهه ى رحم عبور كرده، از هفتاد ساله ى دنيا هم عبور مى نمايد؛ كه آدمى از تمامى اين دنياها بيشتر است، كه براى اين دنياها، به خودآگاهى، به مرگ آگاهى و به دردآگاهى و به آزادى و انتخاب و به مسؤوليت و مجازات نياز نداشت.
❛❛ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ | ص ۲۰۲
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 #عکس | 🔰 زیاد شدن انسان و رشد انسان؛ یعنی همین جهت دادن به خویشتن و رهبری کردن خويش....
❞ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی
#️⃣ #عکس_نوشته #تربیت
🔗 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی دنبال کنید. 👉🏻
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰زیاد شدن انسان و رشد انسان؛ یعنی همین جهت دادن به خویشتن و رهبری کردن خويش....
🔹ما مكتبى را مى خواهيم كه بالاتر از تكامل بهره بياورد و راه هم نشان بدهد و به تلقين و رياضت و شعار اكتفا نكند.
🔹استعدادهاى تكامل يافته، تازه، راه و جهت مىخواهند ... راهى نه به بنبست نشسته و جهتى نه پست تر و يا برابر، بل برتر و عالى تر.
🔹 ما مكتبى را مى خواهيم كه انسان را زياد كند، نه فقط علم و عقل و ثروت و ... او را؛ انسان را زياد كند تا او بتواند به استعدادهاى تكامل يافته اش جهت بدهد و آن ها را رهبرى كند؛ كه زياد شدن انسان و رشد انسان؛ يعنى همين جهت دادن به خويشتن و رهبرى كردن خويش.
🔹 و همين است كه بلال ها و ابوذرهاى تاريخ، با درك اين ملاك ها و رسيدن به اين آرمان ها زندگى و مرگ و جامعه و حكومت خويش را نقد مى زدند و حتى به عدالت و فتوحات و غنايم عمر هم قانع نمى شدند، كه عمر هدف عظيم حكومتى اسلام را تا سر حد رفاه و استعمار و فتوحات، تنزل داده و آن را مسخ كرده بود؛ و جامعه ى انسانى را در حد يك دامپرورى بزرگ و مرفه درآورده بود.
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی
#️⃣ #بریده_کتاب #تربیت
🔗 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی دنبال کنید. 👉🏻
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰لذت یا حرکت؟
🛤 درد و رنج، به آدمى نشان مى دهند كه براى لذت و امن و رفاه نيامده، كه اين ها با ساخت دنيا و بافت انسان هماهنگ نيست.
🛤 آدمى با اين تركيب، نقش خود را مى فهمد و با اين نقش و اسم، خود را علامت مى گذارد و با اسم «الله» حركت آغاز مى كند و زندگى و مرگ خود را و دوستى و دشمنى خود را سازمان مى دهد.
🛤علم و بينش به خوبى و زيبايى و انس و همراهى و احاطه ى حق، عشق را مى سازد و عشق تحول و عمل را و تمرين مستمر و حركت مداوم را.
🛤و باز اين بلاى خداست كه آدمى را به عجز مى رساند، ولى از يأس مى رهاند.
🛤 عجز، خود مركب سير آدمى است و راه آنجا آغاز مىشود كه آدمى تمام مى شود.
🛤در واقع، اين آدمى است كه انتخاب مى كند، يا لذت را و يا امن را و عدالت را و يا رشد را و حركت مستمر را.
🛤 با اين انتخاب در قلمروى جهانى هماهنگ و قانونمند و هدفدار است كه نياز به وحى مطرح مى شود و عقل و قلب و حس و غريزه ى آدمى، كفاف نمىدهد به مستى او.
❛❛ عینصاد
📚 #نقدی_بر_هرمنوتیک | ص ۱۳۱
#⃣ #بریده_کتاب #دین_شناسی
╭✤ @Einsad ✤╮
🔹این سوالات بخشی از مسائلی است که مرحوم استاد صفایی حائری در کتاب های ولایت و امامت خود به آنها پرداختهاند.
این بسته شامل کتاب های:
۱. وارثان عاشورا
۲. عاشورا
۳. غدیر
۴. تو می آیی
۵. روزهای فاطمه
۶. خورشید در خاک نشسته
۷. امامت، طرح حکومتی شیعه
🔺
قیمت بدون تخفیف بسته: ۳۶۴,۰۰۰ تومان🔻قیمت با تخفیف این بسته: ۲۸۴,۳۰۰ تومان 🚚 ارسال این بسته رایگان می باشد. 🛒 برای سفارش به einsad.ir مراجعه کنید . و یا به آی دی زیر پیام دهید 👇🏻 👤 : @einsadshop_ad #فروشگاه_اینترنتی | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3108569256Cc792f9ea32
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰محیط های تربیت
📼 تصویر استاد علی صفایی حائری
📥 لینک دانلود از آپارات
📚 #انسان_در_دو_فصل
#⃣ #کلیپ #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
#عین_صاد | عضو شوید
👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
May 11
May 11
📜 #متن |🔰 ما مقصریم!
👥 چه چيزى در تو آمده كه فرزند تو از آن بيگانه است؟
👥 اين بصيرت را چه كسى بايد منتقل مى كرد؟
👥 اگر من از خط انتقال مى گويم براى اين است كه اين احساس بيگانگى را مى بينم.
👥 ما مى بينيم نسلى كه بعد از ما آمده، با آن چيزى كه ما ديروز آن را بديهى مى دانستيم، كاملًا فاصله دارد.
👥 مؤمن است. معتقد است. متوجه است. دلسوز است، ولى مترهايش كاملًا متفاوت شده است.
👥 چرا؟! چه چيزى را بايد تحصيل مى كرديم كه نكرديم؟ چه چيزى را بايد تبليغ مى كرديم كه نكرديم؟ و چگونه بايد تبليغ مى كرديم؟
👥 دغدغه من اين است كه ما اين خط انتقال معرفت را پاسدارى نكرده ايم.
👥 خط مى گويم و نه نقطه!
👥 منظورم از خط مجموعه اى از كارها و فعاليت هايى است كه بايد انجام مى شده و نشده است.
👥 آنها كه بچه هاشان بزرگ شده اند، بلكه بچههايى را كه در دامن ديگران بزرگ شده اند ولى با يك جهت و هدفى با ما پيوند خورده اند، آدم مى بيند اينها با دنياى ما فاصله دارند.
👥 اگر اين فاصله هست، آيا ما مقصر نبوده ايم؟ آيا اداى امانت كرده ايم؟
👥 آن كارى را كه بايد انجام مى داديم و آن زمينه هايى را كه بايد فراهم مى كرديم، فرصت هايى را كه بايد پيش مى آورديم تا اين نسل، انگيزه، ارتباط، وعى، برداشت و تفقه جديدى از دين داشته باشد، آيا اين كار را كرده ايم؟ ما مقصّر بودهايم يا نه؟
❛❛ عینصاد
📚 #خط_انتقال_معارف | ص ۱۵
#⃣ #بریده_کتاب #دین_شناسی
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 #عکس | 🔰 مسئوليت هنگامى مفهوم پيدا مى كند كه در هستى خدايى و حكمتى و شعورى باشد. در هستى احمق، ديگر مسئوليتى نيست...
❞ عینصاد
📚 #مسئوليت_و_سازندگی
#️⃣ #عکس_نوشته #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰مسئوليت هنگامى مفهوم پيدا مى كند كه در هستى خدايى و حكمتى و شعورى باشد. در هستى احمق، ديگر مسئوليتى نيست...
🔸آنها كه شناخت ها و عقيده ها را از دست داده اند و باز هم آدم هاى خوب و مسئولى باقى مانده اند توجيهى جز عادت و يا حماقت براى خوبى ها و مسئوليتشان نيست.
🔸مسئوليت رابطه ى مستقيمى با شناخت ها و با شناخت حكمت و شعور در هستى دارد. مسئوليت هنگامى مفهوم پيدا مى كند كه در هستى خدايى و حكمتى و شعورى باشد. در هستىِ لش و احمق، ديگر مسئوليتى نيست.
🔸 در اين هستىِ ابله، خوبى و بدى برابر مى شوند و معيارى براى خوبى و بدى باقى نمى ماند.
🔸آنجا كه بصر نيست چه خوبى چه زشتى!
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی | ص ۲۴
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰بارهای سنگین
🪨 براى حركت كسانى كه مى خواهند به حياتى دست پيدا كنند و مى خواهند ركودشان را كنار بگذارند و حركتشان را شروع كنند و پيش برانند و در اين حركت به حياتى برسند تنها شناخت كافى نيست.
🪨 شناخت تا به طلب تبديل نشود، اثر نمى گذارد و تا تبديل به احساس و طلب نشود تأثير نمى گذارد.
🪨 مادامى كه اين طلب، شكل جديدترى پيدا نكند و با ورزيدگى ما همراه نشود، باز نتيجه اى نمى دهد.
🪨 اين است كه ما يك چيزهايى را دوست داريم و مى خواهيم بارى را بلند كنيم، ولى توانش را نداريم و تمرينش را نكرده ايم، در نتيجه، مى مانيم.
🪨 اگر داده هاى حق را در مسير به جريان نينداخته باشيم، آن داده ها را از ما مى گيرد.
🪨 اين پس گرفتن، نه از بُخل است و نه از تنگ چشمى و نه از انتقام و كينه، بلكه محبت است به كسانى كه بار را نگذاشتند و زير بار نفس نفس زدند.
🪨 ايستادن، شده بارشان، زندگى، شده بارشان، دوستى و دشمنى ها و رفت و آمدهاشان، وَبارشان شده است.
🪨 اینها همه و همه، بارهاى سنگين است.
❛❛ عینصاد
📚 #حقیقت_حج | ص ۱۲۸
#⃣ #بریده_کتاب #سیر_و_سلوک
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
🏞 #عکس | 🔰 منافق، به دنبال منافع
❛❛ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ
#️⃣ #عکس_نوشته #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰 منافق، به دنبال منافع
🔹آدمى كه خود را يافت، هدف را مى يابد و ميان خود و هدف، صراط مستقيم را مى يابد.
🔹 نفاق دامنگير او نمى شود، كه منافق خود باخته است و به دنبال منافعى است كه لحظه به لحظه جابهجا مى شوند و همين است كه منافق، بىشكل است؛ مُذَبْذَب است؛ به شكل ظرفى است كه در آن قرار مى گيرد.
🔹 و همين سودپرستى و بىشكلى، به محروميّت و دستاويز اين و آن شدن مى انجامد. همين بى هويتى، به بدعت، به رأى، به قياس و استحسان، به وابستگى و تعلّق تاريخى و جغرافيايى مى انجامد؛ كه اسير زمان و مكان مى شود و تحمّل استناد و همراهى دليل را ندارد.
🔹 در حالى كه آدمى با نارسايى علم و تجربه و عقل و فلسفه و قلب و عرفان خود، به وحى گره مى خورد و با استناد بر آن و اعتماد به آن راه مى افتد.
🔹و در واقع، اين ميوهى عقلانيّت انسان است كه با وسعت روابط و نارسايى امكانات علمى و عقلى و قلبى، به وحى گره بخورد و از آزادى، آزاد شود و به عبوديّت روى بياورد و در هر كار، به نيّت و سنّت و اهميت توجّه داشته باشد، كه حقيقت عبوديّت، اين است.
❛❛ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ | ص ۲۰۴
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
💢دعوت به همکاری
📣 جذب نیرو در بخش رسانه انتشارات لیلة القدر
📌 مسلط به نرم افزارهای فتوشاپ و ادوب آدیشن و پریمیر...
برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره آی دی زیر پیام دهید
👇🏻
👤: @Ad_einsad