eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.5هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 دشمن رشد ❛❛ عین‌صاد 📚 #مسئولیت_سازندگی #️⃣ #عکس_نوشته #عین_صاد | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_
📜 |🔰 دشمن رشد 🔸️شيطان ما را گم مى‌ كند و سرمايه‌ هاى ما را مجهول مى‌ گذارد؛ چون آن‌جا كه سرمايه آشكار شود و اندازه‌گيرى شود، ناچار ضررها آشكار مى‌ شوند و دزدى‌ ها محدود مى‌ گردند و كنترل مى‌ شوند. 🔸️شيطان، دشمن رشد انسان است كه او را به غفلت مى‌خواند و با سرگرمى‌ها و هيچ‌ها و پوچ‌ها مشغول مى‌سازد و سرمايه‌هاى او را كم جلوه مى‌ دهد و مجهول مى‌ گذارد تا برداشت‌ هايش جلوه‌ اى ننمايد. 🔸️و اين ما هستيم كه بايد به اين سرمايه‌ ها و اندازه‌ ى آن‌ها پى‌ ببريم و آن‌ها را به جريان بيندازيم و زيانش را جبران كنيم، كه گفته‌ اند: "رَحِمَ اللّهُ مَنْ عَرَفَ قَدْرَ نَفْسِهِ‌" ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۱۳ #⃣ 👤: @ad_einsad
❇️ بسته ویژه نیمه شعبان ❇️ ۱. تو می آیی [تبیینی کاربردی از حقیقت انتظار] ۲. انتظار [مرحله آماده سازی برای دگرگونی بنیادین] ۳. امامت، طرح حکومتی شیعه [ زیر بنای اندیشه سیاسی شیعه] 🔴 قیمت با ۳۰ درصد تخفیف؛ ۱۲۱,۸۰۰ تومان 🗓 مهلت خرید تا ۱۷ اسفند 🔺برای سفارش این بسته وارد لینک زیر شوید 👈🏻 کلیک نمایید 👉🏻 🔺یا به ادمین فروشگاه اینترنتی لیلة القدر پیام بدهید 👇🏻👇🏻👇🏻 👤: @einsadshop_ad
📜 |🔰سود و سرمایه! 💰داده ها ملاك نيست و سودها هم ملاك نيست! 💰 داده‏ ها از خداست و سودها از سرمايه‏ ها. نه مقدار سرمايه مهم است و نه مقدار سود، بلكه نسبت سود به سرمايه مهم است. 💰 ده تا آجرى را كه يك پير زن با كم كردن غذاى خود به مسجدى كمك كرده است نمى‏ توان با ده ميليون تومان كمك تاجرى مقايسه كرد؛ چون تاجر از غذايش كم نشده و نسبت به سرمايه‏ اش كارى نكرده است. 💰مهم مبلغ سرمايه‏ اش و يا مبلغ كمكش نيست؛ كه سرمايه از ديگرى است و كمك هم مربوط به سرمايه است.آنچه براى اوست مقدار كوششى است كه بر روى سرمایه دارد. 💰اگر اين ملاك‏ ها روشن شود ديگر درس‏ها و علوم بت شاگرد نمى‏ شود و مراء و رياء بوجود نمى‏ آورد كه هر چقدر بيشتر بيابد بيشتر بايد بكوشد در حالى كه نه به يافته‏ هايش نگاه مى‏ كنند و نه به كوشش‏ هايش، بلكه به‏نسبت اين دو با هم. 💰و مهم‏ تر به جهت اين نسبت، كه براى چه كسى و در چه راهى اين همه كوشش كرده و خود را به زحمت انداخته است؟! 💰راستى چه دين عميقى كه حتى به اعمال نگاه نمى‏ كند و به نسبت‏ ها قانع نمى‏ شود كه مهم، جهت عمل است و عامل و انگيزه‏ى عمل كه‏ «إِنَّما الْأَعمال بِالنيّات‏» ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۶۷ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰قبرستانِ تقلید 📝مادام كه سنجشى در ميان نباشد، ناچار عادت ‏ها و سنت ‏ها و تعصب ‏ها ميانه دارى مى ‏كنند و گرد و خاك بالا مى ‏آورند و انسان را كور مى ‏سازند و او را از حركت و رشد و پيشرفت باز می دارند. 📝 اما هنگامى كه از روى سنجش انتخاب كنيم آن وقت ديگر تعصب و سنت و عادت مى ‏ميرند و شناخت و عشق، ما را به حركت و پيشرفت وا مى ‏دارند. 📝 هر حقيقت متحركى هنگامى كه از سنجش و انتخاب نباشد و به عادت و تقليد رسيد در واقع به قبرستان خود رسيده و با دست خويش گور خود را كنده است. 📝هر مذهب هنگامى كه از سنجش و انتخاب و تفكر و تعقل جدا شد از شور و عشق و حركت جدا شده و نه تنها از حركت ايستاده كه از حركت بازداشته و خود، سنگ راه گرديده است. 📝و اين است كه از جامعه و زندگى روزمره كنار مى ‏افتد و از زمين بالا مى ‏رود و به آسمان مى ‏رسد و فقط روزهاى يك شنبه پايين مى ‏آيد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۳۳ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🏞 | 🔰 نزول دوباره قرآن ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 نزول دوباره قرآن ❛❛ عین‌صاد 📚 #بشنو_از_نی #️⃣ #عکس_نوشته ‌ #عین_صاد | عضو شوید 👉🏻 👤
📜 |🔰 نزول دوباره قرآن 🔹دشمن‌ها مى‌گفتند: چرا قرآن يك باره نازل نمى‌شود و تكه تكه مى‌آيد. اين گونه تنزيل به خاطر اين است كه سينه و قلب رسول را آرام كند؛ كَذلِكَ لِنُثَبِّتَ بِهِ فُؤادَكَ وَ رَتَّلْناهُ تَرْتِيلاً. 🔹 كسانى كه تمام قرآن را در خود جارى ساخته‌اند، در لحظه‌هاى مناسب، آيه‌هاى لازم، در آنها جان مى‌گيرد و آنها را جان مى‌دهد و زنده مى‌كند و گويا دوباره بر آنها نازل مى‌گردد. 🔹قرائت مستمر قرآن و قرائت ترتيل قرآن دو مرحله‌ى نيازمند به يكديگر هستند، مادام كه آن تسلط بدست نيامده باشد، اين تثبيت و ترتيل آيه‌ها در تو شكل نمى‌گيرد و در اينجاست كه بايد ديگرى براى تو آيه‌ى مناسب را تلاوت كند و در هنگام مناسب آن را بر تو بخواند، كه تو خودت آن مرحله را نگذرانده‌اى. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۷ #⃣ 👤: @ad_einsad
📜 |🔰ارزش های تحمیلی محيط باز، محيط سرشار از تضاد و درگيرى است، محيطى است كه فكرهاى گوناگون با كودك رو به رو مى ‏شوند. تو امروز از مادرت چيزى مى ‏شنوى، پدر كارمند چيز ديگرى خواهد گفت، برادر دانشجوى تو نيز حرفى دارد. هر كدام از خواهرها و برادرهاى تو حرفى و برنامه ‏اى دارند. در مدرسه هم با استادهاى رنگارنگ برخورد مى ‏كنى كه هر كدام با قيافه ‏اى، پيامبر رسالت ‏هاى گوناگون هستند و مى ‏خواهند در تنهايى دل تو بساط خود را پهن كنند و مى ‏خواهند چيزى را به تو تحميل كنند. در چنين محيطى هر چه بيشتر تو را بسازند، زودتر خراب مى ‏شوى. و هر چه فكر بارت كنند، باعث مى ‏شود كه در جريان زندگى ‏ات آن را بيشتر زيرورو كنى و دچار شك‏ و عصيان و بدبينى و نفرت بشوى. به كفر برسى و شايد دوباره باز گردى و ايمان بياورى و لنگر بيندازى. در چنين محيطى نمى ‏شود براى كودك ارزش ‏ها و يا خصلت ‏ها را ديكته كرد و حرف‏ها را مطرح نمود. هيچ مكتب و مذهبى نمى ‏تواند اصالت ها و يا حرف‏هاى ساده و سطحى خود را به بچه ‏ها تحميل كند؛ چون بچه ‏ها مشغول داد و ستد هستند، مبتلا هستند. آنچه امروز در ذهن بچه مى ‏نشيند، فردا پاهاى سنگين رهگذران نمى ‏گذارند در وجود او جوانه بزند، خشكش مى ‏كنند، از ريشه درش مى ‏آورند و حتى تخم نفرت را به جاى اين بذر كهنه مى ‏كارند. در اين محيط برخوردهاى شخصيت ‏ساز و سؤال ‏هاى دقيق و توجه ‏هاى غير مستقيم و بى ‏اعتنايى ‏هاى حساب شده، اثر بيشتر دارد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۷ #⃣ 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰انتظار، نه احتراز است نه اعتراض! 🕊ميرفطروس در كتاب خود، انتظار را مذهب احتراز معرفى مى كند؛ مذهب كناره‏ گيرى و گوشه‏ گيرى، مذهبى كه نمى‏ تواند كارى‏ صورت دهد، پس دهن‏ كجى مى‏ كند و كنار مى‏ كشد. 🕊 دكتر شريعتى، انتظار را مذهب اعتراض مى‏ دانست؛ مذهبى كه حرفى دارد و كارى مى‏ تواند و به آنچه مى‏ گذرد دل نمى‏ بندد و همه ظلم‏ ها و بيدادها را با يك نه‏ ى بزرگ كه از سقيفه آغاز شد، پيش مى‏ راند. 🕊انتظار نه احتراز، نه اعتراض، كه آمادگى و سازندگى و تقدير و تدبير و تربيت و تشكّل جديد را در دامان خويش دارد. 🕊روح انتظار با دستيابى به امن و رفاه و رهايى كه آرمان ‏هاى انسان معاصر و شايد خود ما هم باشد، آرام نخواهد گرفت و كسانى كه همراهى حجّت و معيّت محمّد و آل محمّد را مى‏ خواهند نمى ‏توانند تا اين سطح قرار بگيرند و تا اين حدّ آرام باشند. 🕊 ما كه از ضرورت وحى و اضطرار به حجّت و انتظار حجّت دم مى ‏زنيم بايد از اول حساب را روشن كنيم و سنگمان را حق كنيم! 🕊 چون ما مدعى هستيم كه آدم براى بيشتر از هفتاد سال برنامه ‏ريزى شده و معتقد هستيم كه بافت و ساخت انسان و جهان با اين سطح از رفاه و امن و رهايى، سازگار نيست. تحول نعمت ‏ها و محدوديت ‏ها و خودآگاهى و مرگ ‏آگاهى، آدمى را در متن رفاه، راحت نمى ‏گذارد. 🕊اگر ما مسأله قدر و استمرار و ارتباط هاى حتى محتمل و پيچيده با عوالم مشهود و غيب را در نظر بگيريم و اگر ما براى اين وسعت، طرح و تدبير و تربيت و تشكّل را دنبال كنيم، ناچار انتظار ما از حجّت و انتظار ما براى حجّت شكل ديگرى مى ‏گيرد و انتظار ما در جايگاه خويش مى ‏نشيند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۲ #⃣ 👤: @ad_Einsad