eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
55.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
928 ویدیو
31 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰قدر و اندازه ی من 📐 آدمى به سادگى احساس مى‏ كند كه لبخند، محبت، بدگويى و دشمنى و چيزها و كسانى در او اثر مى‏ گذارند، او را خوشحال و يا رنجور مى‏ سازند و انسان اين مؤثرها و اين تأثير را بلاواسطه در وضعيت ذهنى خود منعكس مى‏ بيند. 📐 حالا نوبت تفكر و محاكمه همين تأثيرهاى طبيعى و همين جريان‏هاى مشهود است. چرا اينها در من اثر گذاشته‏اند؟ 📐 هر چه در من اثر بگذارد، نشان مى‏ دهد كه من همان قدر هستم. 📐 خودشناسى يعنى همين جمع بندى و محاسبه! هنگامى كه كفش پاره من و يا ماشين سوخته من، مرا به گريه، به رنج مى‏ اندازد، اين نشان مى‏ دهد كه من در سطح كفش و ماشينم، من خودم را همين قدر مى‏ دانم. 📐 آنچه ديروز مرا مى‏رنجاند امروز كه خودم را بالاتر مى‏دانم و مهم‏ تر مى‏ شناسم، برايم رنج‏ آور نيست. 📐 پس رنج‏ هاى من شاهدان اندازه وجود من هستند و گواهان صادقى هستند كه مرا به خودم نشان مى‏ دهند. 📐 و اگر من خودم را در مقايسه با اينها جلوتر و بيشتر مى‏ دانم، اين رنج‏ هاى طبيعى، ديگر توجيهى برنمى‏ دارند و به تدريج كنار مى‏ روند. 📐 گفتم به تدريج، چون‏ آنچه ريشه‏ دار است، به تدريج كنترل مى‏ شود و در عمل محدود مى‏ گردد. آنچه راحت فهم مى‏ شود، به همان راحتى عمل نخواهد شد. ❛❛ عین‌صاد 📚 انسان در دو فصل | ص ۷۰ ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ طرح مستند﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ وقتی که من می گویم برای حرکت انسان، برای تربیت انسان؛ از اینجا آغاز می شود به اینجا منتهی می شود. من اگر می خواهم این حرف را مستند به وحی کنم، مستند به کلام رسول کنم، باید چیزی را به دست بیاورم که توضیح بدهد که انسان؛ از تدبر، از تفکر، از معرفت آغاز می شود، به احساس می رسد، به عمل می رسد، به این مراحل بعدی می رسد. به احسان می رسد، به اخبات می رسد. این مدارج سلوک را طی می کند. یا مراحل تربیت خویش را آغاز می‌کند؛ می فهمد، علاقه‌مند می‌شود و عمل می کند. من به یک چنین مبنایی احتیاج دارم که ربط بین معرفت و احساس و عمل را بدهد. نه اینکه من ده هزار تا روایت راجع به تفکر بیاورم، ده هزار تا روایت راجع به تعقل بیاورم، ده هزار روایت راجع به صبر بیاورم، راجع به علم بیاورم، حلم بیاورم، اینها چه ربطی به مطلب دارد. کدام این ده هزار روایت اثبات می کند که اول از کجاست و از کجا باید انسان آغاز کند؟ شروع مسئله چیست؟ بحث معرفت است؛ از چه معرفتی انسان آغاز کند؟ بحث تفکر است؛ در چه چیزی تفکر کند؟ چه کسی گفته است که بحث از عقل آغاز می شود؟ خب باید طرحت را مستند کنی! ده هزار روایت من بیاورم برای اینکه تفکر خوب است، خب خوب است! باید در چه چیزی فکر کنم؟ بعد این تفکر به چه چیزی متصل می شود ؟ و چه نتایجی را به دنبال می آورد؟ استناد من اینجا باید شکل بگیرد. 📢 |روبیکا| |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود از آپارات 🌐سایت انتشارات لیله القدر ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 استاد علی صفایی حائری (عین_صاد) محبوب ترین نویسنده ی سال ۱۴۰۱ در نمایشگاه بین المللی کتاب 📣 بنا بر گزارش مدیر عامل موسسه خانه کتاب؛ 📚 کتاب های مرحوم استاد صفایی حائری 📈 پرفروش ترین نویسنده در📱نمایشگاه مجازی بین المللی کتاب امسال معرفی شدند. 📃 متن مصاحبه مدیر عامل خانه کتاب #️⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔴 پر فروش ترین کتاب های استاد علی صفایی حائری 🛒 روش خرید: 🤳🏼 « » را به آی دی زیر ارسال نمایید : 👇🏻👇🏻👇🏻 👤:@einsadshop_ad یا 💻 از طریق لینک زیر مستقیم خریداری نمایید: 👇🏻 🌐: www.einsad.ir #️⃣ |اینستاگرام| |ایتا| |تلگرام| ╭✤ @EinSadShop ✤╮
🔰تا مرگ، فاصله ای نیست! 🌉 هر كدام از ما از عمرى برخوردار بوده‏ ايم كه مقدارى از آن را گذرانده‏ ايم و به ثلث يا نصف و يا به تمامى راه رسيده‏ ايم. شايد فردا جنازه‏ هایمان بر دوش رفيق ‏هایمان باشد. هيچ حسابى نيست! هيچ حسابى! 🌉 شايد سال پيش، ماه پيش و حتى روز پيش كسانى كه نور چشم ما بودند و در ميان ما بودند، ولى امروز يا بر دوش‏هاى ما قرار مى‏گيرند و يا زير خاك و پاى ما هستند.واقعاً تا مرگ فاصله‏اى نيست! 🌉 ما عمرى را گذرانده‏ ايم. لحظه‏ اى بيشتر نمانده است. بايد جرعه آخر را مستانه نوشيد. بايد لحظه آخر را فرزانه بلند شد. 🌉 بايد رفت و طورى حركت كرد كه خاشاك دنيا به دامن ننشيند. بايد دامن‏كشان رفت و بارِ آخر را بست و جرعه آخر را نوشيد. 🌉 مگر مى‏ خواهيم در اين دنيا چه كار كنيم، كه از آن كوچ نكنيم و سالك نباشيم؟! مگر چه چيزى در دنيا خير كرده‏ اند؟! مگر چه چيزى به ما داده ‏اند؟! 🌉 مشكل و گير ما اين است، كه خودمان را نشناخته‏ ايم. ما داريم در اين دنيا، خودمان را خرج مى ‏كنيم و بى‏ خيال هم هستيم. 🌉 درست مثل كسى كه در شب يك اسكناس و يك چك ارزشمند را به خيال اين كه كاغذ است روشن مى ‏كند تا يك‏قِرانى‏اش را پيدا كند، كه صبح مى‏ فهمد چيزى را شمع راه رسيدن به يك‏ قِرانى كرده است كه يك ميليارد ارزش داشته است. اين‏جاست كه فرياد «يَا حَسْرَتَا» سر مى ‏دهد. 🌉 پس دقّت كنيم كه عمر خود را، هستى خود را در اين دنيا خرج چه چيزى كرده ‏ايم؟! ما مضطّريم و داريم خودمان را خرج مى‏ كنيم. از سرمايه‏ هاى ما بى‏ برو برگرد دارد خرج مى‏شود. اين‏طور نيست كه اگر خرج نكنيم، چرخ اين عالم متوقّف شود؛ كه از لحظه‏ها و ايّام ما مى‏ گذرد. ❛❛ عین‌صاد 📚  فوز سالک | ص ۵۹ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 به نام تو، به کام دیگری ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ ‌ ☑️ |روبیکا||اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🌐سایت انتشارات لیله القدر ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 به نام تو، به کام دیگری 🔹 تأكيد بر حسنات و صالحات، تأكيدى است كه خوبى عمل و خوبى زمان و مكان و خوبى جهت و هدف را در بر مى ‏گيرد. گاهى وقت‏ها، عمل خوب است، ولى در جايگاه و در هنگام مناسب نيست و يا بهره ‏ى ديگران است، كه در راه و در هدف از تو جدا هستند. امانت دارى و راستگويى خوب است، اما اگر تو امين خيانت كار باشى، خوب نيست؛ كه از حضرت جواد يا هادى (ع)، روايت شده:«كَفى‏ بِكَ خيانَةً انْ تَكُونَ اميناً لِلْخَونَة»؛ براى خيانتكارى تو همين بس، كه امانت‏ دار خائن ‏ها باشى. 🔹 خوبى و حسن عمل، بايد با صلاح و جهت صالح عمل همراه باشد؛ وگرنه دروغ در جايگاه اصلاح و احسان، خوب است و صالح است. باز در كلام امام، پس از تأكيد بر عمل و تكرار آن، تأكيد بر نهايت و تماميّت و تكرار آن شده است، كه نهايت در اهداف و نهايت در اسلام، هر دو برخاسته از نهايت و تماميتى است كه در انسان ريشه دارد. ❛❛ عین‌صاد 📚نامه های بلوغ | ص ۱۹۷ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰کاسه های وارونه 🌒 اگر ما از قرآن و از نورهاى عظيم آن محروميم، دليلش همين است كه ظرفيتش را نداريم 🌒 و همين كه به آگاهى ‏ها رسيديم، غرور بر مى‏ داريم و مى ‏مانيم و خيال مى ‏كنيم كه داده ‏ها ملاك افتخار ماست و معيار ارزش ماست. 🌒 اما آنها كه اين پرده را دريده ‏اند و داده‏ ها را ملاك افتخار نمى ‏دانند و به اين آزادى رسيده ‏اند و اين ديوارها و حصارها را از دور خويش برچيده ‏اند، به وسعت آگاهى‏ها راه مى ‏يابند و از نورهاى عظيم بهره بر مى ‏دارند و در زير بار نعمت ‏ها نمى‏ مانند. 🌒 اين بارش بى‏ امان قرآن است و اين فيض مستمر اللَّه است، كه هميشه، كه دم به دم ادامه دارد، اما آنها كه كاسه ‏ها را پشت رو گرفته ‏اند و دل‏ها را واژگونه كرده‏ اند، بارى نمى ‏گيرند و سودى نمى‏برند. 🌒 قرآن و آيه‏ هاى آن، در سطحى جريان دارند. آنها كه خود را به آن سطح رسانده ‏اند، از اين جريان كام مى ‏گيرند و در آن سطح آبيارى مى ‏شوند. 🌒 بسيار شده كه در لحظه‏ ها و حالت‏ هايى، آيه ‏هايى را مى ‏يابم و حس مى‏ كنم، اما در وقت ديگر و لحظه ديگر، همان را كه فهميده بودم، نمى ‏فهمم و با آن بيگانه مى‏ شوم و در پشت ديوار آيه‏ ها ... گويا آيه‏ها در برابر من حصار مى ‏كشند و بالا مى‏روند. محزون مى ‏نشينم و به مانع‏ هايم فكر مى‏ كنم و مزاحم‏ هايم را بررسى مى‏ كنم، كه چه بر من گذشته و چه در من رخ داده كه مرا از نورها محروم كرده‏ اند و ديوارها را در من بالا برده‏ اند و نعمت‏ها رااز من گرفته ‏اند. 🌒 من اين محروميت‏ها را از خويش مى‏ دانم، نه از دوست، كه او بخشش‏ هايش را بر همه ريخته و بر سر هستى پاشيده است. دادن‏ ها از او نمى‏ كاهند و دهش ‏ها، جز بخشش او را نمى ‏افزايند. ❛❛ عین‌صاد 📚  روش برداشت از قرآن | ص ۱۸۳ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰ایجاد موقعيت! 🍃 چاره‏اى نيست كه بايد كار را از پايه و بنياد، بالا آورد و صحت و درستى كار، مهمتر از سرعت و نتيجه‏ ى آن است. 🍃 تو نمى‏ توانى هميشه ميان آدم‏ ها و مشكلاتشان ميانجيگرى كنى و آنها را از مشكل جدا كنى، كه آدمها، برفرض خودمشكل را نبينند، مى‏توانند آن را حدس بزنند و حس كنند و همين احساس براى رنج آنها كافى است. 🍃 راه صحيح آن است كه آنها را با مشكل برخورد بدهى و در كنار مشكل به آنها بياموزى كه چگونه با قدرت و تسلط به دنبال راه حل‏ها باشند. و در بن‏بست‏ها راه را جست و جو كنند. 🍃 به جاى تأمين موقعيت مناسب، بايد تعليم موضع‏ گيرى درست آغاز شود. اين چنين آموزشى مفيدتر از تحت الحمايه گرفتن و دفاع كردن و به جاى آنها جنگيدن است. 🍃 آدمى بايد زندگى را از كوير مرگ و موج و طوفان، تحويل بگيرد. ناز پرورده تنعم، نبرد راه به دوست. 🍃 اين آموزش پس از شناخت زندگى و عشق به زندگى، به انسان نشان مى‏ دهد كه چه مشكلاتى دارد و چه موقعيت‏ هايى براى او محتمل است. و در مشكلات و موقعيت‏هاى متفاوت، چگونه بايد برخورد صحيح و جايگاه مناسب را شناخت و چگونه بايد از آنچه كه هست، بل از آنچه كه نيست ولى مى‏تواند باشد، به آنچه كه مى‏خواهد راه يافت. 🍃 اين گونه قدرت و غرور و خلاقيت و خود ساختگى و آموزش و تجربه‏ هاى مستمر از شكست و پيروزى، پشتوانه‏ ى انسانى مى‏ شود كه مى‏ خواهد درست و مستقل و انسانى زندگى كند. 🍃 مى‏ داند كه در اين دنياى شلوغ تنهاست و غريب است. و بايد در تنهايى، به توليد و در غربت، به توحيد روى بياورد و همه‏ ى بت‏ ها را بشكند، چون خدا عزيزتر از آن است كه ما رابه محدوديتِ خودمان واگذار كند تا چه رسد به محدوديتِ بت‏هايى كه خدا سوگند ياد كرده تا آنها را بشكند و به انسان نشان بدهد كه اين شكستنى‏ ها، تكيه گاه خوبى نيستند و پناهگاه امنى نيستند. ❛❛ عین‌صاد 📚 درسهايى از انقلاب (قيام) | ص ۲۷۱ ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدف ما از زندگی چیست؟ 🍃 تولد انسان از خود 💠 فصل اول سیر مطالعاتی تولدی دوباره ✍🏻آثار استاد علی صفایی حائری 🛒 برای خرید کتاب‌های فصل اول سیر مطالعاتی، به سایت انتشارات لیلة‌القدر مراجعه کنید 👇🏻 🔗: لینک خرید ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 بلوغ انسان در جامعه 💠 فصل دوم سیر مطالعاتی تولدی دوباره ✍🏻آثار استاد علی صفایی حائری 🛒 برای خرید کتاب‌های فصل اول سیر مطالعاتی، به سایت انتشارات لیلة‌القدر مراجعه کنید 👇🏻 🔗: لینک خرید ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌳 فهم عمیق مبانی رشد 💠 فصل سوم سیر مطالعاتی تولدی دوباره ✍🏻آثار استاد علی صفایی حائری 🛒 برای خرید کتاب‌های فصل اول سیر مطالعاتی، به سایت انتشارات لیلة‌القدر مراجعه کنید 👇🏻 🔗: لینک خرید ╭✤ @Einsad ✤╮
از چه کتابی شروع کنم؟ 💭 پیشنهاد ما برای ترتیب مطالعه کتاب‌های مرحوم استاد صفایی حائری سیر مطالعاتی تولدی دوباره است 🔺شما می توانید کتاب های هر فصل را به صورت یکجا با ۱۵ درصد تخفیف تهیه نمایید. 🛒 روش خرید: 🤳🏼 « » را به آی دی زیر ارسال نمایید : 👇🏻👇🏻👇🏻 👤:@einsadshop_ad یا 💻 از طریق لینک های زیر مستقیم خریداری نمایید: 👇🏻 🔗فصل اول 🔗فصل دوم 🔗فصل سوم 🚚 ارسال رایگان به سراسر کشور #⃣ ╭✤ @Einsadshop ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰توکّل های عقیم ⛰ تفاوت ابراهيم(ع)و ما، تفاوت كسى است كه واقعيت‏ ها را ديده و هزار شكست را تجربه كرده و به شهادت رسيده كه وسيله‏ ها از ثمره‏ ها جدا هستند و گاهى همراه مى‏ شوند و هيچ ضامنى ندارند. ⛰ تفاوت او با ما، تفاوت كسى است كه واقعيت‏ ها را ديده، با كسى كه از واقعيت‏ ها و از حقيقت‏ ها چشم پوشيده و از شكست‏ ها درس نگرفته و فقط سوخته است و ناليده است. ⛰داستان توكل كه بر ما سنگينى مى‏كند، از همين ديد مايه مى‏گيرد كه تو نمى‏ توانى بر وسيله‏ هايى كه عقيم مى‏ مانند و يا خودشان تو را مى‏ شكنند، تكيه كنى. ⛰تو، نه همراه پول، كه حتى همراه نان و لقمه‏ ى در دست گرفته‏ ات، آرام ندارى كه من كارم تمام است و امروز سيرم، چون آنقدر لقمه‏ ها در گلوگير كرده‏ اند و طرف را به خفگى هم كشانده‏ اند. ⛰ما بر پول تكيه داريم. مى‏ گوييم پول را روى كوه بگذار، كوه جواب‏ مى‏ دهد. بيچاره پول بايد آن قدر بدود تا نان و آب و چاى و سماور و وسيله بشود و تو مى‏ دانى كه پس از اين همه تبديل، تازه كارها تمام نيست، كه واسطه‏ ها و شكست‏ ها زياد هستند. ⛰اين است كه نه تنها مؤمن‏ ها، بلكه هر كس كه تكيه‏ گاهى مى‏ خواهد، بايد بر خدا تكيه كند؛ <<على الله فليتوكل المتوكلون>> ⛰ كه تكيه‏گاه‏ ها و پناهگاههاى ديگر، خودشان آوارى بر سر تو مى‏ شوند و بارى بر دوش و استخوانى در گلو! ❛❛ عین‌صاد 📚 صراط | ص ۴۳ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 دنیا رنج است اگر اسیرش باشی و سود است، اگر امیرش بشوی. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |روبیکا| |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰دنيا رنج است اگر اسيرش باشى و سود است، اگر اميرش بشوى. 🔹دنيا بد نيست، كم است. دنيا رنج است اگر اسيرش باشى و سود است، اگر اميرش بشوى.دنيا پا است اگر با آن راه بروى و بار است اگر او تو را راه ببرد. دنيا نور است و همچون خورشيد است. اگر با آن نگاه كنى مى ‏بينى، اگر به آن نگاه كنى كور مى ‏شوى و رنج مى‏برى و مى ‏سوزى.و دنيا مردار است اگر ذبحش نكنى و به كارش نگيرى و مرداب است اگر به جريانش نيندازى. 🔹ما با دنيا و ثروتمان، بخواهيم يا نخواهيم، مردار زمين و مرده زمان خواهيم بود مگر آنجا كه حركتى بگيريم و حياتى بدست بياوريم و سپس، خويش را ذبح كنيم و ذبيح الله شويم.آن هم رو به قبله ‏ى حق، نه قبله ‏ى هوس. و با دست ابراهيم و يا دست مسلم، نه با دست كافر و چنگال مشرك.و آن هم با حديد و آهن نه نرمش و بازى. 🔹و آن هم با قطع چهار رگِ نفس، خلق و دنيا و شيطان و گسستن اين پيوندها و اسارت‏ها و رسيدن به ذبح و حيات بزرگ‏تر. آنها كه ذبح مى ‏شوند، به حيات و زندگى عظيم‏ترى مى‏رسند و در اندام تكامل يافته‏ ترى نيرو مى‏ گيرند. ❛❛ عین‌صاد 📚 روش نقد مکاتب(آرمان، آگاهی و عرفان) | ص ۷۱ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰لا اکراه فی الدین 💠 مسأله اين نيست كه آدمى بر دين اجبار و اكراه ندارد؛ كه اين مسأله مطرح است كه در حوزه دين، اكراه و جبرى نيست. 💠 آدمى كه از تعقل و سنجش و از نجدَين و راه‏ها و از دعوت‏ها و هدايت‏ها برخوردار است، ديگر جبرى و اكراهى برايش مطرح نيست. 💠 با وجود علم و اراده و قدرت حق و با وجود نظام‏ها و سنت‏ها و عليت‏ها، با اين همه در حوزه دين اكراهى نيست. 💠 گرچه در حوزه تقدير و اندازه‏ها و در حوزه نعمت‏ها و موقعيت‏ها و در ملك‏و ملكوت، آدمى آزاد نباشد و حتى در حوزه اختيار، مجبور به اختيار و آزادى باشد. 💠 با اين همه، در حوزه دين و تكليف و مسئوليت، آدمى با خودآگاهى و با وقوف بر خويش و با تعقل و سنجش به آزادى مى‏رسد و در اين حوزه اكراهى نيست. 💠 دقت تعبير و زيبايى كلام، اين گونه ادا مى‏شود، كه‏ «لا إكراه فى الدين» و اين نكته پس از توجه به هيمنه و سيطره و احاطه ربوبى مطرح مى‏شود و تحليل مى‏شود، كه‏ «قد تبين الرشد من الغى»، آدمى با جبر بر نعمت و قدر و با جبر بر اختيار و آزادى همراه تعقل و سنجش، جبرى بر جهت‏گيرى‏ها ندارد، كه رشد و خسر براى آدمى مشخص گرديده است. 💠 داستان رشد و خسر و رشد و غى با داستان تكامل و نقص يكى نيست؛ كه آدمى حتى با شكوفايى و تكامل تمامى استعدادهايش در جهت‏گيرى‏ها آزاد است، كه در جهت كمتر و پست‏تر و يا عالى‏تر و بيشتر حركت كند. ❛❛ عین‌صاد 📚 تطهير با جارى قرآن، جلد ۳ | ص ۴۴۳ ╭✤ @Einsad ✤╮