eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
61.8هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🏞 | 🔰 روح انتظار ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 روح انتظار ❛❛ عین‌صاد 📚 #تو_می_آیی #️⃣ #عکس_نوشته #عین_صاد | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Ein
📜 |🔰 روح انتظار 🔸 ما در بحث ريشه‌هاى انتظار، بيشتر از اين به وسعت اين مفهوم مى‌رسيم و با سطح اعتراض و شكل‌هاى اعتراض و آماده‌باش و سازندگى‌هاى گسترده، لااقل آشنا مى‌شويم. 🔸روح انتظار با دستيابى به امن و رفاه و رهايى كه آرمان‌هاى انسان معاصر و شايد خود ما هم باشد، آرام نخواهد گرفت و كسانى كه همراهى حجّت و معيّت محمّد و آل محمّد را مى‌خواهند نمى‌توانند تا اين سطح قرار بگيرند و تا اين حدّ آرام باشند، كه انسان معاصر چه بسا بتواند با تكيه بر علم و عقل و عرفان، بدون نياز به وحى و مذهب تا اين مرحله گام بردارد و با عقل جمعى و روح جمعى و غريزۀ جمعى به اين مهم نائل آيد. 🔸 پس ما كه از ضرورت وحى و اضطرار به حجّت و انتظار حجّت دم مى‌زنيم بايد از اول حساب را روشن كنيم و سنگمان را حق كنيم؛ چون ما مدعى هستيم كه آدم براى بيشتر از هفتاد سال برنامه‌ريزى شده و معتقد هستيم كه بافت و ساخت انسان و جهان با اين سطح از رفاه و امن و رهايى، سازگار نيست. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۳ #⃣ # امامت 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰تیری در تاریکی! 🗣چه بسا در برخورد اصلًا به بحث نياز نباشد، كه بايد كمبودها و فقرها و درگيرى ‏ها و نيازهاى طرف را بشناسى و آن را تأمين كنى. 🗣 كسى كه هزار گونه فشار و تنهايى و محروميّت و نامردى ديده، حالِ بحث ندارد و در بحث به نتيجه نمى ‏رسد، كه اين حرف ‏ها را هم از آن حرف‏ها مى ‏داند. 🗣در برخورد، نمى ‏توانى يك بُعدى و يك طرفى باشى؛ چون مقصود، شكستن طرف و بزن بزن كردن نيست؛ همانطور كه مقصود به توافق رسيدن نيست! 🗣 مقصود، فهميدن و فهماندن است و به تفاهم رسيدن و چه بسا پس از فهم و آگاهى، طرف نخواهد عمل كند و بخواهد در برج عناد و غرور خود، پاسدار باشد. 🗣اگر چنين مقصودى در بحث منظور باشد، بايد آنچه جلوى فهم را مى ‏گيرد و عواملى كه آگاه و ناخودآگاه مؤثر هستند كنترل شوند. 🗣مادام كه در بحث و برخورد در طرف تو، طلب و علاقه نباشد و مادام كه از پيش ‏داورى ‏ها و موضع ‏گيرى ‏هاى پيش ساخته آزاد نشده باشد، مادام كه مسائل به طور مستقيم و بلاواسطه طرح نشده باشند و درك نشده باشند، شروع بحث، همچون در تاريكى تير انداختن است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۴۳ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | 🔰 آزادی از آزادی 📌قسمت هشتم 🎧 📚 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰گرفتارِ تکرار 🔁هنگامى كه يك عمر براى دلم دويدم چه بازدهى دارد؟ هنگامى كه يك عمر براى هوس ‏هاى مردم سوختم آنها به من چه مى ‏دهند؟جز چهار تا بارك اللّه و يك دقيقه كف زدن و چهار دقيقه سكوت؟! 🔁 فقط اسير عادت ‏ها و هوس ‏ها شده ‏ام و از فكرم و سنجشم و اراده ‏ام كارى نكشيده ‏ام. 🔁فكرم فقط در حساب خانه و اجاره ‏اش كلنجار مى ‏رود و عقلم دخل و خرج را مى ‏سنجد و اراده ‏ام در اين تكرار خوردن و خوابيدن و خوش بودن، گرفتار شده است و از خودم و سرمايه ‏هايم مانده ‏ام. 🔁 اگر اينها را شناخته بودم، ديگر به كم قانع نمى ‏شدم و اگر تجارت ‏ها و سودها رامحاسبه كرده بودم، هيچگاه دو بار ضرر نمى ‏دادم. 🔁 من با اين همه پا، فقط تا توالت و آشپزخانه رفته ‏ام. من از خانه وسيع وجودم با قسمت‏هاى گوناگون و اتاق ‏هاى متعدد، فقط به مستراحش چسبيده ‏ام و به آن مشغول شده ‏ام، در حالى كه بايد تمام اين اتاق‏ها منظم مى‏شد. 🔁همان‏طور كه دست و پا و موى و اندامم را منظم مى ‏كنم و پرورش مى ‏دهم، بايد دل و مغز و فكر و عقل و اراده ‏ام و روحم را پرورش مى ‏دادم و در جاى خود مى ‏نهادم و در جاى خود به جريان مى ‏انداختم. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۳۸ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰هنر مبتذل يك داستان، يك نمايش، يك شعر، هنگامى موفق است كه بتواند تو را از آنچه كه دارى بكَنَد و از آنچه كه به خود بسته ‏اى برهاند و به سوى آنچه كه مى ‏توانى داشته باشى و مى ‏توانى بدست بياورى بكشاند. داستان يا شعرى كه فقط تصويرهايى دارند، حادثه ‏هايى را ثبت مى ‏كنند و حتى اگر با يك زاويه ديد عالى باشد، داستان و شعر موفقى نيستند مگر هنگامى كه اين شرر را در وجود تو بريزند و اين عطش را در تو برافروزند. نمايش و داستان و شعر و موسيقى و يا نقش و حركتى اصالت دارد كه قدرت پرواز از دنياى موجود را در تو ايجاد كند، نه آنكه عشق ‏ها و احساس ‏ها و عاطفه ‏هاى اين دنيا را كه فراموش شده و رنگ باخته، با اشك ‏ها شست ‏وشو دهد و سرشار و شاداب بگرداند. چون در حقيقت اين هنرى است كه مى ‏خواهد تو را به محافظه كارى بكشاند و در ابتذال تكرار نگه دارد و با تنوع ‏ها، شور تحرك ‏ها را فراموش سازد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۹۳ #⃣ 👤: @ad_Einsad
✅اکران مستند «برای پس از مرگم» از چهارشنبه 24 اسفند 🔻در هنر و تجربه فیلم مستند «برای پس از مرگم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عبدالرضا نعمت‌اللهی و محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویا نمایی از چهارشنبه 24 اسفند اکران می‌شود. 🔻به گزارش روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه؛ مستند «برای پس از مرگم» به کارگردانی عبدالرضا نعمت‌اللهی فیلمی درباره روحانی اندیشمند و عارف صفائی حائری مشهور به عین صاد است. 🔻در این فیلم چهره‌های مختلف فرهنگی و هنری همچون، محمدمهدی عسگرپور، منوچهر محمدی، نادر طالب‌زاده، علیرضا داودنژاد، خسرو باقری، بیژن بیرنگ، عبدالمجید معادیخواه، منیره صفایی، فروغ احراری، محسن بغدادی و... حضور دارند. 🔻این فیلم نامزد بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین پژوهش در‌ بخش ملی شانزدهیمن دوره جشنواره سینماحقیقت و برنده جایزه ویژه شبکه مستند شده است. 🔻مستند «برای پس از مرگم» در گروه سینمایی هنر و تجربه و از طریق سایت هاشور بصورت آنلاین اکران خواهد شد. 🔴🟥هنرو تجربه @aecinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰می دیدم که... 🌱اوائل بلوغم بود كه كارهايم را حساب مى ‏كردم و قلّه ‏هايم را تخمين مى ‏زدم و راهم را ارزيابى مى ‏كردم و پس از اين همه به خودم رو مى ‏آوردم كه چه دارم. 🌱 در اين هنگام به امكانات و وابستگى ‏ها از قدرت و ثروت و دوست‏ها و خويش‏ها و حتى دست و پا و مغز و شعور و استعدادهاى خودم‏ فكر مى ‏كردم و مى ‏ديدم كه اين‏ها چقدر فاصله دارند و چقدر هنگام احتياج، از من دور مى ‏شوند. هنگامى كه صداشان مى ‏زنى جوابت را نمى ‏دهند.مى ‏ديدم ثروتمندهايى كه در كنار صندوق‏هايى از ثروت و جواهرات تشنه و گرسنه مُردند. 🌱 مى ‏ديدم قدرت‏هايى كه به ضعف رسيدند و بهارهايى كه پاييزشان رسيد. مى ‏ديدم كه چگونه دوست‏ها دشمن مى ‏شوند و چگونه خويشان بيگانه مى ‏گردند. 🌱با اين ديدارها از قلّه ‏ها و راه‏ هاى دشوار و از اين نيروها و همراه‏ هاى بى ‏خيال، سرم گيج مى ‏رفت و وحشت، توانم را مى ‏گرفت كه چگونه با اين مرده ‏ها و يا ميرنده ‏ها- دوست‏ها و خويش‏ها و...- كارم را و راهم را شروع كنم؟ 🌱پس از اين ديدارها و وحشت‏ها و تنهايى ‏ها، گويا اين آيه دوباره و تازه نازل شده باشد، در من بزرگ مى ‏شد. گويا از تمام هستى مى ‏شنيدى كه اگر ضعيفى و تكيه گاه مى ‏خواهى‏؛ «تَوَكَّل عَلَى الْحَىِّ الَّذى لايَمُوت.» 🌱 بر زنده ‏ى كه نمى ‏ميرد، بر او كه هر تكيه گاهى بر او تكيه دارد، تكيه كن.راستى كه قدرت و نيروى اين تكيه گاه ديگر حتى در برابر شكست ‏ها از پا نمى ‏نشيند. 🌱 چون (براى تو) مهم درست رفتن و با او رفتن است. و آنها كه اين گونه شروع مى ‏كنند با شروع شان رسيده ‏اند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۵ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 هنگامى كه انسان سرمايه ‏هاى عظيم خود را شناخت، ناچار به كارهاى بزرگ رو مى ‏آورد و در بازارهاى بزرگ، تجارت راه مى ‏اندازد. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🌄 #عکس | 🔰 هنگامى كه انسان سرمايه ‏هاى عظيم خود را شناخت، ناچار به كارهاى بزرگ رو مى ‏آورد و در بازا
📜 |🔰هنگامى كه انسان سرمايه ‏هاى عظيم خود را شناخت، ناچار به كارهاى بزرگ رو مى ‏آورد و در بازارهاى بزرگ، تجارت راه مى ‏اندازد. 🔹تذكرها و يادآورى ‏ها، انسان را از درنگ ‏ها و ركودها و قناعت ‏ها و غرورها و وسوسه ‏ها و تحريك ‏ها، آزاد مى ‏كنند و پيش مى ‏رانند؛ چون هنگامى كه انسان سرمايه ‏هاى عظيم خود را شناخت، ناچار به كارهاى بزرگ رو مى ‏آورد و در بازارهاى بزرگ، تجارت راه مى ‏اندازد. 🔹كسى كه سرمايه ‏ى خودش را پنجاه تومان مى ‏داند، ناچار به شلغم فروشى تن مى ‏دهد. اما هنگامى كه دو ميليارد تومان سرمايه سراغ داشته‏باشد، ديگر نه شلغم فروشى، كه به صادرات شلغم هم قانع نمى ‏شود و از كارخانه ‏هاى عظيم سر درمى ‏آورد. 🔹هنگامى كه انسان وسعت هستى را شناخت، در تنگناى يك مرحله نمى ‏ماند و به بهره ‏هاى محدود چشم نمى ‏اندازد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۰۰ #⃣ 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | 🔰 پاداش گناه 📌قسمت هشتم 🎧 📚 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_einsad
📜 |🔰ما عاشق آفریده شده ایم! ما چه وقت عاشق يك پارچه، يك ماشين و يا عاشق ثروت و قدرت مى ‏شويم؟ هنگامى كه آن را مى ‏شناسيم و ارزش آن را مى ‏يابيم، همان وقت به سوى او مى ‏شتابيم. معرفت و شناخت، عشق را سبز مى ‏كند و به وجود مى ‏آورد. شناخت خوبى ‏ها در انسان عشق را زنده مى ‏كند و شناخت بدى ‏ها نفرت را و اين عشق و نفرت انسان را به حركت مى ‏اندازند، جلو مى ‏آورند و يا فرارى مى ‏دهند. بهتر بگويم، ما عاشق آفريده شده ‏ايم، با سنجش و مقايسه، معشوق و معبود را انتخاب مى ‏كنيم. عشق و نفرت و ترس در ما هست. ما با شناخت‏ها و مقايسه ‏ها، به اين‏ها جهت مى‏دهيم و آن‏ها را رهبرى مى ‏كنيم. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۶۸ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | 🔰 خلوت و سکوت 🎙با صدای نجم الدین شریعتی 📌قسمت اول 🎧 📚 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_einsad
🔴 اطلاعیه 🔺با توجه به تعطیلات عید نوروز عزیزانی که قصد ثبت سفارش دارند مهلت خرید تا ساعت ۱۱، ۲۷ اسفند(فردا) می‌باشد. 🔺سفارشات بعد از زمان فوق در تاریخ ۵ فروردین ارسال خواهد شد. 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰خودم می سوزم! 🔥يك عدّه ‏اى هستند كه مى ‏گويند: بابا! خدا بزرگ‏تر از آن است كه بنده ‏هايش را عقاب كند. او بزرگ و عظيم و رحيم است. مادر، بچه ‏اش را نمى ‏سوزاند، آن وقت، خدا بسوزاند؟! 🔥خدا بچه ‏هايش را نمى ‏سوزاند، آنها را دوست دارد. يك وقت هم اگر بچه ‏هايش كارى بكنند، مى ‏گويد:خيلى بدى نكنيد؛ كه آتش دارم. مى ‏خواهد آنها را تنبيه كرده و بترساند وگرنه در آتش كه نمى ‏برد. 🔥اينها كسانى هستند كه عظمت خدا را دليل نفى معاد مى ‏دانند.مى ‏خواهند به خدا معتقد باشند، در حالى كه هيچ اعتقادى به او ندارند. مى ‏خواهند كه با عظمت او عذرى براى آزادى خودشان‏ داشته باشند. 🔥در جواب اينها بايد گفت: اينكه خدا بزرگ‏تر از آن است ...، در اين بحثى نيست. بحث در اين است كه خدا هستى را منظم آفريده و كسى كه در اين هستى حركت صحيحى نداشته باشد مى ‏سوزد. 🔥درست مثل وقتى كه من كبريت را زير پيراهنم بكشم آتش مى ‏گيرد.حال تو بگو: خدا بزرگ‏تر از آن است كه مرا بسوزاند! و يا اينكه من ستمگرتر از آن بوده ‏ام كه خيال مى ‏كرده ‏ام و من خودم را سوزانده ‏ام! 🔥او قانون ‏هايى را در هستى گذاشته و به من هم گفته است كه با آنها درگير نشو! راه و روش زندگى را هم برايم توضيح داده تا درگير نشوم. 🔥ولى منى كه درگيرى با آنها را خودم خواسته ‏ام و خودم فساد به بار آورده ‏ام، نمى ‏خواهم بسوزم؟! چرا نسوزم؟! كه سوختن يك امر طبيعى است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۵۵ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 آن‌ها كه به نظم هستى و نظام عليتى آن پى برده‌اند و هماهنگى و ارتباط آن را يافته‌اند، از هيچ حادثه‌اى، از هيچ تصادفى سطحى نمى‌گذرند. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🌄 #عکس | 🔰 آن‌ها كه به نظم هستى و نظام عليتى آن پى برده‌اند و هماهنگى و ارتباط آن را يافته‌اند، از ه
📜 |🔰 آن‌ها كه به نظم هستى و نظام عليتى آن پى برده‌اند و هماهنگى و ارتباط آن را يافته‌اند، از هيچ حادثه‌اى، از هيچ تصادفى سطحى نمى‌گذرند. 🔹️كسانى كه ذهنشان به يك مسأله مشغول است و در مسائل ديگرى مى ‏كاوند به جايى نخواهند رسيد. 🔹فراغت و خلوت به وسعت برداشت ‏ها كمك مى ‏كند. ذهن خسته و مشغول و شلوغ برداشتى ندارد و اين است كه راه رفته ‏ها در هر ماه و هفته و روز، حتى در هر ساعت و در هر لحظه، ذهن خود را و درون خود را مراقبت مى ‏كردند و با محاسبه ‏ها، اهميت‏ها را در نظر مى ‏گرفتند و با مراقبت ‏ها از پارازيت ‏ها جلوگيرى مى ‏نمودند و در نتيجه ‏ى فراغت و خلوت درون، حتى با بلبشوى بيرون برداشت ‏ها داشتند و نتيجه ‏گيرى ‏ها. ...با آن فراغت و خلوت و با آن نگرش و عينك و توجه به گذشته و حال و آينده و با آن احتمال و با آن شناخت، برداشت‏ها زياد مى ‏شود. 🔹️آن‏ها كه به نظم هستى و نظام عليتى آن پى برده ‏اند و هماهنگى و ارتباط آن را يافته ‏اند، از هيچ حادثه ‏اى، از هيچ تصادفى سطحى نمى ‏گذرند. بگذر از آن كه تذكرها و يادآورى ‏ها، حادثه ‏هاى از دست رفته و درس ‏هاى فراموش شده را به ياد مى ‏آورند. ❛❛ عین‌صاد 📚 | ص ۹۶ #⃣ 👤: @ad_einsad
📜 |🔰عدالت، فقر، غنا ⚖️عدالت اين است كه از هر كس به اندازه ‏ى وسعت و سرمايه ‏اش، كوشش و سود بخواهند. ⚖️اگر تمام اجزاى يك ماشين فرياد بردارند كه بايد ما همه برابر و يكسان باشيم از يك جنس و يا يك اندازه و در يك جا، آيا اين ماشينِ كاملًا عادلانه، جز مقدارى مواد يكسان و جز توده ‏اى بى ‏خاصيت ولى همرنگ، چيز ديگرى هست؟ ⚖️پس تفاوت ‏ها بايد باشند به شرط اين كه معيار افتخار نباشند. و به شرط اين كه از هر كس به اندازه ‏ى وسعش و سرمايه ‏اش بخواهند. و به شرط اين كه در هنگام مزد و پاداش، نسبتِ سود هر كس را با سرمايه ‏ى خودش بسنجند و بر اساس اين نسبت پاداش بگذارند. ⚖️ پاداش بايد بر اساس تلاش و سعى و كوشش هر كس باشد. كسى كه از 100 تومان، 10 تومان در آورده، با آن كس كه از هزار تومان صد تومان بيرون كشيده، هر دو يكسان و برابر هستند و نسبت به سرمايه ‏ها، سودها مساوى است. ⚖️بر اثر تفاوت ‏هاى طبيعى، خواه ناخواه برداشت‏ها و درآمدها تفاوت پيدا مى ‏كنند، در حالى كه هيچ عامل استعمارى و سرمايه ‏دارى و تنبلى هم در ميان نيست، در حالى كه شخص به اندازه ‏ى استعدادش كاركرده باز هم درآمدش از ديگران كمتر است و حتى به اندازه نيازهايش نيست. ⚖️ اين كمىِ درآمد بر اثر ازدياد جمعيت و فقر طبيعت، روز به روز زيادتر هم مى ‏شود تا حدى كه طبقات شكل مى ‏گيرند و جامعه به فقير و ثروتمند تقسيم مى ‏شود. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۹ #⃣ 👤: @ad_Einsad