📜 #متن |🔰 ما مكتبى را مى خواهيم كه بالاتر از تكامل بهره بياورد و راه هم نشان بدهد و به تلقين و رياضت و شعار اكتفا نكند.
🔸استعدادهاى تكامل يافته، تازه، راه و جهت مى خواهند ... راهى نه به بن بست نشسته و جهتى نه پست تر و يا برابر، بل برتر و عالى تر.
🔸ما مكتبى را مى خواهيم كه انسان را زياد كند، نه فقط علم و عقل و ثروت و ... او را؛ انسان را زياد كند تا او بتواند به استعدادهاى تكامل يافته اش جهت بدهد و آنها را رهبرى كند؛ كه زياد شدن انسان و رشد انسان؛ يعنى همين جهت دادن به خويشتن و رهبرى كردن خويش.
🔸و همين است كه بلال ها و ابوذرهاى تاريخ، با درك اين ملاك ها و رسيدن به اين آرمان ها زندگى و مرگ و جامعه و حكومت خويش را نقد مى زدند و حتى به عدالت و فتوحات و غنايم عمر هم قانع نمى شدند، كه عمر هدف عظيم حكومتى اسلام را تا سر حد رفاه و استعمار و فتوحات، تنزل داده و آن را مسخ كرده بود؛ و جامعه ى انسانى را در حد يك دامپرورى بزرگ و مرفه درآورده بود.
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی | ص ۱۷
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
6.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰 روح ایمان
📌قسمت
🎧 #کتاب_صوتی
📚#انسان_در_دو_فصل
📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید.
#⃣ #کلیپ #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_einsad
📜 #متن |🔰 ابوذر یا ابوجهل؟!
🔲 مهم نيست كه دشمن چه مى كند و مهم نيست كه چه موقعيتى پيش خواهد آمد.
🔲 بلکه اين نكته اهميت دارد كه تو چه بايد بكنى و در هر موقعيت چگونه موضع بگيرى.
🔲 اين مهم نيست كه دشمن چه مهره اى را بر سر كار مى گذارد، مذهبى و يا بى مذهب را، بى ريش يا با ريش را، كه تو بايد بدانى در برابر هر طرح احتمالى او، چه برنامه ى قطعى را دنبال كنى و چگونه موضع بگيرى.
🔲 بر فرض تو در موقعيت صفر و زير صفر قرار گرفتى و به طور كلى نيروهايت را از دست دادى چه بايد بكنى؟
🔲 مأيوس بشوى؟ ناله سر بدهى و از حركت تُوبه كنى و شكست را دليل بى كارى و بى عارى بگيرى؟
🔲 يا اين كه از شكست درس بياموزى و نقطه هاى ضعف را از امروز كنترل كنى و راه نفوذ را از امروز ببندى و دوباره به طرح دعوت و صف و جبهه بندى و قتال و درگيرى روى بياورى؟كه اين تكليف مستمرّ توست!
🔲 تو نمى توانى يك لحظه آرام بمانى و نمى توانى تكليف ها را زير پا بگذارى و شكست، دليل پذيرفتن آن نيست.
🔲 در واقع كسى شكست خورده كه شكست را پذيرفته و يا اين كه فقط پيروزى عادى را هدف گرفته است.
🔲 اما كسى كه شكست را نپذيرفته و از آن درس گرفته و هدفش اين نيست كه آدم ها او را بپذيرند و با او باشند كه مى خواهد آنها امكان انتخاب را داشته باشند و در برابر دعوت باطل، دعوت حق را هم بشنوند و آخر ابوذر و يا ابوجهل شوند و از قوّه به فعليّت برسند.
❛❛ عینصاد
📚 #تقیه | ص ۵۷
#⃣ #بریده_کتاب #سیاست
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
8.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰 انسان آزاد
🎥 تصویر استاد علی صفایی حائری
📥 لینک دانلود از آپارات
📚 #انسان_در_دو_فصل
#⃣ #کلیپ #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
📜 #متن |🔰 بالاترین عیب
📍اساس در معاشرت ها بر این است که روی کسی سرمایه گذاری کنیم که حرکت می کند.
📍اگر بنا باشد رفیقی انتخاب کنم، کسی را انتخاب می کنم که اگر صد عیب داشته، ولی عیبش را کم کرده است، نه آن آقایی که از بیست سال پیش با او آشنا بودم و یک عیب داشته و هنوز همان یک عیب را دارد! این شخص، لیاقت رفاقت را ندارد؛ لیاقت آدمی که صد عیب داشته و به بیست عیب رسانده، برای دوستی بیشتر است!
📍این بی توجهی ماست که در قضاوت ها به فسق و فجورهای سطحی نگاه می کنیم؛ ولی به رشد طرف نگاه نمی کنیم.
📍ما تا زخمی ببینیم، رهایش می کنیم؛ ولی مگر می شود رها کرد؟ مگر ما بهشتیم که خوبها را جمع کنیم؟! مگر ما قیامتیم که امتیاز فرقان ایجاد کنیم؟!
📍به ما تکلیف کردند که برخورد کنیم و قطعاً برخوردمان باید با معایب، ابتلاها و کسری ها باشد.
📍پس باید بررسی کنیم که این جمع یا شخص، چند عیب داشته و چند تا از آنها را کم کرده است؟ کسی که یک عیب داشته و پس از ده سال هنوز هم همان عیب را دارد، می توان گفت چون فقط یک عیب دارد، خیلی خوب است؟!
📍 بالاترین عیب همین است که او سازندگی ندارد و به فکر تولید نیست؛ به این فکر نیست که باری بردارد.
📍جمعی که برای خانواده هایش، برای بچه هایش، برای معاشرت هایش، برای خستگی هایش، برای مریض هایش، برای ناراحتی هایش برنامه ریزی کند، جمع مرده ای نیست، جمع مقاومی است، جمعی مولد و دارای بار است!
❛❛ عینصاد
📚 #جمع_ها_و_حاصل_جمع_ها | ص ۹۱
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 آزادی از آزادی ❛❛ عینصاد 📚 #روش_نقد #️⃣ #عکس_نوشته #عین_صاد | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_E
📜 #متن |🔰آزادی از آزادی
🔹 عرفانى كه زاينده ى تنوع طلبى و وابسته به دوره هاى بحران و دردها و رنج هاست، عرفانى است كه دستاويز قدرت ها مى شود و نردبان دزد.
🔹اين عرفان خود قتلگاه استعدادهاى عظيم انسان است؛ چون انسان را در خويش نگه مى دارد و به اين گونه بالش را مى بندد.
كشش انسان مهاجرِ از بيرون و محبوس در خويش، تنها به عشق و آزادى نيست، بل به عشقى است سازنده و آزاديى است، حتى از خود آزادى.
🔹اين عشق و آزادى و اين ايمان و زهد، مى شود همان توحيد، كه توحيد يكتا پرستى است. پرستش، عشق است و يكتايى، زهد و آزادى از غير حق.
با اين تحليل، رابطه ى عرفان و مذهب و يا به تعبير ديگر تصوف و عرفان مذهبى، روشن شد.
🔹اين مذهب است كه انسان را پس از آزادى، به آزادى از آزادى مى رساند و به او شكل مى دهد. و اين شكل دادن مسخ انسان نيست، كه انتخاب اوست. و اين شكل تحميل نيست كه تعليم است.
❛❛ عینصاد
📚 #روش_نقد | ص ۱۰۹
#⃣ #بریده_کتاب #دین_شناسی
👤: @ad_Einsad
🌄 #عکس | 🔰 انسان، موجودى است كه از سطح غريزه ها بالا آمده در حد وظيفه و انتخاب زندگى مى كند.
❞ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی
#️⃣ #عکس_نوشته #تربيت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🌄 #عکس | 🔰 انسان، موجودى است كه از سطح غريزه ها بالا آمده در حد وظيفه و انتخاب زندگى مى كند. ❞ عین
📜 #متن |🔰انسان، موجودى است كه از سطح غريزه ها بالا آمده در حد وظيفه و انتخاب زندگى مى كند.
🔹مرادم از تربيت، از آهن ماشين ساختن است و از بشر آدم آفريدن!
مرادم از انسان، موجود اجتماعى ابزار ساز و يا حيوان ناطق و انتخاب كننده و آزاد و خلاق نيست كه اين همه تعريف بشر است. اين استعدادها و غرايز فردى و اجتماعى و عالى، توضيح آدم نيست.
🔹آدم كسى است كه بر تمام استعدادهايش حكومت دارد و رهبرى دارد و به آنها جهت مى دهد.
مرادم از تربيت، تربيت بدنى و تربيت قومى و قبيله اى نيست.
🔹مرادم اين است كه استعدادهاى بشر تا حد انسانى رشد كند.
مرادم از انسان، موجودى است كه از سطح غريزه ها بالا آمده در حد وظيفه و انتخاب زندگى مى كند.
🔹خوراك او، پوشاك او، دوستى او، نشستن و برخاستن و حركت او، از هوس ها، از غريزه الهام نمی گیرند.
و هيچ چيز در وسعت روح او موجى ايجاد نمى كند و جز وظيفه آن هم وظيفه اى از خداى او در او حركتى نمى آفريند.
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی | ص ۳۵
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_einsad
📜 #متن |🔰 اسیرِ خود
🪢انسان مى تواند حتى با شنيدن صداى خدا و حضور بهشت و جهنم، حتى به خاطر يك كبر و يا يك حرص يا يك بخل، يا يك حسد، از راه باز بماند و رجيم شود.
🪢ظلم و علو، مى تواند مانع تأثير يقين و شهود انسان باشد و مى تواند طمع و گندم رى، او را كور كند و ترازوى او را خراب نمايد.
🪢اسارت هاى ما گسترده و مشهود است!
🪢 به خاطر هوس بچه ها از تكليف، چشم مى پوشيم. به خاطر دستيابى به توپ و گل، حدود را زير پامى گذاريم و حريف را ناجوانمردانه مى اندازيم؛ به خاطر هيچ مى گذريم و با توهم ها حقايق را رها مى كنيم.
🪢آنجاكه ميزان را به دست مى آوريم و فرصت ترازودارى پيدا مى كنيم، ضعف در محاسبه و جهل به قدرها و اندازه ها، بهشت و جهنم ما را در موارد محدودى نشان مى دهد و در تمامى موارد سنجش نمى كند.
🪢آنجاكه مى سنجد و نشان مى دهد باز كفر و كبر و غرور و طمع و هزار مانع مى تواند ما را به جحد و عناد و كفر و چشم پوشى وادار سازد و رجيم نمايد.
🪢 آنجاكه عبوديّت شكل مى گيرد، باز اين خطر هست كه بازگرديم و در مصاف دشمنِ بيدار به غفلت روى آوريم و لباس جنگ را فراموش كنيم، كه طبيعى است مورد تهاجم قراربگيريم و در خانه ى خودمان به اسارت درآييم و در سرزمين خودمان شكست بخوريم.
❛❛ عینصاد
📚 #وارثان_عاشورا | ص ۲۷۴
#⃣ #بریده_کتاب #امامت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰 معاد پایان راه نیست...
🎙 عینصاد
🔗 دانلود از آپارات
#⃣ #کلیپ #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad