eitaa logo
پله پله تا اجتهاد جامع
342 دنبال‌کننده
975 عکس
199 ویدیو
255 فایل
پاسخگویی به سؤالات طلاب از دوران قبل ورود به حوزه تا پایان طلبگی،و ارائه یک نظام جامع علمی برای دستیابی به اجتهاد جامع ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
PTT-20210901-WA0004.opus
2.74M
1: آیا اذکار و دعاها و راه هایی که علما و روحانیون و سخنرانان مذهبی در منبر و پیج های اینستاگرام توصیه می کنند و تبلیغ می کنند جواب می دهد. اگر منبری گفت این ذکر را فلان عارف تأیید کرده و تضمین کرده که حتماً جواب می دهد آیا ما هم بخوانیم واقعا جواب می دهد؟ اگر جواب نداد چی؟ مگر تضمین نداده بود؟ 2: آیا راه رسیدن به معنویت و توحید و عبودیت در همه افراد یکسان است یا هر کسی راه مخصوص به خود را دارد؟ در این صوت👆👆 @ejtehadjame
با عرض سلام و احترام به استحضار می‌رساند که دانشگاه صنعتی شریف در یک اقدام خدا پسندانه و در جهت گسترش عدالت آموزشی از دروس پایه اول تا دبیرستان را تدریس و فیلم برداری کرده و بطور رایگان در اختیار دانش آموزان سراسر کشور قرار داده‌اند. دانش آموزان می توانند جلسات هر درس را دانلود کرده و در منزل معلمی در کنار خود داشته باشند، لطفا" این هدیه را به فرزندان، نوه‌ها، دوستان آشنایان خود تقدیم کنید و در صورت امکان این پیام را در تمامی گروههای که عضوء آن هستید، منتشر کنید. 💠💠💠💠💠💠💠💠 کانال پایه اول دبستان https://telegram.me/joinchat/AAAAAEG_Foc4I0wCN83MJQ کانال پایه دوم دبستان https://telegram.me/joinchat/AAAAAEJ2OuVDsX8sc5AiHw کانال پایه سوم دبستان https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBY3_6z6mzgSEk3eA کانال پایه چهارم دبستان https://telegram.me/joinchat/AAAAAEK-Y0nchq1ZTmbZBw کانال پایه پنجم دبستان https://telegram.me/joinchat/AAAAAEOdhmgTH3-VSvgpjw کانال پایه ششم دبستان https://telegram.me/joinchat/AAAAAEQECAX3O6aKvFr0og کانال تخصصی پایه هفتم https://telegram.me/joinchat/AAAAAFJNw-xBSrQDKOm-jA کانال تخصصی پایه هشتم https://telegram.me/joinchat/AAAAAEvEWo05qt36CK7pNw کانال تخصصی پایه نهم https://telegram.me/joinchat/AAAAAFBiZ0ABvtBoddt-AQ کانال تخصصی پایه دهم https://telegram.me/joinchat/AAAAAFJsmPmqZ6kJLipz5Q کانال تخصصی پایه یازدهم https://telegram.me/joinchat/AAAAAFduakyb1pZiB99Sjw کانال تخصصی پایه دوازدهم https://telegram.me/joinchat/AAAAAEy8RjSz5hdPftrhLQ 🌀به کانال پله پله تا اجتهاد جامع بپیوندید.👇 @ejtehadjame
💢 مراجع تقلید و رهبری خود را تابع قوانین پزشکی می دانند ✅ آیت الله رشاد، رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران: 🔹 با نهایت تأسف، شاهد انحراف در بین برخی طلاب و استادان هستیم و آن پرداختن به اهدافی است که رسالت ما نیست؛ یک معمم را پیدا می‌کنیم که طب سنتی به راه‌ انداخته است و می‌گوید خاصیت فلان گیاه این است که اگر چشم درد کرد این گیاه را بخور، آیا کار ما این است؟ من در مقام انکار نیستم بلکه در مقام آسیب‌شناسی هستم. سال‌های متمادی  است که طب سنتی درجا می‌زند و اگر قرار است کار شود، نباید یک طلبه با یک ماه آموزش دیدن مغازه طب سنتی راه بیندازد. 🔹 چگونه می‌توان با خبر واحد بی‌سند که حجیت ندارد، به درمان مردم بپردازیم. اگر چیزی به نام طب سنتی و روایت داریم، حداقل باید در حد اطمینان عقلایی باشد. در زمان شیوع کرونا دو اتفاق افتاد، یکی آبرومندی علمای شیعه و دیگری آبروریزی علم جدید. 🔹 همه مراجع و رهبری خود را تابع قوانین پزشکی دانستند و رعایت کردند. آن وقت چهار تا طلبه می‌گویند ما واکسن نمی‌زنیم و اگر بزنیم احساسات جنسیتی انسان عوض می‌شود؛ متاسفانه آبروی حوزه و علما از سوی برخی طلاب جوان با حرف‌های ناپخته آسیب می‌بیند. 🆔 @ejtehadjame
👓 مرحوم آیت الله سید محمد سعید حکیم، در زمان صدام ملعون، ۸سال رو در زندان و عمدتاً گذروندند! تو همون زندان برای هم بندی ها درس تفسیر رو شروع کردند و بدون دسترسی به منبع خاصی ۴عنوان کتاب تالیف کردند!!: 1 ـ كتاب (تهذيب فى علم الاصول) در سه جلد. 2 ـ كتاب خمس كه بحث فقهى واستدلالى است. 3 ـ كتاب مباحثى در اصول عمليه ((برائت ـ تخيير واحتياط واستصحاب)). 4 ـ كتابى بنام سيرى در سيره وزندگينامه امامان معصوم (عليهم السلام) . 🔹 طلبگی یه همچین چیزیه که تو هیچ شرایطی بن بست نداره! 🔻 عکس مربوط به زندان ایشان می‌باشد @@ejtehadjame
مطالبی زیبا درباره ارزش و جایگاه طلبگی پذیرش حوزه علمیه وبگاه پذیرش: paziresh.ismc.ir 👇👇 https://eitaa.com/paziresh_howze_m
نشریه راه-شناخت نامه حوزه.pdf
22.4M
▪️راه | شناخت نامه حوزه علمیه 🌿 ثبت نام حوزه های علمیه ⁉️ به چه کسی طلبه می گویند؟ اگر طلبه نباشد چه اتفاقی می افتد؟ در حوزه چه می خوانند؟ 🔻پاسخ به این سوالات و آشنایی با نظامات و دروس حوزه در نشریه راه... 🔺علاقه مندان با مطالعه این نشریه با ابعاد متفاوت تحصیل در حوزه علمیه آشنا می شوند. 💌سربازی امام زمان عج وسلام الله علیه را با آگاهی وهدف متعالی و باتوکل و تلاش همیشگی انتخاب می کنید 💌 •┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈• 🍃 ⚘ امام خامنه ای مدظله العالی⚘ ❇️ 🍀ارزش_طلبگی به این است که شما خود را برای کاری آماده می‌کنید که هیچ کاری جایگزین آن نیست. 🌿 طلبگی از همه موجود تأثیرش بیشتر است. ☘شما و هدایتگران_مردم هستید 🍀⚘⚘🌿⚘⚘🍀 ☑️ @paziresh_howze_m 📚 @ejtehadjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای دیدار آیت الله العظمی گلپایگانی(رضوان الله تعالی علیه) و علامه طباطبایی (رحمت الله علیه) @ejtehadjame
بسمه تعالی به کانال خودتون خوش آمدید🌷 👈آوای معرفت(اخلاقی-عرفانی) @avaymarefat 👈پله پله تا اجتهاد جامع @ejtehadjame 👈صوت دروس حوزه @sotdorus 👈تجربیات نزدیک به مرگ (گزارش های بسیار زیاد از افرادی که موقتاً مرده اند و عالم برزخ و قیامت و حساب و کتاب و بهشت و جهنم را مشاهده کرده اند و دوباره زنده شده اند) @zendegidarmarg 👈اصول فقه متعالیه(مباحث اصول مبتنی بر نظام اعتباریات علامه طباطبایی) @osul_etebariat 👈احادیث معنوی https://eitaa.com/joinchat/2596012051C7ceee78d5c
نظام علمی جامع در اجتهاد مبتنی بر غُرر مطالب علمی.mp3
24.3M
📚طرح نظام علمی جامع در اجتهاد مبتنی بر غُرر مطالب علمی(بسیار بسیار مهم) 📋طلبه هایی که کتاب های درسی را ضعیف خوانده،برای جبران آن در طول یک تا دو سال چه کنند؟ 🗂برای مجتهد شدن به صورت جامع در علوم مختلف در زمان کوتاه چه باید کرد؟ 🌹خدای متعال و اهلبیت(علیهم السلام)در دعاها و قرآن ما را به چیزی دعوت می کنند؟ 🌺آیا گناه و معصیت،به فطرت و روح الهی انسان آسیبی می زند؟ 👌👌👌 @ejtehadjame
5.18M
: امسال پایه ده تمام هستم برای درس خارج راهنمایی می خواستم چه جوری بخونم؟ چه کلاسی برم؟ چه کتاب هایی بخونم؟ مدرسان شریف😉 تا اونجایی که بنده از محضرتون استفاده کردم خیلی به این درس خارج های موجود دل خوش نیستید و راهکارهای بهتری دارید استاد قصد داشتم یه درس خارج روش مند بگذرونم که خیلی مفید باشه یعنی اتلاف عمر نباشه, شسته رفته باشه, استاد ان شاءالله قصد دارم وارد عرصه استادی بشم ,با درس دادن دانش و علم خیلی تثبیت میشه از کجا باید شروع کنم ؟ با تشکر در صوت☝️ ؟ @ejtehadjame
به کانال خودتون خوش آمدید🌷 👈آوای معرفت(اخلاقی-عرفانی) 👈من کیستم؟ @avaymarefat 👈پله پله تا اجتهاد جامع @ejtehadjame 👈صوت دروس حوزه @sotdorus 👈تجربیات نزدیک به مرگ (گزارش های بسیار زیاد از افرادی که موقتاً مرده اند و عالم برزخ و قیامت و حساب و کتاب و بهشت و جهنم را مشاهده کرده اند و دوباره زنده شده اند) @zendegidarmarg 👈اصول فقه متعالیه(مباحث اصول مبتنی بر نظام اعتباریات علامه طباطبایی) @osul_etebariat 👈احادیث معنوی https://eitaa.com/joinchat/2596012051C7ceee78d5c 👈شیطان شناسی (مطالبی کاربردی و مهم درباره حقیقت شیطان و نقش او در گمراهی انسان ها) @anti_sheitan
💢 ثبت نام درس خارج فقه و اصول حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مجتبی خامنه‌ای 🔹 ثبت نام درس خارج فقه و اصول حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مجتبی خامنه‌ای آغاز شد. 🔹 درس خارج حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مجتبی خامنه‌ای در درس فقه با موضوع استطاعت حج و در درس اصول با موضوع تعادل و تراجیح برگزار می‌شود. 🔹این درس به صورت غیر حضوری و آنلاین برگزار می‌شود و علاقمندان برای شرکت در این درس می‌تواند از طریق لینک https://formafzar.com/form/akaxi برای ثبت نام اقدام کنند. 🆔 @ejtehadjame
887.8K
: قصد تدریس دارم از کجا شروع کنم؟ بعد چند سال درس خواندن و مدرک گرفتن، می خواهم جایی مشغول به کار شوم چه کنم؟ در صوت☝️🌺 @ejtehadjame
روش شناسی استنباط در درس های خارج فقه(خیلی مهم) .mp3
21.44M
👈روش شناسی فرایند اجتهاد در باب تعبّدیات و باب عقلائیات فقه(عبادات و معاملات) 👈آسیب شناسی روش ورود و خروج دروس خارج حوزه 👈سیر از کلیات به جزئیات و فروع فقهی و سیر از فروع به اصول و کلیات 🌹این صوت فوق العاده برای طلاب مهم است.👌👌 @ejtehadjame
1-نقش مناسک در ایجاد باورهای دینی و اجتماعی.mp3
11.97M
1-نقش مناسک عبادی و مراسمات آیینی در ایجاد باورهای دینی و اجتماعی نقدی بر نظرات وهابیت رابطه قالب های ظاهری دینی و توحید و معنویت @ejtehadjame
3-نقش مناسک در ایجاد باورهای دینی و اجتماع.mp3
6.31M
3-نقش مناسک در ایجاد باورهای دینی و اجتماعی بازخوانی نظرات علامه طباطبایی(رحمت الله علیه) درباره رابطه شریعت و سلوک توحیدی انبیاء الهی @ejtehadjame
🖊 ره: هنگام نوشتن روایات و احادیث با وضو بود و هنگام مطالعه احادیث نیز دو زانو، رو به قبله می نشست. و حتی نام آن بزرگواران(پیامبر و اهلبیتش) را بدون وضو بر زبان جاری نمی کرد. 👇🔅👇🔅👇 @ejtehadjame
عماد الدین طبری شیعی در کتاب «کامل بهایی» نوشته است «یکی از بزرگترین مظالم معاویه، این بود که یزید را بر مردم مسلط کرد و یکی از بزرگترین مظالم یزید، این بود که بعد از به شهادت رساندن امام حسین(ع)، اهل بیت ایشان را دیار به دیار به اسارت کشید تا اینکه به دمشق رسیدند و اهل بیت را در کاخ خود جای داد. در نیمه شب وقتی آنها گریه و بی‌تابی کردند، یزید از خواب بیدار شد و علت قضیه را پرسید، به او گفتند دخترکی از خاندان امام حسین(ع) (چون نصب دقیق او را نمی‌دانستند، گفتند دخترکی از خاندان امام حسین) بیدار شده است (اما با توجه به قرینه‌ی بعدی مشخص می‌شود که این دختر، دختر امام حسین(ع) است) و بهانه‌ی پدر را گرفته است و به همین دلیل گریه و زاری می‌کند و هر کاری می‌کنیم، ساکت نمی‌شود. لذا یزید می‌گوید سر پدر را برای او ببرید.» در اینجا ناچار هستم سراغ کتاب تذکره الخواص سبت ابن جوزی بروم. یکی از قواعد املاء، این است که «ابن» در جایی قرار می‌گیرد که دو اسم قبل و بعد آن، اسم علمِ پدر و پسر باشد، در این صورت ابن از وسط می‌افتد، اما به این شرط، سبت ابن الجوزی، یعنی نوه‌ی ابن جوزی. ابن جوزی، عبدالرحمان ابن جوزی حنبلی در بغداد و نوه‌ی دختری ابن الجوزی بوده است. مثل سید ابن طاووس که صحیح آن سید ابن طاووس بدون الف نیست، چون سید اسم علم نیست، اسم علم آن علی بن موسی است. بنابراین سید ابن طاووس باید با الف باشد. این یکی از اشتباهات مشهودی است که در آن الف را می‌اندازند. لذا سبت بن جوزی باید سبت ابن جوزی باشد یعنی نوه‌ی دختری ابن الجوزی. ایشان در کتاب خود از کتاب طبقات ابن سعد نقل کرده است. البته چه این را بیان می‌کرد و چه نمی‌کرد، قاعده‌ی کلی این بود که وقتی سر بریده‌ای را از جایی به جای دیگر منتقل می‌کنند، جاهای گوشتی آن را ببرند. مسأله‌ی انتقال سر بریده برای اولین بار در کربلا شروع نشده است؛ مثلاً در تاریخ مشهور است اولین سری که حمل شد، سر عمر بن خزاعی از خواص اصحاب امیرالمؤنین(ع) بود. حتی برخی گفتند او از صحابه‌ی پیامبر(ص) بوده که بعداً در رکاب امیرالمؤمنین(ع) قرار می‌گیرد. او را در شمال عراق و موصل تحت تعقیب قرا می‌دهند و می‌گیرند و بعد سر او را می‌برند و برای معاویه می‌برند «و اول رأس حملت فی الاسلام». چون سر بو می‌گرفت، قسمت‌های گوشتی سر را می‌بریدند و به این عمل تقویر می‌گفتند؛ یعنی باباقوری کردن سر. چشم‌ها را تخلیه می‌کردند، جوف سر را تخلیه می‌کردند تا بو نگیرد. یک نکته‌ی بسیار ظریف و دقیقی وجود دارد که هم در کوفه انجام گرفته است و هم در شام. هم ابن زیاد با چوب خیزران زده است و هم یزید، اما در مورد ابن زیاد، تعبیر دقیق «علی شفتی ابی عبدالله (ع)» است، چون هنوز لب‌های امام حسین(ع) بریده نشده است، اما در شام تعبیر دقیق «علی ثنایا ابی عبدالله (ع)» است. حتی در خطبه‌ی حضرت زینب «منحنی علی ثنایا ابی عبدالله (ع)» آمده است، نه «علی شفتی ابی عبدالله (ع)». ابن زیاد دستور داد که به حسب عادت، قسمت‌های گوشتی سر را ببرند و لذا این مسأله که خانه به خانه و روی نیزه بوده، قابل رد است. این اول کلام است و از نظر تاریخی همان روایتی صحیح است که در صندوقچه‌ای بود و در میان راه شام پول داد و صندوقچه‌ی سر را گرفت و بعد هم شست و سر را در همان صندوقچه گذاشت. لذا اینکه بخواهند با نیزه و منزل به منزل ببرند، عوامانه و بیشتر زبان حال است. *نقل از استاد یوسفی غروی @ejtehadjame
- بررسی تحلیلی سیر مقتل نگاری عاشورا http://fahimco.com/Post/Details/3135 استاد هادی یوسفی غروی @ejtehadjame
🖌 🔹سهم ما در تحولات افغانستان و افق آن تحولات افغانستان چه نسبتی با جمهوری اسلامی دارد؟ آیا چشم‌انداز تحولات این کشور برای ایران امیدآفرین یا نگران‌کننده است؟ طبیعتا در پاسخ به این دو سوال نظرات مختلفی مطرح می‌گردد. دلیل این اختلاف این است که هر تحلیلگری نوعا با نگاه و اعتماد به دسته‌ای از اخبار و اطلاعات درصدد پاسخ به این سوالات برمی‌آید و تحلیلگر دیگر با نگاه و اعتماد به دسته‌ای دیگر از اخبار و اطلاعات اظهارنظر می‌کند. بر این اساس بسیاری از تحلیلگران با نگاه به اختلاف عقیدتی میان جمهوری اسلامی و طالبان و نیز با نگاه به سطح نفوذ سیستم‌های اطلاعاتی پاکستان و آمریکا که رفتارشان با ایران دشمنانه است و همین‌طور با نگاه به اقلیت 17 تا 20 درصدی شیعه در مقایسه با اقلیت بزرگ‌تر 40 تا 42 درصدی پشتون معتقدند، تحولات افغانستان و چشم‌انداز آن به ضرر جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. در همان حال تحلیلگران دیگر معتقدند از آنجا که یک ضلع خارجی اصلی که دشمن اول ایران به حساب می‌آمده با شکست مطلق مواجه گردیده و یک ضلع داخلی حلقه که در حکم دست‌نشانده آمریکا بوده، از میان رفته است هم تحولات و هم افق آن من‌حیث‌المجموع به نفع جمهوری اسلامی خواهد بود و به احتمال خیلی زیاد وزن ایران را در تحولات افغانستان افزایش خواهد داد. در این خصوص گفتنی‌هایی وجود دارد: 1- در فاصله سال‌های 1370 تا 1399، یک قدرت بین‌المللی و یک قدرت منطقه‌ای و دو قدرت رسمی و غیررسمی داخلی سهم عمده‌ای در تحولات افغانستان داشتند؛ آمریکا به عنوان یک قدرت بین‌المللی برای اعمال نفوذ و دستیابی به اهداف و اجرای سیاست‌های خود از یک‌سو... ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/225633 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ @kayhannewspaper