#فاطمیه
#تحلیلی
🔖زن جانش را فدا میکند برای اینکه حکومت به نااهل نرسد!
💠سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سالهای اول دهه ۵۰ شمسی، مسجد امام حسن(ع)، مشهد مقدس:
▪️حضرت زهرا(س) از شوهرش دفاع نمیکرد، از زمامدار به حق دفاع میکرد.
🔹مسئلهی زن و شوهری نیست، مسئلهی دختر عمو، پسر عمویی نیست. مسئلهی دوستی و رفاقت نیست، مسئله وظیفه است، مسئله هدف است. میآید پشت در، شروع میشود تهدیدها اما اثر نمیکند.
▪️ نمیگوید من حالا باردار هستم، مصلحت نیست درافتم؛ بماند چند روز دیگر آتششان فروکش کند، بماند شاید من فارغ بشوم بعد بروم به میدانشان...
💢نه! نکتهاش در همین است که در شدیدترین موقعیتها بزرگترین وظیفهها انجام بگیرد و شدیدترین لطمهها بر جسم و جان وارد بیاید. لذا شروع کرد به مبارزه.
🥀 آنپشت در آمدن، آن سِقط شدن محسن(ع) شش ماهه، آن ورم بازو، آن مقاومت عظیم که منجر میشود به اینکه دختر پیغمبر را بزنند.
❓یک زن را چه کسی میزند؟ چرا میزنند؟ مگر اینکه ایستاده است و مقاومت میکند؟ مردان و ریشسفیدان و قدرتمندان مهاجر و انصار زیر بار رفتند، بعضی فریب خوردند، بعضی کوتاهی کردند...
❇️این زن نه فریب میخورد، نه تنبلی میکند، نه حاضر است به هیچ قیمتی رضایت دهد، این است که زدند...
🔺اگر خطبهی زهرا سلامالله علیها را نگفتی، گریهی زهرا سلام الله علیها هم معنی پیدا نمیکند. اگر نفهمیدیم که زهرا سلاماللهعلیها آنجا چگونه سخن گفته است، نمیفهمیم گریهی او به چه معناست...
#الی_الحبیب
#زن
🆔 @elalhabib_ir
#شبهات_فاطمیه
🔖پیشینه تاریخی آئین سوگواری فاطمیه
⁉️آیا مراسم عزایِ
صدیقه کبری سلاماللهعلیها
بعد از انقلاب رواج یافت؟
✍️عالم اهل سنت پاسخ میدهد!
📚منبع:
📖تثبیت دلائل النبوة،قاضی عبدالجبار معتزلی ج2 ص594و595
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
TarikhHayateAmirAlmomenin[98].mp3
45.74M
#تاریخ
#تحلیلی
🎙کتابشناسی سقیفه و شهادت حضرت زهرا "سلاماللهعلیها"
💠ستایشگر اهلبیت(ع)
دکتر #میثم_مطیعی
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#خبر
🔖"مادرم مظلومه بود و یاور مظلومها"
🔰با توجه به شعار برگزیده فاطمیه امسال، دکور مراسم رسمی مداح اهلبیت(ع) حاج مهدی #ترکاشوند
در ایام فاطمیه با کمک
هوش مصنوعی
به این شکل است.
#دکور
#هوش_مصنوعی
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
Untitled-1.jpg
4.3M
📎فایل با کیفیت
🔖"مادرم مظلومه بود و یاور مظلومها"
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#احکام
🔸معیار ضرر رساندن به بدن در عزاداری
⁉️ معیار شرعی ضرر و آسیب رساندن به بدن که در عزاداریها باید از آن اجتناب کرد، چیست؟
✅ معیار، ضرری است که در نظر عرف، قابل توّجه باشد.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
🆔 @khamenei_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اختصاصی_کانال
💠 حجتالاسلام #میرزامحمدی(۱۱):
🔖این هجوم، فقط یک تهدید نبود..
|#فاطمیه #روضه
|#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#مداحی
#نظارت
🔖به درد اصلی مداحی رسیدگی کنید!
🔰ستایشگر اهلبیت علیهمالسلام،
حاج #امیر_عباسی ضمن انتشار متنی
در صفحه رسمی و کانال ایتای خود،
مطالبهی مهمی را از مسئولان امور مداحی مطرح نمود.
🔺بودجه خرج کردنهای نادرست..
🔺جلوی انحرافات را بگیرید..
🔺نظارت و برخورد با تخلفات..
|#مطالبه #تبیین
|#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
📚 حقیقت عظیم
مجموعه بیانات حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای(مدظلهالعالی) دربارهی حضرت فاطمه(سلاماللهعلیها) از ۱۳۵۱ هجری شمسی
✍🏻 #مؤسسه_فرهنگی_حدیث_لوح_و_قلم
📇 #انقلاب_اسلامی
📖 ۳۲۰ صفحه
فاطمه زهرا سلام الله علیها، به صورتْ،
یک بشر و یک زن است؛
اما در معنا، یک حقیقت عظیم و یک نور درخشان الهی و یک بندهی صالح و یک انسان ممتاز و برگزیده است.
آن کسی است که رسول اکرم به امیرالمؤمنین(علیهم السّلام) فرمود:
«یا عَلِیُّ اَنتَ قائِدُ المُؤمِنینَ اِلَی الجَنَّةِ یَومَ القیامَةِ وَ فاطِمَةُ تَقودُ المُؤمِناتِ اِلَی الجَنَّة یَومَ القیامَة».
یعنی در روز قیامت، امیرالمؤمنین، مؤمنین و مردان مؤمن را به سوی بهشت هدایت میکند و فاطمهی زهرا، زنان مؤمن را به بهشت الهی راهنمایی میکند؛ عِدل امیرالمؤمنین، همپایه و همسنگ امیرالمؤمنین.
بیانات در دیدار جمعى از بانوان سراسر کشور ۱۳۶۸/۱۰/۲۶
💳 ۱۴۰ هزار تومان
🛒 ثبت سفارش همراه با تخفیف و ارسال به سراسر کشور:
@KETABEHEYAT
📚🖇مرتبط:
🏷 فراتر از قیام | مجموعه بیانات درباره امام حسن علیه السلام طی سالهای ۱۳۴۵ تا ۱۳۹۷
🏷 آفتاب در مصاف | علل و ابعاد حادثه عاشورا
|#فاطمیه
|#الی_الحبیب
|#حضرت_فاطمه_س
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#با_پیرغلامان
#اختصاصی_کانال
🔖توصیه«حاج #علی_انسانی»
از پیرغلامان آستان حسینی
به مداحان جوان
🎗روی سکّو رسیدن کاری نداره..
☘️ای که عمری مِی فروشی کردهای
خود بگو خود بادهنوشی کرده ای؟!
|#ستایشگران_خورشید
|#پیرغلام
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️بابایم برگشته ولی با استخوانهای شکسته
🔸مرثیهخوانی #دختر_شهید مدافع حرم الیاس چگینی در مراسم استقبال از پدرش در قزوین
#روضه
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اساتید
🔸 حاج #ولیالله_کلامی از شخصیتهای است که مختص به جامعه مادحین و ذاکرین نیست.
ایشان از شخصیتهای کانونی جبهه انقلاب اسلامی است.
ارتباط ایشان با ذائقههای مختلف مذهبی و ارتباط با مناطق مختلف کشور، نشأت گرفته از سعه شخصیت و روحیه جبههسازی ایشان است.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#خبر
🔹 حسین هوشیار به عنوان مسئول مرکز ستایشگری سازمان هیأت و تشکلهای دینی منصوب شد
🔰 حجتالاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکلهای دینی در حکمی، حسین هوشیار را به سمت مسئول مرکز ستایشگری این سازمان منصوب کرد. در بخشی از متن این حکم آمده است:
🔸باتوجهبه جایگاه مهم و اثرگذار مداحان و ستایشگران در امور هیأتها و تشکلهای دینی که رکنی اساسی را در این بخش تشکیل میدهند، ساماندهی، باز طراحی، شناسایی و آموزش مداحان و ستایشگران، ذیل مأموریتهای محوله سازمان هیأت و تشکلهای دینی تعریف شده است.
🔸باتوجه به نظر مساعد هیأت مدیره سازمان هیأت و تأیید ریاست معزز سازمان تبلیغات اسلامی، جنابعالی را که از فضل، توانایی و روحیه جهادی برخوردار هستید، بهعنوان مسئول مرکز ستایشگری منصوب میکنم.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
💠 مباحثی درباره زبان حال
🔸برای مشاهده هر کدام از محتواها روی لینک مورد نظر کلیک بفرمایید:
- گونههای شعر رثایی
- تعریف زبان حال
- دلایل شیوع برخی زبان حالهای ناشایست
- تفاوت زبان حال با زبان قال
- چند نکته مهم درباره زبان حال سرایی (قسمت اول)
- چند نکته مهم درباره زبان حال سرایی (قسمت دوم)
- شرایط و ویژگیهای زبان حال ارزنده و سازنده
#زبان_حال
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#روضه
🔖 روضهای جهانی..
💠 حضرت استاد #عابدینی در بیاناتی،
نگاه زیبا و جهان شمولی را
درباره #روضه عنوان کردند:
🔻 اگر نگاه تمدنی و کلنگر داشته باشیم،باید روضه را برای تمام افراد جهان؛ یعنی متدینین و غیر متدینین،
برای بیدار شدن تمام وجدانها
بخوانیم.
🔻 روضه خواندن یعنی مظلومیت را به طور کامل ترسیم و آشکار کردن، به طوری که هر ذهنی آن را میشنود، مظلومیت را بفهمد. آنگاه همین اشکها، باعث رئوف شدن قلوب میشود و قساوت را از بین میبرد. اشک و روضه، یکی از ابزارهایی است که میتوان برای همراه ساختن تمام قلوب استفاده کرد.
📚منبع:
📖برگرفته از کتاب "خیمه خادمی"
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مداحی که پاکتش قیمت ندارد!!!!!
📍چه کسی میتونه قیمت پاکت این مداح رو بده 👌🏼
محمد رضا عبادی ؛ مداح نوزده ساله ای که از قیمت #صله پاکتش میگه ؟!!
#مداح #روضه
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مقام و جایگاه حضرت زهرا سلاماللهعلیها
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
♦️چهارمین نشست صمیمانه جمعی از ستایشگران جوان #همدان
▫️جمعه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۲
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روضه
#حرم
🔖روضهخوان معروف
پای روضهی جوان معلول
💠 ستایشگر اهلبیت(ع) حاج #حسن_خلج پای مداحیِ
جوان مبتلا به سندروم داون
در حرم امام حسین علیهالسلام
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
29.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#روضه
#شب_زیارتی
🔖رسالتِ روضهخوانی
💠 روضه خوانی آذری
زندهیاد حاج محمدباقر#منصوری
در منزل مرحوم استاد
حاج فیروز زیرککار
🏴اَیاقیوی ئوپیرم کربلایه تِئز گَلَسَن..😭❤️
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#تجربه_نگاری
🔖ارکان تقلید صدا در مداحی
💠حجتالاسلام مرتضی #وافی، بر اساس تجارب سالیان روضهخوانی خود، نکاتی را درباره #مداحی بیان کردهاند:
🔶یکی از ارکان مهم تقلید، دقت در فراز و نشیب هایی است که صاحب صوت دارد، یعنی وقتی صدای فردی را تقلید می کنیم باید در جایی که صدای فرد بالا می رود و اوج می گیرد و یا پایین می آید دقت زیادی داشته باشیم.
🔸در حقیقت فراز و نشیب در صدا یکی از چهار مقام اصلی است و یکی از پله های صدا در فن رثا شمرده می شود، بنابراین فراز و نشیب نخستین چیزی است که باید در تقلید صدا توجه داشته باشید؛
☘️تقلید «تحریر» دومین رکن در تقلید صدا به شمار می رود؛ کسی که اجرا می کند همواره در صدای خود تحریرهایی دارد که ما باید صدای خودمان را به آنها عادت بدهیم؛ در اجراهای اساتید فن رثا سه نوع تحریر وجود دارد که برخی از آنها فنی و برخی اصطلاحی است.
🔷سومین رکن: سبک و ریتم
در هنر مرثیه خوانی همواره تقلید سبک ها، ریتم ها و آهنگ ها نقش بسزایی دارد؛ چراکه می دانیم در دستگاه موسیقی سنتی و آوازهای ایرانی 12 نوع آواز وجود دارد که دستگاه های شور، ماهور، سه گاه، راست پنجگاه، چهارگاه و همایون و همچنین آوازهای دشتی، ابوعطا، بیات زند و بیات اصفهان از جمله آن است.
🔹 در تقلید سبک ها از دو رکن قبلی یعنی از تقلید مقام صدای خواننده و تحریر او نیز نباید غفلت کرد.
☘️رکن آخر در تقلید:
یکی از ارکان مهم تقلید، تبعیت از خواننده در اجرا، مجلس داری و فن اجرا است، یعنی باید بدانیم در اجرایی که گوش می کنیم مداح یا ذاکر در کجا نفس می گیرد، کجا می ایستد و کجا مجلس را ترغیب می کند..
⚠️نکته نهایی:
ما در تبعیت از خواننده در مجلسداری همیشه نمی توانیم کاملا مقلد باشیم، بلکه وقتی اجرا می کنیم باید خودمان باشیم، چراکه همه جملات و همه حرکات در همه مجالس قابل تقلید نیست و اصلا نیازی هم نیست ولی اصول کلی این مسأله برای تمرین ضروری و لازم به نظر می رسد.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اختصاصی_کانال
💠 حجتالاسلام #میرزامحمدی(۱۲):
🔖چه خوب اجر رسالت به مصطفی(ص) دادند..
🥀گوشههای مراثی حضرت زهرا سلاماللهعلیها
|#فاطمیه #روضه
|#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir