28.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شناسنامه خواهرمو دستکاری کردم
🔹خاطرات شنیدنی حاج مهدی #سلحشور از دستکاری شناسنامه برای اعزام به جبهه تا اجرای سرودهای حماسی و به یادماندنی برای رزمندگان
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#تبیین
#دوران_خفقان
🔰«بهانه»
🔸با پیراهن و شلوار خانه بیرون می آمد. یک کاسه هم دستش میگرفت که مثلاً دنبال ماست است. میرفت در مغازه و خانه چند نفر از اهالی را میزد که ماست میخواهم. ماست که می آوردند، انگشت میزد و میگفت: نه این ترش است، یا بی نمک است یا .... به همین بهانه میرسید در خانهای که قرار بود روضه بخواند.
در میزد و خانمش که قبلاً آمده بود، لباس هایش را می آورد. آماده که میشد، مینشست روی صندلی و برای خانمها منبر میرفت و روضه میخواند.
📚کتاب قندانهای همیشه پر(چهل روایت کوتاه از مقاومت مردم مقابل قانون ممنوعیت روضه و عزاداری در عصر رضاخان)
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
3. وضعیت نشستن.mp3
8.66M
#فنون_مداحی
🎙حاج محمود کریمی
⚠️ آموزش مداحی
🔸وضعیت نشستـن مداح روی صندلی و روش گرفتن کاغذ
شعـــر و میکروفـن در مقابل
جمعیت و استرس و ...
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✌ رهبر انقلاب: مذاکره با آمریکا هوشمندانه، عاقلانه و شرافتمندانه نیست و هیچ تأثیری در رفع مشکلات کشور ندارد؛ دلیل؟ تجربه! / ما در دهه ۹۰ حدود دو سال با آمریکا و چندکشور مذاکره کردیم، معاهدهای تشکیل شد، اما آمریکاییها به همان معاهده عمل نکردند و هم شخصی که سر کار است آن را پاره کرد و عمل نکرد
🔹️رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش:
✏️اولاً مذاکره با آمریکا هیچ تاثیری در رفع مشکلات کشور ندارد. این را باید ما درست بفهمیم؛ اینجور به ما وانمود نکنند که اگر نشستیم پشت میز مذاکره با آن دولت، فلان مشکل یا فلان مشکل حل میشود. نخیر؛ از مذاکره با آمریکا هیچ مشکلی حل نمیشود.
دلیل؟ تجربه!
✏️ما در دهه ۹۰ نشستیم با آمریکا مذاکره کردیم حدود دو سال یک معاهدهای هم تشکیل شد. البته آمریکا تنها نبود، چند تا کشور دیگر هم بودند، لکن محور آمریکا بود، عمدتاً آمریکا بود. دولت ما نشست مذاکره کرد -دولت آن روز – رفتند، آمدند، نشستند، برخاستند، مذاکره کردند، گفتگو کردند، خندیدند، دست دادند، رفاقت کردند، همه کار کردند، یک معاهدهای تشکیل شد. در این معاهده طرف ایرانی خیلی هم سخاوت به خرج داد، خیلی امتیاز داد به طرف مقابل. اما همان معاهده را آمریکاییها عمل نکردند. همین شخصی که الان سر کار است، معاهده را پاره کرد. گفت پاره میکند و کرد؛ عمل نکردند. قبل از این که او بیاید هم همانهایی که این معاهده با آنها انجام گرفته بود، به معاهده عمل نکردند. معاهده برای این بود که تحریمهای آمریکا برداشته بشود، برداشته نشد تحریمهای آمریکا؛ تحریمهای آمریکا برداشته نشد! در مورد سازمان ملل هم یک استخوانی لای زخم گذاشتند که مثل تهدیدی همیشه بالا سر ایران وجود داشته باشد. این معاهده محصول مذاکرهای بود که دو سال - بیشتر یا کمتر - طول کشید.
✏️خب این تجربه است دیگر؛ از این تجربه استفاده کنیم. امتیاز دادیم، مذاکره کردیم، امتیاز دادیم، کوتاه آمدیم، اما نتیجهای که مقصودمان بود به دست نیاوردیم. همین معاهده را هم با همه این نقصهایی که داشت طرف مقابل خراب کرد، نقض کرد، پاره کرد.
✏️با یک چنین دولتی مذاکره نباید کرد، مذاکره کردن عاقلانه نیست، هوشمندانه نیست، شرافتمندانه نیست. ۱۴۰۳/۱۱/۱۹
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 رهبر انقلاب:
اگر آمریکاییها ما را تهدید کنند، تهدیدشان میکنیم
اگر تهدید خود را در مورد ما عملی کنند
ما هم تهدید خود را عملی خواهیم کرد.
اگر آمریکاییها
به امنیت ملت ایران تعرض کنند
ما هم بدون تردید
به امنیت آنها تعرض خواهیم کرد
🔺این رفتار درس گرفته از قرآن و دستور اسلام است
آمریکاییها نشستند، روی کاغذ دارند نقشه جهان را تغییر میدهند. البته فقط روی کاغذ است، هیچگونه واقعیتی ندارد.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#معرفی_شهدای_مداح
🔰مداح اهلبیت (ع) شهید محمدرضا تورجیزاده
🔸در کتاب «شهدا و اهلبیت(ع)» نوشته ناصر کاوه به نقل از سردار علی مسجدیان آمده است: «محمد را صدا کردم و گفتم: باید مسئول گروهان بشی. رفت یکی از دوستان را واسطه کرد که من این کار را قبول نمی کنم. گفتم: اگه مسئولیت نگیری باید از گردان بری! کمی فکر کرد و گفت: قبول می کنم، اما با همان شرط قبلی! گفتم: صبــر کن ببینم.
🔻یعنی چی که تو باید شرط بذاری!؟ اصلا بگو ببینم بعضی هفته ها که نیستی کجا میری؟ اصرار می کرد که نگوید. من هم اصرار می کردم که باید بگویی کجا میروی؟ بالأخره گفت. حاجی تا زنده هستم به کسی نگو، من سه شنبه ها از این جا میرم مسجد جمکــــران و تا عصر چهارشنبه بر میگردم. با تعجب نگاهش کردم. چیزی نگفتم. بعدها فهمیدم مسیر ۹۰۰ کیلومتری دارخــوئیــن تا جمکـــران را می رود و بعد از خواندن نماز امام زمـــان (عج) بر می گردد. یکبار همراهش رفتم. نیمه های شب برای خوردن آب بلند شدم. نگاهی به محمــد انداختم. سرش به شیشه بود. مشغول خواندن نافله بود. قطرات اشک از چشمانش جاری بود. در مسیر برگشت با او صحبت کردم. گفت: یکبــــار ۱۴ بار ماشین عوض کردم تا به جمکران رسیدم. بعد هم نماز را خواندم و سریع برگشتم!
💠آیت الله میردامادی استاد شهید تورجیزاده:
بعد از شهادتِ محمدرضا خوابش رو دیدم و بهش گفتم: محمدرضا ! این همه از حضرت زهرا«س»گفتی و خوندی، چه ثمری برات داشت؟ شهید تورجیزاده بلافاصله گفت: همین که در آغوشِ فرزندش حضرت مهدی «عج» جان دادم؛ برام کافیه...
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#تربیت_مهدوی
💠آیت الله میلانی میفرمودند:
هر روز بنشینید یک مقدار؛
با امام زمان درد و دل کنید!
خوب نیست #شیعه روزش شب شود
و شباش روز شود و اصلاً به یاد #او نباشد... بنشینید چند دقیقه ولو #آدم حال هم نداشته باشد، مثلاً از مفاتیح دعایی بخواند.
با همین #زبان خودمان؛
سلام و علیکی با آقا کند!
با حضرت #درد_و_دلی کند...
#اللّٰهُمَّعَجِّللِوَلیِّڪالفَرَج
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#بصیرت_شناسی
🎙مرتضی ابراهیم پور(مدیر رسانه بافتار)
🔰میدان گشاییهای انقلاب برای مداحی
🔸به برکت انقلاب اسلامی میدان گشاییهای بسیاری برای مداحی اتفاق افتاده است. در گذشته مداحی فقط در هیأت بود و جایگاه دیگری نداشت اما در حال حاضر مداحان در عرصههای مختلف؛ خدمات اجتماعی، فضای مجازی به طور مثال توییتر و یا پویشهایی مثل ایران همدل فعال هستند.
🔹البته اینها برکاتی دارد اما چالشهایی را هم دارد. به تناسب این حضور ما چه چیزی را از دست میدهیم؟ مداحان انقلابی به قدری درگیر میدان شدهاند که وقت کامل خلوت هنری خود را از دست میدهند و تمرکزی روی خلق اثر ندارند.
🔻نکته دوم این است که مداحانی که کنشگری خود را در حضور در میدان دیدهاند، در برگزاری هیأت به روند معمول و همیشگی روی آوردهاند.
💠مداحان انقلابی بسیاری داریم اما وقتی به هیأت مراجعه میکنیم، میبینیم فرم مداحی آنها تفاوتی با فرم دیگر مداحان ندارد. یک مداح در راهپیمایی حضور پیدا میکند، پای صندوق رأی میرود اما در مداحی او هیچ تفاوتی با دیگر مداحان وجود ندارد.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#رسم_مداحی
🎙حجتالاسلام قنبریان
🔰 باید مخاطب را از امامشناسی به خداشناسی برسانیم
🔸به نظر باید در نوحهها و سرودههای #مداحان این سهگانه باشد تا چرخه کامل شود و بتواند مخاطب را از نقطهای بگیرد و به نقطه دیگر برساند.
🔻 یک بُعد، بُعد منقبت و فضائل است، دیگر این که این کسی که فضایلش را گفتی رابطهاش را با خدا میگوئید و یک بُعد هم بُعد مرثیه است.
💯نکته قابل تأمل این که هر جا اهلبیت (ع) فضیلت اخلاقی یا عرفانی خود را بروز میدادند، دست قدرت حق را نشان میدادند.
🔻حتماً پشت سر آن چهره، بندگی حضرات معصومین نشان داده میشد تا مردم سراغ آدرس غلط نروند. مثلاً بلند میشود، وضو میگیرد، نماز میخواند از خدا میخواهد تا آن اتفاق بیفتد در حالی که امام اراده هم بکند کافی است.
🔹انسان والایی که آنگونه کمالات اخلاقی داشته و این چنین هم بنده خدای متعال بوده، وقتی مقتلاش خوانده شود دیگر لازم نیست #روضه_مکشوف خوانده شود، معمولاً در طبع مداحان ما و شعرای ما اخذ شده که یک کرامت اخلاقی از سید مظلومان میگویند بعد متناسب با همان روضهای میخوانند. خیلی هم به دلها هم مینشیند.
💠 #روضه یکی از اعمالی است که ما مخلص میشویم؛ اما در منبر یا جاهای دیگر ممکن است حضور ذهن نداشته باشیم. هیأت خوب و یک جلسه خوب حتماً باید یک روضه خوبی داشته باشد، به خود #امام بپردازد، و نباید همهاش برای #خودمان، برای خودِ گناهکار یا خودِ عاشقمان صرف شود.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
10.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰نظر حاج سیدمجید بنی فاطمه درباره فیلم موسی کلیم الله:
🔸از عوامل این فیلم ممنونیم که به شکل هنرمندانه ای ما را پای قصه های #قرآن نشاندند.
نویسنده و کارگردان این قصه خداست.از مردم برای تماشای این فیلم دعوت می کنم.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#هنر_و_ادبیات
💠 جهاد شعری
🔹کمِیت میآید در مقابل امام صادق(عليهالسّلام) یک قصیدهای میخواند. شعر کُمِیت جهاد است، شعر دِعبِل جهاد است؛ امّا شعر بسیاری از شعرایی که در مدح رسولالله(صلّىاللهعليهوآله) شعر میگفتند، در توحید خدا شعر میگفتند -به شعرهایی که در مدح عبدالملک میگفتند، کاری نداریم- جهاد نیست. چرا؟ چون برای عبدالملک اشکالی ندارد که در مدح رسولالله(صلّىاللهعليهوآله) شعر بگویند. کاری نداریم که اگر عبدالملک در زمان رسولالله(صلّىاللهعليهوآله) بود، به جای جدّش یا سَلَفش ابوسفیان، او هم با رسولالله(صلّىاللهعليهوآله) میجنگید؛ اما حالا که رسولالله(صلّىاللهعليهوآله) نیست، هرچه میخواهند برای رسولالله(صلّىاللهعليهوآله) شعر بگویند؛ برای او اهمّیّتی ندارد.
او میگوید من جانشین رسولاللهم. برای او اهمّیّت دارد که کسی دربارۀ فرزند رسولالله(صلّىاللهعليهوآله)، یعنی علیبنالحسينالسجاد(عليهالسّلام) شعر نگويد.
🔹کميت که میآید دربارۀ علیبنالحسين(عليهالسّلام) شعر میگوید، شعرش جهاد است؛ چرا؟ چون مضمونش درگیری با هشامبنعبدالملک و با خود عبدالملک –خلیفۀ زمان- است. همان روز خیلیها بودند که برای رسولالله(صلّىاللهعليهوآله) شعر میگفتند، در توحيد شعر میگفتند، اما هیچگونه مبارزهای محسوب نمیشد، درگیری محسوب نمیشد؛ لذاست که جهاد هم نبود. بنابراین شعر گفتن فرق میکند. دعبل خزاعی شعرش جهاد است، کمیت شعرش جهاد است.
🔹آنوقت امام صادق(عليهالسّلام) چون که یک عمل مجاهدتآمیزِ اسلامی انجام گرفته، از این زن بیوه، از آن جوان فقیر، از آن پیر فرتوت، از آحاد بنیهاشم پول میگیرد، چند هزار دينار پول درست میکند، میدهد به کمیت. پس ببینید قضیه فرق میکند. نماز خواندن یک وقت جهاد است، یک وقت جهاد نیست؛ انفاق کردن یک وقت جهاد است، یک وقت جهاد نیست؛ شعر گفتن همینجور، چیز نوشتن همینجور، فکر کردن همین جور؛ راه رفتن گاهی در یک صورتی جهاد است، در یک صورتی جهاد نیست.
📗 «همرزمان حسین(علیهالسلام): مجموعه سخنرانیهای حضرت آیتالله خامنهای در سال ۱۳۵۱ در هیآت انصارالحسین(علیهالسّلام) تهران»، ص۱۰۹.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
📜#پاسخ_به_شبهه
🔰 مقام حضرت علیاکبر (ع)
✍️در بین فرزندانی که از امام حسین(ع) در کربلا به شهادت رسیدند، هیچ کس مقامش به اندازه علی اکبر(ع) نیست، برای همین امام سجاد(ع) او را در یک قبر ویژه، پایین پای امام حسین(ع) دفن کرد، ولی بقیه ی شهدای کربلا را در یک قبر دسته جمعی دفن کرد.
شیخ مفید در اینباره می نویسد :
📋《دَفَنُوا اَلْحُسَيْنَ(ع) حَيْثُ قَبْرُهُ اَلْآنَ وَ دَفَنُوا اِبْنَهُ عَلِيَّ بْنَ اَلْحُسَيْنِ اَلْأَصْغَرَ(ع) عِنْدَ رِجْلَيْهِ وَ حَفَرُوا لِلشُّهَدَاءِ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ أَصْحَابِهِ اَلَّذِينَ صُرِعُوا حَوْلَهُ مِمَّا يَلِي رِجْلَيِ اَلْحُسَيْنِ(ع) وَ جَمَعُوهُمْ وَ دَفَنُوهُمْ جَمِيعاً مَعَاً》
♦️امام حسین(ع) را در جایی که اکنون قبر اوست به خاک سپردند، پسرش علیاکبر(ع) را پایین پای او دفن کردند و برای شهدای دیگر از اهلبیت و یارانش که با او شهید شده بودند، جایی نزدیک پای حضرت قبر کندند و همه را یکجا به خاک سپردند.(۱)
و این خود امتیازی برای علی اکبر(ع) نسبت به سایر شهدای اهلبیت (ع) در کربلا می باشد.
شخصیتی که در خَلق و خُلق و منطق شبیه حضرت رسول اکرم(ص) بوده است.
و برای تسلّی خاطر امام حسین(ع) دو بار به علی اکبر(ع) سلام داده شده است.
یک بار به صورت خاصه (عَلَی عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ) و یک بار هم به صورت عامه (عَلَى اَوْلَادِ الْحُسَيْنِ)!
اما با وجود اختلاف، منظور از علی بن الحسين(ع) در زيارت عاشورا، با توجه به قرائن، حضرت علی اكبر(ع) است! زيرا؛
1⃣این زیارت در مقام ذکر شهدای کربلا است؛ و از حیث شأن زمانی و مکانی، اشاره به روز عاشورا و سرزمین کربلا و کشته شدگان در آن روز دارد.
لذا امام حسین(ع) دارای سه پسر به نامهای علی بود، که از این اولاد، تنها دو تن در کربلا شهید شدند، اما از آنجایی که در برخی مقاتل از علی اصغر(ع) تعبیر به «عبدالله رضيع» یا «صَبِیّ» یا «وَلَد» یا «طفل» شده است، پس این سلام تنها بر حضرت علی اکبر(ع) صادق است.
2⃣هم چنين، وقتي ابن زياد در دارالاماره، هنگام ورود اسراء به کوفه، چشمش به امام سجاد(ع) افتاد، پرسيد :
تو کیستی؟
امام سجاد(ع) جواب داد :
📋《أَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ(ع)》
♦️من علی بن حسینم!
ابن زیاد گفت :
آیا خداوند در کربلا علی بن حسین را نکشت؟
امام سجاد(ع) پاسخ داد :
📋《قَدْ كَانَ لِي أَخٌ يُسَمَّى عَلِيّاً قَتَلَهُ النَّاسُ》
♦️من برادری به نام علی داشتم که مردم او را کشتند.(۲)
اين نیز خود قرينه اي است بر اين كه منظور از علي بن الحسين(ع) در زيارت عاشورا، علی اكبر است نه امام سجاد(ع)!
3⃣دلیل دیگر سلامی است که در زیارت عاشورای غیر معروفه و زیارت وارث و زیارت مطلقه امام حسین(ع) به حضرت علی اکبر(ع) داده شده است که در آنجا، منظور از علي بن الحسين(ع)، حضرت علی اکبر(ع) می باشد.
مانند این فراز؛
📋《السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ الشَّهِيدِ، السَّلامُ عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ الشَّهِيد، السَّلامُ عَلَى الْعَبَّاسِ بْنِ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ الشَّهِيدِ》(۳)
در این زیارت، پس از علی بن الحسین(ع) لقب شهید آمده است، و این لقب برای حضرت زینالعابدین(ع) در زیارتنامهها و توسلات و ادعیه ها نیامده است.
مرحوم میرزا ابوالفضل تهرانی در شرح زیارت عاشورا می نویسد :
جمهور مورخین و نسّابین و محدثین فریقین، شهید را علی اکبر(ع) دانسته اند و این قول اصحّ و اسدّ است.(۴)
📚منابع :
۱)الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۱۱۴
۲)الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۱۱۶
۳)زاد المعاد مجلسی، ص۲۴۶
۴)شفاء الصدور تهرانی، ص۵۲۷
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir