eitaa logo
نقد تحریفات امامت
83 دنبال‌کننده
13 عکس
6 ویدیو
4 فایل
متاسفانه در عصر غیبت، مفهوم والای امامت دچار تحریفاتی گشته که از آنچه در اعتقادات پاک شیعه در طی قرون متمادی شناخته میشد، فاصله گرفته است...
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 🔸تجلیات اعجاز در ظهور بقیة الله علیه السلام ❇️ در ادامه ی موضوع بالا، با توجه به برخی ابهامات لازمست توضیح روشن تری عرض شود. 🔸خصوصیت ممتاز حکومت امام معصوم اینست که در پرتو علم فراگیر و عصمت محض صورت گرفته و بدین ترتیب در کمترین زمان ممکن، جامعه را به بهترین رشد مطلوب خواهد رساند. از سوی دیگر در مورد وضعیت ظهور، روایات بیش از حد شمارش وارد شده و مجموع آنان به روشنی معجزه آسا بودن ظهور را می رساند، معجزه ای که به دست الهی صورت گرفته و فراتر از دخالت بشر است. بنابراین مقایسه میان حکومت ایشان با حکومتهای بشری، هرگز صحیح نیست. در ادامه بر اساس مجموعه روایات، فهرستی از اتفاقات اعجازی ظهور ذکر میشود: ✔️ندای آسمانی که همگان می شنوند: که روایات این دسته به تنهایی تواتر اجمالی داشته و بسیار فراوان است، و خود به دسته های مختلفی تقسیم می شود: فریادی آسمانی در ماه رمضان، ندایی که حقانیت امیر المؤمنین علیه السلام را بیان می کند، ندای جبرئیل که ظهور امام علیه السلام را می رساند، ندای خود حضرت علیه السلام و.... ✔️خسف زمین در بیداء: روایات این دسته هم تواتر اجمالی دارد.( فرو رفتن سپاه سفیانی به زمین در منطقه ی بیداء) البته خسف در مناطق دیگری هم نقل شده ✔️رجعت اهل بیت علیهم السلام: که خود از بزرگترین معجزات متواتره است و همچنین رجعت شیعیان و دشمنان خاصّ ✔️جداسازی مؤمنین از منافقین و کفّار: بر پیشانی هر فرد روشن می شود که وضعیت او چگونه است؟ این نیز در روایات مستفیضه ذکر شده ✔️پدیدار شدن حضرت حجت علیه السلام در شمایل جوان، با وجود گذشت چندین صد سال از عمر ایشان؛ روایات این دسته نیز مستفیض یا متواتر است. ✔️اجتماع غیر عادی یاران در اطراف حضرت علیه السلام به شکل طی الارض، يا بر ابرها و... که مستفیض یا متواتر نقل شده ✔️تسخير ابر براي حضرت عليه السلام كه در روايات مستفيض بيان شده و نيز طي الارض ايشان ✔️درآوردن و آتش زدن لات و عزّی که در روایات مستفیض بیان شده است. ✔️پدیدار شدن دستی در آسمان ✔️دست كشيدن بر سر شيعيان و كامل شدن عقول آنان ✔️نيروی غير عادی حضرت عليه السلام و نيز افزودن قوّت اصحابشان به چندين برابر و معجزات دیگر که با اندک مروری بر کتب مهدویت و یا ابواب مربوط به ظهور امام زمان علیه السلام در کتاب بحار فراوان مشاهده خواهید کرد... https://eitaa.com/emamat12
⁉️اگر ولیّ امر داریم، دیگر انتظار چرا؟! (تلنگری از آقای بهجت ره)     ✔️ «با این که روایت: افضل الاعمال انتظار الفرج  (بهترین اعمال، انتظار فرج است.) به نقل عامه هم ثابت است، چگونه ممکن است حکومت و سیادت رؤسای کشورهاي اسلامی، اولوا الامر باشند؟! اگر چنین است، فرج، موجود و حاصل است، دیگر انتظار فرج برای چه؟ آیا با وجود این همه فرج باز هم فرج می خواهیم؟! پس انتظار الفرج یعنی چه؟!». ▪️در محضر بهجت، ج1، ص61 https://eitaa.com/emamat12
بسم الله الرحمن الرحيم 🔷«هیچ پشتیبانی نخواهید یافت...» برای تأیید مطالبی که در مورد لزوم ناامیدی مطلق و احساس اضطرار در عصر غیبت بیان شد لازمست به روایاتی اشاره شود که بیانگر نبود تکیه گاه و پشتیبان دینی در این زمانه است. بنابر این روایات، وضعیت شیعیان به گونه ای می شود که به هیچ نقطه ای نمی توانند تکیه کنند، و هیچ کس را نمی یابند که پیگیر و دلسوز حال آشفته ی آنان باشد. برای نمونه: 🔸از عبدالعظیم حسنی از امام جواد علیه السلام روایتست: «قائم ما را غیبتی بلند مدّت خواهد بود؛ گویا شیعیان را  درغیبتش می بینم که همچون گوسفندانی در پی چراگاه می گردند، اما نمی یابند؛ پس هریک از آنان که بر دینش استوار بوده و دلش بر اثر طولانی شدن غیبت، سنگین و سخت نشود، روز قیامت در درجه ی من خواهد بود». 🔸از امام باقر علیه السلام روایتست: «آنچه منتظرش هستید را نخواهید دید، تا زمانی که همچون بزهایی مرده و همسان شوید که برای حیوان درنده فرقی ندارد که  بر کدام یک از شما دست گذارد! نه بلندی هست که از آن بالا روید و نه تکیه گاهی که به آن تکیه زنید». ▪️متن عربی: محمد بن أحمد الشيباني عن محمد بن جعفر الكوفي عن سهل بن زياد الآدمي عن عبد العظيم بن عبد الله الحسني رضي الله عنه عن محمد بن علي بن موسى بن جعفر عليه السلام عن آبائه عن علي عليه السلام قال: «للقائم منا غيبة أمدها طويل، كأني بالشيعة يجولون جولان النعم في غيبته يطلبون المرعى فلا يجدونه، ألا فمن ثبت منهم على دينه و لم يقس قلبه بطول غيبة إمامه فهو معي في درجتي يوم القيامة ثم قال عليه السلام إن القائم منا إذا قام لم يكن لأحد في عنقه بيعة، فلذلك تخفى ولادته و يغيب شخصه». و قال: حدثنا علي بن أحمد بن موسى عن عبد العظيم بن عبد الله الحسني عن محمد بن علي الرضا عن آبائه عن أمير المؤمنين عليه السلام بهذا الحديث مثله سواء. (کمال الدین/ ۳۰۳) محمد بن سنان عن أبي الجارود عن أبي جعفر عليه السلام، قال: «لا ترون الذي تنتظرون حتى تكونوا كالمعزى الموات التي لايبالي الخابس أين يضع يده فيها، ليس لكم شرف ترقونه، و لا سناد تسندون إليه أمركم».(الکافی  ۸/ ۲۶۳) https://eitaa.com/emamat12
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️نقش شیعیان افراطی در حبس و شهادت امام کاظم سلام الله علیه ▪️حاج شیخ محمد حسن ✔️شیعیان با رعایت نکردن تقیه اسباب آزار امام را فراهم می کردند... ✔️هم اکنون نیز چه قدر شیعیان اسمی، موجب طولانی شدن غیبت و رنج امام زمان علیه السلام می شوند؟ https://eitaa.com/emamat12
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکومت مهدوی دور دست نیست.... (بخشی از برنامه زمزمه سحرگاهی، سخنان مرحوم پدرم) ✔قوانین عدل اسلام، شامل تمام عرصه های زندگانی انسان می شود ✔این قانون تنها در حکومت امام زمان علیه السلام و به دست ایشان اجرا می شود ✔ما باید واقعا خواهان ظهور باشیم نه صرف ادعای زبانی ✔اگر مثل همه ی مشکلات زندگی، با تمام وجود روی به خدا آورده و ظهور حضرتش (علیه السلام) را بخواهیم؛ خداوند عنایت می کند. مشکل از خودِ ماست... وگرنه استجابت دعا در قدرت مطلقه ی خداوند هیچ دور از انتظار نیست. مشاهده تصویری در گوگل درایو https://eitaa.com/emamat12
بسم الله الرحمن الرحيم 💢مروری بر سخنان بنیانگذار در نقد منکرین حکومت در عصر غیبت (با تمرکز بر سخنرانی نیمه شعبان ۱۳۶۷) سخنرانی معروف در نیمه ی شعبان که به عنوان توضیح معنای صحیح انجام شده، حاوی نکات مهمی از روش علمی و اخلاقی بنیانگذار است. از این رو ان شاء الله در ضمن چند پست، بر ابعاد مختلف آن مرور می کنیم. بخش اول: دسته بندی تفسیرهای بیان شده از انتظار 👈👈👈
⚠۱. این چند دسته را فقط همینجا می یابید! سخنرانی بنیانگذار در نیمه شعبان، با این بیان آغاز می شود که افراد در مورد معنای فرج، روش های مختلفی در پیش گرفته اند. بنیانگذار این روش ها را در ضمن چند دسته، چنین می شمارد: ۱.بعضیها انتظار فرج را به این می‌دانند که در مسجد، در حسینیه، در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان- سلام الله علیه- را از خدا بخواهند.اینها به تکالیف شرعی خودشان هم عمل می‌کردند و نهی از منکر هم می‌کردند و امر به معروف هم می‌کردند، لکن همین، دیگر غیر از این کاری ازشان نمی‌آمد و فکر این مهم که یک کاری بکنند، نبودند. ۲. دسته ای می‌گفتند: تکلیف ما همین است که دعا کنیم ایشان بیایند و کاری به کار آنچه در دنیا می‌گذرد یا در مملکت خودمان می‌گذرد، نداشته باشیم.خود حضرت بیایند ان شاء الله، درست می‌کنند؛ اینها هم یک دسته‌ای، مردمی بودند که صالح بودند. ۳.یک دسته‌ای می‌گفتند که خوب، باید عالم پر [از] معصیت بشود تا حضرت بیاید؛ ما باید نهی از منکر نکنیم، امر به معروف هم نکنیم تا مردم هر کاری می‌خواهند بکنند؛ گناه‌ها زیاد بشود که فرج نزدیک بشود. ۴.یک دسته‌ای از این بالاتر بودند، می‌گفتند: باید دامن‌زد به گناهها، دعوت کرد مردم را به گناه تا دنیا پر از جور و ظلم بشود و حضرت- سلام الله علیه- تشریف بیاورند. ۵. یک دسته دیگری بودند که می‌گفتند که هر حکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حکومت باطل است و بر خلاف اسلام است. آنها مغرور بودند. آنهایی که بازیگر نبودند، مغرور بودند (!!!) به بعض روایاتی که وارد شده است بر این امر که هر عَلَمی بلند بشود قبل از ظهور حضرت، آن عَلَم، علم باطل است. ❌مرور این بخش: برای هرکس که اندک آشنایی با کلمات و سیره ی علما در مسأله ی انتظار فرج داشته باشد، روشنست که این دسته بندی کاملا بی محتوا و ساختگیست. علمای مخالف بنیانگذار و بلکه معمول علمای سنتی شیعه تا پیش از عصر تجدد؛ بر این باور بودند که حرکت مسلحانه و تشکیل حکومت در عصر غیبت امکان پذیر نیست (https://t.me/kotob_sh/745). همه ی آنان به لزوم انجام تکالیف فردی و اجتماعی تأکید داشته و دغدغه ی امور مردم را داشتند. هرچند در کتب کلامی علمای متقدم شیعه بر این تصریح شده که فساد مردم نقش مهمی در غیبت امام زمان علیه السلام دارد، اما راه اصلاح را در ایمان و تقوا می دیدند، نه جهاد و حکومتداری (https://t.me/hawzeh_notes/601). البته در کنار این وظیفه، مسلما نقش مهم دعا در تعجیل فرج که مورد تأکید روایات هم قرار گرفته، نباید فراموش شود. ✅پس مشخص شد که: 🔸 دسته ی اول و پنجم، مختلف نیستند بلکه عدم دخالت اینان در تکالیف جهادی به خاطر همان اعتقادشان به ممکن نبودن حکومت دینی است. 🔸مقصود از دسته ی دوم اگر افرادی هست که به هیچ یک از تکالیف اجتماعی عمل نمی کردند، که در واقع تفسیری از انتظار محسوب نشده و صرفا یک تنبلی و بی توجهی است. اگر هم مقصود اینست که اقدام جهادی نمی کردند که باز همان دسته اول خواهد شد و متحد با دسته پنجم. 🔸اما در مورد دو دسته ی سوم و چهارم، تصور نمی شود هرگز انسان عاقلی به آن ملتزم شده باشد و بیشتر مناسب بذله گویی و لطیفه است. البته این تهمت سست را انقلابیون به انجمن حجتیه نسبت می دهند در حالیکه سخنرانی های مؤسس انجمن و آثار وی و شاگردانش موجود بوده و کاملا بر خلاف این اتهام است. اینجا مناسبتی ندارد که اینگونه شواهد ذکر شود، اما برای مضحک بودن این تهمت فقط این را در نظر بگیرید که مهمترین فعالیت انجمن حجتیه (به تصریح موافقین و مخالفین آنان) مبارزه با بهائیان بوده؛ پس چه طور می توان توهم کرد که آنان در صدد اشاعه فساد بوده اند! متأسفانه بنیانگذار بار دیگر در وصیتنامه ی خود، از این دسته ی تخیلی چنین یاد می کند: "و اگر نظر شماها مثل نظر بعض عامیهای منحرف، آن است که‌‎ ‌‏برای ظهور آن بزرگوار باید کوشش در تحقق کفر و ظلم کرد تا عالم را ظلم‌‎ ‌‏فراگیرد و مقدمات ظهور فراهم شود، ‌‏فانّا للّه و انّا الیه راجعون.‏" https://eitaa.com/emamat12
بسم الله الرحمن الرحیم ⁉️۲.از پرچم طاغوت تا دعاگویی برای صدام؟! (بخش دوم بررسی سخنرانی نیمه شعبان: نقد سخنان حیرت انگیز برای به دیوار زدن روایات نهی از قیام) همانطور که گذشت بنیانگذار ضمن یک دسته بندی فرضی، مخالفین قیام را به این متهم نمود که به روایات طاغوت بودن پرچمهای پیش از ظهور، «مغرور» شده اند. وی در ادامه دو نقد به این روایات ذکر می کند:   🔸۱. آن روایات [اشاره دارد] که هر کس علم بلند کند با علم مهدی، به عنوان «مهدویت» بلند کند، [باطل است.] ✅پاسخ: نه تنها شاهدی بر این ادعا وجود ندارد، بلکه مجموع روایات به صراحت در صدد نهی از هرگونه حرکت و شورش بر حکومتهای وقت است، بدون اینکه ربطی به ادعای مهدویت داشته باشد. بحثهای مرتبط به این موضوع را می توانید با  این هشتگ بیابید؛ برای نمونه در اینجا. 🔸۲. این روایات خلاف قرآن است:‌ حالا ما فرض می‌کنیم که یک همچو روایاتی باشد، آیا معنایش این نیست که تکلیفمان دیگر ساقط است؟ یعنی، خلاف ضرورت اسلام، خلاف قرآن نیست این معنا که ما دیگر معصیت بکنیم تا پیغمبر بیاید، تا حضرت صاحب بیاید؟ حضرت صاحب که تشریف می‌آورند برای چی می‌آیند؟ برای اینکه گسترش بدهند عدالت را،. ..ما بر خلاف آیات شریفه قرآن دست از نهی از منکر برداریم، دست از امر به معروف برداریم و توسعه بدهیم گناهان را برای اینکه حضرت بیایند؟ در ادامه ایشان ضمن توهین به منکرین حکومت و تمسخر آنها به اینکه دعاگوی صدام هستند تا ظلم زیاد شود، گوید: ما اگر فرض می‌کردیم دویست تا روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار می‌زدیم؛ برای اینکه خلاف آیات قرآن است. اگر هر روایتی بیاید که نهی از منکر را بگوید نباید کرد، این را باید به دیوار زد... و این نفهمها نمی‌دانند چی می‌گویند، هر حکومتی باشد حکومت [باطل‌] است! ✅پاسخ: پیش از این به صورت مستدل و تفصیلی، (ضمن چند پست) بیان شد که تقیید و بیان شروط برای احکام قرآن، نه تنها به معنای مخالفت قرآن نیست؛ بلکه از اساسی ترین نقش های معصومین علیهم السلام است. این آن ها هستند که برای ما احکام نماز، روزه و تمام آنچه در قرآن به صورت مطلق و مجمل بیان شده تفسیر فرموده اند؛ و این حق را نیز دارند که برای جهاد و نهی از منکر شرایط خاصی را بیان کنند که تنها در زمان حضور معصوم علیه السلام قابل انجام باشد. پس اعراض از کلام معصومین علیهم السلام، چه تفاوتی با مسلک عُمری "حسبنا کتاب الله" دارد؟!   ⭕️اما چیزی که در این میان از خطابه ی بنیانگذار روشن می شود، روش تبلیغی اوست. وی به شکلی هنرمندانه دسته راستین پنجم را که طبق روایات می گفتند هر حکومتی قبل از ظهور باطل است، به دسته ی تخیلی چهارم ربط داده و گوید: "حالا ما فرض می‌کنیم که یک همچو روایاتی باشد، آیا معنایش این نیست که تکلیفمان دیگر ساقط است؟ یعنی، خلاف ضرورت اسلام، خلاف قرآن نیست این معنا که👈🏼 ما دیگر معصیت بکنیم تا پیغمبر بیاید، تا حضرت صاحب بیاید؟" در حالی که در این روایاتی که منکرین حکومت به آن استناد می کنند، هرگز اشاره ای به چنین مطلبی نشده و اصلا ملازمه ای بین نفی حکومت و انجام معاصی نیست؛ و بر اساس دسته بندی بنیانگذار هم دسته پنجم، چنین مطلبی برداشت نکرده بودند. در واقع، بنیانگذار انقلاب حتی به دسته بندی ساختگی خود نیز ملتزم نشده و نظر یک دسته را بر دسته ی دیگر تحمیل کرده است....! https://eitaa.com/emamat12
بسم الله الرحمن الرحیم 💢۳.چه کسانی هرج و مرج راه انداختند؟ (آخرین بخش نقد سخنان بنیانگذار در تخریب منکرین حکومت)     ◀️توضیحات در فایل ضمیمه صوتی بیان شده است؛ خلاصه ی متنی: ❌بنیانگذار در بخشی دیگر از این سخنان خود، معنای نفی حکومت را چنین تفسیر کرده: آنکه می‌گوید حکومت نباشد، معنایش این است که هرج و مرج بشود؛ همه هم را بکُشند؛ همه به هم ظلم بکنند برای اینکه حضرت بیاید. ✅در حالی که واضحست نفی مشروعیت حکومتها هرگز به معنای لزوم براندازی آن ها نیست، بلکه شاخصه منکرین حکومت، التزام آنان به ممنوعیت قیامست. ضمن اینکه واقعیت خارجی کاملا معکوس این ادعا را نشان می‌دهد، چه اینکه عمده ی هرج و مرج جهان اسلام معاصر را افرادی به وجود آوردند که مدعی حکومت اسلامی بودند! معاصر ایران، می تواند شاهد خوبی برای این باشد که چه کسانی در پی اغتشاش بودند، انقلابیون یا منکرین تشکیل حکومت؟! ❌بنیانگذار در ادامه، طبق سنت همیشگی انقلابیون، پایه ریزی مبنای عدم تشکیل حکومت را به استعمار نسبت می دهد؛ در حالیکه عمده ی رشد تشیع وامدار فقهای تیز بینی است که در طی چندین قرن با مدارا و عدم مقابله مستقیم با حکومتها توانستند این سلسله را به قوت ادامه داده و به دست ما برسانند. اگر قرار باشد استعمار، کاری برای تخریب اسلام انجام دهد، تبلیغ عملیات جهادی و حکومت محوری است که در عمل موجب شده در سده ی معاصر عمده ی کشورهای اسلامی درگیر آن شده و حوزه های علمیه از رونق بیفتد. 🔻هم اکنون نقد این سخنرانی به پایان می‌رسد. هرچند ناگفته هایی مانده، اما به همین مقدار هم تفصیل زیادی داده شد. سؤال اینجاست که چگونه فردی می تواند فقط در ضمن یک ربع سخنرانی، این حجم بالای تصورات عجیب را به مردم تزریق کند؟! https://eitaa.com/emamat12
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بررسی تئوری انقلاب در اندیشه اجتماعی شیعه در این سلسله مباحث تلاش شده با بهره گیری از متون کهن و گزارش های تاریخی، اندیشه‌ی شیعیان متقدّم در بحث قیام و انقلاب نشان داده شود. پیشتر بسیاری از مباحث اجتماعی، با رنگ سیاسی عرضه شده و نگاه تاریخی در آن کمرنگ شده است. @gholow
بسم الله الرحمن الرحیم 🍃🍂صبای دلتنگی... دوباره نغمه ی ساعت، صدای دلتنگی ندای ثانیه بی تو، نوای دلتنگی به جای عقربه ای کاش، دل روانه شَوَد به روی چرخ زمان تا فنای دلتنگی تمام سال نشستم در انتظار بهار ولی وزد به بهاران صبای دلتنگی بدون چشمه ی فیضت، چه بهره دارد باغ؟! به سرو شیعه نشسته همای دلتنگی بیا و روح مسیحا بدم به جسم جهان که تنگ گشته زمین از هوای دلتنگی در آرزوی تو جای درخشش خورشید تپیده صبح و غروب و مسای دلتنگی ردای سلطنت، آقا! فقط تو را زیبد شما کجا و لباس عزای دلتنگی؟ بنای کفر و ضلالت چه محکم و برجاست! ولی نصیب بنایت، نمای دلتنگی بیا و بیت ظهورت ردیف شاعر کن ندای قافیه تا کی نوای دلتنگی؟ بیا ولی نه برایم برای اجدادت (ع) به حق ناله ی زهرا (س) برای دلتنگی... https://eitaa.com/emamat12