eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
75 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۲۸ 🔆 *«وَ طَهَّرَكُمْ‏ مِنَ‏ الدَّنَسِ‏»* 🔆 « وخدای سبحان شما معصومین را از آلودگی تطهیر کرد.» 🔷🍃 «تطهیر» به‌معنی *منزه کردن* است، یعنی منزه از هر نجاستی و از هر آلودگی. ✅ «دنس» را عرب برای نجاسات ظاهری و باطنی و کدورتها به کار می‌برد. ⬅️ نجاست ظاهری مشخص است؛ امّا نجاست باطنی چون در قلب جای دارد معلوم نیست. فردی که دارای آلودگی‌های قلبی مثل انواع رذائل اعتقادی و اخلاقی است، محبوب همگان نیست؛ چون درون او آلوده است. ⭕️ حتی گاهی درون افراد گرفتار معصیت نیست؛ امّا تنگ‌نظر‌ند؛ تنگ‌نظری حرام نیست؛ امّا یک *کدورت* است. 🔹☘ در یک تقسیم‌بندی دیگری «دنَسِ» ملحق به آلودگی‌های *عقلی* می‌شود و شک در اعتقادات ایجاد می‌کند، یا ملحق به *عمل* می‌شود و موجب ایجاد اعمال غیرصالح می‌شود. یا ملحق به *حال* فرد می‌شود و حال او را از نظر شریعت نامناسب می‌کند، یا ملحق به *جسم* می‌شود تا جسم خدمات شرعی لازم را انجام ندهد. ✅ روح و قلب و عقل حضرات معصومین علیهم‌السلام از «دَنَس» به‌دور است؛ یعنی هرگز گرفتار غفلت و نسیان و جهل نمی‌شوند. 💢 ارتباط با افراد معصیت‌کار، یکی از عوامل توقف قلب و دنس محسوب می‌شود. ✳️ حضرات معصومین علیهم‌السلام از آنجا که همه توفیقات را از خدا می‌دانند، هرگز عمل ریایی انجام نمی‌دهند، نفاق ندارند و ظاهر و باطنشان از يكديگر جدا نيست و چون همه چیز برای معصوم تبیین شده است، جایی برای خواطر نفسانی باقی نمی‌ماند. 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» emamraoof.com🌐
۵۱ 💠 *ارتباط با فردی كه توبۀ خود را می‌شکند* 🔆 «اللَّهُمَّ أَيُّمَا عَبْدٍ تَابَ إِلَيْكَ وَ هُوَ فِي عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَكَ فَاسِخٌ لِتَوْبَتِهِ، وَ عَائِدٌ فِي ذَنْبِهِ وَ خَطِيئَتِهِ، فَإِنِّي أَعُوذُ بِكَ أَنْ أَكُونَ كَذَلِكَ.» 🔆 «خدایا! به تو پناه می‌برم از اينكه مثل بنده‌ای باشم که به تو رجوع می‌کند؛ اما تو می‌دانی او توبۀ خود را فسخ می‌کند و مجدداً به گناه بر می‌گردد.» 📘 صحیفۀ سجادیه،‌ دعای ۳۱ 🔷🍃 درخواستی از خدای سبحان داریم که توجۀ دقیق به این درخواست، موجب *ارتباطِ سالم* ما با بعضی از افراد می‌شود. ❇️ توبه‌شکن كسی است که از جرم و خطای خود مکرر توبه کرده و مجدد به گناه رجوع داشته است، وقتی وجود او را مایۀ *عبرت* خودتان قرار می‌دهید و با مشاهدۀ او به خدای سبحان پناهنده می‌شوید كه مثل او نباشید، گویا او حقی به عهدۀ شما آورده است و شما نسبت به او وظیفه‌ای پیدا کردید؛ چون او موجب برنگشتنِ شما به گناه می‌شود. 🔹🍃 عبرت‌گیری از زندگی او، حقی بر شما جاری کرده است و به‌جای اینکه در مواجهه با او اعلام نفرت کنید یا در خاطر خود کدورتی از او داشته باشید، او را یکی از افرادی می‌بینید که غیرمستقیم حقی بر عهدۀ شما دارد. ✍ بنابراین ارتباط شما با او نه‌تنها ارتباط نامناسبی نیست، بلکه توبه‌شكن را *دعا* می‌کنید که او هم موفق به توبۀ نصوح شود. .📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
۱۷۲ 🔆 «وَ سُبُلَ‌ الرٌاغبین الیکَ شارِعَةٌ» 🔆 «خدایا راههای رغبت کنندگان بسوی تو آشکار است.» ✅ بی تردید، *رغبت* در این فراز دعا، نقش بسزایی دارد؛ زیرا رغبت در زندگی نقش‌آفرین است. زندگی انسان الهی، یک زندگی بی‌رغبت و مملو از کسالت و بدون نشاط نیست؛ بلکه زندگی او مملو از *شوق، شور، مهر، جذبه* است؛ اگر مانعی بر سر راه بنده وجود دارد «هر چه هست از قامت ناساز بی‌اندام ماست». 🌿 بررسی زندگی علما و شهدا *رغبت* را در زندگی ما ایجاد می‌کند. ✍ خواجه عبدالله در منازل‌السائرین رغبت را از منازل سیر و سلوک برمی‌شمارد؛ یعنی رغبت حتما بر مبنای *معرفت* صورت می‌گیرد و هر چقدر میزان معرفت افزایش یابد، رغبت نیز افزون می‌شود. 🔷🍃 بنابراین، به میزان حرص و رغبت به خداوند، اولاّ احساس نیاز در وجود آدمی افزون می‌شود؛ ثانیاّ محدودیتی برای طرح نیاز وجود ندارد؛ ثالثاً راه همیشه برای وصال گشوده است. 🍃 در شب‌های ماه مبارک می‌خوانیم: 🔆 «اللهُمَّ اِنّی اَجِدُ سُبلَ المَطالبِ اِلیکَ مُشرِعَة» 🔆 «خدايا من همه راههاى مقاصد را به سوى تو باز مى‌بينم.» ✳️ راه همیشه باز و همه آن را مشاهده می‌کنند. اگر زائر در سیر و سلوک راه را نمی‌یابد، نقص متوجه خود اوست؛ زیرا *راه الهی همیشه آشکار و باز است.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
🔆 *دعای صبحگاهی روز چهارشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت نمایید: 🌐 http://emamraoof.com/?p=12133
🏴🏳🏴🏳🏴 💠 *«درس‌های کربلا»* 1⃣ *آزادگی* : از مهمترین درس‌های نهضت کربلا و از الفبای نخستین فرهنگ عاشورا، آزادگی و حریت و تن به ظلم ندادن و اسیر ذلّت نشدن است. حسین علیه‌السلام فرمود: *«مرگ با عزت، بهتر از زندگی با ذلت است.»* و در نبرد عاشورا نیز در حمله‌هایی که به صفوف دشمن می‌کرد رَجز می‌خواند و می‌فرمود: 🍃 «الموتُ اَولیٰ مِن رُکوبِ العار ِوَ العارُ اَولیٰ مِن دُخولِ النٌارِ» 🍃 «مرگ بهتر از ننگ است و ننگ بهتر از دوزخ است.» 2⃣ *ایثار* : از بارزترین مفاهیم و درس‌های عاشورا ایثار است. ایثار یعنی فداکاری و دیگری را بر خود مقدم داشتن و جان و مال خود را فدای چیزی برتر از خویشتن کردن. در کربلا فدا کردن جان در راه دین دیده می‌شود. 3⃣ *امر به معروف و نهی از منکر* : در فرهنگ عاشورا، حاکمیت ظلم یزیدی بزرگترین منکر اجتماعی است و مبارزه برای حاکم ساختن حق و قطع سلطۀ ستم، معروفی عظیم است. *امر به معروف و نهی از منکر، از بهترین فلسفه‌های حماسۀ خونین کربلاست.* 📚 حوزه.نت ‏ 🌐emamraoof.com
🏴🏳🏴🏳🏴 💠 *«طلیعۀ ورود به محرم اظهار مودت به حسین است.»* 🔲 در بدو ورود به مجالس حسینی باید نیت ما نصرت حضرت صدیقه طاهره و قرب به خدا و اظهار مودت واجبه باشد. ☑️🍃 *باید باور کنیم اظهار مودت به حسین علیه‌السلام انجام تکلیف شرعی است و باید این تکلیف را قربة‌الی‌الله انجام دهیم.* 🔰 آیت الله بهحت می‌فرماید: «مجالس روضه، تحت قبه است لذا دعا در این مجالس، مستجاب است.» مجالس روضه و اظهار مودت به اباعبدالله، حرم ایشان است و ورود به آن نیازمند طهارت و حضور در آن، نیازمند مراقبه است. ✳️ *نکته قابل توجه آن که اگر روضۀ حسینی حرم محسوب می‌شود شاید صاحب عزا حضرت ولی‌عصر عجلل‌الله‌تعالی‌فرجه و حضرت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها در آن حضور داشته باشند.* 🍃☘ باور کنیم که مجالس روضه، مجالس عرشی است و ما مُحرِم هستیم؛ زیرا فقط در زیارت امام حسین علیه‌السلام می‌گوییم: *«لَبَّیک یا داعِیَ الله»* زائر حسین علیه‌السلام تلبیه می‌گوید و ‌حاجی می‌شود و حاجی همیشه نگران است که مبادا به او، «لا لبیک» بگویند؛ اما در زیارت امام حسین علیه‌السلام نگرانی نداریم چون: *«این پادشه، خوش گدا می‌پذیرد.»* 🍃 به همه فراخوان داده و همه را می‌پذیرد و قانون او خریدن زشت و زیبا درهم است. حسین علیه‌السلام روز عاشورا حتی به لشکر عمر سعد هم فراخوان می‌دهد گرچه بطون پُر شده از حرام مانع از پذیرش فراخوان ایشان شد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم ۱۴۰۲» ‏ 🌐emamraoof.com
۱۵۱ 🔆 *«الَّذِينَ آمَنُواْ وَلَمْ يَلْبِسُواْ إِيمَانَهُم بِظُلْمٍ أُوْلَئِكَ لَهُمُ الأَمْنُ وَهُم مُّهْتَدُونَ»* 🔆 «كسانى كه ايمان آورده و ايمان خود را به شرك نيالوده‏‌اند آنان دارای ايمنى هستند و راه‏‌يافتگانند » 📗 سوره انعام، آیه ۸۲ 🔷🍃 صحبت از مؤمنانی است که عزت‌مند هستند و از آرامشی خاص برخوردارند. خصوصیتی که آیه برای این افراد ذکر کرده ایمانی است که با ظلم آمیخته نشده است. ⁉️مگر ممکن است مؤمن بود و گرفتار ظلم شد؟! اگر چنین است این ظلم چیست؟ 🔰 در آیه‌ای دیگر قرآن کریم به ظلمی عظیم اشاره کرده: ظلمی به نام شرک: *«اِنَّ الشِّرکَ لَظلمٌ عَظیم»* ⁉️ کسی‌که در عهد الست «بلی» گفت و ربوبیت خداوند را پذیرفت و تعهد به بندگی مولا داد، چگونه دل به بندگی غیرخدا ببندد و راضی به بندگی غیرحق شود.؟! آن هم *خداوندی که بر هر امری قادر است و نیازهای او را به بهترین شکل برطرف می‌کند.* ✍ عارفی به نام جنید این مسئله را به‌خوبی ترسیم کرده است. وی می‌گوید: «روزی دیدم زنی آمد و گفت اگر روبنده‌ام را بالا ببرم به زیبایی‌ام پی می‌بری. با این وجود همسرم با عجوزه‌ای بد شکل و شمایل وصلت کرده است!» جُنَید به‌مجرد شنیدن این سخن بیهوش شد. بعد از آن با خود گفت:«خداوند با این کار قصد داشت به من بگوید: چگونه با وجود من متمایل به دنیایی شدی که عجوزه‌ای‌ است.؟!» ✅ بنابراین می‌توان گفت *یکی از عوامل عزت، استقامت در ایمان است؛* ایمانی که جزئی از زندگی انسان شده باشد و هیچ شائبه‌ای از شرک در آن نباشد و در قول و فعل و فکر با انسان همراه باشد. 🍃 چنین فردی باور دارد که اول و آخر هرکاری، ظاهر و باطن هر امری خداست و بس: *«هُوَ الاوٌَلُ وَ الاخر وَ الظّاهِرُ وَ الباطِن»* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
🏴🏳🏴🏳🏴 * فرارسیدن تاسوعای حسینی را به محضر مقدس امام زمان عج‌الله‌تعالی‌فرجه و محبین و موالیان حضرتش تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.* ‏ 🌐emamraoof.com
🏴🏳🏴🏳🏴 💠 *ساقی معرفت* 🏴 *عباس، آب‌آور دشت کربلا، آب را به خیمه نرساند؛ اما آبی که از مَشک عباس جاری شد، عشق، ادب، تسلیم و وفا را تا قیامت در رگ‌های بشریت جاری کرد.* او با دست‌افشانی خود در یمین و یسار عالم، آب معرفت و حیات حقیقی را بر کویر تشنۀ عقول و افکار بشر رساند و آنها را به حیرت آورد. 🔲 *او ادب و تسلیم و وفا را در پیشگاه خود به زانو در آورد.* آنجا که مرغ روح از کالبد جانش، عزم پریدن داشت، پس از آن همه جان‌فشانی با بدنی قطعه‌قطعه شده برای کسب اجازه فریاد برآورد: ◻️▫️«یا اَخَا اَدرِک اَخَا» تا با اذن امامش، حسین‌اش، جان را به جان‌آفرین تسلیم کند. تا لحظۀ آخر عمر خویش تسلیم امامش بود و هیچ عملی را بدون اذن برادرش، امامش و حسین‌اش انجام نداد. *یابن امیرالمؤمنین!* 🍃ساقی ای قربان چشم مست تو 🍃چند چشم عاشقان بر دست تو 🍃 بَر فِکن آن آب عشرت را به کام 🍃 بیش از این مپسند ما را تشنه‌کام 🍃 دستی این دست ز کار افتاده را 🍃 همتی این یار بار افتاده را 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
💠 *«مناجات المطیعین»* 🔆 «إِلٰهِى اجْعَلْنِى مِنَ الْمُصْطَفَيْنَ الْأَخْيارِ، وَأَلْحِقْنِى بِالصَّالِحِينَ الْأَبْرارِ، السَّابِقِينَ إِلَى الْمَكْرُماتِ، الْمُسارِعِينَ إِلَى الْخَيْراتِ، الْعامِلِينَ لِلْباقِياتِ الصَّالِحاتِ، السَّاعِينَ إِلَىٰ رَفِيعِ الدَّرَجاتِ، إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ، وَبِالْإِجابَةِ جَدِيرٌ، بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ» 🔆 «خدایا، مرا از گزیدگان بندگان خوبت قرار ده و به شایستگان نیکوکار ملحق کن، هم آنان‌که به بندگی پیشی گرفتند و به‌سوی خیرات شتافتند و برای باقیات صالحات تلاش کردند و برای رسیدن به درجات بلند کوشش نمودند، همانا تو بر هر چیز توانایی و به اجابت دعا سزاواری، به مهربانی‌ات ای مهربان‌ترین مهربانان.» 🔷🍃 خدایا! مرا انتخاب کن و جزو کسانی قرار بده که ناخالصی‌ها از ایشان گرفته شده است و مرا جزو بهترینها قرار بده. مرا به افراد خوبی برسان که خوبی جزئی از ذاتشان است و برای رسیدن به کرامت تو مسابقه می‌دهند و خیر آنها، همه را فرا گرفته است. 🔹🍃 *مسابقه دهندگان باید سبک باشند تا بتوانند با سرعت بیشتری حرکت کنند و از دیگران سبقت بگیرند.* خدایا! برای من این سرعت مهم است؛ اما مهم‌تر این است که به طرف خیرات تو بدوم و خیرات تو نیز به سمت من ‌بیایند. ☘ خدایا! مرا جزو کسانی قرار بده که کارشان بی‌دنباله نباشد، بلکه همیشه همراه باقیات صالحات باشد و به چشم امام زمانم بیاید. 🍀 خدایا! مرا جزو کسانی قرار بده که تلاش می‌کنند به مقام متعالی برسند. 🍃 «فرقان» تشخیص حق از باطل نیست، بلکه فرق گذاشتن بین طبقات است؛ یعنی فرق بین مقامات و مدارج را بدانم و مرتبا بگویم: *«ربِّ زِدنی عِلماً»* 🔷🍃 *خدایا! ما وسیله‌ای جز خودت و واسطه‌ای جز امام زمان نداریم که بتواند ما را جزو اخیار و برگزیدگان قرار دهد و ما را به شایستگان ملحق کند.* تنها می‌توانیم از تو و واسطۀ تو بخواهیم که ما را در کارهای آبرومند پیشرو و شتابان قرار دهد. 📌 پایان مناجات‌المطیعین 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
🔆 *دعای صبحگاهی روز پنج شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت نمایید: 🌐 http://emamraoof.com/?p=12141
🏴🏳🏴🏳🏴 🔳امروزروز تاسوعاست؛ تاسوعایی که تا نامی از جهان باقی ست با نام مبارک قمر بنی هاشم عجین خواهد شد و با سوز اشک سکینه، قرین! این روز در دیوان شهادت چون دیباچه‌ای‌ست که مخاطبش را به غزل‌خوانی اشک و عطش می‌برد. 🔲 *تاسوعا، دیباچۀ عاشوراست! شیرازۀ لشکری که در نهایت کمیت به غایت کیفیت رسید. تاسوعا، فروردین نویدبخش اردیبهشت عاشوراست!* آیینۀ گذشتن از دنیایی که تحمل امامش را ندارد؛ دنیایی که آمادۀ ستم به علی اصغر است. دنیایی که به قامت علی اکبر رشک می‌برد. دنیایی که برای قاسم به تلخی زهر است. دنیایی که برای زینب صحنۀ امتحانی شگرف است. 🔳▫️ *دنیایی که جز اندوه و اشک برای امام سجاد علیه‌السلام ارمغانی به‌همراه نداشت.* چشمانی که شاهد شهادت تمام خویشانش بوده است، چگونه می‌تواند یک عمر به ناخواسته‌ها بنگرد و پر از آشوب گریه نشود! ☑️ اما *امان از دل زینب!* امان از دل زینب! امان از دنیایی که هیچ‌گاه مجال شادی به زینب نداد و تنها ارمغانش برای دختر علی اندوه بود و اندوه و *همیشه ماجرای کربلا با زینب تمام می شود، زینب* 📚 حوزه.نت ‏ 🌐emamraoof.com
🏴🏳🏴🏳🏴 💠 *زیارت‌نامه قمر بنی هاشم علیه‌السلام* 🔆 «سَلامُ اللّٰهِ وَسَلامُ مَلائِكَتِهِ الْمُقَرَّبِينَ، وَأَنْبِيائِهِ الْمُرْسَلِينَ، وَعِبادِهِ الصَّالِحِينَ، وَجَمِيعِ الشُّهَداءِ وَالصِّدِّيقِينَ، وَ الزَّاكِياتُ الطَّيِّباتُ فِيما تَغْتَدِي وَتَرُوحُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، أَشْهَدُ لَكَ بِالتَّسْلِيمِ وَالتَّصْدِيقِ وَالْوَفاءِ وَالنَّصِيحَةِ لِخَلَفِ النَّبِيِّ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ الْمُرْسَلِ، وَالسِّبْطِ الْمُنْتَجَبِ، وَالدَّلِيلِ الْعالِمِ، وَالْوَصِيِّ الْمُبَلِّغِ، وَالْمَظْلُومِ الْمُهْتَضَمِ، فَجَزاكَ اللّٰهُ عَنْ رَسُولِهِ وَعَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَعَنِ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِمْ أَفْضَلَ الْجَزاءِ بِمَا صَبَرْتَ وَاحْتَسَبْتَ وَأَعَنْتَ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ؛لَعَنَ اللّٰهُ مَنْ قَتَلَكَ، وَلَعَنَ اللّٰهُ مَنْ جَهِلَ حَقَّكَ، وَاسْتَخَفَّ بِحُرْمَتِكَ، وَلَعَنَ اللّٰهُ مَنْ حالَ بَيْنَكَ وَبَيْنَ ماءِ الْفُراتِ، أَشْهَدُ أَنَّكَ قُتِلْتَ مَظْلُوماً، وَأَنَّ اللّٰهَ مُنْجِزٌ لَكُمْ مَا وَعَدَكُمْ، جِئْتُكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وافِداً إِلَيْكُمْ وَقَلْبِي مُسَلِّمٌ لَكُمْ وَتابِعٌ، وَأَنَا لَكُمْ تابِعٌ، وَنُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّىٰ يَحْكُمَ اللّٰهُ وَهُوَ خَيْرُ الْحاكِمِينَ، فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لَامَعَ عَدُوِّكُمْ، إِنِّي بِكُمْ وَبِإِيابِكُمْ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ، وَبِمَنْ خالَفَكُمْ وَقَتَلَكُمْ مِنَ الْكافِرِينَ، قَتَلَ اللّٰهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ بِالْأَيْدِي وَالْأَلْسُنِ.» «*السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ* الْمُطِيعُ لِلّٰهِ وَ لِرَسُولِهِ وَلِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَالْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِمْ وَسَلَّمَ، السَّلامُ عَلَيْكَ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ وَمَغْفِرَتُهُ وَرِضْوانُهُ وَ عَلَىٰ رُوحِكَ وَبَدَنِكَ، أَشْهَدُ وَأُشْهِدُ اللّٰهَ أَنَّكَ مَضَيْتَ عَلَىٰ مَا مَضىٰ بِهِ الْبَدْرِيُّونَ وَالْمُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّٰهِ، الْمُناصِحُونَ لَهُ فِي جِهادِ أَعْدائِهِ، الْمُبالِغُونَ فِي نُصْرَةِ أَوْلِيائِهِ، الذَّابُّونَ عَنْ أَحِبَّائِهِ، فَجَزاكَ اللّٰهُ أَفْضَلَ الْجَزاءِ، وَأَكْثَرَ الْجَزاءِ، وَ أَوْفَرَ الْجَزاءِ، وَأَوْفىٰ جَزاءِ أَحَدٍ مِمَّنْ وَفىٰ بِبَيْعَتِهِ، وَاسْتَجابَ لَهُ دَعْوَتَهُ، وَأَطاعَ وُلاةَ أَمْرِهِ؛أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ بالَغْتَ فِي النَّصِيحَةِ، وَأَعْطَيْتَ غايَةَ الْمَجْهُودِ، فَبَعَثَكَ اللّٰهُ فِي الشُّهَداءِ، وَجَعَلَ رُوحَكَ مَعَ أَرْواحِ السُّعَداءِ، وَأَعْطاكَ مِنْ جِنانِهِ أَفْسَحَها مَنْزِلاً، وَأَفْضَلَها غُرَفاً، وَرَفَعَ ذِكْرَكَ فِي عِلِّيِّينَ، وَحَشَرَكَ مَعَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَداءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولٰئِكَ رَفِيقاً. أَشْهَدُ أَنَّكَ لَمْ تَهِنْ وَلَمْ تَنْكُلْ، وَأَنَّكَ مَضَيْتَ عَلىٰ بَصِيرَةٍ مِنْ أَمْرِكَ، مُقْتَدِياً بِالصَّالِحِينَ، وَمُتَّبِعاً لِلنَّبِيِّينَ، فَجَمَعَ اللّٰهُ بَيْنَنا وَبَيْنَكَ وَبَيْنَ رَسُولِهِ وَأَوْلِيائِهِ فِي مَنازِلِ الْمُخْبِتِينَ فَإِنَّهُ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ.» 📚 مفاتیح‌الجنان 🌐 emamraoof.com