هدایت شده از فلسفه زبان اسلامی
🔺آیت الله جوادی آملی: فضای مجازی، فضایی حقیقی است نه مجازی/ اینکه هم فضای مجازی بسته شود و هم فیلتر شکن فروخته شود با اخلاق سازگار نیست
آیت الله جوادی آملی در دیدار محمدامین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی:
🔹در فضایی که اندیشه ردّ و بدل میشود، در فضایی که شما می توانید خواسته های خود را مطرح کنید و خواسته های دیگران را پاسخ دهید، این فضا، فضای حقیقی است.
🔹دین به ما می گوید هر کاری که انجام می دهید، اینگونه حساب کنید که این کار در معرض دید میلیارد ها انسان است، کاری انجام دهید و به گونه ای انجام دهید که اگر دیگری بفهمد، خجل نشوید!
🔹اگر کار و عملی، زیر میزی و رو میزی است که اگر مردم بفهمند، خجل می شوید، نباید آن کار را انجام دهید! اگر بیراهه نرویم و راه کسی را نبندیم، این بهترین درس اخلاق است.
🔹کار و فعالیت شما هم باید وزیرگونه باشد و باری از روی دوش مردم بردارد، اینکه هم فضای مجازی بسته شود و هم فیلتر شکن فروخته شود، این با اخلاق سازگار نیست. ایرانی ها بزرگ اند و بزرگ زاده، همه تلاش باید این باشد که سطح زندگی مردم، در شأن آنها باشد.
🔹باید هم ابتکار و نوآوری داشته باشیم وهم در بهره برداری از این صنایع و نوآوری ها، کاری کنیم که دیگران غبطه بخورند و آبروی کشور با همین پیشرفت ها، ثابت می شود.
،،،_____________________،،✔
🆔️ @rasanewsagency 👈
،،،_____________________،،،
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
#کتابخوانی
📖 مطالعه کتاب الهیات سایبر از حجتالاسلام "دکتر علیرضا قائمینیا"
(همخوانی صحبت و اشتراک ایده های نویسنده اثر با مخاطبان)
هر شب 🌃در قالب صوت های کوتاه📼
همراه ما باشید؛ ایده و پیشنهادات:
👤@mojshik
📎@enegasht_ir
هدایت شده از اسلام سیاسی | مومنی
چند جلد کتاب در نیم صفحه❗️
متن فوق گزیده ای از بخش های مختلف کتاب خاطرات اسدالله علم است که در آن عَلم به فساد حکومت پهلوی، لاشخوری، پلید، پدرسوخته، مسخره و ریاکار می نامد
🖋 فقط اونجاش که میگه: تمام کارها مسخره اندر مسخره اندر مسخره است😂
#انتشار_حداکثری
❌ این پست را بدون ای دی منتشر کردم تا راحت بزارید تو کانالها تون. این پست در کانالها باید یک میلیون سین بخوره ها. پس یاعلی✌️
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙پادکست درسگفتار کتاب الهیات سایبر
جلسه اول: پیشگفتار و فصل اول
@enegasht_ir
بابت تاخیر پوزش می طلبم، بیماری ناگهانی کار رو به تعویق انداخت. ان شاءالله بتونم منظم پادکست ها رو برای شما عزیزان آماده کنم🌹
Recording پادکست مطالعه الهیات سایبر جلسه دوم، فصل دوم.mp3
30.24M
🎙پادکست درسگفتار کتاب الهیات سایبر
جلسه دوم: فصل دوم
@enegasht_ir
خدا را پرسش کافران نمی کشد بلکه جهل مومنان می کشد
👤 قاضی
@engasht_ir
آیت الله علیدوست.mp3
1.28M
🎙واکنش آیت الله علیدوست نسبت به سخنان دکتر مهدی جمشیدی در مناظره با بیژن عبدالکریمی:
«کلیپی از یک نفر اخیراً پخش شده است که البته این شخص در اینگونه حرفزدنها سابقه دارد و من واقعاً نمیدانم چرا این افراد راه پیدا میکنند حرف بزنند. خود این شخص میگوید من اصلاً حوزه ندیدم و یکسری مطالب را میگوید؛ مثل کسانیکه از طریق حل جدول، باسواد میشوند. ایشان میخواهد از عظمت حجاب بگوید که البته از عظمت حجاب هرچه مطلب بگوییم جا دارد ولی اینکه ادعا کنیم ولایت علی(ع)، ضروری دین نیست ولی حجاب، ضروری دین است، مشکلساز است. وقتی تو این حرف را میزنی، حجاب بالا نمیآید و اگر هم بالا بیاید، ولایت امیرالمومنین(ع) پایین میآید. کسانی که بخواهند سوءاستفاده کنند همین را میگیرند و میگویند ولایت علی(ع) که شیعه بر آن استوار شده است در حد حجاب نیست؛ میگویند بنیان شیعه بر پایهای است که به اندازه حجاب نیست. متأسفانه حسابوکتابی وجود ندارد و این افراد را میآورند حرف بزنند. همین کلیپ را فردا وهابیت میگیرد و چقدر از آن استفاده میکند. این ثمره حرفزدن کسانی است که درس نخواندند، ثمره ندانمکاری کسانی است که نمیدانند رسانه را در اختیار چه کسانی قرار دهند و فقط جهات خاصی برایشان اهمیت دارد که اگر آن جهات درست باشد هرچه بادا باد».
@engasht_ir
🖋 پاسخ تند دکتر مهدی جمشیدی به سخنان آیت الله علیدوست:
۱. سبک و سیاق تحقیرآمیز آقای علیدوست در آنچه که بهواقع، نقادی نیست، نشان از نوعی «اَشرافیگری علمی» دارد که زاویۀ نگاهش، از بالا به پایین است و منتقد و مخالف خویش را هیچ و پوچ میانگارد. مواجهۀ ایشان «تخریبی» است و نه «اصلاحی»، و بدین جهت، ادبیات تحقیرآمیز و ملامتکننده استخدام کردهاند. میخواهند دیندانیِ فقهبسنده و فقهِ مصلحتزدهاشان را به بهای گزاف، به مخاطبِ آزاداندیش بفروشند و اطاعت مقلّدانه و تمکین مرعوبانه بخرند. من خریدار چنین متاعی نیستم و جز در برابر استدلال و برهان، سر تعظیم و تسلیم فرونمیآورم. بهجای «تحکّم»، «تلطّف» بورزید و بهجای «اقتدار»، بر «استدلال» تکیه بزنید و بهجای «ملامت»، «مباحثه» کنید. من «سابقهدارِ» کدام سخن مبتذل بودهام و کجا از «حل جدول»، معرفت اندوختهام؟! در بیستوپنج سال گذشته، پنج هزار جلد کتاب خواندهام و در مطالعه و فکر و نوشتن و مباحثه، ممحض و متمرکز بودهام.
۲. ما را متهم به اختناقطلبی و انسدادخواهی و خودمرکزبینی میکنند اما آشکار میگویند نباید رسانه در اختیار کسی چون من قرار بگیرد. آری، به «مناظره» و «مواجهه» فرانمیخوانند و «کرسی آزاداندیشی» برپا نمیکنند و وارد «گفتگوی عاری از اقتدارهای نامعرفتی» نمیشوند، بلکه طریق «حذف» و «سرکوب» در پیش میگیرند و پاسخِ دیگریهای معرفتیشان را با توصیه به «نفی» و «طرد» میدهند. وقتی از «قدرتِ ابطالِ علمی» بیبهره باشند، بهناچار باید «قدرتِ اختناقِ عملی» را به میدان بیاورند و در سایۀ مُهرِ خاموشی بر دهان دیگریها دوختن، اقتدارشان را حفظ کنند. در منبرهایشان، نالۀ آزادی بیان برای دگراندیشان سرمیدهند و فریاد بایکوت برای انقلابیها. هیچگاه در پی رسانه نبودهام، بلکه همواره دعوت شدهام و اغلب نیز با اصرار پذیرفتهام.
۳. عجبا که حتی در اینجا نیز ایشان، جانب «مصلحت» را گرفته و «حقیقت» را وانهاده است؛ ایشان نمیگویند این گزاره که «ولایت حضرت امیر -علیهالسلام- ضروری مذهب است و نه ضروری دین»، غلط است، بلکه میگویند بیانش «برخلاف مصلحت» است. پس نظر ایشان معطوف به مقام «صلاح» و «فساد» است و نه «صدق» و «کذب». تا اینجا روشن شد که دستکم، سخن من «غلط» نبوده است. اما ایشان ادامه میدهند که این سخن برخلاف مصلحت است به این دلیل که موجب تنزّل مرتبۀ ولایت نسبت به حجاب میشود. این سخن نیز راه به حقیقت نمیبرد چون «ضروری دین» بودن یک حکم، به معنای تحقّقِ «توافقِ بینامذهبی» دربارۀ آن حکم است و نه «مهمتر» و «بنیانی» بودن آن حکم. مگر هر آنچه که در میان مذاهب اسلامی، جزو «بیّنات» و «قطعیّات» است، در حکم «باطن شریعت» و «گوهر دین» است؟! اصطلاح ضروری دین، حاکی از «اجماع مسلمانان» است و نه (بهطور حتمی) «ارکان اسلام». غرض من از بیان این نکتۀ تناقضیاب در برابر طرف مناظره که شیعه بود، این بود که اثبات کنم ولایت حضرت امیر که تو آن را پذیرفتهای، امر اجماعی نیست، اما حجاب که تو آن را «حکم تاریخی» میدانی و نه «حکم دینی»، امر قطعی و بیّن در میان فرقهها و مذاهب اسلامی است. حاصل این بیان، «تحکیم حکم حجاب» است و نه «تقلیل حکم امامت». بهراستی، این بدیهیّات را کسی چون من باید به استاد سطوح عالی حوزه بگوید؟!
@engasht_ir
خدایا؛
در این سیاهی شب تو دست و پا و نگاه من در راهم باش🤲🏻
پدیدار فرهنگ:
فرهنگ پذیرفته های بین الاذهانی ارزش ها، قوانین، هنجار ها، باور ها، سیره های مستمر رفتاری، زبان و داشته های تاریخی است که در بافت تکنیک (کنش) به سبک زندگی می انجامد. اراده و آگاهی دو ضروری هر مکتب در پدیدار کنش است. از این رو به اقتضای دگرگونی در هر جزء فرهنگ پدیدار آن، تکنیک نیز دگرگون می شود.
#تأمل
#علوم_انسانی
@enegasht_ir
Recording پادکست مطالعه الهیات سایبر جلسه سوم فصل سوم بخش اول.mp3
39.9M
🎙پادکست درسگفتار کتاب الهیات سایبر
جلسه سوم: فصل سوم (بخش یک)
@enegasht_ir
#نکته
(بخش چهارم/ پایانی)
همین روز ها بود که در کست باکس اپیزود ریلیشن شیپ از از زی کست را گوش می دادم. این اپیزود مملو از شعار زدگی تحمیلی برای توجیه لانگ دیستنس، رل و دیگر دوستی های رایج در سوشال مدیا و گونه های زیست اجتماعی بود. با اینکه تابوی خاصی جز سکس و عدم تعهد را در روابط قائل نیستم ولی چیز های مثل ال جی بیتی کیو پلاس و نسل قبلی آن ازدواج بنفش، خارج از مرز های رواداری ام است. در این خصوص هنوز اکثریت جامعه حتی نسل زد را با این حدود موافق می دانم. اینجا چیزی مثل روابط بدون تعهد باز تولید بحران فرهنگی است.
مسلما یک پادکست یا چند پست در اینستا مقدمه یک انقلاب جنسی یا گسستی فرهنگی نیست. آنچه که تهدید را علنی می کند همجواری هزاران تکه هنجاری و باور ساز است که جهان ایرانی را در یک وضعیت قرار می دهد. بودگی سوژه ایرانی در وضعیت با ادغام ذهن او به همه این گزینه ها تحقق می یابد. این وضعیت با همه داده هایش یک انقلاب از جنس ذهن و قلب است.
تمامی آنچه که در اینجا گفته ام جمع پراکنده ای از عناصر مولد یک بحران فرهنگی است. بحرانی که از ناکارآمدی های سیاسی و اقتصادی و امنیت زدگی موجودیت می گیرد. بحرانی که سلبریتی رهبر او، موسیقی و هنر سلاح اش و نسل نوجوان و جوان سوژه فعّال ما یشاء اش است. تمام فعلیت این انقلاب نیز در چند پارگی جامعه است. درست آنجایی که دمل بیرون میزند ولی خطر از مدتها پیش در حال شیوع بوده. تام آنچه می تواند از هرج و مرج آینده جلوگیری کند فهم فرهنگ و تزریق آن در طبقات نخبه تا توده نیست. فرهنگ در حالت محض تزریق هدر می رود. اقتصاد قوی و دیگر مولفه های قدرت فرهنگ را پویا می کنند. اگر فرهنگ پشتوانه داشته باشد این بحران قابل درمان است و گرنه آینده از هر تصوری خارج خواهد بود.
@enegasht_ir
Recording پادکست الهیات سایبر جلسه چهارم، فصل سوم بخش دوم.mp3
50.99M
🎙پادکست درسگفتار کتاب الهیات سایبر
جلسه چهارم: فصل سوم (بخش دوم)
@enegasht_ir
Recording پادکست مطالعه الهیات سایبر ، جلسه پنجم فصل چهارم بخش اول.mp3
22.84M
🎙پادکست درسگفتار کتاب الهیات سایبر
جلسه پنجم: فصل چهارم (بخش یکم)
@enegasht_ir
هدایت شده از ۱۳۵۷صراط | علی بختیاری
3.14M
#انتقام_سخت #پاسخ_سخت ۳
⭕️آیا انتقام یا پاسخ سخت ریشه ای است یا غیر ریشه ای ؟
🎧🎤نظر ادمین کانال انگاشت
(@enegasht_ir)
✅@Serat1357talabe | صراط
✅@enegasht_ir | انگاشت
#اطلاعیه
به خاطر شروع امتحانات دانشگاه و حوزه به مدت سه هفته تنها یک جلسه پادکست درسگفتار الهیات سایبر بارگذاری می شود!
#غروب_جمعه
روزی که امام خمینی رحمهالله فرمود انقلاب از آن مستضعفین است، پس از بیش از چهل سال من #دهه_هشتادی خود؛ همان بخش اصلی ولی نادیده گرفته شده ام. تعلق من به انقلاب ۱۳۵۷ هیچ زمانی گسستنی نخواهد بود زیرا هیچ جوهری از ذات خود جداپذیر نیست. حیف که جز شنیدن نشدن چشم اندازی نمی بینم.
⚠️تهدید مردم ایران به قتل عام توسط افسر زن موساد: همانند دو هزار سال پیش در ایران جوی خون راه می اندازیم!
یک افسر موساد در توئیتر با اشاره به حادثه تروریستی کرمان و تشبیه آن به قتل عام ۵۰۰ هزار نفری ایرانیان در دو هزار سال پیش توسط یهودیان نوشت:
دو هزار سال قبل در ایران جوی خون راه انداختیم و دشمنانمان را در سرتاسر ایران نابود کردیم، امروز نیز همه ایرانیان باید بدانند ما دوباره به سراغشان خواهیم رفت...
@enegasht_ir
هدایت شده از کانال جلیل محبی
ماده واحده: هرکس به اصول قانون اساسی یا شهدای انقلاب اسلامی به هر نحو توهین کند چنانچه مشمول حدی یا تعزیری شدیدتری نباشد به حبس و محرومیت از حقوق اجتماعی درجه شش و جزای نقدی درجه پنج محکوم میگردد.
جای این ماده واحده در قوانین کیفری ما خالی است
https://eitaa.com/jalilmoheby