eitaa logo
انقلاب سوم
90 دنبال‌کننده
8 عکس
23 ویدیو
0 فایل
انقلاب سوم #انقلاب_اسلامی ۱ #انقلاب_فرهنگی ۲ حال اما هنگامه قیام برای انقلاب سوم یعنی #انقلاب_اسلامی_اقتصادی رسیده است تا #ایران_قوی پا گرفته، زمینه ساز #ظهور منجی موعود و حکومت عدل جهانی او باشد. ارتباط با مدیر و ارسال مطلب👇 @mayoubi
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 ۲ رکن اصلی نظام اجتماعی بشری ✍️ دو اصل است که برای اين که مردم بخواهند خوب زندگی بکنند ضروری است: يکی ؛ ديگری . فرمود ما هر دو را برای مکه فراهم کرديم. ﴿أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَ ءَامَنَهُم مِّنۡ خَوفِۭ﴾ مستحضريد که نان عنوان مستقيم از اقتصاد است، ما در فارسی مي‌گوييم نان مردم، در عربی می‌گويند «خُبز». نان مردم يعنی اقتصاد. اينکه می‌گوييم: ﴿لاَ تَأْكُلُوا أَمْوَالَكُم بَيْنَكُم بِالْبَاطِلِ﴾، مال مردم را نخوريد، «أکل»؛ يعنی تصرف. گاهی امری را عنوان مشير قرار می‌دهند؛ حالا روی فرش مردم که نشسته می‌گوييم مال مردم را خورده است! زمين مردم را غصب کرده می‌گوييم مال مردم را خورده است! اين خوردن چون يک اصل جامعی است؛ اصل مهم است، کنايه از همه تصرفات است. گرسنه بودن يعنی بی اقتصاد بودن. مردم يعنی مردم. مرحوم کليني(رضوان الله تعالی عليه) در همين جلد پنج کافي «کتاب المعيشة»، آنجا اين حديث نورانی را از پيغمبر(صلّي الله عليه و آله) نقل می‌کند که «اللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِي الْخُبْزِ وَ لَا تُفَرِّقْ بَيْنَنَا وَ بَيْنَهُ فَلَوْ لَا الْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لَا صَلَّيْنَا وَ لَا أَدَّيْنَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَل‏». با اينکه خود حضرت چند سال در شعب ابيطالب آن را مقتدرانه پشت سر گذاشت. اين برای خودش که نمی‌گويد. عرض می‌کند خدايا! اگر بين ملّت و نان ملّت فاصله باشد دينداری آن ملّت مشکل است. تفسیر سوره قلم/ آیت الله جوادی آملی انقلاب سوم @enqelabe3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥👆 حال ناخوش بازوهای فرهنگی و رسانه‌ای جمهوری اسلامی! ✍️ برای حرکت به سوی و نیل به آن، تثبیت انقلاب اول و دوم در ذهن و روح توده‌های مردم به ویژه جوانانی که آن دوران را به چشم ندیده‌اند امری لازم و حیاتی است. اگر بدنه میلیونی توده‌ها درباره انقلاب اول و دوم توجیه نباشد و از چرایی وقوع و دستاوردهای آن بی خبر باشد یا بدتر، با آن بیگانه و از آن پشیمان و شرمنده باشد با هیچ حرکت انقلابی همراهی نمی‌کند و اصلا حرکتی شکل نخواهد گرفت که بخواهد به نتیجه برسد. به عنوان حلقه اتصال تاریخ گذشته با حال، روایتگر و چراغ روشنگر ذهن نسل‌های جدید در این مورد است. رسانه ملی جای خود، اما درباره این مهم نهادها و سازمان‌های متعدد و عریض و طویل دیگری نیز مکلف و موظف هستند که از قضا سالانه بودجه‌های کلان و سرسام آوری برای آن‌ها تخصیص می‌یابد. کلیپ فوق که نمونه‌ای از خروارهاست نشان می‌دهد که متأسفانه حال بازوهای فرهنگی و رسانه‌ای جمهوری اسلامی در این زمینه خوب نیست و آنها نتوانسته‌اند وظیفه روایتگری و روشنگری خود را در این باره به خوبی انجام دهند. ملتی که با تاریخ خود بیگانه باشد و نداند چه بر او رفته است قطعا محکوم به تکرار تاریخ و شکست است. انقلاب سوم @enqelabe3
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
📌درد استخوان سوز کج فهمی، دروغ و مغالطه دلواپسان خلخال یهودیه! ✍️ مهدی ایوبی پژوهشگر و مدرس تاریخ اسلام سال‌هاست مدعیان فهم و آزادی جمله معروفی از امیرالمومنین علی علیه السلام را که بیانگر اندوه آن حضرت از ماجرای کنده شدن خلخال از پای دختر یهودیه است بر جمهوری اسلامی و بازوان قدرت آن تطبیق داده، همچون چماق بر سر نظام اسلامی و طرفدارانش کوبیده، خطا و احیانا ظلم برخی عوامل در گوشه و کنار را به کلیت نظام تعمیم داده، نظام را مصداق آن سخن حق و مشهور معرفی کرده و نتیجه دلخواه خود را می‌گیرند و در این جهت حتی از ماست پاشی یک فرد خود سر بر سر کاشفات حجاب نیز گذشت نکرده و از آب آن ماست کره خود را می‌گیرند! برای چه؟ به دلیل اجرای قانون و برخورد با قانون شکنان و هنجار ستیزان! اما با مراجعه به کتاب شریف نهج‌البلاغه و مشاهده خطبه ۲۷ که آن جمله معروف (سزاوار بودن دق مرگ شدن مسلمان از شنیدن این خبر) بخشی از آن است کج فهمی، دروغ و مغالطه مدعیان و دلواپسان خلخال یهودیه به راحتی آشکار می‌شود. چرا ؟ زیرا در خطبه مذکور که با عنوان فضیلت جهاد و نکوهش مسلمانان از کوتاهی در این باره مشهور شده، امیرالمؤمنین علیه السلام پس از بیان فضائل جهاد و شکایت از کوتاهی اصحاب در انجام این واجب الهی و تبیین عواقب شوم آن به موضوع غارات سربازان معاویه در قلمرو حکومت ایشان و کندن زیورآلات (ابتدا) زنان مسلمان و (سپس) غیر مسلمانی که در ذمه و پناه حکومت اسلامی هستند اشاره می‌فرماید « ... وَ لَقَدْ بَلَغَني اَنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ كانَ يدْخُلُ عَلَی الْمَرْاَةِ الْمُسْلِمَةِ وَ الاُْخْرَي الْمُعاهَدَةِ فَينْتَزِعُ حِجْلَها وَ قُلْبَها وَ قَلائِدَها وَ رِعاثَها، ما تَمْتَنِعُ مِنْهُ اِلاّ بِاِلاْسْتِرْجاعِ وَ الاِْسْتِرْحامِ، ثُمَّ انْصَرَفُوا وافِرينَ، ما نالَ رَجُلاً مِنْهُمْ كلْمٌ، وَ لا اُريقَ لَهُمْ دَمٌ. فَلَوْ اَنَّ امْرَءاً مُسْلِماً ماتَ مِنْ بَعْدِ هذا اَسَفاً ما كانَ بِهِ مَلُوماً، بَلْ كانَ بِهِ عِنْدي جَديراً. به من خبر رسيده مهاجمی از آنان بر زن مسلمان و زنِ در پناه اسلام تاخته و خلخال و دستنبد و گردنبند و گوشواره او را به يغما برده، و آن بينوا در برابر آن غارتگر جز كلمه استرجاع و طلب دلسوزی راهی نداشته، آن گاه اين غارتگران با غنيمت بسيار بازگشته، در حالی كه يك نفر از آنها زخمی نشده. و احدی از آنان به قتل نرسيده. اگر بعد از اين حادثه مسلمانی از غصه بميرد جای ملامت نيست، بلكه مرگ او در نظر مــن شــايستـه اســت.» (دقیقاً مشابه حوادث این ماه‌های ایران که در یک نمونه آن به بهانه‌ی دروغ دفاع از زن، چادر از سر زن مسلمان کشیده و در نمونه‌هایی دیگر بانوان آمر به معروف و ناهی از منکر مانند آن همسر شهید مدافع حرم اصفهانی یا آن بانوی باغ نارنجستان شیراز را صرفاً به دلیل امر به حجاب و عفاف و حیا به باد اهانت و کتک گرفتند که اگر کسی از شنیدن و دیدن فیلم آن فجایع دق مرگ شود سزاوار است ... و از قضا دلواپسان خلخال یهودیه در تمامی این موارد خفقان گرفته سکوت می‌کنند). همان طور که مشهود است مسأله به گونه‌ای دیگر و صد در صد مخالف با مطلبی است که مدعیان و دلواپسان دروغین به خورد ما داده‌اند و آن حضرت آشکارا تألم و ناراحتی خود را درباره ایجاد ناامنی توسط اغتشاشگران (اضافه کنید هنجار شکنان و قانون ستیزان) غارتگر و کوتاهی لشکریان خود (بخوانید مدافعان امنیت) در برخورد و سرکوب شدید آنان و ایجاد امنیت در جامعه اسلامی اظهار می‌کند. اما مخالفان انقلاب و نظام در این سال‌ها با زیرکی مغلطه نموده و با سوء استفاده از ناآگاهی و کم اطلاعی مردم و سکوت و عافیت طلبی دانایان، قضیه را معکوس کرده، نظام را برای برخورد با بی قانونی و هنجار شکنی، ظالم و خلخال کن جلوه داده و هتاکان را با دخترک مظلوم خلخال به غارت رفته مشابهت سازی می‌کنند و با تغییر جای شهید و جلاد ملت را گمراه و تحریک کرده بر آتش عصبانیت مردم و اغتشاشات می‌افزایند! @HOWZAVIAN
انقلاب سوم
#با_مخاطبان 📌درد استخوان سوز کج فهمی، دروغ و مغالطه دلواپسان خلخال یهودیه! ✍️ مهدی ایوبی پژوهشگر و
👆باز نشر مقاله سال گذشته بنده به مناسبت فیلم منتشر شده اخیر از درمانگاه قرآن و عترت قم!
✍️ مقاله: «مهسا امینی و پیراهن عثمان» بازنشر به مناسبت کشمکش‌های اخیر در مورد حجاب👇 https://v-o-h.ir/?p=44093
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙🤲 هنگامه ی وصلِ عاشقان می‌آید بارانِ عطای بی کران می‌آید از پنجره‌‌ی محبتِ رحمانی عطرِ گلِ سرخِ رمضان می‌آید ☔️☔️☔️☔️☔️☔️☔️ ماه خوب رمضان ماه آمرزش الهی و تکرار شیرین ذکر الغوث الغوث از عمق دل است حلول ماه میهمانی خدا مبارک 🌺🌙💫🤲🌸 انقلاب سوم @enqelabe3
. 📣 پایان امپراتوری و شتاب حرکت به سوی 💪✌️👏 تصمیم مهم و راهبردی گروه (BRICS) برای راه‌ اندازی سامانه مستقل پرداخت عملیاتی شد. طبق اعلام بانک مرکزی، تصمیم گروه بریکس برای راه‌اندازی سامانه مستقل پرداخت عملیاتی شد. 🔹این سامانه مبتنی بر کاپیتوکارنسی‌ها بوده و بر بستر بلاکچین استوار است. 🔹 این اقدام عملاً اعلام جنگ رسمی به دلار و هژمونی مالی غرب و از عوامل جهش تقاضا برای بیت‌کوین و دیگر ارز‌هاست. ✍️ برای به ثمر رساندن یعنی و رهایی از اسارت و رسیدن به استقلال و آزادی اقتصادی، درمان ریشه‌ای تورم و گرانی و حرکت به سمت عدالت اقتصادی و ریشه کنی فقر، شکستن آقایی دلار شرط حیاتی، لازم و اولیه است. تا دلار به عنوان نماد و ابزار حاکمیت اقتصاد لیبرال و نئولیبرال غربی حکومت می‌کند اتفاق مثبتی نخواهد افتاد. قطعا غرب و به ویژه آمریکا ساکت نخواهد نشست، حوادث مهمی در پیش است پس باید هوشیار و آماده بود. انقلاب سوم @enqelabe3
قرآن کریم فرمود: ﴿وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلاقٍ﴾ چقدر این کتاب، کتاب غنی و بوسیدنی است! بارها به عرضتان رسید، قرآن کریم از مال به عنوان عامل قوام ذکر کرده است و کسی که جیبش خالی است کیفش خالی است قرآن او را گدا نمی‌داند، ما در فارسی می‌گوییم گدا، در عربی می‌گویند فاقد، یعنی مال ندارد. قرآن نمی‌گوید کسی که دستش تهی است او فاقد است می‌گوید آن کسی که جیبش خالی است کیفش خالی است دستش تهی است او فقیر است، فقیر به معنی گدا نیست، فقیر بر وزن فعیل به معنی مفعول است؛ یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است قدرت قیام ندارد، شما می‌خواهید ملتی که جیبش خالی است مقاوم باشد در برابر بیگانه، این قدرت قیام ندارد. این کتاب بوسیدنی است، بوسیدنی است یعنی بوسیدنی است! نمی‌خواهد بگوید أشرافی زندگی کنید ولی می‌خواهد بگوید آبرویت باید محفوظ باشد. نمی‌خواهد به مسئولین بگوید که این قدر به مردم بدهید که أشرافی زندگی کنند، این قدر جلوی مردم را باز بگذارید حق مردم را نخورید، تا اینها ویلچری نشوند همین! همین! نگذارید مردم ویلچری بشوند. تعبیر فقیر این است، تعبیر مسکین این است ﴿إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاءِ وَ الْمَسَاکِینِ﴾ مسکین یعنی چه؟ مسکین که به معنی گدا نیست، مسکین یعنی زمین‌گیر. این أهل سکون است أهل حرکت نیست در برابر چه کسی مقاومت کند؟ فرمود بکوشید که مردم بتوانند روی پای خودشان بایستند. ما به اندازه کافی به اینها دادیم شما اختلاس نکنید نجومی نگیرید بگذارید اینها روی پای خودشان بایستند همین! بعد از اینکه در سوره مبارکه «نساء» اوایلش فرمود: مال ویلچر نیست، مال پای استوار شماست، مال عامل قیام شماست این عامل قیام را به دست سفهاء ندهید ﴿لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ الَّتی‏ جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیاماً﴾ اگر می‌خواهید قیام داشته باشید مقاوم باشید در برابر بیگانه، باید جیب شما پر باشد همین! جیب شما پر باشد هم نه به معنی أشرافیت، آن را هم در آیات فراوانی جلویش را گرفته است یعنی آبرویتان محفوظ باشد همین! این کتاب بوسیدنی نیست؟ ای کاش به ما می‌گفتند هر شب قرآن به‌سر بکنید! فرمود این مال عامل قیام شماست مواظب باشید به دست هر کسی ندهید. بخواهید رأی بدهید انتخابات داشته باشید نماینده انتخاب بکنید، نماینده‌ای که نه بیراهه برود نه راه کسی را ببندد مردم را ویلچری نکند همین! مواظب باشید که مردم ویلچری نشوند همین! این وظیفه شماست وظیفه همه ماست ﴿لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ﴾ چه بگوید قرآن؟ چگونه شفاف‌تر بگوید؟ فرمود: ﴿وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ﴾ نفرمود برای ترس از گدایی، فرمود: ﴿خَشْیَةَ إِمْلاقٍ﴾ ملتی که جیبش خالی است کیفش خالی است او اهل املاق است املاق یعنی تملّق و چاپلوسی. وقتی کسی جیبش خالی است مدّاحی این بکند ثناخوانی آن را بکند یا به خیال این بدِ او را بگوید خوبی این را بگوید، فرمود این تملّق است؛ انسان بزرگ‌تر از آن است که تملّق بکند، انسان برتر و شریف‌تر از آن است که أهل املاق باشد. شما برای ترس املاقتان این کار را نکنید؛ ما کسی که جیبش خالی است را نمی‌گوییم چاپلوس ولی قرآن می‌گوید چاپلوسی می‌آورد إملاق تملّق می‌آورد عظمت و جلال و شکوه انسانیت را از انسان می‌گیرد. این بیان نورانی حضرت امیر که همان قرآن ناطق است فرمود: «إِذَا أَمْلَقْتُمْ‏ فَتَاجِرُوا اللَّهَ بِالصَّدَقَة» احساس کردید چاپلوس هستید در اثر نداری و فقر با خدا معامله کنید این در نهج البلاغه است: «إِذَا أَمْلَقْتُمْ‏ فَتَاجِرُوا اللَّهَ بِالصَّدَقَة». تفسیر سوره فجر/ آیت الله جوادی آملی
🎥 یک مستند ۵۰ قسمتی درباره وقایع دنیای پیرامون ما و فعالیتهای شبکه مخفی فراماسونری کلان سرمایه دار که در واقع گردانندگان‌ اصلی جهان هستند و در پشت پرده همه امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان را به صورت شیطانی کنترل می‌کنند. آنان با اعتقاد کامل به آخرالزمان و حوادث منتهی به ظهور منجی، تلاش می‌کنند آخرالزمان و منجی (مسیح) مورد نظر خود را به خورد افکار عمومی مردم دنیا بدهند. مستند ظهور که حاصل تلاش ۳ جوان مسلمان انگلیسی آمریکایی است، با افشای برخی مسائل پشت پرده شبکه جهانی فراماسونری، پرسش‌هایی جدی در ذهن بیننده ایجاد کرده و آنان را نسبت به حوادث جهان پیرامون خود هوشیارتر می‌کند. لطفا با دقت ببینید و منتشر کنید👇 انقلاب سوم @enqelabe3
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
تحقق وعده‌های خاویر میلی در ایران خاویر میلی، رئیس جمهور نئولیبرال آرژانتین، با شعارهای شوک‌درمانی و دلاریزه‌سازی اقتصاد کشورش رئیس جمهور شد. در نخستین گام، ارزش پزو، پول ملی آرژانتین، را کاهش داد. به نحوی که دلار ۳۶۶ پزویی را حذف و دلار ۸۰۰ پزویی بازار آزاد را به رسمیت شناخت. اما این تک‌نرخی‌سازی ارز به تبعیت از بازار آزاد، علاوه بر اینکه تورم سالانه این کشور را به ۲۱۱ درصد رساند، باعث افزایش نرخ ارز در بازار آزاد نیز شد. به نحوی که هر دلار آمریکا اینک ۸۵۰ پزو شده است که همچنان نیز رو به افزایش است. این دقیقا همان سیاستی است که دولت آقای رئیسی در سال ۱۴۰۱ اجرا کرد. ارز ۴۲۰۰ حذف و ارز ۲۵ هزار تومانی بازار آزاد جایگزین شد. پیرو این امر، هم رکورد تورم در ایران شکست، هم نرخ بازار آزاد شروع به افزایش کرد و اینک به ۶۰ هزار تومان رسیده است. جالب اینکه الان دوباره جماعتی راه افتاده‌اند که دقیقا مثل حذف ۴۲۰۰، دلار ۲۸۵۰۰ نیز باید حذف شود و دلار ۶۰ هزار تومان جایگزین شود! لابد کمتر از یک سال بعد نیز، خواهند گفت دلار ۶۰ هزار تومان باید حذف شده و دلار ۱۰۰ هزار تومان بازار آزاد به رسمیت شناخته شود. این مسیر، انتها ندارد... یکی دیگر از اقدامات پر سر و صدای خاویر میلی، اجازه انعقاد قرارداد در داخل آرژانتین به دلار آمریکا بود. روزنامه بوینس آینس هرالد، روز ۳۰ آذر ۱۴۰۲ گزارش داد که خاویر میلی، انعقاد قرارداد به دلار آمریکا را قانونی کرده است. این اقدام، یعنی یک کشور رسما ناموس اقتصادش، یعنی پول ملی‌اش، را از حیز انتفاع ساقط کند. در تعریف پول گفته می‌شود که پول سه ویژگی دارد: ۱-معیار سنجش ۲-ذخیره ارزش ۳-وسیله مبادله. دولتی که اجازه بدهد هر عنصر دیگری غیر از پول ملی، این سه کارکرد را در اقتصادش داشته باشد، یعنی در حال نابودی پول ملی خود است. امروز شنیدم وزارت نفت، در آستانه روز ملی شدن صنعت نفت، یک قرارداد عظیم با شرکت‌های داخلی برای تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت بسته است که بسیار خوشحال‌کننده بود. اما قسمت اسفبار این ماجرا، انعقاد این قرارداد به دلار آمریکاست. ما نمی‌توانیم قراردادهای رسمی و دولتی را به دلار ببندیم، بعد فریاد اعتراض سر دهیم که چرا در تهران رستوران‌ها به دلار غذا می‌فروشند و پزشکان به دلار خدمات می‌دهند! جنگ اقتصادی آمریکا علیه ما، برای تضعیف ارزش ریال است که بارها و بارها در بیان مقامات آمریکایی به این موضوع تصریح شده است. فروش مواد اولیه ایرانی یعنی محصولات نفتی و پتروشیمی و فلزات به داخل کشور به دلار آمریکا، توزیع اسکناس دلار بین مردم توسط بانک مرکزی، انعقاد قراردادهای اقتصادی به دلار آمریکا، به معنی این است که ما به دست خودمان داریم دلار را در خاک ایران معیار سنجش، ذخیره ارزش و وسیله مبادله می‌کنیم. یعنی به دست خودمان داریم ریال را نابود می‌کنیم. رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حکم تنفیذ آقای رئیسی، یکی از مطالباتی که مطرح فرمودند، این بود که سیاست تقویت پول ملی را به جد دنبال نمایند. مسیری که آقای رئیسی تا امروز پیموده، خلاف این جهت بوده است. آقای رئیسی الحق و الانصاف انسان پاک و شریف و مخلصی است. دوندگی زیاد می‌کند، میان مردم زیاد می‌رود، ذره‌ای در این بشر کبر و نخوت وجود ندارد. اما اینها کافی نیست. ما امیدواریم که ایشان در مهلت باقیمانده از دولت سیزدهم، در جهت‌گیری‌های اقتصادی خود، یک تجدیدنظر جدی کنند. ما عزت و سربلندی و موفقیت ایشان را می‌خواهیم. @syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقدمه ✍️ تا زمانی که خود تحقیری و ما نمی‌توانیم از فکر و ذهن مردم یک کشور بیرون نرود هیچ حرکت انقلابی و اصلاحی از جمله انقلاب اقتصادی روی نخواهد داد. «ما می‌توانیم» به عنوان یکی از شعارهای اصلی و مبنایی انقلاب اسلامی، آمد تا بساط عقب ماندگی تاریخی که با خیانت حاکمان نالایق و منور الفکرهای غرب زده در طول ده‌ها سال بر این ملت تحمیل شده بود و بر اثر تبلیغات سوء رفته رفته به یک عقب ماندگی ذهنی و فکری منجر شده و تقریباً به نوعی به فرهنگ عمومی تبدیل شده بود جمع کند. لذا باید از این شعار که میراث گرانبهای انقلاب و شهدای این سرزمین است و توانسته تا حدود زیادی آن عقب ماندگی‌ها را جبران کرده و ایران را علی رغم همه مشکلات و نابسامانی‌ها به یک قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کند حفاظت کرد و اجازه نداد به محاق رانده شود. انقلاب سوم @enqelabe3
در جریان فقر و اینها هم همین طور است؛ قرآن کریم وقتی مال را وسیله قوام می‌داند در سوره «نساء» فرمود اگر بخواهید بایستی باید جیب شما پر باشد نه أشرافی باشد، دستت نزد دیگری دراز نباشد بخواهی قیام کنی باید دستت نزد دیگری دراز نباشد، بخواهی مثل حزب الله لبنان مقاوم باشی باید دستت نزد دیگری دراز نباشد ﴿لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ الَّتی‏ جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیاماً﴾[9] آنکه جیبش خالی است کیفش خالی است او گدا نیست او فقیر است این بر وزن «فعیل» به معنای مفعول، مثل «قتیل» به معنی مقتول؛ یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است. جریان شعب ابی‌طالب را ما در جبهه‌ها داریم؛ در حوزه‌ها داریم؛ در بخشی از دانشگاه‌ها داریم، وگرنه در توده مردم ما جریان شعب ابی‌طالب نداریم. مرحوم کلینی(رضوان الله تعالی علیه) در جلد پنجم کافی، کتاب معیشت، آنجا این روایت نورانی را از پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) نقل می‌کند. همین پیغمبری که در شعب ابی‌طالب بود همین پیغمبری که سه سال را تحمل کرد با خواص اصحابش، دست به دعا برمی‌دارد؛ این دعا را کلینی در جلد پنجم «کتاب المعیشة» کافی نقل می‌کند عرض می‌کند خدایا بین ملت ما و نان ملت جدایی نینداز! «اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی الْخُبْزِ‏». مستحضرید که ما در فارسی از اقتصاد به نان تعبیر می‌کنیم، در عربی از اقتصاد به خُبز تعبیر می‌کنند؛ خُبز به معنی نان نیست به معنی اقتصاد است این یک تعبیر رایجی است می‌گوییم نان مردم! وقتی می‌گوییم نان مردم یعنی اقتصاد مردم «اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی الْخُبْزِ وَ لَا تُفَرِّقْ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهُ فَلَوْ لَا الْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لَا صَلَّیْنَا وَ لَا أَدَّیْنَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَل‏»[10] خدایا اگر می‌خواهی دین تو محفوظ باشد جیب مردم باید خالی نباشد همین! وگرنه یک «مارکس» و «انگلس» این دو نفر پیدا شدند ده برابر ما را کمونیست کردند. شما ببینید یک قَدَری است چین، این یک میلیارد و هشتصد میلیون جمعیت دارد بیست برابر ماست. ما قرآن و عترت و علی(سلام الله علیه) را داریم او دستش خالی است و بیست برابر ماست آسمان و زمین را گرفته است. اگر یک وقت جیب مردم خالی باشد به آن سمت رو می‌آورند. الآن شما ببینید چه آنها و چه شوروی سابق چه بعضی از کشورهای کمونیستی، بر اساس همین فقر رفتند این مکتب را پذیرفتند. تفسیر سوره فجر/ آیت الله جوادی آملی انقلاب سوم @enqelabe3
ما یک کلاس امتحان داریم به نام کلاس ثروت، یک کلاس امتحان داریم به نام کلاس فقر؛ هم گاهی آنها را اینجا می‌نشانیم گاهی اینها را آنجا می‌نشانیم این طور نیست که اگر کسی غنی است همیشه آبا و أجدادش غنی باشند خیلی‌ها فقیرزاده هستند غنی‌ می‌شوند، خیلی‌ها غنی‌زاده‌اند فقیر می‌شوند، خیلی فقیرزاده‌اند غنی می‌شوند؛ همین‌طور امتحان است فرمود ما امتحان می‌کنیم؛ ولی شما آن کار اساسی را نمی‌کنید ﴿کَلاَّ بَلْ لا تُکْرِمُونَ الْیَتیمَ﴾؛ شما یتیم را گرامی نمی‌دارید. می‌دانید گرامی داشتن صدقه بالاتر از بخشش است بالاتر از هبه است بالاتر از هدیه است بالاتر از چشم‌روشنی است. هدیه هدیه است، هبه هبه است، مال دادن مال است شما مال بدهید ولو خودتان را هم بخواهید نشان بدهید یا قصد قربت هم نکنید به هر حال هدیه است هبه است؛ اما صدقه تا قصد قربت نکنی مقبول نیست صدقه عبادت است صدقه عقد است صدقه کجا هبه کجا؟ صدقه کجا هدیه کجا؟ صدقه کجا چشم روشنی کجا؟ آنها که عبادت نیست. قوام صدقه به «قربة إلی الله» است، مقبول نیست مگر اینکه «قربة الی الله» باشد. ببینید! همین ائمه در همین فقه ما گفتند آن روزی که اتومبیل و هواپیما و کشتی که نبود همین اسب‌سواری بود به هر حال کسی اسب سوار می‌شود گاهی اسب تُند می‌رود گاهی کُند می‌رود، گاهی ترکشی هست چوبی هست، به اسب می‌زند، فرمود اگر اسب کُندی کرد خواستی بزنی یک دو تا بزن! ببینید این دین چه دینی است؟ فرمود به صورت اسب نزن! احترام اسب را حفظ کنید! این دین بوسیدنی نیست؟! این در فقه ما است. فرمود این مرکوب بر راکب چندین حق دارد: یکی از حقوق اسب این است که آن راکب صورتش را نزند؛ این دین است. آن وقت اجازه می‌دهد که ما آبروی کسی را ببریم، حق کسی را رعایت نکنیم به کسی ظلم بکنیم مال کسی را ببریم! این طور مردم را در فشار قرار بدهیم! این دین است! اینکه می‌بینید علامه طباطبایی‌ها وقتی وارد حرم میشدند در و دیوار را می‌بوسند، این حرف‌ها را اینها گفتند؛ کسی دیگر که این گونه حرف‌ها را به ما نزد. شما شرق عالم برویم غرب عالم بروید، آنکه اسب‌سوار بودند از سابق تا لاحق، هیچ کدام چنین دستوری دادند که صورت اسب را نزن؟! این وقتی که حاضر نیست آدم احترام اسب را نگه ندارد، احترام دیگری را یقیناً باید نگه دارد. این دینی که سوسماربخور را طرزی تربیت کرد که از آهو می‌گذرد، همین دین بود چیزی دیگر که نبود، پس این ظرفیت هست. تفسیر سوره مدثر / آیت الله جوادی آملی انقلاب سوم @enqelabe3
این بسیار واضح است که شبکه صهیونیستی فراماسونری جهانی از نظر برنامه‌ریزی بسیار قوی عمل می‌کند به گونه‌ای که حتی گاه می‌شنویم که برای پنجاه و صد سال آینده برنامه دارند. یک نشانه آن فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی که دهها سال قبل ساخته و پخش شده که مثلاً اشاره به حوادثی مانند حادثه ۱۱ سپتامبر، حمله آمریکا به عراق، افغانستان و ... یا پیش بینی ریاست جمهوری اوباما، ترامپ و بایدن دارند که بعدها معلوم شد نه پیش بینی که برنامه ریزی بوده، پس تعجبی ندارد که سفر رسمی، علنی و از پیش اعلام شده بالاترین مقام رسمی سرسخت ترین دشمن خود به نزدیک‌ترین نقطه‌ی کشوری که پایگاه دوم رژیم صهیونسیتی است را غنیمت شمرده و برنامه ریزی دقیق اجرای یک توطئه بیچیده برای آن را در دستور کار قرار داده باشند. وقتی ما می‌توانیم پهپادهای فوق پیشرفته، رادار گریز و مخفی کار دشمن را در آسمان بیابیم، در سیستم ناوبری آن نفوذ کرده و کنترلش را در دست گرفته از دست صاحبانش خارج کنیم و آن را در جایی که دلمان می‌خواهد بنشانیم، یک بالگرد معمولی نزدیک نقطه صفر مرزی، آن هم جایی که پاتوق صهیونیست‌ها و پر از تجهیزات جاسوسی پیشرفته آن‌هاست که اسباب بازی ای بیش نیست! حقیقتا کشف، اعلام و پیگیری دقیق علل سانحه تا آخر ، حق مسلم ملت ایران و رای دهندگان به رییس‌جمهور شهید است ... خدا کند مسئولین مرتبط، وجدان و جوانمردی به خرج داده و این حق را ضایع نکنند که اگر خدای نخواسته چنین شد نه در دنیا خواهیم گذشت نه در عقبی!🏴💔 انقلاب سوم @enqelabe3
چند روزیست به این فکر می‌کنم چرا شورای نگهبان فردی مثل پزشکیان را با آن مواضع و سخنان عجیب و غریب در حوادث گوناگون تأیید صلاحیت کرد؟! تنها نتیجه‌ای که تا الآن گرفتم این که شورای نگهبان بر سر دوراهی افزایش مشارکت و حضور حداقل یک نماینده از سلایق و جناح‌های مختلف سیاسی یا عمل بر طبق مرّ قانون اساسی در رابطه با شرایط نامزدهای ریاست جمهوری، ناگزیر مجبور به انتخاب گزینه اول شده است. یعنی از میان بد سابقه‌های اصلاح طلب (که متأسفانه شامل همه گزینه‌های موجود می‌شده)، ناچار فردی که کمتر بد هست را تأیید کرد تا انتخابات رقابتی شده و درصد مشارکت افزایش پیدا کند. به عبارت دیگر در مرحله اول سوء سابقه‌ها (موضع‌گیری و عملکردی) را به صورت مطلق گزینش کرد، دید همگی افتادند! لذا از سر مصلحت و اجباری خودخواسته، به سوء پیشینه عملکردی اکتفا و بد سابقه‌های موضع‌گیری و بیانی را استثنا کرد و با پذیرش ریسک ریاست جمهوری فردی مثل پزشکیان، او را تأیید کرد تا شاید بلوغ سیاسی ملت در استفاده از تجارب انتخابات قبل کار را ختم به خیر کند ... این گونه، نظام هم می‌تواند اثبات کند که انتخابات را مهندسی نمی‌کند و به آزادی بیان حداکثری پایبند است! والله هو العالم انقلاب سوم @enqelabe3